Minulla on vähän hidas sytytys. Tais nuo minua jututtaneet olla ihan pidemmän historian Alfa-miehiä. Tarviikin varmaan ens kerralla vähän rohkeammin tulla juttelee ihmisten kanssa, niin enköhän mä sit saa hyviä vinkkejä Alfan ylläpitoon
Minulla on vähän hidas sytytys. Tais nuo minua jututtaneet olla ihan pidemmän historian Alfa-miehiä. Tarviikin varmaan ens kerralla vähän rohkeammin tulla juttelee ihmisten kanssa, niin enköhän mä sit saa hyviä vinkkejä Alfan ylläpitoon
Löytyi vanha 60 vuoden takainen tiekartta Mustialasta ympäristöineen. Silloin kartanoilla, sahoilla ja muilla erikoisuuksilla oli omat merkinsä. 10-tie oli saatu valmiiksi, sen jälkeen tuossa ei oikeastaan juuri mikään ole muuttunut. Monissa muissa paikoissa on maisemia myllätty perusteellisesti, ja tienvarsille on tullut kaikenlaisia marketteja ja teollisuurakennuksia. Ei tuostakaan tarvitse mennä kuin Forssaan tai Tammelan kirkolle niin kaikki on jo toisin. Mukavaa kun edes jossakin näkymät ovat säilyneet melkein entisellään. Jos Forssan kehitys ei olisi 1980-luvulla näivettynyt, 10-tien varsikin olisi varmaan täyttynyt modernin arkkitehtuurin teoksista.
Pitäisi kaivaa arkistosta 30-luvun Suomen tiekartta, minkä ostin kerran. Tuolloinhan ennen 2- ja 10-teiden tekoa Tammela ja eritoten Porras oli erittäin merkittävä risteyskohta Etelä-Suomessa. Härkätie Itä-Länsi suunnassa sekä Pori-Helsinki liikenne ristesivät siinä. Porin liikenne taisi tulla Tammelan läpi ja jatkui siitä kaakkoon Portaan suuntaan. Hienoja seutuja ajella enemmänkin ja kesällä nostalgisia käyntipaikkoja riittää.
Lisäyksenä täällä Hämeenlinnan päässä härkätie kiemurteli alunperin tietenkin pohjoisempaa, mutta uudempikin valtatie 10 kulki alunperin Luolajan kautta ja kaikki liikenne keskustan läpi, siitä Vanajaveden yli yhtä ruuhkaista siltaa pitkin. Suorempi silta vanajaveden ylitse valmistui 60-luvun lopulla ja se uusittiin vasta viime vuonna.
Kun puhutaan maailman muuttumisesta, niin kyllä mielestäni suurimmat muutokset tapahtuivat sodan jälkeen, autoistuminen, suorat isot maantiet ja muuttoliike kaupunkeihin, sähkö- ja puhelinverkko joka paikkaan. Paljon isompia muutoksia kuin jokin sähköauto nytten tai älykello ranteessa.
Paikalle ollaan tulossa (muitten hullujen muassa jo edellisenä iltana), ensimmäistä kertaa Fefellä - vähän jännittää!
F355 GTS voidaan jo laskea sijoitusomaisuudeksi, arvot ovat pompanneet sen verran. Ja jännitysmomenttia lieventämään palosammutin mukaan! Itse arvon 348 ja 360 välillä. Jos saisi tyttären innostumaan niin voisi tulla molemmilla ja parkkeerata sitten F355 kummallekin puolelle.
Paikalle ollaan tulossa (muitten hullujen muassa jo edellisenä iltana), ensimmäistä kertaa Fefellä - vähän jännittää!
F355 GTS voidaan jo laskea sijoitusomaisuudeksi, arvot ovat pompanneet sen verran. Ja jännitysmomenttia lieventämään palosammutin mukaan! Itse arvon 348 ja 360 välillä. Jos saisi tyttären innostumaan niin voisi tulla molemmilla ja parkkeerata sitten F355 kummallekin puolelle.
Tuo olisi kyllä hieno suora, mahdollisesti väri-sellainen! Täytyy katsoa, jos verottaja on armollinen niin alla saattaa olla myös GTO. Se kaipaisi sitä yhtä vuosittaista kiintiö-ulkoilutusta.
GTO oli kyllä älyttömän upea ja hieno nähdä muutama vuosi sitten Mustialassa. Kysyy jo vähä rohkeutta tuoda tuon arvonen kampe vaikka ei näissä onneksi nyt yleisesti porukka kai autoja lääpi.
Tuo olisi kyllä hieno suora, mahdollisesti väri-sellainen! Täytyy katsoa, jos verottaja on armollinen niin alla saattaa olla myös GTO. Se kaipaisi sitä yhtä vuosittaista kiintiö-ulkoilutusta.
First world problem potenssiin N. Tulisiko F355 GTS:llä vai 599 GTO:lla? Hm... vaikeita valintoja edessä sinulla.
Tuo olisi kyllä hieno suora , mahdollisesti väri-sellainen! Täytyy katsoa, jos verottaja on armollinen niin alla saattaa olla myös GTO. Se kaipaisi sitä yhtä vuosittaista kiintiö-ulkoilutusta.
First world problem potenssiin N. Tulisiko F355 GTS:llä vai 599 GTO:lla? Hm... vaikeita valintoja edessä sinulla.
Jees… vuodesta 2012 lähtien käynyt miltei jokaisessa Bellassa, lähes poikkeuksetta QP IV:llä. Mitenhän sitä osaa edes oikealle nurmelle…
Perimätiedon mukaan tuolla ei koskaan sada Bellan aikaan.
Poikkeuksellisesti lähden tuonne vasta aamulla, mutta ajokalusto on vielä arpomatta. Katsotaan jos vaikka muodostuu jokin letka matkan aikana. En tosin ajatellut jurnuttaa kakkostietä kuin osan matkasta.
Hyvin oli kalustoa ja porukkaa liikkeellä. Itsellä oli aikatauluhaasteita ja jouduin lähtemään tosi aikaisin pois. Juttua ja ihmeteltävää olisi riittänyt. Laiteltaa kuvia näytille.
Tänä vuonna en kerenny paikalle. Meni toinen tapahtuma päällekkäin ja vielä Toyota kerhon ratapäiväkin osu samalle päivälle. Sen mitä kuvia nähnyt jo, niin hienoa kalustoa oli Tammelassa paikalla. Joskin missä ne kaikki V12 Lambot on
Oli kyllä kiva häppeninki. Sai taas vähän nimille naamoja ja ennestään tuntemattomiakin tovereita tuli jututettua. Tuli myös koeistuttua Abarth 124 Spider ja toisin kuin aikoinaan Fiatissa, tässä ainakin pikaistumalla selkä osui nojaan koko mitaltaan.
Tänä vuonna en kerenny paikalle. Meni toinen tapahtuma päällekkäin ja vielä Toyota kerhon ratapäiväkin osu samalle päivälle. Sen mitä kuvia nähnyt jo, niin hienoa kalustoa oli Tammelassa paikalla. Joskin missä ne kaikki V12 Lambot on
Tässähän olisi sulle ideaa järjestää oma kokoontuminen vaikka V12 Fefeille ja Lamboille. Sellastahan ei ole vielä missään ollut, en ole ainakaan huomannut. Katsojat tykkäis.
Un'Alfa Romeo non si possiede mai completamente, semplicemente si custodisce e si tramanda
Onnistuin jotenkin olemaan niin pölhö, että kävin tapahtumassa enkä ottanut sieltä kuvaa omasta autosta, vaikka on ollut niin tapana tehdä. Sattuuko jollakulla olemaan 348:sta fotoa, jota saisi käyttää foorumeilla?