Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Täältä löydät tapaamiset, kebabillalliset, kerhojen tapahtumat, ratapäivät jne. Osallistu tai ehdota uutta!
Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja silverine »

http://www.youtube.com/watch?v=kgT3U1XP ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa hieman näkymää radalta. Ajaminen näyttää siltä kuin kipeän pil*un päällä oltaisiin.
Kisakierroksen kolinat tulevat takapään jousista ja apujousista..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja Stilo »

7v tauon jälkeen Alastarolla ja aika nopeasti pääsi rataan sinuiksi. Joko uskalsi tuola yrittää enemmän, tai sitten muuten vaan tuo rata ei ihan niin hienosti sopinut MiTon ajonvakautuksille(joita ei siis saa pois). Mutkista ulostuloissa piti yrittää saada auto suhteellisen nopeasti suoraksi jottei e-Q2 ja sutimisenesto ihan puuduttaneet menoa. Sateella tuntui tosin, että se e-Q2 jopa toimi yllättävän hienosti. Mitä enemmän polki kaasua sitä enemmän auto vaan kääntyi mutkaan. Cuppi kierrosta ennen rupesi Race Chronon mukaan olemaan jo kuivankelin kierrosaikakin kohtuullisen hyvällä tasolla. Cuppiin alkanut sade sitten veti homman uusiksi kun ei ollut koskaan tullut ajettua sadekelissä aikasemmin. :) Kaiken hyvän lisäksi MiTo vielä heitti Cup kierroksen lämppärillä MCSF:n loimottamaan mittaristoon. Sillon katosi Dynamic moodi käytöstä ja sai sanoa hyvästi jämäkälle alustalle ja sallivammalle ajovakautukselle toimivamman e-Q2 asetuksen kera... Cup kierroksella sitten varsin eri tuntuisen auton kanssa ohjelmaa ennen Las Palmasia ja vielä totaalisen pussille jarrutettu Lemminkäisen jälkeinen mutka ja sai sanoa hyvästi hyvälle kierrosajalle.

Noh, pääasiallisesti oli kyllä kiva päästä taas ajelemaan ja turisemaan radan varteen. Kiitokset vaan taas OBD lukijan lainasta. (pitäs varmaa hommaa oma kun ei noi uudetkaan autot ilman ongelmia näytä toimivan)

Cuppi kierros
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Ikävöin kuudennen pytyn puristuksia. Ne jäivät jonnekkin alastarolle. Jos olette nähneet niitä,niin haluaisin ne mielelläni takaisin. Viimeistään Ahvenistolle!

Mutta se ei vaikuttanut kierrosaika tai kotimatka. :)
http://www.youtube.com/watch?v=A_OGpi36_t0" onclick="window.open(this.href);return false;

Upouudet Toyo R888 on kyllä jotain pitoa märällä vaikka vanhat ei toiminut Alastarolla. Mutta kyllä kaikki oli erittäin vähän pitoa Alastarolla.
http://www.youtube.com/watch?v=Mo9J0EThK98" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
CARF
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 17:16
Viesti:

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja CARF »

Terve,

Tulokset lisätty kerhon sivuille. Onnea voittajille Käsittämättömän tasaiset ajat eri kuskeilla. Sijat 2 -5 sekunnin sisällä. Ohessa myös Cuppi tilanne tällä hetkellä. Sivuilla oleva kokonais tilanne taulukko on vähän hankala, joten päivittelen sen myöhemmin.
Ahvenistolla nähdään!

AlfaCup 2012.pdf
(55.17 KiB) Tiedosto ladattu 239 kertaa
Terveisin
Mikko Koskinen
Klubimestari
Club Alfa Romeo Finland

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Hepa kirjoitti:Näyttääkin olevan tuo American takapönttö hieman eri näköinen. TS:n putki pysyy ainakin ojennuksessa alkuperäisillä kannakkeilla kunhan ovat kunnossa.

Hyvä siitä tulee kun laittaa kuntoon! Hieno auto muuten!
Niin, ja ei tuo alla oleva putki ainakaan tuollaisen American putki ole. Kiitoksia kehuista! Oli se ainakin Alastaron varikon rujoin 75 lommoineen, naarmuineen ja sekalaisilla repaleisilla levikkeillään ja puskureineen, mutta rujo ja ruosteeton on hyvä lähtökohta ratalelulle. Rötääminen katosi nakutusanturin kiinnityksellä! Jos se noin olisi toiminut Alastarolla niin olisi voinut cuppikierroksenkin ajaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tärjätom kirjoitti:Ikävöin kuudennen pytyn puristuksia. Ne jäivät jonnekkin alastarolle. Jos olette nähneet niitä,niin haluaisin ne mielelläni takaisin. Viimeistään Ahvenistolle!

Mutta se ei vaikuttanut kierrosaika tai kotimatka. :)
Sama tilanne mulla, tosin kyseessä 3 ja 5 pytyt ja botniaring. Niitäkin kaipaillaan!

Sullakin kansipahvi kaput?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja silverine »

CARF kirjoitti:Ahvenistolla nähdään!
toivottavasti monsuunisateen ja ainakin seitsemän Romeo Cup -osallistujan kanssa.. :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja Ghost »

JaniW kirjoitti:Jep, oli mukava päivä. Erityiskiitos Kostille ajo-opetuksesta :-D
Kutsutaan nyt kuitenkin vaan ajo-opastuksesksi, kun ei pätevyys riitä...

Ikävöimään jäin jarrupalan kitkamateriaalia, jota katosi yhdestä palasta noin viisi milliä yhdellä jarrutuksella... Cup mentiin sitten tällaisilla jarrupaloilla, ei oikein raaskinut jarrutella. Taisivat vähän lämmetä Jurvassa pari viikkoa sitten :shock:
Liitteet
DSC_0104.JPG
DSC_0104.JPG (351.21 KiB) Katsottu 3852 kertaa

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^oli se ohjeistus joka tapauksessa sen verran pätevää että siinä itsekseni ajellessani sain muutaman ihan kelvollisen kierrosajan. Hajontaa tosin on vielä paljon.

Sen verran hyvät fiilikset ratahommista jäi että suunnitelmissa on ensi vuonna useamman ratapäivän kiertäminen (sopivammalla tekniikalla?).
CARF0869

Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Kuva

Minun männä on mennyt rikki. :(

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tärjätom kirjoitti: Minun männä on mennyt rikki. :(
Damn, nakuttanut pahemman kerran?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

^^ Harmi. Täytyy nostaa suurta stetsonia. Kaverit ei jää paljoa miettimään ja odottamaan mitä mennyt vaan mäntä on jo pöydällä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mites valokuvaajat? Kameroita näkyi, kuvat esiin....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Yksi mäntä lisä oli myös selvästi melkein mennyt samalla tavalla. Ja yksi männän rengasura on tullut pienempi että se on myös vaurioitunut. En tiedä mitä on aiheuttanut tuo. Voi olla että syy oli kun moottori oli lämpimämpi kuin koskaan Jurvassa. Ne uudet splitterit aiheuttanut että moottori oli niin lämmin siellä!
Minä laitan sinne käytettyjä männät joka minulla oli jo täällä hylyssä. Minä sorvan ne 0,4mm matalampi ensin että minun puristussuhde mene 10:1->9,5:1

Tämä on minun sytytyskartta:
Kuva

Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Cuore Sportivo III, Alastaro 30.7.2012

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Prosentit on imusarjan ali/ylipaine. 100% on kaasu pohjassa ilman ahdin. 200% on 1bar ahtopaine. Minä aliottanut tuo karta vakio arvolta ja mittaamalla moottorin vakio toiminto. 100%, 125% ja 145% linjoja 3000 -> 6100rpm on säädetty tehomittauspenkissä.

Vastaa Viestiin