Ratapäivät 2015 *päivitetty*

Täältä löydät tapaamiset, kebabillalliset, kerhojen tapahtumat, ratapäivät jne. Osallistu tai ehdota uutta!
Avatar
Brahe
Viestit: 342
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Brahe »

Brahe kirjoitti:Jotenkin sitä haluais varautua auton rikkoutumiseen paremmin seuraavilla ratapäivillä... Onko ketään lähdössä koukullisella autolla lahden seudulta tai niin että voisi koukata tästä jos vuokraan kuljetuskärryn autolle, tulisin kyytiin ja osallistuisin polttoainekuluihin?
No jos ei trailerikamua löydy, niin voisko joku joviaali kaveri kuitenkin ilmoittautua vapaaehtoiseksi varautumaan siihen, että olis valmis hinaamaan mut kotio lahteen, siis jos auto ottaa taas itteensä radalla? Toki tällä kertaa tarkotus olis olla muutenkin aika varovainen sen kanssa, jos se botniaringiin mennessä ehjäks ylipäätään saadaan, mutta ei uskaltas oikeen lähteä sinne asti ilman jonkunlaista backupplania. Voi tosin olla että kaveri lähtee toisella autolla mukaan muutenkin, mut niin se oli alastarollakin tarkotus, mut tuli mutka matkaan...
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

^vähän luottoa sentään. :) Mitä muuten tarkoitit "väärillä öljyillä" ?

Avatar
Brahe
Viestit: 342
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Brahe »

stoichiometric kirjoitti:^vähän luottoa sentään. :) Mitä muuten tarkoitit "väärillä öljyillä" ?
10w40... Meni ilmeisesti loroks ihan ekstempore radalla ajellessa...
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Brahe kirjoitti:
Brahe kirjoitti:Jotenkin sitä haluais varautua auton rikkoutumiseen paremmin seuraavilla ratapäivillä... Onko ketään lähdössä koukullisella autolla lahden seudulta tai niin että voisi koukata tästä jos vuokraan kuljetuskärryn autolle, tulisin kyytiin ja osallistuisin polttoainekuluihin?
No jos ei trailerikamua löydy, niin voisko joku joviaali kaveri kuitenkin ilmoittautua vapaaehtoiseksi varautumaan siihen, että olis valmis hinaamaan mut kotio lahteen, siis jos auto ottaa taas itteensä radalla? Toki tällä kertaa tarkotus olis olla muutenkin aika varovainen sen kanssa, jos se botniaringiin mennessä ehjäks ylipäätään saadaan, mutta ei uskaltas oikeen lähteä sinne asti ilman jonkunlaista backupplania. Voi tosin olla että kaveri lähtee toisella autolla mukaan muutenkin, mut niin se oli alastarollakin tarkotus, mut tuli mutka matkaan...
En lupaa 100 varmaksi mutta saatan tulla paikalle kuljetuskalustolla. Eli jos radan lähettyvillä on paikka josta ajaa lavalle, rampit tai auton voi nostaa pilkillä (hihnoilla) kyytiin...oletuksella että tulen siis paikalle, niin "romukyyti" tarjolla.
Lava 7,8*2,5...lifteri ja 3600kg pilkki varustuksena.

:-D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

Brahe kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:^vähän luottoa sentään. :) Mitä muuten tarkoitit "väärillä öljyillä" ?
10w40... Meni ilmeisesti loroks ihan ekstempore radalla ajellessa...
Tuo öljy taitaa olla mineraaliöljyä ?! :shock: Tai puolsynteettistä vähintään. Pistä kunnon rasvat koneeseen, varsinkin rata-ajoa ajatellen. Castrol Magnatec 5w40 c3 toimii hienosti !

Avatar
Brahe
Viestit: 342
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Brahe »

willez kirjoitti:
Brahe kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:^vähän luottoa sentään. :) Mitä muuten tarkoitit "väärillä öljyillä" ?
10w40... Meni ilmeisesti loroks ihan ekstempore radalla ajellessa...
Tuo öljy taitaa olla mineraaliöljyä ?! :shock: Tai puolsynteettistä vähintään. Pistä kunnon rasvat koneeseen, varsinkin rata-ajoa ajatellen. Castrol Magnatec 5w40 c3 toimii hienosti !
Oli se synteettistä sentään... Nyt tulee 10w60, kyl se siitä...
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Ilmeisesti sakkia on menossa mukavasti tuonne ratsutilalle yöpymään lauantaina? Mikäli saan työvuorot vaihdettua ja VLV-anomuksen menemään kotona läpi, tulen sekaan. Mikäli joudun vielä lauantaina töihin, niin lähtemään pääsee vasta lähempänä kahdeksaa.

Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Vihdoin Alfa tuntuu toimivan taas, viikko ja päivä liian myöhään.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tärjätom kirjoitti:Vihdoin Alfa tuntuu toimivan taas, viikko ja päivä liian myöhään.
Mikäs Alfassasi on ollut vikana? Hyvä että saat autosi jalkeille ennen Jurvaa. :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Ahvenistolla bensapumppu alkoi pitää kummallinen ääni ja seokset meni laihalla radalla. Ennen alfacup kierros minä lähti tankkaamaan ja ongelma kadonnut. Sen jälkeen olen vain ajanut jos on yli puolitankki. Olin ihan varma että imuputki tankin sisällä vuotanut ilma sisään jos oli vähemmän kuin puolitankki. Niin se vaikuttanut. Viikko ja puoli ennen Alastaro otin tankki irti mutta yllätys oli että putki oli ehjä. Korjaisin tankkimittari joka on ollut rikki muutama vuosi ja laitoin tankki takaisin. Miettinyt että bensapumppu täytyy olla viallinen. Uusi pumppu sinne. Vika jatkanut.

Miettinyt jos suodatin tankissa voi olla tukossa. Kokeilin ottaa imuletku irti pumpusta. Bensa tuli sitten kova vauhdilla tankista kun letku oli matalampi kuin tankki, eli suodatin on auki. Kuulin että imuletku pumpulle ei saa olla lian pitkä. Perjantai aamu minä siirtänyt pumppu tankin lähempi mutta vika jatkanut. Sitten minä otin vastaan muita töitä. Katoan tämä nyt. Lauantaina minä ehtinyt takaisin Alfalle ja ei löytänyt mitään syy vialle. Miettinyt että on pakko ajaa Alastarossa enemmän bensa tankissa. Sitten minä huomannut että se ei enää toimii vaikka tankki on täynnä. Kokeilin myös mitata että pumppu saa jatkuvasti sähköä ajon aikana. Mitannut pumpun syöttömäärä ja paine ja se oli paljon enemmän kuin 274hv tarvitsee. Kokeilin pestä suodatin tankissa pumppaamaan bensa väärinpäin sen läpi. Kokeilin ajaa tankkikorkki auki. Ei mitään auttanut. :(

Alastaron jälkeen olen kokeillut vielä yksi pumppu. Kävi tosi nätisti. Kun peruuttanut ulos tallista se pumppu myös alkanut pitää ääniä. Takaisin sisään. Laitoin painemittari kiinni imuletkulle pumpun ja tankin välissä. Ei mitään alipaine seillä kuin pumppu kävi, eli seillä ei ollut mitään rajoitus. Pumppu pyörinyt ainakin 10 minuutteja. Kokeilin peruuttaa ulos tallista. Sitten alipainemittari alkanut näyttämään. Nyt oli selvä että suodatin tankissa täytyy olla tukossa. Auto takaisin nosturille. Letku irti pumpusta ja todella kummalista oli että taas bensa tuli vaikka kuinka helposti tankista. Minä tyhjentänyt tankki muutama minuutissa. Että suodatin ei voi rajoittaa!!! Otin kuitenkin suodatin pois tankista ja sitten auto toiminut koko 8km testiajo.

Onnittelut voitolle ja uusi rataennätykselle, Silverine. Nyt meillä molemmat on yksi voitto. Jännä päivä Jurvassa pian. Jos auto ei mene rikki ennen sitä.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

No onpas ollut haastava case sinulla, toivottavasti saadaan molemmat
(ja muutkin kuskit) automme viivalle täydessä iskussa Jurvaan ja Ahvenistolle...ja että
"mestaruus" selviää ajamalla eikä osanottajamääriä laskemalla...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kiila-G:ta voisi tulla ulkoiluttamaan Kurikan Jurvaan, kun jo siirtymämatka Ilmajoki-Jurva on hyvä alfatie... :wink:
Kypärä lienee hyvä olla päässä radalla. Korkataan sitten Bring museotyylillä ...

Mites Vesa AJ , APokela, Rito ym. muut pohojalaaset?

Juha T
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
RiTo
Viestit: 313
Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98
Paikkakunta: Laihia

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja RiTo »

Katselemaan olisi ainakin tarkoitus tulla, locostiin pitäisi vaihtaa vetarien stefat niin senkin voisi ottaa mukaan. Vai saako sillä tulla radalle?

Avatar
CARF
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 17:16
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja CARF »

Kyllä se onnistuu, jos siinä on liikennevakuutus tai vastaava. Siirtokilvet?. Cuppiin sillä ei voi osallistua, kun se ei taida olla katsastettu tieliikenteeseen.

Terveisin
Mikko Koskinen
Klubimestari
Club Alfa Romeo Finland

Avatar
RiTo
Viestit: 313
Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98
Paikkakunta: Laihia

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja RiTo »

Ensimmäisessä kilpailussa oli siirtovakuutus, mutta sitä ei taideta myöntää ratapäiville, ainoastaan AKK:n alaisiin kilpailuihin. Toki siihen voisi ottaa muualtakin vakuutuksen. Cuppiin ei tosiaan ole asiaa, eihän se ole edes Alfa :lol: Paljonkos tuolla on ratamaksu jos liittyisi vielä jäseneksikin?

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Sape »

Ratamaksu on 10€

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Botniaringille 10.8.2014 menijät: apua kaivataan, joten kuljetusapua pyydetään:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=28285

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Lintuharjun ratsutilalta yöpymisen varanneille: Mitä suuruusluokka se maksaa? Esim. ne pikkumökit?
Ei osunut webbisivuilta millään silmiini hintoja.

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Sape »

En tiedä minkälainen koirankoppi sieltä on varattuna, mutta 35€ per henkilö tuli yölle hintaa.

Avatar
Vesa AJ
Viestit: 300
Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
Car(s): Alfa Brera 3.2 Q4, Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
Paikkakunta: Jakkula

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Vesa AJ »

Tere! Kyllä on tarkoitus tulla paikan päälle ja otan vielä Italialaisen työkaverin mukaan, joka on myös kova Alfa-harrastaja. Osti jo Suomestakin 75 3.0 V6:n harrasteautoksi.
rakkaudesta rautaan...

Avatar
CARF
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 17:16
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja CARF »

Terve,

Botniaring:n ratapäivän aikataulu lisätty kerhon sivuille. Tervetuloa!


Terveisin
Mikko Koskinen
Klubimestari
Club Alfa Romeo Finland

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jokos on jurvan pokaalit jaettu? :mrgreen: Mikä oli paras aika? :lol:




Epätietoinen hevostoimistosta.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Jurvan ratapäivä on siis sunnuntaina 10.8.2014 klo 9 alkaen...

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Mulla jää nyt tulematta-äkillinen sairaustapaus perheessä. Ajakaa lujaa mutta radalla pysyen.
jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Nyt on varmaan jollain heittää dataa tuloksista? Itse poistuin malttamattomasti paikalta jo kesken cupin ja missasin tulokset.

Päivä oli hieno pienestä sadekuurosta huolimatta. Omasta ajosta jäi kolme asiaa mieleen: jarruista hävisi tunto melko nopeasti, ajo oli aikamoista haparoimista ja automaatti halusi käyttää eri vaihdetta kuin minä olisin halunnut. Lopuksi vielä rapsuttelin kanttarilla auton mahaa. :oops: Onneksi paikalla oli vastineeksi muita jotka tiesivät miten ajetaan ja ajoivatkin oikeasti kovaa. :-D
Tein itse - säästin

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Sape »

Oleino kirjoitti:Nyt on varmaan jollain heittää dataa tuloksista?
Alfa luokka:
1. Kitula 2.05.XX
2. Oravainen 2.05.XX
3. Lagerström 2.08.XX

Romeo:
1. Wiik 1.58.XX
2. Tamminen 1.58.XX
3. Aho 2.04.XX

Ajat heitetty ulkomuistista ja kymmenykset ei jäänyt mieleen...

Hieno päivä ja ratakin pysyi koko päivän melko lailla kuivana. Vaikka kuinka tahkosi rataa ympäri, niin tähän kalloon ei uponnut miten tuolla kuuluisi nuo muutama mutka ajaa, vaan tuntui että joka kierros meni aina vähän erilailla, joskus paremmin ja joskus huonommin. Kyytiläiseltä tuli tylyä kommenttia harjoitellessa ennen cupia, kun kysyin että pelottaako kyydissä? "Ei, kun ajat liian hiljaa". Tottahan se olikin mutta kun ei osaa niin ei osaa :mrgreen: Cupiin olikin sitten pakko petrata ja oma päivän paras aika sieltä tulikin. :)

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Moottorin räjäytys-video on tuloillaan... :P

Tadaa: https://www.youtube.com/watch?v=NHgLwrP ... e=youtu.be

Jäähdyttelykierroksella ei aina ole tylsää, takaa horisontista saattaa ilmestyä vaikka mitä..
(avasin ikkunat kabiinista, siitä ylimääräinen "pauke" audiossa.. :) )
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
RiTo
Viestit: 313
Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98
Paikkakunta: Laihia

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja RiTo »

Tekniikkamurheista huolimatta kiva päivä. Mukava nähdä vanhoja tuttuja ja saada uusia kasvoja nimimerkkien taakse 8)

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Kuvia ja videoita näytille! Jäi itseltä nämä karkelot välistä. :?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tässä oma Cup-kierrokseni, parannusta viimevuotiseen tuli n. 4.5 sekuntia. Tosin treeneissä ei meinannut
millään kulkea mutta pari selkeää muutosta ajamisessa paransi parasta treenikierrosta 1.8 sekuntia... :o:

https://www.youtube.com/watch?v=QKDTF2jFCA8
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Kännykkäräpsyjä ja muutama video.

https://plus.google.com/103527498982930 ... 2930345487

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Aika rajun näkönen toi S-mutka, jossa näköjään vedetään kaasu pohjassa :-D Aika vaikean näköinen rata. Videossa 1:05 - 1:12

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Ei oikein vakio 156 1.8l Super ehdi mukaan. Alla vertailua Silverine / Alamajy:

ekan pitkän suoran jarrutus: 178.9 km/h (nelosella rajoittajaan) => 139,5 km/h
takalenkin shikaanin jälkeisen suoran jarrutus: 171.0 km/h => 137,7 km/h
pitkän vasurin jarrutus: 181.7 km/h => 144,9 km/h
kiristyvän oikean jälkeisen suoran jarrutus: 144.3 km/h => 115,2 km/h
Katsomon edessä: xxx => 120,6 km/h

Auto kallisteli kuitenkin yllättävän vähän eikä moottorin lämpöjen kanssa ei ollut mitään ongelmia (Seleniaa).
Puolenpäivän aikaan syttyi Motor Control System Failure valo, mutta se ei menoja haitannut. Ilmi antaa tuota herjaa.

Erittäin kivaa oli ja olisi tuota rataa höylännyt vielä piteempääkin.
Ensi kerran sitten 156 Bussolla (eli JOU-55 johon samalla reissulla tuli hankittua uusi vaihdelaatikko (kiitos Rito!) ) tai Bertonella.

Avatar
äMKoo
Viestit: 173
Liittynyt: 19 Marras 2006, 19:55
Car(s): V6
Paikkakunta: Turku

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja äMKoo »

Unohdin käynnistää kameran ajanotossa, mutta tässä yksi cup kierroksen kanssa samaa vauhtia ajettu harjoittelukierros.

http://youtu.be/FdUFHarxLvs

Ajolinjat tahtoo joko valua pitkäksi tai sitten ovat turhan ujoja liian pienen nopeuden vuoksi. Kivaa, että ensi vuodelle jäi parannettavaa :lol:

Itse en muuten tavoita Jurvassa lainkaan fiilistä, joka syntyy kun kaarrenopeus on riittävä, apexi osuu kohdilleen ja rata automaattisesti kuljettaa auton ulos kurvista oikealla linjalla.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

willez kirjoitti:^^ Aika rajun näkönen toi S-mutka, jossa näköjään vedetään kaasu pohjassa :-D Aika vaikean näköinen rata. Videossa 1:05 - 1:12
Ei sitä S-mutkaa nyt sentään kaasu pohjassa ajeta, kuulehan sen jo moottorin äänistäkin.. :wink:
Melkomoista pumppailua ja "veitsen terällä"/pidon rajoilla keikkumista. Ajolinjaa ei saa päästää valumaan,
muuten kostautuu heti seuraavassa mutkassa.
Muutenkin tuo uusi rataosuus on ihan karkkia alusta loppuun. Haastava.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

silverine kirjoitti:
willez kirjoitti:^^ Aika rajun näkönen toi S-mutka, jossa näköjään vedetään kaasu pohjassa :-D Aika vaikean näköinen rata. Videossa 1:05 - 1:12
Ei sitä S-mutkaa nyt sentään kaasu pohjassa ajeta, kuulehan sen jo moottorin äänistäkin.. :wink:
:lol: :lol:

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Me hitaammat kyllä voidaan huoletta vetää tuo kohta kaasu pohjassa :-D

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

alamajy kirjoitti:Ei oikein vakio 156 1.8l Super ehdi mukaan. Alla vertailua Silverine / Alamajy:
ekan pitkän suoran jarrutus: 178.9 km/h (nelosella rajoittajaan) => 139,5 km/h
takalenkin shikaanin jälkeisen suoran jarrutus: 171.0 km/h => 137,7 km/h
pitkän vasurin jarrutus: 181.7 km/h => 144,9 km/h
kiristyvän oikean jälkeisen suoran jarrutus: 144.3 km/h => 115,2 km/h
Katsomon edessä: xxx => 120,6 km/h
Katoin viimevuotisia omia nopeuksia racecronosta:
ekan pitkän suoran jarrutus: => 146,9km/h
takalenkin shikaanin jälkeisen suoran jarrutus: => 145,3 km/h
pitkän vasurin jarrutus: => 160,8 km/h
kiristyvän oikean jälkeisen suoran jarrutus: => 121,7 km/h
Katsomon edessä: xxx => 126,7 km/h

Mimmostakohan tehoeroa tuohon ~ vaaditaan (siis 1.8 tessuun) 10hp? :roll:
Kait tuo ensmäinen oli sentään kolmosella rajoittajaan.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Eihän nämä erot pelkällä tehoerolla selity. Oman Cup-kierroksen
jälkeen tuli katseltua muidenkin kierroksia ja kyllä vakio- 156:lla ajaminen
näytti todella vaikealta...ja hitaalta. Puskee, kallistelee..etc.
Ja siitä se on itselläkin lähtenyt liikkeelle.
Pala palalta, pikku hiljaa kun tuota omaa 156sta on rakentanut niin tiedän
aika tarkalleen, mistä se nykyvauhti koostuu - alusta/tehopainosuhde/torsen/
rengastus/jarrut...ja sitä kautta luotto autoon ääritilanteissa. Istuu omaan
ajotyyliin. Noista isommista etujarruistakin hyötyy kasvaneiden suoranopeuksien myötä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei tietenkään, mutta botriaringillä on pätkänsä, missä pikku-moottorisella käy aika pitkäksi. Kuinkakohan paljon mahtaa saada loppujenlopuksi lisää vauhtia sen pisimmän suoran jarrutukseen (vaihtelee se jarrupaikkakin tietysti), kun lähtökaarteen on hoitanut pikkutehosella joko välttävästi tai heikosti (oma taso).
Ahveniston reisun jälkeen taas manasin mielessäni, että miksi sitä vaan täytyy runnoa väärillä ajolinjoilla. Ehkä se runnominen on sitten niin kivaa. :lol:

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Se S mutka on omasta mielestä yksi parhaista kohdista ajaa, fiiatilla kun olin kuukausi sitten kisaa ajamassa niin kyllä sillä saa tulla kaasu pohjassa, onhan se tosin 1300 ja kilparenkaat mutta hauska rata ajaa omasta mielestä. Tulevana viikonloppuna pitäs olla ahvenistolla kisaamassa, katotaan oonko kaiteessa..
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Mikäs tommonen kun nopeus yms. näkyy ruudulla ? Garmin VIRB ?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

^^
Ärhäkkää meininkiä Juhalla kuten aina. Mielenkiintoista seurata paikoin erilaista lähestymistä taiteeseen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Shakal »

willez kirjoitti:^ Mikäs tommonen kun nopeus yms. näkyy ruudulla ? Garmin VIRB ?
Ihan vaan racechronolla tuon saa aikaiseksi.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
CARF
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 17:16
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja CARF »

Terve,

Kivaa oli ja mukavasti oli porukkaa paikalla. Ajat on nyt lisätty kerhon sivuille. 14.9 Ahvenistolla nähdään.


Terveisin
Mikko
Club Alfa Romeo Finland

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Hyvinhän mä pärjäsin luokassa alle kaksilitraiset vapaastihengittävät vakioautot.
Ja noi kaikki Bussot vois kyllä siirtää luokkaan R :) :-D
Autona siis 156 1.8 Super eli TS.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Shakal kirjoitti:
willez kirjoitti:^ Mikäs tommonen kun nopeus yms. näkyy ruudulla ? Garmin VIRB ?
Ihan vaan racechronolla tuon saa aikaiseksi.
Onko tästä jossain toisessa ketjussa, tms. juttua? Loistavaa seurattavaa kun on nopeus, aika ja kartta kuvassa yhtaikaa rullaamassa.

Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Täällä on minun incar. http://youtu.be/03du524P-Xg

On kyllä hauska rata tuo. Mutta hieman pelottava kun vauhti on niin kova mutkassa.
Oli hauska päivä. :)

Yritin laittaa videon päälle nopeus racechronosta. Käytin racechrono2avi ja sain sieltä nopeusmittari kuin video. En onnistunut saada se ajovideon päälle windows movie makerissa.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

http://www.youtubedoubler.com/?video1=h ... =silverine

Laitoinpa minun ja Tomin kamerataltioinnit vierekkäin..todella mielenkiintoista. :P
Videot on synkattu sekunnin tarkkuudella, synkkauksen alkupiste vaihtelee hieman joka toistokerralla
mutta kun ottaa uusiksi muutaman kerran "double up" -nappulalla niin saattaa lähtö molemmilla
osua suurinpiirtein kohdilleen. Voi osua kerrastakin. Tai sitten laittaa pause:lla toisen odottamaan hetkeksi..
Hieman erilaiset kamerakulmat hämäävät mutta aika hyvin tuosta voi linjoja vertailla.

Ajosta sen verran että se 0.7 sekunnin ero näyttää lopulta tulevan pääosin kahden viimeisen mutkan ja niitä
seuraavien suorien aikana, viimeiselle suoralle kääntö ja kiihdytys on Tomilla paljon jouhevampi kuin minulla.
Suorilla tulee 156lla jonkin verran takkiin mutta myöhäisemmät jarrutukseni tasaavat pelin monessa kohtaa, paitsi
viimeiselle suoralle lähdössä(radan hitain mutka). Paikoin hieman eri linjoja käytetään, ajan jyrkemmillä kulmilla,
jarrutan myöhemmin, en käytä juurikaan moottorijarrutusta... vaihdan 13 kertaa kierroksen aikana (Ahvenistolla
4-5 ja Alastarossa 6 kertaa..) Noin hitaalla vaihteensiirrolla häviän kyllä jonninverran noissa.

Omat parannuspaikat tuolla kierroksella ovat ensimmäinen mutka, pitkään vasuriin lähtö ja viimeiselle suoralle lähtö.
(ihan vaan huomioina ensi kertaa ajatellen :)) Seuraavalla kerralla sitten mokataan muualla. :P
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

^ Lainasin ideaasi ja tein vastaavan vertailuvideon. Sen pitäisi kohtapuoliin olla ladattavissa tuolta: https://dl.dropboxusercontent.com/u/359 ... 3_2014.mp4

Vastaa Viestiin