Talvirengasgalluppi

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Milloin aiot vaihtaa Alfaan talvigummit?

Vaihdettu ajat sitten, aloin pelätä yöpakkasia jo heinäkuun lopulla
2
3%
Juuri hiljattain vaihdoin
12
21%
En ole vielä vaihtanut, mutta aion vaihtaa tässä kuussa
13
22%
Katsotaan sitten marraskuun puolella
21
36%
Joulukuussa vasta
0
Ei ääniä
Minun Alfaani ei suolassa syövytetä enkä tarvitse talvirenkaita
8
14%
Olen niin rattipena etten mitään talvirenkaita tarvitse
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 58

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Talvirengasgalluppi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tänä aamuna näytti lämpömittari nollaa ja autojen lasit olivat jäässä, siitäpä tuli mieleen jotta pitäisikö alkaa talvirengastamaan kulkupeliä. Samalla sain hyvän tekosyyn kokeilla tätä galluppisydeemiä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Just eilen kävin hakemassa talvigummit vanteineen, kiitokset JustXL:lle :-D Vaihdetaan sitten kun on tarvetta, eihän siinä kauaa kestä..

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Ruksasin tuon viimeisen kohda,koska minähän todistetusti olen tosi ratti -Pena 8) .(No tosiasiassa pitäisi ensin käydä ostamassa uudet loppuun ajettujen Michukoiden tilalle).
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Turbossa on ollut talvirenkaat jo kohta vuoden alla. Kesärenkaita siihen on vain kaksi ja nekin ilman vanteita :oops:

Käyttöpeliin laitetaan kun sopivaksi katsotaan, eli varmaankin ensi kuussa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Koko kesä kitkoilla 8)

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no joo..90:een ei talvigummeja tulekkaan koska menee just seisontaan... :-D käyttöauton virkaa toimittavassa 75:ssa talvigummit onkin jo valmiina alla..pitäisi vaan saada se ajokuntoon tässä lähiaikoina.. :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:Koko kesä kitkoilla 8)
Oikeasti? :shocked!:

En tiedä, onko sulla sitten niin erisorttiset kitkat, mutta nuo omat Hakka Q 205/50-16:t tuppaavat toyotisoimaan auton aika tehokkaasti. Ajettavuudesta tulee kaikin puolin löysä, ja kiihdytettäessä tapahtuva hulvaton vetely ei hauskuuta enää parin ensimmäisen kerran jälkeen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

No kunhan saa nuo Fuldan paskat haettua tallilta niin katelee kelejä ja nakkasee alle jollei sitä ennen ole kunnon kumit vanteilla.

Surkeimpia talvikumeja ei ole tullut vastaa kuin nuo Fuldat.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vielä on kesää jäljellä... :wink: Ruksasin tuon "Katsotaan sitten marraskuun puolella" - vaihtoehdon. Alfa menee kyllä talliin lämmittelemään varmaan joulukuun tienoilla, pitäisi jotain kulkuneuvoa alkaa katselemaan...
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Joo ja pysykää Hankuukeista erossa, jos elämä yhtään kiinostaa.

Onhan ne halvat 350 egee vanteille asennettuna, 205/55/R16.

Alussa ihan hyvät, mutta pian alkaa pelottaan.

Mitkä olis todetusti hyvät ja kestävät kitkat?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Skyhorse kirjoitti:Mitkä olis todetusti hyvät ja kestävät kitkat?
Blizzakeista ei talvikummit parane! Emäntäkin pysyy niiden kanssa hyvin jäisellä maaseudun mutkatiellä. Ja oli muuten hyvät ajaa kesälläkin... Uskokaa tai älkää.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Skyhorse kirjoitti:Joo ja pysykää Hankuukeista erossa, jos elämä yhtään kiinostaa.

Onhan ne halvat 350 egee vanteille asennettuna, 205/55/R16.

Alussa ihan hyvät, mutta pian alkaa pelottaan.

Mitkä olis todetusti hyvät ja kestävät kitkat?
no kitkoista on kokemusta suraavista:

-Nokian hakkapeliitta Q, joihin olin ihan tyytyväinen, pito lumella oli huippuluokkaa erityisesti jarrutuksessa, koko oli 195/60/15.
-Michelin Maxi ice, olivat myös lumella ehdottomat,sivuttaispito huippuluokkaa mutta jarrutuksessa ei pärjännyt nokialle, kokona 195/55/15.
-Kleber, ihan Ö-luokkaa ei voi suositella kellekkään...kokona 185/65/15.

noita nokialaisia ja michelinejä voi suositella, maksavat kyllä hunajaa mutta ovat sitten myös hyvät..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Koko kesä kitkoilla 8)
Oikeasti? :shocked!:

En tiedä, onko sulla sitten niin erisorttiset kitkat, mutta nuo omat Hakka Q 205/50-16:t tuppaavat toyotisoimaan auton aika tehokkaasti. Ajettavuudesta tulee kaikin puolin löysä, ja kiihdytettäessä tapahtuva hulvaton vetely ei hauskuuta enää parin ensimmäisen kerran jälkeen.
Oikeesti... oli sensortin kovat kumit että tuskin talvella tekee yhtikäs mitään, että ajattelin kesällä kulutella loppuun vaan kun nuo p..keleet ei edes tunnu kuluvan! :crazyeyes: Ja kumihan on continental Wintercontact kokoa 205/50R17

Talvea varten odottaa "oikeet" talvirenkaat eli Blizzakit...

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Nykyisessä autossani on nastarenkaat (tosin alla vasta marras-joulukuussa) joiden merkkiä ja mallia en edes muista. Noikin tulivat auton oston yhteydessä sopivasti sisäänajettuina.

Aiemmissa on ollut putkeen kitkat. Kahdet Nokian kitkat saavat suositukseni, joista uudemmat (Q) olivat ehdottomasti parhaat. Blizzakeista ei ole hyvää sanaa, tosin silloinen auto oli hankala ajettava liukkaalla kelillä.

Itse kyllä ajan mielelläni kitkoilla, mutta kieltämättä on mukavampi antaa auto emännän käyttöön kun siinä on nastat alla. On meinaan niin repivä ajotyyli ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Tilannehan on sellainen, että reilun viikon kuluttua alkaa karseet vieroitusoireet :( , ja helpottavat taas keväällä. GTV lähtee talviunille.

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Skyhorse kirjoitti:Joo ja pysykää Hankuukeista erossa, jos elämä yhtään kiinostaa.

Onhan ne halvat 350 egee vanteille asennettuna, 205/55/R16.

Alussa ihan hyvät, mutta pian alkaa pelottaan.

Mitkä olis todetusti hyvät ja kestävät kitkat?
Mulla oli ainakin viime talvena Opel Vectra B:ssä Michelinin Maxi Icet. Voittivat muuten uusimman Tuulilasi-lehden rengastestinkin. Todella hiljaiset ja loistava pito. :) Tietysti peilikirkkaalla jäällä tuntui kun olisi "pulkalla jarruttanut" :mrgreen: :roll:

Ihan kestävätkin ne tuntuivat olemaan...
Ammattina autokauppa

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Talvirenkaita ei tartte, mutta rengaskulut kasvaa silti. Michelin Pilot Sportit on kohta vaihtokunnossa, eivät riitä 20000km:iin. Jos ehdin ensi sunnuntaina radalle, niin se taitaa ollakin sitten rengassatsi siinä 8)

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

ei oo vuosiin ollu talviajoa... vaikka mieli tekiski ku muukkoselt haki joskus talvella nii olihan se veikeetä vaikka päälle satasta ajo niin kaasusta löi vitosella tyhjää :mrgreen: ja nastat ropisi :wink:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

GTA kirjoitti:Talvirenkaita ei tartte, mutta rengaskulut kasvaa silti. Michelin Pilot Sportit on kohta vaihtokunnossa, eivät riitä 20000km:iin. Jos ehdin ensi sunnuntaina radalle, niin se taitaa ollakin sitten rengassatsi siinä 8)
Vaikka aiheesta eksynkin - Missä radalla aiot käydä ajamassa? Ranskanmaalla? Millaisia mahdollisuuksia sielläpäin on päästä esim. omalla (tai siis vuokra-autolla) kokeilemaan moottoriradoilla? Olisi hauska käydä ajamassa pari legendaarista rataa läpi.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

@BSTR:
Sain onnekkaasti kutsun Alfa Master Drive tilaisuuteen Circuit d'Alèsissa (vain alle 300 km ajomatkaa, ja motaria melkein koko matka 8) )
Uunituore vahvistusfaksi kertoo kokopäivän ohjelmaksi karkeasti: aamupäivä teoriaa ja iltapäivä ajoa. Lopussa iltakuudelta diplomit kouraan shamppanjan kera :mrgreen:. Autoina tietysti autoista parhaat, eli 147 GTA, 156 GTA, Sportwagon GTA ja 156 GTA Selespeed. Eli ei siis itse asiassa tartte edes omia renkaitaan polttaa. Tähän on varmaan joku koira haudattuna, kun kuulostaa niiiiiiiin hyvältä. Naama näyttää nyt tältä: :mrgreen:

Hyvä markkinointikikka kai kuitenkin - nytkin Ranskan Alfa-maahantuoja saa mainosta Suomessa saakka :shock: :silly:

Radoille (kai) pääsee aika rajoitetusti, vain "portit avoinna" päivinä - ja sitten tietysti kerhoon kuuluvat kerhon ajoharjoittelupäivinä (big news? eli ei minulla oikein mitään hyvää tietoa ole). Itse olen täällä käynyt ajamassa vain läheisellä Cirduit Du Luc:lla ja kuolaamassa ecclestonen Circuit Paul Ricardin porttien ulkopuolella (ja nauttimassa pakolliset bisset ökybaarissa). Ainakin Le Lucin radalla järjestetään portit avoinna tilaisuuksia muutaman kerran vuodessa; ne on aika paljon villimpiä tilaisuuksia kuin esim Suomen Alfa Clubin ratapäivät. Hyvässä ja pahassa.
Kiinnostaako joku tietty rata, BSTR? Netistä saat varmaan tietoa noiden legendaaristen ratojen osalta ja näiden vetelän etälän ratojen suhteen voinen auttaa minäkin tiedonhaussa, jos apuja tarttet esim kumman kielen johdosta :wink:

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Vielä on kesää jäljellä... :wink: Ruksasin tuon "Katsotaan sitten marraskuun puolella" - vaihtoehdon. Alfa menee kyllä talliin lämmittelemään varmaan joulukuun tienoilla, pitäisi jotain kulkuneuvoa alkaa katselemaan...
osta hyvä seiskafemma, historia sulla onkin jo tiedossa..... :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:osta hyvä seiskafemma, historia sulla onkin jo tiedossa..... :lol:
"Onko sulla kuvia siitä" :-D
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
90 kirjoitti:osta hyvä seiskafemma, historia sulla onkin jo tiedossa..... :lol:
"Onko sulla kuvia siitä" :-D
kuvia löytyy ja alla hyvät nastarenkaat fondmetal-aluvanteilla..
pistänkö tulemaan... :-D :-D

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

ensimmäiset kitkat menee itsellä alle ja vähän hermostuttaa tuo tiellä pysyminen. Tai oikeastaan risteyksissä pysähtyminen. Täällä on kuitenkin koko lailla erilainen talvi kuin pääkaupunki seudulla tai länsirannikolla. Se on jännä miten näinkin vähän idempänä ja pohjoisempana (=kauempana merestä) lumi ei sula vaan sitä pakkaantuu pikkuhiljaa tien pintaan ja penkoille. Itseasiassa Oulussakin on normaali talvena vähemmän lunta, vaikka tuulista ja lylmää siellä kyllä on.

Viime talvena oli kertaalleen koko keskustassa sellainen märkä peilijää että huh, huh! Rekkoja oli poikittain joka paikassa ja henkilöautoillakin oli todella vaikeuksia. Joutui valitsemaan reitin jolla ei ollut rekkoja edessä ja jolla ei tarvinnut pysähtyä ylämäkeen koska olis menny peruutteluksi :!:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Säälittävää, todella säälittävää. Koskahan olen viimeksi vaihtanut talviläskit (185/65) alle jo lokakuussa. Takapakkia on tullut siinäkin, että vaihdoin kumit itse. Helsingissä teetin työn aina liikkeessä. Oi niitä aikoja. Mutta nyt siis nastoilla, jeejee.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Vittorio Jano kirjoitti:Säälittävää, todella säälittävää. Koskahan olen viimeksi vaihtanut talviläskit (185/65) alle jo lokakuussa. Takapakkia on tullut siinäkin, että vaihdoin kumit itse. Helsingissä teetin työn aina liikkeessä. Oi niitä aikoja. Mutta nyt siis nastoilla, jeejee.
Sama vika. Ensimmäinen talvi, kun talvikumit on alla ennen yhtään kunnon lumisadetta. :oops:

Äitiä tuli kyllä ikävä kun nastat sai alle. Jos kesärenkailla oli jo yllättävän kova rengasmelu, niin nastakumeilla tarvis melkein peltorit... En kyllä ymmärrä miten joku voi sanoa 156:sta kohtuullisen hiljaiseksi autoksi? Pikkasen tekis kitkoja mieli.
Kuva

Avatar
glideslope
Viestit: 1478
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

HOTAKAINEN kirjoitti:No kunhan saa nuo Fuldan paskat haettua tallilta niin katelee kelejä ja nakkasee alle jollei sitä ennen ole kunnon kumit vanteilla.

Surkeimpia talvikumeja ei ole tullut vastaa kuin nuo Fuldat.
Mun 164:n kylkiäisinä tuli mukaan tuoreet Fuldan kitkat (205/55-15).
Muistatko mikä Fuldan malli sulla on, että osaa mahdollisesti ennakkoasennoitua noihin luistimiin..?

Yksistä Fuldan kesäkumeista on kokemusta, isäukon mersussa oli joskus 80-luvun loppupuolella ensiasennusrenkaina Fuldan 2000:t ja olivat kyllä aivan hirveät lipokkaat sadesäällä. Toisaalta olihan se silloin upeeta kun renkaista johtuen sai dieselin perän sivulle pelkällä kaasulla :roll:

Avatar
lruutu
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Syys 2003, 18:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lruutu »

Skyhorse kirjoitti: Mitkä olis todetusti hyvät ja kestävät kitkat?
Itselläni ollut heinäkuusta lähtien Nokian Hakkapeliitta Q:t kun joku täyspäinen oli ruuvannut kaupan pihalla renkaisiin 3 kappaletta ruuvejä :evil:
Noksuihin olen ollut ihan tyytyväinen, vaikka Pirellin P6000 jälkeen olo oli kun kiikkerässä veneessä. Luulin aluksi että jotain alustassa on hajonnut kun olivat niin löysän tuntuset :?. Ihan hyvät kitkat, kun vertaa edellisessä autossa olleisiin halpiskitkoihin. Valitettavasti siis kaikkeen tottuu ja nyt tuntuu jo oikeen hyvältä. Mutta ahh kevättä kun saa taas kunnon nakit alle ja uskaltaa taas polkea :mrgreen:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

R@gdoll kirjoitti: Äitiä tuli kyllä ikävä kun nastat sai alle. Jos kesärenkailla oli jo yllättävän kova rengasmelu, niin nastakumeilla tarvis melkein peltorit... En kyllä ymmärrä miten joku voi sanoa 156:sta kohtuullisen hiljaiseksi autoksi? Pikkasen tekis kitkoja mieli.
Mulla kävi toisinpäin. Auto hiljeni huomattavasti kun sai nastat alle... liekö sitten kesärenkaiden koolla merkitystä :roll:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Justiinsa sain vaihdettua, itse yksikseni vaihdoin :(
Neuvojia oli kyllä piha piukassa.

Samalla hiellä/vitutuksella kampesin talvirinkulat emännänkin autoon.

Olis saanu akka itte vaihtaa... :mrgreen:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

puuha kirjoitti:Justiinsa sain vaihdettua
Kuin myös. Tänään tippu lunta maahan ja pakkohan se oli vaihtaa. Mulla kävi myös pari neuvojaa ihmettelemässä ja yks äijä tarjoutui viinapalkalla avuksi mutta oli jo viimenen rengas menossa, hähää :drinking: :shock:

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Hesem kirjoitti:
puuha kirjoitti:Justiinsa sain vaihdettua
Kuin myös. Tänään tippu lunta maahan ja pakkohan se oli vaihtaa. Mulla kävi myös pari neuvojaa ihmettelemässä ja yks äijä tarjoutui viinapalkalla avuksi mutta oli jo viimenen rengas menossa, hähää :drinking: :shock:
saapahan juoda itse nekin viinat... :lol:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

No joo tänään pii vaihtaa :(
Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Kerpele renkaat takas varastoon.

Huomenna uusiksi kaveri tuo ristikkoavaimen lainaksi kun oma on 70km. päässä.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

HOTAKAINEN kirjoitti:No joo tänään pii vaihtaa :(
Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Kerpele renkaat takas varastoon.

Huomenna uusiksi kaveri tuo ristikkoavaimen lainaksi kun oma on 70km. päässä.
Millä olet vääntänyt ne pultit kiinni? :shock:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

GAMMA500 kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:No joo tänään pii vaihtaa :(
Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Kerpele renkaat takas varastoon.

Huomenna uusiksi kaveri tuo ristikkoavaimen lainaksi kun oma on 70km. päässä.
Millä olet vääntänyt ne pultit kiinni? :shock:
veikkaanpa paineilmaa :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

iahn normaalisti käsin niinkuin ennekin ja tiedän ettei niitä vedetä sikana kiinni.
Kerpele oli paskat kalut niin ei tullut mitään.

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

HOTAKAINEN kirjoitti:Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Lopeta nyt ihmeessä se punttisalilla treenaaminen! Tai sitten seuraavalla kerralla käännä niittä pultteja AUKIpäin! :silly: :silly:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

HOTAKAINEN kirjoitti:No joo tänään pii vaihtaa :(
Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Kerpele renkaat takas varastoon.

Huomenna uusiksi kaveri tuo ristikkoavaimen lainaksi kun oma on 70km. päässä.

biltemasta :mrgreen: teleskooppi avain pitäs aukee
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

GTA kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Lopeta nyt ihmeessä se punttisalilla treenaaminen! Tai sitten seuraavalla kerralla käännä niittä pultteja AUKIpäin! :silly: :silly:
Sisulla sitä väännetään 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ihme vempuloita noin 33:sen vanteet, ittekkin vedin yli metrin jatkovarrella mutta ei, paineilmalla sitten irtos :twisted:

Pitäis laittaa talvinakit alle ja mennä sudittelee, kauankohan pysytään tiellä :roll:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Rolle kirjoitti:Ihme vempuloita noin 33:sen vanteet, ittekkin vedin yli metrin jatkovarrella mutta ei, paineilmalla sitten irtos :twisted:

Pitäis laittaa talvinakit alle ja mennä sudittelee, kauankohan pysytään tiellä :roll:
helppoohan sulla on: neliveto neideille, etuveto naisille, takaveto MIEHILLE. :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

jari64 kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Ihme vempuloita noin 33:sen vanteet, ittekkin vedin yli metrin jatkovarrella mutta ei, paineilmalla sitten irtos :twisted:

Pitäis laittaa talvinakit alle ja mennä sudittelee, kauankohan pysytään tiellä :roll:
helppoohan sulla on: neliveto neideille, etuveto naisille, takaveto MIEHILLE. :mrgreen:
Hyvin väännetty :multi:

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Tänään piti kiireellä lähteä rengaskauppaan, Nokiat sieltä sitten lähti mukaan :-D Meinasi olla hiukan liukasta iltapäivällä, kun lähdin töistä ajelemaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

puuha kirjoitti:Samalla hiellä/vitutuksella kampesin talvirinkulat emännänkin autoon.
Olis saanu akka itte vaihtaa... :mrgreen:
Jaaha, teillä on koulutus vielä tuolla asteella :wink:

Meillä taas kanssanisäkäs tuli omatoimisesti jelppimään renkaanvaihdossa, tosin kohtuullista sinänsä kun häntä varten niitä kitkoja alle heivattiin iltahämärässä. Muuhun aikaan kun ei kerinnyt ja emäntä tarvitsi auton viikonlopuksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Juu ei voida äänestää mitään ku ajellaa ympäri vuoden BFG all terrain na
kit alla :-D Taas on meikä päässy eroon joka vuotisesta rengas show:sta
:drinking: :drinking: :crazyeyes:

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Eipä tee Suomessa mitään Nokian WR-renkailla. Loiva ylämäki, niin siihen jää. Oli melkoista lipsuttelua, kun käytiin Keski-Suomen reissu tekemässä. Huomenna täytyy kysellä Nokian nastarenkaita.

Nää WR:thän tuli auton mukana. Edellinen omistaja oli halunnut kitkarenkaat, eikä Nokian Q-renkaita saanut 225/40-17-kokoa. WR on tarkoitettu keskieurooppaan satunnaisille lumisohjoille. Nopeusluokkakin on 210 km/h. Ja kumin kovuuden ja kuvioiden pienuuden huomaa. Jarrutuksessa yllättävän hyvä, mutta liikkeelle ei pääse luistonestosta huolimatta.

Niin, myytävänä huippuhyvät Nokian WR-renkaat, käytetty 2 viikkoa, koko 225/40-17, edullisesti :roll:

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Tuli ostettua Nokian hakkapelitta 4 225/ 45 17". Aluksi oli aikeissa laittaa 15" vanteet, mutta kappas eivät mahtuneetkaan pyörimään. Mutta kyllähän nuilla nyt pari talvea ajaa :-D

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Maho kirjoitti:
R@gdoll kirjoitti: Äitiä tuli kyllä ikävä kun nastat sai alle. Jos kesärenkailla oli jo yllättävän kova rengasmelu, niin nastakumeilla tarvis melkein peltorit... En kyllä ymmärrä miten joku voi sanoa 156:sta kohtuullisen hiljaiseksi autoksi? Pikkasen tekis kitkoja mieli.
Mulla kävi toisinpäin. Auto hiljeni huomattavasti kun sai nastat alle... liekö sitten kesärenkaiden koolla merkitystä :roll:
Eilen vasta ehdin vaihtaa kitkat alle, ja voin sanoa ettei ollut enää hauskaa 225 kesätassuilla :crazyeyes: Ei oikein pureutunut hankeen kumit. Kuin olis ollu auto 4 pulkan päällä! Mutta nyt kulkee kivasti nokian hakkapeliitta Q alla. Ja mulla myös auto hiljeni, on itseasiassa tosi hiljainen. En ymmärrä minkälaiset nastakumit on alla jos pitää kovaa melua :?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

kuka tunnustaa olevansa rattipena? :shock: :mrgreen:

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

En viittinyt ensi kuuhun jättää vaikka alunperin niin ajattelinkin.
Vaihdoin renkaat siis viime viikolla.

Itse en viitsinyt käsiä liata- delta pyysi hommasta "vain" 20 euroa, mikä on mielestäni edullista (joku kampanjatarjous)
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin