Italianmopot

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Italianmopot

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Dobber kirjoitti:Motoristeille kysymys?

Joillakin alfisteilla on ducateja ja ehkä aprilian tonnisia? Mitäs mieltä mikä olisi jos hyvä paketti jos puhutaan alle 20t€ kyykkypyörästä?
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Itsellä vain vanhempi ducati, mutta pääpiirteissään jos tykkäät ajella huolettomasti ja et ihan niin taajaan huoltaa/huollattaa pyörääsi, niin päätyisin Aprilian RSV yms malleihin. Kestävä Rotax koneena ja kohtuullisen edullisia ostohinnaltaankin :) Jos taas autotallipuuhailu ja muu touhu kiinnostaa enemmän ja on rahaa enempi käytössä niin eikun ducatin ostoon :)

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Sekä Ducati että Aprilia on ollut. Mielestäni Apriliassa saa enempi jos verrataan saman hintaisia pyöriä.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Joksa kirjoitti:Mielestäni Apriliassa saa enempi jos verrataan saman hintaisia pyöriä.
Vähän sama kuin vertaisi pahvimukia arabiaan. Kyllähän sen kahvin juo siitä pahvimukistakin, mutta arabiasta se maistuu paremmalle.

No ei vaan. Turhahan noita kahta merkkiä on vertailla keskenään samassa hintaluokassa, kun ovat kuitenkin merkkeinä vähän eritasoisia.

Aprillian Mille R on loistava pyörä kaikin puolin, mutta ennemmin sijoittaisin (olemattomat) rahani vaikka SS1000FF:n tai 749:iin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Asia on yksinkertaista. Joko Ducatti tai jos todella haluaa jotain "omaa" niin Moto Morini
Varmaan seuraava pyöräni... ehkä. Trumppa saa vaihtua.
http://tinyurl.com/2x2w66
h[url]ttp://www.1000ps.at/magazin/motomorini/morini1.jpg[/url]

Ei turhia katteita tai muita kamaluuksia. Tosin Ducati 999:n esteettisesti kauniit katteet annetaan anteeksi... :wink:

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Benellit ja Bimotat voi sitten laskea ihan omaan luokkaansa.
Kuten myös MV Agustat.
Kaikki käy... paitsi kiinamopot. VARMASTO monta kertaa laadukkaammat mutta kuka helkutti ostaa mopoja laadun takia?
Dakariin osallistuja? Siperiaan lähtijä?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

No onhan nuo kaikki kivoja, Aprilia ehkä tosiaan kaikista "tavallisin" mutta hyviä ajaa ja kovia kulkemaan ne on... Bimotastakin saattaa löytyä Yamahan tai Suzukin kone, no on Ducatinkin konetta ja jos V-Duen ostaa niin ei ole ongelmaa koneen valmistajan suhteenkaan 8) . MV Agusta taas on ihan eri peli kuin muinoin. Hienoja ja eksoottisia ne on silti ja tykkään kovasti niistä kaikista :)

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Ens kesänä olis vähä tarkoitus hommaa moottoripyörää niin ja merkki siis Ducati. Millasii kokemuksii porukoilla on 600 Monsterista tai 750 SS? Ducatissa on jo ne äänet niin muhkeet et siks sellane himottaa. :P
UliUli

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mulla oli kuussatku mörkö viime kesänä (kuva albumissa). Hauska laite, vaikka tehot paperilla olemattomat. Mulla tosin oli tehoputkisto, suuttimet ja virisytkä, joten tehot vastasivat aika lailla seiskapuolikasta.

Kaupungissa tosi hauska, ketterä ja väkevä vääntö heti alhaalta vaikka noinkin pieni iskutilavuus. Maantiellä 80km/h ajavia ohitettaessa sai kyllä laittaa kaikki peliin, ihan kuin normi henkilöautolla. Ja 120km/h vauhti tuntui samalta kun katetulla 200km/h. kun tuuli paiskoi ukkoa. No eipä tarvinnu ajaa ylinopeutta :)

Mutkatiellä luonnollisesti hauska.

Tekniikan kanssa ei ollut murheita. Kerran paloi yksi valojen sulake.


Pyörä on elementissään kaupungissa ja pienillä mutkateillä. Motari on tuskaa, kuten muillakin nakupyörillä.

Seuraava pyörä voisi hyvinkin olla 900-monster, ss750ff/ ss900ff tai jos rahaa olisi niin tietenkin 749/999 ehkä jopa MV Agusta.
Myös eräät Buellit vois olla hauskoja.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Paljon näyttää tietoa ja mieltymyksiä löytyvän, hyvä juttu!

Tässäpä olisi pari ehdokasta mitäs mieltä.

Aprilia (edullinen hinta):
http://www.motopalsta.fi/vaihto/?uusi=0&id=53620

Ducati:
http://www.motopalsta.fi/vaihto/?uusi=0&id=52969


Tässä on tykkipeli MV Agusta 130kW, huh huh kyllä lähtee! Hinta vaan on niin mahdoton.

http://www.motopalsta.fi/vaihto/?uusi=0&id=61463
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Agusta noista. Mut jos hinta on ongelma nii Ducati. Ei mitää Apriliaa. No kaikilla omat mieltymyksensä. :)
UliUli

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tänään tuli koeistuttua tuo MV Agusta F4R. Vaikutti ensi istumalta sellaiselta, että Suomessa laillisissa nopeuksissa ehkä vähän tylsä, mutta sillä kun pääsisi vaikka Alastarolle...

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

No eikös kaikki kyykyt ole vähän tylsiä suomessa laillisilla nopeuksissa? :lol:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Varmasti on, mutta kaipa tuon MV Agustan alkuperämaa saa ylimääräistä nopeutta pulssiin.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Ferrari 550 GTS vs. MV Agusta F4 Ago

http://www.youtube.com/watch?v=Np69GwnGsAo
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Siis Ferrari on edelleenkin nopea ja mopolla ei ehdi auton kyytiin?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Benelli Tornado. Eroaa massasta eikä maksa noiden Agustojen vertaa rahaa. Kolme mukia ja pari flektiä satulan alla ym. kivoja yksityiskohtia.

http://www.nettimoto.com/viewArticle.ph ... ntent=more
Abarth 500 Esseesse

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

En osaa sanoa millainen kyykkypyörä olisi kullekin paras, mutta itse pidän Laverdaa todellisena harrastajan pyöränä. Aprilia tuli hommattua, mutta se on myynnissä jos jota kuta kiinnostaa. Seuraava pyörä on ehdottomasti (taas) Laverda. Kyllä kaduttaa, että myin Laverdani pois pari vuotta sitten.

Jos merkki tuntuu oudolta niin yksi selitys on pienet valmistusmäärät ja se, että valmistus on loppunut v. 2000.
Tuleva klassikko ja hinnat jo nousussa....
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
matupatu
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Syys 2006, 12:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja matupatu »

:shock: Kantsii samantien säästää kybä lisää ja ostaa 1098. Toki seitsemän vuotta Ducatien parissa puuhastelleena on oppinut noista tykkäämään ikään ja malliin katsomatta. Miinuksena kalliit huollot ja varaosat. Plussana hienot ajo-ominaisuudet ja oikein ajettuna kuiva kytkinkin kestää yllättävän pitkään. Vähän epämukava taajamissa. Tykkää ripeästä kyydistä ja mutkateistä.
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tähän keskusteluun en osallistu, en , en en ..... Oon ihan hiljaa nyt.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Kaikki omat prätkät olleet toistaiseksi japanilaisia, mutta toki mieli tekisi Italian herkkuja. Niissä kun on nuo iskuvaimennuskomponentit yms. aika paljon parempia (siis kylläkin vain niissä kaikkein kalleimmissa malleissa). Mutta mutta, hieman aihetta seuranneena voin sanoa, että ne kaikkein erikoisimmat viat kyllä löytyvät muista kuin japanilaisista prätkistä.

Esimerkki: Apriliassa (Mille vm.2004->) se kytkimen ja takajarrun toimimattomuus on ihmeellinen asia. Nestejärjestelmään pääsee ilmaa, eikä sen jälkeen enään toimi kunnolla. Parhaimmillaan joutuu ilmaamaan kytkimen ja takajarrun päivittäin. Myyjä tai muuten aiheeseen vihkiytynyt henkilö voi kiven kovaa väittää, ettei kyseisiä vikoja enään uusissa pyörissä ole. Ja että vanhat on saatu kuntoon päivityssarjoilla. Silti vaan on moottoripyöräfoorumeilla jatkuvaa keskustelua samoista viosta vm.2006 ja jopa vm.2007 pyörissä niin täällä kotisuomessa kuin ulkomaillakin... Tuleeko kellekään tästä mieleen mitään automerkkiä ;)

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Italianmopot

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Dobber kirjoitti:Motoristeille kysymys?

Joillakin alfisteilla on ducateja ja ehkä aprilian tonnisia? Mitäs mieltä mikä olisi jos hyvä paketti jos puhutaan alle 20t€ kyykkypyörästä?
Ducati 996SPS on ollut pari vuotta ja täytyy sanoa, että hienompaa tai luonteekkaampaa pyörää ei ole ollut. Voimaa tulee ihan eri tavalla, kuin 47 tuhatta kiekuvista rivivinkujista, jotka kuulostavatkin ennemmin rääkyviltä kissoilta, kuin moottoripyöriltä.

Huipputehoissa voi jäädä parikymmentäkin heppaa nykytykeistä, mutta kummasti mutkasta ulos kiihdyttäessä jäävät taakse, eikä suoran pituus yleensä riitä että sieltä vielä tulisivat. Vaikka kulkeehan tuokin, lentokentällä jotain 1500 metriä ja 258km/h (edit: ei 268km/h) . Siis ehtaa nopeutta, ja kierroksiakin oli jäljellä, kun välitykset oli vähän liian korkeat.

Bulevardilla ajettaessa kerää takuulla enemmän katseita kuin muut.

Kehujen jälkeen on sitten myönnettävä, että joudun tuosta tänä keväänä luopumaan. Teen sille keväthuollon ja (dyno)säädön, jonka jälkeen se on valmis kesän koitoksiin.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
alf6066
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Kesä 2006, 18:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja alf6066 »

tääl on taas tää "parempi puolisko"... (pitäisköhän hankkia omat tunnukset... :roll: )

On nyt sitten ihan pakko tähän väliin mainostaa tuota meittin kuva-galleriaa.
Käykääpä kattomassa....
2 kpl mielestäni MAAILMAN kauneinta pyörää!
Lisäksi meitin tallista löytyy Ducatiti 900SS ja 1000SS, eli ei varmaan tarvii enempää kertoa mille merkeille meidän perheen äänet menee...
Nuo SS:t ovat tosin kilpapyöriä, eli eivät kilvissä. Eli meidän perheen pää ajelee tuota Ducatien ss-cuppia (www.ss-cup.fi) :wink:

Avatar
jtt
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Marras 2005, 22:48
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtt »

Omasta tallista löytyy Moto Guzzi Le Mans 1000 80-luvun lopulta. Vaikka kyytiä ei nykymuovikuulien vertaisesti löydykään, niin jytinää, tutinaa ja erikoisia liikeitä riittää niin ettei sarvissa taatusti pitkästy. On se italialainen insinööri ihmeellisen kokoonpanon luonut...

Avatar
Alfisti_61
Viestit: 134
Liittynyt: 14 Loka 2003, 02:58
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Alfisti_61 »

Italian mopoilla on tullut ajeltua viimeiset parikymmentä vuotta. Alkuun kisamielessä Moto Guzzi Lariolla ja Le Mans IV:lla, eivät ehkä sieltä nopeimmasta päästä mutta luotettavuus ja fiilis olivat kyllä kohdallaan. Varsinkin tuossa Lempparissa!
Nykyään käytössä vanha (30v) MV Agusta 350 Sport joka sopii parhaiten fiilistelyyn kylillä ja pienillä kyläteillä.
MP näyttelyssä iskin silmäni MV Agusta F4 1000:n lisäksi erityisesti Ducati Sport 1000 S:ään ja Triumph Thruxtoniin. Molemmat ovat mielestäni aivan upeita retro cafe-raasereita ja JOS taloudellinen tilanne (ja vaimoväki) sallisi niin toinen noista menis hankintaan. Vaikea vaan sanoa kumpi.

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Tämmöinen lelu tuli hommattua viime keväänä.
http://www.mp-galleria.com/kuva.php?id=504

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Mulle kiitos, nam! 1098 S Tricolore, klick
Ei sillä, punainen dukkekin on aina porno.

Itse olen huono asiaan kommentoimaan, kun en ole juurikaan Italialaisilla mopoilla ajanut ja omistuksissa hajuton ja mauton jaappanialainen, jonka suuntaan kukaan itseään arvostava "tosimotoristi" ei viitsi tyhjentää edes rakkoaan. :mrgreen:

Mutta mitä mopon valintaan tulee, niin paljonhan se riippuu käyttötarkoituksesta ja varallisuudesta. Jos tärkeintä on ajaa paljon kilometrejä ympäri Eurooppa, niin painopiste mahtaa kallistua matkaominaisuuksien ja luotettavuuden tms. puoleen. Vaihtoehtoja löytyy silloin kyllä Italialaisistakin. Joka tapauksessa italialainen mopo on aina persoonallinen valinta.
Dobber kirjoitti:...Tässäpä olisi pari ehdokasta mitäs mieltä.

Aprilia (vaihdoin kohdetta, kun entinen ei ollut validi)

Ducati

MV Agusta
Muistaakseni tuo Aprilia Mille valittiin viime vuonna jonkin lehden vuoden valinnaksi sporttipyöristä tms. Eihän se ole niin hyvän näköinen kuin ducati eikä niin erikoisia ratkaisuja, (Mielestäni enemmän hyvässä kuin pahassa) mutta kumminkin italialainen V2:nen... Ai niin, Ducatihan on L2 :oops: :mrgreen: Ja jos ei ole rahasta kiinni, niin MV agusta olisi... hmmm. Kuva

Jos nakupyörä olisi vaihtoehtona, olisi pari parsoonallista vaihtoehtoa lisää: Benelli ja Moto Morini


Edit: Btw, kävikö porukat MP07-messuilla esim. Ducateja katsomassa?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ollie kirjoitti:Tämmöinen lelu tuli hommattua viime keväänä.
http://www.mp-galleria.com/kuva.php?id=504
Ostitko Suomesta vai ulkomailta? Muistaakseni noita oli tuotu Suomeen alunperin tasan yksi yksilö. Erittäin harvinainen pyörä, onnittelut!
Eikä niitä Vihureitakaan kovin montaa kai Suomessa ole? :)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

R@gdoll kirjoitti:

Mutta mitä mopon valintaan tulee, niin paljonhan se riippuu käyttötarkoituksesta ja varallisuudesta. Jos tärkeintä on ajaa paljon kilometrejä ympäri Eurooppa, niin painopiste mahtaa kallistua matkaominaisuuksien ja luotettavuuden tms. puoleen. Vaihtoehtoja löytyy silloin kyllä Italialaisistakin. Joka tapauksessa italialainen mopo on aina persoonallinen valinta.
Laverdalla, italialaisen maatalouskonetehtaan tuotteella, ajoin noin 120 tkm ilman isompaa remonttia, aika hyvin ilman hienoja ja monimutkaisia teknisiä ratkaisuja vailla olevalta moottorilta, jossa ei ole edes kunnon öljynsuodatinta :-D
Mutta en suosittele nykypyöriin tottuneelle, vaatii tiettyä asennetta 8)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

AlfaTom kirjoitti:
R@gdoll kirjoitti: Mutta mitä mopon valintaan tulee, niin paljonhan se riippuu käyttötarkoituksesta ja varallisuudesta. Jos tärkeintä on ajaa paljon kilometrejä ympäri Eurooppa, niin painopiste mahtaa kallistua matkaominaisuuksien ja luotettavuuden tms. puoleen. Vaihtoehtoja löytyy silloin kyllä Italialaisistakin. Joka tapauksessa italialainen mopo on aina persoonallinen valinta.
Laverdalla, italialaisen maatalouskonetehtaan tuotteella, ajoin noin 120 tkm ilman isompaa remonttia, aika hyvin ilman hienoja ja monimutkaisia teknisiä ratkaisuja vailla olevalta moottorilta, jossa ei ole edes kunnon öljynsuodatinta :-D
Mutta en suosittele nykypyöriin tottuneelle, vaatii tiettyä asennetta 8)
Hjoo, kerran ajelin pätkän Jape-vainaan mustalla RGS:llä. Mielenkiintoinen laite, sanoisinko. Satula vaikutti minun pyrstöni alta siltä, että takavuosien inkvisitio olisi mainiosti hyväksynyt sen kuulusteluvälinearsenaaliinsa.

Mutta niin vain Jape silläkin kävi Italiassa, ajelimme Kasselin tietämiltä samaa matkaa Mandelloon. Laverda muuten ryysti menovettä varsin säännöllisesti lähes tuplat Le Mansin janoon nähden, ja kun sen tankki on pienempi kuin Le Mansin tankki (24 l, polttoaineen kulutus 4-5 litraa satkulla), tuli taukoja pidettyä. Tosin em. istuimella minullekin olisi kelvannut mikä tahansa tekosyy jaloitella...

Samaisella reissulla sitten Jape kyyditti Kapiaisen Jussia pätkän matkaa autobahnilla Laverdan takaistuimen muovisen kotelon päällä, ei tainnut olla mukavaa siinäkään (Jussin Le Mansin kardaanin ristinivel sanoi sopimuksen irti.)

Uskotteko muuten, että kuulosti hyvältä, kun ajelimme Japen kanssa Como-järven ympäri. Ko. rantatiellä on paljon tunneliosuuksia, Japen pyörässä oli tyhjät äänenvaimentimen kuoret ja Le Mansissa taas Mistralin hiilikuitu"vaimentimet". Jotenkin rupesi aikuisten miesten oikea ranne aina nykimään tunneliosuuksilla. Tyhjäputkinen kolmisiipi-Laverda kuulostaa nimittäin *aika* seksikkäältä, kun se saa vähän runtua, eikä huutoputkilla (hyvin) kevyesti vaimennettu viilattu Lemmari paljon häpeä, kun se nousee potpOTPOT-äänestä rrrrRRRRAAA-crescendoon.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
alf6066
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Kesä 2006, 18:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja alf6066 »

Tässä kuvatus...

[/img]Kuva :wink:

Avatar
alf6066
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Kesä 2006, 18:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja alf6066 »

ja tässä toinen....

:wink:

Kuva

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Topi kirjoitti:
Satula vaikutti minun pyrstöni alta siltä, että takavuosien inkvisitio olisi mainiosti hyväksynyt sen kuulusteluvälinearsenaaliinsa.
Laverda muuten ryysti menovettä varsin säännöllisesti lähes tuplat Le Mansin janoon nähden, ja kun sen tankki on pienempi kuin Le Mansin tankki (24 l, polttoaineen kulutus 4-5 litraa satkulla), tuli taukoja pidettyä. Tosin em. istuimella minullekin olisi kelvannut mikä tahansa tekosyy jaloitella...
Omat kokemukset RGS Corsalla matkassa: suht tasainen 140km/h nopeus ja kulutus noin 6-7 litraa, 100 km/h ja kulutus noin 8 litraa :) --- paras tehoalue siis tuolla 140 nopeudessa 8)
Mulla oli 3-2-2 putkisto ja 3-1 kisaputki "Solo per corsa", kuullosti aika kivalta 7500 rpm:llä :-D
Pisin siivu itsellä Milanosta Hampuriin pelkillä tankkaustauoilla, illalla oli kyllä hartiat ja niska jumissa ja maistui muutama olutkin jo 8) :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

"Uusikorinen" SS tuli myytyä syssyllä pois ja nyt alkaa taas kuume nostelemaan päätä. Vanhempi SS, SL tai Paso kiinnostaisi, mutta katsotaan nyt riittääkö aika ja rahat tänä kesänä kaksipyöräisille. Muutkin harrasteajoneuvot vaatisivat vähän aikaa.

furio
Viestit: 164
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 00:02
Car(s): Pösö
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja furio »

Perhana, kun itekin nyt kiinnostuin Ducatista.. Miten niitä noin vähän näkyy myynnissä ku yritin selata? 999 se ainoa oikea?

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

furio kirjoitti:Perhana, kun itekin nyt kiinnostuin Ducatista.. Miten niitä noin vähän näkyy myynnissä ku yritin selata? 999 se ainoa oikea?
999 on ufo. 916-998 on SE oikea. 1098 on taas lähempänä oikeaa kuin 999.

YMMV 8)
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Vaikka alla onkin vaan 750 ilmajäähy niin kyllä se jytinä avarammilla vaimentajilla tuntuu jalkovälissä ihan mukavalta :)

Samoten ku parkkihallista lähtee niin aina jonkun auton hälytin tahtoo alkaa hälyttää... :twisted:

Ja onhan sillä kuitenki ihan kiva ihan vain ajaakki ja kattella.
MP

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Garrett kirjoitti:
furio kirjoitti:Perhana, kun itekin nyt kiinnostuin Ducatista.. Miten niitä noin vähän näkyy myynnissä ku yritin selata? 999 se ainoa oikea?
999 on ufo. 916-998 on SE oikea. 1098 on taas lähempänä oikeaa kuin 999.

YMMV 8)
851-888 8)

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tässä testiluettavaa kierrosaikojen, nopeuksien ja takapyörätehojen kohdalta 13:sta motosta:

http://www.mvagustausa.com/web-mvagusta ... mstrbk.pdf
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Perskules, kyllä on hieno ja upea pyörä tässähän se taitaa olla se menopeli joka lyö tunteeseen:

Kuva


Kuva

Kivasti pyyhkii myös radalla! No, kuski onkin Ruben Xaus.

http://www.youtube.com/watch?v=Qam_XLvSXL4
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Eihän ne Agustat, ainakaan 750 kuutioiset, enää käytettynä paljoa maksa. Minultakin löytyisi yksi vm -2001, ajettu 13 tkm. Jos kiinnostaa, laita pm. Pyörästä voin kyllä kokemuksella kertoa sen olevan ajettavuudeltaan, ulkonäöllisistä seikoista puhumattakaan, aivan ykköspeli.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hintataso kiinnostaisi yleisöäkin

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Helatorstaina tuli kelloteltua muutama kierrosaika mopoille(kin) Ahvenistolla. Nopeimman kellottamani kierroksen mopoista ajoi 1098 Ducati (n. 1.36.8 ) ja toisena tuli kilogixxeri (n. 1.37.3).
Yksi mies työnsi sitten vakio evo 9:llä kierroksen seisovalla lähdöllä 1.36.497... Nopeita noi prätkät...

On se 1098 Ducati kyllä hieno laite. Piti käydä oikein läheltä kuolaamassa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Meriahven
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Loka 2006, 14:20
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Meriahven »

se on ahvenisto... ei siel ees pysty ajaa kovaa prätkällä jos ei halua kuolla

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Pyörällä .36:ta ajaa Ahvenistolla melko moni. Alle .30 on jo nopea
ja matala .25 on jo helvetin nopea.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tässä vertailua:
MotoGP
Jerez Best Lap: Loris Capirossi (Ducati) 2006, 1.39.064

Vakiopyörä
Jerez Best Lap MasterBike 2006test: MV Agusta F4 1000R 1.51.172
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

No kyllähän ne Ducatit, Apriliat ja MV Agustat tietysti hienoja ovat, mutta..

http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/1 ... agina=spec

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

JuhaT. kirjoitti:No kyllähän ne Ducatit, Apriliat ja MV Agustat tietysti hienoja ovat, mutta..

http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/1 ... agina=spec
Ei olis pöllömmän näköinen tuollainen ralli-mallikaan:
http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/m ... agina=spec

Kuva

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

-Lee- kirjoitti:VARMASTO monta kertaa laadukkaammat mutta kuka helkutti ostaa mopoja laadun takia?
Dakariin osallistuja? Siperiaan lähtijä?
Kolme Apriliaa omistaneena tuon voisi sanoa ennemmin "Tampereelle meinjöitä?" tai "pakettiauton omistajia?" :evil:
esim. Aprilian RSV Mille R, ei käyntiin koskaan ilman moottorin vikavaloa. Keski-Suomessa ei kenelläkään laitteita huoltaa Apriliaa (totta, osataan lisätä renkaisiin painetta ja nipin napin vaihtaa öljyt ehkä jopa putsarikin) eli vie omalla kustannuksella aina Tampereelle.
Takuusta mitään iloa, koska käsittääkseni moottoripyörä ostetaan, että sillä ajetaan? Onhan se mukavaa kun viikot mp homehtuu huollossa ja saa nauttia kauniista kesäpäivistä auton ratissa :roll: Sain jopa uuden pyöränkin, mutta kun ei toimi niin se ei vain toimi :crazyeyes: hirveästi ei kilometrejä tuona kesänä tullut, mutta jarrut,kytkin,mittaristot, boxi, etc vaihdettiin ja kerran koko pyörä.
Onneksi tajusin vaihtaa Japanilaiseen niin kerkesin edes hieman ajamaankin tuona kesänä (muutakin kuin Pakulla Jyväskylä-Tampere väliä).
Ni-in kuka sitä nyt laadun takia mopoja ostaa? :wink:

Vastaa Viestiin