Alfa Gt vs. uusi Fiat Bravo sport?
Valvoja: Moderators
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Alfa Gt vs. uusi Fiat Bravo sport?
Kävin tänään tyypittämässä uuden Fiat Bravon 1.4l t-jet sportin, ja täytyy tunnustaa ettei pitkään aikaan ole mikään auto Gt:n rinnalla sytyttänyt.
Autossa on bemarin M-sarjan tyylisesti "sport" painike, jonka painamisen jälkeen ohjaus muuttuu ja vääntö nousee 230Nm:iin. Auto todella tykittää 2.0 Gt:hen verrattuna ja en usko että jää ilmoitetusta 0-100 8,2s:sta
Bonuksena olisi Gt 2.0:aa huomattavasti pienempi kulutus ja 6-lovinen laatikko.
Tilanne on nyt se että Gt:ssä lähenee uhkaavasti ensimmäinen katsastus ja olen siinä vaiheessa yleensä vaihtanut autoa.. Noh, sopivaa korvaajaa ei ole löytynyt kun toi 159:kään ei oikeen sytyttänyt.
Eihän toi Bravo nyt ulkonäössä Gt:lle pärjää, on vähän niinkuin "pullea pikkusisar", mutta kuuluu selvästi kastiin "kehtaa ajella".
Eli puoli tosissaan olen vaihtamista miettinyt, Gt on yhä hienoin auto ja sitä sydän halajaa, mutta nyt olisi kumminkin mahdollisuus pysyä kauniissa italialaisessa ja silti saada uusi kiesi alle.
Alla pari kuvaa kaveruksista vierekkäin:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=8249
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=8250
Autossa on bemarin M-sarjan tyylisesti "sport" painike, jonka painamisen jälkeen ohjaus muuttuu ja vääntö nousee 230Nm:iin. Auto todella tykittää 2.0 Gt:hen verrattuna ja en usko että jää ilmoitetusta 0-100 8,2s:sta
Bonuksena olisi Gt 2.0:aa huomattavasti pienempi kulutus ja 6-lovinen laatikko.
Tilanne on nyt se että Gt:ssä lähenee uhkaavasti ensimmäinen katsastus ja olen siinä vaiheessa yleensä vaihtanut autoa.. Noh, sopivaa korvaajaa ei ole löytynyt kun toi 159:kään ei oikeen sytyttänyt.
Eihän toi Bravo nyt ulkonäössä Gt:lle pärjää, on vähän niinkuin "pullea pikkusisar", mutta kuuluu selvästi kastiin "kehtaa ajella".
Eli puoli tosissaan olen vaihtamista miettinyt, Gt on yhä hienoin auto ja sitä sydän halajaa, mutta nyt olisi kumminkin mahdollisuus pysyä kauniissa italialaisessa ja silti saada uusi kiesi alle.
Alla pari kuvaa kaveruksista vierekkäin:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=8249
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=8250
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Joo, kyllä se vaan on melkoisen tyylikäs auto...
Itsellä on käynyt kanssa mielessä vaihtaa jossain vaiheessa käyttöauto tuollaiseen ja ostaa vähän vanhempi harraste alfa (33) erikseen.
Jo aikanaan kun ekan alfan ostin, niin mielessä kävi kyllä silloin vähän tuoreempi vanha Bravo
Itsellä on käynyt kanssa mielessä vaihtaa jossain vaiheessa käyttöauto tuollaiseen ja ostaa vähän vanhempi harraste alfa (33) erikseen.
Jo aikanaan kun ekan alfan ostin, niin mielessä kävi kyllä silloin vähän tuoreempi vanha Bravo
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Maunu
- Viestit: 3498
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Taisin bongata sut tänään Deltassa kun olin hakemassa tiivisteitä v6:seen.
Täytyy itsekkin käydä katsomassa tuota Bravoa. Tosin eka auto johon silmä kiinnitti huomiota oli kyllä kaunis punainen GT. Oikein harmitti kun jouduin jättämään 156 sw:ni eripuolelle parkkipaikkaa
Täytyy itsekkin käydä katsomassa tuota Bravoa. Tosin eka auto johon silmä kiinnitti huomiota oli kyllä kaunis punainen GT. Oikein harmitti kun jouduin jättämään 156 sw:ni eripuolelle parkkipaikkaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Alfa Gt vs. uusi Fiat Bravo sport?
Tämähän se on juuri tuon 2litraisen koneen mukana tuoma ongelma. Gt/GTV/156/147/... ovat todella makeita autoja ajaa, mutta nykyään kaikenlaiset turbodiisselit, tsi:t, yms:t tarjoavat vastaavan ja jopa paremman suorituskyvyn. Mielestäni Alfan pitäisi tuoda markkinoille vähän pirteämpi diesel/bensanelikko, että saataisiin asiat taas oikeaan järjestykseen.Mergy kirjoitti:
Auto todella tykittää 2.0 Gt:hen verrattuna ja en usko että jää ilmoitetusta 0-100 8,2s:sta
Bonuksena olisi Gt 2.0:aa huomattavasti pienempi kulutus ja 6-lovinen laatikko.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Toi t-jet sportti on itsellänikin kummitellut mielessä. Tyylikkään näköinen todellakin! Eikä se ole edes kovin pahan hintainen luokassaan, vaikka kallis autohan se ainakin mulle silti olisi. Täytyy itsekin käydä testaamassa, jahka niitä saapuu tännekin päin. Todennäköisesti vaihtohimot tipahtaa nolliin, kun saan Deltan vaihtotarjouksen Alfasta...
Toisaalta tuo nykyinen Alfa on kyllä paremmin varusteltu ja taatusti parempi ajaa kuin t-jet sport sellaisenaan. Fiattiin raksisin lisävarustelistalta vielä metallivärin, automaatti-ilmastoinnin, bi-xenonit ja 18" vanteet. Siihen päälle vielä lohkolämppäri ja talvipyörät, niin alkaahan se olemaan jo 30 tonnin peli. Fiatin etuna parempi tilankäyttö ja pari litraa matalampi bensankulutus samalla suorituskyvyllä. Ja olishan se tietty taas uusi auto. Hmm...
Toisaalta tuo nykyinen Alfa on kyllä paremmin varusteltu ja taatusti parempi ajaa kuin t-jet sport sellaisenaan. Fiattiin raksisin lisävarustelistalta vielä metallivärin, automaatti-ilmastoinnin, bi-xenonit ja 18" vanteet. Siihen päälle vielä lohkolämppäri ja talvipyörät, niin alkaahan se olemaan jo 30 tonnin peli. Fiatin etuna parempi tilankäyttö ja pari litraa matalampi bensankulutus samalla suorituskyvyllä. Ja olishan se tietty taas uusi auto. Hmm...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11248
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Alfa Gt vs. uusi Fiat Bravo sport?
Vaikket ilmeisesti uskokaan että Alfan voi saada katsastuksesta läpi, voin silti hyvää hyvyyttäni lunastaa GT:n nimellisellä summalla parkkipaikkaa täyttämästäMergy kirjoitti:Tilanne on nyt se että Gt:ssä lähenee uhkaavasti ensimmäinen katsastus ja olen siinä vaiheessa yleensä vaihtanut autoa..
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
No ei saatana. Ajanut en ole ajanut (pitää varmaan käydä testaamassa), mutta ulkomuodoltaan se on nykytrendin mukainen möhkäle. Eihän tuota mistään Seateista ym. erota. Kakkosautoksi varmasti asiallinen kiesi.
Eniten tässä pelottaa se, että jos Mergy kyseisen auton ostaa, niin meikäläisellä on samanlainen muutaman kuukauden kuluttua - mikäli siis vanhat merkit paikkansa pitää.
Eniten tässä pelottaa se, että jos Mergy kyseisen auton ostaa, niin meikäläisellä on samanlainen muutaman kuukauden kuluttua - mikäli siis vanhat merkit paikkansa pitää.
Pesrskeles Alfasta täytyy luopua ennen Marraskuuta ja nyt perse ei kestä uutta Alfaa ja käytettyä en osta, kävin tuon Sportin hiplaamassa, kyllä on hyvän tuntunen ja näkönen peli, nyt on vaikea paikka, vaimo haluais tuon Kia Sportagen, mutta MINÄ Bravo Sportin..auttakkee, miten
ton eukon pään saa käännettyä
ton eukon pään saa käännettyä
O Tempora O Mores
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Joo, siellähän mä vietin ainakin kaks tuntia että pääsin ekana ajamaan toin Bravon suoraan teippauksesta/pesusta tulon jälkeenMaunu kirjoitti:Taisin bongata sut tänään Deltassa kun olin hakemassa tiivisteitä v6:seen.
Asiallisia kommentteja, noita samoja oon itekin päässäni pyöritelly... ajattelin nyt tehdä niin että käyn ens viikolla kysymässä/ kauhistumassa vaihtotarjousta ja miettiä sit asiaa. Deltan tyyliin arvatenkin pitäis ite maksaa viä välirahaa tossa vaihdossa
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- glideslope
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Maanantaiksi varattu koeajo... sisällä kävin istumassa ja näytti ihan tyylikkäältä ja tuntui hyvltä ... mitä nyt huomattavasti muovisempi fiilis kuin alfassa...
Sitten vielä otin tarjouksen 156 vaihdosta ... erittäin huonon summan tarjosivat hyvitykseksi joten ainakaan deltan kanssa vaihtoa ei synny, mutta jos koittaisi kaupata yksityisillä markkinoilla tuota 156:sta ... siinä kun on aika runsaasti kumminkin varustelua mukana.
Bravo niillä lisävarusteilla joita haluaisin maksaisi karvan alle 30000 ... ja listalla ei edes ollut xenon valoja
Sitten vielä otin tarjouksen 156 vaihdosta ... erittäin huonon summan tarjosivat hyvitykseksi joten ainakaan deltan kanssa vaihtoa ei synny, mutta jos koittaisi kaupata yksityisillä markkinoilla tuota 156:sta ... siinä kun on aika runsaasti kumminkin varustelua mukana.
Bravo niillä lisävarusteilla joita haluaisin maksaisi karvan alle 30000 ... ja listalla ei edes ollut xenon valoja
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kävin ajelemassa tänään T-Jetillä. Oli Dynamic malli ja tykkäsin kyllä. Ohjaus oli ehkä hieman tunnoton ja liian kevyt, mutta muuten auto oli oikein näppärä paketti. En nyt kattonut mitkä renkaat oli alla, mutta rengasmelukin oli ihan siedettävä ja auto kokonaisuudessaan hyvin tukevan oloinen. Moottori veti nätisti heti tyhjäkäynnin tuntumasta ja kulku oli ihan ripeää kun tuli vähän kierroksia lisää.
Liikkeessä oli sisällä viininpunainen Sport 18" vanteilla ja se oli kyllä todella maukkaan oloinen paketti, jos nyt vertaa useinpiin kilpailijoihin. Sisusta tyylikkään sporttinen ja siinä saisi sen ohjauksenkin sport -napista vähän raskaammaksi.
Kyllä kelpaisi Bravo, mutta sitten tulee se iso MUTTA... Myyjältä kysyin arviota Alfan vaihtoarvosta ja ihan näin pahaa tuomiota en kyllä osannut odottaa: 17 tonnia huippusiististä vm. 2004 2.0 JTS 156:sta! Ajettu alle 40 tonnia, täydellinen huoltokirja, kahdet hyvät renkaat, varashälyttimet, lohkolämppärit, Boset, ja muut pelit. Noh, se oli lonkalta heitetty, mutta tuskinpa se kirjallinen kuitenkaan on yhtään parempi. Itse ajattelin kyllä jotain 20 tonnia ja aikaisemmin olen tuolta saanut Fiateista todella hyviä vaihtotarjouksia... Näköjään se Alfa on maineensa veroinen tuossa hinnan alenemisessa. Kyllä muuten rupes ottamaan päähän, vaikka en tosissani ollut edes vaihtamassa.
Liikkeessä oli sisällä viininpunainen Sport 18" vanteilla ja se oli kyllä todella maukkaan oloinen paketti, jos nyt vertaa useinpiin kilpailijoihin. Sisusta tyylikkään sporttinen ja siinä saisi sen ohjauksenkin sport -napista vähän raskaammaksi.
Kyllä kelpaisi Bravo, mutta sitten tulee se iso MUTTA... Myyjältä kysyin arviota Alfan vaihtoarvosta ja ihan näin pahaa tuomiota en kyllä osannut odottaa: 17 tonnia huippusiististä vm. 2004 2.0 JTS 156:sta! Ajettu alle 40 tonnia, täydellinen huoltokirja, kahdet hyvät renkaat, varashälyttimet, lohkolämppärit, Boset, ja muut pelit. Noh, se oli lonkalta heitetty, mutta tuskinpa se kirjallinen kuitenkaan on yhtään parempi. Itse ajattelin kyllä jotain 20 tonnia ja aikaisemmin olen tuolta saanut Fiateista todella hyviä vaihtotarjouksia... Näköjään se Alfa on maineensa veroinen tuossa hinnan alenemisessa. Kyllä muuten rupes ottamaan päähän, vaikka en tosissani ollut edes vaihtamassa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Tuohan on vasta se eka tarjous. Heitä yhtä tiukka vastatarjous ja lähtekää vääntämään siitä. Oma kokemus on, että kyllä Deltassa Alfastaan käyvän hinnan saa, kun on tosimielellä liikenteessä. Kokemusta on tosin vain käytettyjen kaupasta.>>Kaitsu kirjoitti:Myyjältä kysyin arviota Alfan vaihtoarvosta ja ihan näin pahaa tuomiota en kyllä osannut odottaa: 17 tonnia huippusiististä vm. 2004 2.0 JTS 156:sta!
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Juuri näin. Käytännössä jokanen noista kauppiaista kokeilee kepillä jäätä vähän liiankin usein. Ilmeisesti kannattaa ja jotkut sitten omansa puoli-ilmaiseksi luovuttavat?Vittorio Jano kirjoitti:Tuohan on vasta se eka tarjous. Heitä yhtä tiukka vastatarjous ja lähtekää vääntämään siitä. Oma kokemus on, että kyllä Deltassa Alfastaan käyvän hinnan saa, kun on tosimielellä liikenteessä. Kokemusta on tosin vain käytettyjen kaupasta.
Eikun tiukasti oma näkemys asiasta pöytään ja sitten kysymään "viimeistä" hintaa kirjallisesti. Kyllä sieltä varmasti parempi tarjous löytyy. Nimenomaan tämä ensimmäinen "heitto" on yleensä ihan syvältä. Viimeisen vaihdon yhteydessä tulikin asiasta keskustelu avattua myyjän kanssa nimenomaan sillä, että halusin skipata tuon naurettavan "autossasi on sitä ja tätä ja siksi siitä saa vaan xxxxx euroa" -osion ja mennä suoraan asiaan... Kävimme kaksi hintaneuvottelua: ensimmäisen ja viimeisen, joista viimeinen oli hyväksyttävissä omasta mielestäni. Eka tarjous taisi olla 2000 euroa huonompi kuin hyväksymäni. Varmaan jotain olisi vielä naukumalla saanut, mutta toisaalta vaihtarista sain juuri sen minkä olin ajatellutkin.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
Nettiautossa muutamia vastaavia n. 50 tkm ajettuja joissa pyyntöihinta 17 000. Tuskin näidenkään osalta kyseessä apteekin hinta, joten ei tuo tarjous mikään mahdottoman huono ole? Tietty kunto on tärkeä asia, mutta siihen on autosi tai nettiauton esimerkkien osalta vaikea ottaa kantaa itse autoja näkemättä.>>Kaitsu kirjoitti:
Kyllä kelpaisi Bravo, mutta sitten tulee se iso MUTTA... Myyjältä kysyin arviota Alfan vaihtoarvosta ja ihan näin pahaa tuomiota en kyllä osannut odottaa: 17 tonnia huippusiististä vm. 2004 2.0 JTS 156:sta! Ajettu alle 40 tonnia,
Edelliset kommentit neuvotteluista pitävät kutinsa. Hyville tuntipalkoille pääset, kun toisella reissulla myyjäliikkeessä väännät hintaa jonkun tonnin eduksesi. Mutta kallis tunti siitä tulee kuitenkin jos vaihtamaan sorrut
No joo, olihan se vaan siinä pihalla renkaita potkiessa letkautettu "tarjous", mutta kyllä samantien ilmoitin että 20 tonnia pitäis saada. Johon myyjä että kyllä se valitettavasti se 17 on... No, mikäs siinä. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa.tmv kirjoitti:Juuri näin. Käytännössä jokanen noista kauppiaista kokeilee kepillä jäätä vähän liiankin usein. Ilmeisesti kannattaa ja jotkut sitten omansa puoli-ilmaiseksi luovuttavat?Vittorio Jano kirjoitti:Tuohan on vasta se eka tarjous. Heitä yhtä tiukka vastatarjous ja lähtekää vääntämään siitä. Oma kokemus on, että kyllä Deltassa Alfastaan käyvän hinnan saa, kun on tosimielellä liikenteessä. Kokemusta on tosin vain käytettyjen kaupasta.
Eikun tiukasti oma näkemys asiasta pöytään ja sitten kysymään "viimeistä" hintaa kirjallisesti. Kyllä sieltä varmasti parempi tarjous löytyy. Nimenomaan tämä ensimmäinen "heitto" on yleensä ihan syvältä. Viimeisen vaihdon yhteydessä tulikin asiasta keskustelu avattua myyjän kanssa nimenomaan sillä, että halusin skipata tuon naurettavan "autossasi on sitä ja tätä ja siksi siitä saa vaan xxxxx euroa" -osion ja mennä suoraan asiaan... Kävimme kaksi hintaneuvottelua: ensimmäisen ja viimeisen, joista viimeinen oli hyväksyttävissä omasta mielestäni. Eka tarjous taisi olla 2000 euroa huonompi kuin hyväksymäni. Varmaan jotain olisi vielä naukumalla saanut, mutta toisaalta vaihtarista sain juuri sen minkä olin ajatellutkin.
Enkä minä nyt tosissani ollut edes vaihtamassa, joten ihan sama. Turhaan minä nyt siellä rupeaisin vinkumaan parempaa diiliä, kun en edes olisi ollut mitään välittömästi ostamassa. Ehkä ensi vuonna tai vasta seuraavana, kun Alfassa on 20-40tkm enemmän mittarissa. Sitten voidaan ruveta vääntämään siitä 17:sta... Ja silloin on ehkä jo 149 kiikarissa...
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Samoin kun on puhtaasti ajamisesta kyse. Omalla kohdalla tuli nyt sellanen laajennos speksiin että tässä taloa rempatessa on tullu tarve myös vetokoukkuun... se ei "sovi" gt:n perään, mutta ei varmaan kovin hyvin fiudeenkaan.V-tyyli kirjoitti:Kyllä ajaisin GTllä aikalailla mieluummin kuin ko. fiuulla. Mutta tämä on vain minun mielipide.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Niin no... 9000 tuli arvio tänne>>Kaitsu kirjoitti: Kyllä kelpaisi Bravo, mutta sitten tulee se iso MUTTA... Myyjältä kysyin arviota Alfan vaihtoarvosta ja ihan näin pahaa tuomiota en kyllä osannut odottaa: 17 tonnia huippusiististä vm. 2004 2.0 JTS 156:sta! Ajettu alle 40 tonnia,
Sen mukaan auton arvo on tippunut suuremmalla vauhdilla kuin olen kerennyt maksaa pois!
Ja myyjälle tein varsin selväksi että sillä hinnalla kauppoja ei tule, mutta se ei asiaan vaikuttanut... vaihtoautopuolella noin kuukausisitten tarjosivat noin 10500 ... niin se arvo tippuu
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Osta sillä vetokoukun hinnalla joku soiva Hiace tms ja aja se loppuun, taitais olla kustannustehokkain eikä tarvi sääliä jos kakkosnelonen vähän kolhaisee?Mergy kirjoitti: Samoin kun on puhtaasti ajamisesta kyse. Omalla kohdalla tuli nyt sellanen laajennos speksiin että tässä taloa rempatessa on tullu tarve myös vetokoukkuun... se ei "sovi" gt:n perään, mutta ei varmaan kovin hyvin fiudeenkaan.
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Saman paketin antoivat minullekkin koe-ajoon ... ja samat havannot tein ... ohjaus oli kevyt mutta ei mielestäni liian.>>Kaitsu kirjoitti:Kävin ajelemassa tänään T-Jetillä. Oli Dynamic malli ja tykkäsin kyllä. Ohjaus oli ehkä hieman tunnoton ja liian kevyt, mutta muuten auto oli oikein näppärä paketti.
Ulkoisesta olemuksesta ei ole valittamista, ja ajaminen oli oiken mukavaa.
Sisätiloissa sen sijana on vähän huomautettavaa...
Mielestäni kojelaudan "tekstuuri" on tehty tarpeettoman teiniksi.
Vaihdetanko oli minulle ehkä aavistuksen liian edessä.
ja voi sitä raukkaa joka unohtaa ruksata sen etumatkustajien käsinojan LISÄVARUSTE listalta!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- 155156
- Viestit: 2102
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Ei huono kompromissi. Bravoon mahtunee kyytiin myös your three droogs, that is Pete, Georgie, and Dim.Alfonso kirjoitti:Tänään käyn hakemassa koeajoon tuon Sportin, jos ei mitään ihmeellistä löydy niin kaupat tulee todennäköisesti , kun perse ei kestä uutta Alfaa
(159) niin täytyy tehdä kompromisseja
- Tazio
- Viestit: 3395
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Näin ne maut eroavat. Meillä taas 159 on pudonnut pelistä kuntube68 kirjoitti:
Jos pitäisi valita niin aina Alfa 159 ennen kuin Fiat
156:n seuraajasta on puhuttu. Iso, ylipainoinen ja liiallisilla
'germaanidesign' elementeillä varustettu 159 ei vain oikein
tunnu sopivalta korumaisen 156:n korvaajaksi.
Bravo sen sijaan taas herättää reilusti positiivisia tunteita.
-Tazio
- Anthon
- Viestit: 538
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Hyvähän se alfistienkin kannalta ois että uusi Fiude myisi hyvin...
Ei vaan itseä tuo lämmitä, tosin livenäkään en ole nähnyt vielä. Mutta kyllähän tämä uusi eko/teho ajattelu moottoreissa pistää miettimään mitä pannuja Alfallekin olisi joskus tulossa. 2-litrainen 165 heppainen vapari ei ehkä oo enää kahden-kolmen vuoden kuluttua kovin haluttua vaihtokamaa...
Ei vaan itseä tuo lämmitä, tosin livenäkään en ole nähnyt vielä. Mutta kyllähän tämä uusi eko/teho ajattelu moottoreissa pistää miettimään mitä pannuja Alfallekin olisi joskus tulossa. 2-litrainen 165 heppainen vapari ei ehkä oo enää kahden-kolmen vuoden kuluttua kovin haluttua vaihtokamaa...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Kannattaa ennen vaihtoa tuunata auto järkyttävän näköiseksi, ja sen jälkeen myydä vaikkapa nettiauton kautta.Pasi kirjoitti:..vaihtoautopuolella noin kuukausisitten tarjosivat noin 10500 ... niin se arvo tippuu..
Tässäkin on pyynti kohdallaan. 19 000 euroa '98 V6:sta, jolla ei kehtaisi ihmisten ilmoilla edes ajaa. Ja kyseisellä yksilöllähän on rullattukin reippaasti yli 200 000 km. Mikä hauskinta, kysymysten perusteella auto saattaa tuolla hinnalla mennä kaupaksikin.
..varmasti hienoin 156 alfa romeo! Vittu, morjes.
Sori ot.. Olisi sopinut paremmin avautumisketjuun.
Niihän siinä kävi että Bravo Sprot tulee kotiin..hinta kyllä ponnahti ~
30 kymppiin kun noita härpäkkeitä joutu listaileen, mp3 soitin, takalasien tummennus, 2 vaihe ilmastointi, 18" vanteet, talvirenkaat, lohkolämppäri, metalliväri (musta ), jos olisi mennyt tehdastilaukseen toimitus aika 3-4 kk, nyt kun auto on jo maassa 3-4 vk.
30 kymppiin kun noita härpäkkeitä joutu listaileen, mp3 soitin, takalasien tummennus, 2 vaihe ilmastointi, 18" vanteet, talvirenkaat, lohkolämppäri, metalliväri (musta ), jos olisi mennyt tehdastilaukseen toimitus aika 3-4 kk, nyt kun auto on jo maassa 3-4 vk.
O Tempora O Mores
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Niin no..no niin.
Tilaus lähti sitten, ei voinu mitn. Kuumotti niin helvetisti, että yöunet oli mennä.
Bravo T-Jet Sport.
Maranello Red helmiäinen, mustat nahat punaisella tikkauksella, avattava lasikatto, blue&me, jne, jne.
En tiiä perkele. Ainakin pysyin Italiaanossa. Vaihtoehtoina tasan Alfa tai Fiat. Muut eivät tule kysymykseen.
Toimitus ennaltamäärittelemättömän ajan päästä, kuukausista puhutaan.
Punaista kuohuviiniä haettu Alkosta.
Tilaus lähti sitten, ei voinu mitn. Kuumotti niin helvetisti, että yöunet oli mennä.
Bravo T-Jet Sport.
Maranello Red helmiäinen, mustat nahat punaisella tikkauksella, avattava lasikatto, blue&me, jne, jne.
En tiiä perkele. Ainakin pysyin Italiaanossa. Vaihtoehtoina tasan Alfa tai Fiat. Muut eivät tule kysymykseen.
Toimitus ennaltamäärittelemättömän ajan päästä, kuukausista puhutaan.
Punaista kuohuviiniä haettu Alkosta.