cuore sportivo 4

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: joo

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Boyracer kirjoitti: Osaatko sanoa miksi auto meni poikittain radalla? En tiedä miten Alfan neliveto toimii mutta tuskin takapää on lähtenyt irti liian kaasunkäytön takia, luulisi että silloin auto vain aliohjaisi?
En minäkään tiedä kyseisestä tapahtumasta, mutta Q4 tarjoaa takapäähän 53% voimasta ja siellä on vain 40% painosta. Kyllä se perä lähtee komeasti kaasulla irti. Kyseinen paikka on paha tuolle autolle. Monet ei ymmärrä kuinka paljon tuohon ylämäkeen voi vielä kiihdyttää ja liukkaallakin neliveto vie eteenpäin.

Tuloksista sen verran, että selvitän missä virheet luuraa.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Komia M3 Boyracerilla! Värikin on todella asiallinen.

HANUn tarkoittama etuveto taitaa olla 156 GTA.

Avatar
Boyracer
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Loka 2005, 00:40
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boyracer »

Rolle kirjoitti:Jos tehdään kolmas luokka kahden muun rinnalle bemareille ja ajatkin näkyville carfin sivuille niin ei tarvitse jälkeenpäin selitellä/hehkuttaa? :-D
Krhm, se voisi olla jo vähän liikaa :)

Ehkä tänne on valikoitunut aktiivisempia puimuriharrastajia rata-ajon suhteen? Ja keskenäänhän tässä heppejä vielä mittaillaan... Sanokaa sitten jos alkaa mennä jutut liian pitkälle ohisektoriin

Oon kyllä yön hiljaisina tunteina miettinyt onnistuisko joku haastesprinttikisa missä ajais saman teho/painosuhteen omaavat alfat ja puimurit tiimeinä. Vähän niinkuin BMW:n ja Alfan yhteisten ETCC, WTCC, DTM, jne kilvanajovuosien kunniaksi.

Tuolla tapaa kisatessa vois tulla kyllä äkkiä häätö kerhosta meille, tälläisillä hommilla on tapana karata käsistä :shock:
No speakers
No bodykits
No bullshit

Avatar
HANU
Viestit: 1268
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Tästä foorumista ei kyllä pian tiedä onks tää Bmw vai Alffa merkkisille. :shock:
Mut mää oon vaan köyhän pientilallisen poika, enkä tiä mistään mitään 8)
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: cup

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Savo kirjoitti:
Mun mielestä 75 V6:nen puski yllättävän vähän, siihen nähden mitä olin ennakkoon kuullut.
Pieni ot tuli tästä mieleen. Sen hollantilaisen Nürburgring-expertin (klick) mukaan 2-litrainen 75 on Nordschleifella V6:sta nopeampi.

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Pieni ot tuli tästä mieleen. Sen hollantilaisen Nürburgring-expertin (klick) mukaan 2-litrainen 75 on Nordschleifella V6:sta nopeampi.
No ei varmasti ole. Kaksilitraisen (vakio) paukku ei kertakaikkiaan tuolle radalle riitä.

Nimim "ringiä 75 tessulla kiertänyt"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos se V6 onkin 2.5 niin siinähän ei tehopainosuhde ole juuri Sparkkia kummempi, ja toisaalta painonjakauma on huonompi. Kolmilitraisessa on tietysti jerkkua jo eri malliin.

Edit: Typo.
Viimeksi muokannut Rasvis, 26 Syys 2007, 21:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Savo
Viestit: 2121
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Kyllä Auto Italiassa puhutaan nimenomaan 188bhp, eli kolme litraisesta. Mutta mulla onkin 192 8)

Ahvenistolla TS:sään verrattuna oli kivempaa se, että vaihteiston välitykset oli sopivammat kolme litrasessa.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Nyt näyttäis Cup-tulokset olevan ajan tasalla..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Savo kirjoitti: Ahvenistolla TS:sään verrattuna oli kivempaa se, että vaihteiston välitykset oli sopivammat kolme litrasessa.
Myös 1.6:n välitykset tuntuivat sopivan Ahvenistolle. Kolmonen sopiva suolenkille, loput nelosella. Pääsuoralla tietty vitosella..

^^jos sielä verrattiin sitä "experience" -Twin Sparkkia "normaaliin" kolmelitraseen? :roll:

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Onko kellään tietoa hajosiko sen Breran kone pyörähdyksen johdosta vai päinvastoin?

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

155156 kirjoitti:Onko kellään tietoa hajosiko sen Breran kone pyörähdyksen johdosta vai päinvastoin?
Ei liittynyt toisiinsa mitenskään nuo kaksi tapahtumaa... :mrgreen:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Grendel kirjoitti:No ei varmasti ole. Kaksilitraisen (vakio) paukku ei kertakaikkiaan tuolle radalle riitä.
Raswis kirjoitti:Jos se V6 onkin 2.5
Abarth kirjoitti:jos sielä verrattiin sitä "experience" -Twin Sparkkia "normaaliin" kolmelitraseen?
Jutussa muistaakseni mainittiin, että firmalla on molempia ratakunnossa.

"The V6 3-l. 188bhp Alfa 75 is slower round the ´Ring than the 140bhp 75s. A trackday virgin will not understand this, but a racer will." (AutoItalia #135)

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Ei liity varsinaisesti tähän apparan ratapäivään, vaan radalla ajamiseen yleensä. Nimittäin Jurvan keikan jälkeen olen ihmetellyt, kun oikean puolen renkaissa ei meinaa ilma pysyä, eteen piti laittaa lisää ilmaa parin päivän välein, taakse harvemmin. Olis tietty pitäny menne rengasliikeeseen, mutta kun ei saanu aikaiseksi. No, nyt kuitenkin kävin ja kaveri ruiskutteli nestettä vanteen ja renkaan saumaan ja löytyihän sieltä vuoto. Syynä oli se, että rengas oli radalla vähän luiskahtanut vanteelta, eikä ollut kuivana mennyt takaisin paikoilleen. Ei sitä silmällä mitenkään erottanut. No, ei muuta kuin rengas irti vanteesta, rasvaa väliin ja painetta uudelleen. Nyt tuntuu pysyvän ilmat taas.

Että tällaiseenkin saa näköjään varautua. Painetta radalla on kyllä ollut kolmisen kiloa, joten siitä ei pitäisi olla kiinni.

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Vittorio Jano kirjoitti:
Grendel kirjoitti:No ei varmasti ole. Kaksilitraisen (vakio) paukku ei kertakaikkiaan tuolle radalle riitä.
Raswis kirjoitti:Jos se V6 onkin 2.5
Abarth kirjoitti:jos sielä verrattiin sitä "experience" -Twin Sparkkia "normaaliin" kolmelitraseen?
Jutussa muistaakseni mainittiin, että firmalla on molempia ratakunnossa.

"The V6 3-l. 188bhp Alfa 75 is slower round the ´Ring than the 140bhp 75s. A trackday virgin will not understand this, but a racer will." (AutoItalia #135)
Voin vahvistaa. Itse olen molempia paikan päällä nähnyt. Pitää tarkistaa löytyykö joltain reissulta kuvia niistä...

edit. niin siis nimenomaan vahvistaa että on sekä V6:sia että nelosia. Nopeuksista en tiedä mitään.
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

jep. kun viimeksi kävin niin Ronilla oli vain yksi V6 mutta lienee hommannut niitä sittemmin lisää.

Vastaa Viestiin