Mitkä lisäkaukovalot 159:iin

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Mitkä lisäkaukovalot 159:iin

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tulipahan eilen ehtoolla vesisateessa ajaessa mieleen taas, että olis kiva kun näkiskin jotai.

Eli kertokaapas mikkä olis tehokkaat ja 159:iin sopivat lisäkaukovalot.

Kukas ne pistäis kiinni Tampereella - Janhunen vai kuka?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

onko sulla xenonit vai normaalit valot nyt?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tästä threadista voi tulla oikeinkin mielenkiintoinen...... :mrgreen:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

On normit - enkä muuta Xenoja.

Ja tiedän, että kauko- ja lähivalojen kontrastierosta tulee suuri.

Eli pienet ja tehokkaat lisävalot, jokka mahtuu keulaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Saisko tonne keulakolmion sisään viriteltyä jotkut pienet lisävalot?
Olis siellä mukavasti jemmassa.

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Pakko sanoa että, ei helevetti, 159:iin lisärit :shock:
Mieti, sopii varmaan yhtä hyvin ku sialle otsatukka :wink:

Avatar
tonba
Viestit: 152
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 09:15
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonba »

Janne kirjoitti:Pakko sanoa että, ei helevetti, 159:iin lisärit :shock:
Mieti, sopii varmaan yhtä hyvin ku sialle otsatukka :wink:

The Simpsons elokuvasta Harry Plopper :P


Kuva

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Mitkä lisäkaukovalot 159:iin

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Laku kirjoitti: Eli kertokaapas mikkä olis tehokkaat ja 159:iin sopivat lisäkaukovalot.
Jos lähtis siltä pohjalta, että minun itse pitäisi tehdä, niin kokeilujärjestys olisi vähän tämän tapainen:

1. Osram Nightbreaker +90% polttimot orkkisten tilalle. n. 30-40 euroa
2. laiton Xenon-polttimo konversio orkkisten tilalle. n. 200 euroa
3. Jos olisi ihan pakko saada lisää tehoa 1. kohdan jälkeen ja 2. ei uskalla/viitsi kokeilla, niin Hella DE Xenon sarja upotusasennuksena
n. 580 euroa
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

>1. Osram Nightbreaker +90% polttimot orkkisten tilalle. n. 30-40 euroa

Saman verran lisää ja saa jo hyvät lisävalot jotka hakkaa orkkisumpiot valotehossa mennen tullen. Pienellä heijastimella vaan ei saa niin paljon valotehoa kuin isolla. Lisäksi noi tulee aika kalliiks jos joutuu usein vaihteleen.

>2. laiton Xenon-polttimo konversio orkkisten tilalle. n. 200 euroa

Laiton ja kallis

>3. Jos olisi ihan pakko saada lisää tehoa 1. kohdan jälkeen ja 2. ei uskalla/viitsi kokeilla, niin Hella DE Xenon sarja upotusasennuksena
n. 580 euroa

Kallis kuin p*****e

Jos auto on niin kaunis ettei kestä kunnollisia valoja laittaa keulalle niin sitten sitä ei liene tarkoitettu pimeä ajoon... Jos joutusin paljon ajamaan pitkiä matkoja näillä syyspimeillä niin en edes miettis ulkonäköä kunhan valoteho on kunnossa. Yks hirvi auton keulalle ja se on alfa paljon rumempi kuin mitä siitä ikinä lisävaloilla saa, ja huonolla tuurilla vielä kuskikin rumenee :roll:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Oldgrain
Viestit: 357
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): PNV, GTV 2.0 -86
Ex: 159 2.2 SW -07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mitkä lisäkaukovalot 159:iin

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

On se kumma jos ulkonäkö tulee ennen turvallisuutta. Itsekin jonkin verran pimeässä ajelen ja tulee kyllä kirottua aina, ettei ole lisävaloja. Ruotsissahan on kummallista jos näkee auton ilman lisävaloja liikenteessä.
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

eltsu kirjoitti:>1. Osram Nightbreaker +90% polttimot orkkisten tilalle. n. 30-40 euroa

Saman verran lisää ja saa jo hyvät lisävalot jotka hakkaa orkkisumpiot valotehossa mennen tullen. Pienellä heijastimella vaan ei saa niin paljon valotehoa kuin isolla. Lisäksi noi tulee aika kalliiks jos joutuu usein vaihteleen.

>2. laiton Xenon-polttimo konversio orkkisten tilalle. n. 200 euroa

Laiton ja kallis

>3. Jos olisi ihan pakko saada lisää tehoa 1. kohdan jälkeen ja 2. ei uskalla/viitsi kokeilla, niin Hella DE Xenon sarja upotusasennuksena
n. 580 euroa

Kallis kuin p*****e

Jos auto on niin kaunis ettei kestä kunnollisia valoja laittaa keulalle niin sitten sitä ei liene tarkoitettu pimeä ajoon... Jos joutusin paljon ajamaan pitkiä matkoja näillä syyspimeillä niin en edes miettis ulkonäköä kunhan valoteho on kunnossa. Yks hirvi auton keulalle ja se on alfa paljon rumempi kuin mitä siitä ikinä lisävaloilla saa, ja huonolla tuurilla vielä kuskikin rumenee :roll:
Täh? Mikäs sun ratkaisusi sitten asiaan oli? Heräsitkö väärällä jalalla?

Kallis? Eiköhän se ole uuden 159:n omistajan tarkoitus itse päättää mikä on kallis. Minusta noi ei ole kalliita ratkaisuja kun saa kaksi asiaa samassa paketissa. Hyvä ulkonäkö ja paljon valoa. Vastasin siis alkuperäiselle kirjoittajalle, että mitkä lisävalot sopisivat 159:n. Muut voivat .... [jätetään väliin, ettei tule moderointia]
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kävin eilen kattelemassa varaosamaailmassa noita lisävaloja - oli vähän köyhän näköinen valikoima. Täytyy vielä hakuja jatkaa.

Noita isoja löytyy joka lähtöön , mutta keulalle mahtuvia pienikokoisia ja tehokkaampia ei liene olemassakaan - vai ?

Oon yritäny surffatakin, mutten ole hyviä löytänyt.

Oletko Garrett kokeillu noita Nightbreikkereitä - ovatko mitä lupaa?
Mikä ketju / huoltis myy?

Noi orkkikset on kyllä semmoset saunalyhdyt, ettei tee mitään.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

eikö noi jälkiasennus xenon sarjat vois iskee noiden pitkien umpiohin, niin ei kait niistä tule poliiseilta sanomista.

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Laku kirjoitti: Oon yritäny surffatakin, mutten ole hyviä löytänyt.

Oletko Garrett kokeillu noita Nightbreikkereitä - ovatko mitä lupaa?
Mikä ketju / huoltis myy?
Eli Hella Micro DE. Niitä saa sumuvalona, tai sitten Xenon - pitkinä. Halogeenipitkänä ei ole olemassa. Tuo on siis projektiomallinen lamppu, jolla on aika suuri upotussyvyys, mutta pieni ja 159 ystävällinen ulkonäkö.

Luulisi varaosamaailmassa olleen ainakin noita sumarivaihtoehtoja, niin niistä näkisi millainen se on ulkonäöltä....

Nightbreakereita ei vielä ole ihan kaikkialla, kun on ihan uutuustuote. Tullee viikon sisällä - varmaan varaosamaailmaankin. Philipsilla on ollut jo pidempään Extreme +80%, ja sitä olen kokeillut ja toimii. Nightbreaker on siis +90% ja halvempi kuin tuo Philips. Kun se on kuitenkin halvin ja helpoin lisä, niin kokeilisin niitä ensin. Jos ei tykkää, niin voi siirtää ne vaikka lähivalopolttimoiksi ja laittaa sitten pitkille jotain muuta.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Mitkä lisäkaukovalot 159:iin

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Oldgrain kirjoitti:Ruotsissahan on kummallista jos näkee auton ilman lisävaloja liikenteessä.
No Alfoissa lisävalot ovat harvinainen lisuke täälläkin. Toki jokainen saa tehdä kuten haluaa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kiitos Garrett - menen tossa 1 ja 3 järjestyksessä.

Kyllähän mä jo yhden syksyn ja talven pärjäsin, mutta kyllä huonoilla keleillä syksyisin vähän koettelee, kun asfaltti imee kaiken valon.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
155156
Viestit: 2094
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Laku kirjoitti:Noi orkkikset on kyllä semmoset saunalyhdyt, ettei tee mitään.
Onko 159:n pitkät vieläkin huonommat kuin 156:ssa?
I find it very hard to believe.

156:n lyhyet ovat Phillips Xtreme polttimoilla OK.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Garrett kirjoitti: Täh? Mikäs sun ratkaisusi sitten asiaan oli? Heräsitkö väärällä jalalla?
Sorry jos vaikutin siltä... Kunhan heitin oman mielipiteeni mutta ehkä hieman väärillä sanavalinnoilla. Se ei suinkaan olut tarkoitus :mrgreen:

Mun mielestä vaan neljää kymppiä lähentelevät polttimot on pitemmän päälle aika kallis ratkaisu, ei ne kuitenkaan ikuisuuksia kestä. Itte pistäisin ihan normi (esim. hellan) lisävalot vaikka sitten vaan syksy/talvi ajaksi jolloin sitä valoa tarvii enemmän. Voihan ne ottaa kesärengas ajaksi pois jos siltä tuntuu... Jokainen toki tekee omat ratkaisunsa kuten itse haluaa 8)
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Jos puhutaan pitkien valojen parantamisesta, niin itse lähtisin kokeilemaan xenon-polttimoilla. Noitahan saa sarjan reilulla satasella, häikäisee vastaantulijoita varmasti vähemmän kuin lisäpitkien kanssa ja ei rumenna auton ulkonäköä mitenkään. :?
Kuva

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

R@gdoll kirjoitti:Jos puhutaan pitkien valojen parantamisesta, niin itse lähtisin kokeilemaan xenon-polttimoilla. Noitahan saa sarjan reilulla satasella, häikäisee vastaantulijoita varmasti vähemmän kuin lisäpitkien kanssa ja ei rumenna auton ulkonäköä mitenkään. :?
Siinäpä se. 159:ssä lienee kohtuu kelvottomat valot kaikenkaikkiaan. Se, että pitkät saa parannettua jollain lisäpitkäsatsilla ei välttämättä tee kokonaisuudesta yhtään parempaa. Normaalin lisäpitkäpatteriston joutuu kohtaamistilanteessa sammuttamaan aikaisemmin ja pärjäämään saunalyhtylyhkäsillä pitempään. Eli tosiaan xenonit tuntuisi fiksuimmalle ratkaisulle tai sitten koittaa parempia polttimoita kaikkiin lyhtyihin. Ite kokeilin noita Garretin mainitsemia Philipsin Extremejä lähivaloihin, kun lisäpitkien asennuksen (fordsonin muodot eivät lisäpitkistä kärsineet :wink:) jälkeen tuntuivat lähivalojen virkaa toimittavat tuikut entistäkin heikommilta. Ero oli huomattava, joskaan ei tuota valaistusta näillä keleillä taida koskaan saada haluamalleen tasolle.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

155156 kirjotti
Onko 159:n pitkät vieläkin huonommat kuin 156:ssa?
I find it very hard to believe.
No ei ole kyllä ollu missään Alfassa hyvät valot.
147 tosin on puolikkailtaan parempi.

Noita Osrameja ruvettiin myymään vasta tällä viikolla ja Tampereelta saa Janhuselta ja AD:lta kertoivat Osramilta kun sinne soitin.

Eipä noita pitkien polttimoita kauheesti tarvi vaihdella, kun eivät pala kaiken aikaa niinkuin puolikkaat.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Laku kirjoitti:No ei ole kyllä ollu missään Alfassa hyvät valot.
Sataviisviitosessa oli lujat tuikut, siis jos vertaan muihin Alfoihini. Toki on olosuhteita joissa mikään määrä valoa ei riitä, mutta noilla pärjäsi ihan kohtuullisesti.

Tästä ikävöinnistä pääsenkin asiaan, eli rupesi tuo kohta 1. kiinnostamaan minuakin. Mutta sitten heräsi kysymys noiden extremepolttimoiden kestoiästä. Yleensä kun mitään ei saa "ilmaiseksi", niin onko kokemusta noiden Philipsien käyttöiästä vs. normaalipolttimo? Ei sillä että tuo hinta olisi mikään ongelma jos sillä saa selvää parannusta valotehoon, mutta on tuo polttimon vaihto sen verran peestä että ei tee mieli kovin monesti sitä harjoitella. Vai onko tuokin niin uusi tuote että ei ole vielä kokemuksia (en muista kaupan hyllyllä noita huomanneeni)? Osrameista varmaan kertyy kokemusta myöhemmin.

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Pepperoni kirjoitti:Mutta sitten heräsi kysymys noiden extremepolttimoiden kestoiästä. Yleensä kun mitään ei saa "ilmaiseksi", niin onko kokemusta noiden Philipsien käyttöiästä vs. normaalipolttimo? Ei sillä että tuo hinta olisi mikään ongelma jos sillä saa selvää parannusta valotehoon, mutta on tuo polttimon vaihto sen verran peestä että ei tee mieli kovin monesti sitä harjoitella.


Voortissa ollut nytten lähivaloilla ehkä reilu 1,5 vuotta ja jotain 30 tkm. Luultavasti kärähtää tänään. :lol:

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Vähän varsinaisen asian ohi ajattelin kommentoida että itse olen käyttänyt Philipsin nightguideja ja tuntuvat GT:n umpioissa riittävän. 147:n kanssa harmittelin heikompaa valotehoa eli näissä on varmaan umpion muodossa jotain eroa tai sitten oma hämäränpelko on parantunut iän ja automallin vaihdon mukana ;)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Suosittelen kyllä lisävaloja. s60:ssä hyvät omat pitkät mutta silti ajattelin laittaa keulaan Britaxin siniset. On muuten hyvä hinta-valaisusuhde. Ainut miinus on että ovat kokonsa puolesta aika isot.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

No nyt on ongelma ratkaistu. Näin voit asentaa lisävalot ilman että auton ulkonäkö muuttuu laisinkaan. Että mitenkö? Lue täältä http://www.visualeyes.se/filer/product_sheet_us.pdf
http://www.visualeyes.se/uk/
Aluksi ajattelin onko tämä väärin ajoitettu aprillipila mutta totta tuntuu olevan. Voi olla mielenkiintoinenkin ratkaisu. Myynti tulee käsittääkseni alkamaan myöhemmin valmistajan verkkokaupassa.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Ottimo kirjoitti:No nyt on ongelma ratkaistu.
Jos en ihan väärin muista, niin lakien mukaan lisävalojen pitää olla etuakselin edessä. Siinä tapauksessa tuo systeemi on -yllätys yllätys - laiton.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

EdotL kirjoitti:
Ottimo kirjoitti:No nyt on ongelma ratkaistu.
Jos en ihan väärin muista, niin lakien mukaan lisävalojen pitää olla etuakselin edessä. Siinä tapauksessa tuo systeemi on -yllätys yllätys - laiton.
Niin, no ei mikään ihme että ois Suomessa kielletty, suomalainen insinööri ja virkamieshän tietää ja ymmärtää kaiken muita paremmin. Täällä taas esim lisävalot auton katolla on OK. Olen muuten kokeillut nuoruudessani (HUOM Ei Alfalla!) ja sillä tavalla saa todella mahtavan ja tasaisen valaistuksen. Ilmanvastus kasvaa tosin huomattavasti korkeammilla nopeuksilla.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Itse itselleni vastaten tuohon kestoikää koskevaan kysymykseen. Laitoin 156:een night breakerit 25.10.2007. Viime lauantaina kärähti ensimmäinen ja tänä aamuna toinen. Ajettu kymppitonnin verran. Ovat siis tällä otannalla erittäin tasalaatuisia mutta eivät kovin pitkäikäisiä. Muuten on ihan hyvää sanottavaa, kuluneena talvena on ollut helpompi ajella eli valotehoa on selvästi paremmin.

Toiseen biiliin (147) laitoin Philips extremet viikkoa myöhemmin, saas nähdä tuleeko kohta lisää kerrottavaa...

EDIT: siis lähivaloilla oli nämä kokemukset.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Pepperoni kirjoitti:Itse itselleni vastaten tuohon kestoikää koskevaan kysymykseen. Laitoin 156:een night breakerit 25.10.2007. Viime lauantaina kärähti ensimmäinen ja tänä aamuna toinen. Ajettu kymppitonnin verran. Ovat siis tällä otannalla erittäin tasalaatuisia mutta eivät kovin pitkäikäisiä. Muuten on ihan hyvää sanottavaa, kuluneena talvena on ollut helpompi ajella eli valotehoa on selvästi paremmin.

Toiseen biiliin (147) laitoin Philips extremet viikkoa myöhemmin, saas nähdä tuleeko kohta lisää kerrottavaa...

EDIT: siis lähivaloilla oli nämä kokemukset.
Kyllähän ainakin Philipsin sivulla polttimonvalintakohdassa ihan selkeesti on palkilla ilmotettu odotettu elinikä. Extremeltä on sen mukaan odotettavissa puolet lyhyempää elinikää kuin Philipsin Longerlifelta. Eiköhän Osrameissa oo sama juttu.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

On on juu mutta tulipahan nyt mitattua. Selvähän se että jos hehkulankaa lyhennetään (= kirkkaampi valo) niin myös elinikä lyhenee. Mutta normiphilipsit ja osramit joita on tullut sekakäytettyä ovat kyllä mielestäni kestäneet lähemmäs 1.5 vuotta, joten ollaan selvästi alle puolessa. En tosin ole noista pitänyt kirjaa joten voi olla että muistan väärin.

Aion silti laittaa ensi talveksi taas tehotuikut, eli ei tässä ollut tarkoitus mitään avautumista suorittaa.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Pepperoni kirjoitti:On on juu mutta tulipahan nyt mitattua. Selvähän se että jos hehkulankaa lyhennetään (= kirkkaampi valo) niin myös elinikä lyhenee. Mutta normiphilipsit ja osramit joita on tullut sekakäytettyä ovat kyllä mielestäni kestäneet lähemmäs 1.5 vuotta, joten ollaan selvästi alle puolessa. En tosin ole noista pitänyt kirjaa joten voi olla että muistan väärin.

Aion silti laittaa ensi talveksi taas tehotuikut, eli ei tässä ollut tarkoitus mitään avautumista suorittaa.
Ei ollu myöskään tarkoitus ojentaa avautumisesta. :-D Itekin meinasin talveks laittaa pitkille Xtremet tai Night breakerit. Lyhyissähän on jo xenonit. 8)

NickName
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 09:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja NickName »

156 tuntuu olevan aika kova syömään noita ajovalopolttimoita. Yleensä saa puolen vuoden välein vaihtaa oli millaisen polttimot tahansa. Sama juttu on ollut kaikissa kolmessa meillä olleessa 156:ssa. Viime syksynä tuli ostettua juuri nuo Nightbreakerit ja hyväthän ne olivat kyllä. Pitkiinkin oli tarkoitus niitä koittaa, mutta jäi ostamatta (laiskuutta). Pari viikkoa sitten sammui ensimmäinen, eli ei merkittävästi huonommin kestänyt kuin muutkaan (varauksella, selitys alla).

Pidän valot aina "päällä" katkaisijasta, joten ajattelin että josko sillä olisi vaikutusta polttimoiden ikään (jännitepiikki startin jälkeen). Niinpä noiden Nightbreakkereiden kanssa tein niin, että käänsin startin ajaksi aina parkeille, joten onhan se mahdollista että tuo operaatio on hieman lisännyt noiden käyttöikää ja vanhalla mallilla käytettynä ne olisivat kärähtäneet jo aiemmin, mene ja tiedä...

Sorry OT.

Clutch
Viestit: 44
Liittynyt: 16 Elo 2009, 17:57

Re: Mitkä lisäkaukovalot 159:iin

Viesti Kirjoittaja Clutch »

Laku kirjoitti:Tulipahan eilen ehtoolla vesisateessa ajaessa mieleen taas, että olis kiva kun näkiskin jotai.
Nykyistä V6-156:sta ja edellistä 2.0 TS-156:sta aiemmin minulla oli Lada 1200L. Voi pojat, siinä vasta oli kirkkaat valot! Ne pyöreät umpiot antoivat mahtavan valotehon tavallisilla polttimoilla, ja yksinkertaisuudessaan ne ovat myös hyvän näköiset, naurakaa tai älkää.

No Alfa on tietysti hyvän näköinen ja umpiot myös, mutta valoteho on naurettava. Itsekin olen ajatellut lisäpitkiä. Lisäpuolikkaitahan laki ei ole sallinut enää muutamaan vuosikymmeneen - ja sehän meitä haittaakin.

Kun Alfassa laittaa pitkät päälle, niin puolikkaat eivät sammu. Tämä on ihme italialainen hömppäratkaisu ja osasyy huonoon näkyvyyteen, sillä lähellä autoa kirkkaasti (tai no niin no...) valaistu tienpinta häikäisee ja haittaa kauas näkemistä.

Voisiko tehdä kytkennän, että lähivalot sammuvat, kun vaihtaa pitkille? Lisäksi vielä pienikokoiset lisäpitkät vähän upoksiin grillin ja lamppujen väliin missä näyttäisi olevan vähän tilaa http://www.alfa156.net/owner/kayhan1.jpg niin luulisi auttavan asiaa. Lisäpitkillekin olisi hyvä olla oma katkaisija mutta tietenkin viiksen vaihtimen "alla".

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Guugle,Airam,Otsalamput... Helppoa ku osaa :mrgreen: No joo,aika heikothan ne lamput on,mutta jännitystähän pitää olla elämässä...
Ja Hauskaa vappuntaivalta!

Avatar
eklund
Viestit: 52
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 23:23

Viesti Kirjoittaja eklund »

olisko yks mahdollinen ja laillinen ratkaisu esim motonetistä saatavat valovahvistimet? tai sitte valot releen kautta?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Laku kirjoitti: No ei ole kyllä ollu missään Alfassa hyvät valot.
Gtv:ssä tosi hyvät,samoin 164 fl:ssä,näin omissa.166 xenoneillakin näkee varmaan,kunhan tasosäätö saadaan korjattua

Vastaa Viestiin