Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

jansku kirjoitti:
Jalamari kirjoitti:
jansku kirjoitti:kortti lähti kuivumaan...voi jumalauta!!!!!
Eiks tollasta ilmausta käytetä vaan jos on ajanu kännissä, vai ajoikko?:silent:
jaa-a en tiedä miten ihmiset sanovat kun kortti lähtee hyllylle,eikö se ole ihan sama sanooko sen miten?! ps.en tosiaan harrasta kännissä ajelua,vaan olin matkalla töihin ja ohitin tiivisletkaisen autojonon...bussipysäkillä sitten odotti "vanha tuttu" valkoinen jagge...
Toivottavasti ei ollut niin paljoa vauhtia että menee törkeän liikenteenvaarantamisen piikkiin, silloin minimi taitaa olla 4 kk kortitta, nimim. kokemusta on...

Mitä noihin "turva"väleihin tulee niin täytyy todeta että samaa mieltä. :2gunfire:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jansku kirjoitti: se letkan pituus selvis mulle vasta mutkan jälkeen...eli tie kääntyy jyrkästi oikealle jolloin kun lähdet ohittamaan et näe minkälainen yllätys sua siel odottaa...
Kuulostaa ihanteelliselta ohituspaikalta näin maalaisen näkökulmasta :roll:

Saakin sakottaa ja viedä kortin tollasesta, sama kun ajasit silmät kiinni :?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Riccardo kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:pirunmoinen pamaus. Takalasissa nyrkinmentävä reikä, ilman mitään järkevää syytä.
Joku tietty lämpötila tai -vaihtelu talviaikaan ja takalasi säpäleinä. Tiedä sitten mistä johtuu, veltto kori?
Itsellä entinen 306 sedan pamautti takalasinsa parkkihallista ulos pakkaseen tullessa.
ERITTÄIN asiallisen ja pikaisen korjauksen yhteydessä Porissa Pösön omalla korikorjaamolla asentaja sanoi näin käyneen sekä 306 että 406 ja etenkin farkuissa enemmänkin. Oikeaa syytä ei tiennyt kertoa.

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Riccardo kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Lotkottelin leppoisasti Lahden moottoritietä cruise päällä kun kuului pirunmoinen pamaus. Takalasissa nyrkinmentävä reikä, ilman mitään järkevää syytä.

On mulla ennenkin vanhat pommit lauenneet mutta tämä on kyllä ihan uutta.
Ykköskopan Skoda Octaviassa ja Citikan C5:ssa, varsinkin farmarina on ollut samoja juttuja. Joku tietty lämpötila tai -vaihtelu talviaikaan ja takalasi säpäleinä. Tiedä sitten mistä johtuu, veltto kori?
Lisätään listaan vielä C-mersufarkku. Meinas äipällä mennä pyykkipäiväksi, kun autoon istuutuessa lojahti takalasi palasiksi.

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

alfa 156 v6 kirjoitti:
jansku kirjoitti: se letkan pituus selvis mulle vasta mutkan jälkeen...eli tie kääntyy jyrkästi oikealle jolloin kun lähdet ohittamaan et näe minkälainen yllätys sua siel odottaa...
Kuulostaa ihanteelliselta ohituspaikalta näin maalaisen näkökulmasta :roll:

Saakin sakottaa ja viedä kortin tollasesta, sama kun ajasit silmät kiinni :?
Tämä onkin mulle uutta tietoa, että ohituskaistalla ei saa ohittaa, jos tie kaartaa oikealle?

Ohituskaistat on erittäin suosittuja rysiä ainakin Lahden seudulla, useampia kertoja on tullut nähtyä siellä tutkaamassa. Mikäpä siinä on kirjoitellessa, kun paljon on niitä, ketkä ajelee reilustikin alle rajoituksen muualla, paitsi ohituskaistan kohdalla nostetaan rajoitusnopeuteen, kunnes taas pudotetaan.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Laitetaan nyt tänne, kun ei parempaakaan paikkaa keksi.

Tätä tapahtuu ainakin liikenteessä näkemäni toiminnnan perusteella melko yleisesti myös kotimaassa. Naapurissa asia on noussut jo tiedotusvälineisiin.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1460084
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Joku keksi sitten mielestään hyvän pilan jo oli repässyt illalla/yöllä taloyhtiön parkkiksella lohkolämppärin piuhan irti. Enhän mä oliskaan halunnut lähteä lämpimällä autolla aamulla.

Toinen avautuminen, nyt kaksi kuukautta yrittänyt kahdelta eri foorumilaiselta ostaa osaa kuusnepaan. Olen jopa ehdottanut että tulen itse irroittamaan. Nyt jälleen ollut puolitoista viikkoa hiljaiseloa, kun puhelimeen ei vastata. On se kumma kun ei ihmisille raha kelpaa.

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Perkeleen naapurit. Tappelisivat ulkona, jos on ihan pakko riehua 4n aikaan aamulla.. :evil:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Jihti
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Elo 2007, 11:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jihti »

Sleepperi kirjoitti:Perkeleen naapurit. Tappelisivat ulkona, jos on ihan pakko riehua 4n aikaan aamulla.. :evil:
Aivan! edellisessä asunnossa oli myös aika kovaääniset keskustelut yläkerrassa. tosin joskus se sovintosek*i oli ihan samaa rataa..

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Hehe. Muistoissa enää ajat jolloin Korsolaisessa kerrostalossa
yläpuolellani kolmivuoroa tekevä hoitsu hakkasi pattereita
kontrabassoni tahdissa, vastapäisessä asunnossa yksinhuoltajaäiti
herätti harva se aamu psykoottiset lapsensa (ja minut) huutamalla
"saat...kyrp.. pers.....", alapuolellani tyttö ja 3 saksanpaimenkoiraa yksiössä,
samassa kerroksessa virolaista vaimoaan säännöllisesti hakkaava mies
ja alimmassa kerroksessa huumeita kaupitteleva kundi jonka poliisi aika ajoin haki huostaansa.
Silloin nauratti ja jälkeenpäin vielä enemmän.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Epezi kirjoitti:Joku keksi sitten mielestään hyvän pilan jo oli repässyt illalla/yöllä taloyhtiön parkkiksella lohkolämppärin piuhan irti. Enhän mä oliskaan halunnut lähteä lämpimällä autolla aamulla.
Oliko sulla sisätilanlämmitin siellä? Edellisen taloyhtiön säännöissä käskettiin vetasemaan naapurin autosta piuha irti, jos huomasi että autossa on sisätilanlämmitin (käytössä) :silly:
I do my loving in the winter.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

-90 luvun alussa asuin ko.kaltaisessa talossa. Piti ostaa lisäksi kokopeite että se lämppäri ei ketään haitannut. Ja kun talossa ei ollut edes ajastimia niin auto oli joskus varsin lämmin sisältä. :-D
Mutta silloin energiavarat vielä uusiutuivatkin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

alfa 156 v6 kirjoitti:
jansku kirjoitti: se letkan pituus selvis mulle vasta mutkan jälkeen...eli tie kääntyy jyrkästi oikealle jolloin kun lähdet ohittamaan et näe minkälainen yllätys sua siel odottaa...
Kuulostaa ihanteelliselta ohituspaikalta näin maalaisen näkökulmasta :roll:

Saakin sakottaa ja viedä kortin tollasesta, sama kun ajasit silmät kiinni :?
ps lue aikaisemmat postaukset niin tajuat että kyseessä on ollut OHITUSKAISTALLA ajamisesta...!!?? eli niinku mutt sano;mulleki uutta tietoa ettei saa ohittaa OHITUSKAISTALLA jos tie kääntyy oikealle... :twisted: onko nyt asia tarpeeks selvä vai pitääkö mun jollain tapaa selvemmin vitutuspäissäni artikuloida tarkemmin jotta kaikki nyt tajuavat...eli viellä kerran kyse oli OHITUSKAISTALLA ajamisesta,joka kääntyy oikealle....tuliko NYT selväksi???????

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

quadrifoglio verde kirjoitti: Toivottavasti ei ollut niin paljoa vauhtia että menee törkeän liikenteenvaarantamisen piikkiin, silloin minimi taitaa olla 4 kk kortitta, nimim. kokemusta on...

Mitä noihin "turva"väleihin tulee niin täytyy todeta että samaa mieltä. :2gunfire:
juu ei ollut törkeän liikenneturvallisuuden vaarantaminen vaan "liikenneturvallisuuden vaarantaminen/vakava piittaamattomuus" ja kyl se silti n.3kk taitaa lähteä ellen osaa sit tarpeeks hyvin selittää tilannetta,syitä sekä sen seurauksia siel käsittelyssä,mihin pitää muuten itse varata ajan...jonotin 20min jolloin päätin et soitan maanantaina uudestaan...hyvää viikonloppua sit vaan :drinking:

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Kirk kirjoitti:
Epezi kirjoitti:Joku keksi sitten mielestään hyvän pilan jo oli repässyt illalla/yöllä taloyhtiön parkkiksella lohkolämppärin piuhan irti. Enhän mä oliskaan halunnut lähteä lämpimällä autolla aamulla.
Oliko sulla sisätilanlämmitin siellä? Edellisen taloyhtiön säännöissä käskettiin vetasemaan naapurin autosta piuha irti, jos huomasi että autossa on sisätilanlämmitin (käytössä) :silly:
Tapahtuiko tämä kenties Itä-Saksassa??? :crazyeyes:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kirk kirjoitti:Oliko sulla sisätilanlämmitin siellä?
Olihan siellä! Itselläni tuli tuo myös mieleen. Onhan tuossa melkein vieressä välillä kiinteistöfirmankin autoja, joten ovat saattaneet jopa käydäkin. Teenpä pari kertaa niin että laitan lämmittimen paikalleen, mutta en päälle. Jos joku käy nyppäsemässä niin ilmotan asiasta.

Aika typerää toimintaa sinäänsä tuollainen. Jos huomaavat että on lämmitin niin olisi ehkä asiallisempaa jättää lappunen tuulilasin alle, jossa kerrotaan että lämmitintä ei saa käyttää.

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Taloyhtiöissä on monesti se ongelma, että sulakkeet ei kestä jos kaikilla puhaltaa se pieni kiuas siellä autossa. Meidän yhtiössä ei tätä onkelmaa ole.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

mulleki uutta tietoa ettei saa ohittaa OHITUSKAISTALLA jos tie kääntyy oikealle
Uutta tietoa minullekkin. :? Pahottelut ja harmi tapahtuma.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Poistettu
Viimeksi muokannut puuha, 25 Loka 2008, 08:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

V***n windows ja V***n tietokoneet. Edellinen kone hajosi. Paljon sai tehdä töitä ennen kun pääsi takas nettiin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Sleepperi kirjoitti:Ei tuosta voi syyttää kuin itseään. Itse en edes yritä ohittaa pidempää letkaa, jos näyttää siltä ettei väleihin mahdu kunnolla.. :roll:
Olen Suomessa käydessäni törmännyt näihin ihme letkoihin ohituskaistateillä, ilmeisesti eräs ilmentymä suomalaisen liikennekulttuurin perusteemasta "sulle ei ainakaan anneta tietä". Ohittavan auton paluuta oikealle kaistalle ei käsittääkseni saa estää, mikä olisi lain pohja tuollaiselle käyttäytymiselle. Se että kyrsii että joku ajoi pätkän jonoa ohi ei muutu laiksi vaikka kuinka pahalta tuntuis. Mutta porukat tuntee nähtävästi miten asioihin suhtaudutaan ja siksi pysytään kiltisti jonossa. OK, on tietysti tilanteita joissa ohittamisesta ei varsinaisesti kokonaisuutta katsottuna ole hyötyä mutta jos joku ohittaa niin onhan sille paikka annettava kun palaa takaisin.
Sama perusongelma on kai kyseessä kun kukaan ei uskalla lähteä ohittamaan sitä henkilöautoa joka junnnaa rekan perässä eikä käytä ohitustilaisuuksia hyväkseen. Kansallista autourheiluperinnettäme ajatellen suomalaisten ohitussuoritukset on surkeita. No yleistän (ja provosoin) tietysti mutta toivoisin enemmän "mene ja anna toisten mennä" mentaliteettia Suomen liikenteeseen. Ja niin kai moni teistäkin.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jansku kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
jansku kirjoitti: se letkan pituus selvis mulle vasta mutkan jälkeen...eli tie kääntyy jyrkästi oikealle jolloin kun lähdet ohittamaan et näe minkälainen yllätys sua siel odottaa...
Kuulostaa ihanteelliselta ohituspaikalta näin maalaisen näkökulmasta :roll:

Saakin sakottaa ja viedä kortin tollasesta, sama kun ajasit silmät kiinni :?
ps lue aikaisemmat postaukset niin tajuat että kyseessä on ollut OHITUSKAISTALLA ajamisesta...!!??
Nojoo, tulihan tuo luettua kyllä mutta näköjään tuo luetunymmärtäminen tuottaa vaikeuksia niinkuin jo aiemmin ala-asteiässä :oops: pahoittelen aiheetonta kommenttia...

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

jansku kirjoitti:juu ei ollut törkeän liikenneturvallisuuden vaarantaminen vaan "liikenneturvallisuuden vaarantaminen/vakava piittaamattomuus" ja kyl se silti n.3kk taitaa lähteä ellen osaa sit tarpeeks hyvin selittää tilannetta,syitä sekä sen seurauksia siel käsittelyssä,mihin pitää muuten itse varata ajan...jonotin 20min jolloin päätin et soitan maanantaina uudestaan...hyvää viikonloppua sit vaan :drinking:
Siis pitääkö nykyisin oikein varata aika että pääsee käräjille? :crazyeyes: :-D

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

ajokorttikäsittelyyn joutuu varaamaan nykyisin näköjään itse ajan...käräjille ei tarvitse mennä kun en kiistänyt asiaa...

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Epezi kirjoitti:
Kirk kirjoitti:Oliko sulla sisätilanlämmitin siellä?
Olihan siellä! Itselläni tuli tuo myös mieleen. Onhan tuossa melkein vieressä välillä kiinteistöfirmankin autoja, joten ovat saattaneet jopa käydäkin.
Ei voi olla kiinteistöfirma. Ne ei tee mitään muuta kuin auraa ja hiekottaa. Eiväthän ne näe sammunutta pihavaloakaan, kun siinä ei ole valoa. Lämppärin johtoakaan ei voi nähdä, jos on menossa viidennettä kertaa säätämään saunan ajastinta, jossa on kello rikki. Eihän se ole saunassa. Lämppärin johdon irrottamiseen ne olisivat rutiininomaisesti tilanneet sähkömiehen, sillä ei niille sähköhommat kuulu.

Avatar
marsuliini
Viestit: 154
Liittynyt: 01 Elo 2005, 11:51
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja marsuliini »

Hitsi ku ois pokkaa ottaa duunista loparit...Mutta ei.Olen kai liian kiltti ja tunnollinen tai jotain.Yhtäkkiä tuli vielä isompi vajaus työntekijöistä ku aikasemmin,se tietää liikaa hommia :evil: Ja nyt on sitten otettu vuokratyöntekijöitä jotka ei oikeen osaa mitään...sotkee hommia vaan lisää.Ei mulla ole mitään heitä vastaan,olen itsekkin tehnyt joskus vuokrahommia..mutta nyt se tökkii enemmän ku liikaa.
Oon vielä flunssassa ja töitä painan silti...

Hitto :drinking:

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

V6:n bensapumpun rele? haepttunut, kärry kuoli kesken koeajolenkin kun veitsellä leikaten. Muutaman minuutin ja releiden heiluttelun jälkeen pelaa taas toistaseks.. Virtalukon pohja vaihtokunnossa, starttaa kun nostelee rattiputkesta. :P Joku lämpöanturi ei pelaa, kylmänä starttaa hyvin, mutta sammuu heti. Flekti lakkas toimimasta (sama anturi?). Leimakin umpeutuu kohta molemmista kinnereistä.. :roll:
Onneks alkaa tessu ees oleen parsittu siihen kuntoon että uskaltaa viedä näytille. Viis paikkaa sinne piti loppupeleistä etupäähän laittaa.
Koville ottaa tää alfailu välillä.. Mutta, toyota corolla.... ajaisin mielummin porolla! 8)
[__/==\*/==\__]

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nyt sen tiedän; En osaa maalata ruiskulla, ainakaan metalliväriä.
- Epäkelpokeräilijä -

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

75 TC:stä meni kansipahvi vähintään. ja TS leimalle kolmen viikon sisää, vikoja kymmenkunta. :P

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

hyvä onni jatkuu...kaveri soitti äsken,viime yönä joku vitun pelle oli käynyt vääntämässä alfasta peilin paskaks...tässä vaiheessa tekis mieli ehkä tehdä jotain hyvin ikävää kyseiselle ääliölle joka turmelee toisten omaisuutta! vitutus jälleen kerran huipussaan!!! (sen lisäks etten itse voi nyt sitten viedä autoa poliisilaitokselle näytille ,rikosilmoitus tässä on tehtävä)...luojan kiitos et on ilkivalta/varkaus vakuutus...mut silti 150eur köyhempi koska joku turkulainen osaa pitää hauskaa,VÄÄRÄLLÄ tavalla! :drinking:

Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Peruutin pylvääseen. Puskuriin ja takalokasuojaan tuli lommo.
Korjaus maksoi 530e.
Irrotin ite puskurin ja kontin verhoukset lommon puolelta.
Puskurin ja lokasuojan oikaisun osuus oli 100e. Maalauksen osuus 430.
Tuli samalla suojattua peräkontin saumojan ruosteensuoja-aineella.
Kaskoon korjausta ei kannattanut laittaa. Bonusten pudotus olisi maksanut huomattavasti enemmän.
Työn laatuun olen tyytyväinen. Kysyin tarjousta toisesta paikasta, hinnaksi ilmoittivat yli 900e. Kannattaa näköjään vertailla hintoja.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

marsuliini kirjoitti: Oon vielä flunssassa ja töitä painan silti...

Hitto :drinking:
Nyt kotiin sieltä, yksikään työ ei ole niin tärkeää että omalla terveydellä pitäisi leikkiä.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Auto ei tullut mukaan aamulla töihin. Vähän yritti mutta sen jälkeen vain surisee. Kait se akku tai jakohihna meni, Alfan tapauksessa molemmat yhtä todennäköisiä, vai olisko startti vielä se viimeinen oljenkorsi..

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Rolle kirjoitti:Auto ei tullut mukaan aamulla töihin. Vähän yritti mutta sen jälkeen vain surisee. Kait se akku tai jakohihna meni, Alfan tapauksessa molemmat yhtä todennäköisiä, vai olisko startti vielä se viimeinen oljenkorsi..
Perskeles...ristin pienet kätöseni ja toivon että kosteus
se vaan kiusaa.. :?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

ROLLE:
Auto ei tullut mukaan aamulla töihin. Vähän yritti mutta sen jälkeen vain surisee. Kait se akku tai jakohihna meni, Alfan tapauksessa molemmat yhtä todennäköisiä, vai olisko startti vielä se viimeinen oljenkorsi..
jos siis ei mitään tapahtunut eli kuului vain surinaa kun koittaa käynnistää niin todennäköisesti akku. Minulla oli sama juttu kun koitti käynnistää ei käyttänyt starttia eikä mitään muutakaan tapahtunut paitsi pientä surinaa. Akku vaihtoon ja taas Alfa lauloin :)

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Veikkaisin että Rollelle tuli vain akkukauppaan asiaa. Mulla ainakin meni kolkkikolkista aikanaan akku juuri tuolla tavalla. Ja vieläpä niin että autolla oli ajettu varttituntia aiemmin.

Paikalla
gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Maunu kirjoitti: Vakuutusyhtiökään ei suostu maksamaan keskeytyksestä mitää, koska ei ole tapahtunut mitään vahinkoa heidän mielestään.
Kilautin tänään vakuutustätille, ja rupesin selittelemään miten auto on ollut tallissa 2.5kk remontissa ajamatta ja että ei tullut laitettua autoa seisontaan.. Sanaakaan vastaan sanomatta täti laittoi seisonta-ajan alkaneeksi 23.9 niinkuin ilmoitin ja kertoi vielä miten verotkin saa seisonta ajalta pois :crazyeyes: Vieläkin on kylmät väreet tuosta puhelusta :lol: Asian ilmeisesti ratkaisi etten vielä ole rekisteröinyt tuota vanhaa tuonti Alfaa. En ennen puhelua ollut tuota seikkaa edes miettinyt. Täti varmaan luuli että remonttiin oli lähdetty vähän pahemmista syistä kun palaneesta kansipahvista ja öljyvuodosta :) Enää ei tarvitse niin hädissään säädellä megasquirttia paikoilleen.. en kyllä vielä ole kerennyt edes aloittaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Rollelta hyytyi akku, Itsellä kävi sama temppu viime torstaina.

Avatar
marsuliini
Viestit: 154
Liittynyt: 01 Elo 2005, 11:51
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja marsuliini »

Alfaholisti kirjoitti:
marsuliini kirjoitti: Oon vielä flunssassa ja töitä painan silti...

Hitto :drinking:
Nyt kotiin sieltä, yksikään työ ei ole niin tärkeää että omalla terveydellä pitäisi leikkiä.
No ei olekkaan....Jos mä jäisin saikulle ni pomo varmaa sais sydärin,semmonen hässäkkä on nyt töissä.
Pomo on jo niin epätoivonen että palkkaa jotai tummaihoisia jotka ei puhu suomea ja englantiakin huonosti.Jessus...ja ne kaikki on mun päänvaivana :evil:
Päässä kiehuu.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

JackFry kirjoitti:Rollelta hyytyi akku, Itsellä kävi sama temppu viime torstaina.
Näin kävi. Pikkasen kylmäsi kun ei apuvirralla lähtenyt, eikä heti uudella akullakaan. Lopulta hörähti ja bensa haisi sen jälkeen jonnin aikaa :mrgreen:

Silti oli aivan paskaa hommaa vaihtaa akku tässä kelissä, vaan iso käsi 155TS:lle joka jaksoi auttaa läpi koko rumban lumisateessa.

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

q4

Viesti Kirjoittaja SP »

koskahan Q4:sen sais maalarilta :evil: peltiseppä teki puolipäivää töitä ja jälki oli hyvää 8) no nyt lähti neljäs viikko käyntiin että sais väriä päälle :roll:

Avatar
Maunu
Viestit: 3499
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ei oo vieläkään näkynyt SW:tä takaisin maalauksesta 2kk odottolua tulee täyteen tällä viikolla. Eikä tehdä edes mitään pelti töitä. :crazyeyes:

Siellä se näytti olevan Deltan hallissa kaikki paikat revittynä auki.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: q4

Viesti Kirjoittaja mutt »

SP kirjoitti:koskahan Q4:sen sais maalarilta :evil: peltiseppä teki puolipäivää töitä ja jälki oli hyvää 8) no nyt lähti neljäs viikko käyntiin että sais väriä päälle :roll:
Sama homma täällä oman Iisakin kirkon kanssa. :evil: Aina kun kyselee, niin auto valmistuu muutaman päivän päästä, ja luvataan ottaa soittaa kun on valmis. No ei ole soiteltu, mutta eipä ole valmiskaan. Sunnuntaina meni taas yksi luvattu aika umpeen. Alkanut jo tuntumaan siltä, että on ehkä paras käydä katsomassa, onko koko laite siellä, ja onko sisällä vai ulkona ja missä kunnossa. :shock: Pois se varmaan on kohta haettava, kiva heittää trailerivuokriin ja bensoihin lähemmäs satanen ihan tyhjästä... :snipersmile:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^ ja ^^ ja ^^^. Kyllä julkishallinnolla on helppoa. Ne laittaa projektin valmistumiselle takarajan ja viivästyksestä sakon ja se on ihan normaali toimintatapa ja kaikille ok, mutta meneppä nyt yksityishenkilönä ehdotteleen tollasta jollekin just esim. maalarille.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

KJS kirjoitti:projektin valmistumiselle takarajan ja viivästyksestä sakon
Itse toimin juuri näin taloni kanssa. Oli mukava huomata, kuinka rakentaja hankki lisävoimia takarajan lähestyessä ja työpäivät venyivät yöllä kahteen. :mrgreen:
Talo valmistui sovitussa ajassa, vaikka olisi se saanut vähän myöhästyäkkin, sillä olisin tienannut 2000 € / viikko. :wink:
Työn laadun varmistamiseksi sovittiin takuusumma, jonka maksan mikäli olen tyytyväinen vielä vuodenkin kuluttua.

Nooh, nyt sitten ollaankin odoteltu autotallin piirustuksia samalta henkilöltä vuoden verran.. :roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Noin se pitääkin tehdä, muuten voi äkkiä käydä niin että grynderiltä loppuu kiinnostus kun kohdalle osuu nopeampi/helpompi/tuottoisampi keikka.

Ja mistäkö tiedän...?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^We have DEVIL himself down here!!
:twisted:


:wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

MUAHAHAHAHAAAAA! :vamp:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

:twisted: Hermot meni taas omasta "lukihäiriöstäni" :twisted: Tai ei niitä silloin aikoinaan tutkittu mutta saan sanoja sekoamaan päässäni. Nyt meni Vammala ja Kouvola jotenkin sekaisin. Ja homma meni reisille. Anteeksi vielä "italia".
Yleensä pistää vihaksi mutta joskus, jälkeenpäin, voi jo hymyillä.
Olen kerran sekoittanut, koko keskustelun ajan, ja en osannut edes korjata kun en virhettäni tajunnut, sanat kranttu ja narttu. Ja tietysti sanoin kokoajan nartuksi....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

berliina
Viestit: 1157
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja berliina »

Menin R-mäen A-pääkatsastusasemalle pari kaaraa seisontaan laittamaan,
en tiennyt että se maksaa jo laitettaessa lämiskä himassa hain eukon maksamaan v-täti töpeksi jotain t-koneen kanssa kesti aika kauan ennenkuin sai paprut ulos arvas varmaan ettei a-korttikaan ollu mukana sen tähden kysy sitä sanoi et saa papruja koska voit myydä autot näillä papruilla. Minä: mitä vanhoillahan mä olisin myynyt niissähän on kaikki tiedot. Paperit tulee postissa vaimolta ei kysynyt papereita vaikka maksoi p-kortilla. Onkohan täti aken vai a-katsastuksen palkkalistoilla?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Lukittu