Kuinka kovaa olet ajanut Alfallasi?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä siellä Oleino sentään nopeudesta jutteli, muista en sitten olekaan niin varma :-D

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Rolle kirjoitti:Ja vitosella kierrokset tapissa 220km/h mittarin mukaan vakiorenkailla, eli virhettä piisaa.
Kesällä mittasin ja mittauspiste näytti 1km virhe siis jos siellä oli virhe niin hyvin lievä, tässäkin on yksi syy miksi olen niin pikkutarka mun Alfan kanssa, koska so on niin onnistunut yksilö
Nothing beats cubic inch

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Niinpä. Esim. 100km/h voi olla virheenä 1 km/h, vaan mitäs jos tuo virhe kertautuu kymmenkertaisesti, kun ylitetään 200 km/h:ssa? Tietty, jos poliisin tutkaan paukauttaa mittarissaan olevat 220 km/h ja poliisit kertoo tutkanneensa saman, niin ei ole heittoa. :wink:

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Mittarin mukaan n. 245. Todellisuus on varmaan lähempänä 225. Ja ei, kyseessä ei ollut 'Sud. :silly:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Mun mielestäni myös 210 ei ole huono suoritus varsinkin kun otetaan huomioon että huiput kirjan mukaan ovat vain 180km :shock:
Tietenkin jos konstaapelin tutkassa olisi ollut 220km niin se olisi luotettavampi, mutta kuka halua sen kortin kuivumaan puoleksi vuodeksi ja vieläpä sen jälkeen taskukin on aika kuiva... :evil:
Muuten onks jollakulla aavistusta miksi Alfa kirjoitti kirjasaan niin naurettavat huiput?
Nothing beats cubic inch

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

TestarosaFinland kirjoitti:
Muuten onks jollakulla aavistusta miksi Alfa kirjoitti kirjasaan niin naurettavat huiput?
No johtuisiko ehkä siitä että 107 hv:lla ei normaali perheauto juuri tuon kovempaa kulje vaikka kuinka haluaisi..?

180 km/h on ihan hyvä arvo tuolle koneelle noinkin kulmikkaassa kopassa. (edit. jotkin lähteet antavat arvoksi jopa 188 km/h.)

Ellei autosi ole rankemmalla kädellä viritetty, olet joko nähnyt unta tai mittarivirhe on aivan helvetillinen.
Viimeksi muokannut glideslope, 07 Marras 2006, 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

33=107heposta vs. 75ts=148heposta ja 75ts:lla tekee tiukkaa 210km/h... :?

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Otsosmi kirjoitti:33=107heposta vs. 75ts=148heposta ja 75ts:lla tekee tiukkaa 210km/h... :?
Kyllä se näin taitaa olla, 220km/h 2.0 seiskavitosella hyvissä olosuhteissa on menty ja varmaan oli mittavirhettä siinäkin...

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

180 km/h on ihan hyvä arvo tuolle koneelle noinkin kulmikkaassa kopassa. (edit. jotkin lähteet antavat arvoksi jopa 188 km/h.)

Ellei autosi ole rankemmalla kädellä viritetty, olet joko nähnyt unta tai mittarivirhe on aivan helvetillinen.
164 on yhtä kulmikas ja aika saman näköinen mun 33.sen kanssa ja sen ilman vastuskerroin on joku 0.29 tai 0.31 joka tapauksessa se on paljon parempi kuin esim. "sulavalinjainen" TT, sen ilman vastus kerroin on noin 0.36 ja 164:n arvot on saavutettu melkein 20 vuotta sitten!
Kyllä kaikki tapahtui ihan todellisuudessa tiellä eikä sängyssä :)
Kyllä se oli varmasti yli 200, kun mun entiset huiput on saavutettu Tempralla samassa tien pätkässä ja nyt näytti ja tuntui paljon enemmän.
Ei oo kovin paljoa merkitystä kuinka monta heppoja on, kun tärkeämpi on auton paino, joka on 33:ssa 900kiloa.
Se on ihan alkuperäis kuntoinen 33 ja mittarissa on reilut 340tkm.
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ilmanvastus koostuu sitten kertoimesta ja auton otsapinta-alasta.

Ilmanvastus kun nousee nopeuden neliössä niin kyllä huipputeho on painoa tärkeämpi huippunopeuksissa. Prätkäkään paina paljon paskaakaan mutta ei sataheppainen hirveän kovaa kulje vaikka tehopainosuhde on urheiluauton luokkaa, ilmanvastus kun on aika raju mopoissakin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Ilmanvastus kun nousee nopeuden neliössä niin kyllä huipputeho on painoa tärkeämpi huippunopeuksissa.
Jesh. Tehopainosuhde (ja pidon riittävyys) määrää maksimaalisen kiihtyvyyden pienillä nopeuksilla, jolloin suurin osa tehosta menee massan liike-energian kasvattamiseen. Huippunopeus taas määräytyy tehon ja ilmanvastuksen (otsapinta-ala * ilmanvastuskerroin) mukaan, massan kasvattaminen vaan venyttää sitä aikaa, joka huippujen kelaamiseen vaaditaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mä kelasin joskus 33:lla (8v) 190km/h lasiin eikä se siitä 30km/h ois enää kiihtyny vaik ois loppupäivän ajanu kaasu pohjassa, kuullostaa tosiaan "vähän" optimistiselta..

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »


TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Näköjaan mulle on aika poikeuksellinen 33. Ei menee rikki, ei ruostuu ja kulkee ihan v....sti :-D
Nothing beats cubic inch

Avatar
WLD@HRT
Viestit: 119
Liittynyt: 22 Elo 2005, 12:54
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja WLD@HRT »

Laitakko kuvan siitä sun 33:sta albumiin niin päästään ihmettelemään sitä? :crazyeyes:
Its just Alfa Romeo but that symbolizes my individuality and belief in my personal freedom.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Juu, meikäläistäkin kovasti kiinnostaa tämä ihmeauto :lol:
- Alfaholic -

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

WLD@HRT kirjoitti:Laitakko kuvan siitä sun 33:sta albumiin niin päästään ihmettelemään sitä? :crazyeyes:
Tietenkin kuvat on tulossa, mutta saate odottaa ne maalis-huhtikuun menneessä kun alfa saadan pois pimeästä ja pienestä tallissa ja sitten voitte ihmetelemaan sitä :-D
Nothing beats cubic inch

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

:twisted: :twisted: :drinking:


lainattua tuolta :" no sittenhän te eette oo kuullukkaa ees tost faijan taunuksesta. kerran lähetti kaupungin liikennevaloista, vieressä turbo fiesta. rinnakkain mentiin semmonen 10m jonka jälkeen taunus sai pitoo takarenkaisiin jonka jälkeen nous etupyörät ilmaan ja faija keuli sillä jonnekkin tonne 200 paremmalle puolelle. no vielä se fiesta tuli siinä melkeen takaluukussa kiinni niin sitte faija siitä suivaantuneena polkas kaasun rintapellistä läpi jonka seurauksena tane lähti 5 pyörä sladii kun alko V-6 puhuu ja lähti niin kovaa että mittari meni rikki kun ei pysyny kiihdytyksessä mukana. myöskin kaikki sisäverhoilut ja vaatteet purkautu takaluukun kautta kadulle ja oli faijalla selittämistä ku meni himaan munasilteen ja taunuksen penkit ilman kankaita. tästä kyseisestä taunuksesta on arvioitu tehoja lähtevät n. 250Mhv lämpö- ja bensamittarit yhteenlaskettuna."

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Eräänä yönä 240 mittariin erittäin salaisella testiradalla.. Tyssääkö 5-lovisen V6 Getvosen meno rajoittimeen vai tehon puutteeseen? Tuntu vaan, että olis menny aika helposti vielä kovempaa. Ei vaan tehnyt mieli kokeilla mutkaominaisuuksia noissa vauhdeissa :mrgreen:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

TestarosaFinland kirjoitti:
WLD@HRT kirjoitti:Laitakko kuvan siitä sun 33:sta albumiin niin päästään ihmettelemään sitä? :crazyeyes:
Tietenkin kuvat on tulossa, mutta saate odottaa ne maalis-huhtikuun menneessä kun alfa saadan pois pimeästä ja pienestä tallissa ja sitten voitte ihmetelemaan sitä :-D
Missäs muuten ne kuvat?

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^

yritin laittaa ne tänne, mutta kun ei onnistunut, kuvat kuulema liian isoja :roll: lähetin ne Rollelle, mutta ei hän varmaan vielä kerinnut pista ne tanne
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Muistelen saaneeni joskus jotain kuvia, mutta en tajunnut mistä niissä oli kyse joten taisi mennä roskiin, sori.

Sinänsä ihan järjetön topikki muutenkin joten samapa tuo.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^
No ole valmiina saamaan uusia kuvia huomenna 8)
Nothing beats cubic inch

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Kyydissä vaan ollut 180km/h 5:sella ja lähti viel kiihtymään ko laitto lusikan lattiaan

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

TestarosaFinland kirjoitti:Mun mielestäni myös 210 ei ole huono suoritus varsinkin kun otetaan huomioon että huiput kirjan mukaan ovat vain 180km :shock:
33:sen mittariin ei juuri ole luottamista, tai ainakin ne hyvin yleisesti höpöttää mitä sattuu. Velipojan vastaava ei taas kulje mittarin mukaan kuin 160 km/h, kun se alkaa vaan vaappumaan ja heilumaan 150:n jälkeen. Joskus mittari ei toimi lyömättä laisinkaan. Siellä on joku likilegendaarinen vastus, joka ajanmittaan palaa loppuun tai jotain.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
sirTONTO
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Syys 2004, 05:31
Paikkakunta: Tampere

heh

Viesti Kirjoittaja sirTONTO »

oli kuusnepassa tuo vauhtimittari potikka hapettunutvika ja korjasin sen vaihtamalla potikan tietämättä ohmi arvoa jolla "kellottaa" vauhtimittari näyttää oikein. pistin mittaristosta kolmella karvalla sen potikan ratin vasemmalle puolelle että voin sitten kun tielaitoksen vauhti näyttö tulee vastaan säätää mittarin näyttää "oikein" ja lukita liimalla siihen.
no kaverin kanssa oltiin jonnekkin reisuun menossa ja kaveri rupes utelee onko alfan lahnasta mihinkään nuin lähtemisen kannalta...
no tuttu suora treen laidalla ja käskin kaverin kytätä vain vauhtimittaria ja sehän teki työtäkäskettyä kun kaljoissaan oli. avasin kattoluukut ja takaikkunat sen huomaamatta ja alensin musan volyymiä illuusion tehosteeksi. sitten lähin kytkimestä varmaan millejä kuluttaen ja kiekkoja aivantappiin vääntäen polkemaan etiäpäin....
se potikka oli väänetty silleen että viisari näytti 80 vauhissa 130 ja 130 vauhissa nuin himppuverran pariisataa ja sit kun mentiin täyttähäkää lähti viisari "jonkun" verran yli asteikon. kaveri rupes vikisee että tää on huippu peli määkin myyn pösön ja ostan..... onneks ei tajunnu katsoo niin tarkaan kiekka mittaria ja vaihteita :) että ainakin yksi finski tänäkin päivän luuli menneensä 164 "melkein" kolmee sataa :-D
ASSISTENZA TECNICA

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

TestarosaFinland kirjoitti:Näköjaan mulle on aika poikeuksellinen 33. Ei menee rikki, ei ruostuu ja kulkee ihan v....sti :-D
Ja minä uskon vieläkin joulupukkiin! :mrgreen:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

mut eiköhän toi mun 175km/h tule jossain vaiheessa rikottua kuhan saan liikenteeseen pitkän tauon jälkeen :lol:
saa nähdä sitten kuinka kovaa pääsee vakio 1.6 alfalla :roll:
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Rainmaister
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 02:16
Paikkakunta: Tampere ( kun oon paikalla )

Viesti Kirjoittaja Rainmaister »

Isäukko heitti mittarin pohjaan Saksassa talvirenkaat alla ja soitteli iloisesti että auto pitää mitä lupaa ... 164QV 24v ... mittari sanoi 270.
Mahtoko renkaat sulaa kun oli tuskin milli niissä :-D
Itselle riitti 220 uusin renkain, täytyy tässä vaiheessa sanoa että vanha QV on hauskempi. 24v teho tulee myöhemmin ja se on enemmän "venytetty" 7000rpm vs vanha 6500rpm ja teho vasta 2900rpm'n jälkeen kunnon potkuna. Vanhalla kun on kusi sukassa kun se lähtee samaa tahtia 200+ , hyvä kun penkeissä on paksu nahka että on jotain puristaa matkustajana... 24v on täysin eri auto ...

P.S kun olis edes kunnon jarrut

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

MiNkO^^ kirjoitti:mut eiköhän toi mun 175km/h tule jossain vaiheessa rikottua kuhan saan liikenteeseen pitkän tauon jälkeen :lol:
saa nähdä sitten kuinka kovaa pääsee vakio 1.6 alfalla :roll:
Mä tyrkkäsin sillä 195...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nykyisellä Alfalla huiput on 10 km/h. Takaperin, UR-Quattron hinauksessa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Tajusin just että mulla on tämä nykyinen Alfa ollut vuoden enkä ole edes lähennellyt huippuja. Missä vika? Olenko tulossa vanhaksi, araksi, tylsäksi vai järkeväksi? Eipä silti, erittäin harvoin korkeampia nopeuksia yleensäkään kokeilen. Ei tainnut nyt vaan sattua sopivaa fiilistä sopivaan paikkaan koko kesän aikana.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Ottimo kirjoitti:Tajusin just että mulla on tämä nykyinen Alfa ollut vuoden enkä ole edes lähennellyt huippuja. Missä vika? Olenko tulossa vanhaksi, araksi, tylsäksi vai järkeväksi? Eipä silti, erittäin harvoin korkeampia nopeuksia yleensäkään kokeilen. Ei tainnut nyt vaan sattua sopivaa fiilistä sopivaan paikkaan koko kesän aikana.
Elä huoli, olet normaali... :wink: Itse en koskaa ole koittanut huippuja, enkä tule koittamaan. Ainakaan siis kadulla.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Aikanaan -89 164 T.Spark puutui 200 km/h, siitä eteenpäin tervanjuontia. Ei jaksanut vetää viitosella rajoittajalle. Nyt on tullut vanhaksi, ei ole jaksanut 166:sta koittaa miten kulkee. 735:lla kylläkin joitakin vuosia sitten mittari näytti 240 km/h... :wink:

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

200 km/h, mittari tosin heilu siinä vaiheessa ees takas, niin että se liikkeen keskikohta oli siinä 200 kohdalla. Mikähän lie oli todellinen nopeus. Ja kerran meni ohitus "hieman" tiukille, takasin omalle kaistalle päästyäni mittari näytti 180 (ei heilunu tällä kertaa), pulssi ehkä tuplasti :?
I do my loving in the winter.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Jokunen vuosi sitten kun Getvosta tuli taluteltua Teutoonien mailta kotiinpäin, oli yhden Audin kanssa Tanskanmaan läpi n. 190 marssivauhti. Pimeällä tihkusateessa tuntui välillä jopa urheilulliselta. Mutta kun urheiluautolla kuulemma ajetaan niin, että viisarit on pystyssä. Onneksi ei oma... vaikka hyvältä tuntui.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Maunu
Viestit: 3490
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tänään tuli "ajettua" projekti alas trailerilta nopeus varmaan jotain 2-3 km/h :-D No jostain sekin on aloitettava.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

Maunu kirjoitti:Tänään tuli "ajettua" projekti alas trailerilta nopeus varmaan jotain 2-3 km/h :-D No jostain sekin on aloitettava.
232 km/h menee, luotettavan GPS:n mukaan mitattuna.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Aikuisikä lähenee varmaan täälläkin. Takana on lähes 4 vuotta yhteiseloa tessun kanssa, jona aikana kerran on 4-vaihteella ajettu rajoittimeen asti.

Ehkä joskus keväämmällä vaihdan vihdoinkin viitosvaihteelle.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

gYdEbUh kirjoitti:220 mittariin joka on vielä satkussa tarkka. Eipä tuntunut enää pahemmin lisää menoa kelaavan mutta mukavaa oli muutama kärry ohittaa :) renkaina kuluneet 195/50-15 rekisteriotteen /60 sijaan, saapikokemuksesta sanoisin että viis kilsaa ainakin olisi tullut lisää asiallisilla nakeilla :P

Lancia Thema turbo 220 myös.
Citikka XM turbo 180? Myllyssä jotain häikkää.
Volvo 940 turbo -97? 180. se on Volvo.
Chrysler Voyager -05 180?
Saappi 900-86 ja 9000 -91 tomaatit 180.
Mitsu Galant -93 V6 4x4 228 kierrokset tasan 7000.
Alfa 75 1.8 turbo 165? Ei ole Germaanien viritykset oikeen onnistuneet, ensi keväänä varmaan pakko todeta miten omat sujuneet.
Kyseinen Delta 16v turbo 210. Ei kerennyt ihan kaikkea ottamaan irti mutta katti tukessa tai jotain koska kiihtyvyys on omaa luokkaansa eikä vällärit loppuneet.

Loppukaneettina ihmettelisin miten yleensää ihmiset sanoo että 'vähän lujempaa olisi vielä mennyt jos olisi ollut tilaa'. Kaikki omat jermukkaammat vehkeet ovat ottaneet hyvin äkistään huippunsa ja sitten on kiihtyvyys katkennut. Eli oletus kiihtyvyyden jatkumisesta on turha,(okei ei 100%:sti) pari kilsaa voi niihin huippuihin lisätä jos mielii.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Normaalisti nopeus noin 85km riippumatta rajoituksesta, mutta ex-kulkineella 250+ ( alpina B9) tämä näin, uusi (2005) M5 rajoitettu 250km/h.. Ohi oli mentävä. 8)
..ammattina autoslalom..

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

kumimuumi kirjoitti:Normaalisti nopeus noin 85km riippumatta rajoituksesta, mutta ex-kulkineella 250+ ( alpina B9) tämä näin, uusi (2005) M5 rajoitettu 250km/h.. Ohi oli mentävä. 8)
kiva ärsyttää rajoitettuja bemaristeja.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

heimo kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti:Normaalisti nopeus noin 85km riippumatta rajoituksesta, mutta ex-kulkineella 250+ ( alpina B9) tämä näin, uusi (2005) M5 rajoitettu 250km/h.. Ohi oli mentävä. 8)
kiva ärsyttää rajoitettuja bemaristeja.
Siinä on mahtanut Ämmäläisen ratissa ärsyttää :P

Samalla tapaa pääsin lipumalla ohi kaverin rajoitetusta Biimer 850:stä aikanaan croma turbolla 8) Se oli sille ainakin kova paikka.

No eipä se bemari muutenkaan oikeen säväyttänyt... liikaa painoa.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

kumimuumi kirjoitti:Normaalisti nopeus noin 85km riippumatta rajoituksesta, mutta ex-kulkineella 250+ ( alpina B9) tämä näin, uusi (2005) M5 rajoitettu 250km/h.. Ohi oli mentävä. 8)
Vähän ot mutta olen itse todistanut kuinka uuden m5 mittari nousee 270, vaikka onkin muka rajotettu 250. Ja se kiihtyvyys miten se sinne nousee onkin sit jo ihan toinen juttu... :crazyeyes:

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

alfa 156 v6 kirjoitti:Samalla tapaa pääsin lipumalla ohi kaverin rajoitetusta Biimer 850:stä aikanaan croma turbolla
Steinbauerin kanssa voi laittaa vielä kympin nokkiin.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Albumissa kuva jossa tessun viisari keulii 266km/h lukemaan eli viritykset ovat onnistuneet, kun huiput nousevat 56km/h verrattuna vakioon. :mrgreen: :drinking:
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

heimo kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Samalla tapaa pääsin lipumalla ohi kaverin rajoitetusta Biimer 850:stä aikanaan croma turbolla
Steinbauerin kanssa voi laittaa vielä kympin nokkiin.
sitten olis jo menny tiukille :o:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

tumbe kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti:Normaalisti nopeus noin 85km riippumatta rajoituksesta, mutta ex-kulkineella 250+ ( alpina B9) tämä näin, uusi (2005) M5 rajoitettu 250km/h.. Ohi oli mentävä. 8)
Vähän ot mutta olen itse todistanut kuinka uuden m5 mittari nousee 270, vaikka onkin muka rajotettu 250. Ja se kiihtyvyys miten se sinne nousee onkin sit jo ihan toinen juttu... :crazyeyes:
Näyttihän alpinan mittari jotain 290 ? :mrgreen: Tehtaan mukaan kulkee 245/254 lähteestä riippuen. Kuitenkin: Lempäälästä otettiin kisa alkuun, Pirkanhovilla M meni ohi. Toijalan ABC:n kohdalla minä menin edelle, milli kerrallaan. M5 = kymmeniä :lol: tuhansia euroja, B9 ~3000€ ...
..ammattina autoslalom..

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

tumbe kirjoitti: Vähän ot mutta olen itse todistanut kuinka uuden m5 mittari nousee 270, vaikka onkin muka rajotettu 250. Ja se kiihtyvyys miten se sinne nousee onkin sit jo ihan toinen juttu... :crazyeyes:
Niin se kiihtyvyys on toivottaman hidasta? :mrgreen: Luultavasti ei pärjää 600 kyykky prätkälle? :-D
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Ite kans ajanut elämäni huiput Ämvitosella, nukyisellä alfalla en sen enempää kuin radalla on saanut aikaan.

Vastaa Viestiin