Ammatinvalintaketju, saksittu avautumisketjusta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Itse palasin koulunpenkille parivuotta sitten. Kyseiseen oppilaitokseen johon olin ajatellut mennä -90 vai olikohna se -91.
Eikä kyllä harmita yhtään, tosin olishan sitä voinnut mennä jo aikaisemminkin..
Taidan olla vain hieman hidas.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Buhahaa.
Et arvaakkaan miten hyvin osuit.
Mielestäni Sähkösuunnitelijan homma on maailman helpoin duuni. Piirtelee kuvia vähän sinnepäin ja laittaa kylkeen että "mitat tarkistettava paikan päällä".
Et usko kuinka hauska niitä on tarkastella 82 000m2 jumbo parkin työmaalla, kun työkuvissa ei ole edes korkeuksia ja ne ovat 1:100.
No. Minä niistä otan rahani, mutta saako firma mitään. Toi urakkaraja on niin häilyvä täälläkin :roll:

^ Hepalle
- Alfaholic -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

En ole raksapuolella, enkä sähkösuunnittelija, mutta samat haasteet varmaan on niissäkin hommissa. Asentajana oli helppoa, jos ei natsannut niin aina löytyi vika muualta. Nyt useammin vika löytyy lähempää :wink: . Alla olevassa lainatussa piilee totuuden siemen...

"Valitettavasti niin autoteollisuudessa kuin jokseenkin kaikissa globaalisti
kilpailluissa teollisuudenhaaroissa aseteollisuutta lukuunottamatta
insinööri ei suunnittele laitteita vaan ihan merkonoomi, tai mikä he..tin
rarenomi se oikeen o nykyään: Merkonoomi kattoo katalookista halvimmat osat,
joilla saadaan suurin tuotto osakkeenomistajille, insinööri koittaa sitte
kasata niistä toimivan paketin, jonka riplomi-insinööri sitte analysoi,
simuloi ja tupeloi laskelmat, joiden perusteella virman ekonomikoulutuksen
saanut talousosaston päällikkö toteaa tuotteen liian kalliiksi, ja sitä
pitää halventaa sen verran, että kyseinen päällikkö saa boonuksen, jonka
saamisraja tuolla hinnanalennuksella toteutuu.
Lopulta tuote saadaan kokoonpanoon, joka toteutetaan alihankintana
ISOsitäsuntätä sertifikaatin omaavassa aasialaisvirmassa hiukan suunniteltua
heikommasta materiaalista, joka myös omaa ISO-sertin...

Suunnittelussa säästynyt rahasumma käytetään täysin epäonnistuneeseen
mainoskampanjaan ja lanseeraustilaisuuteen, jonka ulkopuolinen
mainostoimisto tupeloi, koska se ei tiedä mitä tuotteella tehdään. Eikä
tiedä virman johtokaan koska teknologiajohtaja ei ole saanut tietoa
suunnittelujohtajalta, joka ei ole saanut tietoa suunnittelupäälliköltä,
joka ei ole saanut tietoa suunnitteluinsinööriltä, joka on sairaalassa
toipumassa infarktista valvottuaan kolme kuukautta yhtäjaksoisesti, koska on
yksin joutunut ohjaamaan ja peräänkatsomaan ulkoistetun suunnittelutyön
edistymistä kolmessa eri maassa (meksiko, intia ja bulgaria) ja lopulta
korjaamaan itse kaikki tuotteeseen suunnitellut viat.
Tuotteen valmistushinta on lopulta prosentin korkeampi kuin
tavoitemyyntihinta, koska täysin kelvottomia komponentteja on jouduttu
vaihtamaan loppumetreillä, ja tästä syystä insinööri ei saa bonusta.
Insinöörin valvoessa suunnittelua markkinointiosasto on ollut karibialla
miettimässä pari viikkoa mikä olisi edullisin mainostoimisto tuotteen
myynninedistämis- ja markkinoilletulokampanjan hoitamiseen. Koska
markkinointiosasto löytää edullisen mainostoimiston edelläkuvatuin
seurauksin, saa se hyvän bonuksen.

Ja kuka on syypää siihen, että tuotteen tultua markkinoille on sille tehty
kaksi takaisinkutsua johtuen väärälle käyttäjäryhmälle suunnatusta
markkinoinnista ja takuukorjauksia on tehty niin paljon, että koko
ensimmäisen kvartaalin tulos markkinoilletulon jälkeen on tämän yhden
tuotteen vuoksi lähes kymmenesosaprosentin ennustettua heikompi...?

Sen insinöörinkö, joka on taas toipumassa infarktista, koska vaimo jätti
erohakemuksen käräjäoikeuteen, kun äijjä ei ollut koskaan kotona...

Terveisin: suomalainen insinööri"
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Typerä kommentti poistettu.
Viimeksi muokannut Jappe, 08 Helmi 2008, 09:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfaholic -

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jappe kirjoitti:^ Veikkaanpa että 95 % lukijoista ei jaksanut lukea tota loppuun.
Liikaa jonninjoutavaa tekstiä samassa kuoressa.
Korjatkaa, jos olen väärässä.
Olen lukenut ja kyllä joka sana on totta. En yllätyy miksi on niin paljon paskaa kaupoissa ja varsinkin auto kaupoissa. Ongelma on se että loppujen lopuksi ihmiset tottuu paskaan ja siitä tulee normi taso ja kuka sitten siitä kärsii? normaalit kuluttajat :evil:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Kyllä tuon jaksoi lukea... :wink:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4706
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hepan kirjotus tuli luettua ja valitettavan todeltahan se tuntuu.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tottahan tuo on.itse tuotannonpuolella ollessani muistan,kun menin pomolle sanomaan,että kuvan mukaisia kikkareita ei pysty tekemään.Kello jotain 15.30 ja kuvanpiirtänyt inssi oli,juuri veneilemään lähdössä kotona.Älytön vittuilu inssille ja kiireesti pyydettiin pajalle katsomaan kuvaa ja selvittämään
ongelma,eikä ollut eka kerta,kävi ihan sääliksi inssiä :? Itse en kyllä kestäisi moista hiillostusta eikä mielestäni kenenkään muunkaan pitäisi. :?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Hepa - kiva satu.

Edit; jos siis yleistät

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

Varmasti moni Koneinssi ja DI löytää tuosta sadusta totuuden siemenen, ilman yleistystäkin. Muista en ole niin varma. Erityisesti lujuuslaskijan homma on ikävä- tänään tehdyt virheet voi tulla kummittelemaan vuosien päästä. Ei siis tehdä virheitä.
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11245
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Suunnittelusta en tiedä kuin että rakennuspuolen suunnitelmat ovat nykyään usein täysin luokatonta paskaa. Eikä ihme, kun suunnittelu ei saa maksaa mitään; Suomesta on tullut suunnittelun halpatyömaa.

Hepan tarinaan kommenttina, että työpaikkansa voi onneksi itse valita. Hommansa osaaville kavereille löytynee tänä päivänä hommia muualtakin, meilläkin on haku päällä rakennusautomaatioukoista mutta eipä ole tulijoita ollut tarjolla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Samaa mieltä Rasviksen kanssa. Kannattaa vaihtaa paikkaa jos ei viihdy nykyisessä.

Tuo tarina ei ole siis lähtöisin omasta kynästä, vaan yhdestä kiertävästä mailista poimin. On vaan niin todenperäinen kärjistys ja loistava avautuminen. Itse olen ainakin ottanut sen enemmän huumorilla.

Oon nykyiseen työpaikkaan erittäin tyytyväinen. Siellä oikeasti panostetaan suunnitteluun ja siksi ehkä firma onkin hyvässä kuosissa ja hommat toimii melko hyvin. Tästä johtuen ehkä asentajan hommat siellä on aika bolt-on hommaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Vastaavalla mestarilla riittää työmailla päänsärkyä kun suunnittelija tai useampi on piirtänyt vesiputken, viemäriputken, sähköjä ja muita juttuja menemään kaikki samassa tasossa välikatossa tms, eikä milliäkään liikaa tilaa... :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11245
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Siitähän seuraa risteilypalaveri!

Ja pettymys oli suunnaton kun tajusin ettei niitä pidetäkään laivalla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Todella mukava lukee tällasta kun itse lukemassa rakennusinssiksi :? Sittenkin väärä ala??
I do my loving in the winter.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11245
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tarkennetaan sen verran, että se kommenttini koski lähinnä LVISA-suunnittelua. Rakennepuolesta ei ole sen kummempia kokemuksia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kirk kirjoitti:Todella mukava lukee tällasta kun itse lukemassa rakennusinssiksi :? Sittenkin väärä ala??
Vaihda konepuolelle, siellä on hienoa :wink:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
markus_p
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja markus_p »

Hepa kirjoitti:Alla olevassa lainatussa piilee totuuden siemen... Terveisin: suomalainen insinööri"
Hieno tarina Hepalta, vois sanoa että osu ja uppos :)

Nimim: "Kohta tuotantotalouden DI, pääaine kansainväliset toiminnot(lue: tuotannon siirto halpamaihin) ja markkinointi" :-D

Avatar
Oleino
Viestit: 1953
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Oleino kirjoitti:Reality check:

Asun paskaluukussa jossa en halua asua, opiskelen koulussa joka ei kiinnosta, vain valmituakseni toimenkuvaan jota en halua tehdä elääkseni. Sanomattakin selvää että motivaation puutteen ansiosta koulu ei kiinnosta, vaan menee päin vittua. Rahaa ei myöskään ole. Luultavasti tukiakin joutuu maksamaan takaisin kun ei opintopisteitä ole kertynyt. Summa summarum: vituttaa varsin paljon.
Hieman on virrannut vettä Tammerkoskessa tämän jälkeen. Nyt asun asunnossa jossa on ihan viihtyisää (hyvästi Ritakatu ja soluasuminen), olen valmistumassa koulusta joka alkoikin kiinnostaa perusopintojen jälkeen. Tietooni on tullut mielenkiintoisen kuuloisiakin toimenkuvia joihin voin hakeutua valmistuttuani, ja olen jopa älynnyt että voin tehdä muitakin töitä kuin mihin tutkinto suoraan ohjastaisi. Koulu alkoi kiinnostaa ja motivaatio nousemaan kun opintojen loppupuolella tuli kurssivalikoimaan huomattavasti mielenkiintoisempaa tarjontaa. Samalla nousi myös koulumenestys. Aika huomattavastikin. Rahaa ei mahdottomasti ole vieläkään, mutta toimeen tulee. Opintopisteitäkin on jo kasassa 253op joka ylittää tavoitteet (240op), enkä ole toistaiseksi joutunut maksamaan opintotukia euroakaan takaisin.

Totuus on joskus taruakin ihmeellisempää :mrgreen:

Ps. Autotekniikan insinööriksi pitäis valmistua tämän kuun lopussa.
Tein itse - säästin

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onnittelut. Itsellä homma edelleen sama. Ja mielipide omasta työstäni. Ehkä työstä tykkää päivä päivältä enemmän. Ja vaikka taloustilanne on rauhoittunut niin tuo "varma" tyopaikka tuntui entistä mukavammalta ajatukselta. Aika moni kaveri ja tuttu oli lomautettuna, työttömänä yms. mutta meillä ei edes väläytelty ajatusta.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Pelastajakurssi ja palomieheksi.
Vaihtelevaa työtä. Aika lyhyt koulutus. Varma työpaikka. HUONO palkka, ei voi vaikuttaa palkkaansa. Ylityöt maksetaan minuutilleen mutta eipä niitä juuri kerry. Työ ei seuraa kotiin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Rupesin tässä yksi kerta miettimään että milloin olen töissä ollut onnellisimmillani.. Joskus aikoja sitten, rasvanäppeilemässä sähkökonekorjaamossa :?
Vähän ruvennut tökkimään nämä it-hommat. aikarajat ym intialaiset toverit tuntuvat olevan koko ajan enemmän perseestä.
josko sitä vaihtais taas oikeisiin töihin.. Rahalla ei niin väliä, kunhan toimeen tulee.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Töitä painetaan (itse asiassa kahtakin eri työtä, tutkijan hommia ja päivystystä ympäri p-suomea). Toistaiseksi työ on suurimmaksi osaksi mukavaa, vaikkakin uutuudenviehätys/jännitys on poistunut (toisaalta tilalle tulee varmuus ja havainto siitä, että osaa jotakin).

Jatkossa lähinnä huolestuttaa, että tuleeko töitä painettua apinanraivolla liikaakin, kotona välillä semmoisia merkkejä ilmassa on ollut. Onneksi kuitenkin tiedostan taipumukset työnarkomaniaan...

Hyvä puoli on se, että vaikka työura on pitkä, niin edessä on vielä 6v erikoistuminen johonkin spesialiteettiin (kunhan sen alan vielä valitsee oikein :-D ) ja kun potilastyö tökkii niin voinee myös välillä tehdä tutkimushommia. Eli paljon on mahdollisuuksia, mutta tuskin leipääntymistä pystyy silti täysin välttämään. Onneksi on muutakin kuin työ...

Tsemppiä kaikille alavalinnan kanssa painiskeleville

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Siirtyminen muiden leivistä omiin edessä puolen vuoden sisällä. Samalla alakin vaihtoon. Ja sijainti. Vaimo pysyy. Toistaiseksi. Lähtee sitten kun huomaa mihin soppaan äijä on perheensä sotkenut.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11263
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

routasydän kirjoitti: spesialiteettiin (kunhan sen alan vielä valitsee oikein)
Silmät/ihotaudit?

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Vittorio Jano kirjoitti:
routasydän kirjoitti: spesialiteettiin (kunhan sen alan vielä valitsee oikein)
Silmät/ihotaudit?
Iholla teen väikkäriä ja se tosiaan olisi muutenkin järkevän ihmisen valinta työnkuvan yms puolesta. Tuo punavihersokeusongelma rasittaa jossain määrin tuota silmätautipuolta :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11245
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Bones kirjoitti:Rupesin tässä yksi kerta miettimään että milloin olen töissä ollut onnellisimmillani.. Joskus aikoja sitten, rasvanäppeilemässä sähkökonekorjaamossa
Sama vika Rahikaisella. Mukavimpia on olleet ne hommat kun sai korjata jotain, ja mieluusti yhtä asiaa kerrallaan.

Nykyiset huiski-joka-suuntaan-ja-yritä-pitää-maailma-pystyssä-touhut on kokolailla suolesta. Enpä tiedä montako vuotta jaksaa huutaa puhelimeen ja yrittää pitää sähköpostin lukemattomien viestien kauhun tasapainoa yllä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Konepajalla on kivaa,eilen trukki toi muutakin sisälle kuin rautaa :)
Ja pitihän sitä maistaa maanantain kunniaksi :drinking:
Liitteet
toui1.JPG
toui1.JPG (47.22 KiB) Katsottu 3933 kertaa
toy2.JPG
toy2.JPG (57.48 KiB) Katsottu 3933 kertaa

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Rasvis kirjoitti: Mukavimpia on olleet ne hommat kun sai korjata jotain, ja mieluusti yhtä asiaa kerrallaan.

Nykyiset huiski-joka-suuntaan-ja-yritä-pitää-maailma-pystyssä-touhut on kokolailla suolesta. Enpä tiedä montako vuotta jaksaa huutaa puhelimeen ja yrittää pitää sähköpostin lukemattomien viestien kauhun tasapainoa yllä.
Allekirjoitan tämän. Tuo "moniajo" rassaa ihmistä. Ja se kun elää puun ja kuoren välissä esimiestehtävissä... Kaiholla muistan aikaa, kun sai korjata (ammattielektroniikkaa).

Avatar
Morre
Viestit: 260
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Kirjoitin lopulta ylioppilaaksi 25-vuotiaana, muutamien rälläys- ja hutiammatinvalintavuosien jälkeen. Eipä ole menoa haitannut. Opiskelen nyt yliopistossa sitä omaa alaa ja työtkin ovat jo löytyneet sen piiristä.

En tiedä kannattaako sinnitellä mitään koulua väkisin loppuun. Hukkaanhan siinä aikaa menee. Mieluummin tekee sitten vaikka ihan paskaduunia (mulla kokemusta tehdassiivojasta puhelinmyyntiin) ja miettii samalla mitä haluaa - ja mitä ainakaan ei halua.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2469
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Joitain huomioita alalta, jonne tuli "joskus vahingossa jäätyä"
siis n. 11 vuotta seuraavanlaista väliaikaista :


+ maisema ei ole koskaan sama
+ näkee pirusti uusia kaupunkeja/kyläpahasia
+ työn jäljen näkee heti. Jos mokaa niin ei voi syyttää kuin vain ITSEÄÄN
+ vuodenajat vaihtuu kirjaimellisesti "ikkunan" edessä....
+ saa ajaa ( kun siitä tuntuu tykkäävän :crazyeyes: )
+ saa kuljettaa lastia joka on ihmisille välttämättömyys (me ei saada olla lakossa :lol: ...), ja näin tuntea itsensä edes hitusen tarpeelliseksi
+ uni maittaa työpäivän päätteeksi

- raskasta
- pitkät päivät
- kylmyys hankaloittaa huomattavasti työn tekoa
- Kuljetin hajoaa aina kun on kylmää, märkää, pimeää ja on kaukana kotoa...
- palkka ei ole kummoinen...(tulee toimeen jos jaksaa painaa...)
- Henkilökohtainen elämä välillä tosi vähissä
- välillä tuntuu, että edes hyödykkeiden tilaajat eivät ymmärrä että myös me olemme ihmisiä :(
- jne jne jne ruikuti ruikuti......

Mutta JOSKUS HARVOIN:
- kun tie on suora....
- kun ei ole kiire....
- kun aamuaurinko nousee jostain sieltä kaukaa.....
- kun kädessä on kuppi kahvia...
- kun radiossa soi jotain muuta kun katrihelenaa...
Niin tulee mieleen , että; Tätä mä nyt teen ja täähän on ihan kivaa... :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Morre
Viestit: 260
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

^Rekkamiesromantiikkaa :)
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2469
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ melkein....ei oo sitä vaunua onneksi revittävänä :lol:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Vastaa Viestiin