Cuore Sportivo II/2008 Ahvenisto

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Toivottavasti ei sataisi, koska noilla mun saippuapala takarenkailla voi mennä vähän turhan jännäksi. Toisaalta katsotaan tuleeko toi edes valmiiksi siihen mennessä. Klilk :roll:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jos perjantaina luvataan sadetta sunnuntaille muttei lauantaille, niin aina voi liittyä Fiat/Lancia kerhoon jolla on siis Ahveniston ajot lauantaina, sekä Botniaringi myöhemmin kesällä. Itse pyrin olemaan molempina päivinä paikalla, kaiketi ainoana Alfistina lauantaina :shock:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Juha Föhr ja natisevat nahkahousut tässä.
Näyttäis sääennuste Hämeenlinnan tienoilla sen
verran muuttuneen että sunnuntaina pilvistä
vaan ei sadetta...we`ll see. :silent:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Oleino
Viestit: 1952
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Onko Tampereen suunnasta lähdössä letkaa? Tunti ennen tapahtuman alkamista Lahdesjärven ABC:lta?
Tein itse - säästin

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^sopii. Tosin itselläni on vielä lähtö pienen säävarauksen kanssa.

Avatar
Oleino
Viestit: 1952
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Pieni epävarmuustekijä täälläkin, mutta mikäli tulen niin olen tuolloin siellä.
Tein itse - säästin

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Kun tuo Garrett ei näytä olevan Cup:in yhteyshenkilönä
tällä kertaa niin onkos tarkoitus käyttää sähköistä ajanottoa
vai luotetaanko sateen kangistamiin krapulaisiin peukaloihin..? :P
Voinhan minä tätä tiedustella suoraankin mutta huudellaan
nyt täälläkin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

silverine kirjoitti:Juha Föhr ja natisevat nahkahousut tässä.
Näyttäis sääennuste Hämeenlinnan tienoilla sen
verran muuttuneen että sunnuntaina pilvistä
vaan ei sadetta...we`ll see. :silent:
Tuokin vielä. Tänään selvisi etten saa 75:sta mitenkään valmiiksi sunnuntaihin mennessä :evil: .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

silverine kirjoitti:Kun tuo Garrett ei näytä olevan Cup:in yhteyshenkilönä
tällä kertaa niin onkos tarkoitus käyttää sähköistä ajanottoa
Riippuu siitä päättääkö uusi elämä ilmaantua juuri sunnuntaina vai ei.
Jos ei, niin käytetään - jos kyllä, niin tuskinpa.

nimim. 41+0
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Tiige
Viestit: 2851
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tulossa ollaan, kelillä kun kelillä. :) Läheskään kaikkea mitä alfalle piti tehdä ei ehtinyt, mutta minkäs teet.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Kai se täytyy tulla. Ei kyllä yhtään huvittaisi aloittaa "ajokautta" vasta elokuussa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tulossa.
Tosin auto yhä palasina tallissa. Jos sen saa ajokuntoon niin tulen.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulle on tulossa Apparalle alfistista tilattu sateenvarjo, eli sikäli pitäisi olla aurinkoista :? No, tulossa jokatapauksessa, kun en Alastarolle päässyt.

Avatar
E.L.
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Joulu 2004, 13:15
Car(s): 155 Q4, 75 1.8T
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja E.L. »

Pitänee tulla Q4:llä paikalle, 75 turbosta uupuu vielä osia. Tarkoitus oli ajella alfacupia 75:lla. Vielä pitäisi kypärä jostain lainata, vaikka eiköhän joku ystävällinen tuolla varikollakin suostu kypäräänsä lainaamaan.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Kerholla on muutama kypärä joita saa lainata.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sadetta se näköjään edelleen lupaa :( Päätin kuitenkin että saavun paikalle, vaikka en välttämättä radalla viitsikään mennä.

Nähdään siis Lahdesjärven ABC:lla klo 08.00

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Sataa sataa ropisee, tili talidom.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tulossa ollaan..

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^

Turvallisen näköistä, kun savu nousee tuolta renkaasta. :shock:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

silverine kirjoitti:Sataa sataa ropisee, tili talidom.
Vaan ei radalla ropissut yhtään. Kuivaa ja pilvipoutaista. Loistava sää. Sateen uhka oli ilmeisesti karsinut joitain lähtijöitä, kyllä Ahvenistolla on yleensä vähän enemmän väkeä ollut.

Tulokset nähtävillä www.carf.fi.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Paikalla olin, hassua kun aamulla himasta lähtiessä sato vodaa, apparalla ihan kuivaa koko päivän, sit takas himaan sateessa.. :roll: Hyvä näin!

Hauskaa oli taas kaikin puolin, mitä nyt MrKirby.n 166.lle kävi vähän ikävästi kun lipes rengasvalliin :(
Mutta niinkun mies itse tyynesti totes; "onneks ei sattunu kellekään köyhälle"..tms :mrgreen:

Ja ei muuta kun onnittelut silverinelle, sanojensa mittanen mies, ja kuten sanoin, en mitään muuta odottanutkaan :wink:

Avatar
Tommi
Viestit: 640
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »


Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hienot oli ajot, itsellänikin meni juuri niin lujaa kun tuolla uskalsi mennä. Kerran tulin nyppylän yli peräluisussa ja se sai kummasti rauhoittumaan :silent:

Kirbyn tapaus jätti ainakin minulta pari sydämen lyöntiä pois, aina ikäviä tapauksia :(

Tiukkaa oli vääntö kolmospaikasta, jurvassa ei taidata enään siitä paikasta tapella.

Kuvia kiitos! :)

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Joopa joo... mites sitä sanotaan: "Ari Vatasen jalat, mutta omat kädet...". Ei pitäis jaa lujempaa, kun osaa, mutta kun sen verran hullu on, niin näinkin voi käydä...

Sen verran pitää vielä pelata jälkipeliä, että kattelin racechronosta tuon cup-kierroksen sektoriajat. Tuon mällisektorin aika oli 4,5 sekuntia huonompi kuin parilla edellisellä kierroksella, mutta muut sektorit menivät siis ihan kohtuullisesti, pari sektoria jopa mun päivän nopeimpia... Mutta turha jossitella - hyvää aikaa ei saa, jos ei pysy radalla... :crazyeyes:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

räpsyjä,,, aika moni meni vituralleen...

http://tinyurl.com/64hl9y
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^jotkut lopettaa ajamisen tuollaisen osuman jälkeen, ja joillakin se kuuluisa reikä päässä vaan kasvaa :mrgreen:

Kiitos kuvista.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Oli hieno ajopäivä. Olin asennoitunut sadekeliin, mutta edes matkalle ei osunut sadetta. Plussapuolelle menee sekin, että uudet renkaat eivät enää näytä uusilta vaan sopivan rupisilta :mrgreen:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Oli ihan kiva pitkästä aikaa ajella radalla. Halpis Goodridetkään ei sulanut alle ja alusta tuntui ihan mukavalta. Peileihin katsomista toivoisin joiltakin vähän enemmän, ketään nimeltä mainitsematta tai sormella osoittelematta.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Oli ihan mukavat tsempalot. Sää yllätti positiivisesti, sillä samoin kuin Kurko, saateesta lähdin ja sateeseen palasin.

Ensimmäistä kertaa kävin kolmilitraisella seitenvitosella radalla ja yllätys oli kaikenkaikkiaan positiivinen. Jouset toki olivat vakioina aivan liian pehmeät ja jarrut hävisivät takaa aina muutaman tiukan jarrutuksen jälkeen, mutta muuten auto oli looginen ajettava ja kurveista pääsi vauhdilla ulos :)

Jarrunesteet vaihdoin vajaa vuosi sitten, mutta näköjään pitäisi vaihtaa vähän useammin jos meinaa radalla ajella. Alussa taisi uudehkot palat päästellä vähän kaasuja pois kun poljin säilyi jämäkkänä vaikka jarrut hiipuivat, mutta myöhemmin poljinkin alkoi painua syvälle.

Avatar
Tiige
Viestit: 2851
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Oli todella kivaa päästä 4 vuoden tauon jälkeen ajamaan radalle! :) Tosin cup-kierros meni jokseenkin reisille heti pääsuoran jäkeisessä jarrutuksessa (perä rinnalle + vaihde missi(seli seli :mrgreen: )), mutta muuten oli superia!

Kiitokset kuvaajille!
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Hepa kirjoitti:^

Turvallisen näköistä, kun savu nousee tuolta renkaasta. :shock:
Rengas on ihan hyvällä paikalla mutta vakiojouset on mitä on. Täytyy yrittää saada lisäjouset mahdollisimman nopeasti eteen. Oikealta edestä rengas söi puskurin kiinnityskulmaa niin paljon että tuli melkein ulos asti. Sisälokarit meni myös molemmilta puolilta puhki ylhäältä ja puskurin kulmasta. Oikeasta kumista tuli melkein sliksi kyljestä :-D Itsellä tosiaan auto ryhtyi showtytöksi eikä se toiminut ollenkaan paitsi varikko alueen, niin ei voi aikoja verrata. Hyvin tarkkaan mittariin sain lähelle 160kmh suoralle. Turbon vetoalue on hyvin kapea ja vesiletku on tarkoitus siirtää pois coolerin päältä pian :oops: Kai teillä mitattiin äänet? Eilen jäi monta Abarthia radalta pois liian kovista äänistä ja minullakin oli hilkulla että pääsin. Pakoputki päättyy 30cm ennen puskurin sisämuovia, mutta se suli sen verran että irvistää ulos, eli syttyi melkeen tuleen :shock: Eilisen suurimmat tilanteet olivat yksi Unon 50cm päähän kaiteesta spinni, Punton pääsuoralla karkaaminen lapasesta kaaressa metrin päähän kaiteesta, lokariin ja kumiin tuli vekkiä, ja yhden rankasti viritetyn Unon koneen laukeminen pienten liekkien kera. Ulkopuolisia varmaan kiinnostaisi nähdä minkä luokan vaurioita tuohon 166:n tuli, ellei se ole klassifioitua tietoa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Jep, mukava yllätys ettei sitten satanutkaan ja keli oli
tasapuolinen. Oma suoritus ainakin sijoituksen muodossa
ihan ok vaikka ajasta jäi jossiteltavaa kuten aina...
Honkahuhdan aikaan ei kyllä ollut tänään mitään jakoa.

Jostain syystä Racechrono sekoili enkä saanut mitään
referenssiä treeniajoista joten pikku epävarmuus pisti
ehkä yrittämään vähän liikaa. Rennommalla ajolla tuosta
putoaa vielä sekunti kymmenyksineen kun malttaa
jättää turhan runttaamisen. Ehkäpä jo syyskuussa. :P

Hyvä asenne muuten Kirbyllä; mitä nyt sporttiraidoista
kyljissä kun perhanan rengaskasat hidastivat kierrosaikaa..
Jurvan skabasta tulee hubaa kun raivopäinen keskisuomen
tykittäjä tulee maksamaan kalavelkojaan. :wink:
Jospa sitten vaikka saisi omankin kierroksen kohdilleen.. :lol:
Kurko kirjoitti:Ja ei muuta kun onnittelut silverinelle, sanojensa mittanen mies, ja kuten sanoin, en mitään muuta odottanutkaan :wink:
Kiitän. 8)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Hauskaa oli ja sääkin onneksi suosi, alfacupin kierrosaika nyt oli mitä oli mutta kun ei uskalla niin ei uskalla, parempi tietysti niin ettei tule kalustovahinkoja.

Tuo melumittaus meni muuten aika hilkulle rajahan taisi olla 97dB ja mulla mittari näytti 96dB. :mrgreen:
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Jotenkin jäi nyt epäselväksi tämä MrKirbyn tapaus.
Missä kohtaa rataa auto lipesi ja millaiset vauriot tuli?

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

^ Siinä varikon jälkeisessä ylämäkeen taittuvassa mutkassa meni pitkäksi. Koko oikea kylki nätisti sisässä hienoin valkosinisin raidoin... :crazyeyes:

Eihän se oikeastaan ollut kuin hipaisu, mutta tarpeeksi voimakas hipaisu, että jälki on rumaa... Tai ei lommoilla ole kuin ovet, lokasuojissa vain hiertymää.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ahaa, onneksi ei sen pahempaa.

Pellit suoraksi ja uudestaan baanalle!

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

puuha kirjoitti:Jotenkin jäi nyt epäselväksi tämä MrKirbyn tapaus.
Missä kohtaa rataa auto lipesi ja millaiset vauriot tuli?
Cup-kierroksella, siinä varikon jälkeen vasemmalle mäkeen noustessa lipes renkaisiin, oikeestaan koko oikea kylki sai damagea.
Just ennen sitä sanoin kirbylle ja silverinelle että se mutka on mulle hankalin paikka radalla, ja siinä sit pähkäiltiin miten se tulis ajaa :silly:
Edit, Kirby olikin vähän turhan nopea.. taas :roll:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kurko kirjoitti:pähkäiltiin miten se tulis ajaa
Eikös se linja mene ihan oikeaa reunaa viistäen, jarrutus siinä kun kohtaa kun pitää alkaa kääntämään vasempaan.
Tehköön ken uskaltaa.
Minä en.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

puuha kirjoitti:Ahaa, onneksi ei sen pahempaa.

Pellit suoraksi ja uudestaan baanalle!
Pahimmat kolhut omalle itsetunnolle, mutta eiköhän sekin homma korjaudu ennen pitkää... :roll:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

puuha kirjoitti:
Kurko kirjoitti:pähkäiltiin miten se tulis ajaa
Eikös se linja mene ihan oikeaa reunaa viistäen, jarrutus siinä kun kohtaa kun pitää alkaa kääntämään vasempaan.
Tehköön ken uskaltaa.
Minä en.
Juuri näin, teoriassa helppoo, mut käytännössä ei ihan niinkään.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Itse olen alkanut jo himmailla varikon puolessa välissä :-D

MrKirby: Jurvassa pelit taas lyönnissä?

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kyllä Jurvaan on tarkoitus tulla. Tiedä sitten saanko pellit suoriksi ennen sitä, mutta eipä nuo lommot niin pahasti aerodynamiikkaa haittaa, että kierrosajoissa näkyisi... ;-)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11257
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kurko kirjoitti: Just ennen sitä sanoin kirbylle ja silverinelle että se mutka on mulle hankalin paikka radalla, ja siinä sit pähkäiltiin miten se tulis ajaa
puuhan antama linja lienee paras. Toisaalta taas esim. Porsche-tapahtumassa eivät ajaneet ollenkaan lähelle vallia, vaan leikkasivat sisäkaarteeseen huomattavasti aikaisemmin.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Vittorio Jano kirjoitti:
Kurko kirjoitti: Just ennen sitä sanoin kirbylle ja silverinelle että se mutka on mulle hankalin paikka radalla, ja siinä sit pähkäiltiin miten se tulis ajaa
puuhan antama linja lienee paras. Toisaalta taas esim. Porsche-tapahtumassa eivät ajaneet ollenkaan lähelle vallia, vaan leikkasivat sisäkaarteeseen huomattavasti aikaisemmin.
Juu, tolla mun nuhapumpulla ajaessa siihen vaan pitää yrittää saada mahdollisimman jouhea linja ettei veto puudu ihan totaalisesti,
joku Porsche taas jaksaa vetää vähän toiseen malliin vaikkei linja oiskaan niin jouhea :wink:

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Kyllä se possullakin se jouhein linja on yleensä nopein. Löysin kanssa viikko sitten tohon mutkaan todella hyvän ja nopean ajolinjan ammattimaisten kouluttajien ansiosta. Yleensä nopea on myös jouhea ja myös turvallinen...

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tämä possu ajaa ko. kohdan ihan hyvin, kuten
koko kierroksenkin.
http://www.youtube.com/watch?v=ocdSX5byyMQ
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

silverine kirjoitti:Tämä possu ajaa ko. kohdan ihan hyvin, kuten
koko kierroksenkin.
http://www.youtube.com/watch?v=ocdSX5byyMQ
Janne menee todella kovaa SC:llään, mutta mielestäni tuo ei ole aivan paras linja...

Tässä mun surkean hidas esimerkki: ( tässä vaihessa ei kyllä ollu vielä uus ajolinja käytössä)
http://www.youtube.com/watch?v=995YhJKGksY

Mielestäni ennen tuota mutkaa oli hyvä vetää todella röyhkeästi radan vasenta reunaa ja sitten lähteä jarruttaa kaidetta päin ja siitä lähteä jatkamaan sisäkurvin kautta aivan kanttarin alkuun. Rattia ei voi melkein koko ajan pitää samassa asennossa ja kaasun pohjassa, kunhan vaan muistaa jarruttaa ennen nyppyä :)

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Nää optimi-ajolinjat taitaa kyllä olla osittain
myös autojen merkki/malli/teho/paino/etc. -kohtaisia..
omalla puskutraktorilla pilaa kierroksensa tasavarmasti
jos tuon mutkan ajaa liian kulmikkaasti.
Itsellä paras linja löytyi siten, että täysiä nelosella mäkeä
alas, oikeaan reunaan, tiukka lyhyt jarrutus, kolmoselle ja
varikon portin kohdalla lämä pohjaan ja imutus vasemman
kanttarin tuntumaan josta linja jatkuu itsestään pyöreänä
mäessä olevan oikean kanttarin viereen.
Kokeilin myös ajaa kolmosella rajoittimen tuntumaan
ja ilman jarrutusta sekä siis myös vaihtamista
samalla linjalla mutta leveäksi päätyi mäen puolessa
välissä. Not suprised. :lol:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Gran Turismo- luokassa asiat tapahtuvat omalla tavallaan. Kaarretta lähestytään radan vasempaa laitaa pitkin. Katsellaan onko varikolla mitään kiinnostavaa menossa ja suunnataan sitten oikeaan reunaan jalan mennessä jarrulle jo ennen oikean laidan saavuttamista. Vaihto kolmoselle ja tasakaasulla pitkin radan oikeaa reunaa mieluiten lähellä reunaviivaa kunnes tulee sisäänkäännön paikka. Kääntö kohti sisäkaarteen kanttikiveä ja kun nokka osoittaa ylämäkeen kaasu painetaan pohjaan. Mäen päällä nopeutta on viittä vaille liikaa vaikka alhaalla tulisi vähän tupeksittua.

Vastaa Viestiin