Asunnon myynti itse (ja välittäjän avustuksella) MYYTY

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Asunnon myynti itse (ja välittäjän avustuksella) MYYTY

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

En tiedä kiinnostaako ketään, mutta pistän tähän hieman kokemuksia asunnon myynnistä itse.

Modernina miehenä tein tietysti heti nettisivut, jossa pitäisi olla kaikki tarvittavat tieto ja liikaakin. Sitten kylvin kaikki ilmaiset verkkosivustot täyteen ilmoituksia ja kyttäämään sivuston statistiikasta, että kuka käy.

www.keltainenporssi.fi - hanurista. Ellen itse ryssinyt, näytti käyvän niin, että nettisivustoni osoite poistettiin ns. oikolukuvaiheessa.
www.oikotie.fi - mainettaan huonompi. Tuli Hesarin ilmoituksen kylkijäisenä. 23 käyntiä sivustolle, joskin itse mainosta luki ko. sivustolla monta sataa tyyppiä. Hintahan on pitkä, joten klikkauksia sivustolleni ei tullut kuin pari.
www.mikko.fi - mainokseni oli asuntoryhmän etusivulla kuukauden kuvan kera. Maksoi kympin. Parisataa katsojaa Mikko-saitilla ja muutama klikki saitilleni. Tuolla ei taida paljon poka liikkua.
www.nettiasunto.fi - paras paikka ilmaiselle ilmoitukselle, tai ainakin edistyksellisin softa. Tuonne saa jopa videot. Liikenne saitille tosin aika onnetonta.
http://www.asuntoilmoitukset.com - täysin kuollut paikka. Ilmoitukset eivät vaihdu eikä varmaan pokakaan liiku.

Väittäisin että ellei hinta ole huomattavan edullinen, ei noilla saiteilla yksistään tee mitään. Tuon yrittämisen jälkeen otin tämän hetken vahvimman nettiaseen käteen eli Googlen Adwords -palvelun. Adwords on se mokkula, joka vastaa niistä Googlen oikeassa reunassa olevista mainoksista. Kun niitä klikataan, maksaa klikkaus sen verran, mitä siitä on määritellyt. Näyttäminen ei maksa mitään. Kämppäni mainoksia on näytetty miljoona kertaa, mutta klikeistä en ole silti maksanut kuin muutaman satasen. Mainosten yhteyteen annetaan lista hakusanoja, joita oletetaan hakijoiden käyttävän. Kun sanat natsaavat, näkyy mainos siinä oikealla.

Adwordsin kauneus on siinä, että jos tekee epämääräisen mainoksen "Tosi hienon kämppä tosi hienolla paikalla Etelä-Suomessa", saa maksaa epämääräisen sakin klikkailusta. Silloin kannattaa pitää klikkaushinta matalalla. Jos tekee tarkan mainoksen osoitetiedoilla ja hinnalla, eivät köyhät enää klikkaile. Sellaisista klikeistä voikin sitten maksaa vaikka 50 senttiä laakilta. Jälkiviisaana voin kertoa, ettei kämppiä haeta Googlen haulla (kaikkihan tietävät, että ne haetaan Hesarista sunnuntaina ja Igglon tai paikallisen välittäjän sivuilta muussa tapauksessa). Mutta onneksi Adwords-palikoista löytyy vielä yksi turbo, nimeltään sisältöverkosto. Se koostuu saiteista, jotka näyttävät Googlen mainoksia. Sen avulla olen saanut mainokseni Iltasanomien ja Kauppalehden sivuille ja sieltä noin parisataa tyyppiä sivuilleni pyörimään. Tällä hetkellä näyttää siltä, että 20 senttiä per klikki riittää näkyvyyteen sisältöverkossa.

Ja paskat noista heebeleistä. Huomenna lähden ostarille liimaaman jullareita seiniin. A-städejäkin on tehty. Kuulemma kämpät myydään pääsääntöisesti 500-1000 metrin päässä asuville, joten mitä siihen internettiä sotkemaan. Itsekin olin krapulassa palauttamassa pulloja kun äkkäsin tämän kämpän ilmoituksen Alepan seinältä. Googlen palikoista näin tosin, että toisella puolella Helsinkiä, Kauniaisissa, on oltu todella kiinnostuneita sivuistani, joten pitää kai käydä sielläkin ostarikeikalla.

Kuulemma lehtimainonnassa pitää kertoa mahdollisimman vähän kämpästä, jotta saa kalan koukkuun. En usko, tai halua uskoa.

Seuraava askel kohti rahat vievää välittäjää on Igglon Solo-palvelu, jossa häviää vain 0,5 %, mutta saa mainoksen paikkaan, jossa poka oletettvasti liikkuu.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 29 Marras 2008, 10:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Kiinnostava aihe. Itse nimittäin mietin vajaa vuosi sitten täysin samoja asioita. Oma lopputulokseni oli käyttää ammattitaitoista välittäjää, joka tuntee oman alueen hintatason. Hinta asetettiin toteutuneiden myyntihintojen tasolle, koska vanha asunto oli myytävä pois uuden alta.

Suurin virhe mielestäni on maalalilla ruusuisia kuvia siitä mitä omasta kämpästä voisi saada. Lähestulkoon kaikki astuvat harhaan siinä, että muodostavat oman asunnon hinnan lehtien ja netin hintapyynnöistä. Toteutuneet hinnat kun ovat aivan muuta. Ja näiden osakehuoneistojen myyntihinnat kun eivät ole julkista tietoa niin on mahdotonta tietää toteutuneet hinnat.

Itse olin erittäin tyytyväinen omaan valintaani, sillä välittäjä piti koko myyntiajan kuvallista lehti-ilmoitusta kerran viikossa paikallislehdessä. Lisäksi asunnossa järjestettiin joka viikonloppu esittely. Joka esittelyn jälkeen sain sähköpostilla tai tekstiviestillä tiedon kävijämääristä ja aidosti kohteesta kiinnostuneista. Eikä tarvinnut muuta kuin hylätä kaksi ensimmäistä tarjousta eri tarjoajilta ja kolmas tarjous haarukoitiin vastatarjouksen jälkeen molemmille sopivaksi. Helppo kuin mikä. Välityspalkkio on tietysti paljon rahaa, mutta kun oli uuden asunnon kaupat samaan aikaan hierottavana niin tällä tavalla pääsi paljon helpommalla.

Toivottavasti saat asunnon myytyä. Välittäjä tuppasi aina sanomaan, ettei tarvitse kuin yhden "uhrin" niin kaupat syntyy 8)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kiinnostava aihe, ja itselle ajankohtainen. Eilen laitoin oman asunnon kanssa myyntiin nettiasunto.comiin. 30 vierailijaa päivässä. Ostais vaan joku pois.

Niin joo, reilu viikko sitten sovittiin mun kämpästä kaupat. pari viikkoa ehti olla myynnissä. ei kai paha :P
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 04 Elo 2008, 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

tammi kirjoitti:Toteutuneet hinnat kun ovat aivan muuta. Ja näiden osakehuoneistojen myyntihinnat kun eivät ole julkista tietoa niin on mahdotonta tietää toteutuneet hinnat.
Ei pidä paikkansa, tuossa toteutuneita asuntokauppoja hintoineen.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo tuo google adwords on ihan oma taiteenlajinsa, ja jos sillä haluaa tuloksia niin siihen pitää oikeesti perehtyä huolella tai palkata joku joka asiasta tietää... mutta tällöin on varmasti edullisempaa antaa myynti välittäjän hommaksi ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Ei pidä paikkansa, tuossa toteutuneita asuntokauppoja hintoineen.
Totta. Siis suurimpien kaupunkien toteutuneita hintoja. Tää Porvoo ei valitettavasti mahdu tuohon palveluun. Eikä tuostakaan palvelusta selviä ilmeisesti katu ja taloyhtiö, jotka ovat ainakin jossain määrin hintaan vaikuttavia tekijöitä. Huoneiston kunto näkyy olevan, mutta mitä väliä sillä on jos vanhanajan putkiremontti tehdään esim. syksyllä.

Välittäjillä on nimittäin huoneiston tarkkudella hinnat tiedossa.

No tää nyt on vaan pilkun viilaamista 8)

kookoo
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 15:16

Viesti Kirjoittaja kookoo »

Mielenkiintoista tietoa näin nettimaailmaa tiiviisti seuraavana.

Useammasta välittäjästä niin karseita kokemuksia, että seuraavaksi kämppää myydessäni en varmasti käytä välittäjää ellei ole ehdoton pakko. Ainut etu mikä välittäjillä on suoraan tavallisiin pulliaisiin on etuovi.com. Kenties jonkun välittäjän kannattaisi lanseerata tuote, jolla saa ilmoituksen tuonne etuoveen eikä mitään muuta. Vähän olen arvellutkin ettei noissa muissa palveluissa paljon porukkaa liiku, kun itsekin jaksaa juuri ja juuri etuovea kahlata läpi.

Tässä kun nyt olen ollut katselemassa kämppiä, niin tuntuu ettei välittäjät ainakaan myyjän puolella ole. Lähinnä yrittävät saada kaupan kiinni mahdollisimman nopeasti keinoja kaihtamatta. Tämä fiilis jäi kyllä edellistä asuntoa myydessä meidän välittäjästä. Eräskin välittäjä tässä hiljan mainosti asunnon tilannetta termein "ei yhtään tarjousta", "ei ole kiinnostuneita", joten tuohan se oikein sai meikäläisenkin ylihintaista tarjousta jättämään. Ei tod.

Ei muuta kuin tsemppiä vain kämpän myyntiin. Tämä kesä se nyt tietty muutenkin on rauhallisempaa tuolla rintamalla.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Meikäläisellä on välittäjäkriteerinä yli 50 vuoden ikä ja 10 vuotta alalla. Ihan vaan ettei tule vastaan jotain puolijuoppoa entistä tuttua, joka ei enää muuta työtä saa.

Se voi kyllä olla niin, että kuten kaikilla aloilla, ammattitaito on ammattitaitoa. Kunnon välittäjä osaa varmasti myydä paremmin kuin tavallinen pulliainen. Olisihan se helpompaa istua vaikka terassilla ja hyväksyä tai hylätä tarjouksia kännykällä. Mutta tosiaan, jos kohdalle sattuu velkakierteessä kärvistelevä takatukka-spede, jolla on tähtäimessä pelkkä "diilin clousaaminen", niin kannattaa ehkä yrittää itse ensin vaikka tuhannen euron kuluilla. Sen jälkeen voisi valita välittäjä kylmän harkinnan ja haastattelujen perusteella. Ei ainakaan spedetapaukset vituta niin pahasti jos on itse ensin yrittänyt.

Tänään paloi 20 euroa Adwordsiin, mutta 214 kävijää saitille voi olla hinnan väärtti: sattuu olemaan näyttö sunnuntaina. Kämpän siivoaminen turhaan on äärimmäistä turhuutta.

Ja joo, tämä kesä on väärä kesä asunnon myynnin kannalta. Tai viimeinen. Siitä pitävät iltasanomien korkokuluja päivittelevät artikkelit ja vähintään jokaisen Hesarin pääkirjoitussivun madolukuartikkelit huolen.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuli muutama vuosi sitten asunnon myynti ajankohtaiseksi. Itsellä jossain syvällä periaate että kaikki pitää itse tehdä. Niinpä sitten lehti ilmoituksestakin säästääkseni möin sitä ensiksi vain kavereille. Sitten yksi työkaverin kaveri tuli katsomaan. Kävivät talon läpi ja kysyivät hinnan. Sanoin sitten että tämä on viimeinen hinta, muuten lähtee välittäjälle. Tekivät heti kaupat. Tietysti siinä sitten on tullut mietittyä olisiko siitä saanut enemmänkin.....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
hjpp
Viestit: 1930
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Pari vuotta sitten myin tontin pääkaupunkiseudulta tuon Oikotien kautta ja kokemus oli hyvä. Silloin ilmeisesti oli kova kysyntäpiikki maapalaselle, sillä puhelin alkoi soida seuraavana aamuna ja illalla oli tontilla katsojia muutamia ja kauppa syntyi alle kahdessa vuorokaudessa.

Kysyin silloin myös hinta-arvioita välittäjiltä ja pääsääntöisesti arviot olivat melko pieniä. Liekö sitten kiinnostus myyntiin ollut laimeaa ja arvoit siksi alhaisia, kun noita valmiitakin asuntoja oli myytävänä riittämiin. Niissähän välityspalkkiokin muodostuu suuremmaksi.
Pyysin sitten tontista 29000 € enemmän, kuin korkein ammattilaisen arvio. Myyntihinta oli vielä muutaman tonnin enemmän. :shock:

Asuntomarkkinoilla(kin) lie juuri nyt epävarmuutta enemmän ja se vähäinen popula, joka ilmoituksia selailee on arvatenkin enemmän tosissaan liikkeellä. Korkeasuhdanteiden aikana taitaa olla noita haaveilijoita ja sokkeliin potkijoita enemmän liikkellä.

Onnea vain myyjille kaupantekoon. Välittäjällä voi olla ostajaehdokkaita valmiinakin, mutta itse koti on se, joka kaupat synnyttää -ennemmin tai myöhemmin.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Joo, tuo viimeksi mainittu voi toimia tässä kämpässä. Alla kuva parvekkeelta, joka sentään sijaitsee vain neljä kilometriä Helsingin ydinkeskustasta - kanootilla.

Kuva


Googlen Adwords on nyt nähty. Lopussa kun opin hommat systeemi nakutti yli 300 kävijää vuorokaudessa sivuille, mutta vierailuajat olivat sitä luokkaa (alle 1,5 minuuttia), ettei siinä ajassa tosiostajiksi tulla. Varsinkaan kun sivulla on kuuden ja kolmen minuutin videopätkät, joita luulisi jonkun katsovan, jota asunto kiinnostaa. Uudestaan saitille on tullut 1500 kävijästä 45, joten olisiko 30 tyyppiä edes vähän kiinnostuneita.

Tosin, hinta on 15 tonnia korkeampi kuin naapuritalossa. Ehkä sillä on jotain tekemistä rajun kysynnän kanssa.

Seuraava yritys suuressa "vältä välittäjää"-projektissa on ollut Igglon Hijainen myynti. Tarkoitus on ollut testata sillä, että miten Igglossa ylipäätänsä porukka liikkuu. Neljässä päivässä hiljaista myynti-ilmoitustani on katsonut 7 tyyppiä. Koska olen itse katsonut sitä kolmesti, on ilmoitus tai mesta todella hiljainen. Tuon jälkeen ajatus maksaa Igglon Soolo-palvelusta minimissään 320 euroa tuntuu huonommalta kuin saman summan laittaminen Alfaan.

Yritin myös kikkailla tähän Hiljaiseen myynti-ilmoitukseen linkin omalle saitille, mutta se ei oikein onnistu, koska ilmoitus käydään läpi jokaisen muutoksen jälkeen. En ole vielä kokeillut mitään härskiä. Mutta voihan se olla, että ilmoituksen käy läpi pelkkä kone, jolloin nettiosoitteen voi vaikka kirjoittaa että w w w . jee . je, ilman että laite huomaa sen. Mutta tosiaan, jos ilmoitusta ei kukaan katso, niin ihan sama.

Mutta onneksi asuntoa on käynyt katsomassa kaksi henkilöä, joista toinen oli ulkomaalainen nainen, joka oli aivan sekaisin kämpästä. Nyt ei tarvitse kuin näyttää kämppä sen miehelle ja myydä se.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Nyrkkisääntö on että noin sadasta kävijästä yksi on potenttiaalinen asiakas...

Pätee verkkokauppaan, en tiedä miten pätee verkkoasuntokauppaan ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Minä yritin myydä omaa asuntoani vuoden alussa itse käyttämällä Oikotietä ja HS:n ilmoituksia. Kämppä oli Töölössä ns. hyvällä paikalla Temppeliaukion kirkon vieressä remontoitu kolmio täysin remontoidussa taloyhtiössä. Olin aivan varma, että saisin asunnon itse myytyä. Hintapyyntö asetettiin välittäjien arvion mukaisesti.

Noh, yhteydenottoja tuli todella runsaasti ja näytöissä riitti väkeä melkein tungokseen asti. Ns. tosiostajiakin kävi, mutta suurin osa oli joko todellisia ovenpotkijoita, haaveilijoita, sunnuntai-kävelijöitä tai sitten vain muuten säälittäviä pellejä. Nämä säälittävät pellet olivat oikeastaan melko huvittavia tyyliin; "joo, meillä on asunto Espanjassa ja toinen asunto tuolla Tikkurilassa ja nyt etsimme kaupunkiasuntoa täältä keskustasta" tai sitten "sijoitusasuntoa olen tässä etsimässä, maksan sulle heti xxxxxx e, ota tai jätä" (tuo tarjottu summa n. 100 ke pyyntihintaa vähemmän).

7 viikon aikana sain vain yhden tarjouksen, mutta se ollut mielestäni riittävä. Kauppoja siis ei tullut, vika oli ilmeisesti siinä, että olin yksityinen myyjä ja pyytämäni hinta ehkä liian korkea..? Tai sitten vika oli naamataulussani. Otin uudestaan yhteyttä tuttuun välittäjään, joka kävi uudelleen arvioimassa asunnon. Hänen mielestään kaikki oli ok; hintapyyntö, asunnon pohja, kunto, sijainti ja taloyhtiö. Tein sopimuksen välittäjän kanssa. Välittäjä jopa hieman nosti aiempaa hintapyyntiä. Ensimmäisen julkisen näytön oli määrä olla seuraavan viikon sunnuntaina.

Fine. Sitten odottelin sitä sunnuntaita, eipähän tarvitsisi enää itse katsella ovenpotkijoita ja kuunnella kaikenlaisia bullshit-tarinoita. Parin päivän kuluttua välittäjä soitti ja kysyi, voisiko hän käydä näyttämässä asuntoa eräälle pariskunnalle ennen sunnuntai-näyttöä. Näin sovittiin ja seuraavana päivänä välittäjä soitti ja kertoi saaneensa tarjouksen, johon tein vastatarjouksen, johon puolestaan ostaja suostui ja kaupat tuli. Olin erittäin tyytyväinen; kauppahinta oli välityspalkkion jälkeenkin selvästi korkeampi kuin se, jonka olisin itse saanut ja ennen kaikkea asunto meni nopeasti kaupaksi.

Mainittakoon vielä, että vaikka laitoin omiin ilmoituksiini selvästi tekstin "Ei välittäjille", niin silti kaikki välityspuljut kahta lukuunottamatta (SKV ja
H.keskus) yrittivät väkisin tarjota palveluksiaan ja suorastaan änkesivät väkisin "yksityisnäyttöihin", koska "heillä on jo varma ostaja". Röyhkeimmät välityspuljut yrittivät temppuaan useasti, joten niille piti tosiaan sanoa, "jos ette osaa lukea, niin uskokaa nyt edes, mitä teille sanotaan". Oma välittäjämme sanoi, että heidän firmansa kunnioittaa yksityismyyjän päätöstä yrittää myydä asuntonsa itse, eivätkä he ota silloin yhteyttä, joten myös tästä pisteet heille.

Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen siihen, että ensin yritin myydä asuntoa itse - nyt ei tarvitse miettiä, että "piru vie, olisin sen saanut itsekin myytyä nopeasti".
:)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Täyttä tervaa. Koko Suomi on varmaan ketjutettu kahden asunnon loukkua pelkäävin ihmisin, eikä juna liiku ennen kuin ensimmäinen on saanut luukkunsa myytyä.

Tai sitten olen myynyt kalliilla heinäkuussa, jolloin kukaan ei osta muutenkaan. Paikallisilmoittelussa olen kehittänyt härskin A-ständi-strategian, jossa katson lehdestä asuntoliikkeiden näyttöajat, pidän itse näytön samaan aikaan ja torpedoin omat laput heidän näyttöplakaattien viereen kadulle. Lisäksi olen miinoittanut Alkon tienoot perjantaista lauantaihin. Ja kaupat. Ja niin edelleen. Ärsyttävää hommaa liimailla ja tuhertaa. Ja sade. Aina kun olen saanut laput kylille, alkaa sataa. Koska minulla on vain mustesuihku, enkä ole jaksanut panostaa suojamuoveihin, valuvat mainokseni kadulle verenkaltaisena värivanana joka helvetin kerta. Autokin on sotkussa väriä vuotavasta paperisilpusta.

Googlen avulla olen päässyt sisään osoitteeseen http://kuluttaja.etuovi.com, josta käy tasainen napse saitille, joskin hintaan 30 senttiä laaki.

Pakko laskea kämpän hintaa yhden ahdetun, 3.5-litraisen koneen verran ja kokeilla vielä kuukauden. Sen jälkeen voikin uhrata vielä kunnon alustan vanteilla ja kumeilla palkkaamalla välittäjän.

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Munkin tuttava yrittää myydä taloaan nyt tässä kesällä, ihan välittäjän kanssa. Välittäjä sanoi suoraan, ettei kesällä tehdä normaalisti YHTÄÄN isoja talokauppoja. Kuulemma 20v kokemuksella näin väitti.

Itse laitoin oman kämpän perkeleen halvalla vuokralle, ja lähdin tänne ruottiin pakoon :)

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Seiska5mma kirjoitti:Täyttä tervaa. Koko Suomi on varmaan ketjutettu kahden asunnon loukkua pelkäävin ihmisin, eikä juna liiku ennen kuin ensimmäinen on saanut luukkunsa myytyä.

Pakko laskea kämpän hintaa yhden ahdetun, 3.5-litraisen koneen verran ja kokeilla vielä kuukauden. Sen jälkeen voikin uhrata vielä kunnon alustan vanteilla ja kumeilla palkkaamalla välittäjän.
Kärsivällisyyttä vain. Itse myin oman RT kolmion kesäkuussa. 3 viikkoa jouduin sitä myymään (meni nopeasti). Sen kyllä huomasi ettei ollut kuin tosi ostajia liikenteessä (lue ei kovin paljon yhteydenottoja). Alkuun pidin ns. sovi näyttö taktiikkaa. Parin viikon jälkeen ilmoitin näyttö ajat ja silloin oli kiinnostuneita enemmän. Kaikki eivät näemmä uskalla soittaa ja sopia näyttöä. Yksi tälläinen kuitenkin osti asunnon heti käynnin jälkeen. Hinta oli ilmoitettu jo ilman tinkiä, jotta se oli houkutteleva.
Sitä tosin puhutaan että pääkaupunkiseudulla ja Tampereella, on hankala saada itse myytyä. Ihmiset jotenkin kuvittelevat että välittäjän kautta saisi jonkin turvan.
Mielestäni on aina järkevää koittaa eka itse myydä, jos ei onnistu niin antaa sitten välittäjälle. Ei siinä voi kuin voittaa.

Avatar
teho
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 17:10
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja teho »

Loistoketju, vaikka itseäni aihe ei kosketakkaan. Seiska5mman hommat on kuin jostain juoppohullun päiväkirjasta. Ja tää oli silkkaa kohteliaisuutta.. ;)

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

jaskas kirjoitti:Välittäjä sanoi suoraan, ettei kesällä tehdä normaalisti YHTÄÄN isoja talokauppoja. Kuulemma 20v kokemuksella näin väitti.
Tuota tuota...

Perheet, joiden nurkissa lymyää kouluikäisiä kääpiöitä tekevät kyllä kesällä talokauppoja. Uusi luukku pitää saada alle ennen koulun alkua. Enemmänkin Joulun ja loppiaisen väli on ihan kuollutta.

En ole välittäjä, mutta muuten alaa välillä tuskallisen läheltä seuraava: nyt kannattaa laittaa jäitä hatuun, sillä myyntiajat ovat jonkin verran pidentyneet likimain koko maassa.

Muuten, jos myytte itse niin pari asiaa kannattaa selvittää:
1) jos myytte kiinteistöä, niin tarvitsette kuitenkin kaupantekoon julkisen kaupanvahvistajan. Jos taas kaupan on asuntoyhtiön osakkeet tai vuokratontilla oleva talo, niin siitä vaan ihan itse.
2) kannattaa selvittää myyjän tiedonatovelvollisuudet asuntokaupassa.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J »

Olen myynyt kolme kämppääni itse(Helsinki).

Myydessä olen aina korostanut potentiaalisille ostajille yhteydenottoa isännöitsijään ja heidän omaan pankkiinsa. Faktahan kummiskin on että yleensä se rahamies on pankki, joka kyllä mielellään varmistaa että heidän asiakastaan (ja heitä) ei olla kusettamassa. Olen myös ilmoittanut että itse kauppa voidaan tehdä heidän pankissaan. Isännöitsijätodistus, tilinpäätös, yhtiöjärjestys, tarjouslomake, ja itse tehty esite, ovat tietenkin esillä niin että vaikka jokainen katsoja saa ottaa mukaan omat kappaleet.

Mielestäni ainoa este itsemyymiselle on jos et mielestäsi pysty määrittelmään asuntosi arvoa. Nykyään sekin on helpottunut, mutta vaatii silti hieman työtä.

Mainoskanavana Oikotie on mielestäni hyvä. Ilmoituksen laatimiseen kannattaa kyllä käyttää ajatusta, ja lahjat kameran kanssa eivät myöskään mene hukkaan. Muista aina liittää ilmoitukseen pohjakuva.

Kyllä Alfan ostaminen on vaativampi suoritus kuin asunnon myyminen, eikö? Myymisen suhteen Alfathan myyvät itse itsensä..

-J

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kiitoksia hyvistä vinkeistä.

Tämä viikko on ollut opetteluviikko. Opettajana ovat toimineet välittäjät, joille olemme pitäneet avoimien ovien päiviä. Joka ilta tällä on istunut enemmän tai vähemmän kuluneita ihmisiä kertomassa asunnonmyynnistä ja arvioimassa asunnon hintaa. Välittäjän homma taitaa olla eräs kauheimmista hommista, johon ihminen voi köyhyydessään ajautua.


Tällainen katselmus olisi kuitenkin pitänyt tehdä heti ensimmäisellä viikolla, sillä vasta nyt tietää, paljonko kämpästä pitää pyytää. 13 000,- alennusta tauluun ja hinta alkoi itsekin tuntumaan järkevältä. Liika hinta perustui yhden optimistisen välittäjän arvioon.

Ei ihme ettei oikotiet tai igglot toimi, jos hinta on niin korkea, ettei kukaan hakkaa sitä hakukoneeseen, vaan katkaisee hakulistan 10 000 euron päähän hinnasta, jolla ilmoitus voisi näkyä.

Autokauppaan hommaa voi verrata siten, että on aika helvetin sama onko pohja massattu vai keittiö maalattu, koska poka katsoo vain vuosilukua, huoltokirjaa ja kilometrejä. Ihan saletti, että tämän kämpän pikkufiksaaminen loppui tähän.

Naurettavin homma on edelleen se, että mainoksista pitää vähentää informaatiota, jotta kala ui koukkuun. On se helvettiä. Mutta niinhän moni nainenkin on kiehtovampi sopivan vähissä vaatteissa, muttei täysin alasti.

............

Sovinismin pelossa on heti sanottava, että kaikki miehet ovat paremman näköisiä Alfassa kuin alasti.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

J kirjoitti:Olen myös ilmoittanut että itse kauppa voidaan tehdä heidän pankissaan. Isännöitsijätodistus, tilinpäätös, yhtiöjärjestys, tarjouslomake, ja itse tehty esite, ovat tietenkin esillä niin että vaikka jokainen katsoja saa ottaa mukaan omat kappaleet.
Viimeisin asunto tuli myytyä itse hyvin pitkälti samalla tekniikalla. Erityisesti erillinen esite tuntui olevan suosittu ja kiitelty. Lisäksi laitoin omalle palvelimelle kymmeniä kuvia asunnosta ja linkin annoin paikallislehden ilmoituksessa. Viimeiset epäilykset ostajilta karisi kun lupasin teetättää ja maksaa kauppakirjan teon virallisella välittäjällä. Sisänsä turhaa, mutta tuntui auttavan ostajien epäilyksiin. Kolme viikkoa ja käsiraha maksettu, joten tämän perusteella aion tulevaisuudessakin ainakin aluksi yrittää myydä itse. Tottakai ihan maalaisjärki tässäkin auttaa, eli alueella jossa myyntiajat on pitkiä tai asuntotyyppi vähemmän haluttu, saattaa välittäjän käyttö olla enemmän perusteltua.
J kirjoitti:Mainoskanavana Oikotie on mielestäni hyvä.
Oma kokemus Oikotiestä ei ollut erityisen hyvä. Tiettävästi ainuttakaan yhteydenottoa ei tätä kautta tullut vaan kaikki pienen paikallislehden rivi-ilmoituksen kautta.

edit: Piti vielä mainita ostajille että jos löydätte kämpän (varsinkin pidempään myynnissä olleen) välittäjän kautta, kannattaa kysyä koska myyjän sopimus välittäjän kanssa loppuu. Myyjäkin saattaa olla kiinnostunut tiputtamaan välittäjän pois välistä ja molemmat hyötyy. Tämä ei tietty aina ole mahdollista (yhteys varsinaiseen myyjään hankalaa jne) mutta yksi mahdollisuus hinnan alentamiseen tämäkin.

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Seiska5mma kirjoitti: Naurettavin homma on edelleen se, että mainoksista pitää vähentää informaatiota, jotta kala ui koukkuun.
Tämä on niin totta. Hyvä kämppä, vähän informaatiota ->todennäköisesti positiivinen yllätys. Hyvä kämppä, ilmoituksessa selvitetty ummet ja lammet -> ostajan odotukset odotukset taivaissa -> ziljoona kertaa suuremmat mahdollisuudet pettyä karvaasti.
I do my loving in the winter.

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J »

Antijape kirjoitti: Oma kokemus Oikotiestä ei ollut erityisen hyvä. Tiettävästi ainuttakaan yhteydenottoa ei tätä kautta tullut vaan kaikki pienen paikallislehden rivi-ilmoituksen kautta.
Oma kokemukseni on vain kehä III eteläpuolelta, ja kohderyhmänä 25-35 vuotiaat. Olin erittäin tyytyväinen Oikotiehen. Viimeisimmällä kerralla en ilmoittanut lehdissä ollenkaan.

-J

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Vinkki koskien Oikotietä. Kannattaa tehdä mainos kunnolla valmiiksi heti ensimmäisellä kerralla. Syynä on, että alueeseen, jolla oma kämppä sijaitsee, (ehkä myös hintaan) näyttää olevan ns. ilmoitusvahteja kiinnitettyinä.

Minulla tuli ensimmäisenä päivänä 140 hittiä Oikotie-ilmoitukseen, kun normaali tahti on 35 päivässä. Onneksi en lähtenyt ihan torsolla ilmoituksella, vaan olin naputellut sen aika valmiiksi. Kyseessä oli saman mainoksen uudelleenjulkaisu. Mainos oli oli kuukauden maksetun ajan jälkeen sammunut.

En tiedä voiko tuolla ominaisuudella kikkailla niin että sammuttaa ilmoituksensa ja avaa sen uudestaan, jolloin ilmoitusvahdit taas toimivat ja tuovat ryöpsähdyksen pokaa mainokselle. Ja mitä se auttaa jos hinta on sama.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Se oli sitten siinä. Kämppä menee välittäjälle, verkkosivut sammutetaan ja kaikki mainonta kitketään pois netistä. Ellei välittäjäkään saa myytyä, niin pistetään vuokralle kunnes putkiremontit on tehty.

Sitten kun joku tulee söpöttämään, että onko putkiremontit tehty, niin vastaus on että ON ja hinta lukee tässä.

Viimeinen niitti oli tämän päivän näyttö, sata euroa mainontaan, yhteensä 600 tutustui Oikotien mainokseen / kävi sivuilla. Kylvin lappuja kaikki bussipysäkit täyteen ja huorasin muutenkin teippirullan kanssa niin, että saan satavarmasti laskun laittomasta mainonnasta. Yksi pariskunta tuli näyttöön.

Minulla on välittäjän kanssa sopimus, että ne ostajat, jotka olen omalla työllä hankkinut, saan pitää, kunhan ilmoitan nimet.

Selitin pariskunnalle, että jos he antavat nimensä, voin tarjota välittäjän palkkion alku-alennuksena. Siis 5000 euroa.

Eivät antaneet.

Se summaa oikeastaan tämän vuoden myyntikelit seuraavasti:

Näinä päivinä on paras olla varovainen, sillä eihän sitä koskaan tiedä mitään, koska lehdessä luki jotain sellaista.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Nyt on siis välittäjä remmissä. Pientä skismaa heti kärkeen.

Välitysliikkeen pomo alkoi välittömästi opponoida välittäjän ja minun kanssa tekemääni sopimusta vastaan, koska siinä oli ilmoitettu muutama nimi, jotka olivat "minun" pokia ja jolle sain myydä jos he jossain vaiheessa halusivat ostaa.

Kuulemma välitysliikkeelle voisi käydä ikävästi, jos he kaiken mainostamisen jälkeen menettäisivät sijoitetut rahansa ja työn kun möisin yhtäkkiä kämpän "omalle" pokalleni. Näin voisi tietysti käydä, jos minua kiinnostaisi enää paskaakaan myydä asuntoani itse.

He ehdottivat, että "minun" asiakkaitteni nimet olisivat voimassa vain kaksi viikkoa meidän kolmen kuukauden myyntisopimuksesta.

Sopimuksessa lukee toisaalta, että heidän oikeutensa myydä kämppäni heidän hankkimilleen asiakkaille säilyy KUUSI kuukautta sen jälkeen, kun he eivät enää myy asuntoamme.

Koska tuossa oli pieni ristiriita ja sopimus oli jo allekirjoitettu, ei taipuminen tullut mieleen, eikä asiasta enää puhuttu.

Tuosta tuli tajuntaan sen verran valoa, että jos kävisi niin, että valitsisi huonon välittäjän, ei seuraavalla välittäjällä ehkä olisi suurtakaan kiinnostusta panostaa asiakkaaseen, jonka mukana tulee KUUDEN kuukauden kirvelevä mahdollisuus siihen, että kämppä myydäänkin kaiken panostuksen jälkeen edellisen välitysliikkeen asiakkaalle, joka on herännyt myöhään.

Toinenkin sopimustekninen asia tuli mieleen vasta kun muste oli kuivunut. En saanut mitään listaa niistä toimenpiteistä, jonka välittäjä lupaa tehdä myydäkseen asuntoni. Kirjoitin vain alle paperin, jossa lupasin maksaa, jos kämppä myydään.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Toivottavasti oli edes halvin mahdollinen välitysfirma, ettei tullut ostettua kalliilla paskaa :-D

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Toivottavasti ei ollut Igglo...

mpalmu
Viestit: 27
Liittynyt: 15 Loka 2003, 20:55
Paikkakunta: Helsinki

Prk

Viesti Kirjoittaja mpalmu »

Ei osaa vanha nettiä käyttää. Eli pyydä välittäjä listaamaan ns.omat asiakkaat kirjallisesti allekirjoitettuna. Jos joku niistä ostaa kuuden kuukauden sisällä sopimuksen päättymisestä, joudut pulittamaan palkkion. Oikeus syntyy, jos tarjous tulee täyteen hintaan käteisellä. Laadi lista omista asiakkaista, jotka oli olemassa välityssopimusta tehtäessä. Näiden osalta välittäjällä ei ole palkkio-oikeutta, jollei toisin sovita.
Markkinat on tällä hetkellä vaikeat. Hinnottele oikein.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Seiska5mma kirjoitti: Tuosta tuli tajuntaan sen verran valoa, että jos kävisi niin, että valitsisi huonon välittäjän, ei seuraavalla välittäjällä ehkä olisi suurtakaan kiinnostusta panostaa asiakkaaseen, jonka mukana tulee KUUDEN kuukauden kirvelevä mahdollisuus siihen, että kämppä myydäänkin kaiken panostuksen jälkeen edellisen välitysliikkeen asiakkaalle, joka on herännyt myöhään.

Toinenkin sopimustekninen asia tuli mieleen vasta kun muste oli kuivunut. En saanut mitään listaa niistä toimenpiteistä, jonka välittäjä lupaa tehdä myydäkseen asuntoni. Kirjoitin vain alle paperin, jossa lupasin maksaa, jos kämppä myydään.
Minulle jäi omista kaupoista sellainen kuva, että tuo kuusi kuukautta koskee vain niitä asiakkaita, jotka ensin asuntoa myynyt välittäjä ilmoittaa seuraavaksi asuntoa myyvälle/myyville välittäjille kirjallisesti. Eli kun kauppa syntyy uuden välittäjän toimesta niin niitten edellisten välittäjien on turha mennä ruikuttamaan että oli meidän poka elleivät ole sitä kirjallisesti ilmoittaneet. Voi olla että olen tässä asiassa hakoteillä, mutta näin muistelen. Käytännössä oma välittäjäni ei tiennyt täällä "maalla" yhtään kyseisenlaista tapausta. Kuulemma työlästä seurata mihin menee myyntiin jne. Helsingissä/pääkaupunkiseudulla tosin on niiiiin niiiiin niiiin paljon välittäjiä joiden liksa on kiinni täysin myynnistä, että tilanne saattaa olla toinen.

Toi oli tosiaan itsellekin yllätys, että välittäjä ei sitten sitoudu mihinkään eikä ota mitään vastuuta kaupasta jos sellainen toteutuu. Rahat ne kyllä muistaa ottaa kaupantekotilaisuudessa.

Tsemppiä edelleen myyntiin, toivottavasti menee kaupaksi.

Niin ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkälaista prosenttia ne nyt tarjoaa välityspalkkioksi kun kauppa vähän takkuaa? Ei oo pakko paljastaa.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Eipä tuo mikään salaisuus ole. 3,65 sis alv. 3.5 oli aika monen tarjous. Pääasiassa äijävetoiset pikkupuljut heittelivät jopa prosenttia tai kahta. Äijillä oli täysin eri tyyli kuin naisilla. Naiset tulivat ja puhuivat, kun taas äijät olivat kuin virvelöimässä. Tuli nopeaa puhelua ja mailia, että "hei jos tarvitset apua, niin prosentti on tuo ja nimi tämä". Kuten Igglon kohtalo osoittaa, on kaksi prosenttia ehkä liian halpa, joutuu juoksemaan liian paljon samaan hintaan.

Osuuspankki, jossa nykyiset lainat ovat, pisti alle 3 % alveineen, mikä oli halvin ns. isojen ryhmästä. Myyntihintaoletus oli kuitenkin niin optimistinen, ettei natsannut.

Lopullinen välittäjä valikoitui jotenkin sen perusteella, että myyntihintaoletus oli hieman/sopivasti kohollaan ja konttoriverkosto niin laaja, että pystyi olettamaan kontaktikentän olevan jokseenkin maanlaajuinen.

Siitä ei tosin ole pajon apua, jos yhden välittäjän toteamus todennäköisen ostajan löytymisestä 500-1000 metrin päästä pitää kutinsa.

Silti pieni olisi voinut olla vikkelämpi. Etenkin jos on kuten on, että on "huonot" ajat, voi isolle jäädä niin monta kämppää myymättä, että myyjät saavat infarktin juostessaan näytöstä toiseen.

Eipä noista kyllä ota erkkikään selvää. Piti vain ottaa joku. Sääliksi niitä kaikkia käy edelleen.

Hyvä tietää noista nimistä, ajattelin itsekin, että eikö nykyisen välittäjän tarvitse mitenkään ilmoitella "nimiään" vaan voi tulla takavasemmalta vaikka kenen kanssa ja sanoa, että tämä mies kävi varmasti näytössä.

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Asuntoa olen etsiskellyt viime aikoina. Käynyt aktiivisesti näytöilläkin.
Keskusta kaksioa ei näytä tällä hetkellä olevan kovinkaan suosittu kohde, viimeisessä n. 10 näytössä on lisäkseni ollut kadessä muussa näytössä ihmisiä. Paikkakunta Tampere.

En antaisi omaa asuntoani OP:lle myyntiin. Ostaa saattaisin.
OP:n näytölle mennessä kysyvät ensimmäiseksi että onko laina sovittu valmiiksi. Jos vastaa ei, tipahtaa pyynti hinnasta yskäsemättä 10t.
Jos vastaa että kyllä, niin aletaan keskustelemaan asunnosta.
Perhana, asiakkaan asunnon hintaa tinkivät omien lainojensa myymiseksi.

-Lee-

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Jihuu, yli 20 000,- alennettu ennen kesää määritetystä hinnasta. Kuukauden yrittäneellä välittäjäliikkeelläkin on inhottavaa. Kuulemma kaikkia asiakkaita on kehotettu dumppaamaan hintaa, että saa tavaran liikkumaan. Välittäjällehän ei meikäläisen 10 000,- alennus tunnu kun mutamana satasena, joten helppohan se on suositella, suosittelisin itsekin.

Töissä porukka on onnessaan ja taputtaa pikku käsiään "nyt voisi mennä tarjomaan 150 000 kämpästä pokkana 100 000 - ihan törkeesti vaan lonkalta silleen heittämällä".

Kerroin että ei kannata tulla meikäläiselle tarjoamaan, ettei vaan lennä samalla heitolla pihalle. En myy, mutta tarjoan vastineeksi 1 000 euron kuukausivuokrausmahdollisuutta 1 500 eurolla.

Oma arvioni on, ettei tätä sekoilua kestä vuottakaan, mutta että nyt sekoillaan kunnolla vähän aikaa. George Sorskaan ei osaisi sanoa, kannattaako nyt ostaa kämppä vai kerätä tyhjiä pulloja.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Asuntojen tarjonta on räjähtänyt kuluvan vuoden aikana, eikä uutiset maailmantaloudesta ainakaan vauhdita tämän suman purkamista.

Veikkaisin, että näytöllä keskustellaan nykyään putkiremonteista ja yleisestä hintojen putoamisesta. Se yleinen fiilis huoneistossa ei välttämättä enään sytytä tämän hetken ostajia. Eipä siis ihan helppo duuni siitä kauppaa vääntää, jos ei hinta ole halpa.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Asunto vuokrattu nuorelle parille ensi kuun alusta. Miehellä on nimimerkki tällä palstalla ja Alfa 17 4x4, joka ei käynnisty.

Välittäjä myy, mutta tuulimyllyjä vastaan.

Jatkoa seuraa vuonna 2012, jolloin Jeesus palaa maan päälle ja pankit saavat taas rukoilemaansa lainarahaa, jota voi taas jakaa niille, joilla ei oikeastaan ole rahaa pirun kalliisiin asuntoihin.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Oikea ratkaisu, jos oma talous sen kunnialla kestää.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4705
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Seiska5mma kirjoitti:Asunto vuokrattu
Vuokrasitko itse vai välitysfirman kautta?
Giulia Super -69

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ilmoitin asunnon tässä palvelussa 35,- hintaan ja haastattelin ehdokkat itse.
http://www.vuokraovi.com

Kävijämäärien ja kontaktien mukaan ihan hyvä mesta. Linkitin tuolta omille nettisivuille, joten kokonaisvaikutelma oli noin 300 % parempi kuin muilla sivuston ilmoituksilla.

Naurettavin haastateltava oli ämmä, joka halusi asunnon itselleen, mutta myönsi vastahakoisesti, että asuntoon tulisi asumaan neljä kokkia.

Neljän kokkia kaksioon, joka on juuri tuunattu myyntikuntoon...

Avatar
Gasolina
Viestit: 4705
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Seiska5mma kirjoitti:Ilmoitin asunnon tässä palvelussa 35,- hintaan ja haastattelin ehdokkat itse.
http://www.vuokraovi.com
Naurettavin haastateltava oli ämmä, joka halusi asunnon itselleen, mutta myönsi vastahakoisesti, että asuntoon tulisi asumaan neljä kokkia.
Mulla oli vastaava vuokraus projekti tuossa joku vuosi sitten. Itse haastattelin ja alkuun oli kivaa, kun kiinnostuneita piisas. Mitä nyt juuri yllä mainitun kaltaiset ihmehorhöt vähän välillä nosti verenpainetta.. Ilmeisesti olen kuitenkin surkea haastattelija ja ihmistuntija, kun sain aina vuokralaiset joiden kanssa oli jotain harmia. Kolmansien vuokralaisten jälkeen päätin ulkoistaa homman ja ainakin omalla kohdalla se oli oikea valinta.
Giulia Super -69

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Puoli vuotta meni, ja 30.000 hinnasta pois, mutta nyt se paska on myyty. Ei tarvinnut sentään maksaa myymisestä, ostohinta ja remonttikulut yms. sai katettua. Pääasia, ettei tarvitse enää koskaan keskustella talon keskeneräisistä asioista hallituksen puheenjohtajan tai kuuromykän isännöitsijän kanssa. Tai olla hallituksessa kuuntelemassa, että syssymmällä.

Asiaan: välittäjän valinnassa olisi kannattanut ottaa paikallinen, pieni välittäjä, joka tiesi tarkan hinnan jo puoli vuotta sitten. Sen tiesi myös isännöitsijämme, jonka päätyö on kämppien rakentaminen alueelle. Sen tiesivät myös alueella liikkuneet ostajat, jotka olivat pääsääntöisesti alueelta.

Ei isonkaan ketjun välittjä huono ollut, emäntä teki kovasti töitä loppuun asti. Esim. kun ostaja alkoi kalkkiviivoilla vaatia absurdeja ehtoja hänelle siirtyvään vuokralaiseen liittyvistä takuista ja tulevan loppusiivouksien laaduista, vei välittäjä projektin maaliin pehmeästi luovien. Meikäläisen ei tarvinnut edes pankissa käydä.

Pankissa veivattiin hommia puoli kuuteen perjantai-iltana, että siellä saatiin hommat kondikseen - tai ilmeisesti rahat kiertoon. Ei tarvittu kolmea pankkipäivää kahden pankin välisessä siirrossa, sekunti riitti.

Hitto mikä krapula.

Avatar
Savo
Viestit: 2119
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Vilpittömät onnittelut asunnon myynnistä.

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Tätä olikin mielenkiintoista lukea. Itse laitan ensi viikolla asunnon myyntiin ja itse ajattelin aluksi kokeilla markkinointia. Mistä te itse asunnon myyneet olette ottaneet kaikki tarvittavat lomakkeet? Olen jo tehnyt sähköisen esitteen ja vielä muutama kuva napsimatta. Aikamoisia hintoja repii välitättäjät ja en tosiaan rupea maksamaan monta tuhatta asiasta jonka itse voin ja varmasti osaan tehdä.
Ei kukaan haluaisin ostaa Kuopiosta 4h, k +s :)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4348
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jos ois massia.. :D

Vastaa Viestiin