Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Tapaus DIRECTA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Juuri kun ehdin kaverin kanssa jutella puhelimessa miten sille oli koitettu pakkomyydä tuota nettihakemistopalvelua mikälie ja alle tunti siitä kun avasin firman kirjekuoria niin Directan laskuhan se siellä. PRKL! Heti reklamoitu faksilla mutta sain myös puhelinsoiton että voi katkaista palvelun vasta vuoden päähän. 2. PRKL.

Noh, se on ainakin opittu, että nyt meni kaikki milläänlailla nettiin liittyvät yritykset ja niissä mainostaminen totaalisesti seis, kunnes alalla toimijat saavat muodostettua jonkinlaiset hyvän tavan mukaiset pelisäännöt mitä noudattavat. Onneksi asiakashankinta meillä tapahtuu pitkälti suorilla kontakteilla joten sikäli ei haittaa vaikka nimi ei olisi missään esillä. Tietty monilla yrittäjillä on se ongelma että jossain pitäisi nimen näkyä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PNV katsastettu :evil:
VMP

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

mattijus kirjoitti:PNV katsastettu :evil:
Mikä on PNV?

"Hajotin" just yhtiön uusimman lentsikan :silly: , onneks kundit osas korjata :) .
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Nelli kirjoitti:
Mikä on PNV?

Oisko Penari?

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Niinpä tietenkin. Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä :mrgreen:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

RIPA
Viestit: 1229
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Päällekkäisyyden vuoksi jäi Ahvenisto väliin, mutta olis varmaan kannattanut olla edes taas sitä liikennevaloa vahtimassa, sillä nyt on vasen takakulma sisässä. Tämmöistähän ei tietenkään tapahdu kuin Alfan kanssa, sillä karting-radan parkkipaikalla yhdeltä kotiin lähtevältä kilpailijalta irtosi peräkärry auton koukusta ja tietysti mekäläisen kyljestä sisälle. No eipä tarvitse etsiä enään pelkkiä kiven hakkaamia!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuli vietyä vaimon puhelin lähemmäksi häntä itseään, ulos kiven päälle...
No sinnehän se perkele jäi kaatosateeseen. Aikani puhelinta räplättyäni tulee vain ilmoitus "sim-kortti virheellinen".
Eihän sillä paskalla puhelimella mitään, mutta kun niitä sim-kortin tietoja ei saa rahallakaan.
Senza cuore saremmo solo macchine

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

Voi nenä! Aamulla Länsiväylällä Suomenojalla kuului konehuoneesta "naps" ja kojetauluun syttyi "Low battery" valo ja ohjaustuntuma muuttui jykeväksi. Auto parkkiin Shellin pihaan ja hinuri paikalle Kaskon piikkiin. Moniurahihna oli poissa paikoiltaan ainakin. Sieltä auto Malminkartanon Autohuoltoon, jossa katselivat pikaisesti, että ainakin hihnapyörästä on irronnut vulkanointi. Muistaakseni tuo samainen hihnapyöräkin vaihdettiin autoliikeen takuuseen reilu vuosi sitten, joten peräti 50 000 km kesti se vulkanointi.

Ja tietysti auto poiki just sinä päivänä, kun sitä olisi tarvinnut.

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

hagger16 kirjoitti:Eihän sillä paskalla puhelimella mitään, mutta kun niitä sim-kortin tietoja ei saa rahallakaan.
Oletko kokeillut korttia toisessa puhelimessa? Tulee vain mieleen että ei sen SIMmin pitäisi ihan helpolla seota, sehän on periaatteessa pieni tietokone joka juttelee puhelimen kanssa tietyllä protokollalla. Varmaan sen saa hajalle puhelimellakin, mutta voi tuollainen ilmoitus tulla siksikin että puhelin itse sekoilee. Kokeilemisen vaiva ei ainakaan ole kovin suuri :-D

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Juu, tuli kokeiltua omasssa puhelimessa ja myös kaupassa yrittivät uudella puhelimella.
Puhelin ei tunnistanut ensin pin-koodia -> lukkoon -> puk-koodilla auki -> ei hyväksynyt uutta pin-koodia -> räpellysta -> ilmoitus, että sim-kortti on virheellinen.

No, onneksi vaimolla on"rainmanin" tasoa oleva numeromuisti.
Minä en taas välillä muista edes omaa postinumeroa..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Voi helvetin perse miten voi pienikin juttu ottaa aivoon.

Oltiin vajaa viikko reissussa ja auto seisoi sen aikaa taloyhtiön pihassa. Normaalisti vien auton pidempiä seisokkeja viettämään (esim työjakson ajaksi) kaverin halliin, mutta nyt kun oltiin vaan muutama päivä reissussa niin jätin viemättä.

Saatanan kakarat(?) on sillä aikaa varastaneet vanteista kuvan mukaiset venttiilihatut! Rahallinen menetys ei ole valtaisa, mutta kun uusia ei saa kait kun alfisti.netin verkkokaupasta. Vittu.

Kuva
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Itsellä samanlaiset venttiilinhatut ja vuoden ollu jo kiinni. Ja omaa avautumiseen hylky katsastuksesta, päästöt iha pitkin vittua ja käsijarru ei pidä olevinaa tarpeeks. Saatana aamulla vaihdettu jarrupalat ja voideltu kaikki systeemit kuntoo nii ei. Käyttöjarru toimi ihan normaalisti. Saatanan vittu.
Edit: Niin ja auto siis ajokiellossa, kun katsastus venähti.
UliUli

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Ärräpää kirjoitti:Ja omaa avautumiseen hylky katsastuksesta, päästöt iha pitkin vittua
Jos haluu 155:sen päästöt normaaliksi niin aja joku 15km motaria vaikka 3:sella että katti lämpeää kunnolla . Vaikka lämpömittari olisi 90C niin silti vaan ei mene läpi jos ei oo kunnolla revitty ennen ko mittaukseen menee .

NM: kokemusta on , PS:ei auta jos paikallaan kierrättelee

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Aamulla vetelin käsijarruvaijerin poikki, kun piti säädellä...
UliUli

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

Kettu ryntäs eteen. Etupuskuri halki. Toinen kerta reiluun vuoteen ja kummallakin kerralla ajoin letkassa Turun lähistöllä. Kyllä kettukin tietää milloin iskeä!

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

krapula

Avatar
Miles Per Hour
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miles Per Hour »

Huomenna töihin, voihan ketut :shock:
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Miles Per Hour kirjoitti:Huomenna töihin, voihan ketut :shock:
Sama, jostain syystä ei kiinnosta tällä hetkellä hevon vi*un vertaa :/

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Bones kirjoitti:
Miles Per Hour kirjoitti:Huomenna töihin, voihan ketut :shock:
Sama, jostain syystä ei kiinnosta tällä hetkellä hevon vi*un vertaa :/
Ja samoin myös. Mutta oikeastaan minun kohdalla ihan kiva juttu, uudet kuviot edessä. :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1574
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kyllä muuttoilmoituksen tekeminen voi olla hankalaa..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

225 leveä kumi ja asfaltti ei säälinyt 75:n voimansiirtoa yhtään.

Vetoakseli poikki :?

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

alfa 156 v6 kirjoitti:225 leveä kumi ja asfaltti ei säälinyt 75:n voimansiirtoa yhtään.

Vetoakseli poikki :?
Eli harvinaisen onnistunut koe. Onnittelut! Tehot löytyi :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^^Voimaa on, mutta ei vaan jaksa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

alfa 156 v6 kirjoitti: Vetoakseli poikki :?
Mutta kardaanin nivelet kesti?

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

alfa 156 v6 kirjoitti: Vetoakseli poikki :?
Ei kai sulla tessukan vetarit siinä oo kiinni? :shock:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gYdEbUh kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:225 leveä kumi ja asfaltti ei säälinyt 75:n voimansiirtoa yhtään.

Vetoakseli poikki :?
Eli harvinaisen onnistunut koe. Onnittelut! Tehot löytyi :)
Jep, kyllä se nyt jotenkin alkaa jo liikkumaan :wink:
Hepa kirjoitti:^^Voimaa on, mutta ei vaan jaksa...
Lisää pitäis olla :o:
Joksa kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti: Vetoakseli poikki :?
Mutta kardaanin nivelet kesti?
Niitä ei taida rikki saaha, rautaset volvosta peräisin olevat kikkulat kyseessä...
Otsosmi kirjoitti: Ei kai sulla tessukan vetarit siinä oo kiinni? :shock:
On :lol:

Tosin piti laittaa tilaukseen Turbon/V6:n vastaavat... Pitihän tuotakin koittaa :wink:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Niin, kaikkea pitää miehen kokeilla, paitsi mummuaan ja kansantanhuja :lol:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mistäs petti? Itse olen vain kuullut yhdestä tapauksesta jossa ne kuusiokolopultit petti. Ja siinäkin, oletettavasti, ko.pultit olivat löystyneet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mistäs petti? Itse olen vain kuullut yhdestä tapauksesta jossa ne kuusiokolopultit petti. Ja siinäkin, oletettavasti, ko.pultit olivat löystyneet.
heti sisemmän nivelen vierestä petti, en vielä jaksanut tutkia sen kummemmin. tynkä vaan pyörii laatikon kupeessa. Tulipa todettua lukon toiminta samalla, vähän kun vetää käsijarrua niin autolla pystyy ajamaan.

huomenna taas suurella motivaatiolla purkamaan :?

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Katsastukonttorilta tuli katsastuskutsu Lancialle. Pitäis kuulemma katsastaa syyskuun 08 - tammikuun 09 välisenä aikana. Auton toin suomeen kevällä ja rekisteröinti + katsastus tehty huhtikuussa. Kilvet sain toukokuussa. EU:n lakien vastainen rekisteröintikatsastusmaksu oli jotain 250€. Mihin hemmetin pykäliin tuo voi perustua, että auto pitäisi nyt jo katsastaa? Vika numero on kyllä 1, mutta eikös nykyään katsastuskuukausi perustu siihen milloin auto on otettu käyttöön?

Onkos muuten kukaan hakenut katsastusasemilta rahojaan takaisin väärin perustein veloitetusta rekisteröintikatsastuksesta, kun auto on ollut kilvissä toisessa EU-maassa? Pitänee laittaa rahat hakuun kun alkoi vituttamaan.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mistäs petti? Itse olen vain kuullut yhdestä tapauksesta jossa ne kuusiokolopultit petti. Ja siinäkin, oletettavasti, ko.pultit olivat löystyneet.
Mm. tuosta veljen harmaasta TS:stä petti nuo pultit. Sai kuulemma hullunlailla hitsailla että sai tyngät irti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Katsastukonttorilta tuli katsastuskutsu Lancialle. Pitäis kuulemma katsastaa syyskuun 08 - tammikuun 09 välisenä aikana. Auton toin suomeen kevällä ja rekisteröinti + katsastus tehty huhtikuussa. Kilvet sain toukokuussa. Mihin hemmetin pykäliin tuo voi perustua, että auto pitäisi nyt jo katsastaa? Vika numero on kyllä 1, mutta eikös nykyään katsastuskuukausi perustu siihen milloin auto on otettu käyttöön?
Kyllä se perustuu siihen milloin on auto otettu käyttöön, mutta alkuperämaassa. Suomen ensirekisteröinnillä ei ole tuontiautossa väliä. 6 kuukautta ennen jos suoritat rekisteröintikatsastuksen, niin ei tarvitse mennä sinä katsastusvuonna uudestaan. Eli sulla meni sitten kuukaudella liian aikaisin..

Avatar
Gasolina
Viestit: 4733
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Katsastukonttorilta tuli katsastuskutsu Lancialle. Pitäis kuulemma katsastaa syyskuun 08 - tammikuun 09 välisenä aikana. Auton toin suomeen kevällä ja rekisteröinti + katsastus tehty huhtikuussa. Kilvet sain toukokuussa. EU:n lakien vastainen rekisteröintikatsastusmaksu oli jotain 250€. Mihin hemmetin pykäliin tuo voi perustua, että auto pitäisi nyt jo katsastaa? Vika numero on kyllä 1, mutta eikös nykyään katsastuskuukausi perustu siihen milloin auto on otettu käyttöön?

Onkos muuten kukaan hakenut katsastusasemilta rahojaan takaisin väärin perustein veloitetusta rekisteröintikatsastuksesta, kun auto on ollut kilvissä toisessa EU-maassa? Pitänee laittaa rahat hakuun kun alkoi vituttamaan.
Täsmälleen samanlaisesta tapauksesta on kokemusta muutaman vuoden takaa. Ostettiin vaimolle harrasteauto Saksasta. Katsastettiin ja rekisteröitiin lokakuussa, seuraava vuosikatsastus oli heti tammikuussa :roll: Tämä vuosikatsastus määräytyi auton ensimmäisen käyttöönotto päivän mukaan, kilvet saatiin viikkoa ennen tuota ensimäistä vuosikatsastusta..

Olisiko niin, että mikäli ensimmäinen käyttöönotto päivä on merkitty reksiteriotteeseen (pp.kk.vvvv)määräytyy vuosikatsastus tämän päivämäärän mukaan ja, jos merkintä on mallia 00.00.vvvv katsastus määräytyy rek. tunnuksen perusteella. Näin ainakin katsastus henkilö mulle väitti, kun kyselin miksi mun pitää katsastaa uudelleen kesäkuun lopussa katsastettu Giulia marraskuun loppuun mennessä. Viime vuoden katsastus oli kuulemma jäänyt väliin ja rek nron viimeinen numero on 9.

Silkkaa rahastusta :evil:

Niitä Lancian kuvia saa muuten laittaa albumiin :wink:
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Gasolina kirjoitti:Täsmälleen samanlaisesta tapauksesta on kokemusta muutaman vuoden takaa. Ostettiin vaimolle harrasteauto Saksasta. Katsastettiin ja rekisteröitiin lokakuussa, seuraava vuosikatsastus oli heti tammikuussa :roll: Tämä vuosikatsastus määräytyi auton ensimmäisen käyttöönotto päivän mukaan, kilvet saatiin viikkoa ennen tuota ensimäistä vuosikatsastusta..

Olisiko niin, että mikäli ensimmäinen käyttöönotto päivä on merkitty reksiteriotteeseen (pp.kk.vvvv)määräytyy vuosikatsastus tämän päivämäärän mukaan ja, jos merkintä on mallia 00.00.vvvv katsastus määräytyy rek. tunnuksen perusteella. Näin ainakin katsastus henkilö mulle väitti, kun kyselin miksi mun pitää katsastaa uudelleen kesäkuun lopussa katsastettu Giulia marraskuun loppuun mennessä. Viime vuoden katsastus oli kuulemma jäänyt väliin ja rek nron viimeinen numero on 9.

Silkkaa rahastusta :evil:

Niitä Lancian kuvia saa muuten laittaa albumiin :wink:
Rahastusta on joo. Kävin Aken sivuilla perehtymässä asiaan ja ilmeisestikin tässä on tulkittu niin, että katsotaan alkuperäistä käyttöönottopäivää, joka on just 00.00.1980 mitä epäilitkin. Eli menee sen vikan rekkarinumeron mukaan. No laitan auton joka tapauksessa talveksi seisomaan ja katsastelen sitten kun otan sen käyttöön. Aken www-sivujen mukaan onnistuu noinkin. Parit ilmaiset katsastukset voisi koettaa katsastuskonttorilta vaatia kun eivät ole palauttaneet sitä rekisteröintikatsastusmaksua :evil:

Onnittelut muuten Giulian hankinnasta! Projektiketjua on tullut selailtua ja kadehdittavan nopeasti olet kyllä autoa saanut laitettua. Itse tuskailen edelleen tilojen puutteessa. Kortilla ovat tallit, kuten kaverit ennalta varoittelivat. Puuttuvat osat alkaa olla kaikki haalittu pitkin maailmaa ja pientä fiksailua on toki saanut tehtyä tekniikan puolelle. Lisäilin pari kuvaa galleriaan.

Muuten,jos Kuopion seudulta löytyy joku autoharrastelija ilman tallia, niin mulla olisi tiedossa 2 auton siisti rassailuun sopiva talli (55m2) hyvältä paikalta, jonka vuokra on turhan suolainen yksin maksettavaksi. En pistäisi pahaksi, jos toinen italoautoharrastaja löytyisi tallikaveriksi. YV:llä lisää infoa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Rolle kirjoitti:Kyllä se perustuu siihen milloin on auto otettu käyttöön, mutta alkuperämaassa. Suomen ensirekisteröinnillä ei ole tuontiautossa väliä. 6 kuukautta ennen jos suoritat rekisteröintikatsastuksen, niin ei tarvitse mennä sinä katsastusvuonna uudestaan. Eli sulla meni sitten kuukaudella liian aikaisin..
Tuota 6kk sääntöä en Aken sivuilta huomannutkaan, hyvä tietää. Noinhan se sit menee, alkuperäisessä rekisteriotteessa on se 00.00.1980 ja katsastuskuukausi määräytyy sen rekkarikilven vikan numeron mukaan.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Kaksi kk sitten palkattu uusi työntekijä päätti lähteä joten saan taas kahden ihmisen työkuorman sekä lisäksi uuden ERP projektin päivieni kuluksi. Ja kaikki pitää tietenkin tehdä samalla yhden työn palkalla. :evil:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4733
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Onnittelut muuten Giulian hankinnasta! Projektiketjua on tullut selailtua ja kadehdittavan nopeasti olet kyllä autoa saanut laitettua. Itse tuskailen edelleen tilojen puutteessa. Kortilla ovat tallit, kuten kaverit ennalta varoittelivat. Puuttuvat osat alkaa olla kaikki haalittu pitkin maailmaa ja pientä fiksailua on toki saanut tehtyä tekniikan puolelle. Lisäilin pari kuvaa galleriaan.
Kiitos! Kyllä tuossa vielä hommia riittää, mutta auto on ehkä paremmassa kunnossa kuin ulkonäön perusteella olisi olettanut. Tällä hetkellä odotellaan osia ja kerätään motivaatiota surffaamalla alan sivuilla.
Tallin puute on tosiaan kurja juttu, kohtuuhintaisia tallipaikkoja, kun ei ole vaivaksi asti missään päin. Toivotaan, että sopiva löytyy ja pääset Lancian kimppuun!
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

3 tuntia tuli pestyä ja puunattua Alfaa. On se vaan tiukassa tuo puusta valunut pihka :evil: Ei paljoa autoglymin tervanpoistolitkutkaan auttaneet, kaikkea ei saanut lähtemään vieläkään. Niitä pihkan jättämiä jätöksiä kun oli satoja.
Se on muuten niin, että taloyhtiö tulee päättämään parin ison kuusen kaatamisesta tai rakentaa autokatoksen. Joka aamu saa kaivella tiivisteiden välistä neulasia, välillä isompia ja pienempiä oksia ja myrskyjen jälkeen saa pelätä millainen oksankarahka auton päälle on pudonnut. Tuo pihkan valutus oli viimeinen pisara.

Miten muuten korvausvelvollisuudet menee jos tuo oksankarahkaskenaario käy toteen? Taloyhtiölle on asiasta useaan kerran sanottu, mutta mitään ei asialle ole vielä tapahtunut.

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Pihkaan kuulemma (ei ole tullut kokeiltua) tehoaa ruokaöljyllä liottaminen. Ei pitäisi olla maalipinnallekaan kovin turmiollista. Jos pihka on tullut suojattua vahakerroksella, saattaa se toki haitata jotenkin...

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^Pitää kokeilla tuota konstia,tuskinpa siinä mitään häviääkään. Yollä oli tullut taas kivasti neulasia auton päälle :(

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Se on muuten niin, että taloyhtiö tulee päättämään parin ison kuusen kaatamisesta tai rakentaa autokatoksen. Joka aamu saa kaivella tiivisteiden välistä neulasia, välillä isompia ja pienempiä oksia ja myrskyjen jälkeen saa pelätä millainen oksankarahka auton päälle on pudonnut. Tuo pihkan valutus oli viimeinen pisara.
Kaveri tuskaili kun suuri kuusi varjostaa hänen keittiön ikkunaa ja kyseli lupaa kuusen kaatoon.
Lupaa ei herunut.
Seuraavana yönä kaveri meni poraamaan kuuseen akkuporalla reikiä, joihin sitten tunki suurella ruiskulla suolaliuosta.
Pitäis kuulemma kuusen kuivua... Lyötiin kossupullo vetoa kun en uskonut kikan toimivan..
Nyt vaan sitten odotellaan :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

:mrgreen:

Mika E?
- Epäkelpokeräilijä -

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Sen kun näkis puuta kaatamassa :wink:

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

:-D Suolaliuoskokeilut jätän suosiolla tekemättä, on sen verran isoja kuusia ja joka ilmansuunnalla kaatoalueella jotain hökkeliä tai asuinrakennusta.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti::mrgreen:

Mika E?
Mika kyllä, muttei E
:)

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Olimme parisen viikkoa sitten Tukholman risteilyllä, jossa eräs vanhempi nainen kaatui ja löi päänsä niin pahasti että haavasta pilkotti pääkallo...
Apua ei meinannut saada millään, vaan henkilökunnalle oli tärkempää sekoitella drinkkejä... Siinä sitten kotimme kädet veressä tyrehdyttää verenvuotoa odottaen apua, kun henkilökuntaa ei tuntunut kiinnostavan...

Ei siinä mitään, mutta pari tuntia sitten tulimme Tallinnasta saman firman laivalla ja TAAS mummo kaatui ja jäi istumaan lattialle, eikä kukaan auttanut, ei edes 5 metrin päässä seissyt tarjoillija, jolle oli tärkeämpää pyyhkiä pöytiä, kuin auttaa.
Tarjoilijakin soitti apua vasta kun olin ensin auttanut mummon istuimelle ja huutanut saatanavitut kyseiselle henkilökunnan jäsenelle...

Pitänee ruveta pitämään ensiapulaukkua mukana risteilyillä kun joutuu jatkuvasti auttamaan vieraita ihmisiä....

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Ilmeisesti Ensiapu ei kuulu kyseisen varustamon palveluihin :?

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Lomat "lusittu". Huomenna töihin :shock:

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Sama vika :(

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

mutt kirjoitti:Pihkaan kuulemma (ei ole tullut kokeiltua) tehoaa ruokaöljyllä liottaminen. Ei pitäisi olla maalipinnallekaan kovin turmiollista. Jos pihka on tullut suojattua vahakerroksella, saattaa se toki haitata jotenkin...
Samaa olen kuullut suositeltavan tai sitten voita eli ei liene ihan tuulesta temmattua.
Ainakin aineet on halpoja kokeiluun.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Lukittu