Cuore Sportivo IV/2008 Ahvenisto

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

kun
:roll: ...ahaa. :wink:
..ammattina autoslalom..

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Carlos kirjoitti:^^Tuliskohan sulla itku kun GTA-nokat löytyis pellin alta. :lol:
Siis minun vai kterkkila:n "pellin" alta..?
Vihjeenä että reaktioni olisi eri kummassakin tapauksessa.. :wink: :lol:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

:lol:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eihän Alfaa edes porata vaan valitaan sopivin putki/mäntä-setti. Täyttyy säännöt ja omatuntokin on puhdas.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Hyvää keskustelua kaikin puolin. Täytyy myös sanoa, että jonkin verran on naurattanutkin.

Yhtään henkseleitä paukuttamatta, ajoin läpi luokkamuutoksen, jotta vakioalfoillakin voisi saada jonkinnäköisiä palkintoja, enkä minä ja muutama muu viritetyllä vehkeellä ajava kahmisi palkintoja. Tein siis itselleni uuden luokan, johon toki muutkin kuumakallet ohjataan ajamaan, jotta mielenkiinto säilyisi kaikilla.

Säännöistä piti tehdä sellaiset, ettei niistä tarvitsisi käydä tällaista väittelyä, mutta kaikestahan voi kuitenkin (ja vähän pitääkin) väitellä.

Sääntöjen "henki" on se, että jos laitat rahaa autoosi, että pärjäisit ratapäivillä, niin aja sitten Romeo-luokassa, jossa muutkin virittäjät ajaa. Tällaista sääntöä ei vaan voi kirjoittaa paperille, koska tulee kysymyksiä miksi minä? miksen minä? ja mutta kun mun auto...

Nykyiset säännöt ovat niin pelkistettyjä, kuin vain voi olla. Kaikki lisäykset tai lisätarkennukset aiheuttaisivat vain lisää mahdollisia porsaanreikiä ja vilungin yrittäjiä. Noita rajatapauksia on jo tässä keskustelussa löytynytkin ja tuossa lopussa erittelen ne omiksi tapauksiksi, että mitä mieltä minä olen niistä ja miten itse tulkitsen näitä vapaita säädöksiä.

Teho-paino suhteen mukainen luokkajako tai jopa siihen sidottu aikaindeksi olisi aika ässä. Mutta vaikka kerholla olisikin varaa siirreltäviin vaakapalikoihin, niin siirreltävään nelivetotehodynamometriin sitä rahaa ei varmaan heru... :) Ei voida olettaa, että jokainen tietäisi autonsa tehon ja tarkan painon - tahi kertoisi sen rehellisesti..

Tuo "kirjoittamaton" nokka-akselisääntö on todellakin kirjoittamaton, joten nykysääntöjen mukaan nokat voi vaihtaa aivan sellaisiin, kuin haluaa.
Tämä ja useat muut muutokset sallitaan, koska niitä olisi täysin mahdotonta vahtia tuolla radalla. Joku vaihtaa nokat ja sanoo, että ei ole vaihtanut ja ajaa Alfa luokassa. Mitä siihen voi järjestäjä tehdä? Avata koneen ja tarkistaa. Siitä ei taitaisi auton omistaja pitää, eikä minuakaan asia voisi vähempää kiinnostaa. Ajakoon siis suosiolla Alfa luokassa. Moottorinvaihto on jo huomattavasti helpompi havaita jo pelkästään pellin alle katsomalla, mutta on totta, että näin voisi joku tehdä ja väittää silti ajavansa Alfassa. Tässä kohtaa luotetaan herrasmieshenkeen ja urheilijamaisuuteen.

Jos jollain on oikeasti ehdotuksia sääntömuutoksiin, eikä vain pelkkää arvostelua, niin olen valmis kuuntelemaan. Syyskokous on tulossa ja kevätkokouksessakin voidaan sääntöjä muuttaa. Ei ne säännöt kiveen ole kirjoitettu.

75 3.0 V6 24V - §3.2 Autossa on asennettu mallisarjaan vakiona kuuluvaa moottoria isompi moottori: 75:ssa ei ole yli 200 heppaista konetta vakiona. Huom. Isompi voi tarkoittaa mitä suuretta tahansa. 24V on "isompi" kuin 12V. 210 hp on isompi luku kuin 192 hp. -> Romeo-luokka

GTA Autodelta 3.7 - §3.3 Auton moottori on porattu isommaksi: Romeo-luokka. Myös pykälä 3.2 voisi toimia, jos joku sanoisi, ettei alkuperäistä ole porattu.

Lastutettu vapari - §2.1 Vapaastihengittävät vakiomoottoriset autot: Lastu ei ole moottorin mekaaninen osa, joten autossa on edelleen vakiomoottori. -> Alfa-luokka (myös imusarjan ja pakosarjan ja kaikki imua ennen ja pakoa jälkeen voi vaihtaa, moottori on edelleen siellä, eli vakio, eli Alfa-luokka) (Ja joku vääräleuka kuitenkin ehdottaa, että turbohan tulee pakosarjan jälkeen ja ennen imusarjaa, niin sanotaan, että sitten mukaan tuleekin heti pykälä §3.1)

105-sarjalainen. Tehkää mitä lystäätte. Jos löydätte alkuperäisen GTA koneen, niin Alfa-luokkaan vaan. Ikinä ei ilmeisesti ole ollut yli kaksilitraista konetta tuossa korissa, (Saatte todistaa vääräksi, en todellakaan ole varma), joten Alfa-luokkaan yli 2 litraista konetta ei säännön 2.3 mukaan ole mahdollista laittaa. Samaten ruiskukone menee Romeo-luokkaan
§2.3 105-sarjalaisessa sallitaan alkuperäistä kokoa suurempi kaasutinmoottori, jos sellainen on saman näköiseen koriin joskus ollut saatavissa.

Kevennys: Ei ole määritelty. Sitten, kun joku tuo Alfa Romeon vaparimoottorin ympärille tehdyn putkirunkokilpurin (ja on sille liikennevakuutus), niin täytyy harkita luokkasääntöä, mutta siihen mennessä ajetaan Alfa-luokassa vaikka olisi koripaneelit hiilikuitua ja tuhkakuppi tyhjennetty.

Kuten jo aiemmin sanoin. Nokka-akseleita saatte veivata ihan niin paljon kuin haluatte. Toivottavasti joku joka näin tekee edes tuntisi kuitenkin pientä pistoa sydämessään. Minusta säännöissä on yksi kohta joka kiteyttää minusta koko säännöstön hengen, jonka olen tuohon mahdollisimman lyhyisiin pykäliin saanut laitettua.
"1.6 Kuka vain voi ilmoittautua ja ajaa Romeo -luokassa."

Ihan oikeasti. Minä olen siellä pitämässä hauskaa ja haluan, että kaikilla muillakin olisi vähintään yhtä hauskaa. :)
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Golf-aplodit.
Viimeksi muokannut silverine, 06 Loka 2008, 10:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Garrett kirjoitti:Huom. Isompi voi tarkoittaa mitä suuretta tahansa
Tuota en kyllä tajunnut :mrgreen:

Näyttäisi kovin siltä että tulee luokanvaihto eteen, jos satun saamaan tuon 24V padan istutettua. Saas nähdä tuleeko luokkaan muita vapareita, vai olenko ainut.
Kimmo

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ja sitten yön yli nukkuneena:
Garrett kirjoitti:Sääntöjen "henki" on se, että jos laitat rahaa autoosi, että pärjäisit ratapäivillä, niin aja sitten Romeo-luokassa, jossa muutkin virittäjät ajaa. Tällaista sääntöä ei vaan voi kirjoittaa paperille, koska tulee kysymyksiä miksi minä? miksen minä? ja mutta kun mun auto...
Minä ainakin olen kuvitellut hyvällä omallatunnolla viritteleväni
autoani Alfa-luokkaan kuuluen mutta tämän luettuani kyllä
kolkuttelee... :roll:
Ja mihin helkuttiin se raja laitetaan rahan käytön suhteen?
90%:iin autoista on laitettu rahaa jotta radalla olisi parempi
ajaa. Ääh. Minusta sääntöjen on oltava selkeät ja niitä sääntöjä
noudatetaan omantunnon
mukaan eikä niin että valitaan luokka
omantunnon mukaan.
Koska sehän on selvä että kukaan
tervejärkinen ei Romeo-luokkaa valitse ellei sinne määrätä. :wink:

Kyseessähän on kuitenkin kaksi kilpaluokkaa jossa
toisessa on selkeästi paremmat mahdollisuudet virittää autostaan
halutessaan vaikkapa +300 hevosvoimainen rataohjus..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Taisi osua nyt omaan nilkkaan tämä sääntöjen pilkun...viilaaminen :mrgreen:

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

kterkkila kirjoitti:
Garrett kirjoitti:Huom. Isompi voi tarkoittaa mitä suuretta tahansa
Tuota en kyllä tajunnut :mrgreen:

Näyttäisi kovin siltä että tulee luokanvaihto eteen, jos satun saamaan tuon 24V padan istutettua. Saas nähdä tuleeko luokkaan muita vapareita, vai olenko ainut.
Könönen ajaa vaparilla Romeossa (vaan ei tekniikkaongelmien takia tänä vuonna) ja tietysti kaksi kertaa peräkkäin Alfan voittanut CG:kin... :)
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Taidetaan saada toinenkin vapari Romeo luokkaan :lol:

Luokan voittomahdollisuudet ovat kuitenkin aika heikot, jos ei saa autostaan irti sitä +300hp. Ei pitäisi olla paha, sillä onhan vormuloissakin paljon enemmän :silly:
Kimmo

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Saas nähdä kuka nähdään missäkin..
Jos säännöissä ei lue muuta kuin tähän mennessä
niin en vaihda luokkaa, piruuttanikaan.. :twisted: :P

Ehdottaisinkin että jos tämä pelleily jatkuu niin ennen ensi
kauden avausta jokainen esittelee autonsa ja tekniikkansa
hyvällä ellei parhaalla mahdollisella omallatunnolla täällä
forumilla ja sitten katsellaan varikolla hyvällä taikka kieroon/
lyödään suoraan tauluun. :P
Rolle kirjoitti:^Taisi osua nyt omaan nilkkaan tämä sääntöjen pilkun...viilaaminen :mrgreen:
Kyllä nilkat kestää. :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

silverine kirjoitti:Ja sitten yön yli nukkuneena:

Minä ainakin olen kuvitellut hyvällä omallatunnolla viritteleväni
autoani Alfa-luokkaan kuuluen mutta tämän luettuani kyllä
kolkuttelee... :roll:
Anna olla kolkuttelematta. Ei sille koneelle nyt mitään niin radikaalia ole tehty, etteikö se vielä Alfa-säännön henkeä minun mielestäni täyttäisi. Kolkutelkoon sitten vasta, jos ne nokat päätät vielä vaihtaa.. Mutta kuten sanottu, senkin jälkeen autosi on sääntöjen mukaan Alfa, eikä kukaan tule kyselemään omantuntosi perään.

Alustan laitto on kirjattu sääntöihin ihan vapaana asiana, joten älä siitä murehdi pätkääkään.
Ja mihin helkuttiin se raja laitetaan rahan käytön suhteen?
No eihän sitä rajaa voikaan laittaa. Jos laittaisi, että 5000 euroa, niin minkä arvoisiksi laskettaisiin varaosa-autoista riivityt tai muuten vain käytettyinä ostetut osat. Ei tuosta tulisi mitään, joten ei sellaista rajaa sitten ole, eikä tule.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

En vaihda nokkia ennen kuin olen voittanut Alfa-luokan
tuplasti peräkkäin..... :wink: ja sitten onkin moottorikoko
vähintään 5 maitolitraa, nih :mrgreen:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

kterkkila kirjoitti:Taidetaan saada toinenkin vapari Romeo luokkaan :lol:

Luokan voittomahdollisuudet ovat kuitenkin aika heikot, jos ei saa autostaan irti sitä +300hp. Ei pitäisi olla paha, sillä onhan vormuloissakin paljon enemmän :silly:
Jos minuun vertaat, niin muista, että Q4 painaa lähemmäs puoltoista tonnia. Keveämmällä autolla tehoa tarvitaan paljon vähemmän. Ehti tuo toinen vapari 2007 kauden kolmanneksi, ja siis 2 litraisella koneella.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Garrett kirjoitti:Jos minuun vertaat, niin muista, että Q4 painaa lähemmäs puoltoista tonnia.
No suhun tietty. Ei kai sitä nyt kolmanteen sijaan voi tähdätä :)
Aika kevyt tuo Q4.
Kimmo

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

kterkkila kirjoitti: Aika kevyt tuo Q4.
No - se on suhteellista. Kyllä mä 200 kiloa kevyemmällä autolla mieluummin ajaisin, Varsinkin, jos siinä olisi 75:n painosuhde.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Garrett kirjoitti: Könönen ajaa vaparilla Romeossa (vaan ei tekniikkaongelmien takia tänä vuonna) ja tietysti kaksi kertaa peräkkäin Alfan voittanut CG:kin... :)
Mutta eikös Könönen ollut vaihtanut moottorin..?
CG:lle ihan oikein tuo uusi luokitus :lol: . Vaikka
onkin ihan ihka oikea luomumies. Respect.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^Romeo on vähäjärkisten ja rangaistujen luokka :mrgreen:

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Curva Grande kirjoitti:^Romeo on vähäjärkisten ja rangaistujen luokka :mrgreen:
Melko hyvin kiteytetty. Tervetuloa.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^Kiitos...

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Niin eikös Könösen auto ole alkujaan 1300 GTJ mutta nokalla reuhaa 2-litrainen pata.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Garrett kirjoitti:105-sarjalainen. Tehkää mitä lystäätte. Jos löydätte alkuperäisen GTA koneen, niin Alfa-luokkaan vaan. Ikinä ei ilmeisesti ole ollut yli kaksilitraista konetta tuossa korissa, (Saatte todistaa vääräksi, en todellakaan ole varma), joten Alfa-luokkaan yli 2 litraista konetta ei säännön 2.3 mukaan ole mahdollista laittaa. Samaten ruiskukone menee Romeo-luokkaan
Nusnus: Montreal kuuluu 105-sarjaan ja siitähän löytyy 2,6-litrainen alumiinikasi. Ja Montyn lisäksi monessa 105-Spiiderissä on mekaaninen tai sähköinen ruisku ihan tehtaalta tullessa, tuskin niitä siitä tarvitsee rangaista.

Tämän detskun kun korjaatte niin Alfa-luokan kärkisijat on varmasti ensi vuonna miehitetty Montrealeilla :P
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Turhaan te sitä Romeo -luokkaa jännitätte. Eipä sieläkään niitä alle 1.40 autoja ole kovin montaa (vielä) näkynyt.

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Pitikö auton olla rekisteröity/katsastettu kelvatakseen mukaan?

Omaan löytyy kilvet mutta leima on "vähän vanha".
Harmittaa kun alfakupissa mentiin jo 0.02 sekkaa oman enkan ali....

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Grendel kirjoitti:Pitikö auton olla rekisteröity/katsastettu kelvatakseen mukaan?
Pitää.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Pitääkö? Eikös säännöt vaadi vain, että liikennevakuutus on voimassa? Onhan radalla punakilpisiäkin nähty.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Grendel kirjoitti:Pitikö auton olla rekisteröity/katsastettu kelvatakseen mukaan?

Omaan löytyy kilvet mutta leima on "vähän vanha".
Harmittaa kun alfakupissa mentiin jo 0.02 sekkaa oman enkan ali....
1.4 Kaikkien autojen on oltava katsastettuja ja vakuutettuja, eli täysin tieliikennelain mukaisia. Auton ei kuitenkaan tarvitse olla rekisteröity.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Keltsi
Viestit: 1842
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Kysytään nyt vielä Garretilta, että huomioidaanko säännöissä diesel/bensa-koneiden kohdalla "virittäminen" eri tavalla? Esim. joku powerboksi tai isompi cooleri tai erillainen pakoputki nostaisi suoraan Romeo-luokkaan, jossa ei tuollaisilla muutoksilla ajeta kuin terveisiä...

Em. muutokset ovat melko yleisiä ja ohjelman muokkaus/huijaaminen on hankala todeta (tämä koskee myös bensakoneita), kuitenkin vaikutus auton todelliseen suorituskykyyn on huomattavasti bensakoneista pienempi.

Mikäli säännöt ovat samat diesel/bensa-koneille, jää silloin vaihtoehdoiksi alustan sekä jarrujen parantaminen, auton keventäminen sekä katu-slicksit. Kyllähän noiden parissa puuhasteleminen voidaan laskea harrastamiseksi, mutta kuinka hyvin se sopii jokapäiväiseen käyttöautoon onkin jo aivan eri juttu.

Olisiko mahdollista rajoittaa dieseleiden "virittäminen" vakio ahtimeen? Tuo noissa on se ensimmäinen rajoittava tekijä, jos meinaa oikein voimaa ottaa ulos koneesta...

Vielä ei ole tainnut cuppiiin osallistua kuin muutama diesel, mutta 159:en yleistyessä saattaa nokilekojen määrä lisääntyä...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Keltsi kirjoitti:Kysytään nyt vielä Garretilta, että huomioidaanko säännöissä diesel/bensa-koneiden kohdalla "virittäminen" eri tavalla?
Virallinen kannanotto: Ei huomioida.

Epävirallinen eli henkilökohtainen kannanotto: Dieseli sopii Alfa-ratapäiville kuin höyrykone peltotöihin. Dieseliä saa ja pitääkin nöyryyttää radalla.

Ja taas viralliseksi. Kun vertaa viime kesältä HANU:n ja Hra Vainion aikoja, niin eihän niissä isoja eroja ole. Ehkä voisimme laittaa sääntöihin vielä oman dieseleitä koskevan pykälän. CARF:in jäsen voi halutessaan ottaa asian puheeksi esim. syyskokouksessa kohdassa "Muut asiat"
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1842
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Garrett kirjoitti:Epävirallinen eli henkilökohtainen kannanotto: Dieseli sopii Alfa-ratapäiville kuin höyrykone peltotöihin. Dieseliä saa ja pitääkin nöyryyttää radalla.
Heh heh, kuinkakohan kävi nöyryytyksen osalta viime vuoden Alfa-cupissa :wink: Tänä vuonna vastaavaan tulokseen ei olisikaan ollut aikojen puolesta mitään mahdollisuuksia...
Garrett kirjoitti:Ja taas viralliseksi. Kun vertaa viime kesältä HANU:n ja Hra Vainion aikoja, niin eihän niissä isoja eroja ole."
HANU:lla siis Steinbauerin boksi kiinni ja Vainiolla täysin vakio?

Pitänee katsoa mahtuuko tuo syyskokous aikatauluuni, voisi tulla herättämään "keskustelua" :lol:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Miten sitä maltetaankaan odottaa ensikevääseen.. :mrgreen:
Kimmo

Avatar
HANU
Viestit: 1268
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Keltsi kirjoitti:
Garrett kirjoitti:Epävirallinen eli henkilökohtainen kannanotto: Dieseli sopii Alfa-ratapäiville kuin höyrykone peltotöihin. Dieseliä saa ja pitääkin nöyryyttää radalla.
Heh heh, kuinkakohan kävi nöyryytyksen osalta viime vuoden Alfa-cupissa :wink: Tänä vuonna vastaavaan tulokseen ei olisikaan ollut aikojen puolesta mitään mahdollisuuksia...
Garrett kirjoitti:Ja taas viralliseksi. Kun vertaa viime kesältä HANU:n ja Hra Vainion aikoja, niin eihän niissä isoja eroja ole."
HANU:lla siis Steinbauerin boksi kiinni ja Vainiolla täysin vakio?

Pitänee katsoa mahtuuko tuo syyskokous aikatauluuni, voisi tulla herättämään "keskustelua" :lol:
Mulla oli viriboksi ja etuveto, Vainiolla vakiopannu ja neliveto.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Jos joltakulta on jäänyt huomaamatta niin tiedoksi että
CARF:in sivuille on ilmestynyt kuvia Jurvan ja Apparan ratapäiviltä..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Huaa! Sieltä näkee heti että toi musta 159 oli mun takana mutta lähti Cup kierrokselle ennen mua. Maailma on julma!
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Jaahas täällähän alkaa oleen hiljaista.

Alfa luokassahan autojen pitäisi olla suhteellisen vakioita, eikö?

Mites sitten nää voimansiirtoon liittyvät päivitykset katsotaan läpi sormien.(jälkikäteen asennetut lukot) :?

Tällaiseen vakiovaparilinttaan kun saisi välitetyn laatikon, se parantaisi käytännön suorituskykyä varmasti enemmän kuin mitkään lastutukset ja pakoputkiviritykset.
Mutta mielestäni auto kuuluu silloin jo Romeo-luokkaan.

Jälkikäteen lukotetuilta pisteet nollille ja siirto Romeo luokkaan. :mrgreen:

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

savijo-r kirjoitti:Mites sitten nää voimansiirtoon liittyvät päivitykset katsotaan läpi sormien.(jälkikäteen asennetut lukot) :?

Tällaiseen vakiovaparilinttaan kun saisi välitetyn laatikon, se parantaisi käytännön suorituskykyä varmasti enemmän kuin mitkään lastutukset ja pakoputkiviritykset.
Mutta mielestäni auto kuuluu silloin jo Romeo-luokkaan.

Jälkikäteen lukotetuilta pisteet nollille ja siirto Romeo luokkaan. :mrgreen:
Säännöissähän ei asiaa sivuta mitenkään. Mutta tuohon
tänä syksynä ilmi tulleeseen "omatunto-pykälään" tuon
lukon ehkä voisi liittää jos haluaa..sillä onhan Torsen
THE viritys mitä tulee läskikeula-kutosiin. Tosin halutessaan
asian voi selittää myös niin että lukon kanssa kutosesta tulee
kilpailukykyinen suhteessa vaikkapa tessuihin.. :lol:
Kun lukon laitatin omaan Alfaani niin omatunnolta ei
kysytty mitään koska ei ollut aihetta ->
Kuten jo aikaisemmin olen omasta puolestani todennut, niin
ajan itse vakioluokassa kunnes säännöt toisin määräävät.

Ps.
Luokkajakoon puuttumatta, välitetty loota olisi kyllä kiva,
kuuslovinen vakio ei ole tarpeeksi tiuha radalle, ongelman
huomaa varsinkin kolmosvaihteella.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

silverine kirjoitti:Tosin halutessaan
asian voi selittää myös niin että lukon kanssa kutosesta tulee
kilpailukykyinen suhteessa vaikkapa tessuihin.. :lol:
Tuolla oikeutuksella saisit tehdä erittäin paljon, jos vertaisit vaikka GTA:han. Vähän tuohon tyyliin mäkin alkujaan 24V:n laittoa mielessäni puolustelin, mutta Garret kumosi näkemyksen aika nopeasti.
Kimmo

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

kterkkila kirjoitti:
silverine kirjoitti:Tosin halutessaan
asian voi selittää myös niin että lukon kanssa kutosesta tulee
kilpailukykyinen suhteessa vaikkapa tessuihin.. :lol:
Tuolla oikeutuksella saisit tehdä erittäin paljon, jos vertaisit vaikka GTA:han. Vähän tuohon tyyliin mäkin alkujaan 24V:n laittoa mielessäni puolustelin, mutta Garret kumosi näkemyksen aika nopeasti.
Garrett ymmärtääkseni kumosi suunnitelmasi koska säännöissä
niin sanottiin...tai niitä sääntöjä saattoi tulkita tappioksesi.. :silly:

Taitaa tulla pitkä sessio syyskokouksen "muut asiat" -osiosta.. :mrgreen:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

silverine kirjoitti:...tai niitä sääntöjä saattoi tulkita tappioksesi.. :silly:
Nimenomaan tuosta on mielestäni kysymys. Mun mielestäni edelleenkään 24V 3.0 ei ole isompi kuin 12V 3.0, 18hp tehokkaampi kylläkin.. :roll:
Kimmo

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tämä touhu rupeaa muistuttamaan kovasti iänikuista
doping-keskustelua: mitkä aineet ovat täysin kiellettyjä,
mikä on se harmaa alue jossa voi vielä häärätä, omantunnon
mukaan :P , kuinka paljon hyötyä on lisäravinteista...etc. ja etc.

Kyllä Saatanan kirkkokin perustettiin mutta homma kaatui
siihen kun joku se vaan kuitenkin varasti kolehtihaavista...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Latvialaiset vieraamme on päättänyt pitää vielä yhden ratapäivän 26.10. Ja kutsunut Carf:n jäsenet Latviaan.
http://www.carf.fi/www.nsf/43d5a7af64d7 ... enDocument

Siinä olis meille "mestarien kilpailu", kun olis jokaiselle vieras rata. :P

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

silverine kirjoitti:Tämä touhu rupeaa muistuttamaan kovasti iänikuista
doping-keskustelua: mitkä aineet ovat täysin kiellettyjä,
mikä on se harmaa alue jossa voi vielä häärätä, omantunnon
mukaan :P , kuinka paljon hyötyä on lisäravinteista...etc. ja etc.

Kyllä Saatanan kirkkokin perustettiin mutta homma kaatui
siihen kun joku se vaan kuitenkin varasti kolehtihaavista...
Jos tätä puidaan yhtä hartaasti kuin Lahden MM-kisoja, niin sitten teillä on liikaa vapaa-aikaa :mrgreen:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ennen vanhaan Ilveksen kiakko-ottelutkin pelattiin uurestaan Jäähovissa pelin jälkeen. Kylä ne saman verran otti, ku pelikin ja lisäx nuijat haukuttiin, jos Ilves sattu häviin, mikä kyä oli harvinaista siihen Jäähovin aikaan.

Eihän tässäkään ny tuskin o viä renkaan savut ees hälvenny - sen verta uus tapaus.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Onko mitään eroa radassa esim. lähdetään paikaltaan tai suoraan vauhdeista tai jotakin muuta? Aika hyviä aikoja tehdään alfa luokassa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Cuppi kierros tapahtuu seuraavasti, varikolta lämmittelykierrokselle, ajanotto lähtee käyntiin vauhdista. Täysi kierros ja aika seis, tämän jälkeen suoraan varikolle.

^jos tätä hait? :roll:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Hain sitä onko eroa radan pituudessa ym:ssa alfa luokka vs. romeo luokka ?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei ole eroja.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Dobber kirjoitti:Onko mitään eroa radassa esim. lähdetään paikaltaan tai suoraan vauhdeista tai jotakin muuta? Aika hyviä aikoja tehdään alfa luokassa.
Alfa-luokkaan onkin päässyt pesiytymään vippaskonsteja
käyttäviä omatunnottomia loisia, eihän nuo ajat muuten selity.
Eikun pisteet nollille moisilta. :silly:
:drinking:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ja jos viimeisen Ahvenistojen aikoja vertaa, niin muistetaan että Alfa-luokka pääsi ajamaan kuivalla. Sade alkoi Romeo-luokan alkupuolella.
Kimmo

Vastaa Viestiin