Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11245
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ovat muuten minun ex-pitoautojani sekä Jyrkin GTV että Ysikympin 164. Eli ei taida toimivuus olla suoraan kiinni edellisestä omistajastakaan.

Edit: Laitetaas se ihmisten suhtautuminenkin ettei mene ihan ohi otsikon. Yleisin keskustelu taitaa mennä jotakuinkin näin:

- Ai Alfa, eikös ne ole kaikkein heikoimpia ja epäluotettavimpia autoja?
- Joo, saattaa olla. Mitä sitten?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Taitaa olla melkoinen murheenkryyni tuo GTV, kun se vei Rasvikseltakin uskon mm. TS-koneita kohtaan.. :-D

Ei vaan, kyllähän tuo varmasti uskoa koettelee. Taitaa nämä vehkeet olla (kuten autot yleensäkin) yksilöitä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Lyhyen Alfisti uran mielenpainuvin lausunto lienee tullut omalta isäukolta. "Vuosittainen" autonvaihtoaika oli lyhentynyt puoleen vuoteen, joten ukko näytti vähän pitkää naamaa, kun esittelyssä oli jälleen Alfa (toinen). Puolipakolla sain sen kokeilemaan kärryä ja sit mentiin. Ekasta risteyksestä ukko polkaisi lähes satasen mittariin kaupunkialueella: "Tämähän lähtee ihan sikana!" Piti oikein toppuutella, että ei joka risteyksestä tartte täysiä lähettää... Koeajon jälkeen ukko kierteli kärryä ja myhäili aivan eri malliin. Lastu pitäisi kuulemma ostaa omaan autoon :-D

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Heitin eilen kaverin kotiinsa ja pysähdyin sitten talon parkkikselle. Oli sattumalta ikkuna auki ja kuulu heti jostain auton takaa "Kato miten hieno auto!" sitten mustalaisnainen kävelee auton vierelle ja sanoo "On sulla hieno auto, vaihatko tähän?" ja osoittaa merssuaan :mrgreen: kaveri heitti takasin "ei tää kaveri mersuun vaihda" :-D
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Vaimo on opettaja, ja kahdeksasluokkalaiset olivat intoutuneet kommentoimaan open kulkupeliä.

Alfa on kuulemma "porvari-auto" ja "aika hot". :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Rintajoupin myyjä pysäytti ja kyseli kovasti alfasta, kun ajelin vaihtoautorivien välissä. Kyseli hintaa, moottorin kokoa, kehui hienoksi jne.. menin kyllä sanattomaksi, kun autokauppias kiinnostui niin kovasti alfasta! :mrgreen: sano jotain että harrastelee itsekin vanhempia alfoja..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Jihti
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Elo 2007, 11:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jihti »

Sleepperi kirjoitti:Rintajoupin myyjä pysäytti ja kyseli kovasti alfasta, kun ajelin vaihtoautorivien välissä. Kyseli hintaa, moottorin kokoa, kehui hienoksi jne.. menin kyllä sanattomaksi, kun autokauppias kiinnostui niin kovasti alfasta! :mrgreen: sano jotain että harrastelee itsekin vanhempia alfoja..
Samassa liikkeessä tuli mullekkin kommenttia, itse myyjällä ainakin silloin oli 156 V6. Liekö sama myyjä sitten...

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Parkkeerasin autoni faijan Meganen viereen.
Äijä nousi autostaan ja

Faija: "Mikäs toi saundi oikein oli..?"
Minä: "Uus putki laitettu, ai saundas hyvältä vai..?"
Faija: "Eiku tuntu persuuksissa"

Tänään ajoin auton ruutuun akkukaupan pihaan
ja samassa ponkaisi henkilökuntaa ulos liikkeestä
kehumaan Alfan saundeja sekä habitusta.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Eilen sai kuulla vanhemmalta naisihmiseltä että eikös kaikki alfat olekaan punasia avoautoja. :)
Joona Karimaa
____________

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Selailin töissä eilen nettiautoa aikani kuluksi. Paikalle pyyhältää työkaveri ja tokaisee "Mitä sä tuollaisia Alfoja katselet? Osta bemari, ne on hienoja!"

Seuraavaksi neito ihmettelikin miten joku voi saada niin murhaavan katseen aikaiseksi.

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Jyrki kirjoitti: Ei tästä automerkistä tosiaankaan kannata mitään mitään hurmosuskontoa itselle tehdä, vaikka ne on hyvän näköisiä ja niillä on niin hyvä ajaa. Itsekin tunnen intohimoa juuri näitä ominaisuuksia kohtaan, mutta kun se ei riitä.

(ottiatuota eli ot:tä)

Jep, samanhan totesi Alfa Romeo itsekin taannoisissa mainoksissaan: "Beauty is not enough" . Liekö itseironiaa vai faktojen tunnustamista ?

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Heitin äsken naapurin muksun kotiin äitinsä luokse.
"vau! ai onks tää sun auto"
"paljo hei kulkee?"
"vi*** on tää hei hieno"

Puristi koko matkan penkkiä kaksin käsin ku naapuri käski antaa pojalle vähän kyytiä.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

6-vuotias serkkuni, jonka isällä on tallissaan Audit Q7 ja S8, tokaisi Alfasta seuraavaa: "Mä luulin ekaks et se on Verrari mut ei se ookaan ku se on Lamportsiini".

Ymmärtää hyvän päälle. 8)
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Toivottavasti isä oli paikalla kuulemassa. :wink:

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Kävi kaveri alfan kyydissä, kiihdytin hitaasti, mutta kierrokset nous suht korkeelle ja kaveri totes "vi%%#¤, mikä ääni.." sit piti vetääkin nopeempaa :)

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Avo-anoppi kysyi 3-vuotiaaltamme(tyttö):
"No mikäs auto teillä on, muistatko minkä merkkinen?"

Tomera vastaus: "Meillä on Alffa Roomeo, kun minä
kasvan isoksi tytöksi niin sitten minä pääsen isin viereen
istumaan kun isi kääntää rumpua(lue:ratti)".

Mummu tähän: "Tiedätkö mikä auto mummulla on?"

Vastaus: "Sellainen...tavallinen." (mersu)


Pisteet himaan. Tähän vielä sen verran että tyttöä ei ole
asennekasvatettu mihinkään suuntaan vaan päätelmä oli
hänen omansa. Isin tyttö. :lol:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

Kahden juopuneen kolmikymppisen ukon keskustelua (eli huuteli meikäläiselle) eilen Helsingin Töölössä noin kello 22.

Tyyppi1: Tossa on just se auto, mistä mä puhuin!
Tyyppi2: Ai mikä?

Tyyppi1(yksin loput):
- No se Alfa Romeo!
- Hei, Alfa, Tarkista bensa ja tankkaa öljyt!
- Tarkista oikeesti ne öljyt ennen kuin leikkaa kiinni! Joo v---u tankkaa öljyt ja tarkista bensa.
- Hei jätkä, tarkista ne öljyt.

(Tässä vaiheessa avovaimo tulee esiin auton takaa, tai ukko muuten vaan bongaa sen.)

- Ei mutta v---u, kyllä Alfalla saa p---ua! Se on varma, se kaataa naisia, saa---na!!
- Kato ny s--tana, mikä kissa sillä on! (toinen kaveri yrittää jo rauhoitella)
- Siis v---u on se kissa, ei paha! Ei paha! Kyllä Alfalla s----tana saa, siinä sen on hyvä!

Tällä tavalla nää tyypit tiivisti Alfan olemuksen. En turhaan viittinyt paljastaa, että yhteiseloa on noin kuusi vuotta, ja että Alfa on yhteisomistuksessa :-D . Sen verran hyvällä tuulella olin, ettei ruvennut edes harmittamaan kommentit, kummastakaan.

Avovaimoa vaan otti päähän ettei äijät tajunneet, että se on senkin auto. Se on sille nykyään tärkeää. Pitänee ostaa kohta toinen :lol:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4348
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Haha :D Ei paha.

Oma Alfani kun on vanhempaa mallia, niin sillä kyllä heruu aina katseita ja kehuja, niin sukulaisilta kuin tuntemattomilta. :)

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

^^
Aivan loistava! :mrgreen:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^^^Joo kateellisten paneskelua, eikun panettelua.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
jeQQ
Viestit: 4348
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Haha, äsken talonmies puhu puhelimessa, katseli Alfaa ja puhui kaverillensa "onse perkuleen hieno peli" :D

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Kaikki tutut ja työkaverit pitää allekirjoittanutta sekopäänä kun valitsin autoetuautoksi Alfan. Samaan työpaikan leasing-hintaan olisin saanu etuautoksi C-sarjan mesun (pappa ++), Volvo V70:sen, A4:sen tai juntti-BMW:n.

No tähänmennessä olen vaan todennut tutuille, että samalla lailla ne kaikki hajoaa ja ainakin toi näyttää hyvältä hajonneena siellä tienposkessa :D.

No huumorillahan noi menee ja Fiat-kuittailutkin ei nykyään enää oikeen pure kun ne on oikeasti tosi nättejä pelejä.
-Matti-

Avatar
jeQQ
Viestit: 4348
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo, kyllä Alfassa on vaan aivan eri fiilis, kun sillä ajelee. Ei välttämättä oo aina parhaasta päästä, mutta eipä oo muovinen homosohva. :roll:

Avatar
lagamaggan
Viestit: 41
Liittynyt: 28 Heinä 2008, 13:35
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja lagamaggan »

BTW - kehitin juuri täydellisen vastuaksen työpaikan alfavit*uilijoille..(lue: bimmerimiehille, ja vulvapoitsuille)

Vit*uilija: "Menit sitte ostamaan Italialaisen paskan, hähhää! Eihän ne kestä pakkasella ja korjaaminenkin maksaa enemmän ku Mesessä tai Bemussa"
Alfisti: "Ai? Sä oot kanssa omistanu Alfan! Mikäs malli oli kyseessä?"
Vit*uilija: "..öö.. en.."
Alfisti: "Mutta olet kuitenkin useampaa Alfaa koeajanut tai tyypitellyt muuten vaan?"
Vit*uilija: "..No en oikeastaan..."
Alfisti: "Eli pidetään sitten ne tyhmät yleistykset omina, eikös?"
tai
Alfisti: " ...jaaha...taas näitä..."

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Minulle on ainakin sattunut monta kertaa melkein identtinen keskustelu, ja näinhän siinä yleensä on käynyt. :mrgreen:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kyyditsin työkaveria Alfalla ja tultiin tietyömaa alueelle joka oli väliaikaisella sorapinnalla.Väisteli kuoppia ja totesin ettei ole oikein tällaiselle pinnalle Alfaa suunniteltu. Työkaveri totesi tyynesti ettei Alfaa ole tehty ajettavaksi ollenkaan.

Olin niin tyrmistynyt ettei autossa matkalla sitten muuta puhuttukaan :?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
pitkämies
Viestit: 2469
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Menin tuossa aamulla joskus kuuden jälkeen postilaatikolle ja lehti kainalossa aloin nyppiä neulasia alfan tuulilasinpyyhkijöistä ja ilmanottoaukoista(auto seisoo männyn alla ja neulaset ja pihka ovat vihollisiani :evil: ), kun ohi köpittelee melkein naapurin rouva n. 75 vee....Moikkaillaan ja rouva huutelee että; On se vaan nätti tuo sun autos!! Piristi kummasti muuten harmaata päivää :-D
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Mulle riittää palautteeksi ihan se että kun pari vuotta sitten ostin alueen ensimmäisen Alfan (pysäköity näkyvästi) niin nyt niitä pyörii alueella ainakin 5 :)

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Joku tässä taannoin kommentoi mustaa Gtv:täni:

- "Sulla on sellainen huumediileri auto"
- "Täh!?, miten niiin?"
- "No, sellainen hieno urheiluauto"

Selvisi sekin miksi joka kerta pysyätetään rajalla :shock:

Toinen vakio kommentti on: "Night Rider"! 8)
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Tuusulassa oli poliisit pitänyt tänään ratsiaa ja pysäytteli autoja oman valinnan mukaan, avovaimo oli siihen sitten Alfan ratista pysäytetty.

Poliisi-setä siinä työn ohessa oli yrittänyt pitää naaman peruslukemilla ja melkein kuolannut kun oli ihaillut Alfaa, loppu komenti oli:
- "On hienon värinen auto"! :mrgreen:

Avatar
McJohnson
Viestit: 183
Liittynyt: 15 Elo 2008, 14:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja McJohnson »

Yleisin kettuilu, mitä kuulee on:
"Mihin sun takaoven kahvat on tippunut?"

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Vaimo kertoi tänään meidän tyttärelle (2v 2kk), että "mennään tänään tällä autolla tätin luokse, että saadaan tuplavaunut mukaan" ja osoitti opelia. Tytär heittäytyi maahan itkemään ja huusi "mie haluun mennä Alfalla, mie en haluu mennä ooppelilla!"

Life is hard -get used to it. :mrgreen:

Ihmettelin vain, että tytär tietää jo autojen merkitkin. Ei niitä ole sen kummemmin opetettu..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

^On täysin uskomatonta, mitä tuon ikäset nassikat voi oppia ja muistaa. Itse ihmettelin taannoin, kun oma, silloin vajaa 3-vuotias poikani selitti innoissaan öljynpainemittarista :mrgreen: Sitten muistin että olin joskus aiemmin ohimennen esitellyt ahto- ja öljynpainemittareita...
I do my loving in the winter.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Viime viikolla olin jonottamassa autopesulaan, tuli perässä olleesta C-mersusta (vm. -94 tjsp) vanhempi ukko koputtamaan lasiin: "sammutatko moottorin kun savuttaa niin paljon ja ne kaikki tulee tonne sisään, katto ny kun pöllyttää". Olin just lähtenyt töistä ja kylmällä koneella näillä ilmoilla kai se nyt päästää vesihöyryä kunnes lämpiää. Eikä todellakaan savuta. No, ajattelin olla kohtelias ja sammuttaa koneen niin eikö tämä päräytä lopuksi, että "Kyllä se siitä vielä käyntiin lähtee vaikka sammutatkin". Sai ukkeli haistella "savuja" lopun jonotuksen.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Ja yleensähän kärkäimmät kommentit tulevat tyypeiltä jotka eivät oo ikinä ees istuneet alffan kyydissä,puhumattakaan sellaisen omistamisesta!!Mulla oli eka italiainen Lancia Delta Evo,siitä shellin parlamentti tiesi kaiken vaikka niitä tais silloin olla suomessa kilvissä joku 3 KPL !!!! :shock: :shock: :shock:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11245
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^^ Minäkin oon ollut havaitsevinani tuontyyppistä asennetta nimenomaan vanhemmilla Mersuilla ajavilta varttuneemmilta herrasmiehiltä. Tuoreemmilla yksilöillä ajavilla on kai yleensä muitakin keinoja päteä kuin viisastelemalla muunmerkkisten autojen kuskeille :twisted:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Putsailin aamulla autoa lumen rippeistä kun kuulin kauempaa jonkun kysyvän jotain. No eräs naapurinihan (hänellä itsellä hieman tuunattu vuosituhannen vaihteen v6 syncro Passatti) se sieltä tallusteli autolleni päin.


Naapuri: Mikä auto toi on? Minkä maalainen toi on?
Minä: Mitä? (jannu oli vielä sen verran kaukana, etten kuullut kunnolla)
Naapuri: Mikä auto toi on?
Minä: - (ajattelin, että siinähän se lukee takaluukussa, jota tuijotat)
Naapuri: Onko tää Alfa Romeo? Onko se saksalainen?
Minä: eei...
Naapuri: Ai jaa, vai oliko Alfa italialainen?
Minä: Juu, italialainenhan se
Naapuri: Se on tyylikäs auto, luulin että se on saksalainen. Mikä moottori siinä on? Onko se kakslitranen?
Minä: Joo, se on tolla pikkukoneella.
Naapuri: Mullahan on tossa omassa 2.8 litranen. Siinä on lastukin. Vaikka se on kyllä niin tehokas, että ei se olis sellasta tarvinnu.
Minä: Joo-o, aivan.
Naapuri: Kaverilla on kanssa tällanen Alfa, hopea.
Minä: Ai jaa? Onko se tällanen 166 vai onko se 156 joka on hieman tämän näk...
Naapuri: Joo, on se tämmönen... (silmäilee perää)joo tän näkönen.
Mun veljellä on muuten samanlainen Passatti kun mulla. Saman värinenkin.

Todellakin on samanlainen. Olen joskus kiinnittänyt huomiota kun on käynyt kylässä. Molemmilla tosiaan samanlaiset, saman väriset, sama tarvikespoileri, samat Lexus-takavalot, samat "Volks Wagen" ym. -lisälätkät takaluukussa, sekä molempiin on asennettu xenonit. Vain vanteet ovat erilaiset ja siinä veljen auton takaluukussa on liimattuna kilven molemmin puolin lisäheijastimet joita tän naapurin autossa ei ole.

Oli vähän kiire viemään lapsia hoitoon enkä jaksanut/ ehtinyt kuunnella kaikkia juttuja VW:n hihnapyörän sivuäänistä ym. diibadaabaa. Mitään dissausta ei kuitenkaan oman auton suuntaan tullut. :)

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

Pitkästä aikaa tuli hyvä mieli kun kaverin kanssa ruokkiksella käytiin. Ei ollu ennen kaveri ollu Alfan kyydis, vannoutunu Ford-mies kun on. No, takas tullessa piti hiukan kiihtyvyyttä kokeilla. Kaveri vaan pois noustessaan totes että: "oota hetki ku kaivelen pallit penkin välistä." Ei taida enää vittuilla Alfan menohaluista... :P :P
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

- impressive sound
- olin unohtanut miten magee tää on
- ympäristökatastrofi

Juuri kun olin ostanut ja menossa autolle, niin naapuri oli jo hallissa ihailemassa :mrgreen:
Eikä ollut ainoa kerta kun on naapurit tullut ihailemaan :wink:

Noh, on tullut juttua niistä katsastustilastoistakin :roll:

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Kaveri on vierestä seurannut Alfa-sekoilujani mutta ei
näköjään ole ottanut onkeensa vaan on ihastunut
kaksilitraiseen 147:kaan...sellaista kuulema tarttis
mennä koeajamaan. :roll: :) Vaikka kuinka lyön faktaa
pöytään ja haukun Alfat paskaksi niin ei vaan usko.
On nähnyt katsastustilastotkin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

Erottakaa foorumilta tai puhkokaa renkaat tjsp., mut mie oon yleensä lähteny tähän leikkin mukaan. Tyyliin että vaikka jenkkiautofirmat on lopun eellä, niin Fiat-konsernilla pyyhkii hyvin, koska varaosia menee niin hitosti (Osaksi edellä oleva kommentti siitä syystä, että en ymmärrä miksi kukaan ostaisi fiiattia, paska auto ilman minkäänlaista fiilistä, oon siis tyypillinen essonbaarimes, mutta tajuatte idean)

Ehkä syynä on se, että mieluummin oon sinnikäs Alfamies kun kermaperse mersumies, jolla kaiken täytyy olla aina täysin kunnossa. Tai sitten se, että ajan oikeasti epävarmalla Alfalla, vaikka se ei oo kertaakaan jättäny tielle ja huoltokulut on 2 viime vuodelta ollu n. 120 € (Tosin ajotkin talvella on pätkittäistä, kerran kuussa pitempiä matkoja n. 300 km suuntaansa, kesällä tietty enemmän. Ja tietysti miula on toinen samanlainen mistä voi ottaa varaosia).
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Hauska kommentti tänään Stokkan parkkihallissa vieressä parkissa olleen Seat Leonin kuskilta. "Mun piti ostaa tämmönen Alfa-kopio, kun ei rahat riittäny aitoon."

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Janne kirjoitti: "Mun piti ostaa tämmönen Alfa-kopio, kun ei rahat riittäny aitoon."
Kuvaa hyvin De Silvan suunnittelemaa Leonia.

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Pepee »

jep.. noista kommenteista tuli mieleen yks hyvä kommentti minkä kuulin ajossa ku oli lasi sen verran raollaan.. :P oli aika pimeää mutta aurinko just laskenut melkein näkymättömiin.. sellainen parikymppinen pariskunta kävelee baarista pois päin ja niillä on mukana siinä myös sitten kolmas henkilö joka on mies puolinen. Noh, eli kävellen oli liikkeellä 2 "miestä" ja 1 nainen.. tässä keskustelu jonka kuulin..

Nainen: Kattokaa ku on hieno auto, ei montaa tuollaista näe!!
"mies1": no ei mun mielestä, tuo on ruma ku mikä !
"mies2": joo niin onkin, en kehtaisi edes tuolla ajaa!
Nainen: no on se ainakin tosi kiiltävä
"mies1": Romu mikä romu ! (silti salaa piti vilkuilla olan yli alfan ylväitä muotoja)
"mies2"niinpä..
"nainen lisää heti siihen perään": no mun mielestä se on ainakin vitun hieno!
Molemmat miehet huudahtaa yhtä aikaa sarkastisella ja vittuuntuneella äänellä : no vittu mee vinkumaan sen kyytiin ku noin kovaa haluat, tarvi saatana meille kehua jatkuvasti..

tämän kuultua repesin mukavaan nauruun kabiinissa ja ku se lasi oli auki niin tais poikia vähä hävettää ku kuulivat mun naurun .. :D :D

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:-D No mulla oli vähän samanlainen tapahtuma ku Pepeellä viime kesänä, mut paljon miedompi... tulin ulos kinkkiraflasta ja kävelin autolle kun sen ohi käveli varmaan reilu 2-kymppinen pariskunta ja tyttö sanoi pojalle : - Kato Alfa! Poika vilkaisi nopeasti eikä sanonut mitään tai korkeintaan "joo joo". Tyttö katteli autoa viä hetken siinä mennessään. No mä multahan tuli hunajat ulos joka reiästä. Ja tänään joku keski-iän ylittänyt nainen katteli autoa tavallista pitempään ja ei varmasti ymmärtänyt autoista hevonv****a. Onkohan Da Silva saanut idean tähän koriin niinku unimaailmasta... :wink:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Hirveän usein ei tule kommenttia, mutta välillä ihan hauskojakin. Vaimo ei ymmärrä autoista mitään, ja jaksaa aina säännöllisesti irvailla tuosta toisesta 75:stä joka on kroonisesti vaiheessa. Joulukuussa kun ajettiin kotoa Espoosta Tampereelle oli vaimo melko hiljaa Riihimäelle asti, sitten tuli hiukan paheksuvaa kommenttia autosta kun ei se meinaa pysyä tiellä. Minä kun kotoa lähtiessä suuresti ponnistellen vain hyvin hillitysti reipastelin... Syksyllä töihin mennessä kävin kiireessä hesessä lounaalla ja jätin auton pihaan. Kun menin pöytään huomasi myyjä pihassa seisovan Alfan ja alkoi suu vaahdossa selittää jotain kaverilleen ilmeisen innostuneena. Valitettavasti en kuullut mistä oli puhe. Syksyllä veli kävi avokkinsa kanssa vilkaisemassa Alfaa. Nyt se avokki pelkää istua kyytiin. Isä naureskeli että mistä mä noita kaivan, vaikka ei noi nyt niin harvinaisia ole. Jouluna siskon avomies kommentoi että luuli mun ajaneen Skodalla pihaan. En ihan ymmärtänyt. Oli kyllä vilpittömän kiinnostunut ja pyysi vähän esittelemään sitä. Negatiivisia kommentteja ei paljoa ole kuulunut, mutta vihjailut Fiat-sukulaisuuteen pitää oikaista välittömästi, ei toi ole hiivatti, vaan aito Alfa. Vähät kerrat kun olen korjaamolta kysynyt jotain pikkujuttuja ei ole vakuuttaneet kun eivät tunnu ymmärtävän mitään moisen auton tekniikasta. Taitaa Golfit ja Korollat riittää niin ei tarvitse tietää autoista mitään.

Ja jos teksti on vähän jäsentymätön, niin johtunee siitä että on kännykällä kirjoitettu :)

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tuomas K kirjoitti: Negatiivisia kommentteja ei paljoa ole kuulunut, mutta vihjailut Fiat-sukulaisuuteen pitää oikaista välittömästi, ei toi ole hiivatti, vaan aito Alfa.
Hyvä, hyvä.
Muista aina korjata nuo kommentit.
Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Hyvä, että jaksat pitää hajuraon rahvaan kehonkuljetuslaitteisiin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11245
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hajuraoista tiedä, mutta 75 nyt kumminkin on viimeinen malli jolla ei ole juurikaan mitään tekemistä Fiatin kanssa. Joku viiksikytkin saattaa olla samanlainen.

Satuin tuossa samaan palaveriin erään yhteistyökumppanin kanssa, ja Pösön nähtyään kommentti oli "Eikös sulla viimeksi ollut joku oikea auto?"

:puppydogeyes:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^ :mrgreen:

Juu, tuosta tulikin mieleen, kun joulun seutuvilla tapasin vaimon sukulaisia anoppilassa. Pihaan oli jäänyt edellisen illan appiukon viiskymppisten vieton takia yksi uudehko Bimmeri (semmonen samanlainen, kuin Hanulla aikaisemmin. Valkoisenakin tosin ihan tyylikäs). Enivei, vaimon täti kommentoi tähän: "ettekai te ole vaihtanut Alfaa pois?"

Niin, Alfa arvohan oli sen hikiset 4000€ ja bimmerin 30 000€? :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

Jos jaksaisi, niin tähän voisi kirjoittaa juttua yhden Kalle Päätalo kirjan verran...

no kuitennii, tossa heinäkuun lopussa, kun hankin oman rakkaan Alfani, ja pääsin sillä ensimmäistä kertaa töihin niin tämä kettuilu alkoin välittömästi. Siinä vaiheessa Alfa kilisi ja kolisi kuin pieni tivoli(venttiilistö nyttemmin korjattu) kettuilu oli kaiken kattavaa kunnes....eräässä kahvipöytä keskustelussa: L=mää itte X=työtoveri

X:katos katos Diesel alfakuski saapuu
L:huomenta vaa sullekki
X:muistikko vaihtaa hehkut?
L:jep jep
Xpaljos se sun paskas syö ainetta satasella?
L:kaupungissa mun ajotyylillä noin 13L/100km
X:WTF?!? kuis sulla on varaa ajaa sillä?
L: kuis sulla on varaa juosta huorissa ja ryypätä joka ainoa viikonloppu molempina päivinä?
X:......

se kettuilu loppu siihen....

toinen todella positiivisesti häkellyttävä tilanne sattui joskus elokuun lopulla tampereen keskustassa: odottelin kaveria saapuvaksi laukontorin laitaan josta lupasin hänet hakea baari-illan päätteeksi kun paikalle saapasteli TOD nätti naisihminen L= oon taas mää X=tää tuntemattomaksi jäänyt neito

X: vau, 164 superi ja vielä V6...onks tää 12 vai 24 venttiilinen?
L: ?!?!?!? :crazyeyes: (levis muuten aika lahjakkaasti nappulat siinä kohtaa laudalle) sain lopulta kerrottua että on 12v
X:on tosi hieno peli ja kiva ajaa mulla on ollu itellä näitä 2kpl
L:äimistys jatkuu...
X:onks paljo ajettu? vuosimalli? ym....
L:luettelin nämä
X:onneksi joku muukin nuori viitsii ostaa näitä vehkeitä ku kaikki tuntuu nykyään kammoksuvan....
L:joo nii....
X:tarvii jatkaa matkaa viimenen bussi menee kohta....
L: hiljaisuus(enkä älynny ees saatille kysellä :evil: )

tässä 2 ääripäätä reaktioista....ja siihen väliin mahtuu vielä aika nippu

Vastaa Viestiin