Viimeisin hankinta?
Valvoja: Moderators
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Siirtotarrat Alfaan yhdeksi päiväksi ja akku "ilmaiseksi".
Oli vanha akku kuoleentunut, ettei ottanut enää virtaa vastaan ja siirtämiseen olisi suotavaa olla toimiva, vaikka huonokin, akku. Pieni soittokierros tutuille tuotti heikon tuloksen ja kello oli tässä vaiheessa kuitenkin jo yli kuusi illalla, fusk, mistä akku. Uudet maksaa maltaita ja hunajaa sekoitettuna, ei kiitos.
Sitten välähti, paikallinen Automaa on auki klo 20 asti, sinne siis huollon puolelta utelemaan akkua. Kerroin rehellisesti tarkoituksen ja kaveri kävi kaivamassa akun, joka testerin mukaan on kuitenkin ihan ok ja ottaa virtaakin vastaan. Ilmaiseksi olisin saanut, mutta annoin 10€ kahvirahaa, kun eihän sen olisi sitä akkua ollut mikään pakko edes vaivautua hakemaan.
Jos joskus joku "romu" tarvitsee uuden akun, tuo on halpa konsti saada ihan toimiva akku
Oli vanha akku kuoleentunut, ettei ottanut enää virtaa vastaan ja siirtämiseen olisi suotavaa olla toimiva, vaikka huonokin, akku. Pieni soittokierros tutuille tuotti heikon tuloksen ja kello oli tässä vaiheessa kuitenkin jo yli kuusi illalla, fusk, mistä akku. Uudet maksaa maltaita ja hunajaa sekoitettuna, ei kiitos.
Sitten välähti, paikallinen Automaa on auki klo 20 asti, sinne siis huollon puolelta utelemaan akkua. Kerroin rehellisesti tarkoituksen ja kaveri kävi kaivamassa akun, joka testerin mukaan on kuitenkin ihan ok ja ottaa virtaakin vastaan. Ilmaiseksi olisin saanut, mutta annoin 10€ kahvirahaa, kun eihän sen olisi sitä akkua ollut mikään pakko edes vaivautua hakemaan.
Jos joskus joku "romu" tarvitsee uuden akun, tuo on halpa konsti saada ihan toimiva akku
- KJS
- Viestit: 4705
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
^Sama auto kyseessä. Tähänastisten tutkimusten perusteella pitäisi olla ihan kohtuuhyvä koriltaan eikä tekniikassakaan vaikuttaisi mitään isompaa olevan. Jarruja pitää nyt ensihätään tosiaan herkistellä ja laakeriremppaa on tiedossa. Auto on tuotu aikaan muuttoautona Espanjkasta. Auton suomalaiselle ostajalle myyneen liikkeen osoite on Palma de Mallorca ja huollot 30 tkm saakka tehty siellä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Termostaatti 166:seen ja vaihdettukin tänään.
Nyt pysyy tasaisesti 90C:ssa. Vanhassa tuli erikoinen vika kun nosti kerran 90:neen ja sitten pysyi tasaisesti 70:ssä.
Kannattaa ostaa samalla uudet klemmarit (4 kpl). Pari oli sellaista pikaklemmaria joista en keksinyt miten ne voisi edes uusio käyttää.
Nyt pysyy tasaisesti 90C:ssa. Vanhassa tuli erikoinen vika kun nosti kerran 90:neen ja sitten pysyi tasaisesti 70:ssä.
Kannattaa ostaa samalla uudet klemmarit (4 kpl). Pari oli sellaista pikaklemmaria joista en keksinyt miten ne voisi edes uusio käyttää.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11285
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kun ei kelit ole suosiollisia 1:1-rakennussarjojen näpräämiseen niin Citroën DS:n kanssa piti tyytyä skaalaan 1:16. No, tätä ei ehkä tarvitse hitsata.
Ihmeen vähän on Alfa-piperryssarjoja tyrkyllä, ei taida löytyä kuin Tamiyan 155 V6TI, 916 GTV ja sitten jonkun toisen valmistajan Giulietta Spider. Mallivalmistajat taitavat tietää että täysikokoisissakin on rakentamista ihan tarpeeksi?
Ihmeen vähän on Alfa-piperryssarjoja tyrkyllä, ei taida löytyä kuin Tamiyan 155 V6TI, 916 GTV ja sitten jonkun toisen valmistajan Giulietta Spider. Mallivalmistajat taitavat tietää että täysikokoisissakin on rakentamista ihan tarpeeksi?
- Epäkelpokeräilijä -
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Mistä ostit ja pajo makso?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Termostaatti 166:seen ja vaihdettukin tänään.
Nyt pysyy tasaisesti 90C:ssa. Vanhassa tuli erikoinen vika kun nosti kerran 90:neen ja sitten pysyi tasaisesti 70:ssä.
Kannattaa ostaa samalla uudet klemmarit (4 kpl). Pari oli sellaista pikaklemmaria joista en keksinyt miten ne voisi edes uusio käyttää.
Mulla kieppuu lämmöt 60-70 asteessa.
Heh yhtäkkiä tajusin että oon kirjottanu tänne ihan sekavia.BB kirjoitti:Kyllä periaatteessa 5.1 systeemi soi parhaiten silloin kun ne kaikki viis pönttöä on samanlaiset. Ainakin 5.1 materiaalia miksatessa on kaikkien kolmen L, C, R, oltava samanlaisia. Näin tosin on aika harvassa kotisysteemissä.
Itsellä 3x Genelec 1029 ja 2x Genelec 1030
Ja juu ylläolevaan sanoisin että ei kannata ostaa tollee sikin sokin, voipi käydä niin ettei toimi.
Siis 3kpl 1031 ja 2 kpl 1030 Geneleccejä. Tossa edelliseen viestiin kirjottamassani esimerkissä ei olis mitään järkeä. (surround kajarit isommat)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Sama tässä. Lähdin nopeasti liikennevaloista ja cop perässä. Se mittasi ja antoi minulle laskun hänen Folkkarin nopeus mittarin perusteella(siis ei nopeus pistoolia). Miten se voi olla? Onko laillista ja voiko vaatia, ettäperutavat koko paskan?Roach kirjoitti:80 km/h @ 50 km/h alueella. Sain pitää kortin.
Nothing beats cubic inch
^Kyllä siinä luultavasti voi väittää vastaan tai ainakin vaatia että pyöristetään alaspäin mittarivirheiden yms mittaamista vaikeuttavien tekijöiden takia. Minulta taannoin tutkasivat ylinopeutta ja pysäyttivät. Skodan takapenkillä istuessani näyttivät sitten tutkan lukemia ja kysyivät että kiistänkö. Kai siinä olisi voinut alkaa vastaan väittämään, mutta arvelin nopeuksien pitävän suurinpiirtein paikkansa.
Iso käsi poliiseille jotka silloin pysäyttivät. Heidän suhtautuminen oli todella asiallista vaikka en sanomisella selvinnytkään. Asiaa varmaan helpotti se että en itse alkanut riehumaan ja mesoamaan.
Iso käsi poliiseille jotka silloin pysäyttivät. Heidän suhtautuminen oli todella asiallista vaikka en sanomisella selvinnytkään. Asiaa varmaan helpotti se että en itse alkanut riehumaan ja mesoamaan.
Tein itse - säästin
Minulle on joskus kerrottu, että näin voi poliisi myös toimia, jopa omalla autollaan. Tosin tämä on siis näitä "kaverin kaveri kertoi" -juttuja.TestarosaFinland kirjoitti:Onko laillista ja voiko vaatia, ettäperutavat koko paskan?
Kaipa niiltä voisi jotain papereita pyytää, ainakin teollisuudessa pitää olla kaiken maailman kalibrointisuunnitelmat/-todistukset joka vehkeestä. Enpä sitten jaksanut kaivaa verta nenästä, vaan olin ihan kuunteluoppilaana. Oma tietoinen valintahan tuo nopeus oli (eka kerta 14 vuoteen, jo oli aikakin).
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Niin, joo.. 14 vuotta on pitkä aika jopa turkulaiselle.Roach kirjoitti:(eka kerta 14 vuoteen, jo oli aikakin)
Tsori oli pakko. Ja sitä paitti joku muu olisi kuitannut kuitenkin.
Ei vaan, issellänikin on täynnä 11 vuotta tämän sortin poikuutta. Ei edes parkkisakkoa. Puhaltaa olen tainnut viisi kertaa alkometriin.
Jaa, niin, hankinta. 100 neliötä 15 mm koivuvaneria...
Senza cuore saremmo solo macchine
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Tommonen
http://www.extremefood.com/shop/product ... oductid=14
Oli ihan hyvää ku "raakana" maistoin... kyllä siinä makuakin on...
http://www.extremefood.com/shop/product ... oductid=14
Oli ihan hyvää ku "raakana" maistoin... kyllä siinä makuakin on...
Viimeksi muokannut Nouko88, 13 Tammi 2009, 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2043
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
- Paikkakunta: Hyvinkää
- jeQQ
- Viestit: 4395
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=1170Nouko88 kirjoitti:Tommonen
http://www.extremefood.com/shop/product ... oductid=14
Oli ihan hyvää ku "raakana" maistoin... kyllä siinä makuakin on...
Nää on näitä mielenkiintoisia sooseja.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11285
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, ei se huono opus ole ja kattaa mm. alustan, jarrujen ja voimansiirron näpelöintiä. Itse jäin kyllä vähän kaipaamaan "tällainen on vakiomoottori, jos haluat parannusta tänne niin tee näin, toisenlaista lopputulosta varten tee näin" -tyyppisiä neuvoja. Näin maallikon näkökulmasta tuossa lähdetään melkein saman tien porttaamaan kantta selvittämättä sen kummemmin mihin pyritään.Gasolina kirjoitti:^Kai tuo (virivirikirja) pitää nyt sitten itsellekin tilata!
Viimeisimmän hankinnan tittelin veivät justiinsa postista kotiin kannetut Toyo Proxes R1:t sekä Giulia-sarjan korjaamomanuaali. Jälkimmäistä olen vasta vähän selaillut mutta kovasti näyttää mielenkiintoiselta, onhan siinä kuvia autonosista.
- Epäkelpokeräilijä -
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Itsellä oli vähän sama fiilis kun tavailin tuota kirjaa. Ihan hyviä vinkkejä siinä kyllä on ja se kansien kairaus-osasto on siinä mielessä hyvä, että on niitä kuvia mistä näkee missä kohdissa kannattaa varoa vesikanavia. Pidemmät veivit ja matalammat männät- osastolta olisi kanssa saannut olla juttua, että miten vaikuttaa. Muistaakseni siinä opuksessa ei ollut mitään niistä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Itse jäin kyllä vähän kaipaamaan "tällainen on vakiomoottori, jos haluat parannusta tänne niin tee näin, toisenlaista lopputulosta varten tee näin" -tyyppisiä neuvoja. Näin maallikon näkökulmasta tuossa lähdetään melkein saman tien porttaamaan kantta selvittämättä sen kummemmin mihin pyritään.
Nyt pitääkin sitten funtsia pitäiskö hankkia saman miehen V6 virityskirja.
Niin ja se hankinta. Melko tuskainen köhä/flunssa/kuume ja pullo rommia. Kyllä tää tästä helpottaa!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free