MP 2009

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

MP 2009

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onkos Alfisteja menossa muita. itse menen huomenna, ajattelin pistää mustan ISÄNTÄ T-paidan päälle.. :-D

http://www.mpmessut.fi/

Avatar
Oleino
Viestit: 1953
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Lauantaina suuntaan isäukon ja pikkuveljen kanssa sinne. Varmaan jotain tarttuvaa kun kaikki ajellaan Hondilla.. :silly:
Tein itse - säästin

Avatar
Monza
Viestit: 958
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Kohta mennään!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ajattelin jättää väliin.
En muuten löytänyt Hondan osastoa näytteilleasettajista?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Väliin jää, ei ole hankittavia prätkärojuja enkä harrasta uusia pyöriäkään

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Huomenna mennään. Perheessä 2 Hondaa. (125-750-1800).

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Menossa. Tänään pe yöjunaan.
MP

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Kohta lähdössä, paikalla tänään ja sunnuntaina. Tervetuloa visiitille Aprilia Club Finlandin ständille Aprilia-osaston ison käytävän puoleisella reunalla! Apriliahan on vähän niinkuin kaksipyöräinen Alfa. :-)

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Kyllä luokittelisin Aprilian enemmän tusinatuotteeksi, eli vastaavuus autopuolelle löytyisi sieltä Fiatista. Ferrariksi on verrattu MV Agustaa, jota se ehkä ainakin valmistusmäärien perusteella voisi ollakin, toisaalta myös Guzzia tehdään vähän, mutta heillä ei oikein sporttimallia ole ollut sitten Daytonan ja Sport 1100:n päivien.
Ducatihan on urheilullinen, valmistusmäärät kohtalaisen suuret, joten olisiko se sitten Alfaa vastaava? Tämä on nyt vähän miten asian ajattelee. Sitten pitäisi vielä löytää vastine Bimotalle, Benellille, Moto Morinille, Ghezzi Brianille. Ehdotuksia?

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Jep jep. Mun luokittelu oli lähinnä se, että molemmat on italialaisia ja molemmat alkaa A:lla...

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Pojan kanssa mennään sunnuntaina :-D

Avatar
jtt
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Marras 2005, 22:48
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtt »

Kyllä luokittelisin Aprilian enemmän tusinatuotteeksi, eli vastaavuus autopuolelle löytyisi sieltä Fiatista
No nyt kyllä meni iso kourallinen herneitä nokkareikiin... :oops:

Omasta tallista löytyy nelipyöräisten lisäksi sekä Guzzi Le Mans että Aprilia RSV. Tuo jälkimmäinen sisältää jo vakiona sellaisen määrän OZ:aa, Öhlinsiä, Bremboa, magnesiumosia, hiilikuitukilkkeitä yms. että täytyy olla melkoinen Fiiatti (sellainenkin tuossa pihassa pönöttää) joka samaa tarjoaa...

CHRdriver
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja CHRdriver »

Ekat MP messut käyty, omasta mielestä täysin yliarvostettu tapahtuma kaikinpuolin.

En tiedä minkälaisia aikaisemmat messut ovat olleet, mutta nyt tuo oli semmoista tunkua kokoajan jokasuunnasta joku puski päälle ja sai olla koko ajan varuillaan ettei kukaan true harrikka pena vedä moralla kylkeen kun siellä kävelee, hesburgerin hamppari jonossakin jotain kaveria rupes ahistamaan ja se kehu syövänsä mun hampurilaisen, totesin siihen että v*ttu sehän on ostettava sit kaks ateriaa, tosin en ostanut mutta ihme porukkaa siellä on.

JOO olihan siellä ihan siistejä pyöriä ym.ym. mutta sekin, että olimme kaveri porukalla liikkeellä kävelimme 7 tuntia rinkiä siellä niin näimme ehkä puolet siitä mitä siellä on!

Tosin köyhän itkuahan tämä vaan on, kivaahan se olisi siellä shoppailla ja ostella kaikennäköistä...

Paul Teutul sr. oli ihan näkemisen arvoinen kaveri, kyllä :-D


Se jäi ihmetyttämään, kun siellä oli se 370hp turbo gixxeri, niin kun ne penkitti sitä niin yllättävän laiskalle se tuntui ja tosi hyvin näkyi rengaskin pitävän.

Itse kerran pyörää penkittäneenä sanon , että ei tarvi olla paljoakaan tehoa, että se alkaa pupeltamaan siinä rullalla, tosin riippuu paljon siitä paljon passaa jarrulla...

Tuli todettua, että uudet hondat, suzukit, kawasakit ym. voi työntää suohon, jos katsoo minkä näköisiä ne ducatin ja aprilian luomukset ovat.

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Sen takia ne messut on nelipäiväiset, ettei kaikkien tarvitse mennä sinne juuri sinä pahimpana tunkupäivänä.

Avatar
Monza
Viestit: 958
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Joo, en ole itse käynyt enää aikoihin lauantaina. Nyt siellä oli jo perjantaina puoleltapäivin niin paljon jengiä, että autokin piti ajaa kauas hiekkakentälle. Siis 2h aukeamisen jälkeen :crazyeyes:

No sisällä oli kuitenkin tilaa kohtuullisesti, kun siellä on nykyisin niin monta hallia, että jengi hajaantuu pitkin tapahtumaa.

Ens vuonna tarttee mennä vissiin torstaina...

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

MP-messuilla katsottiin pojan kanssa Ahvalan Trialshow kahteen kertaan. Olen hyvin vaikuttunut.

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Monza kirjoitti:Ens vuonna tarttee mennä vissiin torstaina...
Se on paras päivä, jos haluaa oikeasti kierrellä rauhassa. Sunnuntaikin oli rauhallinen, mutta ehkä messutunnelma on siellä alkupäivinä hiukan pirteämpi.

Avatar
Monza
Viestit: 958
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Joo, kun ostin ton bläkkärin, niin Brandt:ilta tuli kutsu "VIP" iltaan, oli aikoinaan torstaina. Liekö se nykyisin keskiviikkona. Silloin oli eri tunnelma ja parempi tarjoilu :-D

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

jtt kirjoitti:No nyt kyllä meni iso kourallinen herneitä nokkareikiin... :oops:
Tämähän aina herättää tunteita... Yksi kaverikin vaihtoi Ducatinsa Aprilliaan, aina sitten kyseltiin miten rotaxi pelaa...

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

heme kirjoitti:
jtt kirjoitti:No nyt kyllä meni iso kourallinen herneitä nokkareikiin... :oops:
Tämähän aina herättää tunteita... Yksi kaverikin vaihtoi Ducatinsa Aprilliaan, aina sitten kyseltiin miten rotaxi pelaa...
Eipähän tarvi kauaa kysellä, kun Rotaxia ei enää tuleviin malleihin tule. Nykyisistäkin se poistuu, kun viimeiset RSV 1000 R -kyykyt ja Tuonot ovat tehtaalta lähteneet. Hyvä moottorihan se on, mutta ehkä oli jo Apriliankin aika saada oma kone omiin pyöriinsä.

Muissa ajoneuvoissa tuota V990-myllyä nähdään vielä mm. Can-Am Spyderissä ja Rotaxia tietysti muuten vaikka missä: http://en.wikipedia.org/wiki/Rotax. Can-Am tuntui muuten oikein hauskalta peliltä ainakin kylmätyyppien perusteella. Pitääpä mennä koeajolle heti keväällä... Onkos joku täällä kokeillut?

ps. En kyllä itsekään ymmärrä miksi Aprilia olisi sen enempää tusinatuote, kuin Alfakaan. Enkä sitä miksi Alfa olisi enemmän kuin Ferrari. :-)

Avatar
jtt
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Marras 2005, 22:48
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtt »

Niinhän siinä kävi että kun Harley Davidsoniinkin (Buell) tarvittiin lisää voimaa, laitettiin siihen Rotax.

Aasinsiltana tuosta muuten... Kun MV-Agusta myytiin HD:lle, katsoi sen ja Ducati 916:nkin suunnitellut herra Tamburini että on aika siirtyä eläkkeelle. Saa nähdä koska nähdään Harley Agusta tai MV-Davidson.

Tuosta Apriliasta vielä, myönnettäköön että merkki kärsii vielä jonkinlaisesta imago-ongelmasta. Toisaalta tämän ansiosta hinta-laatu suhde noissa on etenkin käytettynä kohdallaan (ihan kuin joissakin autoissakin). Noh, eiköhän tuo arvostuskin vielä kohene kun Biaggi hakkaa RSV4:lla Superbikessa kaikki... kai.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

jtt kirjoitti:Tuosta Apriliasta vielä, myönnettäköön että merkki kärsii vielä jonkinlaisesta imago-ongelmasta. Toisaalta tämän ansiosta hinta-laatu suhde noissa on etenkin käytettynä kohdallaan (ihan kuin joissakin autoissakin). Noh, eiköhän tuo arvostuskin vielä kohene kun Biaggi hakkaa RSV4:lla Superbikessa kaikki... kai.
Niinpä. RSV4:n perusmalli maksaa 22300€ sitten kun niitä ilmeisesti syksyllä tulee. Se ei ole kovin paljon ottaen huomioon, että kyseessä on Aprilian lippulaiva ja kokonaan uusi pyörä täysin uudella moottorilla.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

jtt kirjoitti: Aasinsiltana tuosta muuten... Kun MV-Agusta myytiin HD:lle, katsoi sen ja Ducati 916:nkin suunnitellut herra Tamburini että on aika siirtyä eläkkeelle. Saa nähdä koska nähdään Harley Agusta tai MV-Davidson.
Pakko sanoa vaikka alkaa olla vahvasti offtopiccia... :oops:

Minun mielestä nyky-Agusta, omisti sen vaikka itse Paavi, pitää erottaa alkuperäisestä MV Agustasta, jolla ajettiin lukuisia maailmanmestaruuksia lähinnä Agon luotsaamana. Nämä jälkeenpäin herätellyt merkit on ihan eri laitteita. Laverda R.I.P! Onneksi se uusio-SFC 1000 ei tullut koskaan tuotantoon ja merkkikin vaipui historiaan.
Sama juttu kuin Agustan kohdalla on Benellin ja Moto Morinin "herättelyt", nykypyörinä nekin on ihan hyviä, mutta ratsastavat kyllä vahvasti perinteillä.

Alfaan jos verrataan niin nyky-Alfat on yhä vähemmän aitoja Alfoja...mutta moottorimaailma nyt vaan on tälläinen nykyään.
Onneksi on noi vanhat Alfat ja motukat joilla voi harrastaa :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

AlfaTom kirjoitti:
Minun mielestä nyky-Agusta, omisti sen vaikka itse Paavi, pitää erottaa alkuperäisestä MV Agustasta, jolla ajettiin lukuisia maailmanmestaruuksia lähinnä Agon luotsaamana. Nämä jälkeenpäin herätellyt merkit on ihan eri laitteita.
Tätä on pakko kommentoida.
Bike-lehti 10/08 testasi nopeimmat mp:t. Nopein niistä oli MV-Agusta F4 (301,8km/h), josta mainittiin lisäksi: "Pyorän vakaus ja tapa, jolla se käyttäytyy mutkissa on lähes epätodellinen. Emme ole koskaan aiemmin ajaneet moottoripyörälla joka on näin kevyt ja helppo käsitellä mutkissa vastaavissa nopeuksissa. Tunnelma on hyvällä tavalla eriskummallinen"
Eli vanhalla maineella ei todellakaan ratsasteta, nykyinenkin kun vaan on se paras.
- Alfaholic -

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Täsmennän pikkuisen. Mitä tulee siihen testiin, epäilemättä asia on just noin, itse en ole koskaan ajanut nyky-Agustalla enkä paljon millään 2000-luvun tehokkaalla pyörällä.

Mun pointti oli se, että markkinoinnissa ja mielikuvien luonnissa käytetään takavuosien saavutuksia apuna. teknisestihän nuo vanhat ja uudet, merkkiin katsomatta, ei ole vertailukelpoisia. Ne vanhat oli varmaan aika hirveitä ajaa nykypyöriin verrattuna. En lähde vertaamaan omaa 3C:tä mihinkään nykypyörään. Olenkin jäänyt 70-luvulle näissä pyörä hommissa :D
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Vastaa Viestiin