Alfa Saksasta?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuohan on paljon tylsemmän näköinen kuin se vanhempi. Jätkät ei vaan tajuu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4880
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eikös tuo ole kuitenkin, hieman uudemmasta kalustosta, se Italialaisin? Muut tilamallit (Fiat/Lancia) on Ranskalaisia? Vaikka kovastihan sitä PSA alahaaraa tässä on forumille pukattu.
Onko kukaan nähnyt tuota uudempaa koria luonnossa?

ps. voisi siihen vanhaankin korimalliin ihastua kun muutaman tonnin olisi siihen, ostaessa, sijoittanut. Ainakin oma 166 ja Spideri näyttävät aina vaan paremmilta. :roll:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Toi kasvihuone (Multipla) on uudemmallakin koriversiolla aika karseen makuinen laitos. Eikä kuitenkaan mikään supertilava.

Jos ison perheen haluat kyytiin, saa samaan rahaan JTD Ulyssen, joka on jo paljon siedettävämpi kulkupeli, ja junamaisen vakaa ajeltava.

Tarjontaa tuntuu löytyvän, esim; Ulysse

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4880
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tässä tullaan sitten siihen Pösö vammaisuuteeni joka paheni ko.merkillä mekaanikkona työskennellessä. Tuohan on täysin Ranskalainen.
Onneksi en ole ollut Deltalla töissä. :oops:
Harvoin tulee tilannetta että kaikkien pitää samaan paikkaan välttämättä päästä. Siksi tuolla 166:lla ollaan pärjätty. Siihen menee ihan kohtuudella kuusi kyytiin mutta nyt se tosiaan tuli laittomaksi.
Onhan nuo "uusi" Fiat/Lancia (Peogeot) varsin tyylikkäitä. Ei tuo uudempi Multipla kuvissa mikään hirvitys ole mutta luonnossahan voi sit tietty olla. Ja meille riittää nuo 6 penkkiä, tulevaisuudessakin. Eihän tuosta 166:sta mitään saa jos edes löytyy ostajaa ja velkaa pitäisi siis ottaa. Sinänsä koko ajatus ei tunnu hyvältä. Kesällähän menee kun on Spideri ja toivottavasti tuo GTV:kin ajossa. Talveksi siis 75:nen 166:sen kaveriksi. No joo....sen idean jo vaimo tyrmäsi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Ajattelinpa jatkaa juttua tähän topickiin. 156 GTA tuli siis tuossa sunnuntaina uitettua Suomeen Saksasta. Tullissa käynti, kuten katsastuskin on vielä suorittamatta. Katsastuksesta tulee arvatenkin hylsy, kun ei vielä löydy vaatimuksenmukaisuustodistusta. Inssi kehui, ettei sitä tarvita, mikäli tarvittavat tiedot auton tyyppikilvestä löytyvät. Osaako joku kertoa saattaisiko ne siitä löytyä ? Ja sitten itse aiheeseen. GTA on kohtalaisen hyvin varusteltu ja pienillä kilometreillä, jotka arvatenkin veroa nostavat. Joiltain auton hakeneilta ihmisiltä olen kuullut, ettei kaikkia lisävarusteita kannata merkitä. Eikö ne tullissa tarkasta autoa muka ihan livenä ? Helsingissä nyt on ehkä enemmän autoja tullattavana, eikä ehkä siksi niitä kerkiä kaikkia kurkkaamaan, mutta entä Tampereella. Kokemuksia ? Lisäksi mietin, pitäisikö soitin, jossa on navigaattori ja autopuhelin nyppäistä tullin ajaksi irti ? Vakionopeudensäädin ei varmaan ole tuossa vakiovarusteena ollut ?

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Ainakaan mä en tarvinnut vaatimuksenmukaisuustodistusta Alfan rekisteröintikatsastuksessa. Riitti kun rekisteriotteesta löytyi joku tyyppihyväksyntäkoodi. Varmistin kyllä asian puhelimitse ennen katsastusta jotten mene sellaiseen paikkaan jossa vaatimuksenmukaisuustodistus vaaditaan :P Tampereella tullin tätiä ei varustelu kiinnostanut tippaakaan. Tuskin olisi tullut edes autoa vilkaisemaan, ellen olisi maininnut keulan kiveniskemistä yms. "vioista".

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kun teet veroilmoituksen, kyttää nettiautoa ym. myyntipalstoja, joissa olisi GTA:ta myynnissä. Jos bongaat halpoja ilmoituksia (*köh, tee vaikka pari kpl itse) niin ota talteen. Arvonmääritys menee tappeluksi kuitenkin. :(
VMP

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Kerropas Laba missä autosi kävit katsastamassa, niin osaan eksyä samaan paikkaan :)

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

^A-katsastuksen Lielahden toimipisteessä.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Tuosta vaatimuksenmukaisuudesta ei voi ennakolta tietää mitään. Voi olla, että on "ihan samanlaisia" autoja liikenteessä, mutta sitten ei löydy katsastajan koneelta tietoa turvavyön kiinnityksen muutoksesta tai jarrujen täsmällisestä versiosta. Voi iolla pienestä kiinni. Kokemusta on. Onneksi todistuksen tilaaminen Saksasta on helppoa, mutta kustannuksia tulee tietty.

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Eikös se ole niin että vaatimuksenmukaisuustodistusta ei tarvitse, jos autosta löytyy EU-tyyppihyväksyntäkoodi.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tuossa Fahrzeugbrief:ssä on kyllä kohta "EG-Typgenehmigung", joka minun saksan taidoillani olisi EU-tyyppihyväksyntä ja ehkä juuri tuo vaadittava ? Kyseinen kohta on täytetty, löytyy koodinpätkää ja sen on hyväksynyt "kuljetusministeriö" allekirjoituksineen. Voipi siis olla, että säästän sen 100-150€, jos hyvin käy :) Katsastus itsessään on jo halpaa kuin makkara, 180€ :crazyeyes: Tullissa tuli tänään käytyä, eikä niitä tosiaan tuntunut liiemmin auto kiinnostavan. Saattoi siis unohtua varustelistasta muuta rasti, hmph.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mullakin vaativat ensin, koska joku pätkä puuttui brieffistä, olisko ollut ihan COC-alkuinen. Kaveri löysi kuitenkin koneelta tietoa sen verran, ettei jälkitarkastukseen tarvinnut lappua hankkia.

Luulisi asiallisen katsastusmiehen hoitavan tuon homman kotiin.

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Onko kukaan tuonut jo menestyksellä 159:ä ? 2.2 bensa lähinnä mielessä ja SW.
Mulla on karmaisevat kokemukset yhdestä saksan audista mutta jos salama ei iskisi kahdesti samaan paikkaan.
tarkoitus olisi jossain välissä vaihtaa tuo Stilo alfan farkkuunn ja 156 on liian pieni.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kuinkas tuo verotus tapahtuu rikkinäisen auton suhteen.

Jos vaikka toisi jonkun muutaman tonnin 156/GTV:n, konevikasena?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

tulli.fi kirjoitti:Verotettavan ajoneuvon oltava liikennekelpoisessa kunnossa

Jos ajoneuvossa on merkittäviä puutteita, joiden johdosta sitä ilmeisesti ei voitaisi hyväksyä liikenteeseen, tai jos ajoneuvoa ei sen puutteiden johdosta voida tyydyttävästi yksilöidä verotusarvon määrittämistä varten, verotus voidaan toimittaa vasta, kun puutteet on poistettu.

Autoverolain mukaan ajoneuvoon katsotaan kuuluvan toimintakuntoisina vähintään ne varusteet, jotka siinä tulee olla, jotta se voitaisiin hyväksyä liikenteeseen. Verotusarvoa ei alenneta tällaisen katsastusvarusteen puuttumisen tai epäkuntoisuuden vuoksi.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Meinaako tuo nyt sitä että jos tuon muutaman tonnin konevikasen alfan, niin eivät verota siitä mitään, mutta kun olen saanut sen korjattua ja käyn leimaamassa, niin verottavat tämän jälkeen sen ehjänä ja ehjän arvosena?

Tuohan olisi aika perseestä :shock: tai no mikäpä tässä autoverossa ei olisi.

Kuuluuko moottori katsastusvarusteisiin? :mrgreen:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^polkuauto?
..ammattina autoslalom..

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

tulli.fi kirjoitti:Verotettavan ajoneuvon oltava liikennekelpoisessa kunnossa

Jos ajoneuvossa on merkittäviä puutteita, joiden johdosta sitä ilmeisesti ei voitaisi hyväksyä liikenteeseen, tai jos ajoneuvoa ei sen puutteiden johdosta voida tyydyttävästi yksilöidä verotusarvon määrittämistä varten, verotus voidaan toimittaa vasta, kun puutteet on poistettu.

Autoverolain mukaan ajoneuvoon katsotaan kuuluvan toimintakuntoisina vähintään ne varusteet, jotka siinä tulee olla, jotta se voitaisiin hyväksyä liikenteeseen. Verotusarvoa ei alenneta tällaisen katsastusvarusteen puuttumisen tai epäkuntoisuuden vuoksi.
Ja tällä tavallahan vero määrittyy juuri niinkuin vastaavassa Suomessa olevassa autossa on :evil:

Loistoesimerkki kyllä järjestelmän toimivuudesta ja miten absurdia on yrittää määritellä jäljellää olevaa autoveron määrää. Siinä mielessä lienee kyllä ok, että eihän moottorin puuttuminen voi vaikuttaa wanhassa autossa jäljellä olevaan autoveron määrään, eihän auton mahdollinen keräilyarvokaan vaikuta :?
VMP

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jos moottoririkko vaikuttaisi suuresti verotuksen määrään niin suuri joukko feikkaisi moottoririkon tulliin, miten oikean moottoririkon helposti erottaisi feikatusta? Ei suuressa osassa tapauksista millään. Suurin verohelpotus paskan kunnon perusteella on luokkaa 7%.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

gYdEbUh kirjoitti:Jos moottoririkko vaikuttaisi suuresti verotuksen määrään niin suuri joukko feikkaisi moottoririkon tulliin, miten oikean moottoririkon helposti erottaisi feikatusta? Ei suuressa osassa tapauksista millään. Suurin verohelpotus paskan kunnon perusteella on luokkaa 7%.
Tullin harhaanjohtaminen on eri asia kuin autovero. Tällä hetkellä käytetään veron perusteena auton arvioitua arvoa Suomessa. Tämä siksi, että ulkomailta tuotuun autoon osattaisiin arpoa vastaava määrä veroa, kuin Suomessa jo olevassa vastaavassa autossa on jäljellä.

Ei ehjän ja hajonneen auton hinta ole sama Suomessakaan, joten miksi ulkomailta tuodussa yksilössä pitäisi ehjän hintaa käyttää? Mielestäni verotuksen syrjimättömyys ei tässä kohtaa toteudu; oletan, etten ole yksin mielipiteeni kanssa.

Onhan Suomessa esim. AVK, josta voisi saada jotain viitteitä hajonneiden autojen kauppahinnoista?
VMP

Avatar
Keltsi
Viestit: 1842
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Oman Q4:n kanssa tätä asiaa tuli selviteltyä ja silloin (2003) auton ei tarvinnut olla liikennekelpoisessa kunnossa. Tosin Tullin täti koitti perustella asiaa " Pitää olla siksi, ettei tänne tuotaisi juuri tuollasia romuja" :lol:

Laadin vikalistan ja kävin hakemasta paikallisesta Deltasta hinnat joillekkin osille, sitten kävin näyttämässä autoa tullissa ja tullimies totesi ko. listan mukaisten vikojen olemassaolon.

Aikaisempiin Q4:n verotuspäätöksiin verrattuna omassani huomioitiin siinä olleet viat/puutteet. Vero oli useamman tonnin halvempi, kuin mitä siihen mennessä verotetuissa.

Nykyisestä käytännöstä ei ole mitään tietoa...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
hjpp
Viestit: 1930
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Kerronpa ketjuun lisukkeeksi oman hakutarinani Spiderin osalta, joka osoittautui melko...nopeaksi.

Spiderin hankinta oli kolkutellut takaraivossa jo jonkin aikaa enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Jotenkin ajattelin, että syksy voisi olla passeli aika avoauton hankinnalle tarjonnan ja ehkä hinnankin suhteen. Itämeren ympärysvaltioiden tarjontaa tuli netistä katseltua viikoittain ja kun lokakuussa satuin tekemään matkan Alppien pohjoisrajan alueelle, niin päätin vilkaista tarjontaa tarkemmin.

Kokeilin yhtä potentiaalista ehdokasta ja helppohan on arvata, että sisäinen pikkupoika istui olkapäälleni ja alkoi ruinata itselleen joululahjaa. Ajomatka kotiin ei jaksanut sillä kertaa innostaa, vaikka aikaa olisikin ollut, ja auton moottorista kuulunut kilahtelukin hillitsi sopivasti kauppasopimuksen allekirjoittamista. Hyvästi siis ulkoisesti musta punanahka.

Vajaan parin viikon takaisena perjantaina totesin talven painavan päälle ja jouluostoksien jäävän puutteellisiksi, jos en heti aloittaisi hankintoja. Avasin koneen, tein haun ja valitsin potentiaaliset ehdokkaat. Saksa valikoitui hakukohteeksi, joten kaupankäyntiä helpottaakseni ja matkailusta viisastuneena laitoin tulkin hoitamaan puhelut, sillä saksankielen erikoissanaston hallintani rajoittuu tekstin ymmärtämiseen.

Lauantaina puhelujen perusteella sovittiin yksi tapaaminen sunnuntaiksi Saksaan yksityisen myyjän kanssa. Ostin lentolipun aamuksi ja matkasin junalla sekä taksilla kohteen luo.

Perillä odotti auton ja myyjän suhteen erinomainen vastaanotto -perfecto. Tunti juttelua ja puolikas koeajoa, jonka jälkeen melkein hävetti kokeilla tinkimistä. Pääsimme siis sopimukseen...täydestä pyyntihinnasta, joka oli tosin kaikinpuolin kohdallaan. Sopimuksen toiseksi paras puoli oli, että sain ajaa Spiderilla saman tien kohti Suomea vanhoilla kilvillä!

Siis matkaan -todetakseni, etten ehdi enää lautalle kohti Helsinkiä. Suunnaksi siis Tanska ja Ruotsi. Pari täpärää lautalta myöhästymistä lisää ja totesin Helsinborgissa olevani myöhässä majoitussessioista. Sen sijaan päätin jatkaa suoraan Tukholmaan aamulautalle, kun ajaminenkaan ei tuntunut kuin nautinnolta.
Ruuhkaahan ei Turkuun vieville päivälautoille ole, joten ilman varausta passasi hyvin ajaa "autokaistalle" ja ostaa lippu molemmille matkaajille sekä aamiainen toiselle. Ruuan päälle alkoi unikin jo maistua.

Turun tullissa täytin jonkin ajolupalappusen, jolla sain ajella kotiin ja vielä muutaman päivän sen päällekin -edelleen Saksalaisilla kilvillä. Reissu kesti siis ajallisesti n. 36 h. Melko hätäistä sanoisin.

Kustannuspuolikin oli edullinen lentolippu (70e), lauttalippuja satasella ja pari tankillista halpaa bensaa.

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Onko kellään tietoa paljonko 164 Q4:seen vielä kertyy veroa maksettavaksi? Vuosimalli -94 tai -95 vajaa 200tkm ajettu.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

katseleppas oheisen linkin takaa noita veropäätöksiä..

http://www.carf.fi/www.nsf/$$ViewTempla ... o!OpenForm

-93 mallisesta 164 QV:sta mennyt vajaa tonni elokuun puolivälissä verotusarvon ollessa vajaan 3000€.

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

On nuo tullutkin vilkaistua läpi. Varmaan joku reilu 1000€ taitaa tulla uudemmassa Q4:sessa veroja maksettavaksi.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Epezi kirjoitti:Kuinkas tuo verotus tapahtuu rikkinäisen auton suhteen.

Jos vaikka toisi jonkun muutaman tonnin 156/GTV:n, konevikasena?
Itsellä tuo tapahtui siten, että siihen tullin lomakkeeseen kirjoittelin kaikkin lommot, naarmut ja toimimattomuudet. Tullin setä tuli sitten lomakkeen kanssa toteamaan viat. Suuremmista tekniikkavioista ei ole kokemusta. Kuitenkin kannattaa mainita ihan kaikki viat ja puutteet.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei, tuli tälläinen mieleen. Jos Saksasta toisi Miton niin mistä tulli ottaa vastaavan auton hinnan kun ei ilmeisesti ole vielä yhtään Mitoa myynnissä Suomessa??

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

tube68 kirjoitti:Hei, tuli tälläinen mieleen. Jos Saksasta toisi Miton niin mistä tulli ottaa vastaavan auton hinnan kun ei ilmeisesti ole vielä yhtään Mitoa myynnissä Suomessa??
Lancian vastaavaan malliin tai Alfa 147:n. Hyvin epätodennäköistä että saisi vaunua liikenteeseen ennen virallista maahantuontia tai halvemmalla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Portti
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

tube68 kirjoitti:Hei, tuli tälläinen mieleen. Jos Saksasta toisi Miton niin mistä tulli ottaa vastaavan auton hinnan kun ei ilmeisesti ole vielä yhtään Mitoa myynnissä Suomessa??
Tullin ollessa kyseessä mihinkään ei voi luottaa, mutta nuo 147 tai Delta voivat olla mahdollisia vertailukohteita. Itse tekisin niin, että helpottaisin tullin työtä antamalla vertailukohteeksi autoveroilmoituksen liitteeksi esim. Miton Saksan hinnat suhteessa esim. 147:n hintaan siellä.

Saksassa Mitoista on jo aika mukavasti tarjontaa ja en näe mitään syytä miksi sellaisen saaminen maahan ja rekisteröinti ei onnistuisi ennen virallisen tuonnin alkua. Myyjältä kannattaa pyytää CoC-todistus samantien mukaan niin helpottaa rekisteröintikatsastusta.

Tuolla lupaavat 18% alennuksen uudesta Mitosta:

http://www.euwagen24.de/home/cms/front_ ... p?idcat=25
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Autokuume on kova ja meikäläinen onkin tässä viime viikkoina lähinnä haaveillut Mitosta. Tänään tuli taas vaihteeksi käytettyä työaikaa tehokkaasti netissä surffailuun ja eksyttyä Mobile.de sivustolle. Siinä aikani erilaisia Alfoja tsekkailtuani laitoin hakuehdoiksi Breran ja avot! Noitahan näyttäisi saavan saksasta aikasta edullisesti vai näinkö mä vaan unta? 2006 mallista, vähän ajettua kärryä kutoskoneisena hintaluokassa 17-20 tonnia. Paljonkos tällaiseen tulisi veroja? Näissä on ilmeisesti ihan rehevät päästöt, joten rankaisua tullee.

Nyt tietysti voidaan keskustella paljonkin siitä onko Brera aito Alfa, hyvä ajaa tms. Mun mielestä se nyt vaan on TODELLA käheän näköinen ja kuuloinen peli. Kyllä siinä Miton 1.4 litrainen on hiljaista poikaa, kun kutvosen laulu parahtaa ilmoille. Onko kukaan palstalaisista harkinnut tällaisen tuomista? Saahan noita tietysti dieselinäkin, mikäli kulutus hirvittää...

Syynä tähän pohdintaan on se, että kun olen tässä ynnäillyt Miton hinnastoa ja lisävarusteita, niin lopputuloksena saan sen, että pikkuauton hinnaksi tulee väkisinkin vähintään 25 tonnia. Auto on kyllä todella makean oloinen, mutta jotenkin tuo hinta tuntuu pelistä hiukan kovahkolta.

EDIT: Nettiautossa näyttäisi olevan tasan yksi Brera myynnissä hintaan 42 kiloa. Jos sitä käyttäisi verrokkina, niin verot lienevät luokkaa 15 tuhatta... Tällöin lopputuloksena on, että projektissa ei ole mitään järkeä. PRKL autoverotus!!! :evil:

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Ja nyt hinta on 41k. Odota hetki niin saat sen edullisesti.
Eihän tuo ajoneuvovero 2010 ole nyt ihan älytön vain 281,05/vuosi. :lol:

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^
Poistuuko/väheneekö autovero vuonna 2010, kun päästävero tulee mukaan? Vai autoveron päälle laitetaan sen päästävero? :?
Nothing beats cubic inch

Avatar
GT-Pappa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 17:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja GT-Pappa »

TestarosaFinland kirjoitti:^
Poistuuko/väheneekö autovero vuonna 2010, kun päästävero tulee mukaan? Vai autoveron päälle laitetaan sen päästävero? :?
En todella usko autoveron poistumiseen enkä vähenemiseen, kyllä tämä päästövero tulee lisäksi tämän kaiken päälle. Saapahan sen jälkeen maksua vastaan päästää hiilidioksiidia taivaan tuuliin hyvällä omallatunnolla kun on päästömaksut maksettu.

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Suba kirjoitti:Ja nyt hinta on 41k. Odota hetki niin saat sen edullisesti.
Eihän tuo ajoneuvovero 2010 ole nyt ihan älytön vain 281,05/vuosi. :lol:
Juu, ei tuo käyttömaksu mitenkään paha ole. Jotenkin vaan tuntuu tyhmältä maksaa autoveroa kärrystä täsmälleen saman verran kuin mitä itse auton hinta on toisessa EU-maassa...

Oletko muuten ollut tyytyväinen Breraan? Onko auto toiminut ongelmitta?

Löysin tullin sivuilta verotustiedot viime lokakuulta 41 tkm ajetusta 2006 mallisesta 2.2 JTS Brerasta. Tulli oli arponut auton hinnaksi 26 tonnia ja siitä veroja 8 teur. Tällä laskelmalla tuollaisen kokonaishinnaksi tulisi 27-28 tonnia. Toinen kysymys on sitten se, tekeekö tuollaisella mitään...? Tai sillä dieselillä?

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

burtsi kirjoitti:Autokuume on kova ja meikäläinen onkin tässä viime viikkoina lähinnä haaveillut Mitosta. Tänään tuli taas vaihteeksi käytettyä työaikaa tehokkaasti netissä surffailuun ja eksyttyä Mobile.de sivustolle. Siinä aikani erilaisia Alfoja tsekkailtuani laitoin hakuehdoiksi Breran ja avot! Noitahan näyttäisi saavan saksasta aikasta edullisesti vai näinkö mä vaan unta? 2006 mallista, vähän ajettua kärryä kutoskoneisena hintaluokassa 17-20 tonnia. Paljonkos tällaiseen tulisi veroja? Näissä on ilmeisesti ihan rehevät päästöt, joten rankaisua tullee.
Sun innoittamana eksyin itsekkin surffaamaan Mobilea ja Blockettia. Oon tässä jo puoli vuotta yrittäny ostaa jotain "järkevää" autoa muuttoautoksi, mutta ei oikein mitään mieleistä ole tullut mieleen. En edes tajunnut että Brerat on noin halpoja... hmmm. mielenkiintoista....
Mutta uus Mito on vielä halvempi. Kesällä niitä saattais saada jo sisäänajettunakin, puoli-ilmaisena. :D Puolensa kummassakin, Mitossa ja Brerassa siis.

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Asiasta lentokoneeseen... Eikös tämä ruotsalainen GTA farkku rupea olemaan jo kokolailla edullinen? Paljonko tuohon mahtaisi tulla veroja?

http://www.blocket.se/vi/20560237.htm?ca=11_s

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Veromuutostahan tapahtuu 1.4., joten paha sanoa kuinka paljon tuo nyt sitten olisi. Meneekö samassa linjassa vanhojen päätösten kanssa. Myyjällä taitaa ainakin olla kiire myydä, kun on tiputtanut hintaa parin-kolmen viikon aikana 30 000 kruunua.

Itselle tuli torstaina GTA Jönköpingistä RFC Importsin kautta. Hyvin Stefan hoiti asiat Ruotsin päässä.

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

^reilusti on hinta tippunut kyllä. Eipä taida GTA olla Ruotsissakaan niin helppo myytävä tai sitten autossa on vaan jotain pielessä. Sopiiko udella paljonko suunnilleen maksoit tosta GTA:sta ja paljonko sillä on ajettu?

Meikäläinen ei ole oikein taas perillä näistä autoverotuksen muutoksista. Mihin suuntaan se nyt tällä kertaa muuttuukaan...? :oops:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei kai se yksityishenkilön osalta muutu käytännössä mihinkään. Alvi poistuu ja autovero nousee samassa suhteessa.

Mutta ei näistä ikinä tiedä :silent:

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Verotiedoissa näyttäisi olevan viimeisen vuoden aikana verotuspäätös vain yhdestä GTA:sta. Ko. 03/03, aj. 60 tkm, verotusarvo 17458 € ja siitä veroja 6964 €. Veroprosentti 32,70. CO2-päästöt 287 g.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^^Ja sittenhän taas törmäämme siihen epäkohtaan käytettyjen autojen verotuksessa että tuotavasta kärrystä ei saa periä veroa enempää kuin vastaavassa "suomiautossa" sitä on jäljellä :bad-words:

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Niinpä. On se vaan kiva että suomalaiset lainsäätäjät ovat niin fiksuja!

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

burtsi kirjoitti:^reilusti on hinta tippunut kyllä. Eipä taida GTA olla Ruotsissakaan niin helppo myytävä tai sitten autossa on vaan jotain pielessä. Sopiiko udella paljonko suunnilleen maksoit tosta GTA:sta ja paljonko sillä on ajettu?

Meikäläinen ei ole oikein taas perillä näistä autoverotuksen muutoksista. Mihin suuntaan se nyt tällä kertaa muuttuukaan...? :oops:
Eipä nämä hinnat mitään salaisuuksia ole. 149500kr maksoin. 45tkm ajettu -05. Jätin veroilmoituksen torstaina, joten saan vielä ilman elviä.

Rekisteröintikatsastus meni helposti eikä mulla ollut mitään vaatimuksenmukaisuustodistuksia (?) vaan inssi sai kaikki tarvitsemansa tiedot Ruotsin papereista ja Vägverketiltä. Kassaneiti meinasi aluksi, että tarvitsisi katsastaa, mutta koska katsastettu viime elokuussa Ruotsissa niin EU:n sisällä tuon pitäisi olla ok.

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

^Tack! Eipä sekään kovin pahan hintainen ollut. Mielenkiintoista nähdä paljonko arpovat veroja.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

burtsi kirjoitti: Oletko muuten ollut tyytyväinen Breraan? Onko auto toiminut ongelmitta?
Kyllä minä olen ollut tyytyväinen, kun etukäteen ottaa huomioon Breran heikkoudet. Ahdas, vain neljälle, kuluttaa suhteellisen paljon, painava, liukkaat penkit jne.
Minulle nuo kaikki oli tiedossa jo etukäteen, joten yllärinä ei noista mikään tullut.
Muotoilu, neliveto ja ajettavuus on ollut mielestäni Breran parhaita puolia.
Kilometrejä on minun toimesta takana nyt 18k ja ainoa vika on ollut parkkitutkan lakkaaminen toimimasta.

Mielestäni 2,2L:nen on tuohon tonni keijuun liian pieni kone, joten 3,2 JTS tai 2,4 JTD olisivat ne joita miettisin. Tosin tuota dieseliä ei kai virallisesti ole koskaan suomeen tuotu.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa ... 4&#3180694

> Tulee varmaan mielenkiintoinen oikeudenkäynti, kun kantaja yrittää todistaa, että virkamiehellä on riittävästi
> järkeä ymmärtää lakeja, joita hänet on palkattu soveltamaan ja virkamies taas sen, että hän on niin tyhmä
> ettei mitenkään siihen pysty.
:happy:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

burtsi kirjoitti:Asiasta lentokoneeseen... Eikös tämä ruotsalainen GTA farkku rupea olemaan jo kokolailla edullinen? Paljonko tuohon mahtaisi tulla veroja?

http://www.blocket.se/vi/20560237.htm?ca=11_s
Myyty jo? Tuleeko Suomeen? Samalla Blocketiin tullut kolme muuta GTA:ta.

http://www.blocket.se/vi/20946377.htm?ca=1_8_s
http://www.blocket.se/vi/20940954.htm?ca=1_8_s
http://www.blocket.se/vi/20937391.htm?ca=1_8_s

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Mitenkähän tulli laskee autoveron jos toisi Saksasta Alfan RZ/SZ:n. Mikähän olisi vertailuauto?

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Pelkään pahasti että Ferrari :shock:
Offtopic, mutta onko suomessa jo ym. alfa? Vai tuleeko olemaan se ainoa?
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin