Worlds Greatest Routes

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Worlds Greatest Routes

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Terveisä Stelviosta. Jeremy Clarksonin suosittelema Words Greatest Route on ajettu. Ei ollut suositellut suotta. Minä suosittelen myös. Vieläkin olen ihan tohkeissani.

Albumissa kuva ja tässä liittenä yksi myös
Liitteet
IMG_7424 (Medium).jpg
IMG_7424 (Medium).jpg (108.98 KiB) Katsottu 3522 kertaa
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tuo tie alas 200km/h lasissa.... NAM :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

...hmm noi mutkat oli ylöspäin mentäessä ykkösellä ajettavia...Ihan ei suoralla kerennyt kiihtymään 200 asti.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Gasolina
Viestit: 4735
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Vaikuttavan näköistä pätkää. Fiilikset tulee kyllä ihan muusta kuin vauhdista :)
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tuolla olisi hyvän skaban paikka kellottaa kumpi tulee nopeammin alas auto vai MTB-fillari :)

Avatar
Gasolina
Viestit: 4735
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jep jep, slicksit vaan alle ja tukka putkelle :-D Noissa oloissa ei muuten taida enää öljyt olla toimiva ratkaisu jarrunesteenä (ja puhun nyt nimenomaan fillareista)
Giulia Super -69

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Tuolla olisi hyvän skaban paikka kellottaa kumpi tulee nopeammin alas auto vai MTB-fillari :)
Tota, ei tätä varmaan passais myöntää mutta alaspäin mennessä fillarikuskit paino ohi niin että suhahti vaan.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
hjpp
Viestit: 1934
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Ihan ei päästä lapailemaan, sillä osun tuolle reitille varmaankin vasta huomenna.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Tuli eilen ajeltua Berninan solan läpi (2328m).
Kuva

Melkoisia maisemia kyllä!

Tässä vielä video, josta saa vähän kuvaa millaisesta pätkästä kyse:

http://www.youtube.com/watch?v=m_FylOrMdz4

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

hjpp kirjoitti:Ihan ei päästä lapailemaan, sillä osun tuolle reitille varmaankin vasta huomenna.
Stelviosta on muuten hyvä reitti Livignoon, Bormiota sivuten. Livigno on verovapaa kaupunki ja täynnään kaikenlasita myymälää ja hinnat on oikeasti halpoja. Mulla sattu tankki tyhjeemään juuri sopivasti ja hämmästelin laskua, kiisseli makso 0,68 EUR litra.

Tuikkasin tänään Livignosta Wroclaviin ja istuskelen täällä paikallisen Scandicin suitessa miettimässä miten pääsis kotio. Matkaa kerty tälle päivälle 990 km. Ei ollut paha kun matkan varrelle ei sattunut yhtään stauta. Alfan moottorissa ei kyllä ole myöskään enään karstaa :lol:

Toivottavasti sattuu kunnollinen sää, sunnuntaina oli komee ilma. Aamulla Livignossa oli kovin sateista.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Tuolla olisi hyvän skaban paikka kellottaa kumpi tulee nopeammin alas auto vai MTB-fillari :)
Tai maantiepyörä... :mrgreen: Vuonna 2004 tuli ajeltua Toscanassa muutama tie joissa oli tuota korkeuseroa kivasti ja kyllä äijät vetää siellä kuolemaa halveksuen fillareilla alaspäin.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Tuossa olisi ollut lännen suuntaan suht liki Maloja ja Splügen. Kumpikaan näistä ei tosin ole yhtä korkea kuin Stelvio. Wroclaw kuulostaa tosin jo siltä, että meni ohi jo.

Oudolle tuollainen solatie on muuten paljon helpompi ajaa ylös- kuin alaspäin. Ei paljoa naurattanut eikä tehnyt mieli kaahia, kun taannoin taiteilin kolmen viikon kamoilla lastattua Guzzi Le Mansia räntäistä Splügeniä alaspäin Italian suuntaan.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Topi kirjoitti:Tuossa olisi ollut lännen suuntaan suht liki Maloja ja Splügen.
Juu ne on koluttu jo. Zillertal-alpeilla oli nuo muutama tällä reisulla pongattu jotka olivat jääneet väliin. Spluga kyllä on hiano kanssa.

Nyt ollaan jo Kaunasissa. Täytyy vaan todeta että tuo Puolan läpi ajaminen on ihan toivotonta. Kunnollista reittiä ei ole, tiestö on täysin alkeellinen, ajotavat paikallsilla omituisia, tietöitä tosi paljon. Via Baltican loppuosuus Balttian läpi on ihan ok verrattuna Puolaan.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:
Topi kirjoitti:Tuossa olisi ollut lännen suuntaan suht liki Maloja ja Splügen.
Juu ne on koluttu jo. Zillertal-alpeilla oli nuo muutama tällä reisulla pongattu jotka olivat jääneet väliin. Spluga kyllä on hiano kanssa.

Nyt ollaan jo Kaunasissa. Täytyy vaan todeta että tuo Puolan läpi ajaminen on ihan toivotonta. Kunnollista reittiä ei ole, tiestö on täysin alkeellinen, ajotavat paikallsilla omituisia, tietöitä tosi paljon. Via Baltican loppuosuus Balttian läpi on ihan ok verrattuna Puolaan.
Jep, todellakin tökkii tuo liikenne Puolassa. Ajelin viimeks alkuvuodesta Via Balticaa Varsovaan ja sieltä Tšekin ja Slovakian Wieniin. Nyt ois tarkoitus perjantaina lähtee taas Suomeen lomille ja autolla tietenkin. Tällä kertaa meinasin ensin ajella Berliiniin ja siitä sit rannikkoa pitkin Via Balticalle. Baltianmaissa liikenne kyllä sujuu loistavasti, mutta se Puola...

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:
Topi kirjoitti:Tuossa olisi ollut lännen suuntaan suht liki Maloja ja Splügen.
Juu ne on koluttu jo. Zillertal-alpeilla oli nuo muutama tällä reisulla pongattu jotka olivat jääneet väliin. Spluga kyllä on hiano kanssa.
Juu, Splügen/Spluga on hieno. Italian puoli mielestäni komeampi, vaikka Sveitsin puolella tie on (paljon) paremmassa kunnossa.

Apråpåå, noilla seuduinhan, siis Italian puolella, myydään myös Splügen-nimistä birraa. Muistaakseni Italiassa tehtyä, oikein mukavaa vaihtelua sen iänikuisen Nastro Azzurron jälkeen.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Topi kirjoitti:
Apråpåå, noilla seuduinhan, siis Italian puolella, myydään myös Splügen-nimistä birraa. Muistaakseni Italiassa tehtyä, oikein mukavaa vaihtelua sen iänikuisen Nastro Azzurron jälkeen.

-Topi Kuusinen
Splugen lienee oikein tunnettukin oluenpanopaikka, on Sveitsin puolella siellä alhaalla laaksossa. Tuttavuutta tuli tehtyä takavuosina paikallisen virkavallan kanssa kun työmiehet vieräytti siellä Sveitsin puolen sikaaneissa pari rappua ylempää kivenmurikan sataviiskutosen kylkeen ja tuli kamala klommo.

Hyvää grappaa tekevät siellä Valtellinan laaksossa.
Viimeksi muokannut Scuderia AlfaRomeo Finlan, 08 Heinä 2009, 23:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Zulak kirjoitti: mutta se Puola...
Jos Varsovan ja Mariampolen väliä joudut ajamaan niin kannattaa valita se pohjoisempi tie. Bialystokista pohjoiseen sekä länteen on massiivinen tieremontti, tulin juuri sitä kautta ja siellä tuli seisottua yhteensä 2 tuntia. Alaspäin menin sitä Agustovista länteen menevää baanaa pitkin ja siellä ei pahemmin ollut remonttia, tie oli tosi urainen kyllä.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Muutaman kuvan pykäsin tonne interwebbisivulle.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Vastaa Viestiin