Nettiautosta bongattu

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Asiaa näpyttelet,en kiellä...Useemman kerran Tammisella käyneenä jälkikäteen ajatellen Miks se proto oli pressun alla piilossa ja montreaali,alfajeeppi,zagato junior,ym oli esillä...bemuista ja lancioista puhumattakaan??? Jospas puhutaankin salaliittoteoriasta tai vaikka rantakirppuviritelmästä,tiedä häntä... :roll:

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Äkkiä katsottuna kieltämättä yhdennäköisyyttä Matra D'jettiin on melkoisesti, mutta on noissa erojakin, kuten että Matran taka-akseli on paljon taaempana, sivupilarit protossa paljon pystymmässä kuin matrassa, ovet ja kaikki lasit erilaiset jne. Tuo protohan oli voittanut kuitenkin CARF:in Conconse d'originalita pystin, eikös sen voittamiseksi pitäisi alkuperä osoittaa aukottomasti? Vai onko CARF:ia viety kuin pässiä narussa?

Paperit ilmoituksessa hälventäisi varmasti epäilykset toki. Kun tuota kansainvälisillä kauppapaikoilla myös kaupitellaan, niin eiköhän se herätä asiantuntija-alfistien mielenkiintoa laajemmaltikin. Lieköhän tuosta ollut koskaan mitään lehtijuttua tehty?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Äkkiä katsottuna kieltämättä yhdennäköisyyttä Matra D'jettiin on melkoisesti,
jos katsoo pelkästään etuosaa niin lähimmäksi menee omasta mielestäni porsse 911. Joo hiukan outo juttu että autosta ei tarkempaa tietoa ole, jos se onkin jonkun Bertonen työntekijän joku ihan oma projekti.. eikä varsinaisesti Bertonen kun noin huonosti on tietoa. Luulisi asian muuten selvinneen esim Bertonelta kyselemällä tms.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Porsche tuli minullekkin mieleen, mutta se johtuu varmasti auton väristä.

Asia ei sinänsä kuulu minulle alkuunkaan, mutta mitään en sille voi että tämä auto on jäänyt häiritsemään mieltäni aina siitä lähtien kun sen ensikerran näin, mikä auto se on?

Minua häiritsee eniten se että etulamput ja vilkut eivät sovi ollenkaan koriin. Etuvalot on yhtä kokoa liian pienet ja vilkkuja ei ole upotettu koriin mikä tuolloin oli tapana esim näissä:
http://sfaroc.tripod.com/archives/id46.html

Toinen asia mikä häiritsee on se että Alfan tunnusomainen etusääleikkö puuttuu ja etusäleikkö löytyy aina vaikka väkisin tehtynä:
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... rio700.jpg
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... ona700.jpg

Etuikkuna ei osu ollenkaan pilarin muotoon, mistä herää kysymys: mistä autosta etuikkuna on kotoisin, koska jos kerran tehdään prototyyppi niin ikkunan luulisi olevan se helpoin osa valmistaa.

"Takaluukku" on vähintäänkin "innovatiivinen" vertauksena voi hyvin käyttää sitä kun Tuulilasi teki aikanaan jutun Lamborghini Countach LP400:sta niin kuvia ladottaessa oli Suomessa joku ajatellut että Countach:in takaluukku aukeaisi takapaneelista ulospäin ja siksi lehteen joutui kuva missä "takapaneeli" on avattu, "Ehkä urheiluautoissa on takaluukku kuten on kotona puu-ceen tyhjennysluukkukin..."

Oletetaan että puskurit on tieliikenne syistä asennettu.

Tässä esimerkiksi on prototyyppi, tosin "entisöity", mutta sopusuhtainen:
http://www.alfabb.com/bb/forums/1900-20 ... ction.html


Jos unohdetaan hetkeksi se että auto on prototyyppi, niin mielenkiintoista olisi tietää mikä on auton akseliväli. On nimittäin mahdollista että auto on aikanaan ajettu "puun ympäri" ja joku on sitten tehnyt omannäköisen auton, mutta se tärkein tieto on että mistä autosta? Tämän kertoo rungonnumero ja teoreettisesti on mahdollista että kyseessä olisi jokin mielenkiintoinen auto... Vain asiantuntija voi siihen jotain sanoa ja se asiantuntija löytyy ulkomailta, ehkä auton aitous selviää sillä myydäänkö auto ulkomaille vai ei.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Virallinen selityskö on, että tämä olisi koritehtaan Alfa Romeolle tekemä prototyyppi? Tiedä hänestä, mutta tuntuu oudolta että tuonnäköinen auto olisi todellakin lähtenyt samojen kavereiden kynistä kuin esmes 50-luvun Giuliettat. Minusta tuo näyttää samalta kuin moni tämän päivän tuningauto; Laitellaan tähän vähän kaikennäköistä muotoa ja osaa ja katsotaan mitä tulee.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

unknown kirjoitti:Tässä esimerkiksi on prototyyppi, tosin "entisöity", mutta sopusuhtainen:
http://www.alfabb.com/bb/forums/1900-20 ... ction.html
Enpä tiennytkään Alfalla olleen "twinspark"-koneita jo tuohon aikaan. :shock: Kaikkea sitä oppii...

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Bertone osaisi varmaan tuon alkuperän parhaiten selvittää, postia vaan tuonne: http://www.bertone.it/User/en/presadire ... tti_en.htm :wink:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mutt kirjoitti: Enpä tiennytkään Alfalla olleen "twinspark"-koneita jo tuohon aikaan. :shock: Kaikkea sitä oppii...
eka oli jo 1914...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

V6 kirjoitti:
mutt kirjoitti: Enpä tiennytkään Alfalla olleen "twinspark"-koneita jo tuohon aikaan. :shock: Kaikkea sitä oppii...
eka oli jo 1914...
Tästä tuli myös mieleeni ettei hybridi-autokaan ole hirveän uusi keksintö, ensimmäinen tehtiin vuonna 1900.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Kukas maksaisi 20 k€ tästä? http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=157485390 Sietäis vähän miettiä mitä alkaa tunaroimaan... :shock:

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=lgvvdjgcwggh

Kävinpä paikanpäällä mulkoilemassa moista turbovikaista 156 2.4 JTD:tä.. Ei ihan priimakunnossa maalipinta, muutamia naarmuja ja pikkasen alkavaa ruostetta tuulilasin yläreunassa (kuten yleensä). Muuten ihan asiallisen oloinen peli.

1500 eurolla sen sais ajaa kotiin ja sitten pääsiskin taas rakentamaan kiisselihirmua.. :)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

salot kirjoitti:Kukas maksaisi 20 k€ tästä? http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=157485390 Sietäis vähän miettiä mitä alkaa tunaroimaan... :shock:
Eipä oikein nappaisi, vaikka hinta olisi murto-osa, mutta kai noillekin oma ostajakuntansa löytyy. Fast'n Furious Alfa.
Kimmo

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

^Mahtaako noin leveet tassut pyöriä auton alla ?

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

salot kirjoitti:Kukas maksaisi 20 k€ tästä? http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=157485390 Sietäis vähän miettiä mitä alkaa tunaroimaan... :shock:
Ei vissiin löytäny mitään harvinaisempaa Alfaa raiskattavaksi.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Komiat vanteet pyöräyttäny alle ja varmasti ainakin mahtuu pyörimään. :lol:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=161409971 ,tonnilla :shock:
...Siis ymmärränkö jotain väärin vai pitääkö tässä matkaliput tilata ?
...voishan sitä joskus lukea eikä heti innostua :oops:
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=162457781
väärä väri,niinkuin tohon hintaan olisi merkitystä...
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=160957707
vanha pitää hintansa..
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=161172523
,mutta rajansa kaikella... Ellen taas väärin ymmärtäny.

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Raskaita syytteitä tuntuu olevan tarjolla ilman selvää asiantuntemusta. :D

Kannattaa katsella kuvia muista 50-60 -luvun italialaisten pikkupajojen protoista ja esisarjoista, kyllä niistä moni on monin tavoin outo, huonolaatuisesti kiireellä kasattu ja vaikkapa koripajalla tehty F12-ambulanssiimme (sentään sarjatuotantoa) on kyllä tinaa ja kittiä joka paikkaan laitettu melkoisia määriä juuri pienten valmistemäärien, huonon sovitelaadun jne. takia.

Italiassa oli ennen tapana, että kun vaikka Fiat tai juuri Alfa Romeo esitteli jonkin uuden automallin, sen ympärille loihdittiin nopeasti kymmeniä one off -yksilöitä ja piensarjoja lukemattomien koripajojen toimesta. Samalla valmistajan ei tarvinnut keskittyä kuin pariin päämalliin ja pajat nakersivat vaihtelevalla menestyksellä specialinsa. Suomessa on mm. Antti Tammisen 2600 Spider, jonka linjat on tehty italialaiselle kreivittärelle paremmin sopiviksi, vaikkei sitä juuri edes huomaa, siivet on vähän erilaiset jne. Vastaavasti esim. jenkit teettivät italiassa asti messuautonsa ja urheilumalleja pitkälle 60-lukua halvan työvoiman takia, mutta juuri HUONO TYÖN LAATU on lehtihistoriikkien mukaan ollut yksi syy että siirtyivät tekemään itse rumat peltilehmänsä.

Vastaavasti esim. Saab Sonettien jokainen kori oli paljon myöhemminkin ollut yksilöllinen ja luukkujen sovittaminen oli ollut pahasti tappiollista...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

1300ti kirjoitti:Raskaita syytteitä tuntuu olevan tarjolla ilman selvää asiantuntemusta.
Itse en löytänyt syytöksiä, kysymyksiä & epäilyksiä pikemminkin.
1300ti kirjoitti:Kannattaa katsella kuvia muista 50-60 -luvun italialaisten pikkupajojen protoista ja esisarjoista, kyllä niistä moni on monin tavoin outo, huonolaatuisesti kiireellä kasattu ja vaikkapa koripajalla tehty
Tämä lienee aivan totta ja käsittääkseni pätee myös moniin tuon ajan tuotantomalleihin, varsinkin pienempinä sarjoina valmistettuihin.
unknown kirjoitti:Historian selvittäminen ensimmäinen ehto että autoa voi prototyypiksi nimetä; Keneltä ostiti, mistä edellinen oistaja on ostanut ja jne..
Miten auto on joutunut tieliikenteeseen, yleensä prototyypit tuhotaan?
Kuka auton on tehnyt, minkälaiset dokumentit tästä on? valokuvia? tomeksianto? ym?
Löytyykö autosta merkintöjä, kuten rungonumero.
Samaa mieltä. Autosta pyydetään kuitenkin sellaista rahasummaa, että evidenssiä olisi hyvä löytyä. Muutaman tonnin ruoskien kanssa pätevätkin sitten muunlaiset säännöt.

Kiinnostava auto joka tapauksessa - toivottavasti jää Suomeen. Ja toivottavasti historiaan saadaan jostakin lisävalaisua.

Yksi teoria voisi muuten olla se, että kyseessä ei ole varsinaisesti Alfa Romeon prototyyppi, vaan prototyyppi jossa on AR:n tekniikka. Se voisi selittää mm. sen scudetton puuttumisen nokasta.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3254
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Eikös tosta ole juttukin ollut carfin lehdessä vuosia sitten.... ??
..ammattina autoslalom..

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3254
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Niin ja tuossa viimeisessä kuvassa vissiin arefin osastolla näytillä? Tämän tarinaa joskus jostakin kyllä lueskelin.

Omistajalla/jilla on muuten sitten jokseenkin vitu**i erimerkkisiä autoja - klassikoitakin tallessa. Näköjään pääosin pihalla, mutta kuitenkin. bemareita, mersuja, alfoja, fiatteja yms. pukkilassa ja sitten pohjoisempana kangasniemellä.

Tuo hinta autolla ei kuitenkaan päätä huimaa, suomalainen on kuitenkin niin perseaukista kansaa, että tänne sitä ei myytyä saa. Ulkomailla sitten kylläkin, joskin historian täytyy olla aukoton.

Olihan V8:ssa taannoin juttu vanhasta chriscraftista joka oli tehtaan mukaan tuhottu protoversio. Kuitenkin se löytyi jostakin vajasta 40-60 vuoden kuluttua ja on taasen vesillä. Joten ei näiden olemassa olossa ole mitään ihmellistä - itse tarinoissa varmasti on..

nimim. V6 Ti:n kannet hyllyssä - eihän näitä uusia pitäisi edes olla :wink:
..ammattina autoslalom..

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Osuipa silmään pari alfasudia,
vähän ajettu tässä
ja hieman harvinaisempi tapaus täällä.
Ne joilla on rahaa ja tyhjää tallitilaa, olkaapa hyvät!

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tuo pakettiversio olis ihan kiva mutta hintaa näkyy olevan..

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »


Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^ ja vielä takavetoinen...

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »


Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

>>Kaitsu kirjoitti:Onko jollain tietoa tästä: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2367860
Ollut myytävänä jo aika kauan aikaa jos tieto auttaa..

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

^^^

no sekin vielä.. :lol:

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Etsi yhtäläisyydet näiltä kahdelta nettisivulta

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2519445

Näyttää webbiserveri menneen tukkoon käyttäjäryntäyksen takia. Laitetaan kuvat liitteenä tänne suoraan
Liitteet
romu6 (Medium).JPG
romu6 (Medium).JPG (59.01 KiB) Katsottu 8747 kertaa
romut (Medium).JPG
romut (Medium).JPG (76.5 KiB) Katsottu 8746 kertaa
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

onko siis missä aikajärjestyksessä nämä kuvat?

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Viestissäni olevat kuvat on otettu 27.08.2001.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese


Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^ onneks en vielä hakenu kahvia ni ei tarvi byyhkiä böytää... kenen tuo hirvitys on?

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Tossa kuvassa esiintyy myös meikäläisen ex-156, siis tuo mikä on ehjänä vieressä. muistaakseni se otettiin käyttöön syksyllä 2001 joten kuvassa taitaa olla aikas ajamaton.

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Joo se JIU-7 oli ton JLU-2:n seuraaja. JLU meni lunastukseen ja JIU-7 on just kaupasta ajettu ulos.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

No oishan tuon kuvien järjestyksen voinut vanteista esim päätellä. No olen tuosta vähän kysellyt ja muutenkin seuraillut, ja myynnin aikana autosta on katkennut jakopäänhihna. Hyvä ettei kerennyt sopimaan mitään, on se kolaroitu auto kumminkin aika useasti kolaroitu auto.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »


Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Sehän se. Hieno peli :-D
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

kare
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 02:09
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja kare »

unknown kirjoitti:Vain asiantuntija voi siihen jotain sanoa ja se asiantuntija löytyy ulkomailta, ehkä auton aitous selviää sillä myydäänkö auto ulkomaille vai ei.
Kyllä niitä asiantuntijoita on täällä Suomessakin - kyllä täältä sen verran intohimoisia pitkänlinjan harrastajia löytyy jonkunkin verran - mutta ei niiltä kukaan ole tainnut mitään tässä asiassa koskaan kysyä.

Itse pidän autoa joskus vuosien 1965-75 välissä sekalaisista osista rakennettuna omavalmisteena ja sellaisena se olisi jopa jokseenkin tyypillinen oman aikansa tuote. Ilman yksiselitteistä dokumentaatiota muille spekulaatioille ei juuri ole perusteita.

Kare
jep-jep.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »


Avatar
Gasolina
Viestit: 4735
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

kare kirjoitti: Itse pidän autoa joskus vuosien 1965-75 välissä sekalaisista osista rakennettuna omavalmisteena ja sellaisena se olisi jopa jokseenkin tyypillinen oman aikansa tuote. Ilman yksiselitteistä dokumentaatiota muille spekulaatioille ei juuri ole perusteita.

Kare
Tyyppitunnuksen 105 91 perusteellahan auto on 105srjn Spider Junior eli avoauto(!) Näitä on alettu valmistaa vuonna 1968. Autossa on pakkilukollinen vaihteisto, yläkautta huohottava moottori ja tasavirtalaturi, joten näiden perusteella pääosa tekniikasta voisi hyvin olla vuoden 1968 Spider Juniorista. Myös etupään pellit voisivat hyvinkin olla Spiderista muokatut.
Ainakin osa peruskorista näyttää rintapellin ja ohjauslaitteiden sijainnin perusteella olevan 101 tai ehkä jopa 750srjaa. 105srjn moottorin sovittaminen tuohon alustaan taitaisi jopa onnistua käyttämällä 116srjn öljypohjaa ja pumppua, jotka taas alkavat olla jo melko uutta osaa.
Edelleen se valmistenumero olisi ihan mielenkiintoista tietää.
Giulia Super -69

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Vittorio Jano kirjoitti:Sisäänajettu 33.
Mitähän sanoisivat telttan tiskillä kun menis kyseleen 80 tkm huoltoo?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

"Minkämerkkinen auto tuo on?"

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Katos vaan, näkyy meikäläisen eka Alfakin olevan vielä kulussa, eikä ainakaan päällisin puolin ole pahasti huonontunut.
Kilometrejä on tullut 100000 lisää siitä kun luovuin.

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2663907

Ja halpakin on. :)

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

^^ Juu oli kyl halpa hinta...Hieno kiiltokin,ainut mikä tökkää ku on punanen,niin haittaväri autolle ku olla ja voi... Miksei värintekijät vois keksiä pysyvää punasta? AargH!

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^^ Aika hyviä ja asiantuntevia vastauksia tolla kauppiaalla... Mitä huoltoja on tehty? Sitä sun tätä... Milloin hihna on vaihdettu? Kaiketi talvella...

Turvallisen tuntuinen hankinta :roll:

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

^Ei kai realisointifirmalta muuta voi odottaakaan. No, kai jokainen järjissään oleva tajuaa että tuon ikäinen ja tuon verran ajettu auto sisältää omat tuntemattomat riskinsä. Koeajokin kertoo jo paljon. Jos ei uskalla, niin paras mennä ostamaan uutta.

Kuitenkin, eihän tuolla hinnalla saa esim. Deltasta muuta kuin pohjalevyn, öljypohjan ja tulpat ts:ään :).

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

^^Noh,eihän tosta korkeelta putoo vaikka ostaiskin...Vaikka 2 toimintatonnia kehiin...Harmi ku ei oo takaveto :silly:

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »


Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^On tehty joo, tuossa 15 km päässä asustaa yksi tuollainen.

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Lancioita jäin selailemaan.
Aika mahtava laite:
http://tinyurl.com/mcohv3

Näyttää muutenkin myymälässä olevan kaikkea kivaa tarjolla.

Vastaa Viestiin