Autotallin suunnittelu..

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

täytyy toivoa vaan lottovoittoa... :-D tänään pienessä pakkasessa rakennettu autokatoksen levitystä jotta toinenkin alfa pääsee vähän suojaan. ei oikein näytä näiltä, mutta säästää vähän skrapaamiselta ja lumen harjaamiselta, pitää olla siitäkin iloinen :lol: niin, ei siis ole edes tallia :(

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mun talli ei ole edes tarkoitettu autoille.
Mahtuupa oikeesti harrastamaan jotain.. :wink:
http://jari64.multiply.com/photos/album ... i#photo=45
- Alfaholic -

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Noista työkalutauluista kun oli tuolla aikaisemmin juttua, niin tässä on yksi malli nelikulmaisilla reikälöillä. Reikäjaosta ei tietoa.
Näytti saavan myös harmaana.

Oma katos on mitoiltaan n. 4x6.4m. jonka kyljessä 2.1 x 3.1m. syvennys. Suurempaa ei voinut/saanut tehdä, mutta onnellinen olen tuostakin.

Lattiassa öljynerotuskaivo, vesikiertoinen lattialämmitys ja mastertop pinnoite. Sähkökuviin on piirretty voimavirta, antenni- ja tietoliikennekaapelointi.

Katos on tosiaan rakennettu periaatteessa autotalliksi, mutta koska rakennusoikeudet eivät toistaiseksi salli tallin tekoa, puuttuu "tallista" muutama ulkoseinä ja näinollen se luokitellaan katokseksi.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tallin nosto-ovea olen suunnitellut ja pari tarjousta on tullut kysyttyä ja nyt pitäis päättää oven korkeus, että saa tehtyä seinän rungon valmiiksi. Tallin vapaa korkeus on 2600mm. ja oli ajatus mahdollisimman korkeasta ovesta, joka esim Turnerilla tähän aukkoon olisi 2475mm.

Tämän korkuinen 45mm. paksu Turner 800 ilman sähkökoneistoa kustantaisi 1250e. Niin ikään käsikäyttöinen 40mm. paksu Crawford 2375mm. korkuisena 1505e.

Tällä hetkellä ei olisi tarvetta normaalia korkeammalle ovelle, mutta ajattelin tulevaisuuden kannalta jos vaikka joskus on pakettiauto, vene trailerilla tai jos vaikka asuntovaunu täytyisi saada jostain syystä sisään.

No huomasin vaan, että joku Sprintteri tai vastaava on ilmeisesti äkkiä +2.5m kuten myös asuntovaunutkin? Mitähän joku ~6 -metrinen HT-vene/traileriyhdistelmä on? menee varmaan hyvin äkkiä tuonne samoihin lukemiin plus lisäksi tallin pituus jää auttamatta lyhyeksi.

Nyt olenkin siinä pisteessä, että kannattaako tuollaista hieman normaalia korkeampaa ovea ollenkaan laittaa vai meneekö rahat hukkaan?

Onko jollain ollut hyötyä yli 2.1, mutta alle 2.5m ovesta?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4880
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tila-auto+suksiboxi. Itsellä on Rellussa kattoantenni ja sen joutuu kääntämään alas kun ajaa ovi-aukosta. Itsellä ei tullut mieleen oviaukon korkeus vaan kun vanha nosto-ovi ei enää käynyt niin vaihdoin vanhaan aukkoon sopivan parioven vaikka ovien korkeutta olisi voinut lisätä ihan helposti. Siinä sitten lupasin naapurin pakuun iskarit vaihtaa ja ovella huomasin että eihän tänne pakettiauto mahdukkaan. Leveyskin olisi ollut ihan siinä ja siinä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mikä kokoinen oviaukko teillä on?

Meille tehtiin 2.5m leveä luiska ja aukko ja nyt jälkeenpäin ajatellen se olisi saanut olla leveämpikin. Periaatteessa sitä on vielä mahdollista muuttaa kohtuullisella vaivalla. Lattiapinnoitetta ei kyllä enää saisi levennyksen kohdalta samanlaiseksi, mutta kyllä siihen jotain tuninkia keksii..

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Meillä ovi myös 2,5m leveä. Suositus nykyisin on muistaakseni 2,7m. Meillä autotallia saneli paljon muu talo, koska talli on talon alakerrassa.

Tilasin oven sellaisesta firmasta kuin Järviovi. Toimitus kesti helvetin pitkään ja näin jälkeenpäin olisin halunnut sen myös asennettuna... Hintaa 70mm paksulle ovelle (USA) ja kaukosäätökoneistolle (Saksa) tuli toimituksineen 1500€... muistaakseni.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4880
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

^^ 2500*2100 mutta pariovet kaventavat aukiollessa kulkuväylän 2300mm.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin