Cuore Sportivo IV Ahvenisto - Su 19.09.2010

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Täällähän on mukavanoloista jälkikuplintaa kauden jälkeen. :lol:
Ei muuta ku verkot vesille ja kovempaa kohti kaiteita. :drinking:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Xehpuk
Viestit: 799
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

hattoori kirjoitti: Onkos tuolla monet vedelly 156 2-litrasella tessulla? Liekkö kerkeää mihinkään..? Jarrut nyt ainakin kannattaa olla vimpan päälle, mut mitäs renkaita te käytätte? Sit vaa rajatonta voitontahtoa roimasti ja baanalle näyttämään närhen kuukuset.....
Ratapäivissä ei ole kyse kisasta, joten 2-litraisella pärjää mainiosti. Sitä paitsi t.spark:han on melkein kisakone ja V6:tta kevyempi. Jarrujen lisäksi jäähdytyksen, öljynkierron ja moottorin muutenkin on hyvä olla iskussa vaurioiden välttämiseksi. Itse ajelin samoilla kiinarenkailla kuin arkenakin, kovemmilla paineilla tosin. Monilla on erikseen ratapäivärenkaat (sellaiset melkeinslicksit), jotka ovat hyvä hankinta sitten kun hommaan hurahtaa kunnolla. Alustasarjakin lienee kiva juttu radalla.

Avatar
hattoori
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Kiitti vastauksesta! Sen verran korjaan, et kisa kun kisa! Jaetaanhan siel pisteitäkin. Mulle se on aina kilpailu jos ajetaan vaikka vain kelloa vastaan. 8) Muut voi sitten krusailla tai pyöriä ympyrää halunsa mukaan nautiskellen.. Kukin näkee asian omalla tavallaan. Ja ketjun perusteella täällä on muitakin meleko kilpailuviettisiä henkilöitä seassa.

No lähinnä mua kiinnostikin nuo ajetut ajat 2.0 vrt 2.5. Tiedän et toi patahan ei radalla ole se tärkein asia. Kyllä alustan ja jarrujen täytyy olla ensin tiptop, jotta isommista tehomääristä viittii ees haaveilla. Toi painonsiirtyminen ulommaiselle eturenkaalle mutkassa aiheuttaa jo vakiopadallakin varmasti ihan tarpeeks vetopito-ongelmia.

Koskaan en oo koppiautolla rataa kiertäny, mut kartingia ajanu senkin edestä. Sen verran kivaa 'Alpollakin' on taittaa mutkaa et kokeilemaan täytyy tulla ens helteillä. Hauskanpito hyvässä seurassa tässäkin hommassa lienee se suola.

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Sanoisin näin mutuna ja muutaman vuoden kalkuloinnin tuloksena
että jos laitetaan vakiot 156 2.0 ja V6 radalle, täsmälleen samantasoiset
kuljettajat ja radaksi Ahvenisto niin 2.0 pesee V6:sen 1-2 sekunnilla.
Sitten kun mennään enemmän voimaradoille kuten Jurva niin ero on
aika plus miinus nolla. V6:lla on voitettu 2.0 Jurvassa kuten Ghost:kin
hyvin muistaa... :lol:

2.0:lla on helpompaa käyttää koko tehoreservi hyödyksi kun taas V6:lla
on pakko passailla painavamman keulan takia. Tosin lääkkeet on keksitty V6:sen "ongelmiin".
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Ghost
Viestit: 465
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ja monta kertaa on voitettu V6:t kaksilitraisella :silent: Eikä se ero silloin yksi vuosi Jurvassakaan kovin suuri ollut...

Jouset ja iskarit vaihdettunakin autot ovat Ahvenistolla melko tasaväkisiä, mutta Alastaro ja varsinkin Jurva ovat tessulle tiukkoja paikkoja.

Jarruille ei kannata ihmeitä tehdä, kunhan kunnossa ovat. Hyvät vakiopalat (orkkis tai esim. Ferodo) riittää. Been there, done that.

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Hienoa että me ollaan yksimielisiä. :wink:
Ja mullahan oli siellä Jurvassa etuvakaajan koiranluu irti kiinnityksestään..
:P
Mä en o suht vakiolla(alustasarja) V6:lla ajanut Apparalla kuin
talvirenkailla ja vesisateessa joten ei ole kunnon referenssiä..
Antakaas joku mulle vakio V6:nen alle ens kesänä, mua kiinnostais
kattoo kuinka kovaa sillä pääsee.. :lol:

Henkselit paukkuu.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Se muuten tuli vielä mieleen noista tessuista että se on
aina vähän ihmetyttänyt että miksi 156 TS on ollut nopeampi
kuin 147 TS...luulisi 147:kan olevan ketterämpi. Onko vaan
sattunut niin että rattimiehet eivät ole osuneet koskaan 147:n puikkoihin?
Paitsi erään 147 Q2 GTA:n. Tosin ei se Apparan 1.37.5 enää niin kovin kovalta ajalta tunnu..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

silverine kirjoitti:^
Hienoa että me ollaan yksimielisiä. :wink:
Ja mullahan oli siellä Jurvassa etuvakaajan koiranluu irti kiinnityksestään..
:P
Mä en o suht vakiolla(alustasarja) V6:lla ajanut Apparalla kuin
talvirenkailla ja vesisateessa joten ei ole kunnon referenssiä..
Antakaas joku mulle vakio V6:nen alle ens kesänä, mua kiinnostais
kattoo kuinka kovaa sillä pääsee.. :lol:

Henkselit paukkuu.
Vaikkapa vaaleansininen.

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

:mrgreen:
Okei.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

silverine kirjoitti:Paitsi erään 147 Q2 GTA:n. Tosin ei se Apparan 1.37.5 enää niin kovin kovalta ajalta tunnu..
Joo, sillähän olis ottanut tässä viimeisessä kisassa huiman neljännen sijan.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

silverine kirjoitti::mrgreen:
Okei.
Mun autolla ajetaan sitten nokka edellä - koko kierros!

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Savo kirjoitti:
silverine kirjoitti::mrgreen:
Okei.
Mun autolla ajetaan sitten nokka edellä - koko kierros!
Sä oot rohkee poika...:twisted:

Toisaalta, mun empiirisen tutkimukseni lopputulemana voin sanoa että peruuttamalla 100 metriä radan nopeimmassa kohdassa ja sammuttamalla välillä auton, pärjää ihan hyvin. Joten miksi sitä nyt ajotottumuksia muuttamaan... Voin toki kokeilla tolla sun vakiollas noi aliohjautuvuuden rajat samassa paikassa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

silverine kirjoitti:Se muuten tuli vielä mieleen noista tessuista että se on
aina vähän ihmetyttänyt että miksi 156 TS on ollut nopeampi
kuin 147 TS...luulisi 147:kan olevan ketterämpi. Onko vaan
sattunut niin että rattimiehet eivät ole osuneet koskaan 147:n puikkoihin?
Eihän tuolla ole tainnut viime vuosina 147 tessulla kiertää kukaan muu kuin minä ja tosiaankin itsellä tuo ajo on vielä vähän "opettelua". Mutta onhan noita kutoskoneisia jääny cupissa taakse ja yksi kolmostilakin tullu napattua. :wink:
 

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^

Ai pahus, ei ollu tarkoitus että tää dilemma henkilöityy sinuun... :P
Ei vaines, hyvin sä vedät. Joo totta on ettei 147:ja ole liiemmin
radalla näkynyt, no, vuonna 2006 näyttää kisoissa muutama olleen
mutta ei sen pohjalta ehkä väitöskirjaa tehdä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11350
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuli vielä vähän leikittyä PS:lla.

Kuva

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

^ Oisko sitten kyse jostain symboliikasta tms, mutta hieman vie pois kuvan harmoniaa tuo oikean sini-valkonen (kanttari?). Lisäilisin biolanin kukkamultaa lisää, sillä tiukempi rajaus tekee taas kuvasta liian ahtaan.
Musta-puna kontrasti on pettämätön yhdistelmä.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3267
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Jotenkin kun tuo bensan ja kumin käry on poistunut talliin, sanoisin täällä haisevan testosteroni. Jatkakaapa vain, näitä on ehdottamasti pidettävä foorumin suolana.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Tärjätom
Viestit: 230
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Kiitos kaikki kameramiehille :)

Tämä on minun video Jurvasta:
http://www.youtube.com/watch?v=PO6Yt19QgC8

ja Häämeenlinnasta:
http://www.youtube.com/watch?v=F-WrK2g1pKw

mise
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Syys 2010, 19:08

Viesti Kirjoittaja mise »

Tässä ruotsalaisella urheiluautolla kurvailua, surkealla kuvanlaadulla tosin. Käytössä oli uusi kamera vanhaa paremmalla kuvanlaadulla, mutta painoa tuli ilmeisesti sen verran lisää että kamerateline ei oikein pysynyt vauhdissa mukana.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Tänään tuli lasku osallistumisesta näihin Hämeenlinnan ratapäiville: 70 euroa.
Jossakin Kouvolassa tolppa välähti ja mittasi 88 km/h ja siinä oli tietty 80 km/h rajoitus. Just hetki aiemmin olin nostanut jalan kaasulta ja kysäissyt vaimolta, että mikäköhän rajoitus tässä mahtaa olla....

Noh, eipä tuo harmita kun oli muuten mukava reissu. Maksetaan poijes.

Avatar
Eero
Viestit: 2871
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

mise kirjoitti:Tässä ruotsalaisella urheiluautolla kurvailua, surkealla kuvanlaadulla tosin. Käytössä oli uusi kamera vanhaa paremmalla kuvanlaadulla, mutta painoa tuli ilmeisesti sen verran lisää että kamerateline ei oikein pysynyt vauhdissa mukana.
Taitaa olla melko kireä kiuas tuossa Volllessa, ei taida vakio tuohon malliin sutia pääsuoran kaarteessa :crazyeyes:

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Tää on jo vanha juttu, mutta hyvä esimerkki siitä miten turvakaaret voi pelastaa päivän. Kuvat on Span eau rouge mutkasta. Kuskin mukaan kierroksia oli 6000 - 6500 nelosvaihteella, perän välityksen ollessa 9/41.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

lisää
Liitteet
DSC_0916.jpg
DSC_0916.jpg (105.82 KiB) Katsottu 3461 kertaa
DSC_0918.jpg
DSC_0918.jpg (102 KiB) Katsottu 3461 kertaa
DSC_0923.jpg
DSC_0923.jpg (110.54 KiB) Katsottu 3461 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ja kävellen pihalle.
Liitteet
DSC_0924.jpg
DSC_0924.jpg (110.29 KiB) Katsottu 3455 kertaa
DSC_0925.jpg
DSC_0925.jpg (116.84 KiB) Katsottu 3455 kertaa
DSC_0926.jpg
DSC_0926.jpg (115.06 KiB) Katsottu 3455 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Vastaa Viestiin