Gran Turismo 5 ps3

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Parin päivän hankaamisen jälkeen positiiviset fiilikset kyllä :P

Parasta viihdettä mitä mies voi housut jalassa tehdä sisätiloissa.

Kyllä G27 Logitechissä toimii ainakin force feedback loistavasti. Rattivaihteilla ajaminen helpompaa kun kepistä vaihtama´lla jää usein vapaalle kytkintä sotkiessa, mutta harjoitellaan kepistä aina silloin kun ei ole tiukat paikat ja johtoa riittävästi.

Ooon nyt ite ajamassa IB- lisenssiä ja on kyllä vaikeutunut nuokin edellisistä turismoista aika paljon.

Pari ostettua autoa viritelty ja sama näpyttely tallella mikä on just pop :-D

Noh, huomenna hangataan lisää sitten.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Peli on oikeesti hyvä!
onko kellään muulla vaikeuksia lisenssien kanssa? mielestään aika vaikeeta jos kultaa meinaa jokaisesta saada, taitaa pari vuotta kevyee vierähtää jos tosiaan kultaa meinaa...

no sain mä just ostettua ensimäisen käytetyn 156 2.5 busso. :)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Hopealle saa helpommin kuin GT4, mutta kulta taso on sitten jotain tyyliin mahdoton kun päästään 2. tason vaikeimpiin testeihin. Päätin ajaa ne hopealle ja yrittää sitten uudelleen kun pelin fysiikkamallinnus ja radat ovat tutunmpia.

Ajo fysiikka on taas mennyt ainakin minunmielestä eteenpäin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Peli paranee, mitä enemmän tuohon pääsee sisään... Ajoin eilen IC -lisenssin viimeistä osuutta huvikseen pari tuntia - Rooman katurata ja Ferrari bb512 :) Jarruttaminen tuntuu huomattavasti paremmalta kuin gt4:ssa - ne menee lukkoon tosi herkästi ilman abs:eja. Täytyy paneutua vielä tuohon jarrujen säätämiseen tarkemmin. Muuten en huomaa "fysiikanmallinnuksessa" suuren suuria eroja gt4:seen. Ehkä kovissa nopeuksissa huomaa joidenkin autojen kohdalla epävaukauden/nopeuden vaikutuksen eri tavalla.

Hopealle menee heittämällä, kun puolestaan gt4:ssa sai kultaa vahingossakin, niin vielä en ole päässyt kultavauhtia kertaakaan. Tottuminen ohjaamonäkymään on tosin vielä kesken... Omaa suosikkirata (el capitania) en ole vielä päässyt testaamaan, enkä itse asiassa ole edes vielä sitä nähnyt koko pelissä... Mutta erittäin lupaavalta vaikuttaa. Ja mikroautot on ihan turhakkeita.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kai se pitää lähteä hakemaan tuo peli, nyt kun sai viimeinkin tahkottua ne proloquessa olleet läpäisemättömät kisatkin läpi :-D

En oo ikinä ratilla pelanny, mutta ilmeisesti ero perusohjaimeen on valtava, eli kannattanee investoida myös rattiin? Mitenkäs nuo rattien väliset erot, kannattaako kerralla hankkia tuo G27 vai onko tästä mihinkään

http://www.gigantti.fi/product/pelit-ja ... rce-gt-ps3

Minkälaisia telineitä teillä on noille ratille, kepille ja polkimille? Tämä olis ilmeisesti optimaalianen
http://www.pixmania.com/fi/fi/3256813/a ... ution.html

Ton jos ostaa g27 ratin kans niin tulee vaanaika kova investointi yhtä peliä varten :-D Tokihan noita voi sitten muidenkin autopelien kanssa käyttää...

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=39-1075

Tuossa hiukan huokeampi pelipenkki. En omista, mutta ihaillut motonetissä joskus...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
mattijus
Viestit: 5283
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

routasydän kirjoitti: En oo ikinä ratilla pelanny, mutta ilmeisesti ero perusohjaimeen on valtava, eli kannattanee investoida myös rattiin? Mitenkäs nuo rattien väliset erot, kannattaako kerralla hankkia tuo G27 vai onko tästä mihinkään
Ainakin G27:n edeltäjän perusteella uskaltaisi tuota G27 suositella. G25 on ollut melkoisen kestävä. Nyt kun tuolla varmaan lähemmäs 20tkm ajanut niin on alkanut osoittamaan väsymisen merkkejä mutta edelleen käyttökelpoinen. (nahka luonnollisestikin kulunut sileäksi, vaihdekepillä joskus vaikeuksia keksiä mikä vaihde on päällä)

Itse meinasin seuraavaksi Fanatec Porsche rattia katsella, kunhan tästä G25:sta ensin aika jättää.

EDIT: Ratti on kiinni kirjoituspöydässä ja kisaistuimen virkaa toimittaa perus Martela toimistotuoli.
VMP

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Lyhyen googlauksem perusteella ainakin tuon motonetin penkin edeltäjää haukuttiin huteraksi. Putket taittuu rattitelineen alta yms. Suositeltu hitsitaitoisille, hyvä jos vahvistaa rakenteita tms. Onkohan penkissä säätövaroja samalla tavalla. Ite oon sen verran pienempi kaveri, ettei itse penkin rakenteiden tukevuus niin ratkaisevaa ole, mutta pelintohinoissa ratti tod näk kokisi kovempaakin käsittelyä, joten hiukan siltä pohjalta tuo motonetin penkki hieman epäilyttää :-D

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Virallisista pelipenkeistä ei ole kokemuksia mutta paras teline mitä jokakodeista löytyy on silityslauta. Ainut miinus on heikot jalkatilat polkimille. Mutta plussaa 4 portainen korkeuden säätö, suht tukeva, taittuu pieneen tilaan ja vaimokin tykkää ;)

Avatar
Turre
Viestit: 336
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Turre »

Meillä on tämmöinen: http://www.wheelstandpro.com/order.html

Penkillinen versio houkutti kyllä mutta tilat ei oikein anna myöten. Tuo Wheel Stand Pro ei vie paljoa tilaa, on helposti siirreltävissä nurkkaan pois tieltä ja takasin käyttökohteeseen ja ihan riittävän tukevakin on ollut.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Millä ratilla toi on sulla, ei mullakaan tilat anna perkisi, että voisi kokonaisen penkin ostaa, mutta tuo vaikuttaa hyvältä ratkaisulta. onhan mulla jo valmiina tollanen samanlainen tuoli kun tossa kuvassa xD

Nyt on vanha Logitech Driving force, mutta himottaisi ostaa G27, En panisi pahaksi jos teline sopisi kummallekin ;)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Turre
Viestit: 336
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Turre »

^ Mulla on vanha Logitech Driving Force Pro. G27:lle näkyy olevan oma mallinsa joka on vähän isompi, en tiedä sopiiko noi Driving Forcet siihen ollenkaan, sivut mainitsee vaan G25:n yhteensopivuudesta.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Pakko hehkuttaa vielä... Jonkun verran peli avautunu ja kyllä vielä täytyy kehua tuota ajofiilistä. Jos se oli GT4:ssa hyvä niin tässä se on jotenkin omalla tasollaan. Tahkosin tänään Nürburgringin AMG driving academyä vanhalla sl 300:lla ja AMG SLS:llä... huhhuh... aika huisia! Jo pelkästään se, että ruudulta näkee paljon pidemmälle helpottaa ajamista todella paljon. Uskomaton peli... olen vaikuttunut oikeasti. Taidan mennä lamborghini kaupoille...

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

G27 on hyvä!

Oliskos kiinnostusta nettipeleihin tänä iltana kenelläkään??

Teen huoneen Alfabbs nimellä :wink:

ps. 3 litranen Spideri eilen ostettuna :-D
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Täytynee käydä tuo peli ja ratti vaikka gigantista hakemassa. Tuota penkkiä pitänee vielä miettiä...

Onko muuten muita paikkoja kuin gigantti, josta kannattaa kattoa? Oulun verrkokauppa.comista oli gt5 loppunu. Nettiakaupoista oon lähinnä play.comista tilannu ja sielläkin nyt ilmeisesti jouluhinnat kun kaikki oli yhtä kallista kuin täälläkin...

Avatar
Grendel
Viestit: 600
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Tulipahan tilattua GT5 ja G27.
Kunhan joku pojista saa joululahjaksi niin pääsee öisin pelaamaan :lol:

Avatar
Janne
Viestit: 2131
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Missä moodissa se Top Gear (kahdeksikko) rata avautuu, kun en löydä sitä mistään?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

KauGoH kirjoitti:G27 on hyvä!

Oliskos kiinnostusta nettipeleihin tänä iltana kenelläkään??

Teen huoneen Alfabbs nimellä :wink:

ps. 3 litranen Spideri eilen ostettuna :-D
Laita aikaa niin yritän töräyttää paikalle, nettipeliä ei vielä korkattu, mutta kait se toimii - vielä prologuessa oli ihan kondiksessa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Turre kirjoitti:Meillä on tämmöinen: http://www.wheelstandpro.com/order.html

Penkillinen versio houkutti kyllä mutta tilat ei oikein anna myöten. Tuo Wheel Stand Pro ei vie paljoa tilaa, on helposti siirreltävissä nurkkaan pois tieltä ja takasin käyttökohteeseen ja ihan riittävän tukevakin on ollut.
Voin suositella myös. Itsellä tuollainen Driving Force GT:n kaverina. Ois pitäny ostaa se G27 :mrgreen:. Mutta ständi itsessään on loistava ja kulkee helposti mukana vaikka kaverillekin.

GT5:stä: ajopuoli kunnossa, mutta tuo valikkorakenne... autojen erikseen hyväksyminen, rekasta "ottaminen" jne. on kyllä hanurista. Samoin saa koko ajan olla vaihtamassa ainakin Arcade moodissa 2-player -tilassa samoja asetuksia (renkaat, säädöt) ees taas. Lisäksi kaksinpelissä ärsyttää että controller ykkösen kuski starttaa aina eturivistä. Vauriomallinnus (tai sen puute) tökkii myös. Erityisesti kaksinpelissä tämä on hölmöä kun takaa / edestä voi tehdä ihan älyttömiä ajoliikkeitä kisassa. Vaikkapa Monacon tunnelista täysillä edelläajavan perään > puske johtava auto eteenpäin ajoradalta ja jatka itse kärkeen. Jeejee. Tai kun toinen yrittää ohittaa niin voit vain kiilata kaverin kaiteeseen johon auto helposti "takertuu". Lisäksi kaksinpelistä ei näytä saavan uusintoja lainkaan.

Pelinä paikoin ihan hieno ja ajettavuus ok. Mutta pieni pettymys odotuksiin nähden.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onneksi ei ollut odotuksia. Muista, että vauriomallinnustahan ei tule ollenkaan ennen kuljettajan tasoa 20 tai 30 (tai jotain sellaista) :)

Ajotuntuma on upea - mukavan haastava. Autot kuulostaa vieläkin paremmalta kuin aikaisemmin... Todella, todella upeat saundit. Alfoja olis toki voinut muutama lisää olla, vieläkin ja yhä edelleen kaipaan ihan normaalia 156 2.0 Tessua :(

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Janne kirjoitti:Missä moodissa se Top Gear (kahdeksikko) rata avautuu, kun en löydä sitä mistään?
Joko löytyi? Se on siis Special Eventissä ensin, ja kun vedät ne Top Gearin testit (Kleinbus, Lotus Elise mm) ja muistaakseni vielä jotain, sai sen radan unlockattua Arcade/Practice modeen. Ihan varma en ole, koska en peliä omista - vaan kaverilla käyny pelailemassa :D

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

DaViega kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:G27 on hyvä!

Oliskos kiinnostusta nettipeleihin tänä iltana kenelläkään??

Teen huoneen Alfabbs nimellä :wink:

ps. 3 litranen Spideri eilen ostettuna :-D
Laita aikaa niin yritän töräyttää paikalle, nettipeliä ei vielä korkattu, mutta kait se toimii - vielä prologuessa oli ihan kondiksessa
Tää ilta menikin sitte. Kerkeisitkö huomenna? Pääsen kolmen aikaan töistä ja kaikki sen jälkeen käy .
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tänään ei pääse, keskiviikosta ei mitään tietoa kauan menee töissä, torstaina katsastamaan, mutta sillon saattaisi päästä kuuden jälkeen huristelemaan...

Jos peli saadaan pystyyn, niin onko täällä innokkaita Alfisteja tulossa mukaan, ei siellä viiti kahdestaan pörrätä ympyrää :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Itellä ei peliä ole mutta muutamalla kaverilla on ja nyt muutaman tunnin äskön pelasin ratilla ja polkimilla.. Huomenna todennäköisesti taas lisää ajamista. En vielä lupaa mutta täällä suunnalla voisi kiinnostaa mittelö.. :D

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Liikaa iltamenoja niin on peli vielä hankkimatta. Mutta kunhan vuoro la aamuna loppuu niin gigantin (peli + G27) kautta kotiin (no pitänee tunti käydä välissä vielä toisessa työpaikassa, mutta kuitenkin).

Ja voi sitä v********n määrää, jos gigantissa ei tavaraa sitten hyllyssä olekaan :-D

Avatar
Armour
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 12:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Armour »

Viikon verran GT5 ollut käytössä, ei tosin joka päivä. Viikonloppu meni kivasti sisällä, kun ulkonakin oli niin kova pakkanen :mrgreen:
Grafiikka on pieni pettymys, sillä sehän on ihan sama kuin Prologuessa. Eihän se huono ole, mutta odotin jotain veret pysäyttävää.
Peli muuten on mainio lukuisine kisoineen ja uusine ratoineen sekä tietysti lukemattomine uusine autoineen.
Paketti on rakennettu hienosti, niin että mielenkiinto pysyy ja kasvaa, kun tasot pitää ajaa läpi saavuttaakseen seuraavan. Jos heti saisi ostaa parhaat autoot, niin mielenkiinto voisi loppua nopeasti.
Top Gear testit selvästi vaikeimmat, ainakin itselle. Pienestäkin kolhaisusta tai tolpan kaadosta ajo hylätään. Vituttaa. :evil:
Onneksi rahaa voi hakea typeriltä jenkeiltä ämpärikaupalla ajamalla naurettavia Nascar-testejä, joissa ajetaan pieni pätkä ja rahaa tulee.

Avatar
Janne
Viestit: 2131
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Aquatica kirjoitti:
Janne kirjoitti:Missä moodissa se Top Gear (kahdeksikko) rata avautuu, kun en löydä sitä mistään?
Joko löytyi? Se on siis Special Eventissä ensin, ja kun vedät ne Top Gearin testit (Kleinbus, Lotus Elise mm) ja muistaakseni vielä jotain, sai sen radan unlockattua Arcade/Practice modeen. Ihan varma en ole, koska en peliä omista - vaan kaverilla käyny pelailemassa :D
Ei vielä, sillä en ole ehtinyt tutustumaan peliin kuin testaamalla vasta. Luulin että tuo rata ois ollut heti valittavissa arcadeen jne.
Eli vaatii siis perehtymistä ja ajamista.
Pitikin ottaa lommaa joulun välipäivät että saa rauhassa vääntää ees 8h päivässä eikä oo akka koko ajan nalkuttamassa :)

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^

Eilen meni sellane 12h aika helposti GT:a pelatessa :lol:

Milläs levelillä porukka on jo? Itse olen 20lv ja extreme kisoista ei ole ajettuna vielä kun muutama.

Bugatti Veyron on melkosen hätänen laite... 1200 heppaa ja kulkee melkein 430km/h :-D Se onkin tällä hetkellä tehokkain tallista löytyvä laite. Toisena taitaa olla C63 AMG mersu 835hv.

Kivoja autoja ja kivoja kisoja.. Paneutumista tosiaan vaatii että pääsee kunnolla vetelemään.

Lisätkäähän mut kaverilistoille ni vois ottaa nettipeliä joku päivä jos joku vaan uskaltaa. kaugoh kun pistää kaverinlisäys pyynnön niin rupeaa löytymään.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Onko jollain vinkkejä mistä noita ratteja vois löytää (G27) oulusta? En oo vielä paikanpäällä kierrelly, mutta ainakin gigantti ja verkkokauppa.com näyttävät, että varastossa tuotetta ei ole. Kodinykkönen ei myy ilmeisesti. Euronicsistä en tiedä, pitänee käydä paikan päällä? Motonetissä ei netin mukaan varastossa (ja hinta 349e). Lapstoressa listoilla, mutta ei ilmeisesti hyllyssä, eli ilm tilaustavaraa. Limingantullin ja linnamaan prismoissa vois googlauksen perusteella olla, mutta niissäkin hinta 349.

No täytynee kierrellä, ehdotuksia saa antaa...

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »


Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Osaako joku sanoa noissa rallimoodeissa, että onko se joku ominaisuus itse autossa, kun kaasu tuntuu katkeevan aina mutkiin jarruttaessa? joku turbon viive vai mikä.
Hankaloittaa sitä kirkkaimman pokaalin metsästystä. Tällä hetkellä menossa lvl20 ja b-speciä vielä avannutkaan.
Täältä löytyis kans kiinnostusta foorumin kisailuihin. mut löytää jiimu27 id:llä

Uutisia myös rattia pohtiville.
GT5 on saamassa uuden tulokkaan; Thrustmaster T500RS. Ratin hinnan arvellaan nousevan H-kaavion kanssa 500jenkkieuron hintaan.
Kuva
Kuva
Kuva

Main:
•Realistic steering wheel
•30cm in diameter with brushed metal radio stations.
•Authentic levers sequential gearbox polished metal.

Force Feedback:
•Accurate Technology HallEffect Thecnology HEART
•Ultra wheel, with resolution of 16 bits (65,536 values in the address)
•Industrial motor force feedback (150 mNm torque, 3000 rpm, 65 W, 52mm)
•Powerful Force Feedback rapid response t
•Plug motor drive
•Mechanisms with large double straps
•Adjustable angle of rotation up to 1080º (3 full turns)

Pedals:
•With 2 locations to choose from (mounted: F1 or suspended: GT)
•Metal pedals, high stability and resistance
•Weight 7 Kg approximately
•3 adjustable pedals both in space and height
•Brake pedal and adjustable enhanced resistance
•Textured metal footrest grid

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

^ Eilen tuli huomattua sama homma rallissa, autona Mitsun Evo 6. Mutkista ulos ajaminen on hankalaa kun ei tosiaan tehoja löydy, tosin oikeissakin ralliautoissa on alakierroksilla tehot hukassa.. (kuulemma)

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Logitech Driving Force Pro--> saako ton 900asteen kääntyvyyden pois jotenki? hankala nopeissa liikkeissä ja jos auto on lähtemässä hanskasta...

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

kaasu

Viesti Kirjoittaja SP »

tumbe kirjoitti:^ Eilen tuli huomattua sama homma rallissa, autona Mitsun Evo 6. Mutkista ulos ajaminen on hankalaa kun ei tosiaan tehoja löydy, tosin oikeissakin ralliautoissa on alakierroksilla tehot hukassa.. (kuulemma)
Hämmästelin samaa vaivaa :roll: korjaus löytyi auton asetuksista, luistonesto pois päältä... tuota luistonestoa saa jatkuvasti poistaa eri autoista.
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Vasemmalla "vaihtoehto 1" on normaali vaihtoehto, Ladasta Lamborghiniin.
hamppi kirjoitti: Kuva
Oikealla "vaihtoehto 2":sta löytää oman näköiset setupin Porsche ja Kuplavolkkari harrastajat.

:lol:

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Ja prismasta asiakasomistajapäiviltä tuo G27 ja gt5 poimittu talteen. Tuli se ratti nyt sitten alle 300e:n, oli tosin myymälän ainut kyseinen ratti poljin setti. Ja muualtakin aika finaalissa ovat. No ei oo enää mun ongelma :-D

Nyt kunhan se sais nuo päivitykset ja asennukset tehtyä joskus niin pääsis kokeilemaan 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tämän ketun lukeminen näin aattoiltana ilman erityistä ohjelmaa tiedossa, on kuin tunkisi huvikseen neuloja kynsien alle.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Ottakaa hyvät ihmiset traction control pois päältä!

Eihän rallia voiteta jos ajetaan luistonesto päällä :-D

Samaa kannattaa kyllä kokeilla ihan asfaltti radallakin, helpottaa sitä auton liikkeiden korjausta jonnin verran ku ei joku apina roiku vetokoukussa koko ajan kiinni!

LV 22 menossa täällä... Rahat loppu ja oikeanlaista autoa ei ole että voittaisi Like The Wind kisan "Nascar" radan :roll:

Noh, ajamaan ajamaan ja rahaa tekemään!

Toivottavasti tuohon nettipeliin tulisi äkkiä päivitys ja saisivat sen INVITE napin sinne jonnekin! Vaikeaa tuo nettipelin aloittaminen tietyllä porukalla jos haluaa määritellä autoa tarkemmin tai vaan kutsua jonkun peliin kun siihen ei ole nappia!! Melkein puhelimella soitettava et nyt olis peli, tuletko?
Viimeksi muokannut KauGoH, 05 Joulu 2010, 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Fyr kirjoitti:Logitech Driving Force Pro--> saako ton 900asteen kääntyvyyden pois jotenki? hankala nopeissa liikkeissä ja jos auto on lähtemässä hanskasta...
Gran turismosta en tiedä mutta Need For Speedissä oli asetuksissa mahdollisuus laittaa se kääntyvyys määrä.

Ei ole itsellä ollut tarvetta poistaa... Urakka nupin asentamista olen kyllä harkinnut :-D
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

No niin nyt on hankittu viimein PS3 ja GT5. Alan pikkuhiljaa tajuamaan kaiken hehkutuksen :D

En kovin syvällisesti ole vielä ehtinyt peliin perehtymään, pitää saada ensin väsäiltyä kunnollinen penkkisysteemi G25:lle. Väliaikainen viritys on murhaa selälle. Pari vuotta oli ainakin taukoa autosimujen pelaamisessa. Joutuu opettelemaan taas ajamaan. Arcade mooditkin tuntuu olevan yllättävän realistisia G25:lla pelatessa. Breraa ja Eliseä olen lähinnä testaillut sen vähän mitä olen ehtinyt testailla. Q4 Breralla oli hauskaa ajaa ralliteitä Toscanan tähtitaivaan alla ja Elisellä hakea aikaa Laguna Secan radalta. Vaarallisen koukuttava peli.

Grafiikat ja ajotuntuma on hemmetin hyviä. Simbinin simut tuli hakematta mieleen tuntumassa. 3D ominaisuudet oli lievähkö pettymys, tosin en ole hakenut optimaalisia asetuksia. Syvyysvaikutelmaa toki tulee lisää, mutta terävyyden kustannuksella. Ei toi pelikokemuksen kannalta ehkä niin olennainen ominaisuus kuitenkaan ole. Pähkäilin televisioni 40ms input lagia aika turhaan, en huomannut sen vaikuttavan mitenkään pelattavuuteen tai sitten oon vaan niin hidas jo muutenkin :mrgreen:

On tossa jotain ärsyttäviä ominaisuuksiakin kuten se ainainen nettiin kirjautumisen kysely kun menee päävalikkoon. Kai se loppuisi kirjautumisen myötä.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Lisenssejä ajeltu ja muutama eka kisakin. Vaatii tutustumista että pääsee kunnolla peliin sisälle. Myös tuo ratilla ajo on uutta ja tuntematonta entuudestaan. Hakkahan se ohjaimen mennen tullen ja palatessa, ja etenkin kun manuaalilla ajaa ja kytkimen ottaa käyttöön niin intensiivistä menoa on tarjolla. Enemmän voi varmaan tosin sanoa, kunhan pääsee fefeillä yms ajamaan. Silityslaudasta tuli muuten ihan kohtuullinen ratti ja keppi teline, pitää tuo penkkiasia vielä miettiä kuntoon myös

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kytkimen ja vaihdekepin käytöstä piti luopua, kun pääsi kunnon autoilla ajamaan. Ei toivoakaan ehtiä vaihtamaan muualta ku rattivaihteista, tosin semmosethan niistä löytyy oikeastikin.

Level 15 on nyt menossa. Onko minkälaisia vinkkejä credittien hankintaan, nascarit ja mikroautoilut koluttu läpi. Eli mistä irtoais helpoiten? Pari ärsyttävää piirreettä on tullu, joista tuo network poistui, kun kirjautui. Toinen on tuo, ettei rallia voi ajaa uusiksi ilman latausaikoja (niin kuin proloquessa pystyi). Tämä hidastaa tuota credittien keräämistä. Ja kaikista suurin miinus pelille siitä, että getvonen oli myynnissä heti aluksi, kun ei ollu credittejä, ja sen jälkeen ei ole myyntiin tullukkaan :evil: Muuten alfoja on talliin kymmenkunta kertyny

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Ei nyt liity suoranaisesti Gran Turismoon, mutta jollain tapaa pelaamiseen kuitenkin: http://www.v2.fi/uutiset/pelit/12782/Top-Gear-testasi-suomalaisen-virtuaalikuskin-oikealla-radalla/
Kertoo jotain oikeiden ajosimulaatioiden tasosta.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Special eventtejä tullut huidottua, jonkun aikaa B-specia kokeilin, mutta se aloitteleva kuski on niin onneton, että päätin siirtää tuota touhua siihen asti kun rahaa on kuin roskaa ja talli täynnä vain voittaja autoja, ehkä sitten...

Uusien autojen osastoa ei ole tullut selattua, mutta käytettyjä sitäkin enemmän, eilen tarttui mukaan 147 GTA :mrgreen:

Vielä pitäisi keksiä miten saa rahat nollaan, että saa trophyn, mielummin tekee nyt, kuin sitten kun sitä rahaa on tarpeeksi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

sataviisviis
Viestit: 2043
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Tulis jo, eilen tilasin Ahvenanmaalta. G27 himottais aika rajusti :?

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Vakuuttavin kokemus tähän asti GT5:n fysiikkamallinnuksesta on kun ajelin Integralella jotain niitä nord pikataipaleita. Reitin loppuosalla tullaan liukasta sorapintaa mäkeä ylös ja yhtäkkiä tullaan asfaltille. Vaikka mulla on feedbackasetukset G25:ssa vain puolivälissä varotoimenpiteenä (G25:n moottorit hajosi aiemmin kertaalleen ja ratti meni takuuvaihtoon, eikä takuuta enää ole), niin se tuntuma ratissa renkaiden saadessa yhtäkkiä asfaltin alleen vauhdin ollessa jotain > 100 km/h on todella realistisen tuntuista ja yhtäkkiä rattia saakin vääntää tosissaan alustan muuttuessa radikaalisti.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

KauGoh kirjoitti:Ottakaa hyvät ihmiset traction control pois päältä!
No ilmankos oli vähän tahmeeta menoa...luulin kyllä ottaneeni sen jo pois :o:
KauGoh kirjoitti:Rahat loppu ja oikeanlaista autoa ei ole että voittaisi Like The Wind kisan "Nascar" radan
Eilen sain jostain b-specin amatööri tason kisasta Mazda Furai Concept '08 jonka avulla pääsin vihdoin eroon tuosta ovaalista hetken yrittämisen jälkeen.
Sai kyllä tehä vähän lisä säätöjä autoon, että ylitti maalilinjan ekana.

Onkos porukka miten käyttänyt tota photomoodia?
Heitän kohta pari tallennusta kehiin.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^ Auto löytyi jo kun laitto miljuunan rahaa kiinni :-D Corvette ZR1 ja kaikki hilut ja race kitit kiinni ni rupes pärjäämään.

Seuraavaks ois edessä todella **ttumaisia Nascar kisoja tiedossa!

Pakko vetää vissiinki pien kumara tänään ja katella joku toinen päivä kun ei tunnu nyt luonnistuvan.

Expert skaboista puuttuu enää se historic kisa mihin ei ole pärjäävää autoa toistaiseksi.

Ai niin, pitää lisätät Hamppi kaveriks pleikkarilla, olin ihan unohtanut :wink:

Ja kukahan mahtaa olla hoblaa nimimerkin takana kun oli pyydellyt pleikkarilla kaveriks??
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

KauGoH kirjoitti:Ja kukahan mahtaa olla hoblaa nimimerkin takana kun oli pyydellyt pleikkarilla kaveriks??
Hoblaa? :-D

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

^^olen paraikaa madridissa, ei pysty vielä hyväksyyn :D
Mullakin se histroic kisa vielä selvittämättä.
Pakko tahkoo noita b-speccejä siinä toivossa, että kai sieltä joku auto ilmaantuu.

Vastaa Viestiin