Muiden merkkien uutuuksia.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »


Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Jos on nähnyt uuden Nissan Juken, niin eihän tuo yllätä.

Italialaiset ehkä vetelee liikaa punkkua autotehtailla, mutta en halua tietää mitä Nissanin muotoilijat puuhastelee :crazyeyes:

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Viime torstaina tuli käytyä Espoon Teltassa Kia Sportagen vip-esittelyssä. Tunnelma oli suorastaan sähköinen,kun Kia "fabut" odottivat pressun poistamista uutuuden päältä.Esittelijä kertoi varusteista,hinnoista ja uudesta dynaamisesta muotoilusta.Pressu pois ja hallin täytti raikuvat aplodit.Alta paljastui edelliseen verrattuna pyöreämpi,korkeampi ja leveämpi "kulkine".Oli kiva kuunnella Kia "fabujen" kommentteja.Kuullun perusteella suurin moka on,ettei takapenkin selkänoja käänny tarpeeksi,vaan jää n.75:n asteen kulmaan,niinkuin vanhassa mallissakin. No,kylmät tuli otettua.Ratin taakse sai hyvän ajoasennon 196cm:lle.Steriili muoviohjaamo,nahkapenkit,tavaratila normi farkku meininkiä.Dynaminen muotoilu?
Siinä lihapasteijaa syödessä myyjä kyseli mielipidettä dynaamisesta muotoilusta.Oli pakko sanoa,ettei tämän katon alta ei löydy dynamiikkaa kuin noista 3:sta 159:stä ja tosta jumalaisen hienosta mustasta -03 GTV:stä.
Kuka noilla möhköillä oikeesti haluaa ajaa?
Plussaa:
-paremman näköinen kuin edellinen
-hyvät syötävät
Ride on!

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

doublesix kirjoitti:Viime torstaina tuli käytyä Espoon Teltassa Kia Sportagen vip-esittelyssä.
Plussaa:
-paremman näköinen kuin edellinen
-hyvät syötävät
Käväsin itekki paikalla. Koomista kyllä kuunnella pappojen kysymyksiä polttoaineen kulutuksesta. Jos uuteen autoo paukauttaa 30-40k€ rahaa kiinni niin bensankulutus ei oo se asia mihin rahat häviää.

Plussana myös hyvä 2000kg vetokyky manuaali dieselillä. Muotoiluhan noissa nelivetoisissa omakotitaloissa harvemmin on mitään kaunista.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Juuri näin!
Ride on!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rolle kirjoitti:
Italialaiset ehkä vetelee liikaa punkkua autotehtailla, mutta en halua tietää mitä Nissanin muotoilijat puuhastelee
En tiedä, mutta tämä on hieno:

Kuva

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Tuo on hieno! Tykkään kyllä Jukestakin.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

http://www.nettiauto.com/nissan/cube/3562577

Erikoisen näköinen, ihan kuin katto olisi painettu kasaan? Huomio arvo on kuitenkin kohdallaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kuutio on hieno toisin kuin Puke!

Ainoa mikä tuossa laatikossa tökkää on hinta...25 tonttua nuhaisesta kopperosta...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuutiohan on ulkoa hauskan näköinen mutta verhoilu on jotain järkyttävää!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Turhan perus japanilainen... Jos linja jatkuisi sisällä, niin ehkä hinta olisi jotenkin selitettävissä. Toisaalta, tuo on varmana elämäntapaauto siinä missä minit, alfat jne. ainahan niistä on peri ylimääräistä tonttua otettu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

hagger16 kirjoitti:Ainoa mikä tuossa laatikossa tökkää on hinta...25 tonttua nuhaisesta kopperosta...
Mitä maksaa VAGin vastaava, jossa ei ole mitään, ei edes sitä vähääkään persoonallisuutta..

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^En tiedä. En harrasta uusia autoja. :mrgreen:

Todennäköisesti aivan liikaa, verrattuna siihen, mitä samalla rahalla saisi käytettynä.. Sama koskee tuota laatikkoa. Helevetin kallis Tilda (vaimikäsenytoli)...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ja jos Nissaneista puhutaan, niin myös Figaro on hieno:

Kuva

Tuossa on myös fiksu konttori, Cubessahan siihen puoleen ei ollut panostettu yhtään, vaan lyöty kojetaulu ja penkit -87 Bluebirdistä.

Toinen suosikki on tämä Pao. Googlettakaa kuva, kun ei linkittynyt.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Ainakin yksi tuollainen Figaro on Suomeen tuotu. Alastarolla näin sen kesällä.

Kuva

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hehe, Figarosta tulee mieleen aina vanhan ajan peltinen polkuauto :P Mutta respektit siitä että on haettu vanhan ajan lookkia - wanhat autot rocks! 8)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Niin ne ajat muuttuu. Alfa kokeili 60-luvulla 30-luvunreplicaa. Ei mennyt kaupaksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Hieroin tosta Figarosta kauppaa vuosi sitten. Niitä on kaksi Suomessa.

Vasuri ohjaus sitten torppas kuitenkin.

Micran tekniikalla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Lisempää tietoa uudesta Lanciasta. On kuulemma tulossa Suomeenkin.
Toisen sukupolven uusi Chrysler 300C esitellään Detroitin autonäyttelyssä tammikuussa sekä Genevessä maaliskuussa 2011.

http://www.iltalehti.fi/autot/2010122912894469_au.shtml

Kuva

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

hmm, eipä tuossa ole juuri uutta siihen mitä olemme jo tällä foorumillakin lukeneet! :wink:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=2 ... ht=#261783

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Ei siinä kai mitään sen kummempaa ole muuta kuin ne moottorivaihtoehdot: 3.0 dieseli ja 3.6 litran V6. Lisäksi lupaavat ehdottomasti ottaa mallin myyntiin myös Suomeen.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Ei taida tähän uus-Lanciaan olla tarjolla V8-myllyä Hyrskän valikoimista? :roll:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tuli muuten lueskeltua vähän aika sitten mitä Chrysleristit ovat mieltä tästä uudesta merkkiraiskauksesta.. Eivät kovin tyytyväisiä :-D Mikä on mun mielestä hyvä juttu, raiskaus ei ole hyväksyttävä teko.
Eipä tule tuo älytön sählääminen Chrysleria pelastamaan, eikä minua kiinnosta mitä Lancian merkillä varustetuille muun merkkisille autoille käy. Toivon että niin harva ostaa noita autoja että tajuavat edes asentaa autojen keulaemblemit oikein.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

gYdEbUh kirjoitti:eikä minua kiinnosta mitä Lancian merkillä varustetuille muun merkkisille autoille käy.
Tuo kiteyttää minunkin mielipiteeni aika täydellisesti.
VMP

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

gYdEbUh kirjoitti:Toivon että niin harva ostaa noita autoja että tajuavat edes asentaa autojen keulaemblemit oikein.
Se keula on kyllä jokseenkin epäonnistuneen oloinen. Siinä on vähän kaikkea mersusta lähtien.
Moottorivaihtoehdoista se kolmosen dieseli kiinnostaisi eniten. Mikäli painoa on chryslerin tapaan yli 2000 kg, tarvitaan sinne keulalle kunnon mylly eikä mitään vajaan parin litran päristintä siihen kannata tunkea - vaikka olisi kaksikin turboa.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Odotan mielenkiinnolla, miten tuohon jenkkilaivaan saadaan italianmakua. Onkohan siinä vielä vanha mersun pohjalevy, jos on niin autossahan on monen miehen/naisen kädenjäljet. Tosin ei välttämättä hyvällä tavalla. Saksalainen herrainkulkine, johon paiskattu muutama tonni jenkkilaivaa, mistähän sitä italialaista sporttisuutta/keveyttä/tyyliä löytyy...?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

astronautti kirjoitti:Odotan mielenkiinnolla, miten tuohon jenkkilaivaan saadaan italianmakua. Onkohan siinä vielä vanha mersun pohjalevy, jos on niin autossahan on monen miehen/naisen kädenjäljet. Tosin ei välttämättä hyvällä tavalla. Saksalainen herrainkulkine, johon paiskattu muutama tonni jenkkilaivaa, mistähän sitä italialaista sporttisuutta/keveyttä/tyyliä löytyy...?
no eipä tuo thesiskään mikään keijukainen ollut varsinaisesti....

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Amerikan herkkua, ei lanttuva eikä kaaliva.

http://autotoday.fi/page.php?page_id=2& ... =201100105
Ride on!

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

En tiedä onko jo ollut, mutta tässäpä kokonaisedullinen autoiluratkaisu tuleville vuosille hyvännäköisessä paketissa eli Kia Optima 2011. Puree muhun ja on merkkinsä ainoa omistushalua herättävä laitos.
Liitteet
kiia.jpg
kiia.jpg (3.6 KiB) Katsottu 7765 kertaa

Avatar
Savo
Viestit: 2122
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

doublesix kirjoitti:Amerikan herkkua, ei lanttuva eikä kaaliva.

http://autotoday.fi/page.php?page_id=2& ... =201100105
Tääkin versio kiehtoo.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

doublesix kirjoitti:Amerikan herkkua, ei lanttuva eikä kaaliva.

http://autotoday.fi/page.php?page_id=2& ... =201100105

eittäin hieno.. 8)

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Mielenkiintoiset Fiat-uutuudet/muiden merkkien uutuudet:
1) Chrysler 300c (= Lancia Thema Euroopassa)
2) Chrysler 200c (mikälie Euroopassa)
3) Dodge Avenger 2011
4) Dodge Charger 2011 (kunpa tulisi Eurooppaan!)

Kaikki pesseet kasvonsa tai uudistuneet loistavasti - ulkoiset muutokset riittäviä mielenkiinnon nostattamiseksi, suurimmat muutokset pellin alla ja sisällä. Jenkkien Fiat-haara selkeästi on hyötynyt siitä että Daimler-Mese-mikälie hylkäsi ja sysäsi italialaisille. Vaan mitä hyötyy euroopan merkit, Fiat/Alfa/Lancia. Olen käsi liittämään kuvia noista, mutta Googlehan ne halukkaille etsii.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Kuva
Ford esitteli käyttötarkoituksen kannalta oikeannäköisen menijän.[/img]

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Kivijärvi kirjoitti:En tiedä onko jo ollut, mutta tässäpä kokonaisedullinen autoiluratkaisu tuleville vuosille hyvännäköisessä paketissa eli Kia Optima 2011. Puree muhun ja on merkkinsä ainoa omistushalua herättävä laitos.
3-sarjalainen Bemari törmännyt uuden VW Scirocon kanssa

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Tuleva Lancia Flavia:

Kuva

Voi jessus...

Linkki

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

juuuso kirjoitti:Tuleva Lancia Flavia:

Kuva

Voi jessus...

Linkki
Olisi mielenkiintoista kuulla miten tähän ratkaisuun on johtoryhmässä päädytty.

-Lee-

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

- Lee - ja muut: http://www.chrysler.com/en/2011/200/gallery/#/default/
On noita paljon huonomman oloisia autoja maailma pullollaan, joten ei se välttämättä huonoauto ole, vaikkei Lanciasta kävisikään.

Tuntuisi silti, että eurooppalaisessa versiossa pitäisi olla jotain lanciamaista, alcantaraa tms. italialaista edes hieman viittaamaan oikeaan merkkiin. Itse voisi hyvinkin ostaa tuollaisen Lancian. Eihän se uusi Deltakaan ole mikään Lancia aivan tiukassa mielessä ja houkutteleva sekin on.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Parempi olisi kuopata koko merkki. En voi ymmärtää mitä positiivista tuolla kuvitellaan saavutettavan. Tuleeko p*skasta hunajaa jos sen käärii kiiltävään paperiin? :shock:
VMP

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

mattijus kirjoitti:Parempi olisi kuopata koko merkki. En voi ymmärtää mitä positiivista tuolla kuvitellaan saavutettavan. Tuleeko p*skasta hunajaa jos sen käärii kiiltävään paperiin? :shock:
Eihän sitä merkkiä nyt voida kuopata, kun uudesta stratoksestakin on prototyyppi. Lancialla ei tosin asian kanssa ole ollut juuri tekemistä, mutta jospa ottaisivat projektin jatkossa edes jossain määrin siipiensä alle niin voisi lanciakin saada hieman uutta nostetta

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Minusta on jotensakin järkeenkäypää, että Euroopassa hyödynnetään perinteisten merkkien vetovoimaa se mikä pystytään. Chrysler ja Lancia ovat periaatteessa kuitenkin olleet samoilla apajilla, "tyyliä ja yläluokkaa". Joku Dodgen ja Alfan naittaminen, josta joskus oli puhetta, olisi mielestäni paljon isomman mittakaavan raiskaus. Dodge sopii minun mielikuvissani niille, joiden mielestä on ainoastaan täysin oikein polttaa kaikki fossiilinen polttoaine mahdollisimman nopeasti ja hakata kaikki Brasilian sademetsät, sekä niille jotka kieltävät ilmastonmuutoksen ja ajattelevat peruskoulun riittäväksi sivistyksen tasoksi (PERSUjen perusliisari?). Alfassa tuollaista karskia tukkijätkää ei ole nimeksikään, joten Avenger Alfana myytynä olisi tosi paha moka.

Eihän jostain Seatistakaan ole mitään "omaa" jäljellä VW:n hoteissa, urheilullinen Skoda taitaa olla kaukana entisestä. Tyyliä on, mutta ilmeisesti tahallaan monet Seatit on viimeistelty lekalla ja muovit valittu alelaarista, jottei astuttaisi liikaa Volkkarin varpaille. Skoda on tsekkien muotoileva Volkkari, joka menestyy liian hyvin ja jota pitää köyhentää.

Mitkähän ne Lancian perinteet ovat ja miten kaukana ne ovat tästä Chrysler 200c/Lancia Fulvia mallista? Uuden mallin toteutus on kuitenkin tyylikäs ja mielenkiintoinen. Eihän joku 1980-luvun Delta ollut edes aikaistensa kriteerien suhteen ollenkaan yläluokkaa tai hienostunut. Ilman Integralea koko malli olisi unohdettu varmaan muutamassa vuodessa tai myyty Saabina paremman puutteessa.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Nyt voipi hardcorealfistit vetästä sen tunnetun herneen nenään, mutta näitä Lancia kuvioita katsellessa toivoo, että joku (örhhm... piech) ottaisi ja ostaisi Marchionnelta Alfan pois...

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

^
Samaa mieltä. Tuo tuleva Lancia Flavia on merkkiraiskausta pahimmillaan. Vai pitääkö joku Arnaa Alfa Romeon kunniakkaimpana hetkenä?

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Se on 100 % varma että Fiatin ja Chryslerin liitosta syntyy pelkkää surua.

159 seuraaja rakennetaan varmaan 90-luvun Mersun pohjalevylle, ei kiitos. Painoa 2 tonnia, lehtijouset, sisusta halpaa Dodgemuovia ja mersun ohjaus, lähtee sitten loputkin Alfistit muiden merkkien pariin.

Lancian voisi jo poistaa historiankirjoihin jos tuollaista kuraa päästetään markkinoille. Ja vielä Chryslerin tai perusfiatin halpamuovisisustuksella, niin morjens vaan.

Bemari voisi ostaa mielellään Alfan pois kuleksimasta... 8)

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

300:n Lancia-versio vielä menee, jos kunnolla tekevät, mutta tuosta 200:sta odottaisin Lancialle samaa, kuin Maseratille oli Quattroporte II... Tai täällä tutumpi Arna. Melkoisesti pitäisi 200:sta muokata, että siitä Lanciamainen saataisiin.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Mielestäni Seatilla ei ole "koskaan" mitään omaa ollutkaan joten siihen ei oikeastaan pitäisi verrata.

Nyt jos/kun jenkkipirssiin liimataan italotarrat, varmistetaan ettei valtaosa jenkkipirssiä harkitseva tuollaista osta ja vielä varmemmin italoautoa miettivä jättää nuo kauppaan. Toki tuo voisi tehdä sitä kautta Alfan myynnille hyvää...

Miksi noita ei voi myydä Chryslerinä, koska sellainen se on? Jos Lancialle ei ole resursseja, miksi merkiltä evätään ns. kunniakas loppu?

Jos kommenttini tuntuu jenkkiautoja väheksyvältä, se voi johtua siitä, etten juurikaan niitä arvosta. (Jotkut saattavat ajatella samoin italialaisista pirsseistä)
Viimeksi muokannut mattijus, 14 Tammi 2011, 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMP

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Riccardo kirjoitti:Se on 100 % varma että Fiatin ja Chryslerin liitosta syntyy pelkkää surua.

159 seuraaja rakennetaan varmaan 90-luvun Mersun pohjalevylle, ei kiitos. Painoa 2 tonnia, lehtijouset, sisusta halpaa Dodgemuovia ja mersun ohjaus, lähtee sitten loputkin Alfistit muiden merkkien pariin.

Lancian voisi jo poistaa historiankirjoihin jos tuollaista kuraa päästetään markkinoille. Ja vielä Chryslerin tai perusfiatin halpamuovisisustuksella, niin morjens vaan.

Bemari voisi ostaa mielellään Alfan pois kuleksimasta... 8)
Fiatin tarkoitus on kasvattaa osuutta chryslerista 35% ilman rahaa.
osuus nousi jo 5% koska 1,4 litrainen fire tulee usassa valmistukseen
seuraava etappi on chrysler-tuotteiden myynnin kasvattaminen nafta-alueen ulkopuolella. themat ja muut rebadget ovat osa tätä suunnitelmaa.
samalla lisätään lancian volyymiä.
159:n seuraaja ei tule 300:n rakenteelle (169 onkin sitten eri juttu), vaan kuten täällä on aikaisemminkin mainittu giuliettan pidennetylle pohjalevylle, ja se on kuten tiedämme, on aivan uusi rakenne.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuossahan yritetään kasvattaa Lancian markkinaosuutta sektorille, jossa sillä ei myyviä tuotteita ole ollut pitkiin aikoihin. Käsittääkseni pienempien kokoluokkien autot Ypsilonista Deltaan tulevat jatkossakin olemaan Fiat-pohjaisia.

Itse en kamalasti jaksa noista Chrysler-Lancioista innostua, mutta katsotaan sitten kun kauppoihin saapuvat. Aika isosti saavat retusoida, jos edes etäisesti italialaisia noista halutaan tehdä.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Taustalla lienee se, että toisin kuin Suomessa, aika monessa Euroopan maassa Hyrsler on tuntematon merkki ja Lanza tunnettu. Suomessa on toisin päin, joten hommassa ei tunnu olevan mieltä. Euroopan laajuinen mieli on siis siinä, että otetaan valmis automallisto ja annetaan sille valmiiksi tunnettu nimi. Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä (200) kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.

Varmaan näitä italialialaisiakin tullaan myymään Atlantin takana amerikkalaisilla tuotemerkeillä. Tuskin sinne Fiatia Fiatina kaupataan.
Viimeksi muokannut Jönsson, 17 Tammi 2011, 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Jönsson kirjoitti:Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.
Hyvin puhuttu, mutta en kyllä ainakaan jenkkiversion avengeria sanos toimivaksi millään tavalla. Surkein uus auto mitä olen eläissäni ajanut. Mutta tämä oli tosiaan jenkkimalli. Eurooppa-editiota en ole testannut. Mutta jos sen sisarmalli Caliber on mittatikkuna, niin ei se häävi voi olla.
-Matti-

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Jönsson kirjoitti:Taustalla lienee se, että toisin kuin Suomessa, aika monessa Euroopan maassa Hyrsler on tuntematon merkki ja Lanza tunnettu. Suomessa on toisin päin, joten hommassa ei tunnu olevan mieltä. Euroopan laajuinen mieli on siis siinä, että otetaan valmis automallisto ja annetaan sille valmiiksi tunnettu nimi. Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä (200) kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.

Varmaan näitä italialialaisiakin tullaan myymään Atlantin takana amerikkalaisilla tuotemerkeillä. Tuskin sinne Fiatia Fiatina kaupataan.
Fiat on jo myynnissä usassa 500-mallilla, ja mallisto laajenee vielä mm. L1-tila-autolla.

Vastaa Viestiin