Gran Turismo 5 ps3

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Ahaa. Kiitos vinkistä. Päivitykset on kaikki latailtu, mutta en ole edelleenkään kirjautunut PS3-verkkoon. Kirjautuminen tyssäsi siihen kun kaikki kaavailemani käyttäjätunnusvariaatiot oli jo käytössä :crazyeyes: Ilmeisen suosittu verkko. Kunhan keksin sen käyttäjätunnarin niin kirjaudun sittem. PS3-shopissa näköjään oli John Daly Pro stroke Golf demo joka pitäisi myös ladata kokeiluun.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Harmivaan, että päivittyy kait vain kerran päivässä, eikä niinkuin perus vaihtarit, eli ~1/3 yhden eventin jälkeen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Aquatica
Viestit: 15052
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noista rateista (jälleen): Itselläni on tuommonen tarjouksesta (tais olla 69e?) ostettu Logitech Driving Force GT, ratti on itse loistava - pari miinusta:
Läppävaihteet on suoraan ratissa, joten pyörivät ratin mukana - hankala jos joutuu yli 90astetta kääntämään... Sen sijaan ylös/alas-shiftaava keppivaihde toimii aina =) Polkimista myös hieman: Itsellä on ns. maanantaikappale, eli jarrupoljin ottaa hyvin, hyvin hennon kosketuksen aina satunnaisesti - ainoa mikä auttaa GT4:ssä, on jalalla nostaa poljinta... Tiedän, että purkamalla koko höskän ja taittamalla jotain läpyskää asia korjaantuneisi (Logitech muistaakseni jopa ilmoittaa, että tuosta ei saa takuukaan raueta, koska on äärettömän yksinkertainen korjata kotikonstein ja "turha lähettää takuuhuoltoon") - Logitechin foorumilla lisää tuosta.

Tosiaan GT5 Prologuessa ja GT Academyssä tuli tuolla rattipoljinkombolla ajeltua enemmältikin, eikä siinä tuota ongelmaa ollut (deadzone laitettu oletuksena 5%:iin, kun GT4:ssä se on 0% eikä voi säätää...), mutta GT5 vielä testaamati - uskoisin pätevän saman säännön kuin Prologuessa ja Academyssä. Suosittelen vahvasti ensiratiksi!
Jos tarpeeksi ylimäärästä rahaa löytyy, niin sitten suoraan G27:aan - unohtaa sen G25:n siitä välistä. Vielä jos saa uusinta tuotantosarjaa olevan 27:n, niin pullat pitäs olla hyvin uunissa, kun on monet lapsukset korjattu ensimmäisistä eristä löytyneenä...

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
routasydän kirjoitti:599 kaikilla viripalikoilla mulla on ja kyllähän sillä ite kevyesti voitti, mutta tuo tietokoneen tekoälynero ei pärjänny. No täytyy antaa sen ilmeisesti vaan jankata sitä ja olla ite ruoskimassa koko ajan...
Ajatin kakkoskuskilla V.Milanilla juuri "tasoja" cavallino kisassa 599:llä ja ihan hyvin melkein ilman käskyjä hoiti homman. Eka kierroksella variante ascarissa otti kärkisijan Enzolta. Neljännellä kierroksella alkoi sitten laiskistumaan ja piti alkaa piiskaamaan 5:llä kierroksella. Muutama käsky nostaa vauhtia niin että mielialapakin sininen muuttui punaiseksi hoiti homman ja voitto Enzosta tuli aivan ylivoimaisesti. Oleellista noissa b-spec kisoissa on se että kuskilla on aina autossa parhaat sallitut renkaat alla. Niillä on suuri merkitys kierrosaikoihin, luultavasti suurempi kuin hevosvoimilla ja auton keveydellä.

Toisaalta British lightweight kisaan laitoin Milanille Lontoon katuratakisaan >800hv/1080kg perussäädöissä olevan TVR Cerberan jolla ilman ohjeita tuli sallituilla pehmeillä comfort renkailla vain 8. sija. Vaihdoin autoksi 286hv Elisen samoilla renkailla ja voitto ilman ainoatakaan käskyä tuli leikitellen. Ilmeisesti peli jotenkin huomio auton käsiteltävyydenkin kun toi Cerbera suht kevyenä autona vaikuttaa vähän kömpelöltä.
Jep, nyt hoiti homman 599:llä tyylikkäästi, mistä lie johtunu edellis kerran kömpelyys. Sama homma oli tossa britti hommassa. TVR:n laitoin viimosen päälle ja ruoskimalla sain sen hopealle lopulta kerran. Sportti elisen kun taas viritti niin kohtuu helpolla voitti molemmat. Suosii selvästi joitakin autoja nuo kuskit...

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Tuli vihdoin tilattua GT5.. ostaminen epäilytti huonon auto- ja ratavalikoiman yms pelin puutteiden takia, mutta hauskaa näyttää pelaajilla olevan. Pukki ei osannut tuoda..

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Xehpuk kirjoitti:Tuli vihdoin tilattua GT5.. ostaminen epäilytti huonon auto- ja ratavalikoiman yms pelin puutteiden takia, mutta hauskaa näyttää pelaajilla olevan. Pukki ei osannut tuoda..
Huonon auto valikoiman takia??? :shock:

Tänään täytyy päristellä muutama kisaa kumpaakin speciä eteenpäin kun ei ole kerennyt muutamaan päivään koskemaan koko vehkeeseen.

Formula olisi täälläkin hakusessa, kunhan saan ajettua ensin sen perkuleen historic kisan pois sieltä toisiks ylemmästä kisa valikosta.

Ja jos sais sen lv25 että pääsis ajelemaan endurance kisoja vihdoin.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

KauGoH kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:Tuli vihdoin tilattua GT5.. ostaminen epäilytti huonon auto- ja ratavalikoiman yms pelin puutteiden takia, mutta hauskaa näyttää pelaajilla olevan. Pukki ei osannut tuoda..
Huonon auto valikoiman takia??? :shock:

Tänään täytyy päristellä muutama kisaa kumpaakin speciä eteenpäin kun ei ole kerennyt muutamaan päivään koskemaan koko vehkeeseen.

Formula olisi täälläkin hakusessa, kunhan saan ajettua ensin sen perkuleen historic kisan pois sieltä toisiks ylemmästä kisa valikosta.

Ja jos sais sen lv25 että pääsis ajelemaan endurance kisoja vihdoin.
Jep, toi historic on sekä a- että b-spec kiusana. Vois ton sillä cobralla päästä, mutta tarkasti pitää ajella... ja en usko, että tekoäly ainakaan sillä pärjää :-D

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Kiitti vaan tekoälylle. B-specin dream car championshipin vika kisaan lähdettäessä Minolta Toyota-kuskillani oli niukka johto sarjataulukossa ja kaksi ekaa kierrosta menikin selkeässä johto-asemassa. Kolmannella ja samalla vika kierroksella tuli tekoälylle totaalinen henkinen ja fyysinen romahdus vai liekö nyrrekauhu iskenyt ja Minolta lipesi penkkaan varmaan 10 kertaa. Mikään ohje ei auttanut vaan takkiin tuli vika kierroksella 2.45 min ja viimeinen sija kisasta. Trabantillakin olisi pahimmillaan ohi päässyt. Kakkostila sarjataulukossa ei paljoa lohduta kun joutuu hinkkaamaan koko championshipin uudestaan jos mielii palkintoauton saada. Eikä sittenkään oo takeita siitä etteikö kuski uupuisi :silly:


Onkos kukaan kokeillut noita seasonal eventsejä? Aika tuskasia on noikin vääntää. Fiat 500 skabassa ei auttanut virheetönkään ajo - 2.5 sekuntia jäi maalissa voittajaan eroa. Ilmeisesti pitäisi siivet ja spoilerit laittaa 65hv autoonkin kun on aika tarkasti rajattuja noi kisat ja kaikki keinot näköjään pitää käyttää.

Lontoon katuratakisassa ei viritetyllä 147Ti :llä ollut mitään jakoja, puski vaan pahasti mutkissa. Ei sen puoleen Abarthiksi viritetyllä 500 Fiatillakaan. Miltei kaikki Top 100 ajat oli ajettu '04 Honda Integra R:llä. Kokeiilin sit sitäkin, mutta silläkin jäin kärkiajasta vajaa 4 sekuntia. Sijoitus oli integralla jotain 3500 kun Abarthilla jotain 8000 ja 147:lla luokkaa 40 000 :crazyeyes: Integralla oli kyllä kolme viimeistä mutkaa paljon helpompi ajaa ja pari sekuntia nopeamman ajan sillä sain kuin Abarth 500:lla. Saako noissa kisoissa mahdollisesti joku tietty määrä parhaiden aikojen ajajia jonkun palkintokärryn?

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tekoäly on jees, mulla ajo lambo kisassa viimesen kierroksen viimesen mutka leveäksi ja jäi sitten toiseksi. No lyhempi alottaa alusta ku toi sun esimerkki...

Muuten b-spec extremen toisesta (mikä flying se nyt olikaan) saa palkinnoksi toyota race car vm 70 ja sillä nuo historicit hoituu. Ikävä vaan, että hommat pitää aina hoitaa tojotalla...

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Niinpä, mutta toisaalta toi Toyota 7 on yksi pelin hauskimpia autoja ajaa. Kevyt ja tehokas. Kääntyy, kulkee ja pysähtyy näppärästi. Ainoa huono puoli mitä siitä olen keksinyt (sen lisäksi että on toyota) on ettei sen aerodynamiikka tahdo enää toimia Daytonan superspeedwayn tapaisien ratojen suorilla. Alkoi hyytymään jo ennen 350 km/h nopeuksia suorilla - mutta ovaalin mutkissa se kulki ihan samaa nopeutta :crazyeyes: . Kaasu pohjassa pystyi vetämään koko kierroksen surutta :lol:

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ Niinpä, mutta toisaalta toi Toyota 7 on yksi pelin hauskimpia autoja ajaa. Kevyt ja tehokas. Kääntyy, kulkee ja pysähtyy näppärästi. Ainoa huono puoli mitä siitä olen keksinyt (sen lisäksi että on toyota) on ettei sen aerodynamiikka tahdo enää toimia Daytonan superspeedwayn tapaisien ratojen suorilla. Alkoi hyytymään jo ennen 350 km/h nopeuksia suorilla - mutta ovaalin mutkissa se kulki ihan samaa nopeutta :crazyeyes: . Kaasu pohjassa pystyi vetämään koko kierroksen surutta :lol:
Täällä on puhuttu paljon tosta traction controllista. Otin sen tosta tojosta pois ja ei kyllä ajosta tullu mitään (laitoin siihen vielä kaikki viripalikat kiinni). Pitäs vähän reenata sillä...

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Kyllähän tota saa myös kaasulla ja jarrulla ohjailla kun tehoja on 898hv ja painoa 620kg. Vasemman jalan jarrutus on kova sana. Kyllä toi G25:lla ihan mukavasti pysyy kaasun ja jarrun herkällä annostelulla kurissa. Traction control ei ole mulla päällä, ainoastaan ABS on ykkösellä. Parhaimmillaaan toi on yli 200 km/h nopeuksissa ja nopeissa mutkissa pito on noilla nopeuksilla aivan järkyttävän kova. Hitaimmissa mutkissa pitää kierrokset jossain 6000RPM ja zigaaneissa jopa jossain 4000RPM, passailee sitten kaasulla ja jarrulla pidon rajoilla. Mutkista lähdettäessä varovasti kaasua. Toi sutii kolmosvaihteelle asti jos vetää heti lämän tiskiin ja perä lähtee herkästi silloin alta. Muita säätöjä en juuri ole tehnyt kuin laskenut maavaraa iskareilla ja vaihteistojen välitystä passaillut ratojen mukaan.

Muuten helpoin tapa sahata 84000 krediittiä lienee ottaa Toyota 7 alle ja osallistua sillä Like the windin Indy kisaan. Startissa pistää kaasun pohjaan ja vaihtaa vitoselle asti ja väistelee vastaantulevia autoja. Sit vaan pitää kaasun pohjassa, vaihteen vitosella, kääntää mutkissa rattia ja odottaa että 5 kierrosta tulee täyteen. Suorilla tulevat kyllä perään mutta mutkissa jäävät aina sekunnin. Jotain 3.45min menee aikaa.

Sain viimein tahkottua sen verran krediitteja että GT formula on nyt tallissa. Hintaa olikin 4.8M. Jos tulevana viikonloppuna sais ne formulakisat tahkottua pois.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Onkos kukaan kokeillut noita seasonal eventsejä? Aika tuskasia on noikin vääntää. Fiat 500 skabassa ei auttanut virheetönkään ajo - 2.5 sekuntia jäi maalissa voittajaan eroa
Oon vetäny Fiiu, Mazda ja Nissan skabat kullalle.
Perusresepti taitaa olla että virittää tappiin asti rajoitusten puitteissa ja käy vielä heittämässä korimuutokset GTautosta.
Nissan skaba meni perus "viri" GT-R:llä

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Eilen sain vedettyä ekan endurance kisan läpi, ei kestäny 60 kierrosta deep forest racewaylla kun karvan auki 2 tuntia. Perse puutuu ja jalka kramppaa ruokapöydän tuolilla istuttaessa melko pahasti, muita fyysisiä vammoja ei tullut :-D . Tuli vaan mieleen että kukahan jaksaa istua ravintolassa 7 aterian illallisella ilman että kannikat puutuu.

Jos tänään yrittäis saada lv 26 auki että pääsis seuraavaan enduranceen :wink:

Himppasen verran hirvittää jo ajatuskin Le Mans 24h ja Nyrre 24h skaboista :roll:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

KauGoH kirjoitti:Himppasen verran hirvittää jo ajatuskin Le Mans 24h ja Nyrre 24h skaboista :roll:
Voiko noita ajaa "kaverin kanssa" online vaikka kolmella kuskilla?
VMP

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Muistakaahan vaihdattaa välillä öljyt, se tuo aina 11hv lisää. Ihan hyvä ekstra ennen tiukkoja kisoja.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ Kyllähän tota saa myös kaasulla ja jarrulla ohjailla kun tehoja on 898hv ja painoa 620kg. Vasemman jalan jarrutus on kova sana. Kyllä toi G25:lla ihan mukavasti pysyy kaasun ja jarrun herkällä annostelulla kurissa. Traction control ei ole mulla päällä, ainoastaan ABS on ykkösellä. Parhaimmillaaan toi on yli 200 km/h nopeuksissa ja nopeissa mutkissa pito on noilla nopeuksilla aivan järkyttävän kova. Hitaimmissa mutkissa pitää kierrokset jossain 6000RPM ja zigaaneissa jopa jossain 4000RPM, passailee sitten kaasulla ja jarrulla pidon rajoilla. Mutkista lähdettäessä varovasti kaasua. Toi sutii kolmosvaihteelle asti jos vetää heti lämän tiskiin ja perä lähtee herkästi silloin alta. Muita säätöjä en juuri ole tehnyt kuin laskenut maavaraa iskareilla ja vaihteistojen välitystä passaillut ratojen mukaan.

Muuten helpoin tapa sahata 84000 krediittiä lienee ottaa Toyota 7 alle ja osallistua sillä Like the windin Indy kisaan. Startissa pistää kaasun pohjaan ja vaihtaa vitoselle asti ja väistelee vastaantulevia autoja. Sit vaan pitää kaasun pohjassa, vaihteen vitosella, kääntää mutkissa rattia ja odottaa että 5 kierrosta tulee täyteen. Suorilla tulevat kyllä perään mutta mutkissa jäävät aina sekunnin. Jotain 3.45min menee aikaa.

Sain viimein tahkottua sen verran krediitteja että GT formula on nyt tallissa. Hintaa olikin 4.8M. Jos tulevana viikonloppuna sais ne formulakisat tahkottua pois.
Kyllä se helpommin vielä tulee sillä minolta tojolla. Ku vaihtaa vaan vaihdelaatikkovälitykset niin ottaa suorilla lähes 400 ja imussa ylikin ja mutkat voi mennä myös kaasupohjassa. Alle 40s kierrosaikaan en tossa kyllä muilla ole päässy ja tollakin se vaatii sen, että saa jonkun pätkän vetää imussa.

Tuli muuten viritettyä yks getvosista (mulla on niitä 3) ja voitin sillä lopulta sen expert sarjan super car ovaaliradan. Eli getvosen saa siis virittämällä superautoksi :-D

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Muuten helpoin tapa sahata 84000 krediittiä
Expertin American seriesistä saa 119k cr aika nopeesti myös.

Olihan tilanne, kun ekan endurance kisan maali häämötti horisontissa ja loppusuoran alkaessa auto ei enää vastaat kaasuun - löpö loppus..liukui just ja just maaliviivan yli.

Aiemmin yritin päästä kiinni GT formulaan, mutta aivan mahoton laite pitää tasasesti tiellä. Vaikka rikon jo omia asettamiani sääntöjä TCn ja ABSin käyttämisen suhteen, niin silti ei pysy mukana tietokoneen vauhdissa. Championshippiin osallistumista aivan turha vielä miettiäkkään.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

hamppi kirjoitti:Oon vetäny Fiiu, Mazda ja Nissan skabat kullalle.
Perusresepti taitaa olla että virittää tappiin asti rajoitusten puitteissa ja käy vielä heittämässä korimuutokset GTautosta.
Nissan skaba meni perus "viri" GT-R:llä
No nyt on voitto F500 kisasta. Lyhytvälitteinen aski, ikkunakevennys, sportti-ilmansuodatin, säädettävät sportti-iskarit sekä abarth spoilerit ja helmat riitti voittoon. Toisesta Mazda rx-7 kisasta ja Laguna Seca Mustang kisasta on myös voitot. Rx-7 kisassa 6-lovinen lyhytvälitteinen laatikko oli oleellisin tuunaus. Vakiolaatikolla jäi maalissa pari sekuntia voittajalle, muuten ei tarttenut tuunata kuin sporttikatalysaattorilla ja sportti-iskareilla. Mustangia ei saanyt millään painorajaan kevennettyä, se jäi yli 100 kiloa ylipainoiseksi mutta sportti-iskarit ja pari muuta pikkutuunausta riitti lopulta. Toi oli jenkkimuskeliksi aika erikoinen auto ajaa kun se on 4-vetoinen. Meni hetki ennenkuin tajusin kuinka se kulkee mutkissa nopeiten. Edi. Mistähän sen 4-vetoisuuden oikein keksin? Takavetoinenhan se oli mutta oli aika neutraali ohjaus.

Tekoäly yllätti vaihteeksi positiivisesti :-D B-specin Formula GT:stä tuli kultaa eka yrityksellä. 4. kisan jälkeen oli 2 voittoa ja 2 penkin alle mennyttä kisaa. Kärkeen oli eroa kuitenkin yli 100 pistettä. Toka vika Monzan kisa oli kuitenkin tihkusadekisa ja kuskini osoittautuikin piileväksi sadekisaspelialistiksi. Voitto tuli kovalla rengassatsilla yhdellä varikkokäynnillä ylivoimaiseen tyyliin kun sarjan kärkikuski puolestaan tumpuloi itsensä pisteiden ulkopuolella. Viimeinen Suzukan osakilpailu oli rankempi sadekisa, mutta laitoin välikelin renkaat kuskille starttiin vähän riskillä. Riski kannatti kun kuski sai niillä parissa kierroksessa yli minuutin kaulan muihin. Kolmannella kierroksella ainoalla stopilla vaihdatin sadekelin renkaat alle ja maalissa kaikki olikin varvattu kierroksella. Hyvä että voitto tuli eka yrityksellä - koko sarjan läpikäynti vei yli 6 tuntia. :crazyeyes:
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 02 Tammi 2011, 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

B5-lisenssitestistä kultaa kolmessa sekunnissa. :mrgreen: Onkohan toi tahallinen bugi?

Jossain Sebastian Loeb specialissa alitin kultarajan kuudella sekunnilla yllätyksekseni ihan ajamalla, mutta muuten aika niukasti oon kultarajojen alle päässyt jos ylipäätään kultaan oon päässyt.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Nyt on kaikki lisenssit, Enzo ja Bugatti ja level 20. Ei noi supernopeat kaarat oikein pädiohjaimella kiinnosta. Pitää varmaan alkaa miettiin rattia... :roll:

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:B5-lisenssitestistä kultaa kolmessa sekunnissa. :mrgreen: Onkohan toi tahallinen bugi?

Jossain Sebastian Loeb specialissa alitin kultarajan kuudella sekunnilla yllätyksekseni ihan ajamalla, mutta muuten aika niukasti oon kultarajojen alle päässyt jos ylipäätään kultaan oon päässyt.
mulla on noista kans ekasta ja kolmannesta kultaa, ja helpolla tuli, tokaksta oli työn ja tuskan takana pronssi...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Capirex kirjoitti:Nyt on kaikki lisenssit, Enzo ja Bugatti ja level 20. Ei noi supernopeat kaarat oikein pädiohjaimella kiinnosta. Pitää varmaan alkaa miettiin rattia... :roll:
Samat täällä muuten, mutta Enzo puuttuu - rahat on, mutta ei tunnu tarpeelliselta, kun on 458 italia, läjäpäin alfoja ja muita Ferrareita.

Bugatti sen sijaan on yhtä huono myös ratilla :lol: ei onnistunnut minua valtaamaan puolelleen, sain vielä kaiken lisäksi ruman värisen...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

mistäs pahuksesta sellasen pickupin saa että saa sen sarjan ajettua? taso 17 mutta en ole kaupoista kelpaavaa löytänyt :? voittaako sellaisen jostain vai pitääkö vain odottaa?
Ayrton Senna da Silva forever

Kimble
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Marras 2010, 12:36
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Wile E. Coyote kirjoitti:mistäs pahuksesta sellasen pickupin saa että saa sen sarjan ajettua? taso 17 mutta en ole kaupoista kelpaavaa löytänyt :? voittaako sellaisen jostain vai pitääkö vain odottaa?
International A-lisenssi, sieltä sellaisen saa :)

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Olihan veivaaminen eilen että sai ton a-specin Historic Cupin ekan kisan voitettua '74 Countachilla tuota Toyota 7 vastaan. Kun ei vaan ole jaksanu ajattaa b-specin kuskia jotta saisi seiskan talliin... B-specin kuski on mulla vasta lvl10 ja a-spec nyt lvl22. Millähän ton b:n jaksaa ajattaa läpi...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
jeQQ
Viestit: 4350
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »


Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

No nyt on tullut kokeiltua peliä ja hauskahan se on.

Koska ratti ei ole vielä tullut niin pädillä. Kai sillä ajaa mutta yhtä kätevää kuin masturbointi ilman käsiä.

Ringilläkin on vaikea pysyä tiellä paikoissa joissa autolla vaimokin ajaa kovempaa. Paras kierrosaika 300 SL reilu pari minuuttia HITAAMPI kuin oma enkka oikealla pirssillä :crazyeyes: :silly:

Toivottavasti tuntuma paranee kun postipirkko tuo ratin. Siihen asti saa odottaa.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Itsekkin olin ennakko hypen perusteella jo vakavasti pohtimassa, josko sitä viitsisi ostaa pelikonsolin pelkästään tuon GT5:n perusteella. Käväisin sitten kaverilla ennakkoon kokeilemassa peliä ja kieltämättä oli melkoinen pettymys. :?

- Ajotuntuma aika kökkö - odotin enemmän simulaatiomeininkiä. Varsinkin autojen korin liikkeet tuntuivat todella epämääräisiltä. Tiedä sitten parantaako kunnon force feedback ratti oleellisesti ajettavuutta.

- Äänet, varsinkin kolariäänet: epämääräinen "bong". Kaveri totesikin osuvasti että "kuin kaksi kanoottia osuisi toisiinsa".

- Vauriomallennus. Valmistaja kusi silmään ja tuleekin ilmeisesti myöhemmin ( joo-o... ) päivityksenä käyttöön. Vai jokos se on tullut?

- Autojen keinotekoiset upgreidaukset ja valikkohelvetti aivan turhia.

- Olisivat keskittyneet hiomaan pelin ensin valmiiksi ( vaikka joha sitä hierottiin jo vuosikaupalla..) eivätkä tuomaan keskeneräisenä joulumarkkinoille.

- Forza Motorsport tuntui paljon mielenkiintoisemmalta ja ajettavuus paremmalta monessa suhteessa.

Njoo, näin tietokone pelaajana ja autosimulaattorifanina oli kyllä pettymys, ehdin hieman jo herätellä toiveita että josko tässä olisi kerrankin hyvä autopeli konsolille hyvällä ajotuntumalla.. mutta ei.

Noh, tulipahan gonahdettua. Ei herneitä. Sen verran sanottava kyllä että konsolipuolelle hyvä saavutus silti, autoja ja puuhaa riittää ihan pirusti! :)



Edit PS: Mikäli tulleilla päivityksillä (?) peliin on tullut oleellisia muutoksia ja parranuksia niin on käväistämä tyypittämässä huolella uudelleen :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 15052
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Smacket kirjoitti:Itsekkin olin ennakko hypen perusteella jo vakavasti pohtimassa, josko sitä viitsisi ostaa pelikonsolin pelkästään tuon GT5:n perusteella. Käväisin sitten kaverilla ennakkoon kokeilemassa peliä ja kieltämättä oli melkoinen pettymys. :?

- Ajotuntuma aika kökkö - odotin enemmän simulaatiomeininkiä. Varsinkin autojen korin liikkeet tuntuivat todella epämääräisiltä. Tiedä sitten parantaako kunnon force feedback ratti oleellisesti ajettavuutta.

- Äänet, varsinkin kolariäänet: epämääräinen "bong". Kaveri totesikin osuvasti että "kuin kaksi kanoottia osuisi toisiinsa".

- Vauriomallennus. Valmistaja kusi silmään ja tuleekin ilmeisesti myöhemmin ( joo-o... ) päivityksenä käyttöön. Vai jokos se on tullut?

- Autojen keinotekoiset upgreidaukset ja valikkohelvetti aivan turhia.

- Olisivat keskittyneet hiomaan pelin ensin valmiiksi ( vaikka joha sitä hierottiin jo vuosikaupalla..) eivätkä tuomaan keskeneräisenä joulumarkkinoille.

- Forza Motorsport tuntui paljon mielenkiintoisemmalta ja ajettavuus paremmalta monessa suhteessa.

Njoo, näin tietokone pelaajana ja autosimulaattorifanina oli kyllä pettymys, ehdin hieman jo herätellä toiveita että josko tässä olisi kerrankin hyvä autopeli konsolille hyvällä ajotuntumalla.. mutta ei.

Noh, tulipahan gonahdettua. Ei herneitä. Sen verran sanottava kyllä että konsolipuolelle hyvä saavutus silti, autoja ja puuhaa riittää ihan pirusti! :)



Edit PS: Mikäli tulleilla päivityksillä (?) peliin on tullut oleellisia muutoksia ja parranuksia niin on käväistämä tyypittämässä huolella uudelleen :)
- Vauriomallinnus on aina ollutkin tuossa - se aukenee vasta korkeammalla tasolla. En ole varma mikä se taso on, mutta käsittääkseni 30 tai 40?

- Ajomallinnus pieksee Forzan vastaavan 100-0, otahan ne ajoavut pois ;) - pelkällä padillakin eroa on jo kuin yöllä ja päivällä, ellei ajele kolmannesta perspektiivistä missä hallittavuus on tasan nolla (toisin kuin Forzassa).

- Peliä ei hiottu valmiimmaksi Sonyn käskystä - tuosta on ollut paljon puhetta ja mm. Yamauchi (oikeinkirjoitettu?), eli pelin Isä, on sanonut puutteiden johtuvan pääosin siitä, ettei annettu aikaa tehdä peliä "valmiiksi". Polyphonyhän ei ole koskaan tyytyväinen, ellei ole täydellinen.

- Jos Forzan ajotuntuma tuntuu oikeasti realistisemmalta, suosittelen oikeiden autojen ajamista - ihan oikeasti (sarkasmi ja niin edelleen) - Forzan renkaat tarrautuvat tiehen kuin tiehen kuin liimattuna, pito on siis yli-inhimillinen. Lisäksi ratamallinnus on Forzassa monen oikean radan osalta lentäen kustu - esimerkkinä nyt vaikkapa Nordschleife - jos joku on siellä käynyt ajamassa ja on ajanut Forzassa sitä, voipi varmaan kertoa mielipitensä?

Sitä en kiellä, etteikö molemmat pelinä olisi hyviä. Mutta Forza on imo puhdasta arcadea (missähän maailmassa eletään, jos minkä tahansa valmistajan auton saa nelivedoksi sillä perusteella, että valmistajalla on _yksi_ nelivetomalli olemassa? Tai että nelivedolla auton pistearvoLASKEE, koska tulee lisää painoa - eikä parempaa hallittavuutta huomioida? Saatika se, että ABS-jarruilla autot pysähtyy tuhat kertaa paremmin kuin lukkiutuvilla - ja ABS:t on kytkettävissä kaikkiin autoihin riippumatta siitä, saako siihen niitä oikeasti vai ei...) Ja niin edelleen :)

Sitten vielä yksi pienen pieni seikka: Huhuttu on (kuten aiemminkin mainittu täällä ja muualla), uusia autoja tulee lisää. Lisäksi on huhuttu enempi sitä, että monia Standard-autoja päivitetään Premium-autoiksi (ohjaamoineen vauriomallinnuksineen päivineen) pikkuhiljaa - jotkut tarkkasilmäiset ovat huomanneet raakoja eroja joidenkin Standard-autojen välillä; yksi on ruma palikka, toinen näyttää lähes yhtä hyvältä kuin Premium-autot (mikä antaa osviittaa sille, mitkä autot ovat päivittymässä Preiumeiksi).

Valikoista olen samaa mieltä; ovat vähän sekavat. Viritys on mun mielestä tehty GT-henkisesti, vaikka siinäkin on kompromisseja ollut...
Päivityksiä on tullut jo, missä on tullut jo lisää sisältöäkin, että ilmeisesti yksi tai kaksi autoa? (joku tietävä selventää kai?:)).

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Smacket kirjoitti:- Ajotuntuma aika kökkö - odotin enemmän simulaatiomeininkiä. Varsinkin autojen korin liikkeet tuntuivat todella epämääräisiltä. Tiedä sitten parantaako kunnon force feedback ratti oleellisesti ajettavuutta.
Parantaa. Korin liikkeet on myös suht hyvät kun ajaa premiumautoilla kabiinimallinnus päällä. Tosin välillä force feedback antaa oudon vähän palautetta esim. Monzan Ferrarikisassa kanttareiden yli ajaessa. Force feedback toimii hemmetin hyvin nopeissa mutkissa asfaltilla mikä tuntuu ohjauksen raskautena. Esim. ajaa Toyota 7:lla päälle 200/km/h mutkassa rataslikseillä, rattia saa vääntää tosissaan. Soralla ajaessa tuntuma ratissa taas on kuin marmorikuulien päällä ajaisi. Erilaisten renkaiden pitoerot tuntee ratissa. En mä viitsisi kyllä pleikkariohjaimella tätä pelata missään nimessä, paitsi B-specciä.

Omasta mielestä GT5:n ajotuntuma on simbinin tasolla (GTR, GTR2, WTCC GT Legends) ja ajoittain jopa parempi. Samalla G25-ratilla olen kaikkia noita pelannut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15052
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Olen tuosta ajotuntumasta kyllä samaa mieltä Giallon kanssa - itsekin GTR:ää, WTCC ja STCC:tä ajellut Logitechin Driving Force GT:llä ja verrattavissa omasta mielestäni GT5:een. En kyllä GT5:ttä vieläkään ole ratilla ajanut, mutta padilla olen sekä sitä, että GT4:sta ja GT4:sta ratilla - tiedän siis arviolta miten paljon parempi GT5:n ajomallinnus on neloseen verrattuna =P

Kunhan pääsis sitäkin ratilla ihan oikeesti kruisailemaan...

Mutta kuitenkin se pointti: Padillakin ajettavuus ja ajotuntuma moninkerroin parempi, kuin em. "kilpailevalla" pelillä sillä kilpailevalla konsolilla, tai etenkin padilla. Eipä ole Isoa F:ää tullut kokeiltua ratilla koskaan.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Smacket kirjoitti:Käväisin sitten kaverilla ennakkoon kokeilemassa peliä ja kieltämättä oli melkoinen pettymys
Aluksi olin itsekkin pelin kanssa hiukan eksyksissä, mutta vasta viikon jälkeen oli ilo palautunnut ja homma maistui taas hyvältä, ei kannata tehdä johtopäätöksiä lyhyen pelin jälkeen, GT;hen sisään pääseminen vie hetken, mutta sen jälkeen on tarjolla sitten sitä parasta ajosimulaattoria mitä on tarjolla - ajotuntuman osalta vieläkin ihan omassa sarjassa :wink:

Tarjolla on vieläkin suurin autovalikoima, jota ei ole häirinnyt tämänkin ketjun alussa ollut spekulointi samojen mallien toistamisesta, esim. saman auton erivuosimallit
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

DaViega kirjoitti:
Smacket kirjoitti:Käväisin sitten kaverilla ennakkoon kokeilemassa peliä ja kieltämättä oli melkoinen pettymys
Aluksi olin itsekkin pelin kanssa hiukan eksyksissä, mutta vasta viikon jälkeen oli ilo palautunnut ja homma maistui taas hyvältä, ei kannata tehdä johtopäätöksiä lyhyen pelin jälkeen, GT;hen sisään pääseminen vie hetken, mutta sen jälkeen on tarjolla sitten sitä parasta ajosimulaattoria mitä on tarjolla - ajotuntuman osalta vieläkin ihan omassa sarjassa :wink:

Tarjolla on vieläkin suurin autovalikoima, jota ei ole häirinnyt tämänkin ketjun alussa ollut spekulointi samojen mallien toistamisesta, esim. saman auton erivuosimallit
No en minä ainakaan mitään huomattavaa eroa esim. Forzaan ole huomannut. Jos nyt koko pakettia katsoo, niin en voi käsittää miten tätä tekelettä on tosissaan väännetty 5 vuotta. Kaikki alkaa jo karmeista valikoista :silly:

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

B-specciä tuli sitten eilen pelattua kolmatta ja viimeistä kertaa. Kuski vetää vikalla suoralla tuossa Toyota Varis cupissa jarrut pohjaan sillä seurauksella, että putoaa ensimmäiseltä sijalta viimeiseksi. Hyvä veto! :x

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Capirex kirjoitti:B-specciä tuli sitten eilen pelattua kolmatta ja viimeistä kertaa. Kuski vetää vikalla suoralla tuossa Toyota Varis cupissa jarrut pohjaan sillä seurauksella, että putoaa ensimmäiseltä sijalta viimeiseksi. Hyvä veto! :x

Tuohan vaikuttaa yhtä hyvältä viihteeltä kuin iRacingin Rookie kisat :lol:
VMP

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Aquatica kirjoitti:
Smacket kirjoitti:Itsekkin olin ennakko hypen perusteella jo vakavasti pohtimassa, josko sitä viitsisi ostaa pelikonsolin pelkästään tuon GT5:n perusteella. Käväisin sitten kaverilla ennakkoon kokeilemassa peliä ja kieltämättä oli melkoinen pettymys. :?

- Ajotuntuma aika kökkö - odotin enemmän simulaatiomeininkiä. Varsinkin autojen korin liikkeet tuntuivat todella epämääräisiltä. Tiedä sitten parantaako kunnon force feedback ratti oleellisesti ajettavuutta.

- Äänet, varsinkin kolariäänet: epämääräinen "bong". Kaveri totesikin osuvasti että "kuin kaksi kanoottia osuisi toisiinsa".

- Vauriomallennus. Valmistaja kusi silmään ja tuleekin ilmeisesti myöhemmin ( joo-o... ) päivityksenä käyttöön. Vai jokos se on tullut?

- Autojen keinotekoiset upgreidaukset ja valikkohelvetti aivan turhia.

- Olisivat keskittyneet hiomaan pelin ensin valmiiksi ( vaikka joha sitä hierottiin jo vuosikaupalla..) eivätkä tuomaan keskeneräisenä joulumarkkinoille.

- Forza Motorsport tuntui paljon mielenkiintoisemmalta ja ajettavuus paremmalta monessa suhteessa.

Njoo, näin tietokone pelaajana ja autosimulaattorifanina oli kyllä pettymys, ehdin hieman jo herätellä toiveita että josko tässä olisi kerrankin hyvä autopeli konsolille hyvällä ajotuntumalla.. mutta ei.

Noh, tulipahan gonahdettua. Ei herneitä. Sen verran sanottava kyllä että konsolipuolelle hyvä saavutus silti, autoja ja puuhaa riittää ihan pirusti! :)



Edit PS: Mikäli tulleilla päivityksillä (?) peliin on tullut oleellisia muutoksia ja parranuksia niin on käväistämä tyypittämässä huolella uudelleen :)
- Vauriomallinnus on aina ollutkin tuossa - se aukenee vasta korkeammalla tasolla. En ole varma mikä se taso on, mutta käsittääkseni 30 tai 40?

- Ajomallinnus pieksee Forzan vastaavan 100-0, otahan ne ajoavut pois ;) - pelkällä padillakin eroa on jo kuin yöllä ja päivällä, ellei ajele kolmannesta perspektiivistä missä hallittavuus on tasan nolla (toisin kuin Forzassa).

- Peliä ei hiottu valmiimmaksi Sonyn käskystä - tuosta on ollut paljon puhetta ja mm. Yamauchi (oikeinkirjoitettu?), eli pelin Isä, on sanonut puutteiden johtuvan pääosin siitä, ettei annettu aikaa tehdä peliä "valmiiksi". Polyphonyhän ei ole koskaan tyytyväinen, ellei ole täydellinen.

- Jos Forzan ajotuntuma tuntuu oikeasti realistisemmalta, suosittelen oikeiden autojen ajamista - ihan oikeasti (sarkasmi ja niin edelleen) - Forzan renkaat tarrautuvat tiehen kuin tiehen kuin liimattuna, pito on siis yli-inhimillinen. Lisäksi ratamallinnus on Forzassa monen oikean radan osalta lentäen kustu - esimerkkinä nyt vaikkapa Nordschleife - jos joku on siellä käynyt ajamassa ja on ajanut Forzassa sitä, voipi varmaan kertoa mielipitensä?
Ahaa! Enpä tiennytkään että vauriomallennus pitää ns. "ansaita" - aika erikoista. :) Tuota ajotuntumaa Forzan ja GT:n välilä en kyllä aivan allekirjoita. Ensimmäisenä kun autopelejä pelaan, niin käännän kaikki driver aidit offille. Ei Abseja, ajolinjoja tai minkäänsorttisia avustimia. Ja nos mahdollista niin kuvakulma aina kabiinista tai vaihtoehtoisesti vastaavasta kuvakulmasta.

Tosiaan - en todellakaan ole konsoliautopelien harrastaja joten olen melko jäävi kommentoimaan tarkemmin näiden kahden pelin eroja, mutta silti GT jätti melko kurjan maun suuhun. Tosin tähän saattaa vaikuttaa se, että A: Ajoin pädillä. B: Päivittämätön GT? C: Ajan paljon PC-puolen simulaattoreita ( LFS, RBR jne ) joihin tuota auton käyttäytymistä ja hallintaa vertasin. Näihin verrattuna Forza ja GT ovat kyllä enemmän arcade ja konsolipuolelle suunniteltuja pelejä ajodynamiikan ja simulaation suhteen.

Täytyypä kahnata tuota GT:tä vielä hieman lisää ja antaa sille mahdollisuus kääntää vielä meikäläisen pää, vaikken konsoleiden autopeleistä juuri perustakkaan.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hokasin vasta että GT5:n ylivoimaisesti hurjin Alfa Romeon moottorilla liikkuva härveli on toi Gillet Vertigo Busso V6 3.8L. Rumahan se on mutta pakkohan toi on seuraavaksi hankkia :-D

Tän hetkinen suosikkiauto TZ2:n ohella on racemodattu Corvette ZR1 (C6). Pesee kutakuinkin auton kuin auton Formuloita lukuunottamatta. Modattu Fiat 500 Abarth on myös hauska ajettava ~260hv tehoilla. Mitä autoja ylipäätään voi GT shopissa racemodata? Toi ZR1 on ainoa mihin modauksen on saanut mitä olen kokeillut.

Sliipperi 156 löytyy nyt myös tallista. Ihan tavallisen näköinen Alfa Rosso 156 2.5V6 onkin mekaanisella ahtimella ja kaikilla lisävarusteilla varustettu 340hv GTA-killeri. Varsin hauska kulkine nyrrellä tämäkin.



edit. Onko ideoita miten autosta saa nopeasti pudotettua tehoja? Mulla oli '70 R/T Challenger tallissa jolle peli näytti tehoiksi jotain 413hv tallissa. Ajattelin osallistua sillä season events kisaan johon tehoraja on 425hv ja vaihdatin öljyt. Kuvittelin että tehot kasvaisi sillä 11hv kuten yleensä mutta öljynvaihdon jälkeen tehot olikin 433hv. Ajelin parit testisessiot ja testikisat, mutta tehot ei laskenut mihinkään. Pitääkö tolla nyt 10000 kilsaa ajaa ennenkuin öljy alkaa tummumaan :crazyeyes: Ei huvittais toista autoakaan ostaa yhden kisan takia.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Hokasin vasta että GT5:n ylivoimaisesti hurjin Alfa Romeon moottorilla liikkuva härveli on toi Gillet Vertigo Busso V6 3.8L. Rumahan se on mutta pakkohan toi on seuraavaksi hankkia :-D

Tän hetkinen suosikkiauto TZ2:n ohella on racemodattu Corvette ZR1 (C6). Pesee kutakuinkin auton kuin auton Formuloita lukuunottamatta. Modattu Fiat 500 Abarth on myös hauska ajettava ~260hv tehoilla. Mitä autoja ylipäätään voi GT shopissa racemodata? Toi ZR1 on ainoa mihin modauksen on saanut mitä olen kokeillut.

Sliipperi 156 löytyy nyt myös tallista. Ihan tavallisen näköinen Alfa Rosso 156 2.5V6 onkin mekaanisella ahtimella ja kaikilla lisävarusteilla varustettu 340hv GTA-killeri. Varsin hauska kulkine nyrrellä tämäkin.





edit. Onko ideoita miten autosta saa nopeasti pudotettua tehoja? Mulla oli '70 R/T Challenger tallissa jolle peli näytti tehoiksi jotain 413hv tallissa. Ajattelin osallistua sillä season events kisaan johon tehoraja on 425hv ja vaihdatin öljyt. Kuvittelin että tehot kasvaisi sillä 11hv kuten yleensä mutta öljynvaihdon jälkeen tehot olikin 433hv. Ajelin parit testisessiot ja testikisat, mutta tehot ei laskenut mihinkään. Pitääkö tolla nyt 10000 kilsaa ajaa ennenkuin öljy alkaa tummumaan :crazyeyes: Ei huvittais toista autoakaan ostaa yhden kisan takia.

Toi gillet on ihan paska, menee pari miltsiä hukkaan, älä osta. Ei pärjää minolta tojolle alkuunkaan ja itse asiassa se tojo 7 on myös parempi. Nää molemmat myös pesee ton zr1:n mennen tulle ja palatessa, kuten tekee myös zonda R. Ja jos on rata, jossa vähänkin pidempiä suoria, niin myös viritelty veyron pesee ton corveten...

Niin ja jos joku tietää tosiaan noita ratamodottavia autoja niin täälläkin ollaan kiinnostuneita. Varmaan viper ja camaro, mutta kun yks jenkki on jo modattu niin noita ei ees viitti kokeilla

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Ei saanut racemodattua Viper SRT '08 ACR:aa ainakaan. Siitä saa kyllä yli 1000 hv monsterin muutenkin. Käytettyjä valmiiksi racemodattuja vipereita Team Orecan väreissä pitäis kaupassa kyllä välillä vilahtaa.

Toi ZR1 on 3 sekuntia yhdellä Indy ovaalikierroksella muita nopeampi A-specin extreme american kisassa mukaanlukien Chaparrallin pölynimurit. Viritetty Cadillac Zien ja SRT Viper oli pari sekuntia nopeampia per kierros. ZR1 vaatii kyllä pehmeät kisarenkaat, sporttirenkailla siitä ei ole kuin driftaukseen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15052
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Smacket kirjoitti:Ahaa! Enpä tiennytkään että vauriomallennus pitää ns. "ansaita" - aika erikoista. :) Tuota ajotuntumaa Forzan ja GT:n välilä en kyllä aivan allekirjoita. Ensimmäisenä kun autopelejä pelaan, niin käännän kaikki driver aidit offille. Ei Abseja, ajolinjoja tai minkäänsorttisia avustimia. Ja nos mahdollista niin kuvakulma aina kabiinista tai vaihtoehtoisesti vastaavasta kuvakulmasta.

Tosiaan - en todellakaan ole konsoliautopelien harrastaja joten olen melko jäävi kommentoimaan tarkemmin näiden kahden pelin eroja, mutta silti GT jätti melko kurjan maun suuhun. Tosin tähän saattaa vaikuttaa se, että A: Ajoin pädillä. B: Päivittämätön GT? C: Ajan paljon PC-puolen simulaattoreita ( LFS, RBR jne ) joihin tuota auton käyttäytymistä ja hallintaa vertasin. Näihin verrattuna Forza ja GT ovat kyllä enemmän arcade ja konsolipuolelle suunniteltuja pelejä ajodynamiikan ja simulaation suhteen.

Täytyypä kahnata tuota GT:tä vielä hieman lisää ja antaa sille mahdollisuus kääntää vielä meikäläisen pää, vaikken konsoleiden autopeleistä juuri perustakkaan.
LFS? Liveforspeed? Simu? Noh, jaa. Ainakin ne kokemukset mitä siitä on (ainoastaan se ilmasversio, mitä MTV3 aina tyrkyttää siihen "Maailman Nopein Kansa"-kisailuunsa formuloiden kunniaksi) niin aika kevyttä. WTCC, GTR & kumppanit on niitä vakavammin otettavia simuja PC-puolella, sekä testien mukaan myös iRacing on hyvä (siellähän se suomalainen iRacing-taituri kisas oikealla autolla oikealla radalla ja pääsi lähelle ennätysaikoja. Ilman minkään laista kilpakokemusta.), mutta siitä ei taas itsellä ole yhtään minkäänlaista kokemusta.

Forzassa ne autot ihan oikeasti on kuin liimattu tiehen ja hallinta muutenkin ihan naurettavan hölmön olosta. Ja sitten se bensankulutus *huokaus* :) Kaikki autot, moottorista tai tehosta riippumatta, kuluttaa tankin tyhjäksi tasan yhtä nopeasti/pitkällä matkalla. Veyronilla ajat 300km hana auki yhtä helposti kuin jollain pikkusella datsunilla, GT:ssä tuokin on kuuleman mukaan tehty oikein, peräti autokohtaiseksi - ja siinä renkaiden kuluminen vaikuttaa johonkin, Forzassa taas renkaat "murtuu", mikä ei vaikuta millään mihinkään.

Mutta ei nyt viitsitä jatkaa tätä Forza vs. GT-keskustelua, eihän? Sitä on netti pullollaan.
Sanon vaan, että GT:tä pitää pelata reilusti, että siihen tottuu, ainakin padilla.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

GT alkaa kun istut urheiluauton rattiin. Olikohan se nyt Professional eventtien viiminen kisasarja kun oli eka kisa missä kunnon autot ottaa mittaa, samoin MR Challenge. Tietysti on lisenssijä ja special eventtejä, mutta ne ovat 1 kierroksen tykitystä joissa ei vielä pääse tekemisen makuun, etenkään kun sijoitusta ei oikeastaan tarvitse puolustaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jeQQ
Viestit: 4350
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ja on tuo GT5 kyllä padilla tosi kurja, varsinkaan kun en oikein ikinä ole niitä hiton tikkuja oppinut käyttämään :oops: Ratilla alkoi jo sujumaan, vaikka tulikin ajeltua wanhalla mesellä.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Tänään tipahti postin mukana GT5. Tosin tänään alotettu myös seuraavan kämpän pintaremontti Pyynikillä, joten saa nähdä kumpi syö toisesta aikaa..

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:...vaihdatin öljyt. Kuvittelin että tehot kasvaisi sillä 11hv kuten yleensä mutta öljynvaihdon jälkeen tehot olikin 433hv. Ajelin parit testisessiot ja testikisat, mutta tehot ei laskenut mihinkään. Pitääkö tolla nyt 10000 kilsaa ajaa ennenkuin öljy alkaa tummumaan
Siis mitä, voiko tossa vaihtaa öljyjäkin? :roll:
Renkaatkin kuluvat?
Muuta huoltoa?

Mistä näitä asioita voi seurata?

Mitähän kaikkea multa on menyt ohi... :shock:

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Abarth kirjoitti:
Giallo Pozzuoli kirjoitti:...vaihdatin öljyt. Kuvittelin että tehot kasvaisi sillä 11hv kuten yleensä mutta öljynvaihdon jälkeen tehot olikin 433hv. Ajelin parit testisessiot ja testikisat, mutta tehot ei laskenut mihinkään. Pitääkö tolla nyt 10000 kilsaa ajaa ennenkuin öljy alkaa tummumaan
Siis mitä, voiko tossa vaihtaa öljyjäkin? :roll:
Renkaatkin kuluvat?
Muuta huoltoa?

Mistä näitä asioita voi seurata?

Mitähän kaikkea multa on menyt ohi... :shock:
Soon siinä gt-service valikossa tuning valikon vieressä. Renkaat ja bensa vaihtuu tarv varikolla

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

routasydän kirjoitti:Toi gillet on ihan paska, menee pari miltsiä hukkaan, älä osta. Ei pärjää minolta tojolle alkuunkaan ja itse asiassa se tojo 7 on myös parempi. Nää molemmat myös pesee ton zr1:n mennen tulle ja palatessa, kuten tekee myös zonda R. Ja jos on rata, jossa vähänkin pidempiä suoria, niin myös viritelty veyron pesee ton corveten...
No ei toi Gillet ihan turha ollut. Ansaitsin sillä Indy 500 radalta 111 metriä sekunnissa (400 km/h) trophyn joka oli jäänyt Toyotoilla hankkimatta :) Gilletissä oli vielä täydet downforcet kisassa. Paljon lujempaa se menee suorilla kuin Toyota 7 mutta hitaampi ja levottomampi kokonaisuudessaan kuin Minolta. Sen sijaan Vertigo on hemmetin hauska esim. sillä mountain trial radalla kun joka mutkaan menee kahva edellä vaikka pehmeät kisaslicksit on alla. Siihen sai vielä turbon päivitettyä, mutta eipä juuri muuta. 900+ hv Alfa V6 on ihan pakko olla tallissa :-D Yhtään nopeampia autoja en enää oikeastaan tarvitse kun on toi Formula GT. Se alkaa olla jo sellanen ettei vanhan silmät ja refleksit tahdo pysyä enää perässä.


Joku bugi on tossa GT5:N BHP/kg laskukaavassa kun luvut ei päivity autoa säätäessä ja lukemat on muutenkin yleensä vaan vähän sinnepäin. Tehot ja painot päivittyy, miksei siis tehopainosuhteet. Hevosvoimalukematkin seilaa ihmeellisesti tallin yleisvalikossa ja autoja lähemmin tsekatessa.



edit. Tietääkö joku syyn sille miksei pelissä ole Porscheja? Joku sopimustekninen juttu ? Onhan tuolla jotain Ruffeja standardimalleina, mutta ei se ihan riitä. Porschella on niitä legendaarisia autoja sen verran paljon, että yksi ihan olennaisimmista GT autojen valmistajista puuttuu pelistä nyt kokonaan.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Toi gillet on ihan paska, menee pari miltsiä hukkaan, älä osta. Ei pärjää minolta tojolle alkuunkaan ja itse asiassa se tojo 7 on myös parempi. Nää molemmat myös pesee ton zr1:n mennen tulle ja palatessa, kuten tekee myös zonda R. Ja jos on rata, jossa vähänkin pidempiä suoria, niin myös viritelty veyron pesee ton corveten...
No ei toi Gillet ihan turha ollut. Ansaitsin sillä Indy 500 radalta 111 metriä sekunnissa (400 km/h) trophyn joka oli jäänyt Toyotoilla hankkimatta :) Gilletissä oli vielä täydet downforcet kisassa. Paljon lujempaa se menee suorilla kuin Toyota 7 mutta hitaampi ja levottomampi kokonaisuudessaan kuin Minolta. Sen sijaan Vertigo on hemmetin hauska esim. sillä mountain trial radalla kun joka mutkaan menee kahva edellä vaikka pehmeät kisaslicksit on alla. Siihen sai vielä turbon päivitettyä, mutta eipä juuri muuta. 900+ hv Alfa V6 on ihan pakko olla tallissa :-D Yhtään nopeampia autoja en enää oikeastaan tarvitse kun on toi Formula GT. Se alkaa olla jo sellanen ettei vanhan silmät ja refleksit tahdo pysyä enää perässä.


Joku bugi on tossa GT5:N BHP/kg laskukaavassa kun luvut ei päivity autoa säätäessä ja lukemat on muutenkin yleensä vaan vähän sinnepäin. Tehot ja painot päivittyy, miksei siis tehopainosuhteet. Hevosvoimalukematkin seilaa ihmeellisesti tallin yleisvalikossa ja autoja lähemmin tsekatessa.



edit. Tietääkö joku syyn sille miksei pelissä ole Porscheja? Joku sopimustekninen juttu ? Onhan tuolla jotain Ruffeja standardimalleina, mutta ei se ihan riitä. Porschella on niitä legendaarisia autoja sen verran paljon, että yksi ihan olennaisimmista GT autojen valmistajista puuttuu pelistä nyt kokonaan.
Kyllä mää ajelin sen 411kmh sillä minolta tojolla. Säätää ne vaihdelaatikkoasetukset ja sitten kaverin imusta jelppiä niin menee keveästi yli tuon 400. Ja ilman kaveriakin 390 kun nurtsilla ajaa :)

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

routasydän kirjoitti:
Giallo Pozzuoli kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Toi gillet on ihan paska, menee pari miltsiä hukkaan, älä osta. Ei pärjää minolta tojolle alkuunkaan ja itse asiassa se tojo 7 on myös parempi. Nää molemmat myös pesee ton zr1:n mennen tulle ja palatessa, kuten tekee myös zonda R. Ja jos on rata, jossa vähänkin pidempiä suoria, niin myös viritelty veyron pesee ton corveten...
No ei toi Gillet ihan turha ollut. Ansaitsin sillä Indy 500 radalta 111 metriä sekunnissa (400 km/h) trophyn joka oli jäänyt Toyotoilla hankkimatta :) Gilletissä oli vielä täydet downforcet kisassa. Paljon lujempaa se menee suorilla kuin Toyota 7 mutta hitaampi ja levottomampi kokonaisuudessaan kuin Minolta. Sen sijaan Vertigo on hemmetin hauska esim. sillä mountain trial radalla kun joka mutkaan menee kahva edellä vaikka pehmeät kisaslicksit on alla. Siihen sai vielä turbon päivitettyä, mutta eipä juuri muuta. 900+ hv Alfa V6 on ihan pakko olla tallissa :-D Yhtään nopeampia autoja en enää oikeastaan tarvitse kun on toi Formula GT. Se alkaa olla jo sellanen ettei vanhan silmät ja refleksit tahdo pysyä enää perässä.


Joku bugi on tossa GT5:N BHP/kg laskukaavassa kun luvut ei päivity autoa säätäessä ja lukemat on muutenkin yleensä vaan vähän sinnepäin. Tehot ja painot päivittyy, miksei siis tehopainosuhteet. Hevosvoimalukematkin seilaa ihmeellisesti tallin yleisvalikossa ja autoja lähemmin tsekatessa.



edit. Tietääkö joku syyn sille miksei pelissä ole Porscheja? Joku sopimustekninen juttu ? Onhan tuolla jotain Ruffeja standardimalleina, mutta ei se ihan riitä. Porschella on niitä legendaarisia autoja sen verran paljon, että yksi ihan olennaisimmista GT autojen valmistajista puuttuu pelistä nyt kokonaan.
Kyllä mää ajelin sen 411kmh sillä minolta tojolla. Säätää ne vaihdelaatikkoasetukset ja sitten kaverin imusta jelppiä niin menee keveästi yli tuon 400. Ja ilman kaveriakin 390 kun nurtsilla ajaa :)
Veyron menee ilman imujakii :wink:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

KauGoH kirjoitti:
routasydän kirjoitti:
Giallo Pozzuoli kirjoitti: No ei toi Gillet ihan turha ollut. Ansaitsin sillä Indy 500 radalta 111 metriä sekunnissa (400 km/h) trophyn joka oli jäänyt Toyotoilla hankkimatta :) Gilletissä oli vielä täydet downforcet kisassa. Paljon lujempaa se menee suorilla kuin Toyota 7 mutta hitaampi ja levottomampi kokonaisuudessaan kuin Minolta. Sen sijaan Vertigo on hemmetin hauska esim. sillä mountain trial radalla kun joka mutkaan menee kahva edellä vaikka pehmeät kisaslicksit on alla. Siihen sai vielä turbon päivitettyä, mutta eipä juuri muuta. 900+ hv Alfa V6 on ihan pakko olla tallissa :-D Yhtään nopeampia autoja en enää oikeastaan tarvitse kun on toi Formula GT. Se alkaa olla jo sellanen ettei vanhan silmät ja refleksit tahdo pysyä enää perässä.


Joku bugi on tossa GT5:N BHP/kg laskukaavassa kun luvut ei päivity autoa säätäessä ja lukemat on muutenkin yleensä vaan vähän sinnepäin. Tehot ja painot päivittyy, miksei siis tehopainosuhteet. Hevosvoimalukematkin seilaa ihmeellisesti tallin yleisvalikossa ja autoja lähemmin tsekatessa.



edit. Tietääkö joku syyn sille miksei pelissä ole Porscheja? Joku sopimustekninen juttu ? Onhan tuolla jotain Ruffeja standardimalleina, mutta ei se ihan riitä. Porschella on niitä legendaarisia autoja sen verran paljon, että yksi ihan olennaisimmista GT autojen valmistajista puuttuu pelistä nyt kokonaan.
Kyllä mää ajelin sen 411kmh sillä minolta tojolla. Säätää ne vaihdelaatikkoasetukset ja sitten kaverin imusta jelppiä niin menee keveästi yli tuon 400. Ja ilman kaveriakin 390 kun nurtsilla ajaa :)
Veyron menee ilman imujakii :wink:
Tuolla veyronilla mää oonki ison osan kisoista ajanu ja ajattanu, mutta ku on mutkissa vaan niin huono...

Prkl ku ei saanu sitä 155ti:tä hankittua niin joutu nuo saksan touring kisat ajamaan ja ajattamaan abt tt audilla.

Vastaa Viestiin