Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Mun vanhasta Accordista ei saanut enää apparin ovea kiinni kun etukulma oli tunkattuna ylös. :) ihme lötkö, sen kyllä tunsi ajossakin.

Jotta ei mene ihan off-topiciksi; niin tuo Giulia vaikuttaisi aika kivalta, jos on tuollainen. Tosin Giulietta iski minuun enemmän silloin kun ensimmäiset kuvat näin.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Viimeisimmässä Salatut Elämät jaksossahan muuten tuli vanhempi ihminen Mustalla farkku 159 alffalla lopussa. Komiahan se on!
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Tänään postilaatikkoon ilmestyneessä Moottori-lehdessä oli Giulietta QV:n ja Megane RS:n vertailu. Kumpaakin kehuttiin, minkä huomasin silmäilyllä.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

^Ei siinä jutussa isommin haukuttu kumpaakaan. Rellun takatiloja pidettiin ankeampana, jota se todellisuudessa onkin, onhan niitä ovia vain kaksi. Polttoaineen kulutus on rellussa hieman isompi mutta ero ei ole suuri. Puolisen litraa per 100 km.
Samoin moitittiin katvealueita ja vaatimatonta näkyväisyyttä.
Molempien ajettavuus oli testin mukaan hyvä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

WWWVespa kirjoitti:Tänään postilaatikkoon ilmestyneessä Moottori-lehdessä oli Giulietta QV:n ja Megane RS:n vertailu. Kumpaakin kehuttiin, minkä huomasin silmäilyllä.
Samassa lehdessä myös käytetyt osiossa Spider 916 "Alfa on aina ollut ikävän nopea ruostumaan" "auto muistuttaa tarkoituksella 66-93 valmistettua Spideria"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Laatu ja luotettavuus kulkevat yleensä käsikädessä. Monien kuluttajakyselyjen mukaan Alfa ja Audi edustavat tässä asiassa ääripäitä. Totuus kulkenee jossain siellä välillä.

Noin lukee siinä spiderjutussa. Sattuvasti kirjoitettu, kun toisaalla lehdessä on juttu kuudesta kesän unelma-autosta, joista kolme on Audeja.

Avatar
hjpp
Viestit: 1931
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Koskahan tuo oma Spider alkaa ruostumaan. Pelottaa jo valmiiksi. :mrgreen:

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

howmanyleft.co.uk
Kertoo montako mitäkin automallia on tieliikennerekisterissä Englannissa. Varmaankin joillekin foorumilaisille mielenkiintoista tietoa vaikkapa Alfoista. Kuten täällä suuressa suosiossa olevan Arnan levikkiin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Aika isoa hajontaa mielipiteissä. TM:ssa kolmanneksi viimeinen, svedulehdessä puolivälissä ja tanskanlaisilla jotakin siltä väliltä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Uusin Valitut Palat hehkuttaa Giuliettaa sivulla 29

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Eilisessä Etelä-suomen sanomissa oli juttua lahteen avatusta muotoilu-instituutin koulutuslinjasta jolta pitäisi valmistua autojen suunittelijoita. Kuvaan oli kerätty sitten 3 malli esimerkkiä, Maserati Birdgace, Alfa Romeo 8C ja sitten joku jota enm nyt kirveelläkän saa takaisin muistiin, Z4?

10 hakijaa, ja kaikki pääsi läpi, olisi ollut hyvä reikä uran vaihdolle, koulutukseen olisi sentään päässyt jos vaan kynä pysyy kädessä ja jokseenkin ymmärtää photoshoppia tms.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tämän illan Van Damme leffassa oli lopussa pahiksen autotallissa tulitaistelu. Perinteisesti kukaan ei tuntunut osuvan mihinkään mutta itse jännitin enemmän tuhotaanko tallissa ollut punainen kolmossarjalainen spider viihteen alttarille. Mustat nahkajakkarat, ja muutenkin vaikutti hyvä kuntoiselta. Onneksi jätettiin muutamaa luodin reikää lukuun ottamatta ehjäksi, huolimatta siitä että sen takana oltiin suojassa konetuliaseilta. Ihmeellisiä on elokuvaluodit!
Ayrton Senna da Silva forever

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^huomasin saman. Ja viime yönä oisko ollut tv-viisi, josta tuli joku saksalainen raina ni siinä ajettiin pun155 takaa-ajoa ja lopuksi katolleen se :silent:

Avatar
Xehpuk
Viestit: 793
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Wile E. Coyote kirjoitti:Tämän illan Van Damme leffassa oli lopussa pahiksen autotallissa tulitaistelu. Perinteisesti kukaan ei tuntunut osuvan mihinkään mutta itse jännitin enemmän tuhotaanko tallissa ollut punainen kolmossarjalainen spider viihteen alttarille. Mustat nahkajakkarat, ja muutenkin vaikutti hyvä kuntoiselta. Onneksi jätettiin muutamaa luodin reikää lukuun ottamatta ehjäksi, huolimatta siitä että sen takana oltiin suojassa konetuliaseilta. Ihmeellisiä on elokuvaluodit!
Näin kanavasurffatessa väläyksen ovenkahvaa ja kylkilinjaa, ja jäin katsomaan hetkeksi, että olikse vai eikseollu :)

Kivaa, että täältä tuli vahvistus bongaukselle 8)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

159 alkaa kohta tulla tiensä päähän...

http://europeancarnews.com/2011/07/07/a ... #more-1108
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Joo eikä niitä enää saa Autokeskuksesta kuin 200 hv:n bensana ja sitten diisselinä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eipä niitä ole muilla koneilla vähään aikaan (about vuoteen) valmistettukaan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »


Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Vähän OT, kun oli eilisessä minisarjassa, mutta mielestäni shaahin systeri(?) tuli moikkaamaan Sorajaa tollasella:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_1900

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

17x03 jaksossa (eli brittitahtiin kirjoitus hetkellä uusin) oli yhtenä käytettyjen autojen suosituksena GTV.
-Matti-

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Tässä perusteellisempi juttu:

http://news.drive.com.au/drive/motor-ne ... 1dxa0.html

ei kovin mairittelevaa kuvaa anna autosta.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

michael kirjoitti:
Tässä perusteellisempi juttu:

http://news.drive.com.au/drive/motor-ne ... 1dxa0.html

ei kovin mairittelevaa kuvaa anna autosta.
Johan Clarksonkin sanoi sen ajaessaan sitä Top Gearissa: Uskomattoman kaunis ja upeat äänet, mutta kauhea ajaa...

EDIT: Toisaalta The Stigillä on varmasti enemmän painoarvoa sanoillaan...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

michael kirjoitti:
Tässä perusteellisempi juttu:

http://news.drive.com.au/drive/motor-ne ... 1dxa0.html

ei kovin mairittelevaa kuvaa anna autosta.
no riippuu paljonko tuollaisen stigin arvioille antaa arvoa, kannattaa kuitenki lukaista vaikka tuolta lisää, siellä on mm Quattrorouten kierrosajat. Stigin arviot perustuvat kai lähinnä 10 sentin vesipatjalla ajettuun top gearin power lappii.

http://www.alfabb.com/bb/forums/alfa-ro ... -stig.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Xehpuk
Viestit: 793
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Eilen formuloita odotellessa taustalla pyöri tv1:n "Ps:n kesä". Siinä oli etsitty tosi hassunhauskoja paikannimiä Suomesta, muutamaa kävivät ihmettelemässä ja vaivaamassa paikallisia. Ajoautona oli punainen 159 sw, jota penkin selkänojan toppausten perusteella väitän TI-varusteiseksi.

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

V6 kirjoitti:jenkit ajaa Giuliettaa

http://www.autoweek.com/article/2011071 ... /110719945
Näytti jenkit tykkäävän :)
Xehpuk kirjoitti:Eilen formuloita odotellessa taustalla pyöri tv1:n "Ps:n kesä". Siinä oli etsitty tosi hassunhauskoja paikannimiä Suomesta, muutamaa kävivät ihmettelemässä ja vaivaamassa paikallisia. Ajoautona oli punainen 159 sw, jota penkin selkänojan toppausten perusteella väitän TI-varusteiseksi.
Pukinmäessä oli yks päivä musta 159 ti farkku parkissa kun koiran kanssa ohi kävelin katsoin oikein sisään ja tosiaan hieno on sisusta, toivottavasti en kuolannut pahemmin kuskin ikkunaan.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Uusimmassa Ruoteclassichessa monisivuinen mahtiartikkeli Carabinierien Romeoista Mattasta sataviisysiin. Saako aviisia Härmästä, en tiedä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

PSn kesä Tv1 oli Spider
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

V6 kirjoitti:PSn kesä Tv1 oli Spider
Nih, kenes hämis se oli? Hopea.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

meni vähän ohi koko homma , näin vain vilaukselta, olikos se pitkäänkin siinä esillä?

löytykin Areenasta, pääosassa olikin Citroen SM, 87 hopea Spider siinä oli, onkohan foorumilaisia.

http://areena.yle.fi/video/1312054464119
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Huulilasissa oli tuoreet tilastot automerkkien ja mallien myynnistä heinäkuulta. VW on ottanut rajun kasvun ja pesäeron tojotaan. Mutta, näillä italovehkeillä ei mennyt hyvin: Fiat tippui myynniltään 45 % ja Alfa 22 %. Arveluttaa, miten kauan ensinnäkin maassamme näiden maahantuoja viitsii pitää näitä listoillaan eli arveluttaa loppuuko taas joksikin aikaa koko maahantuonti. Toisekseen, lienee vain ajan kysymys milloin VW ostaa Alfan. Ei tainnut Giuliettasta ja Mitosta olla merkin pelastajaksi myyntimääriltään, ja kun vielä 159:n ja Giulian välissä on piiitkä väli niin ei lupaa hyvää.

Mietityttää myös, korreloiko (onko yhteistä) merkin myyntimäärä huolto-ja takuukorjaustoiminnan laadun kanssa? Jälleenmyyntiarvo näissä uusissakin malleissa taitaa olla olematon eli puoli-ilmaiseksi pitänee antaa muihin merkkeihin verrattuna.

Työkaverini, semmoinen eleetön kaiken ns. varman päälle rakentanut mies, josta ei edes hohtimilla saa irti mitään räväkkää tai persoonallisuutta, tilasi juuri uuden Golf farkun 1,4 tsi dsg. Ajoi nykyisellä samanlaisella vitoskoppaisella yli 2,5 vuotta ja väliraha reilusti alle kympin. Tokaisin jo hänelle että kun samassa iässä vaihtaisin tätä saisin kantaa välirahaa varmaan yli 20 donaa...Eli tylsyys kannattaisi talousmielessä. :-D
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Peeveli kirjoitti:Mietityttää myös, korreloiko (onko yhteistä) merkin myyntimäärä huolto-ja takuukorjaustoiminnan laadun kanssa?
Voi olla, että tuolla on merkitystä. Toisaalta muidenkin merkkien huolloissa on parantamisen varaa ja silti niitä myydään enemmän. Itse olen tulkinnut Fiatin ja Alfan myyntimäärien olevan alhaisia siksi, että täällä asuu liikaa tuulipukukansaa eikä LADA-maahantuojan käsissä liian pitkään ollut markkinointi tehnyt merkkien imagolle hyvää. Vai tarkoititko, että huolto stridii koska autoja ei ole tarpeeksi? Nyt niin toki voi käydäkin, kun AK sai korsettitehtailijankin tuotteet. Itsellä tosin ei ole huolloista (massiivisen) huonoja kokemuksia AK:lta eikä Deltalta.

Lisämausteen tuohon tuulipukuisuuteen lisäävät paikalliset autolehdet, jotka säännönmukaisesti muistavat mainita apinamaisen ajoasennon, huonon laadun ja kaikki muut alkuhistorian hämäristä nousevat eli totuuspohjaiset ennakkoluulot. Lisäksi muistetaan hehkuttaa jonkin vipstaakin ihmeellisestä paikasta tai merkkivalon puutteesta, joka ei auton omistajaa haittaa lainkaan.

Viimeisen kahden vuoden aikana on niissäkin tosin alettu vetää erilaista linjaa, mutta myyräntyön vaikutus kestää sukupolven. Olin oikeasti yllättynyt, kun luin AutoBildiä ekaa kertaa ja siinä annettiin olikohan Giuliettasta neutraali arvio eli siis EI mainittu noita suomalaislehtien kommentoimia asioita.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfan myyntihän on kasvanut hyvin 1-7 2010 vs 2011 168 kpl vs 326 kpl. Myynti on niin pientä kuitenkin että kuukausikohtaisia lukuja on ehkä turha katsella, siitä ei oikein saa mitään osviittaa. Fiatin Euroopan toiminnot näyttää olevan vähän jäässä kun panostetaan Chrysleriin tällä hetkellä. Kaikkien uusien mallien kehitys meni jäihin kun "autolama" alkoi euroopassa. En usko että Alfa ainakaan vielä muutamaan vuoteen on myynnissä , kun tuloillaan on kuitenkin useita uusia malleja parin vuoden sisään, ei nykyisillä kahdella mallilla voida kovin suuria myyntimääriä edes saada.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Peeveli kirjoitti: Ei tainnut Giuliettasta ja Mitosta olla merkin pelastajaksi myyntimääriltään, ja kun vielä 159:n ja Giulian välissä on piiitkä väli niin ei lupaa hyvää.
Pitäisi saada dataa Saksasta, Britanniasta, Ranskasta, Italiasta sekä Espanjasta, jotta tuosta voisi jotain sanoa.
Peeveli kirjoitti:Eli tylsyys kannattaisi talousmielessä.
Noinhan se tuppaa menemään. Autot, jotka ovat haluttuja uutena ovat sitä yleensä myös käytettynä. Ja siitä isompi hyvityshinta. Oma hintaluokka on onneksi sen verran alhainen, että persnettoa verrattuna johonkin VAG-peliin tulee vain joitakin tonneja.

Ja omia valintojahan nämä onneksi ovat.

---

Ja ketjun aiheeseen: Car-lehdessä näyttävä kansikuvajuttu 4C:stä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Vittorio Jano kirjoitti:
Peeveli kirjoitti: Ei tainnut Giuliettasta ja Mitosta olla merkin pelastajaksi myyntimääriltään, ja kun vielä 159:n ja Giulian välissä on piiitkä väli niin ei lupaa hyvää.
Pitäisi saada dataa Saksasta, Britanniasta, Ranskasta, Italiasta sekä Espanjasta, jotta tuosta voisi jotain sanoa.
Lainasin dataa italiaspeedin myyntimääräketjusta:
Markkinaosuus
2004 -> 2005 -> 2006 -> 2007 -> 2008 -> 2009 -> 2010 -> 2011 YTD

Europe: 1.06 -> 0.88 -> 0.92 -> 0.91 -> 0.69 -> 0.76 -> 0.80 -> 1.07

Myynti Alfa/kaikki merkit
Europe 2011 +47.8%/-1.8% (1.506)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Jos olisin tämän tekstin nähnyt ennen autonvaihtoa, olisi jäänyt ostamatta: :(

http://www.iltasanomat.fi/autot/is-selv ... 37773.html

Alfalla siis aivan järkyttävän alhainen jäännösarvo verrattuna vagiin ja johonkin nisukka qashqaihin. Tuolla matikka-kaavalla tämä lie ajettava ns. loppuun, jostain 2-3 v vaihtovälistä lienee turhaa haaveilla....
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eihän tossa ole edes giuliettaa. saman merkin sisällä voi vaihtelua olla vaikka 20 prosenttia, kyllä ehkä olisi syytä luopua siitä autosta tolla tahdilla saat vielä sydärin... tai sitten vaan keskityt siihen ajamiseen ja jätät murehtimisen vähemmälle :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei autolla ole arvoa vaan hinta
VMP

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Kaupanteko on aina yksilöllinen tapahtuma eikä siellä hintoja katsota mistään Ilta-Sanomista :wink:

Ajelin vuosia Subaruilla ja nehän ovat myös autoja, joihin ei läheskään kaikki autokauppiaat lämpene ollenkaan - "kun meillä ei ole näitä Subaruja yleensä ollut vaihtoautoina" tai "kun se on niin harvinainen merkki" tai "tämä on niin vaikea myytävä" jutut tulivat tutuiksi monessa liikkeessä kun alkoi kauppoja hieromaan. Silti sain aina ihan kelpo hinnan vaihdon hetkellä; vähän vaivaahan tietysti tuottaa kun pitää käydä useammassa liikkeessä kauppoja hieromassa mutta mitäs siitä.

Kerran minulla oli vuoden VW Passat ja sen hinnoittelu oli vaihdossa ihan kuin jossain kartellissa olisi sovittu hinta-kaikki Helsingin seudun liikkeet tarjosiavat täsmälleen samaa hintaa! Maakunnassa siitäkin sai sitten huomattavasti paremman hyvityksen; tunnin ajo pois Hesasta riittää nostamaan hyvitystä jopa tuhansilla euroilla :shock: !

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Onhan se noinkin...ei vaan taida luonteeni sopia minkään harvinaisemman merkin omistajaksi, kun jo alkumetreillä pelottaa. En toisaalta kovin mieltä ylentävänä koe myyntitilaston kärkimallejakaan, joten yhtälö on kohdallani vaikea. Lienee paras siirtyä fillariin. :mrgreen:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
jeQQ
Viestit: 4359
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tai sitte vaa tojotaan..

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Eikös Peevelillä ollut vuosi sitten Toyota, mutta lähti vaihtoon? Sulla Peeveli tuntuu olevan italialainen luonne, kun autot vaihtuu tuohon tahtiin. Tämä sitten hyvässä hengessä. :)

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Jos auton hankinnassa pääkriteeri on sen jälleenmyyntiarvo niin sitten pitää ostaa aina vaan se tuttu ja turvallinen (ja tylsä) VW Golf.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Peeveli kirjoitti:Jos olisin tämän tekstin nähnyt ennen autonvaihtoa, olisi jäänyt ostamatta: :(

http://www.iltasanomat.fi/autot/is-selv ... 37773.html

Alfalla siis aivan järkyttävän alhainen jäännösarvo verrattuna vagiin ja johonkin nisukka qashqaihin. Tuolla matikka-kaavalla tämä lie ajettava ns. loppuun, jostain 2-3 v vaihtovälistä lienee turhaa haaveilla....
Hep, hep! Pitäähän meidän vaihdokeilla ajavien jostain saada tuoretta tavaraa markkinoille. :wink:
Te uuden alfan ostaneet olette meidän idoleita - ja nykyinen markkinatilanne on ihan ok. Jätetään siis nuo "loppuunajamiset" toiselle tai kolmannelle kierrokselle...:mrgreen:
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Raimo Miettinen kirjoitti:Eikös Peevelillä ollut vuosi sitten Toyota, mutta lähti vaihtoon? Sulla Peeveli tuntuu olevan italialainen luonne, kun autot vaihtuu tuohon tahtiin. Tämä sitten hyvässä hengessä. :)
Jep, oli, ja sen jälkeen se VI-Golf vajaat 4 kk....hullua tahtia.

Nyt täytyy päässä kääntää moodiksi ns. hämäläisluonne. :P

Täytyy nyt keskittyä iloitsemaan taas tästä autosta ja ajatukset pois jostain jälleenmyyntiarvon pohdinnasta. Ajavathan mm. saabistit iloisina autoillaan vaikka se merkki jos mikä on vaakalaudalla.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Peeveli kirjoitti: Jep, oli, ja sen jälkeen se VI-Golf vajaat 4 kk....hullua tahtia.

Nyt täytyy päässä kääntää moodiksi ns. hämäläisluonne. :P

Täytyy nyt keskittyä iloitsemaan taas tästä autosta ja ajatukset pois jostain jälleenmyyntiarvon pohdinnasta. Ajavathan mm. saabistit iloisina autoillaan vaikka se merkki jos mikä on vaakalaudalla.
Etpä ole ainoa. Tässäkin osoitteessa auto on vaihtunut parhaimmillaan 3 kuukauden välein. Järjen kanssa siinä ei tietenkään ole mitään tekemistä ja aina kaupanteon jälkeen on tullut joka auton kohdalla jossain vaiheessa fiilis, että "siitä, tästä ja tuosta syystä" olisi pitänyt jättää ostamatta ja hankkia joku muu auto sittenkin.

Merkkejä on tullut kokeiltua vähän kaikenlaisia ja aina tullut palattua tavalla tai toisella Alfaan. Varmaa on vain, että lähes joka vaihtokaupassa häviää ja tuskin sitä on täysin tyytyväinen siihen seuraavankaan autoon, jossa jokin yksityiskohta on kuitenkin taas kerran toteutettu huonommin, mitä edellisessä. (ja taas on vaihto mielessä... ja sitä rataa)

Vaihtohyvitykset ovat ehkä "tunnetummissa" merkeissä stabiilimpia eri liikkeiden kesken, mutta hyvän hyvityksen olen onnistunut lähes aina Alfastakin pienellä vaivalla ja kiertämisellä saamaan, kun kauppoja on lähdetty tekemään. Suurin erotus parhaan ja huonoimman hyvityksen välillä oli 5000 euroa (alle 10.000 euron arvoisessa autossa).

Jos ei liikkeet ole siihen "hyvään hyvitykseen" pystyneet, niin sitten on myyty auto suoraan eteenpäin, eikä sekään ole ollut Alfan kohdalla mikään ongelma. Edellinen 159 lähti pihasta 2 nettiauto -vuorokauden jälkeen ihan järkiseen hintaan ja sitä aikaisempi GT 3.2 V6 alle viikossa, minkä ensin kuvittelin olevan todella vaikea myytävä. 156 ja 156 GTA on myös tullut myytyä muutamassa viikossa menneinä vuosina suoraan yksityiselle, joten kyllä niistä aina eroon pääsee.

Turha niitä jäännösarvotaulukkojakaan on iltapäivälehdistä katsoa, koska niin moni ulkoinen tekijä vaikuttaa auton hintakehitykseen, ettei niitä pysty varmuudella Erkkikään ennustamaan. Varsinkaan tuoreen automallin kohdalla.
Ammattina autokauppa

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

^

Tuttua juttua...joka ikisen ostamani auton kohdalla on ensihuuman jälkeen joku asia vaivannut. Aikoinaan pahin pommi oli automaattihuumassani ostamani kolmevuotias E 220 CDIA-väyrysmersu jossa rutkasti lisäherkkuja luomassa autokuumetta. No, se mokoma alkoi vuoden pitoaikana ruostua käsiin muutaman muun vian lisäksi joten ns. hätävaihto uuteen Accordiin. Siinä alkoi vaivaamaan punainen väri (ainoa mitä varastossa oli ja muun värin tilausaika oli jotain 4-5 kk) ja tuskallisen yliherkkä kytkin-kaasu-yhdistelmä. Pitoaika 4,5 kk....tosin sen kohdalla suoraan myyntiin vaikutti työpaikan tilanne eniten. Myöhemmistä kaaroista mm. musta VW Golf 1,4 tsi dsg sportline lähti vaihtoon ennenaikaisesti reilun vuoden iässä muutamien pikkuvikojen sekä eri foorumeilta saadun kaksoisahdetun tsi:n ongelmien ja dsg-ongelmien luoman ennakkopelon takia vaikka takuuaikaa olisi ollut vielä melkein vuosi. No, sitten oli valkoinen uusi Avensis multidrive S wagon jossa taasen tuskastuin variaattoritomaatin venyvään toimintaan eli tehottomuuden tuntuun ja aika kovaan kulutukseen plus herkästi naarmuttuvaan sisustukseen ja liian eteen jäävään rattiin. Ja eikun suora myynti 4,5 kk iässä. Tilalle uusi VI Golf 1,4 tsi dsg hatchback yhdellä turboahtimella ja runsaahkoilla lisävarusteilla. Tilausaika tuskalliset 5 kk. Väliaika keploteltiin liikkeen laina-Pololla, kolmemukisella 1,2 vaparivoimanpesällä karvalakkiversiona. No, kun Golffi saapui ja ajoin sen kotiin ja otin ennen kotio menoa vielä muutaman valokuvan, niin fiilis oli jo jotensakin lattea. Valkoinen väri ei sopinutkaan mielestäni töpöperäisen suht kulmikkaan auton muotoon ja valkoisen sävy oli "tympeämpi" kuin tojossa. Tuli heti mieleen ajatus että "voi ei, tätäkö piti odottaa vieläpä 5 kk!". Auto pelasi muutoin moitteetta ja oli ominaisuuksiltaan kaikin tavoin tasaisen ärsyttämätön, mutta mustaan farkkugolfiin verrattuna vailla luonnetta; suorituskyky heikompi ja väri + muoto latistivat tunnelman. Sitä autoa en koskaan kääntynyt parkkipaikalla katsomaan taakseni. Ja eikun vaihtamaan päätyen tähän Alfaan. :P

Tänään aamusella viimeksi kotitalon parkkihallissa autolle kävellessäni tuli taas ihasteltua auton muotoilua ja perusmustan värin mahtavaa kiiltoa, se vaan erottui perusperhevaunujen seasta edukseen. Ja nyt kun auto pelaa ok ja sillä on autona erittäin kiva ajaa, niin lupaan nauttia tästä ja luottaa siihen myös että aikanaan tästä edes jotain saa myös vaihdossa. Ja mitä nyt tsekkasin pikaisesti autotalli.comista esmes Alfa MiTo:n hintoja käytettynä, niin vm -09 pyynnit ovat mielestäni korkeaa luokkaa ottaen huomioon hinnat uutena.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

johansa
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 15:54
Car(s): BMW F10 520dA -11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja johansa »

Itse tilasin vuonna 2006 uuden 159 2.4 dieselin. Auto maksoi uutena noin 41.000,- (lisävarusteena vain Alfatex) ajoin sillä n. 1,5 vuotta ja reilut 50tkm ja sain siitä vaihdossa vähän käytettyyn erittäin hyvin varusteltuun BMW 120d:hen 30.000,-. Vuonna 2004 ostin uutena Audi A4 1.8T:n joka maksoi myös noin 41.000,-. Vaihdoin sen sitten 2006 noin 80tkm ajettuna tuohon uuteen 159:iin ja sain vaihdossa siitä 28.500,-. Eli kyllä 159 piti ainakin mulla yhtä hyvin / huonosti arvonsa kuin Audi. Nyt neljäs bemari menossa ja arvonalennus on näissäkin samaa luokkaa. Lienee parhaiten pysyi arvo ex-autossani. Ostin suoralla rahalla tammikuussa 2010 BMW 330xdA:n -09 16tkm ajettuna hintaan 51.000,- (ovh. varusteilla 73.000,-). Vaihdoin sen 87tkm ajettuna uuteen 5-sarjalaiseen jonka sain alle n.1kk sitten ja sain vaihdossa 45.000,-. En olisi huolissani Giuliettan jälleenmyyntiarvosta, ja aina kannattaa kysellä ainakin muutamasta liikkeestä. Itsen säästin 3.000,- kun hain tuon uuden baijerilaisen Kouvolasta enkä pääkaupunkiseudulta. Mitä automyyjien kanssa on tullut turistua niin kyllähän Golf ja Octavia taitaa olla ne halutuimmat noista perusautoista.

Avatar
hjpp
Viestit: 1931
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^ Voe ristus....

Jätä iltapäivä- ja autolehdet telineeseen, höräytä Alfa käyntiin ja aja sillä nyt aluksi vaikka vuoteen 2014 asti. Kun nyt kerran sen ostit, niin lie se ainakin jollain tavalla miellyttävä vehje.

Jos tämä vaihtoehto epäilyttää vähääkään, niin myy Alfa heti pois ja osta Huuto.netistä jokin parin satasen kottero. Aja sillä vaikka väkisin vuosi ja mieti, minkä auton haluaisit oikeasti omistaa ja osta sitten se.

Helpottaa kummasti autokuumeeseen. :mrgreen: Säästyneillä rahoilla voit viettää vaikka ylimääräisen sapattikuukauden Italiassa.

Vastaa Viestiin