Sekalainen koeajoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
h_lauri
Viestit: 6686
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Janne kirjoitti:En kaipaa mukitelineitä, isompia säilytyslokeroita jne. Sen sijaan vakkarin voisi jo pikkuhiljaa siirtää rattiin ja penkkeihin lisätä sivuttaistukea huomattavasti lisää. Tässä suhteessa oikeastaan kaikki koeajetut autot oli edellä Alfaa. Sivutuki on vaisu ja lienee kohtuullinen vasta Ti-jakkaroissa? Istuinosan pituudessa on tapahtunut toivottavaa muutosta, mutta muuten kehitys laahaa.

Sitten se isoin kehu Alfaa kohtaan KONE! Onhan se ihan eri luokkaa käyttöalueeltaan muihin verrattuna, varsinkin kun on oppinut ajamaan matalillakin kierroksilla. Motti tuntuu isommalla kuin onkaan ja alavääntö on vähintäänkin runsas..auto ei nyvi eikä katko vetoa. Tuntuu kuin siinä ois remmiahdin tai vastaava. Ei noista ole haastajaksi käytettävyydeltään tälle koneelle . Rampistakin voi kaupunkinopeuksista kiihdyttää kolmosella matkavauhtiin pykältämättä. Muilla joutuu pykältään ja käyntiääni ylhäällä on muutenkin todella karkeaa. Samoin ohitukset 80-90 nopeuksista hoituu Alfalla todella vaivattomasti. Minusta tämä on eniten matka-ajoon soveltuva granturismo ja hyvä niin. Kulutuskin on nyt näyttänyt asettuvan alle tehtaan lupaamien maantielukemien eli ei mitään valittamista senkään suhteen. Muissa autoissa kulutus on varmasti litran alempi, mutta sou wat :)
Minäkään mukitelineitä kaipaa, meidän autoissa ei syödä eikä juoda (paitsi pillimehut on sallittu ja murustamattomat, ei tahmaavat syötävät kuten kaali). Varttikutosen jakkaroissa on minulle parempi sivutuki, reisituki ei.

Ykkönen ON lyhyt. Joku väitti Kaikkea Alfasta -osastossa, jos muistan oikein, ettei kone kierrä rajoittimeen saakka. Kyllä kiertää, kakkosella noin 85 km/h ja sitten tökkää. Kokeilin eilen ykköskehällä. :oops:

Ohitukset on jauzaa! Jotain tapahtuu heti eikä niinkuin tomaattikromassa, jossa vain kuminauha tuntui venyvän ja venyvän...varsinkin kuormalla. Alfassa saa olla kuormaakin ja silti liikkuu. Tulikin viimeksi Satakunnasta tullessa ihmeteltyä vaimolle, että "kui ei noi muut o tostakaan ohi menny", kun oli niin vaivatonta menoa.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Matti_S kirjoitti:
...Kun pommittaa mutkassa sellaset 110km/h ja tippuu nyrkinkokosen kivimurskan päälle, niin pumppu jättää pari lyöntiä välistä. Takaan tullut kaverin XC70 meni melkein mettään ja siellä tais tulla housupyykkiä. Abiskoon jäikin vähän pohjamuovin palasia muistoksi. Kivasti vielä kummassakaan paikassa ei ollu tietyömerkkejä ENNEN peitteen katoamista...
Check that. Abiskon tiellä meni kaverin Octavia RS:n takavanteet kieroiksi, kun asfalti oli vain kylmän viileästi rouhittu poikki ja täräytin siihen jarrutuksen jälkeenkin 70-80km/h. Ocu teki melkein Ritari Ässämäisen hypyn ja hetki piti puhaltaa auton vieressä. Sinänsä ihme, että etuvanteet säästyi pahemmilta. Tietyömerkki oli tien poskessa n. 20 km ennen tätä kohtaa ja mitään varsinaista tietyötä ei nähty. Loppu- ja paluumatkalla olikin sitten mukavaa jumputusta takapäässä. Renkaatkin kerkisi meneen pilalle. Onneksi oli kaverin firman auto.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Audi A4 Avant 1.8TFSI multitronic

Oon ollu kohta viikon kuumeessa ja hajos pää sisäkämppäykseen. Ja anyway piti käyttää vapaata hyödyksi ja käydä katsastamassa auto. Kuume pysy kivasti allaalla, niin ajattelin käydä aikani kuluksi tyyppäämässä uus A4 jota en ole viitsinyt vietä testata.

Ekaksi hyvät jutut.

Aulikkihan on hyvännäköinen kampe. Tosin niitä on niin paljon liikenteessä, että niihin on jo alkanut kyllästyä. Varsinkin kun Audin eri mallit on skaalattuja kopiota toisistaan. Myös sisällä asiat on mallillaan. Nippelit ja nappelit toimii loogisesti ja ovat kivoja koskea. Istuimet olivat sporttimallisiksi yllättävän laimeasti muotoillut, mutta tukevat.

Ajossa myös auto kulkee kivasti suoraan. Myös jousituksessa Aulikki on saanut hyvän balanssin napakkuuden ja mukavuuden välillä. 2000-luvun alkupään kivirekimäisyys loistaa poissaolollaan. Uus bensamylly on myös varsin taloudellinen ja kuulostaa välillä ihan hyvälle murinalle. Myös taajama-ajossa multitronicci vaihtaa kohtuu pehmeästi ja mukavasti.

Negatiiviset seuraavaksi. Ohjaus on samaa perusturvallista huttua kuin muissakin vw konsernin tuotteissa. En ymmärrä toimittajien hehkutusta Aulikkien hyvästä ajettavuudesta ja erityisesti ohjaustunnosta. Tokihan ohjaus palauttaa hienosti, mutta niin tekee normi autosimulaattorinkin ratti. Minkään valtakunnan infoa tämäkään sähköhärpäke ei tarjoa. Oliskin mielenkiintoinen joskus tyypata jotain S tai RS-sarjan kamppeita. Niissä asiat on varmasti paremmin mallillaan. Ainakin RS4:sessa tais olla vielä perinteinen hydraulinen ohjaus.

Multitronic ja moottori ei pelannut oikein yhteen. Paperilla tämän parin pitäisi olla varsin pirteä, mutta ajossa näin ei oikein ollut. Sekä Sport- että normimoodissa vaihtesto vaihtaa aika hitaasti eikä oikeen hyödynnä moottorin voimavaroja. Harmi ettei manuaalia ollut tarjolla.

Muutenkin mutka-ajossa alusta ei oikeen rohjaise kovin dynaamiseen menoon. En nyt sano että se olis suoranaisen huono, mutta myöskään perdaanin kautta ei isompaa infoa irtoa.

Jotenkin tämäkin malli yhä tuntuu siltä, että A4 mallisto nojaa dynaamisessa mielessä puhtaasti hyvän nelivedon ja RS-mallien ominaisuuksiin. Muuten sporttisen perheauton tittelille ei tällä mallilla ole juuri virkaa. En ymmärrä miten kukaan sekä 159:siä, 3-sarjalaista ja tätä koeajanut valitsee A4:sen ainakaan ajo-ominaisuuksien puolesta.

Muuten auton viehätys tuntuu olevan seksikäs ulkonäkö joka vetoaa erityisesti naisväen sisustusviettiin ja muuten mielikuvituksettomien ihmisten naapuribraissailugeeneihin. Ei vaan todellakaan kelluta mun venettä.
-Matti-

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt kävin sitten oikeasti kokeilemassa sen viikko sitten istutun -09 C5 farkun. Kyllähän 136 heppainen dieseli automaatin parina terävimmän kärjen vie tuon kokoisesta lossista.
Exclusive-varustelu piti sisällään melkein kaiken, mitä vaan pystyi keksimään, että olisi ollut mahdollista.
Oli puhelinta ja hierovaa penkkiä tuiki tarpeelliset etu-ja takatutkat mukaan lukien. Ei tuon tunnin aikana varmaan kaikkea tuosta edes huomannut löytää.

Plussaa oli suurin osa autosta, menee maantiellä kuin juna, ei JOUSITUKSESSA paljon töyssyt tuntuneet ja ylimääräiset meluäänet loistivat poissaolollaan vielä 140:n nopeudessakin. Vaikea enää kuvitella mukavampaa matkustusta. Vakionopeussäädinkin osoittautui erittäin älykkääksi, sim. myötämäessä antaa auton rullata kovempaa ja sitten taas jatkaa asetettua nopeutta, kun vauhti laskee. Olen ajanut sellaisillakin toteutuksilla, jotka "hakkaavat" rajoitinta vasten, eikä anna auton rullata.
Ohjauskin oli kaikessa tunnottomuudessaan kuitenkin tarkka ja selkeä. Juuri sellainen, ettei siihen kiinnittänyt mitään huomiota.

Miinuksista löytyy helpoimmin ulkomitat ja niihin suhteessa pienet tilat. Ei tuosta itsellä haittaa olisi, mutta hämmästyttää. Suhteessa pitkä keula tuntui parkeeratessa hieman kömpelöltä ja sivuille varsinkin takavasen kaistan vaihdossa. B-pilarin taakse mahtuu oikeasti se aiemmin mainittu sinivalas.

Kulutuskaan ei pahasti karannut, vaikka massaa onkin riittävästi. Automaatti toimi kokonaisuudessaan järkevästi, eikä turhaan hauhanut tyhjää. Reilummalla kiihdytyksellä piti ehkä turhaan kierroksia, kun alempaa olisi kyllä vääntöä löytynyt, mutta kovin pieni kauneusvirhe ja saattoi osin olla vika kuskissakin, ennenkuin lootan kujeisiin tottuisi ja onhan laatikkokin oppivaa sorttia ja ilmeisesti jotain samaa sukua 159:n Aisinin kanssa.

E: Ainiin, en mä tuota oikeasti ole vielä ostamassa. Erimielisyys lompakon kanssa ja tämä kyseinen yksilö vanhana taksina hieman kulahtanut hintaisekseen. Toki auto itsessään jätti hyvinkin positiivisen kuvan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tulee nyt sitten härnättyä taas itseään eli varattu nyt koeajo loppuviikosta uudelle BMW 116 dA:lle. Halusin nimenomaan testata tuon mopodieselin sopivuuden 8-pykäläisen paljon kehutun tomaatin kera. Ja uusi malli, uteliaisuutta näet. Ei se ykkönen ole vielä säväyttänyt päältä eikä sisältä, katsotaan löytyykö autosta se sisäinen "juju" joka sattuisi koukuttamaan. Takavetohan siinä on edelleen se taikasana, jonka pariin olen vannonut palaavani takaisin viimeiset 7 vuotta. Mutta, katsotaan mitä se pitää sisällään....
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Peeveli kirjoitti:Tulee nyt sitten härnättyä taas itseään eli varattu nyt koeajo loppuviikosta uudelle BMW 116 dA:lle. Halusin nimenomaan testata tuon mopodieselin sopivuuden 8-pykäläisen paljon kehutun tomaatin kera. Ja uusi malli, uteliaisuutta näet. Ei se ykkönen ole vielä säväyttänyt päältä eikä sisältä, katsotaan löytyykö autosta se sisäinen "juju" joka sattuisi koukuttamaan. Takavetohan siinä on edelleen se taikasana, jonka pariin olen vannonut palaavani takaisin viimeiset 7 vuotta. Mutta, katsotaan mitä se pitää sisällään....
Tjoo, kyllä se BMW:n juttu on (Z4:sta lukuunottamatta) se takaveto, balanssi ja hienot moottori. Ulkonäöltäänhän noi muuten vaihtelee mitäänsanomattomasta rumaan.
-Matti-

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Peruin sittenkin tässä vaiheessa bemarin 1-srj:n koeajon. Syy: tykkään tästä nykyisestä niin paljon etten halua edes ajatella äkillisessä autokuumeryöpsähdyksessä tehtävää harkitsematonta vaihtamista. Sellaisiin olen matkan varrella sortunut. Joku pieni asia on saattanut aiemmin pistää rajun autokuumeen nousuun, ja auto on vaihtunut ja sitä vaihtoa on sitten harmitellut jälkikäteen ja todennut että nyt toimittiin kyllä harkitsemattomasti.

Eli nyt annetaan tunteen ja järjen toimia yhtä aikaa. :-D
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
No et kyllä paljosta jäänyt paitsi. Uus 1-koppanen Sport oli meillä koeajossa ja en kyllä lämmennyt.

Se on ihan hemmetin ahdas sisätiloiltaan (kuski - vänkäri). Lisäksi 116i kone on minusta liian nuhainen tuohon autoon. Olkoonkin että siinä on papereiden mukaan 136hv, mutta ei missään nimessä tunnu siltä.

Tottakai tietyt Penareista tutut hyvät puolet siitä löytyy (mm. sporttipenkit, -ratti, yleisergonomia, takaveto), mutta minä odotin enemmän. Peruskarvalakkimallikin maksaa lähes kolmekymppiä ja siihen kun alkaa ruksimaan "pakollisia" herkkuja, niin en ees jaksa ynnäillä millanen summa viivan alle jää.

Avatar
Monza
Viestit: 958
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Matti_S kirjoitti:Audi A4 Avant 1.8TFSI multitronic

Ekaksi hyvät jutut.

Istuimet olivat sporttimallisiksi yllättävän laimeasti muotoillut, mutta tukevat.

Ajossa myös auto kulkee kivasti suoraan. Myös jousituksessa Aulikki on saanut hyvän balanssin napakkuuden ja mukavuuden välillä.

Negatiiviset seuraavaksi. Ohjaus on samaa perusturvallista huttua kuin muissakin vw konsernin tuotteissa. En ymmärrä toimittajien hehkutusta Aulikkien hyvästä ajettavuudesta ja erityisesti ohjaustunnosta. Tokihan ohjaus palauttaa hienosti, mutta niin tekee normi autosimulaattorinkin ratti. Minkään valtakunnan infoa tämäkään sähköhärpäke ei tarjoa. Oliskin mielenkiintoinen joskus tyypata jotain S tai RS-sarjan kamppeita. Niissä asiat on varmasti paremmin mallillaan. Ainakin RS4:sessa tais olla vielä perinteinen hydraulinen ohjaus.

Muutenkin mutka-ajossa alusta ei oikeen rohjaise kovin dynaamiseen menoon. En nyt sano että se olis suoranaisen huono, mutta myöskään perdaanin kautta ei isompaa infoa irtoa.

Muuten sporttisen perheauton tittelille ei tällä mallilla ole juuri virkaa.
Tällainen kampe on taloudessa, tosin perusdiisselinä, muutama kommentti:

Sporttipenkit on oivat, huomaa varsinkin pidemmillä matkoilla. Jousituksesta samaa mieltä, hieno yhdistelmä tukevuutta pintapehmeydellä.

Meidän yksilössä on perusohjaus, se on tahmea ja tunnoton, onneksi auto tosiaan menee suoraan, koska ratista ei tule mitään fiidbäckkiä. Seuraavaan tulee toi sähköinen versio, ehkä se on edelleen tunnoton, mutta toivottavasti ei enää tahmea :-D

Sporttisuutta tästä ei todellakaan löydy missään muodossa, paitsi ehkä ulkonäössä hiukan. Premiumia tämä tuote silti on.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Monza kirjoitti: Sporttisuutta tästä ei todellakaan löydy missään muodossa, paitsi ehkä ulkonäössä hiukan. Premiumia tämä tuote silti on.
Premiumia kyllä. Tuli ajokokemuksena isän E-sarjalainen mieleen joskin epämukavampi, äänekkäämpi ja fiinimpi sisältä ja ulkoa.

Täytyy kyllä sanoa, että sellaseen sohvamaiseen pitkänmatkan goisaamiseen ei kyllä ole juuri E-sarjalaisen voittanutta jos ei dynaamista ajokokemusta kaipaa.
-Matti-

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Janne kirjoitti:^
No et kyllä paljosta jäänyt paitsi. Uus 1-koppanen Sport oli meillä koeajossa ja en kyllä lämmennyt.

Se on ihan hemmetin ahdas sisätiloiltaan (kuski - vänkäri). Lisäksi 116i kone on minusta liian nuhainen tuohon autoon. Olkoonkin että siinä on papereiden mukaan 136hv, mutta ei missään nimessä tunnu siltä.

Tottakai tietyt Penareista tutut hyvät puolet siitä löytyy (mm. sporttipenkit, -ratti, yleisergonomia, takaveto), mutta minä odotin enemmän. Peruskarvalakkimallikin maksaa lähes kolmekymppiä ja siihen kun alkaa ruksimaan "pakollisia" herkkuja, niin en ees jaksa ynnäillä millanen summa viivan alle jää.
Juu, kovat on lähtöhinnat vs. teholukema ja varusteet. Toki kaikki tarvittava muu on vakiona, mutta vakkarikin maksaa olikos nyt 650 euroa. Ja jos haluaisi Giuliettaa vastaavaa sporttisuutta (Pack sport-pakettia vastaavaa) niin maksaa kanssa. Ihme juttu tuo 116i-bentsiinimallin tehottomuus, kun siitä tehottomuudesta on mainittu myös BMW-foorumeilla ketkä ovat sitä koeajaneet. Ahdettu ja 135 hv, saksalaishevosia, ja silti tehoa enemmän kuin 122 hv 1,4 tsi:ssä vagilta ja vagin tsiippa on tehoisekseen rivakka. Mikä lie bemarilla mennyt pieleen? Liekkö 118i:kään (170 hv) yhtä suorituskykyinen käytännössä kuin tämä 170 hv 1,4 Multi Airi-alffa?

Onhan baijerilaiset hienoja vehkeitä muutoin ja katsotaan sitä sitten uudelleen kun järkevä vaihtoväli tulee. Mutta silti alkaa tuntumaan, että kallistuisin kyllä bimmerissä jatkossa vähän ajettuun käytettyyn yksilöön johon saisi vaikkapa Laakkosen tyylisen 24 kk selected-takuun ellei tehdastakuu ole enää voimassa. Olisi kalleimmat kilsat ajettu, saisi siis uuden karvalakkimallin hinnalla tehokkaamman version.

Mutta, nyt ajellaan ja nautitaan tästä! 8)
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Monza
Viestit: 958
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Peeveli kirjoitti:Ihme juttu tuo 116i-bentsiinimallin tehottomuus, kun siitä tehottomuudesta on mainittu myös BMW-foorumeilla ketkä ovat sitä koeajaneet. Ahdettu ja 135 hv, saksalaishevosia, ja silti tehoa enemmän kuin 122 hv 1,4 tsi:ssä vagilta ja vagin tsiippa on tehoisekseen rivakka. Mikä lie bemarilla mennyt pieleen? Liekkö 118i:kään (170 hv) yhtä suorituskykyinen käytännössä kuin tämä 170 hv 1,4 Multi Airi-alffa?
Onkohan näiden uusienkin bemarien hinnat alkaen versiot kuristettuja tehokkaimmista? Ajelin 4-5 v sitten 3 sarjan 318i ja 325i versioita jotka kummatkin olivat kuristettuja pykälää isommista. Samalla niistä oli luonne tapettu kokonaan ja tuntui että ei ole vääntöä, mutta ei ole tehoakaan. Ainakaan sitä mitä numeroiden perusteella odottaisi.

Thunderbird
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:43

Viesti Kirjoittaja Thunderbird »

Matti_S kirjoitti:Audi A4 Avant 1.8TFSI multitronic

En ymmärrä miten kukaan sekä 159:siä, 3-sarjalaista ja tätä koeajanut valitsee A4:sen ainakaan ajo-ominaisuuksien puolesta.
Minulla on tuollainen Audi, tehokkaammalla moottorivaihtoehdolla, mutta manuaalina. Lisävarusteena mm. "urheilualusta".

Autoa hankittaessa 159 oli ykkösvaihtoehto, mutta suuri syy Audiin päätymiseen oli Autokeskuksen surkea palvelu. Tämä oli jo toinen kerta kun Autokeskus tyri kanssani käytännössä varman uuden auton kaupan vain siksi, että myyjät eivät viitsi tulla myymään ennen nöyrää anomista.

Audiin olen ollut tyytyväinen, auto tuntuu vain paranevan mitä enemmän sillä on ajanut. Nyt on mittarissa n. 10.000 km
Ehkäpä taannoin omistavani V6 156 oli hauskempi ajaa, mutta ei Audikaan huono ole. Paitsi että urissa kiihdyttely ei ole miellyttävää.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Peeveli kirjoitti: Juu, kovat on lähtöhinnat vs. teholukema ja varusteet. Toki kaikki tarvittava muu on vakiona, mutta vakkarikin maksaa olikos nyt 650 euroa. Ja jos haluaisi Giuliettaa vastaavaa sporttisuutta (Pack sport-pakettia vastaavaa) niin maksaa kanssa. Ihme juttu tuo 116i-bentsiinimallin tehottomuus, kun siitä tehottomuudesta on mainittu myös BMW-foorumeilla ketkä ovat sitä koeajaneet. Ahdettu ja 135 hv, saksalaishevosia, ja silti tehoa enemmän kuin 122 hv 1,4 tsi:ssä vagilta ja vagin tsiippa on tehoisekseen rivakka. Mikä lie bemarilla mennyt pieleen? Liekkö 118i:kään (170 hv) yhtä suorituskykyinen käytännössä kuin tämä 170 hv 1,4 Multi Airi-alffa?
Suurin harmistus on vanha 2l vapari joka oli 116i koneena parisen vuotta. Hemmetin hieno kapistus. Meitillä ei itellä oo isosti uskoa noihin pieniin ahdettuihin kamppeisiin että ne kestän oikeasti paljon kilsoja. Muutenkin tuon pienen vaparin käyttöominaisuudet oli paremmat kuin mitä numerot kerto. Se oli vääntävä, semipirteä taajamissa ja vielä taloudellinen.
-Matti-

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Nissan Navara King Cab 4x4 -06


Porukat hommas tuollasen Saksasta 3-4 vuotta sitten maatilan yleiskamppeeksi ja hirviporukan kaadon kuskaukseen. Muutenkin vehje on ollut päivittäin lähinnä maasto- ja pelto-ajossa yleensä isolla kuormalla. Itellä on ollu pienimuotonen piharemppa päällänsä ja tarttin hieman hiekkaa ja pihakiviä joten lainasin tuota illaksi.

Ekaksi kyytiin pistettiin ylilastattu 0,5m^3 kauhallinen märkää hiekkaa, eli sitä oli noin 0,7m^3. Eli about tonni painoa. Jousitus ei ollut edes lähellä pohjaamista ja 30km ajomatka tuo kyydissä ei juuri aiheuttanut stressiä. Seuraavalla keikalla kyytiin pääsi 24x35kg graniittimöhkäle. Ja sama tarina toistui. Jännästi ajossa kuormaa ei juuri edes noteerannut kuin jarrutuksissa, mutta niissäkin vain vaivoin. Juositus vain marginaalisesti jämäkämmin kuin kuormatta ja moottori ei juuri kuormasta välittänyt.

Ulkoisesti Navara on karjapuskureineen, maastorenkaineen ja astinlautoineen kunnon macho-komistus. Kaikki on simppeliä, mutta lujaa ja toimivaa. Auto on ollu todella kovassa käytössä, mistä on pieniä nirhamia siellä täällä, mutta ne vaan lisäävät karismaa. Lava on pitkää mallia ja todella hyvän kokoinen. Tasaiseksi aukeava lastausluukku toimii kevyesti ja hienosti. Lavalle myös mahtuu rengaskaarien sisään normaali lastauslava heittämällä. Nimim kivet nostettiin kyytiin trukilla.

Sisällä karu ilme jatkuu. Kaikki on kuin traktorista. Ajoasento on silti ihan hyvä ja kyynärnojakin hyvällä korkeudella. Pieni miinus silti valaisemattomista napeista, sillä pimeässä on mahdotonta säätää esmes ilmastointia/lämmityslaitetta. Näkyvyys ulos on erinomainen sekä eteen että taakse. Lisäksi kulmien hahmotus ja esmes peruuttaminen esteen lähelle on todella helppoa. Valtavat peilit myös ovat todella hyvä, koska voi samalla seurata perää ja takarengasta.

Ajossa työkalumainen ote jatkuu ja maasto-ominaisuudet (ja renkaat) tuntuvat. Auto hyllyy voimakkaasti ja jarrut ovat sanget tehottomat (takana rummut). Toisaalta 2,5l neloskone toimii tehokkaasti myös moottorijarrutuksessa. Muutenkin motin ~150 heppaa ja x määrä vääntöä liikuttaa autoa hitaasti mutta voimakkaasti. Ja maskuliinisen jylinän saattamana. Kuolleita kohtia väännössä ei ole ja autoa on melkein mahdotonta saada sammumaan liikkeelle lähdöissä. Yli 100km/h vaihtia ei silti juuri tee mieli ajaa jo pelkästään polttoaineenkulutuksen takia. 80km/h ilolientä menee about 7-8l (takavetomoodissa) ja 100km/h kulutus taitaa olla jossain 9-10l huitteissa. Lisäksi 5 pykäläinen laatikko on optimoitu hitaampaan ajoon, joten ohittelua ei tekis mieli yrittää.

Ajotuntuma on aika olematon, mutta pidin siitä enemmän motarilla kuin esmes kesäisestä Lancia Ypsilonista. Ohjaus on kevyt ja palauttaa hyvin vaikka menossa on hieman ruorimaisuutta. Tuntoa siinä ei ole (kiitos renkaiden). Vaihteensiirto on aika epämääräistä ja liikeet pitkiä.

Alennusvaihteet ja nelivedon lukot pitävät huolta etenemisestä kun meno alkaa mennä mutaiseksi. Ja meno saa todella mennä mutseksi. Oon itekkin ajanu pari kertaa akseleita myöden mudassa ja vehje vaan raksuttaa. Muutenkin maavara ja ylitykset eivät juuri jätä toivomisen varaan.

Kamppeena Navara ei juuri voisi olla perusrehellisempi. Autoon on kertynyt nyt vajaa 200tkm (joista 120tkm porukoilla) ja paljoa kovempaa kyytiä ei auto voi saada missä se nyt on ollut. Silti autossa ei ole ollut minkäänlaista vikaa tahi mekaanisia kulumisen merkkejä. Myös kulutus työajossa on varsin kohtuullista ja iso tankki vähentää tankkamisen tarvetta.

Jos ekoautoa ajatellaan, niin tästä ei taideta paljoa ekologisemmaksi mennä. Autolla kun ei tee mieli ajaa kamalan nopeaa jolloin se kuluttaa aika vähän. Huviajot myös jäisivät aika vähiin koska varsinaista ajamisen iloa auto ei todellakaan tarjoa. Yksinkertainen konstruktio on halpa ja ekologinen rakentaa ja helppo korjata. Se myös kestää varmaan heittämällä 500-700tkm. Ja käytännöllisyysaspektia ei voi kiistää.

Tällainen 5-paikkaisena ja kovalla lava-katteella olis meitille aika lailla täydellinen auto. Tosin 1000€/vuosi dieselvero ja muutenkin suomen verotus pitää siitä huolen, että 5 paikkaista ei ihan heti tuu hankittua. Mutta jos/kun talous antaa myöten, niin tässä olis hyvä pakun korvike reissubiiliksi kaks paikkasenakin. Kunhan rakentaa irrotettavan majottumismodulin lavalle kahdelle.

Matti Approovaa
-Matti-

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

En tiedä onko minussa jotakin erittäin kieroutunutta ja masokistista, mutta Skoda Yeti on alkanut kiinnostaa kovasti. Se innosti jo reilu vuosi sitten koeajolla, mallina oli tuolloin etuvetoinen 1,2 tsi manuaali ja ei ikinä uskoisi että pata on vain mukamas 105-heppainen, veikkaus olisi perstuntumalta 140-150 hv. Vehje oli mahtava ajaa, suuntavakavuus vähintään Giuliettan tasoa, ellei ylikin, ja ohjaus tunnoltaan erinomainen. Tuossa vehkeessä vaan viehätti sopivan korkea ajoasento selkävaivaiselle, hyvä näkyvyys siitä johtuen, erilainen ulkonäkö (ei naisellista pyöreyttä vaan äijämäistä kulmikkuutta) ja hyvä viimeistely. Mitä noita olen sivusta seuraillut, niin oma valinta olisi 1,2 tsi dsg experience cappuccino beige-värillä ja mustalla katolla, vaalea-musta-sisustuksella.

Katsotaan missä välissä tässä ehtisi koeajolle... :roll:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Peeveli kirjoitti:......Skoda Yeti....
erilainen ulkonäkö (ei naisellista pyöreyttä vaan äijämäistä kulmikkuutta)...
Vehkeen ominaisuuksiin sen enempää kantaa ottamatta ilmaisen kuitenkin poikkeavan mielipiteeni tuosta ulkonäöstä. Tuohan on juuri niin metroseksuaali ja feminiininen kun olla ja voi.

Pokattu pelti ja maaattu muovi eivät minusta kovin 'äijämäiseltä' vaikuta.
Husqvarna lippalakki ei tee metsuria.

Noita seisoo firman parkkiksella useampi ja esim. aidosti rehellinen Partner tai Berlingo ovat mielestäni noiden kotteroiden sarjassa huomattavasti lähempänä perusmiehekkäitä arvoja kuin tuo kikotin.

-Tazio

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

^
:lol: :lol: :lol:

Makuja on yhtä monta kuin ihmisiä. :wink:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Pidän Yetistä ja ostin Lancia Deltan... Mikäs minä sitten olen :shock:

Se 1.2 TSI on hieno kone, itsekin luulin kesällä ajavani 1.4 TSI:llä kunnes totuus paljastui. Taloudellinen, nöyrä ja riehakas, no, ja vähän dieselmäinen ääneltään. Oli Octavian pellin alla ja autohan on ominaisuuksiltaan paljon arkista kuortaan parempi. Suuntavakaa, hyvä ohjaustuntuma ja matkantekoon sopiva jousitus.

Tää uusikorinen Delta on taas monesta kohtaa sellainen kuin VW parhaimmillaan, mutta ohjaus ei ihan saavuta samaa tasoa. Hyvä sähkösysteemiksi silti. Maantiellä vakautta löytyy, kuten mukavuutta ilman löllymistä. Auto on tosi hiljainen, mitä mikään VW tai Skoda ei vielä mun korvaan ole ollut. Multijet (1.6) on sopivasti bensakonemainen, mutta silti hienon vääntävä alhaalla, sopivan ripeä piristyen luontevasti kierrosten noustessa. Mannaa, kun ottaa huomioon, että se on ultrataloudellinen. Sisustus on tyylikäs ja viimeistely on oikein hyvää italialaiseksi. Minusta on erityisen omituista ettei Delta myynyt paremmin (tai no, Delta-auto ryssi paljon muutakin) tai ettei Auto Fennica ole ottanut sitä valikoimiinsa. Sopisi siihen linjaan mitä nettikeskustelut ovat pullollaan ("Autokeskus myy Fiatia vain että sai Alfan myydäkseen.."), tarkoitan, että on huomattavasti enempi alfamainen kuin Fiat.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Peeveli kirjoitti:En tiedä onko minussa jotakin erittäin kieroutunutta ja masokistista, mutta Skoda Yeti on alkanut kiinnostaa kovasti. Se innosti jo reilu vuosi sitten koeajolla, mallina oli tuolloin etuvetoinen 1,2 tsi manuaali ja ei ikinä uskoisi että pata on vain mukamas 105-heppainen, veikkaus olisi perstuntumalta 140-150 hv. Vehje oli mahtava ajaa, suuntavakavuus vähintään Giuliettan tasoa, ellei ylikin, ja ohjaus tunnoltaan erinomainen. Tuossa vehkeessä vaan viehätti sopivan korkea ajoasento selkävaivaiselle, hyvä näkyvyys siitä johtuen, erilainen ulkonäkö (ei naisellista pyöreyttä vaan äijämäistä kulmikkuutta) ja hyvä viimeistely. Mitä noita olen sivusta seuraillut, niin oma valinta olisi 1,2 tsi dsg experience cappuccino beige-värillä ja mustalla katolla, vaalea-musta-sisustuksella.

Katsotaan missä välissä tässä ehtisi koeajolle... :roll:
Jeti olis muuten varsin mielenkiintoinen kampes, mutta miksi ihmeessä siinä on niin pieni takapaksi. Se kun on jo muotoiltuu siihen malliin, niin tuo vaikuttaa hieman kuin suunnittelu olis jätetty puolitiehen tuon tilan suhteen. 15cm-20cm lisää mittaa autolle ja kaikki takapaksiin, niin avot. Täydellinen käyttöauto.

Tuosta ohjauksesta en ole oikein samaa mieltä. Tuntoa siinä tahi missään muussakaan vw-konsernin uudessa tuotteessa en ole vielä tavannut. Hyvä palautus ja tarkkuus ei ole sama asia kuin tunto. Tunto tarkoittaa että ajajalla on jotain tuntumaa tiehen renkaiden ja ohjauksen välityksellä. Ja sitä feedbackkiä sieltä ei kyllä saa hitustakaan. Mutta ei se silti siitä huonoa käyttöautoa tee.
-Matti-

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Vaimo se vaan tuskailee aina tämän manuaalilootaisen auton hankaluutta ja Giuliettan kieltämättä heikkoa ulosnäkemistä pienivartisella kuskilla. Siksi hän ei uskalla ajaa autolla kuin pakotettuna, ja silloinkin jännittää niin paljon että vieressä istujaakin alkaa hirvittämään. Tuo Yeti olisi "tiiliskivenä" muodoiltaan helppo hahmotettava ja peruutustutka experiencessä vakiona xenoneiden lisäksi, ja ikkunapinnat alempana kuin tässä nykyisessä korkeammalla istumisen lisänä. Lisäksi automaattiloota tulee joka tapauksessa seuraavaan autoon taas, ei maha mittään.

Varmaan tässä täytyy se dsg-experience käydä jossain vaiheessa koeponnistamassa. Ja jos tuleva talvikin on runsasluminen niin 18 sentin maavarastakaan ei ole haittaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itse ajelin autokoulussa '06 (muistaakseni) Octavialla, 1.4 TSI koneella varustettuna. Siinä kyllä oli hyvä ajotuntuma, ohjaustuntuma ja hitto vie - nautinollinen ajoasento! Ikävä sanoa, mutta tuossa 156:ssa olen nyt lähes 8 kuukautta etsinyt toimivaa ajoasentoa... löytämättä. Aina rupee jotain selkä/kylkilihasta kramppaamaan, särkemään, vihlomaan tai vetämään ja välillä jopa kiukuttaa ajaa.

Huomion arvoista on toki se, että vielä keväällä (viime vuoden kesästä lähtien) oli hyvä ajoasento - mikähän mahtanut käydä? Penkki tuntuu ihan yhtä löllöltä (lue: kuluneelta) kuin ennenkin... liekkö joku tukipahvi tms. murtunut? Jos jollakin olis ideaa, mikä vois tommosen aiheuttaa niin ois kiva tietää. Se tuntui tulleen "yllättäen", en tiiä oikeen :D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6686
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Tuntuuk sust silt et penkin oikea reuna olis taempana kuin vasen?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Toi selkänoja on ollut nitkahtanut oikealle vínoon melkein kaikista 156:sta jotka olen missään kaupassa istunut. Ei pysty ymmärtämään, miten penkki voi mennä siihen asentoon, jos tuolissa istuu suorassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En itseasiassa ole ihan varma, että olisko se tuo selkänoja. Mut se ehkä selittäisi... nimittäin en saa "rentoa" ajoasentoa sitten mitenkään vaan aina tuntuu, että on joko liian edessä tai liian takana. Tai liian pystyssä tai liian vaakasuorassa =P

Avatar
h_lauri
Viestit: 6686
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Alfissimo kirjoitti:^Toi selkänoja on ollut nitkahtanut oikealle vínoon melkein kaikista 156:sta jotka olen missään kaupassa istunut. Ei pysty ymmärtämään, miten penkki voi mennä siihen asentoon, jos tuolissa istuu suorassa.
Jaahans! Ja junnu väitti että mä oon istunu sen lyttyyn...meillä se nimittäin _on_ vinossa, vaikka näyttäisi olevan kiskoillaan ihan okei. Mutta tosiaan ainakin mun ajoasennon löytymistä se vinous vähän haittaa.

Selkävaivat jäi historiaan kun aloin käydä salilla. :wink:

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re:

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Jep, kyllähän Yetistä ainakin muotoilunsa puolesta on äijämäisyys kaukana. Toisaalta ilmeisen hyvästä kamppeesta on ominaisuuksien suhteen kyse. Itse karsastan etuvetoisia "katumaastureita", mutta nelivetona voisin hyvinkin harkita. Ainakin nuo VW:n haldex-kytkimellä toteutetut nelivedot ovat osoittautuneet toimiviksi.
Tazio kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:......Skoda Yeti....
erilainen ulkonäkö (ei naisellista pyöreyttä vaan äijämäistä kulmikkuutta)...
Vehkeen ominaisuuksiin sen enempää kantaa ottamatta ilmaisen kuitenkin poikkeavan mielipiteeni tuosta ulkonäöstä. Tuohan on juuri niin metroseksuaali ja feminiininen kun olla ja voi.

Pokattu pelti ja maaattu muovi eivät minusta kovin 'äijämäiseltä' vaikuta.
Husqvarna lippalakki ei tee metsuria.

Noita seisoo firman parkkiksella useampi ja esim. aidosti rehellinen Partner tai Berlingo ovat mielestäni noiden kotteroiden sarjassa huomattavasti lähempänä perusmiehekkäitä arvoja kuin tuo kikotin.

-Tazio

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Mersun GLK 250 diesel neliveto tomaatti:

Tykkään ulkonäöstä, särmikkään miehekäs IMO. Erottuu massasta mukavasti. Laadukkaan oloinen, jotenkin jämerä vaikutelma ja tämä jatkuu myös sisätiloihin. Tosin harjattujen alumiinisomisteiden tilalle oisin mieluummin ottanut jalopuulistat ja tummien puolinahkajakkaroiden tilalle vaaleat nahkajakkarat, kun tämmöinen auto itselle ainakin enemmän edustaa mukavuutta kuin sporttisuutta.. No mittaristot oli selkeä, ajoasento jelppo löytää ja säätää, peileistä näki hyvin ja kaikki tuntui hyvin toimivalta. Näyttö oli pienehkö, tästä lähinnä haittaa jos meinaa auton näyttöä navigoimiseen tai muuhun vastaavaan käyttää.

Ajossa auto oli positiivinen yllätys. Ohjaus ei yhtä raskas ja tunnokas kuin esim veljen X1:ssä, mutta mukava ja tuntuma tiehen kuitenkin hyvä Kaarteissa ei kallistellut pahemmin, vaan oli solidin tuntuinen (toisin kuin X3). Tomaatti toimi jouhevasti, ei tosin maailman nopein vaste mutta mukava, ja (maasturiin turhat) rattiläpykätkin toimivat. Suorituskyky oli juurikin auton tarpeita vastaava, eli hyvinkin riittävä. Äänieristys oli hyvin onnistunut myös ja tilat tuntuivat järkevästi suunnitelluilta. Takakontti tosin kapeni jonkin verran, mutta plussaa tulee kantikkaasta perästä, joka tekee perästä heti käyttökelvollisemman.

Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus ja laatu citymaasturia etsivälle varmasti pätevä laitos. Tiukka kilpailija XC60:lle ja X1:lle.

Jeep Compass 2,2 kiisseli:

Tämän kävin koeajamassa kun kaveri suositteli. Ulkonäkö ok miehekäs, mutta siihen ne plussat taitaa loppua. Sisältä löytyi nahkaa ja sähköjakkaroita, mutta pääosin mieleen jäi halpa yleisilme. Koeketusnäyttökin löytyi, mutta sen ulkonäkö oli kuin halvin diginauhoitusohjelma. Karmea kirkkaan sininen tausta. Ajoasentoa tällainen lyhyempi kaveri ei saanut hyväksi. Tuulilasi niin matala, että penkkiä piti nostaa ylös, jolloin ratin alaosan möhkäle otti polviin vastaan keskellä ja pakotti polvet sivulle. Kytkin oli lyhyt ja vaatisi totuttelua. Ohjaus melko tunnoton, mutta kallistelu siedettävää. Äänieristys oli myös olematon.

Auto kaikenkaikkiaan kolho, sopisi ehkä työautoksi raksalle. Mukavuus termiä ei tähän autoon voi sotkea.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Miksi auton pitää näyttää äijämäiseltä tahi miehekkäältä?

Kukaan vielä testaillut Rangen Evoqueta? Ainakin muotoilullisesti pesee sakukilpailijat ainakin 6-0.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Samaa ihmettelin tuoreimman Auto Italian vakiopalstaa pitävän toimittajan Fiat 500 Zagatoa ruotivasta kommentista. Sanoi jotenkin näin, että 500 Zagato on ensimmäinen Fiat 500 jolla mies voi ajaa :roll: Ei sen puoleen, tuo Zagato malli on hieno , mutta en mä siinä perusmallissakaan mitään kritisoitavaa näe, saati että olis jotenkin häpeällistä miesten ajaa sellaisella. Michael Schumacherin eka auto muistaakseni oli alkuperäinen Fiat 500 ja se oli aika otettu joskus Ferrari aktiivivuosinaan kun sai lahjaksi entisöidyn viissatasen. Nykyään 2000-luvulla on jo pitemmän aikaa tuntunut olevan niin, että ne äijämäiset, rumat ja kolossaalisen kokoiset katumaasturit on nimenomaan naisten juttu, kun ne kaipaa turvaa paksuista pelleistä ja korkealta jakkaralta on kivempi hahmottaa ympäristöä. Kaikilla mukavuuksilla tottakai. Jossain Lotus Elisessä askeettisena, kaikista ylimääräisistä elektronisista apuväineistä ja mukavuuslaitteista riisuttuna teho/painosuhteeltaan suorituskykyisenä sporttina on munaa enemmän kuin missään elektroniikan avulla painovoimaa uhmaavassa katumaasturissa IMO.

Onkos tietoa muuten tuon 500 Zagaton valmistuksen alkamisesta tihkunut? Ilmeisesti tullaan tekemään meksikossa ja rajoitetummin myös euroopassa.
Tosta abarthmalli olis aika herkku, tosin ilmeisesti ainakin alkuun tulee vaan twinairilla.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Vittorio Jano kirjoitti:Miksi auton pitää näyttää äijämäiseltä tahi miehekkäältä?

Kukaan vielä testaillut Rangen Evoqueta? Ainakin muotoilullisesti pesee sakukilpailijat ainakin 6-0.
Ei auton tarvi näyttää, mutta jotkut autot vaan näyttävät :-D Ite voisin ihan hyvin ajaa vaikka tuolla mainitulla 500:lla, ja tuo äijämäisyys on lähinnä kuvaileva termi ulkonäöstä.

Tuota jeeppiä kun otin wetteriltä, niin huomasin että siellä oli esittelyautona 4 ovinen evoque. En ollu tiennytkään, että se on jo tännekkin rantautunut. Pitää käydä sekin testaamassa kyllä, kun tässä nyt yrittää jonkinlaiseen järjestykseen noita maastureita laittaa. Ulkonäkö siinä on kyllä kohdillaan...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

routasydän kirjoitti:
Tuota jeeppiä kun otin wetteriltä, niin huomasin että siellä oli esittelyautona 4 ovinen evoque. En ollu tiennytkään, että se on jo tännekkin rantautunut. Pitää käydä sekin testaamassa kyllä, kun tässä nyt yrittää jonkinlaiseen järjestykseen noita maastureita laittaa. Ulkonäkö siinä on kyllä kohdillaan...
Luulenpa että on muutenkin upea auto, Helsingissä tuollaisen tällä viikolla jo bongasin.

Tuosta GLK:sta pidän hieman kyllä itsekin. Ja XC60:stä myös. Audi, BMW etc. taas ovat aika harmaata massaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja PRO »

Vaikka bemarin X3 edelleen tosiaan harmaata massaa, lienee tuskin ollut muotoilijoilla vaikea tehtävä ollut parantaa edellisen ulkonäköä. Edellinen X3han oli kauniinpi kolaroituna kuin kuosissaan...

E: Ja audista sen verran, et siinä on muotoilullisesti nykyisin melkonen jekyll&hyde... Uusi A6 melko tyylikäs luomus, R8 luonnollisesti hieno ja A5 varsin bueno... Mutta sitten on nää maasturit aivan jotain muuta...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kylmät tyypit on otettu Evoquesta muutamia päiviä sitten, mutta en viitsinyt koeajolle tupata, kun en kuitenkaan hanki. Hinnat nousee aikas korkealle.

Penkit ja sisusta oikein jees. Taaksepäin ei tarvi paljon kattella, on meinaten sen verran kaposta ikkunaa.

Olis varmaan hyvä vaihtoehto Audi, BMW, MB haastajaksi. Samalla pääsis eroon saksalaisten autojen murheista, vai pääsisköhän?

Kuuluis kyllä ehdottomasti mun listan kärkeen, jos ton hintaluokan nelivetoa harkitsisin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Xehpuk
Viestit: 793
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Laku kirjoitti:Kylmät tyypit on otettu Evoquesta muutamia päiviä sitten, mutta en viitsinyt koeajolle tupata, kun en kuitenkaan hanki. Hinnat nousee aikas korkealle.

Penkit ja sisusta oikein jees. Taaksepäin ei tarvi paljon kattella, on meinaten sen verran kaposta ikkunaa.

Olis varmaan hyvä vaihtoehto Audi, BMW, MB haastajaksi. Samalla pääsis eroon saksalaisten autojen murheista, vai pääsisköhän?

Kuuluis kyllä ehdottomasti mun listan kärkeen, jos ton hintaluokan nelivetoa harkitsisin.
Land Rover on todella usein tiepalvelun asiakkaana varsinkin, kun suhteuttaa merkin yleisyyteen. Mutta tuskin ne ainoita autoja omistajilleen ovatkaan, menevät sitten jollain luotettavalla, kun on oikeasti mentävä.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

PRO kirjoitti: E: Ja audista sen verran, et siinä on muotoilullisesti nykyisin melkonen jekyll&hyde... Uusi A6 melko tyylikäs luomus, R8 luonnollisesti hieno ja A5 varsin bueno... Mutta sitten on nää maasturit aivan jotain muuta...
Tästä olen kyllä melko lailla eri mieltä, enemmänkin Jekyll&Jekyll. Audin nykyinen mallisto on todellinen maatuskakokoelma, jossa kaikki mallit on lähes identtisen näköisiä, koko vaan muuttuu. Maasturitkin ovat kuin Daltonin veljekset, vain Averell puuttuu.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja PRO »

Eikös se jekyll ollut se hyvä puoli? Vai ymmärsinkö nyt Farina, et sie pidät audin muotoilusta?

Veikkaanpa, että kyllä tulee ainakin konseptina Q1...

EDIT: Ja otsikon mukaisesti päässyt kokeilemaan Mini John Cooper Works -mallia. Huh huh. En usko että alfa tarjoaa mallistossaan pitkiin aikoihin mallia, jota on yhtä hauska piiskata...

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

^ Ehkä 4C?

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

PRO kirjoitti:Eikös se jekyll ollut se hyvä puoli? Vai ymmärsinkö nyt Farina, et sie pidät audin muotoilusta?
Eikös se Jekyll ollut arvostettu, rauhallinen tohtori = tylsä auto = Audi. Hyde taas arvaamaton, pahansisuinen piru = kiinnostava auto = Alfa. Tai no, jälkimmäisen kohdalla usko vähän koetuksella. Mallipolitiikka on tällä hetkellä ainakin arvaamaton. Audilla jatketaan arvostettua kloonausta. No, se OT:sta.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja PRO »

Abarth kirjoitti:^ Ehkä 4C?
Toivotaan parasta, pelätään pahinta. Ite oon jonninverran skeptinen, kun muistaa mikä kuoriutui upeasta brera-konseptista... Mutta, oot oikeassa, että jos tulee suht tuollaisena 4C tuotantoon, niin perun edellisen alfa-lausuntoni...

EDIT: Tai no, eihän sitä kukaan ole varmaan edes ajanut. Suattaahan se olla täys fiasko spekseistä huolimatta...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Xehpuk kirjoitti:Land Rover on todella usein tiepalvelun asiakkaana varsinkin, kun suhteuttaa merkin yleisyyteen. Mutta tuskin ne ainoita autoja omistajilleen ovatkaan, menevät sitten jollain luotettavalla, kun on oikeasti mentävä.

Kuulin samoilta miehiltä Esson baarissa, että myös Alfa Romeot ovat enemmän korjaamolla kuin ajossa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6686
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Eikös joku täälläkin todennut, että pitää olla vähintään kaksi Alfaa, että edes jollain pääsisi perille ja ehkä takaisinkin. :)

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja heme »

Onneksi meillä on tuo Plymouth jolla päästään perille kun Alfa ja Land Rover jättävät tien päälle :-D

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Ja maastureiden testaus jatkuu

Range Rover Evoque:

Erottuva ja hieno ulkonäkö. Näyttää erittäin pieneltä ja kompaktilta, mutta todellisuudessa ei sitä ole. Esim 159:ä selvästi korkeampi. Ainoa miinus ulkonäöstä tulee sittä, että suoraa takaapäin tuo mieleen dodge caliberin.

Sisusta. Koeajamani yksilö oli dynamic eli keskitason varusteilla. Sisälsi kaksiväriset nahkat, kosketusnäytön, parkkitutkat jne. Automaatti, vaihdekeppiä ei ollut vaan pyöreä nappula, jota pyörittämällä valittiin vaihde. Mittaristonkin oli jännä 3D malli ja jotain kimaltelevaa muovia viivat ja numerot. Avaimeton käynnistys ja sähköpenkit löytyi myös. Ajoasento oli helppo saada hyväksi, sivupeilit oli isot ja istuttiin sen verran korkealla, että näkyvyys oli kyllä hyvä. Sivutilaa oli reilusti (enemmän kuin X1), päätila voi pidemmällä loppua kesken. Myös takatilat voi pidemmällä olla ahtaat, itselle jalkatilaa ja päätilaa oli takanakin hyvin. Ainoa miinus sisätiloissa tulee takakontista, joka vaikutti ainakin pieneltä.

No ajettavuus oli kyllä erinomainen, kuin yhdestä puusta veistetty. Ei kallistellus, ja moottori oli todellakin vähintään riittävä tällaiseen (2,2d 140kW). Kiihtyy kivasti ja ohitukset hoituu huomaamattomasti. Melutaso sisällä mukava ja kaikin puolin mukava kruisailla.

Isoin yllätys ja miinus tulee yllätys yllätys hinnasta. Yli 70ke hinta kyseisetä autosta laittaa kyllä miettimään. Esim D5 XC60 summu tai R-paketilla varusteltuna jää reilusti halvemmaksi, tarjoaa saman suorituskyvyn ja suuremmat tilat ja on yhtä jämäkkä ajella. Ja ulkonäkö volvossakin on kohdallaan. Toki volle tuleekin sitten vastaan joka kadun kulmassa, range ei.

Vähän näkökulmaa haettiin VW tiguanista, 140hv tomaatti neliveto. Melko basic, kangaspenkit jne. Penkit tosin yllättävä hyvät. Ulkoasu kohtuu vaatimaton, mutta mukiinmenevä. Sisältä karu, mutta toimiva. Tilat isot edessä, takana ja kontissa.

Ajossa laatikko laatikko toimii kivasti ja tehotkin riittävät paremmin kuin oleti, eli riittäisi kyllä. Mutta mutta. Ohjauksessa keskellä tunnoton alue ja kyllähän se vaan kallisteli kaarteissa ihan eri tavalla. Myyjä selitti, että alla nokian lähes ajamattomat nastat, eri renkailla ja isommilla vanteilla olisi kuulemma henkilöautomainen. Tiedä häntä, kallistelua se ainakaan korjaisi. Varmaan ihan ok auto, mutta ei kiitos. KAiken kruunasi lähes 49ke hintalappu :shock: (vajaa 45ke lähtö, metalliväri, kaistavahti, vetokoukku ja jaku muu varuste lisäksi).

Käsitys siitä, että premium hinnalla saa premiumia vahvistui ja jos varaa oikeasti hyvään ei ole niin ajelen sitten jo olemassa olevilla. Toki tojota, mazda, honda ja ford vielä testaamatta, mutta odotukset ei enää kovin korkealla...

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Mini Cooper D Countrymän business

Eli autosekoilun tulos on nyt tallissa ja hieman sekoiluksi tuokin meni. Tilasin auton nelipaikkaisena ja business-varustelulla, mutta auto on viisipaikkainen ja ilmeisesi ei-business-varusteltu :). Keskustelu on ALD:n osalta käynnissä, sillä he sekoilivat tuon paikkalukeman kanssa. Varustelusta nyt ei ota erkkikään selvää että missä meni reisille.

Mutta ite autosta. Toi Countrymän on siinä mielessä erikoisten tähtien alla hankittu, että tilasin sen näkemättä ja koeajamatta vaikka muutoin potkin hyytävän määrän renkaita ennen hankintaa. Syy oli että lähin koeajomesta olis ollu Jyväskylässä ja en saanu ujutettua koeajoa läpikulkureissuille. No tavis Miniä oon tyypannut joten tiesin suurin piirtein mitä odottaa ajossa.

Ensivaikutelmalta tuo Surf blue kokkarei valkoisine kattoineen ja sivupeileineen on varsin symppis esitys. Ei missään nimessä kaunis, mutta jotenkin hellyyttävä. Kuten kaveri sanoi, niin tuo on symppis olematta mitenkään neitimäinen. Ulkonäkö on hämmentävä, sillä auto on melkein yhtä leveä kuin pitkä. Raideväli on myös huomattavan pitkä sillä renkaat ovat ihan kulmissa. Maavaraa on sen verran että harrasteiden huonontien vaatimukset eivät tod näk aiheuta yhtä paljon pohjakosketuksia ja korjauksia kuin 159:sin kans.

Sisällä sama meno jatkuu. Kaikki on aika funkyä. Valitettavasti osa kamasta vain näyttää hyvälle, sillä suurin osa muoveista on todella kämäisiä. Siis erittäin kämäisiä. 3€ turkkilainen jogurttipänikkä on parempaa muovia. Onneksi kuitenkin ne osat jotka eniten tuntuu ovat mainioita käpistellä. Ja niistä parhaat ovat erinomainen sporttiratti ja vaihdekeppi. Samoin ikkunoiden kontrollit ovat hauskat keinukytmimet joita näprää iloikseen.

Ajossa auto on aika hauska kampes. Ohjaus on nopea, tarkka ja melko tunnokas. Se myön palauttaa ja keskittää hyvin joten motarisiivut sujuvat sen ansiosta aika hyvin. Myös moottori on erittäin jouheva liikkeellelähdöissä ja varsin pirteä tuonne motarinopeuksiin saakka. 126 kaakkia tulee vastaan vasta yli 110km/h nopeuksissa. Motarilla tuon ylittäminen on melkoisen nihkeää ala BMW 116d. Pieni tilavuus (toisin kuin ite ii6d:ssä) tulee vaan ikävästi esiin paikaltaan lähdössä. Veto on aika hengetöntä ja kytkintä joutuu luistattamaan yllättävän paljon smoothin lähdön saamiseksi. Muutoin auto joko sutii nastoilla tai meinaa sammahtaa. Muuten voimalinja on ihan mallillaan varsinkin taajamissa. Välitykset sopivat erinomaisesti Suomi-nopeuksiin ja kytkin-vaihteisto-combo toimii nopeasti ja täsmällisesti. Vaihdekepin liikerata on myös miellyttävän lyhyt ja mötikkä istuu kivasti käteen.

Ergonomia ja käytettävyys on kuin insinöörin painajaisesta. Jos italailainen ja ranskalainen logiikka vipstaakien takana on välillä erikoista, niin englantilainen (saksalaismaustein) on ihan eri sfääristä. Livenä kohtuu kornin näköinen nopeusmittari keskellä kojetaulua on kuljettajalle täysin hyödytön. Kuljettajan tuleekin tulla toimeen pienemmällä lärsäkkeellä joka on suoraan ratin kohdilla. Se on periaatteessa kierroslukumittari, mutta siinä on myös suoraan 1-sarjasta nyysitty pikku näyttö josta ilmenee nopeus ja jotain muita tietoja. Tämä täysin digitaalinen ja hitaasti reagoiva näyttö tekee kiihdyttämisestä välillä hankalaa kun nopeus vaihtuu niin viiveellä. Talviajon voi kuvitella olevan todella vaikeaa kun nestekidenäytön litkut on kohmeessa.

Muutenkin viiksien toiminta oli jo 1-sarjalaisessa erikoista, mutta tässä kaikki toiminnot on vielä hieman hankalammat. Ilmastointilaite (pihistin ja en raaskinut ottaa tyyristä automagiaa) joko puhaltaa kylmää tai kuumaa. Muita vaihtoehtoja ei tunnu olevan. Lämmityslaitenumikoita pitää painaa oikeasta kulmasta että ne liikkuvat ja silloinkin ite liike on tympeän heppoinen. Käkkäri on jäätävä kahva ja sen päälläolo jättää välillä hieman arvailun varaan. Vaikka kiskaisen sen aika voimalla ylös, niin välillä auto silti pyrkii valumaan ja jarru menee päälle vasta toisella nykäisyllä.

Penkit ja tilat ovat ihan OK-tasolla. Varsinkin kuljettajan penkki on jo perustasossa ihan OK, vaikka ei sillä nyt kovin monen sadan kilsan siivuja tee mieli yhteen putkeen tehdä. Matkustajan penkki on naksun heikompi, kiitos heikkojen säätöjen. Ajoasentoa parantaa soppella kohdalla olevat kyynärnojat ja ratin hyvät säädöt. Jännänä pointtina kierroslukumittari liikkuu ratin mukana.

Takapenkit myös liikkuvat eteen ja taakse mikä säätää takapaksia kivasti. Koska auto on leveä, niin kahdella 180cm on varsin kivasti tilaa kahden samanmittaisen takana. Takapaksi on 350l eli samat kuin golffissa. Laajennettavuutta on vain hivenen enemmän. Katolla on myös näppärät kaiteet vakiona.

Auto on ollut nyt ajossa viikonlopun ja aika vähän on tullut ajettua. Osittain perjantaina Oulun Veronassa saadun ruokamyrkytyksen takia (vanhentunutta majoneesia) mikä aiheutti pe illan/yön oksennus- ja ripulointimaratonin ja seuraavan päivän heikon suoritteen viemän ajan hukan takia. Osittain myös siksi että meitillä meinaa olla aikamoinen ikävä Mariiaa. Vaikka autossa oli oma osansa ongelmia, niin on tuo nyt aika hengettömän oloinen korvike. Toki tämä on mielestäni mielenkiintoisempi kuin Giulietta, mutta hieman harmittaa etten sittenkin ottanut 116d bemaria tässä on ehkä silti liikaa kikkailua suhteessa ajonautintoon.
-Matti-

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

routasydän kirjoitti:Ja maastureiden testaus jatkuu

Range Rover Evoque:

Tämä laite sai myös Fifth Gearissa paljon kehuja kaikista ominaisuuksista.

http://www.finalgear.com/shows/fifthgear/20/1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

savijo-r kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Ja maastureiden testaus jatkuu

Range Rover Evoque:

Tämä laite sai myös Fifth Gearissa paljon kehuja kaikista ominaisuuksista.

http://www.finalgear.com/shows/fifthgear/20/1/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja CAR lehdessä myös. Vaikka auto erittäin mukava olikin, niin en silti ymmärrä kamppeen hinnoittelua, en sitten millään. Lisäksi etenkin automaatti nostaa melko paljon päästöjä, mikä ei tuon hintaluokan nykyautolle olisi kovin suotavaa, koska etenkin vuodenvaihteen jälkeen näkyy hinnassa todella kovalla kädellä.

Maastureista muuten testattu nyt myös tojota rav4. Siitä voisi hieman kirjoitella paremmalla ajalla. Samoin vastikään koeajetusta fiude 500 1,4:sta.

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Janne »

Jagge XF 2.2d automaatilla ja rattivaihteilla oli tänään pikatestissä. Vähän taksimainen fiilinki ajossa, hiljainen ja vaimeasti kumahteleva alusta. Ohjaus oli pirun hidas enkä meinannut tottua millään. Noin hidas ohjaus ketuttaa risteyksissä kun on tottunut niin hyvälle.
Laatikko hoiti asiansa ainakin arkiajossa, en sitten tiedä sportimmasta menosta kun ei tuolla tienpäällä pysty revittelemään. Teho kyllä riittää ihan varmasti herraskaiseen ajeluun. Automaatin start&stop oli kiva tuttavuus. Toiminta oli luontevaa ja sähäkkää.
Penkit ei ollut ainakaan paremmat kuin omassa autossani olevat.

Muuten vaalea sisusta oli minusta hieno ja toki erittäin laadukkaasti tehty. Nappuloiden suhteen oli vähän halpisfiilis. Keskikonsolin monitoiminäyttö oli äkkiseltään varsinainen sillisalaatti ja muutenkin ergonomia oli heikompi kuin Alfassa. En tiedä mistä moinen johtuu, mutta kyydissä ollut kaveri sanoi täsmälleen samaa. Oli ajanut hetki sitten 159:llä ekaa kertaa eläissään ja sanoi että siinä kaikki himmelit oli siellä missä niiden oletti olevankin.

Ulkonäöltään auto on Mazda 6:n:) Hintalappu 58te on aika kasa rahaa tämmösestä.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Janne kirjoitti: Ulkonäöltään auto on Mazda 6:n:) Hintalappu 58te on aika kasa rahaa tämmösestä.
Ihmiset on oikeutettuja myös vääriin mielipiteisiin :).
-Matti-

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Janne »

Matti_S kirjoitti:
Janne kirjoitti: Ulkonäöltään auto on Mazda 6:n:) Hintalappu 58te on aika kasa rahaa tämmösestä.
Ihmiset on oikeutettuja myös vääriin mielipiteisiin :).
Rima on korkialla :wink:
Ja tottahan tuo väittämäni on.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Vastaa Viestiin