Lancia Delta (Tipo 844)

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Jatketaan sitten bongauslinjalla, Keravalla oli ainakin vielä jokin aika sitten bi-colore versio tais muuten olla samanvärinen alaosa kuin VJ:n kärryssä. Espoossa Auto-Jalosella oli syksyllä myynnissä tumman harmaa (melkein musta) silloin kun tuon Ypsilonin sieltä ostin.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Jyväskylässä on 2 kpl, rekkarinumerotkin peräkkäin. Näistä toinen meillä....

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »


Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Jos Fiat ostaisi Saabin, tuosta Lanciasta voisi tehdä vaikka uuden 96:n. Myyntiinhän edellistäkin Deltaa Ruotsissa nimellä Saab 600.

Ruotsin Saab oli kovin karheana, kun Saab-Valmet ei huolinut samaa autoa tuotantoonsa, vaan valitsi Chrysler-Talbot Horizonin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AutoItalian mukaan on varsin todennäköistä, että Chrysler Delta korvaa Lancia Deltan useimmilla Euroopan markkinoilla ihan lähivuosina. Italiassa myynti toki jatkuisi alkuperäisellä merkillä.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Sittenhän esim. Heikka voisi myydä Lancia päivityspakettia johon kuuluisi maski, logot, vanteiden keskikupit jne.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuskinpa niitä kukaan ostaisi. Valtaosalle Chrysler ja Lancia ovat samalla tavalla "outoja" merkkejä, ja molempien potentiaalisista ostajista harva, jos kukaan koskisi moisiin sekasikiöihin. Hommahan olisi uusinta Chryslerin huseeraamisesta aikoinaan hyvässä asemassa olleen Simcan kanssa, josta ei mitään hyvää seurannut kummallekaan.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

rim kirjoitti: Taas koetellaan; tänään oli viemässä Deltaan korjaukseen kun hyytyi pari kilometriä ennen perille pääsyä. Hinurin lavalla loppu matka... :evil:

Kun varasin ajan korjaukseen antoivat luvan ajaa jos ei kuulu outoja ääniä.
Asia selvinnyt?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

DA myy vielä jotain erää -5000€. Ostaisin ellen omistaisi.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Vittorio Jano kirjoitti:
rim kirjoitti: Taas koetellaan; tänään oli viemässä Deltaan korjaukseen kun hyytyi pari kilometriä ennen perille pääsyä. Hinurin lavalla loppu matka... :evil:

Kun varasin ajan korjaukseen antoivat luvan ajaa jos ei kuulu outoja ääniä.
Asia selvinnyt?
Tämä ongelma vaivasi 159:iä, partikkelisuodatin tukossa. Hauska juttu on se että suodatin piti tilata Italiasta eli Deltalla eikä Autokeskuksella ole tavaraa. Olen nyt 3 viikkoa kärsinyt Kia Ceedin kyydeistä jonka Delta antoi sijaisautoksi. Vaimo ajelee Deltalla...;( Nyt kyllä osaa taas arvostaa Alfaa ja Lanciaa, voin kyllä melkein vannoa ettei meidän perheeseen Korean ihmeitä huolita vaikka takuu olisi 100 vuotta 8)

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Hei, kaipaisin vinkkejä Lancia Deltan (2008->) ostossa.
- luotettavuus ja ns. heikot lenkit/tyyppiviat (linkkejä, jos on tiedossa)
- ominaisuudet, jotka olisi hyvä tietää (esim. diesel kylmä talvella yms.)
- huoltaminen, sen hinnoittelu ja kokemukset huoltajista Pirkanmaalla
- kokemukset eri moottoreista, bensa että diesel sekä että.

Kiitokset nopeista vastauksista, arvovaltainen raati! Ainakin Vittorio Janolla tuntuu olleen tällainen jo useamman vuoden verran, joten kokemuksia luulisi karttuneen muutamille kanssa-autoilijoille.

Autohan on sydämen sulattava, tyylikäs ja yhdestä puusta veistetyn tuntuinen. Ovetkin painavat rutosti ja sulkeutuvat kuin se kassakaapin ovi. Tuntumana, että syntyi pari vuotta etuajassa, on näet silmääni nyt paremman näköinen kuin syntymähetkellään. Ja se perä, ei Alfa 156:n Venuksen muodot, vaan Shakiran.. :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Moro Kivijärvi. Omani ostin 600 km ajettuna ja nyt on taulussa noin 55tkm. Ihan ongelmattomasti ei taival ole taittunut, mutta kyllä kokemus silti positiivisen puolelle jää.

Vikoja
- kojetaulun vänkärin puoleinen pääty narissut melkein uudesta saakka
- jäähdytinnesteiden katoaminen jonkun vuotavan tiivisteen vuoksi (korjattu takuuseen Deltassa)
- yhden mottorin kiinnityspultin pettäminen (jäätiin ns. tielle, korjattu takuuseen Deltassa)
- toinen takavilkku lakkasi pelaamasta (koko takavaloumpio vaihdettu takuuseen Autokeskuksessa)
- täristämisongelmaa (juttua Kaikkea Alfasta-puolella) ei ole saatu kuntoon (vetari vaihdettu takuuseen Autokeskuksessa, 60tkm huollossa katsellaan taas)

Miinuksia
- ohjaus ei ole maailman tunnokkain, eikä alusta jämäkin
- lisäteho ei olisi pahitteeksi
- pehmeä penkki

Plussia
- jos muotoilu iskee, niin silloin se iskee
- muilla ei ole samanlaista, herättää joskus liikaakin huomiota
- mainiot takatilat ja asialliset sisätilat muutenkin (materiaalit, valaistus)
- yleensä riittävä suorituskyky

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Kiitti Vittorio!

Koepolkaisemassani yksilössä tuntui olevan vähempi ominaisuuksia kuin omassasi. Ei kitissyt, natissut tai muutenkaan valittanut olostaan.

Eikös noi tärinät, jäähdytysongelmat ja moottorin kiinnityspultit ole tuttuja juttuja Bravo T-Jet-kuskeille...? Ainakin tuntuvat tutuilta Fiat-palstalta.

Kenelläkään ei tunnu olevan kokemuksia Fiat/Lancia/Alfa-dieseleistä Suomessa - samanlainen 1.6-litrainen kun majailisi Deltassakin. Oma tuntuma koeajon valossa on, että on käypä kone vähempi vaativalle, kulkee sitkeästi ja taloudellisesti, eikä huuda liikaa ajossa. Eihän tuolla mitään sporttisuutta vielä aikaan saa, mutta sellainen bensakonemainen vaste tuossa tuntui olevan, kierrosten myötä tehot ja kulku paranee ilman sitä entivanhaista "tehoryyniä", jollainen vaikka Scénic II:n dci:ssä vielä oli. Fiat-puolella on heitetty ilmoille heikkoa lämmityskykyä talvella, vaan mitenkähän mahtaa olla, yleensä, että tässä Lancian tapauksessa?

Itseäni mietittytttä ent. Alfa 156-kuskina alusta ja ne kuluvat palikat. Eikai tässä joudu uusimaan vuosittain koiranluita ja alatukivarsia kuluvien puslien takia, tai tekemään jotain muuta vastaavaa alvariinsa? Tai ettei autossa olisi sähköpuolen ominaisuuksia hermoja kiristämään. Renaultissa ei välillä muita ominaisuuksia ollutkaan, kuin näitä "check sitä sun tätä faulteja".

Deltalla oli myyntihetkellä se 5v takuu. Kyselin Deltasta ja sanoivat että se takuu seuraa autoa JOS uusi omistaja teettää 1. huoltonsa Deltassa. Ihme ehto, mitenkähän kestää kuluttajasuojalautakunnan arviota.. Ja sitten se, että kaiketi auton takuun ehtona on Deltan määrittelemä huoltosuunnitelma. Harmittavintahan tuossa on se 60tkm/3v jakohihnanvaihtoväli vrt. Autokeskuksen 120tkm/4v. Ilmeisesti Deltan takuusta on maksettava hyvin ennakkoa... :roll:

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eikös tuo pärjännyt Italialaiseksi hyvin TM:män talvitestissä muinoin.
Lämmintäkin piisasi paremmin kuin esim fiatissa.
Stilon omistaneena, kyllä silläkin tarkeni.

Toki kaikki kytkimet olivat väärin, ja kuppitelineet puuttuivat, sekä lunta puhdistettaessa delta teksti oli TÄYSIN väärässä paikassa.

Millä koneella tuo/fiat oli, en muista, mutta lehti mulla löytynee jostain.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Talvitestissä Delta sijoittui keskikastiin. 150hv T-Jet oli kyseessä, mahdollinen lämpenemisongelma koskettelee enemmän nokivasaroita jos koskettelee.

Tässä suomalaisia koeajoja kuumeen nostattajaksi. Tai laskijaksi...

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

On vissiin niin, että auto on toimivaa ja miellyttävää mallia. Ilmeisesti sellaiset 156-piirteet kuten talvisin jäätyvä ovenkahva/lukko ovat historiaa, eikä tartte pelätä, että kahvat jäävät myöskään käteen talvella? Entäs toinen klassikko, jäätyvä käsijarruvaijeri, onko periytynyt tähän Lanciaan?

Autobildin 100000 km kestotestissä Fiat Bravo 1.9 Multijet on muuten saanut oikein mainiot arvostelut - jos yhtään yleistämisen varaa ja tähän uskomista, pitäisi Lanciankin olla eri puusta pudonnut kuin aiempien mallien.

Kyllä se kuume on päällä koko ajan, saas nähdä hellittääkö vai onko pakko lähteä ostoksille..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kivijärvi kirjoitti:Ilmeisesti sellaiset 156-piirteet kuten talvisin jäätyvä ovenkahva/lukko ovat historiaa, eikä tartte pelätä, että kahvat jäävät myöskään käteen talvella? Entäs toinen klassikko, jäätyvä käsijarruvaijeri, onko periytynyt tähän Lanciaan?
Lisää löylyä!

Noiden kanssa ei itsellä ole ollut ongelmia. Käkkäri tosin jumitteli ihan kesäkeleillä...

Kaupoille nyt siitä. Luulisi noissa olevan tinkivaraakin, kun tuskin ovat niitä maailman halutuimpia käytettyjä. Oliko joku tietty yksilö mielessä? Nettiautossahan noita muutama on.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo eipä ole noita ongelmia ollut kahdessa 156sessa, takakahvat voisivat olla kyllä kestävämpää tavaraa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Kyllä tässä alkaa koeajosta saatu vaikutelma vahvistumaan. Harmi kun en ole ainut taloudessamme autolla ajava.. muuten näet olisi jo pihassa.

Dieselin perään olen ollut, muutama noita Suomessa näyttäisi olevan. Ulkomaahakuun en voi lähteä kun pitäisi vanhakin saada sujuvasti pois alta.

Dieseleissä on omat metkunsa joita tässä mietin. Toi talvinen kylmyys on yksi, joskaan ei kriittinen asia. Toinen on noi pakokaasun kierrot ja läppien jumit, niistä tällä palstalla on saanut ihan tarpeeksi infoa 2.4 JTDm -moottorin yhteydessä. Ja kolmas on se hiukkasloukku, se kait tässä 1.6 Multijetissäkin on suljettuna mallina? Olisi kiva tietää onko ollut ongelmia, mutta se taitaa olla kokemusten puutteen vuoksi vähän vaikeaa ja kokemusten haku menee vähän pioneerityön puolelle.

Nykyisessä Toyotassa on mica-värinen kori ja sepä onkin osoittautunut melkoisesti maalipinnaksi. Imurin päällä osuessa tai märällä rätillä hiekkaa pois pyyhiessä saa maalin puhki ja pohjamaalin esille. Tosi herkkä ja heikko pinta. Miten mahtaa olla näissä Lancioissa? Tossa mun katselemassani yksilössä on perusväri, ettei metalli-/mica-/helmiäismaali.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Kerrotaan nyt meidänkin kokemukset. Auto on ollut 2,5 vuotta kakkosautona pääasiassa vaimon ja jälkikasvun käytössä. Kilometrejä on tullut 40 000. Ostimme auton uutena ja olemme olleet autoon erittäin tyytyväisiä. Tähän mennessä autossa on ollut vain yksi vika, avain hukkasi koodin eikä ajonesto päästänyt liikkeelle. Korjattiin luonnollisesti takuuseen.

Itse autosta sanoisin että persoonallisen näköinen ja edelleenkin herättää huomiota. Yllättävä tilava, matkustajilla enemmän tilaa kuin 159:ssä. Ajo-ominaisuuksissa häviää sitten 159:lle kirkkaasti, itse moitin tunnottomuutta. Melkein aina kun Deltalla lähtee niin täytyy tarkistaa ettei ohjauksessa ole city-asento päällä, eikä ole koskaan vielä ollut :). Kokonaisuus on laadukkaan tuntuinen vielä nytkin, eikä mitään nitinöitä ole kuulunut.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Meitsille on sitten osunut osunut se maanantain puolella tehty. Vaikka en tuotakaan nyt erityisenä vikapesänä pitäisi.

Itse käytän kyllä city-asetusta aika lailla. Äkkiä siihenkin tottuu.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Arvon väki, millainen on ehjä Deltan ohjaus? Ajamassani yksilössä oli keveyttä pysäköintitilanteissa kivasti, nopeuden kasvaessa maantiellä taas ohjausvoimaa oli tarve lisätä selvästi, mikä taas tuntui hyvin luontevalta. Urissa ohjauksen kautta tuntui satunnaisesti tempoilua urien suuntaan, mitä oli syytä korjata rattia hieman kovemmin rutistamalla. Onkos se uraherkkyys tuossa mielessä autolle normaali ominaisuus tai onko se merkki alustan/ohjauksen "kappaleiden" väljyydestä kuten vaikkapa Alfa 159:ssä? Ohjaus kaikkiaan oli sellainen kasin suoritus, ei loistava tai heikko. Toisessa käytössä olevassamme autossa, VW Borassa, on mielestäni selkeästi luonnollisempi tunto ja sitä kautta parempi ohjaus kuitenkin kuin Deltassa - se onkin poikkeuksellisen hyvä hintaluokkaan nähden.

Ja tosiaan, Deltassa tätä urien haeskelun makua ja tunnetta ohjauksessa oli havaittavissa jonkin verran, eikä mitenkään ajoa häirisevästi. Hiljan koeajamassani 159 1.9 JTS -farkussa ominaisuutta oli aivan toisessa potenssissa, se suorastaan riistäytyi käsistä uriin/urista pois aivan arvaamattomasti. Joku allergia siitä kai jäi mieleen - ohjaus kun oli mun autoiluhistorian toiseksi huonoin Lada Samaran jälkeen (sekin olisi parempi, jos siinä olisi tehostin). Oma Toyota ei taas uria löydä vaikka yrittäisi. Eikä kyllä muukaan maailman meno tunnu ohjauksessa sitten vaikka toivoisikin. Tästä huolimatta Toyo ei osaa juuri mennä suoraan itsestään ja koko ajan on oltava hermostuttavalla tavalla aktiivinen katsomaan minne auto mahtaisi haluta mennä. Yleensä suoraan, mutta varma ei voi olla.

Miten mahtaa olla Deltan suuntavakavuuden suhteen. Pitäisikö alustaltaan ehjän yksilön osata mennä suoraan urista välittämättä?

Gusse
Viestit: 912
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Laitetaan nyt itsekin lusikka tähän soppaan ja samalla oma ensimmäinen postaus foorumille. Eli itsellä on heinäkuusta saakka ollut Delta ja kilometrejä kertynyt noin 4tuhatta ja kokonaismäärä on nyt 23tuhatta. Ihan hyvältä tuntuu ja vielä ainakin tyytyväinen hankintaan, suosittelen kyllä mallia.

Ohjauksesta on pakko sanoa sen verrran, että on tähän saakka omistamistani autoista ehkä kaikkein tunnottumin, varsinkin verrattuna edelliseen, joka oli sporttialustalla varustettu C2:nen. Vaikka ohjaus on tunnoton, menee se kuitenkin ihan suoraan uurista riippumatta ja sen kanssa tulee toimeen.

Muuten auto on kyllä miellyttävä ja hyvin varusteltu, varsinkin kun onnistuin kesällä metsästämään kappaleen, jossa oli lisävarusteitakin ruksattu mukavasti.

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kannattaa vilkaista renkaitakin, jos tuntuu urat imevän puoleensa. Lybrassa kuvittelin kesärenkaiden alle vaihdon jälkeen jonkun aikaa, että iskarin yläpään laakerointi hajosi renkaita vaihtaessa, kun se alkoi kammeta milloin mihinkin suuntaan. No, asiaa tutkiessa osoittautui, että renkaita oli ajeltu reilusti ylipaineisina, eli kulutuspinta oli keskeltä "kuopalla." Kolme kiloa painetta, niin vetely rauhoittui, mutta ei ne järin mukavat kiekot olleet niillä paineilla.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Meidän Deltassa ohjaus on tunnoton keskialueella mutta mitään vetelä ei esiinny.

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

Miten on Deltan tavaratilan kanssa, mahtuuko lastenrattaat kun on takapenkit etuasennossa?

Tiedot kertoo että litroja pitäis olla enimmillään 465

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Äkkiä arvioisin, että juuri ja juuri menevät. Mutta tosiaan ihan silmämääräinen mutu. Ja luonnollisesti riippuu rattaistakin.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Mitenkään viisastelematta asia on just niin kuin V.J. aiemmin sanoi, mahtuvuus riippuu rattaista... Rattaat menevät meillekin pikkuautokokoluokan Toyotaan heittämällä ja tilaa ja kyllä pehmeille kasseille ihan riittävästi kun vähään tyytyy ja tiukkaan pakkaa (kattoon asti). Lanciassa on riittävästi tilaa näille.

Yhdistelmävaunut ovat luku erikseen ja niiden mahduttaminen on aina eri asia, olipa auto miten iso vain. Kokemusta on. Meillä kun vielä oli tuplaleveä (79cm) yhdistelmävaunu ja sopivan auton hankkimisessa alkoi olla haastetta. Focus, Astra, Stilo jne. ei mahtunut millään mitenkään päin. Ostettiin sitten Opel Omega -farkku, jonne menikin sitten vielä aika tavalla muutakin. Suuri yllätys oli, että ne meni myös Renu Scenic II:een heittämällä (pystyyn). Että rohkeasti kokeilemaan. Ja noista leveistä yhdistelmistä vielä, menevät myös Honda Civicin tähän jo väistyvään malliin, vaikkei mennyt farkkuihin samassa kokoluokassa - tavaratilan malli, ei litrat, ratkaisevat.

Toi Lancia on mullakin harkinnassa ihan viisihenkiselle perheelle, joten kyllä siinä tällä kokemuksella tilaa on. Ihan eri malliin kuin vaikka 159:ssä. Säädettävän takapenkin etu on myös se, että taakse mahtuu selkä menosuuntaan oleva turvaistuin heittämällä, ei apukuskin tartte olla polvet suussa.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

No niin, Lancia Delta 1.6 Multijet on sitten hankittu. Kiitos raatilaisille rohkaisusta! Auto tuntuu oikein mukavalta; etsimääni sivistyneisyyttä, mukavuutta ja luontevuutta on saatu roppakaupalla lisää. Moottori tuntuu todella taloudelliselta suhteessa riittävän sitkeään ja tarvittaessa rivakkaan kulkuun. Yleinen laadukkuus on mukavaa luksusta - kun nyt vaan kestäisi sitten arjen koitokset.

Italialaiseksi auton tunnistaa siitä, että rekisterikilven valo ei toimi.. ent. Alfani aloitti vikamaratoninsa samasta viasta... :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Onnittelut! Löytyykö kuvia?

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Kiitos kiitos! Kuvia en osaa liittää ja ottamani taitavat olla aivan liian isokokoisia muutoinkin. Värin nimeä en tiedä, mutta auto on yksivärinen metalliharmaa - ei hopeanharmaa, eikä grafiitinharmaa. Siisti väri minusta, vaikka musta/valkoinen parhaiten sopisivatkin autoon. Plussaa autolle vielä siitä, että alkuperäisiä aluvannesettejä on hankittu myös talvirenkaisiin.

Nyt vaan ajoa, kuten sanonta kuuluu. :lol:

Avatar
pitkämies
Viestit: 2469
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Hieno hankinta! Vanhana Thema-kuskina olen "salaa" haaveillut jälleen Lancian ostamisesta......Raision autokeskuksella näkemäni ruusukvartsin värinen "nuova"delta oli upea ilmestys kirkkaassa auringossa....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Lancia Delta (Tipo 844)

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Moro, mistähän saisi apua seuraaviin omituisuuksiin Deltassa?
1) tuulilasinpesin antaa nestettä lasille/takalasille - kunhan oikein kauniisti pyytää (eli 5-10x vetelee pyyhkijän vivusta). Vikaa letkujen läpissä, letkuissa, pesimen vivussa...? Ajossa ei tartte noin usein vedellä, saattaa antaa vettä kerrastakin. Valuuko neste takaisin säiliöön...?
2) Rekisterikilven polttimo oli palanut, herja inforuudussa että palaneen polttimon merkkivalo käräyttivät tapauksen. No, kissojen ja koirien kera haettu ihan euron arvoinen W5W 5W -polttimo löysi tiensä paikalleen ja alkoi hoitaa työtään kirkkaasti tuikkien. Silti, käynnistettäessä herja/merkkivalo jaksavat tuikkia liki aina (ei aina..) sammuakseen kotvasen perästä... :( Liekö vika vikamuistin nollauksen puutteessa vai kenties kontaktiviasta rekisterikilven valossa vai mistä... Ko. piirre on ärsyttävä, kun ei ole sitä vikaakaan mitä korjata. Ehkä se on kontaktiperäistä, auton rytkytys luo kontaktin, valo syttyy ja merkkivalo sammuu... ei ole näet sanottua sammuuko valo heti, pian vai kohta..
3) tälläkin, toisella ajamallani, Deltalla "luontainen" vaisto vetää oikealle, liekö joku maan poliittinen tapa vai mikä. Ei vaaraksi tai edes ärsyttävyyteen asti, mutta silti havaittavissa kun palaa rattiin toisesta autosta. Liekö ominaisuus, eli herkkyys hakea suuntaa tien urien/kallistusten mukaan, vai aiheutettu vamma, joka on syytä korjauttaa nelipyöräsuuntauksessa?

Auto on silti oikein hyvä tapaus, en ole ollenkaan käärmeissäni moisista pikkuomituisuuksista!

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Lancia Delta (Tipo 844)

Viesti Kirjoittaja Farina »

Kivijärvi kirjoitti:Moro, mistähän saisi apua seuraaviin omituisuuksiin Deltassa?
1) tuulilasinpesin antaa nestettä lasille/takalasille - kunhan oikein kauniisti pyytää (eli 5-10x vetelee pyyhkijän vivusta). Vikaa letkujen läpissä, letkuissa, pesimen vivussa...? Ajossa ei tartte noin usein vedellä, saattaa antaa vettä kerrastakin. Valuuko neste takaisin säiliöön...?
Alfa 159:ssä pitää ainakin vetää vivusta kohtuullisen pitkään ennenkuin nestettä tulee. Pyyhkijät käynnistyvät välittömästi, mutta vettä ei tule ennenkuin 1-2 s. päästä. Muistaakseni ohjekirjassa on ihan mainintakin tästä. Kannattanee kokeilla tuota, tai selata ohjekirjaa. Voisi kuvitella, että konsernituotteessa on samoja ominaisuuksia.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Lancia Delta (Tipo 844)

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Enpä jaksa uskoa olevan "konserniominaisuudesta", sillä toisessa koeajamassani toimi "normaalisti". Tässä mun tapauksessani voi huoletta pitää pyyhkijän viikseä pohjassa vaikka 15s eikä tapahdu mitään. Kun toistuvasti "pyytää" vettä lasille, lopulta pärskähtää sitten lasille että valoille. Takalasin pesin vetelee samalla lailla kuivat (...) eli ilman vettä. Lopulta tulee samalla keula, konepelti ja lokasuojat pestyä kätevästi. :roll: Tosin nyt kun vielä mietin, ei lasinpesimet lähde pyyhkimään, mutta se 5s perästä tuleva kertakuivaus tulee kyllä. Outoa minusta.

Mä taas muistelisin, että jollain palstalaisella olisi ollut 159:ssä samantyyppistä oiretta, tuolloin takaisin valumisen estävät läpät letkuissa (jollei tässä ole meitsiä vedetty vipuun tyyliin "männänpalautusjouset") olisivat olleet defektit. Ensin luulin, että pesuvesi on kesälaatua laimeimmasta päästä ja siksi jäässä jonain aamuna. Odottelin päivemmälle ja tulos sama. Ei ollut jäässä.

Harmina sekin, että takuu (tietysti) on ummessa (se perus 3v) ja autoa EI ole huolettu Deltassa, joten se +2v -takuuosa lienee byebye. Miten ne tänkin osaa Italiassa laskea omaan pussiin...? :lol:

Vastaa Viestiin