Käänteinen vaalikalluppi

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Vito »

Rasvis kirjoitti: Taidan lukea vääriä palstoja, kun en täällä ainakaan muista tuollaiseen törmänneen.
Helsingin Sanomat kysyi HS-raadiltaan, onko taiteilijoiden näkyvä mukanaolo presidentinvaalikampanjoissa merkki kulttuurin politisoitumisesta.
70 prosenttia vastanneista (89) oli sitä mieltä, että taiteilijoiden mukanaolo tukitapahtumissa ja –listoilla ei kerro politisoitumisesta, vaan jostain muusta.

- Henkilövaali innostaa ottamaan kantaa, mutta tuskinpa politisoituminen enää seuraavissa kunta- tai eduskuntavaaleissa näkyy, sanoi professori Jaakko Hämeen-Anttila sanoi lehdelle.

- Ei tässä maassa mitään kulttuuriväen poliittista heräämistä ole, vain uusimman muoti-ilmiön perässä juoksemista ja poliittisesti korrektia oman egon ja ylemmyydentunteen hyväilyä, latasi historiantutkija Markku Ruotsila.

Tästä seurannut keskustelu on hauskaa luettavaa ja oiva esimerkki jokaisen lehden keskustelupalstoilla vellovasta keskustelusta,tosin miedoimmasta päästä.
http://www.iltasanomat.fi/presidentinva ... nts-anchor" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämä taas hyvin mietona esimerkkinä Haaviston kannattajien avoimesta ja suvaitsevaisesta suhtautumisesta eroaviin mielipiteisiin keskustelupalstoilla:
"porvoolainen hetero" kirjoitti
"Voi teitä ahdasmielisiä, huonolla itsetunnolla varustettuja homofobikkoja. Ihmisoikeusasiat eivät siis ole teille tärkeitä!!? Mitään muuta viestiä ei näistä käsittämättömistä homovastaisista viesteistä voi lukea!"
Hmm,tuo saakin minut äänestämään Haavistoa :roll:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Onneksi tuolta löytyy myös kunnollisia, omilla aivoilla pohdittuja mielipiteitä:

Ainahan taiteilijat ovat olleet jonkinsortin kukkamekkoväkeä.
Samaan joukkoon sopii nyt Haaviston Pekka joka ei myöskään kuulu sellaiseen miesten maailmaan jossa raavaat aikuiset miehet tekevät aikuisten oikeesti TÖITÄ.


Nih.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kai tuon osaa kumpikin osapuoli. Ensimmäiset vajaat kymmenen sivua selasin läpi ja siinä suurin osa näytti keskittyvän Ville Rannan (kenen?) peesaamiseen ja kulttuuriporukan lyttäämiseen.
Paalussa tavataan kirjoitti:Myötähäpeää aiheuttaa entisten taistolaisten jälkikasvun vimma Haaviston suuntaan. Kultalusikka suussa syntyneet entisten kommunistitaitelijoiden vesat julistavat punavihreää aatetta Bulevardin perintöasunnossa. Todella uskottavaa (huutonaurua...).
Me ollaan NIIN vihreitä ja Haavisto on NIIN maailmanpelastaja...
Itse kun en ole poliittisesti erityisen aktiivinen tai valveutunut niin olen vähän kohotellut kulmakarvoja siitä kiihkosta jota kahden hillitysti käyttäytyvän ja melkein samat mielipiteet omaavan herrasmiehen asettaminen vastakkain aiheuttaa. Valittiin sitten kumpi tahansa niin ei taida paljon meikäläisen aamuherätykseen vaikuttaa.
- Epäkelpokeräilijä -

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

^Wait and see....Onhan se vaikka se kuuluisa Jorma että Salelta tulee avauksia ihan eri tahtiin kuin M-Mammalta. Enkä nyt pidä sitä kovinkaan huonona asiana. Vielä. Ai niin, Salkku on 83 kahenkytvuoden päästä....Eikö se Jenska ollenkaan lapsia kaipaa...tai toki Sauli sit viimestään on taas lapsi....Oli ne aika hellyyttävä näky jo nyt siellä Pylliksen yleisöluistelussa :roll: . Men kanske jag äär bara kade :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rasvis kirjoitti:Itse kun en ole poliittisesti erityisen aktiivinen tai valveutunut niin olen vähän kohotellut kulmakarvoja siitä kiihkosta jota kahden hillitysti käyttäytyvän ja melkein samat mielipiteet omaavan herrasmiehen asettaminen vastakkain aiheuttaa. Valittiin sitten kumpi tahansa niin ei taida paljon meikäläisen aamuherätykseen vaikuttaa.
Rasvis se osaa aina puhua (kirjoittaa) niin hyvin. Samaa mieltä. Oli tulos mikä hyvänsä, niin eiköhän se elämä jatka rullaamistaan. Pieniä ovat ihmisten murheet tässä maailmassa, jos näiden vaalien lopputuloksesta jaksaa stressata.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Vito »

Rasvis kirjoitti:Kai tuon osaa kumpikin osapuoli. Ensimmäiset vajaat kymmenen sivua selasin läpi ja siinä suurin osa näytti keskittyvän Ville Rannan (kenen?) peesaamiseen ja kulttuuriporukan lyttäämiseen.
Paalussa tavataan kirjoitti:Myötähäpeää aiheuttaa entisten taistolaisten jälkikasvun vimma Haaviston suuntaan. Kultalusikka suussa syntyneet entisten kommunistitaitelijoiden vesat julistavat punavihreää aatetta Bulevardin perintöasunnossa. Todella uskottavaa (huutonaurua...).
Me ollaan NIIN vihreitä ja Haavisto on NIIN maailmanpelastaja...
Itse kun en ole poliittisesti erityisen aktiivinen tai valveutunut niin olen vähän kohotellut kulmakarvoja siitä kiihkosta jota kahden hillitysti käyttäytyvän ja melkein samat mielipiteet omaavan herrasmiehen asettaminen vastakkain aiheuttaa. Valittiin sitten kumpi tahansa niin ei taida paljon meikäläisen aamuherätykseen vaikuttaa.
Juu,kyllähän noissa lyödään surutta puolin ja toisin,mutta "Niinistöläisten" en ole nähnyt pahemmin lähtevän tuolle syyllistämislinjalle.
Eipä tuo munkaan elämää mihinkään hetkauta.Enemmänkin mua huolestuttaa se,kuinka tällanen maan kahtiajako "homofoobikkoriistokapitalistipunaniskajuntteihin" ja
"avomielisiin suvaitsevaisiin humanisteihin" vaikuttaa esmerkiks seuraavissa eduskuntavaaleissa

Ettei nyt kauheesti lähtis lipeemään itse aiheesta,niin kerron lähipiiristä kuultuja syitä puoleen tai toiseen.
Mutsi +75v kuvataiteilija opettaja,luokitellaan varmaan "kulttuuriväkeen" ei vois ikinä kuvitella äänestävänsä vihreetä puunhalaaja sosiaalitantta Haavistoa presidentiks,vaikka sillä olis missi vaimona.
Faija +75,17v siviilikarkurina sotilaslentäjän koulutuksen saanut ja suomen nuorimpana RUKin käymättömänä res. kapteenin natsat saanut ei voi äänestää sivarihomo Haavistoa.
Toisaalta faija, joka on lukenut itsensä ylioppilaaks vasta päälle kolmekymppisenä ja hommannu perään yliopistotutkinnon perhettä hanttihommilla elättäessään, sekä toiminut sen jälkeen "arvostetussa" virassaan kansainvälisestikkin,eli varmaan duunarimittapuiden mukaan koulutuksensa,työnsä ja omaisuutensa perusteella luokiteltas "poroporvariks". Mies joka ei ole eläessään jättänyt äänestämättä,ei voi äänestää myöskään Niinistöä sen takia mitä Niinistö "teki" 20v sitten ollessaan VVM.Eli siis ei äänestä.
Systeri +50 kuvataiteilija ,opettaja,Tzadin kulduuriväkeä.Asiasta ei voida edes keskustella,koska olen rasisti punaniskajuntti jo ennenkuin avaan suuni.Eli siis Haavisto ilman perusteluja :roll:
Anoppi +70 ei tunnusta äänestävänsä Haavistoa,mutta ei voi myöskään äänestää porvariston edustaja Niinistöä.
Appiukko +80 ei äänestä kun ei voi äänestää kapitalisti Niinistöä,eikä homovihreetä sivaria.
Lapseni äänestivät "ovelasti" ensimmäisellä kierroksella Haavistoa kun eivät halunneet nähdä Väyrysen naamaa toisella kierroksella.Toisella kierroksella ovat jo kuullemma äänestäneet Niinistöä.
Lasteni äiti,siis se nainen joka asuu meillä +18v ei voi kuvitella näkevänsä poikaparia linnanjuhlien isäntänä ja emäntänä.
Minä itse +15v olen jo paljastanut syyni,paitsi että mun mielestä oikeesti kokenein ja pätevin on ulkona kuvioista :mrgreen:
Kenen joukoissa seisot?
http://blogit.mtv3.fi/lampiossa/2012/02 ... omment-203" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Tässä kun on lukenut jos jonkinlaista syytä kummankin puolesta ja vastaan niin tuli mieleen yks seikka.

Kun Haaviston kannattajat eivät voi hyväksyä, että joku äänestää Niinistöä Haaviston homouden takia niin jos homous ei saa olla syy olla äänestämättä Haavistoa niin eikös se myös ole huono syy äänestää Haavistoa? Eli Miksi äänestäisit Haavistoa jos hän ei olisikaan homo vaan naimisissa jonkun pari vuotta nuoremman naisen kanssa? Ja toisaalta jos Niinistö olisi homo niin äänestäisitkö silti Niinistöä vai onko juuri se homous kynnyskysymys.

Toinen pointti: Haluanko pressan joka osaa jakaa oikeudenmukaisesti hyvää kaikille vai pressan joka osaa kartuttaa sitä hyvää jaettavaksi oikeudenmukaisesti kaikille?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

No ei kai nyt kukaan Haavistoa homouden vuoksi ole äänestämässä. Omasta mielestäni homous ei liity vaaleihin millään tavalla - täysin yhdentekevä detalji minulle.

Eilen oli kotikaupungin megalomaanista keskustaa halkovalla kävelykadulla molempien ehdokkaiden ständit ja jotain ilmaista soppaa tarjolla. Kioskien ympärillä heilunut jengi oli kyllä puolin ja toisin niin stereotyyppistä ettei paremmasta väliä. Emme poikenneet kumpaankaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Käänteinen galluppi tämäkin: aamusella kun hinasin kaihtimet ylös objektiivien edestä, ja tarkensin ulkolämpömittariin, oli lukema - 33,8 C. Ei merkittävää vaalikuumeilua havaittavissa, saas nähdä mikä on ip-lukema ja viitsiikö dieselin viedä vilustumaan. Eivät perhanat ole vielä rakentaneet metroa tänne maalle, joten autolla kai pitäisi mennä... tai suksilla...tai kelkalla. Jaa, mutta voisi ottaa traktorin, ja onkohan tämä "vaikuttaminen" maatalousajoa, niin ei tarvitsisi maksaa tältä päivältä sitä päiväkohtaista trakotorin dieselveroa. Onneksi ei tarvitse enää lähteä polttoainejärjestelmää tyhjentämään, voisi jäädä äänestämättä.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Vaikka olen avoimesti Niinistön puolesta liputtanutkin jo edellisissäkin vaaleissa, niin olen sitä mieltä, että voittaapa kumpi tahansa, niin saamme tänään fiksun ja edustavan uuden presidentin. Ikävä kyllä on sanottava, että Niinistön kannattajilla on sattunut joitakin mauttomuuden rajat ylittäviä ylilyöntejä, mutta itse ehdokkaat ovat kyllä osoittaneet olevansa molemmat todellisia herrasmiehiä. Ehkä aavistuksen liiankin kilttejä oli nää viimeiset vaaliväittelyt, mutta minkäs teet kun molemmat on suurissa ja merkittävissä asioissa jotakuinkin samoilla linjoilla.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Vito »

Vittorio Jano kirjoitti:^
No ei kai nyt kukaan Haavistoa homouden vuoksi ole äänestämässä. Omasta mielestäni homous ei liity vaaleihin millään tavalla - täysin yhdentekevä detalji minulle.
Eikö?
Varmasti se on suurimmalle osalle merkityksetön detalji,paitsi että jonkun mielestä sä otat joka tapauksessa kantaa suuntaan tai toiseen,äänestit
sitten miten tahansa. :crazyeyes:
Homovaalitko?
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaal ... 0_pd.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Vittorio Jano kirjoitti:^

No ei kai nyt kukaan Haavistoa homouden vuoksi ole äänestämässä. Omasta mielestäni homous ei liity vaaleihin millään tavalla - täysin yhdentekevä detalji minulle.

No täällä varmasti on sen verran fiksua porukkaa ettei tuollaiset merkitse mutta kyllä olen aika monelta kuullut että "haavistoa äänestän kun se on tasa-arvon kannattaja kun on homo ja kaikkee" ja " numero kakkonen lappuun, kukkahattutädit saakoon sydärin" yms..

Itse ymmärrän kyllä että Haavisto on hyvä ehdokas mutta minulle 6 on silti vielä parempi.
Veikkaus Niinistö 64% ja Haavisto 36%.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

hagger16 kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:
Vito kirjoitti:Minä en äänestä Haavistoa:
Mikko Kuustonen
Tosin tämä on kieltämättä aika kova...
Hei! Onhan se äijä saanut jotain hyvää aikaiseksi.
Iina Kuustosen. :-D
Öö, isästähän ei voi koskaan mennä takuuseen, äidistä kyllä. :wink:

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jakke kirjoitti:Vaikka olen avoimesti Niinistön puolesta liputtanutkin jo edellisissäkin vaaleissa, niin olen sitä mieltä, että voittaapa kumpi tahansa, niin saamme tänään fiksun ja edustavan uuden presidentin. Ikävä kyllä on sanottava, että Niinistön kannattajilla on sattunut joitakin mauttomuuden rajat ylittäviä ylilyöntejä, mutta itse ehdokkaat ovat kyllä osoittaneet olevansa molemmat todellisia herrasmiehiä. Ehkä aavistuksen liiankin kilttejä oli nää viimeiset vaaliväittelyt, mutta minkäs teet kun molemmat on suurissa ja merkittävissä asioissa jotakuinkin samoilla linjoilla.
Komppaan tätä. Vaikka avoimesti Niinistöä liputtanut niin tuskin se Haaviston kanssakaan metsään menisi. Ihan asiallisen oloinen kaveri ja tod näk ihan fiksu. Vihreää en vaan äänestä (vaikka ei puoluevaalit olekaan). Heillä osaksi hyviä juttuja, mutta ydinvoima oli jo lukioaikoina asia, jonka takia meni vihreiden kanssa sukset ristiin (tälle ei ole, eikä lähiaikoina tule realistisia energiantuottovaihtoehtoja, liittyy myös alla olevaan idealismi vs realismi asiaan). Sen jälkeen moni muukin asia. Lisäksi Haaviston korkeakoulututkinnon puute on itselle periaatekysymys. Samoin se, että on työskennyt vaan erilaisissa yhdistyksissä ja järjestöissä, joissa ei samanlaista tulosvastuuta ole kuin yrityspuolella. Eli vaikka presidentin valtaoikeudet ja vaikutusmahdollisuudet ovat hyvin vähäiset ja valittiinpa kumpi vaan niin sillä ei käytännössä tule hirveästi olemaan merkitystä, niin näen Niinistön jotenkin realistisempana ihmisenä ja Haaviston idealistisempana, olkoonkin että erot eivät tosi elämässä suuria olisikaan. Oma veikkaus 65% vs 35% Niinistölle.

Niin ja ikävä kyllä tuota loan heittoa on kyllä ollut puolin ja toisin, siis kannattajakunnassa. Mutta näinhän se aina kun on tunteet pelissä, olipa asia sitten presidentinvaalit, junnufutis tai toyota vs alfa romeo keskustelu :-D

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Mut hei, kakkonen on varmaan hyvä kakkonen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

tumbe kirjoitti:" numero kakkonen lappuun, kukkahattutädit saakoon sydärin"
Toisaalta ymmärrän tuon kommentin. Aina kun kuulen: "Ei helvetissä Haavistoa. Sehän on HOMO", niin mieleni tekisi vittuillessaan raapustaa paperiin numero 2.

Muuten routasydän toikin ne asiat esille tuossa vähän ylempänä, miksi en äänestä Haavistoa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

^

Siinä ne pääasiat tulivatkin. Pekka saa kivitystuomion rikkaissa valtioissa. Maailma ei ole niin suvaitsevainen lähi-idässä, Kiinassa, Intiassa puhumattakaan naapurissa, Venäjällä.

Ja minä en halua nähdä itsenäisyyspäivää kun valtionjohdossa kaksi karvarannetta valssaa keskenään parketilla.

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Vito »

^^ Hih,jälleen hyvä osoitus,kuinka ns."kannattajat" onnistuu puukottamaan omaa ehdokastaan selkään :roll: :mrgreen:
Näistähän vois tehdä jo oman stoorin :lol:

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja PRO »

Miksi EI Haavistolle:

1. Oman työn ja koulutuksenkin puolesta on tottunut arvostamaan koulutusta. Koen, että Presidentti, jonka pitäisi olla esimerkkinä nuorille kansalaisilleen, ei ole vain ylioppilaana mikään paras vaihtoehto. Nyt on vaan jäänyt Pekasta kuva, että on ollut hirveä hoppu parantamaan maailmaa omien opintojenkin kustannuksella. Suomessa harvat pärjää ilman koulutusta ja veikkaan, että monelle niistäkin pärjääminen on lievän tuskan takana. Älkääkä käsittäkö väärin: Minulle kelpaisi presidentiksi kuka vain, jolla on loppuunsaatettu tutkinto. Ei vain korkean tason koulutus (tosin jos omaa aatemaailmaa haetaan, niin silloin hakisin sen korkeasti koulutetun). Jos olet politiikassa voideltu vahvan osaamisen hallitseva siivooja, niin var så god, sinne vaan edustamaan Suomea ulkopolitiikan näyttämöille. Eli Pekalle ei koulutustaustan vuoksi...

2. :evil: Vihreä aatemaailma :evil: on itselleni hyvinkin vieraaksi vuosien varrella käynyt. En vain yksinkertaisesti sulata hienoja korulauseita, kuinka Suomen tulee olla edelläkävijä ja esimerkin näyttäjä sellaisissakin asioissa ja pykälissä, joita suuret valtiot eivät edes harkitse noudattavansa. Ymmärrän kyllä maailman hädän ja tuskan ympäristöasioissa, mutta omasta mielestä on vain hämmentävän groteskia Suomen lähteä hoitamaan asioita ja potkimaan muita osallisia perseelle. Itämeren tila on hieno esimerkki siitä, kuinka ns. elämänlaatumittareissa pärjäävät valtiot yrittävät ponnistella maailman saastuneimman merialueen tilan parantamiseksi kun samaan aikaan paljastuu järkyttäviä saatutusjuhlia naapurista, joka on puheillaan kyllä yrittänyt kaikkensa ja samalla Suomi on rahallisesti tukenut Venäjän ponnisteluja puhdistaa Itämeren tilaa. Suomi rahallisesti tukee maailman supervaltaa... Ei vaan poraudu ymmärrykseen. Ja kyllä, joku tulee sanomaan, että sittenhän kukaan ei tee mitään Itämeren hyväksi, mutta sittenhän kokonaiskuva on selvä: Muuttukoon myrkkysammioksi. Ei sitä pienillä ponnistuksilla olisikaan pelastettu... Mutta ei se mitään. Suomalaiset maksaa mieluusti vähän enemmän autolla ajamisesta, eiks nii...

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Vito »

tumbe kirjoitti:Veikkaus Niinistö 64% ja Haavisto 36%.
Oma viimehetken veikkaus on huomattavasti varovaisempi 53-47 Niinistön eduksi.
Näyttäs säätila näyttelevän melkosta osuutta vaalipäivän äänestäjille ja se antaa varmaan kaupunkilaisille Haaviston kannattajille etua.
Meiltäkin olis varmaan jäänyt pari ääntä jättämättä jos ei olis ennakkoon käyty ja moni peräkammarin poika ei kanssa viitti veivata traktoriaan käymään käydäkseen
30km:n päässä äänestämässä ehdokasta joka ei kiinnosta pätkääkään. :roll:
Toisaalta jos tuolla yliopistopiireissä ym. oli yleisempääkin tuo omankin nuorison harrastama Väyrystä vastaan äänestäminen ekalla kierroksella,niin sit mun spekulaatiot mennee perssiilleen ja Niinistö saakin huomattavasti suuremman osuuden. :silly:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Käänteinen vaalikalluppi

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

hagger16 kirjoitti:Iina Kuustosen.
No jaa. Kyllähän sitä ehkä p*nis, mutta yliarvostettu rotta se on joka tapauksessa. Niin kuin isänsäkin.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Vastaa Viestiin