Mitäköhän aaltoja nuo Boschin sähkövermeet oikein lähettelee. Taitaa Alfa mennä Polarille täydestä polkupyörästä.
Alfan aalloilla
Valvoja: Moderators
Alfan aalloilla
Purin tuossa viime torstain harjoitusta sykemittarilta (Polar S510) äsken ja huomasin, että oli jäänyt mittari päälle juoksun alusta siihen asti kun tulin juoksemasta 147:lla kotia. Hämmästys oli suuri, kun kuvaajaan oli ilmestynyt sykelukemien lisäksi 50 km/h nopeuslukemia ja matkaa oli kertynyt 2,3km. Normaalistihan nuo nopeus ja matka tulevat polkupyörän anturista, mutta tällä kertaa nuo lukemat olivat tulleet siinä kotimatkalla istuessani tukevasti Alfan ratissa. Harvoin tulee muutenkaan 50 km/h ajettua pyörällä.
Mitäköhän aaltoja nuo Boschin sähkövermeet oikein lähettelee. Taitaa Alfa mennä Polarille täydestä polkupyörästä.
			
			
									
									
						Mitäköhän aaltoja nuo Boschin sähkövermeet oikein lähettelee. Taitaa Alfa mennä Polarille täydestä polkupyörästä.
Mainio lisävaruste, kulutuksen lisäksi tietää lyökö kuskin sydänkookoo kirjoitti: Täytyy huomenna testailla olisko Polarin mittarista Alfan ajotietokoneeksi.
Jami: Ei nuo sähkökomponentit (valitettavasti) alfoissa ole enää italialaisia. Ei taida enää löytyä mistään alfasta edes Weber-Marellin moottorinohjauselektroniikkaa
- Cuore Sportivo
 - Viestit: 5766
 - Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
 - Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
 
Alfojen sähkövermeet tulee sieltä samasta maasta mistä Opelitkin, valitettavasti.Jami kirjoitti:Sori että oon tätä mieltä, mutta edelleen vahvistuu käsitys siitä että Italialaiset eivät ymmärrä mitään sähkönpäälle. Kun kattelee noita Alfojen ja Fiateiden sekoilevia valoja...
Kaikissa Alfoissani on sähköt pelannut, on ollut uusia sekä vanhoja.
Lisäksi aikoinaan '80 -luvulla Romeoissa oli enemmän sähköherkkuja, mitä Opeleissa on nykyäänkään vakiona. Eli jos ei niitä ole, ei voi olla vikojakaan.. Ne viat on sitten jossain muualla, korit mätäni (Kadett ym.) alle vuodessa jne,..
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
						Cuore Sportivo kirjoitti:Alfojen sähkövermeet tulee sieltä samasta maasta mistä Opelitkin, valitettavasti.Jami kirjoitti:Sori että oon tätä mieltä, mutta edelleen vahvistuu käsitys siitä että Italialaiset eivät ymmärrä mitään sähkönpäälle. Kun kattelee noita Alfojen ja Fiateiden sekoilevia valoja...
Kaikissa Alfoissani on sähköt pelannut, on ollut uusia sekä vanhoja.
Lisäksi aikoinaan '80 -luvulla Romeoissa oli enemmän sähköherkkuja, mitä Opeleissa on nykyäänkään vakiona. Eli jos ei niitä ole, ei voi olla vikojakaan.. Ne viat on sitten jossain muualla, korit mätäni (Kadett ym.) alle vuodessa jne,..
15 vuotta ajeltu makarooni vehkeillä eikä ole yhdessäkään valot sekoilleet.
En tarkoittanutkaan että Alfat olisi täynnä sähkövikoja ja Opelissa niitä ei olisi. Ei tarkoitukseni ollut mitenkään synnyttää merkkien välistä sotaa. Tiedän kyllä että Opelit mätänee alle ja Alfoissa on sähköherkkuja vanhoissakin autoissa vakiona. Tuntuu vaan olevan sekoilevia valoja Alfoissa niin paljon. Esimerkkinä tästä yksi uusi Alfa 156 (muistaakseni) jonka perässä ajelin motarilla. Aina kun käytti tuulilasipesuria niin valot sammuivat. Monen monta fiatia olen myös nähnyt joissa vilkut sammuu kun jarruvalosyttyy (näitä vikoja elektroniikan opettjani korjasikin lisätieniksi, kuulemma maadoitusvikoja.). Mutta kait se vaan on niin että Alfassa on niin paljon elektroniikkaa että vikojakin on sit mitä ihmeellisimpiä osunut silmiin.Cuore Sportivo kirjoitti:Alfojen sähkövermeet tulee sieltä samasta maasta mistä Opelitkin, valitettavasti.Jami kirjoitti:Sori että oon tätä mieltä, mutta edelleen vahvistuu käsitys siitä että Italialaiset eivät ymmärrä mitään sähkönpäälle. Kun kattelee noita Alfojen ja Fiateiden sekoilevia valoja...
Kaikissa Alfoissani on sähköt pelannut, on ollut uusia sekä vanhoja.
Lisäksi aikoinaan '80 -luvulla Romeoissa oli enemmän sähköherkkuja, mitä Opeleissa on nykyäänkään vakiona. Eli jos ei niitä ole, ei voi olla vikojakaan.. Ne viat on sitten jossain muualla, korit mätäni (Kadett ym.) alle vuodessa jne,..
Ja kyllä se nykyään korinmätäneminen vuodessa taitaa olla enemmän Mersun ongelma kuin Opelin.
EDIT: Aiheeseen palatakseni, onko tuo polkupyörän anturi joku magneetti? Vai miten se polar kello mittaa siitä polkupyörästä sen nopeuden?
t. Jami
- alfa 156 v6
 - Viestit: 5480
 - Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
 - Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
 
Aiheesta:
Testailut jäi vielä väliin, mutta yritetään viikonloppuna uudestaan.
Käsittääkseni tuo pyörän nopeuden mittaaminen perustuu pyörässä pyörivään magneettiin, jonka lukija reagoi magneettikentän muutoksena magneetin suhahtaessa lukijan ohi. Lukija lähettää sitten impulssia varsinaiseen mittariin samaan tapaan rinnan ympärille laitettavan vyön kanssa. Kantama tuon lukijan ja mittarin välillä on vain n. metri, mutta autossahan nuo sähkövermeet ovat tuon etäisyyden sisällä.
Kyllähän autostakin löytyy varmasti samaan tapaan toimivia vehkeitä paljonkin.
			
			
									
									
						Testailut jäi vielä väliin, mutta yritetään viikonloppuna uudestaan.
Käsittääkseni tuo pyörän nopeuden mittaaminen perustuu pyörässä pyörivään magneettiin, jonka lukija reagoi magneettikentän muutoksena magneetin suhahtaessa lukijan ohi. Lukija lähettää sitten impulssia varsinaiseen mittariin samaan tapaan rinnan ympärille laitettavan vyön kanssa. Kantama tuon lukijan ja mittarin välillä on vain n. metri, mutta autossahan nuo sähkövermeet ovat tuon etäisyyden sisällä.
Kyllähän autostakin löytyy varmasti samaan tapaan toimivia vehkeitä paljonkin.
- Rasvis
 - Spiderman
 - Viestit: 11379
 - Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
 - Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
 - Paikkakunta: Lago d'Erba
 
Eiköhän tuossa ollut kyse siitä, että monessa autossa ajovalonpesurit on kytketty toimimaan tuulilasia pestessä silloin kun ajovalot ovat päällä. Toisin sanoen jos haluaa pestä pelkkää lasia (ja säästää pesunestettä) on ajovalot ensin sammutettava.Jami kirjoitti:Esimerkkinä tästä yksi uusi Alfa 156 (muistaakseni) jonka perässä ajelin motarilla. Aina kun käytti tuulilasipesuria niin valot sammuivat.
- Epäkelpokeräilijä -
						- Cuore Sportivo
 - Viestit: 5766
 - Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
 - Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
 
Niin ne sammuu minullakin. Ei viitsi likastaa autoa ajovalonpesurien takia.Jami kirjoitti:Esimerkkinä tästä yksi uusi Alfa 156 (muistaakseni) jonka perässä ajelin motarilla. Aina kun käytti tuulilasipesuria niin valot sammuivat.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
						- alfa 156 v6
 - Viestit: 5480
 - Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
 - Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
 
- Wile E. Coyote
 - Viestit: 4146
 - Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
 - Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
 
- Wile E. Coyote
 - Viestit: 4146
 - Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
 - Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski