Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Bozz
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Elo 2013, 23:06
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS
BMW C1
Paikkakunta: Kaarina

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Bozz »

Kiitos. :)
Aikaisempina Bayerische Motoren Werke tuotteina on ollut
-79 320i
-84 518i
-98 528i farkku
-00 530d farkku
-02 530d farkku
Viimeiset kaksi hankittu uutena.
Ja nykyisessä omistuksessa on BMW C1 skootteri, missä ei tarvitse kypärää :)
Laittaisin kuvan jos vain tietäisin miten :) - No löytyihän se :)
Liitteet
BMW C1 (ei ihan Alfa aiheista, mutta...)
BMW C1 (ei ihan Alfa aiheista, mutta...)
bmw-c1.jpg (27.5 KiB) Katsottu 10753 kertaa

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Heksi »

Terve vaan kaikille, täällä kirjoittaa myös tuore 159-kuski, malli on 2.4 JTDm Q4 Berlina, vm. -07. Harrasteautoina löytyy museorekisteröity Audi 100 -77 ja kesäauton virkaa toimittaa BMW 320i Cabrio -91. Sataviisysejä oon katsellut pidemmän aikaa, ja nyt kun kohdalle sattui sopiva Q4 niin se oli pakko hankkia, varsinkin kun tulen ajelemaan autolla enimmäkseen talviaikaan. Vastaavan kaliiberin menopeliä minulla ei ole vielä ollutkaan, joten kylläpä Alfa tuntuukin hyvältä! 8)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tervetuloa ja onnittelut hankinnasta. Saman kombinaation ottaisin itsekin jos 159:ä olisin ostamassa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Morjens. Pitihän tämäkin kokea vanhalla iällä. Lähdin katselemaan mummolleni autoa ja satuin kauppaan missä lymyili musta Alfa. Hmm. Hetken istuttuani ratintakana voisin vaikka vannoa että se vihreä kärmes iski mulle silmää. Koeajolle oli päästävä. Huonosti nukutun yön jälkeen lähettiin paikalle poikani kanssa uudestaan. Myyjä tempas vehkeen käyntiin ja V6 ärähti hereille. Poikakin (13v) katsahti minuun ja sanoi että onpas aika miehekkäät äänet :-)

Ajaminen oli erittäin virkistävä kokemus. Viikko siitä ja uudestaan kauppaa hieromaan. Olin täältä lukenut pelonsekaisella tunteella kaikkea mahollista ja osasin tutkia ne sudenkuopat kyseisestä mallista...totta tosiaan kaikki tuntui hyvin tutulta: Takaovenkahva paskana, samainen takaikkuna ei avaudu...jne. Näistä huolimatta olin jo astunut liian pitkälle tähän suohon josta ei enää takasin voi kääntyä. Ostin auton. Plusaa oli se että auto on huollatettu jämptisti ja jakohihna vaihdettu ajallaan 60 kympin välein... Näköjään myös viimeisin käyttäjä oli armeliaasti vaihtanu ne perinteiset.. Ilmamassamittarin,tulpat,vesipumpun+jakorullat Ilmanlämpöanturin.

Työskentelen varaosamyyjänä tälläkin palstalla mainitussa ketjussa joten työnpuolesta pääsen vertailemaan jonkinverran tarjontaa eri osista. Tosin en halua niitä täällä kommentoida..vastata voin toki jos jotain yleistä tietoutta haluatte. Ymmärtänette tämän.

Suurin syy Alfan ostoon taisi olla se että soitan myös bändeissä räväkkää takaaa-ajomusaa (surf/spy/go-go instrua) ja musiikki on kuulunut elämääni kokoiän. Nuoruudesta muistan hämärästä kun uutisissa kerrottiin Sammy Babitsinin kuolleen liikenneonnettomuudessa...Auton nimihän oli tietty uutisoitu kissankokoisin kirjaimin " Suosikkilaulaja syöksyi kuolemaan Alfa Romeo urheiluautollaan" siitä se alfa jäi mieleen... Onhan mulla ollu mm. Camaroa, Dodge Ramia, yms järkiautoja ennenkin :-)

Ja niinkuin joku täällä osuvasti sanoikin: Alfalla ajaminen on kuin paneminen ilman kumia...jne
Koskaan ei tosiaan tiedä milloin se laukeaa.. Morjestamisiin kymenlaaksosta.
"Herra Stiletto"
Ps. Mummo jäi sitte tyystin ilman uutta kiessiä ..
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Hieno tarina ja tervetuloa.
Onnellisia kilometreja.
Kuva

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Alfan kutonen saattaa tosiaan aiheuttaa käärmeenpureman 8)
Nautinnollisia kilometrejä Stilettolle ja tervetuloa foorumille.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Tervetuloa kerhoon ! Tietysti sitten kun pakoputki on vaihtoa vailla niin http://www.alfisti.net" onclick="window.open(this.href);return false; ja isompaa happosta ränniä alle ni kuulostaa vielä paremmalta 8)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^^^Tervetuloa vaan minunkin puolesta Stiletto, ja tietty kaikki muutkin 8)

Morjestellaan liikenteessä ja saa tuonne "pizza miitteihinkin" tulla jos siltä tuntuu. Aika rentoa meininkiä sielläkin. Syödään Orazion pizzaa ja jauhetaan... Alfoistakin
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Bozz
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Elo 2013, 23:06
Car(s): Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS
BMW C1
Paikkakunta: Kaarina

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Bozz »

Moi
Missä nuo miittingit tapaa olla ja koska?
Voisi olla kiva käväistä jos ei ihan "korvessa" (siis liian pitkän matkan takana) ;-)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

"Tapahtumat ja kokoontumiset"-ketju on erinomainen paikka noita katsella ja seurata. Sinne tuppaa tulemaan miittiasioita kun joku semmottia järjestää.

Guran
Viestit: 56
Liittynyt: 10 Elo 2013, 19:48

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Guran »

Terve! Hämmentyneenä olen pistänyt merkille, että toiset Alfalla ajavat morjenstaa liikenteessä :) Kolme päivää sitten hankin 156 sw 2.0 TS, -01. Ajettu 156000 ja hinta oli mielestäni kohdallaan. Huollot vaikuttavat olevan ok, tosin kylmänä käynnistäessä kuulostaa hetken dieseliltä, mutta siihenkin löytyi jo täältä diagnoosi. Kaupan yhteydessä käytettiin auto myyjäliikkeen (Kamux-raisio) piikkiin konttorilla ja vikalistaan tuli vasen etu ylätukivarsi ja alapallonivel. Myyjä soitti varaosamyyjälle joka lupasi laittaa osat myyjän piikkiin minulle matkahuoltoon. Toisen takaoven maalipinnan on joku ilmeisesti myllyttänyt puhki ja sen maalailen kunhan ehdin. Muitakin hyvin pieniä puutteita on, mutta niihin pitää paneutua muualla.

Kolmen päivän jälkeen voin sanoa, että tuo on ensimmäinen autoni, jolla olen lähtenyt ajelemaan huvikseni. Ihana auto!!! Emännälle on jo ilmoitettu, että tästedes isäntä ajaa Alfalla...

Oman auton kunnossapito omatoimisesti kiinnostaa, mutta kokemusta ei kauheasti tekemisestä ole. Jos Rauman seudulta löytyy Alfisteja, joille mahtuu porukkaan yksi tietämätön, niin saa ilmoittaa itsestään.

Mastroianni
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Elo 2013, 20:20
Car(s): Alfa Romeo 159 1,9 JTDm, vm 2008.
Paikkakunta: Raahe

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Mastroianni »

Terve vaan kaikille,

Jälleen uusi jäsen ilmoittautuu mukaan Alfa-maailmaan. Ikäni olen Fiatilla ajanut, mutta nyt vihdoin historian ensimmäinen Alfa minullakin ja muutama tuhat onnellista kilometriä 195:llä takana. Hieno peli kertakaikkiaan, olis pitänyt ostaa jo paljon aiemmin. Morjestellaan kun tavataan! :wink:

Avatar
Nulq
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Kesä 2013, 12:45
Car(s): 156 2.0 JTS FL
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Nulq »

Terve!

Kaikenlaisia ritsoja ajettuani olin melkein 5 vuotta ilman autoa (ihan vapaaehtoisesti, kun ei ollut tarvetta) mutta tässä kesällä oli välttämätöntä hankkia joku järkevä perheauto. Erilaisten onnellisten ja onnettomienkin sattumien jälkeen kävi niin, että "järkeväksi perheautoksi" valikoitui 156 2.0 JTS FL sedan. En tiedä, miten tässä näin pääsi käymään. :oops: Ehkä tuolla vaan oli mukavampi ajaa kuin vaihtoehdoilla, vaimonkin mielestä: ennen kuin hän kävi koeajolla, totesin että kannattaa ensin funtsia ostaako vai ei, muuten päätös saattaa syntyä ajellessa itsestään. Arvatkaapa, miten kävi? Ja kyllähän tuohon ihan hyvin mahtuu perhettä ja tavaraakin, ainoa suuri epäjärkevyys on loppujen lopuksi se, että takapenkkejä ei saa kaadettua ilman rälläkkää.

Osasyy voi olla myös tämä foorumi, joka on yhtä aikaa mahtava tietolähde, ja toisaalta sympaattinen yhden asian intoilupaikka. On helppoa aikansa viestejä lueskeltuaan ruveta ajattelemaan, että minäkin haluan tuollaisen. Tietoa löytyy sen verran, että jos viitsii vähän vaivautua, ei tarvitse ihan joka vikinän takia nostaa käsia pystyyn ja roudata autoa pajalle.
Nulq

Avatar
Jukka Järvinen
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Kesä 2013, 15:05
Car(s): Alfa Romeo 159 Q4

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Jukka Järvinen »

Terve, olen ollut jo parikuukautta Alfabbs jäsen ja alfa 159 SW Q4 omistaja reilu 4kk.
Olen todella tyytyväinen foorumin tasoon ja onhan sitä jo pari topicii tullut avattua positiivisin tuliksin ja lisää myöhemmin varmasti tulee. Ennen Alfaa olen omistanut pari Fiat Puntoa, Nissan Almeran, Seat Altean, Opel Astran, nyt Alfan ja Pihaa YRITTÄÄ jakaa Skoda Superb työsuhde ( Omaksi en välttämättä hankkisi). Alfa on kyllä ottanut osansa perheessä ja sitä on käytetty lekurilla siinä missä perheen koiria. Alfa ostettiin Metroautosta puolenvuoden takuulla joka on kyllä ollut todella tarpeen. Muuten olisi huoltoliikkeen mukaan noin 4500e laskut menny omasta pussista. Ja ajattelinkin tervetuliaisiksi jakaa oman päiväkirjan syystä että asiat olisi voinut hoitua helpomminkin kuin seuraavassa

Ja olisin kiinnostunut myös missä PK seudulla olette käyttänyt autojanne huollossa?

Nyt alkaa mielestäni olla jo palautteen aika..

Ensimmäinen huoltoni liikkeessänne (myyvän autoliikkeen toimesta varattu) oli 120 tkm huolto,(suluissa olevat kuului kauppa sopimukseen:120km huolto aurauskulmat, uudet kesärenkaat, eteen uudet jarrusatulat, jarrulaikat ja palat, taakse uudet palat. Nämä hoitui ok.), ja samalla pyydetty tarkastamaanedestä ja takaa kuuluvaa kolinaa. Auto oli huollossa 4 viikkoa (ymmärrettävää koska osaa piti odotella käsittääkseni italiasta) Huolto tehty ja samalla löydetty vika imusarjasta. Imurarja vaihdettu. Samalla vaihdettu jarrut eteen. Asiakaspalvelija kehui huoltomiehen suomen parhaaksi alfa asiantuntijaksi ja että auto on huollossa niin pitkään koska ”tehdään se nyt kuntoon kerralla”. Huoltomies ei ollut havainnut mitään vikaa takana liittyen kolinaan.

Kun auton sain takaisin oli pohjapanssari väärin kiinnitetty ja roikkui.

Toiseen huoltoon toin autoni sen jätettyä minut tielle. Jäähdytinnesteet roiskui konehuoneeseen. Tällöin vika löydettiin ja jäätiin taas viikoksi odottamaan osaa. Samalla pyysin katsomaan taas sitä kolinaa auton alustasta, koska rengasliikkeessä minulle kerrottiin että jotain ihmeellistä siellä on. Kerroin että kolina kuuluu oikealta edestä ja takaa. Tuolloin löydetty ”täysin sökö” tukivarsi vasemmalta edestä, uusittu. Muualta ei löydetty vikaa. Ei myöskään öljyvuotoa havaittu. Kun ajoin autolla kotiin, kurkkasin pellin alle ja pohjapanssari puuttui kokonaan, myöskin sulakerasian ruuvit puuttui kokonaan.
Auto oli yön pihalla ja aamulla KAS, öljyä laatoituksella. Ilmoitin että tuon auton takaisin pohjapanssarin ja sulakerasian kiinnitystä varten. Ja samalla pyysin taas tarkastamaan sen samaisen öljyvuodon. Auto otettiin halliin ja kohta pyydetiin myös minut haliin, pojat eivät löytäneet vuotoa vieläkään. Kännykän valolla näytettyäni mekaanikoille mistä öljyä vuotaa, asiaa ryhdyttiin tutkimaan. Tilattiin uusi öljynlauhdutin ja auto oli taas viikon hullossa odottamassa osia.

Nyt auto ei vuoda öljyä ja toimi muutenkin hyvin. Kolina häiristi edelleen ja siksi päätin viedä sen autotohtorille, koska en suoraan sanoen enää luottanut mekaanikkojenne ammattitaitoon. No, KAS, raportissa korjauskehotus. Oikea ”koiranluu” aivan sökö, oikealta edestä ei tohtorin kanssa löydetty välystä mistään, se jääköön nyt mysteeriksi ja ilmoittaa itsestään paremmin myöhempänä. Miten on mahdollista, että jos valitan kolinasta takaa, KOLME KERTAA ei tätä edes tutkita? Autotohtori löysi vian heti! Samalla tohtori löysi omien sanojensa mukaan ”löytökorin” auton moottoritilasta. Isoja klemmareita ja jonkun kumitiivisteen.. toivottavasti nämä nyt ei eivät puutu jostain tärkeästä kohtaa...? Korjauskehoitus myös ODB järjestelmämuistissa vikakoodeja...

Auto kävi taas tuossa koiranluun vaihdossa ja vikakoodit oli nollattu, eli oletan että kun koodit vain nollataan, eikä selvitetä mistä johtuneet, niin ne ovat olleet jotain hetkellisen häiriön koodeja? Vaihdoin akun itse niin vikakoodit peräisin varmaan siitä?

Toivottavasti ei ollut pitkästyttävä tarina :)

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:shock: Millainenkohan on kyseisen huoltoliikkeen "keskivertoasentaja" jos tuo on paras?

Avatar
Jukka Järvinen
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Kesä 2013, 15:05
Car(s): Alfa Romeo 159 Q4

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Jukka Järvinen »

Selvennykseksi edelliseen... Kyseinen "päiväkirja" on siis palaute joka lähetetty huoltoliikkeeseen.

Avatar
Jukka Järvinen
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Kesä 2013, 15:05
Car(s): Alfa Romeo 159 Q4

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Jukka Järvinen »

winorloose: Samaa on tullut mietittyä itsekin.. :crazyeyes:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

PK Seudulla voi suositella esim. Auto Milanoa, PHT-Speediä (järvenpää) etenkin aavistuksen vanhempien kanssa, itse omaan hyviä kokemuksia Carpojat järvenpäästä.

Avatar
Jukka Järvinen
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Kesä 2013, 15:05
Car(s): Alfa Romeo 159 Q4

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Jukka Järvinen »

Millassiist hinta eroista puhutaan jos vertaa esim autokeskuksen tai deltan jos delta vielä tekee... niin esim määräaikais huolloissa? Pht on mulle uus nimi mut joskus on milanosta tullu thönniig käikäleitä ostettua.. :-)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Omat kokemukset rajoittuvat 156:een, mutta esim. Delta tarjosi jakopää + takapyöränlaakeri + ajoituksenmuunninrempalle 2.0TS:ään hintaa 2900eur, kun kaikki muut samalla hommalla 1300-1350eur... (AK:sta en edes kysynyt).

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Appiukoltani sain ensimmäisen alfan alleni ja sen jälkeen ihastuin heti. Appiukon alfalla pääsin tosin liian harvoin ajelemaan ja näin ollen tuli eteen pakollinen toimenpide. Oli ostettava alfa. Sellainen sitten tarttuikin käteen Espoon autokeskukselta eroon päästävien pinosta. Myyjä piti huolen että ymmärsin jääväni yksin tämän kanssa oston jälkeen, mutta minua ei pelottanut. Palo oli liian kova mekaanikon paperit taskussa ja hintakin sopiva vaikka pieniä korvauksia tulisikin. Nyt puolitoista vuotta myöhemmin pieniä korjauksia tehneenä olen vieläkin tyytyväinen ja niin on myös appiukko omiinsa ja nyt vävyynsä. :wink:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6681
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

RoniB kirjoitti:olen vieläkin tyytyväinen ja niin on myös appiukko omiinsa ja nyt vävyynsä. :wink:
Tervetuloa kaikillle uusille ja RoniB:lle erityisonnittelut hyvästä appiukkohankinnasta. ;-)

McGtv
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Elo 2013, 18:10
Car(s): Gtv 3.0
Paikkakunta: Tampere

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja McGtv »

Uus täällä. Terve vaan kaikille! Tällä hetkellä tallista löytyy saksasta vahingossa kärrätty gtv 3.0. Talvenaikana ois tarkotus laittaa kuntoon,.
You just feel Alfa, or you don`t. Simple as that.

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2850
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Stiletto kirjoitti:Morjens. Pitihän tämäkin kokea vanhalla iällä. Lähdin katselemaan mummolleni autoa ja satuin kauppaan missä lymyili musta Alfa. Hmm. Hetken istuttuani ratintakana voisin vaikka vannoa että se vihreä kärmes iski mulle silmää. Koeajolle oli päästävä. Huonosti nukutun yön jälkeen lähettiin paikalle poikani kanssa uudestaan. Myyjä tempas vehkeen käyntiin ja V6 ärähti hereille. Poikakin (13v) katsahti minuun ja sanoi että onpas aika miehekkäät äänet :-)

Ajaminen oli erittäin virkistävä kokemus. Viikko siitä ja uudestaan kauppaa hieromaan. Olin täältä lukenut pelonsekaisella tunteella kaikkea mahollista ja osasin tutkia ne sudenkuopat kyseisestä mallista...totta tosiaan kaikki tuntui hyvin tutulta: Takaovenkahva paskana, samainen takaikkuna ei avaudu...jne. Näistä huolimatta olin jo astunut liian pitkälle tähän suohon josta ei enää takasin voi kääntyä. Ostin auton. Plusaa oli se että auto on huollatettu jämptisti ja jakohihna vaihdettu ajallaan 60 kympin välein... Näköjään myös viimeisin käyttäjä oli armeliaasti vaihtanu ne perinteiset.. Ilmamassamittarin,tulpat,vesipumpun+jakorullat Ilmanlämpöanturin.

Työskentelen varaosamyyjänä tälläkin palstalla mainitussa ketjussa joten työnpuolesta pääsen vertailemaan jonkinverran tarjontaa eri osista. Tosin en halua niitä täällä kommentoida..vastata voin toki jos jotain yleistä tietoutta haluatte. Ymmärtänette tämän.

Suurin syy Alfan ostoon taisi olla se että soitan myös bändeissä räväkkää takaaa-ajomusaa (surf/spy/go-go instrua) ja musiikki on kuulunut elämääni kokoiän. Nuoruudesta muistan hämärästä kun uutisissa kerrottiin Sammy Babitsinin kuolleen liikenneonnettomuudessa...Auton nimihän oli tietty uutisoitu kissankokoisin kirjaimin " Suosikkilaulaja syöksyi kuolemaan Alfa Romeo urheiluautollaan" siitä se alfa jäi mieleen... Onhan mulla ollu mm. Camaroa, Dodge Ramia, yms järkiautoja ennenkin :-)

Ja niinkuin joku täällä osuvasti sanoikin: Alfalla ajaminen on kuin paneminen ilman kumia...jne
Koskaan ei tosiaan tiedä milloin se laukeaa.. Morjestamisiin kymenlaaksosta.
"Herra Stiletto"
Ps. Mummo jäi sitte tyystin ilman uutta kiessiä ..
Taisin käydä tällä viikolla aikaisemmin kyselemässä vetarin niveliä sulta. Sen verran kuulostaa tutulta tarinalta. Terve vaan tätäkin kautta.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

MakkiZ
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Elo 2013, 13:14
Car(s): 156 2.0 JTS -02
Paikkakunta: Kaarina

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja MakkiZ »

Terve!
Japsien ja Volvojen jälkeen tuli hommattua ekaa kertaa kakkosauto. Italialaisista ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta varoittelijoita ja "hulluksi haukkujia" kyllä lähipiiristäkin löytyy. Tosin eipä heilläkään juuri kokemuspohjaa varoituksilleen ole. Muutamaa kävin katselemassa ja lopulta kotiin tuli metallinhohtopunainen 2002 vuoden 156 2.0 JTS (Sedan). Alfa valikoitui oikeastaan hintansa takia. Kakkosautobudjetti oli niin tiukka, että jos ei halunnut loppuun ajettua niin vaihtoehdot olivat oikeastaa Fian Punto / Alfa 156. Veekutosta himoitsin, mutta koeajo tuollaisella 2.0 JTS:llä vakuutti voimat riittämään kakkosauton tarpeiksi. Jo nyt tuntuu edellisen T4:sen jäljiltä, että olisi se V6 pitänyt hankkia. Autolla on rullattu 162tkm, mutta tällä koneella vasta 81tkm. Olivat muuten huollossa rikkoneet koneen...

Auton ostin hämeenlinnasta (Itse asun Turun kupeessa) trokarilta oikein mukavaan hintaan. Lopetteli toimintaansa, kun oli mennyt hali alta (jää eläkkeelle). Sanoi, että hallin pitää olla huomenna tyhjä. No kohtuuhintaan auton sain, mutta on tässä vikojakin... Niin ja takuu taitaa olla samaa luokkaa kuin yksityiseltä ostaessa :) Uskoisin, että kun Alfan valot loppuivat näkymästä firman lopetuspaperit olivat jo postilaatikossa. Njoo tietoinen riski, mutta korjauksiin on jo nyt mennyt noin 400e. Vielä pitäis vaihdattaa jakohihna, öljyt, vasen pyöränlaakeri, maalauttaa helmat, saata motor failure kuriin, Bosen vahvisti (koitin ko ns. uunittaa ei auttanut kauaa), käsijarrukahvan krominappi (koko kahva), vaihdekepin nuppi, kuskin sisäkahvan jousi (koko kahva) yms. Eipä ole halpa kakkosauto pitää, mutta kyyti on hyvää. Niin ja sitten pitöisi eitenkin vielä vähän tuunailla. Vakionopeudensäädin ja värittömät sivuvilkut on jo asennettu. Korjausten jälkeen madallusta (iskarit+jouset), ja ISOMPAA vannetta ja rengasta.

Auton ostohinta alkaa varmaan tuossa vaiheessa olla jo lähes tuplattu :)

Bubba
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Syys 2013, 00:44
Car(s): 147 2.0ts
Logan MCV

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Bubba »

Terve vaan kaikille !

Menin sitten ostamaan jotain mikä sykähdytti. Alfa Romeo 147 vm.2003 tuli pihalle. Saa nähdä miten elämä tästä mullistuu :)

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Bubba kirjoitti:Terve vaan kaikille !

Menin sitten ostamaan jotain mikä sykähdytti. Alfa Romeo 147 vm.2003 tuli pihalle. Saa nähdä miten elämä tästä mullistuu :)
147:sta tämä tauti itselläkin lähti. Consider yourself infected!

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^^ Tervetuloa lahopäiden joukkoon, Bubba :-D

Laurra&pikkualfi
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Syys 2013, 12:21
Car(s): 156 sedan 2.0 -03

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Laurra&pikkualfi »

Liityin viimein :) alfa ollu pihassa jo pitemmän ajan.
156 sedan 2.0 -2003 ihana matkakumppani.

Avatar
Ricardo
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Ricardo »

Morjens kaikille! Vihdoinkin pihasta löytyy Alfa 156 sportwagon 2.0 TS -02.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onnea kaikille. Talvi Alfalla on yhtä hieno kokemus kuin kesäkin
Kuva

rautu
Viestit: 383
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:55
Paikkakunta: Sastamala

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja rautu »

Terve vaan kaikille tasapuolisesti täällä oleville :).
Tervehditään nyt kaikkia vielä, vaikka kesäkuussa tuli tähän forumiin liitettyä. Tuli hommattua heinäkuussa Alfa 75ts ja
sitä on tullut jonkin verran laiteltua jo ja lisääkin vielä pitäisi tehdä. Peltitöitä ja muuta hommaa on ollut, mutta kyllä
sillä vielä ajelee mainiosti. Tarkoitus on pitää lähes alkuperäisessä kunnossa ja hommata pikkuhiljaa tarvittavia osia mitä pitää vielä vaihtaa ehjiin. Alfa Romeo 33 1.5 v.85 oli eka autoni, kun kortin sain parikymmentä vuotta sitten.
Sen jälkeen on ollut muutamia autoja ja välillä oli 75ts joka oli oikein hyvässä kunnossa, mutta tuli myytyä kun oli muutama ostaja kiinnostunut. Sitten oli välillä vajaa vuoden 159 jts 2.2. Mut nyt tällä aattelin harrastusta aloitella ja täältä onkin kivasti löytynyt
neuvoja ja asiantuntemusta. Kiitos kaikille ja morjestellaan :-D .

neviriry
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Syys 2013, 09:39
Car(s): 156 2,5l V6
Paikkakunta: Kotka

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja neviriry »

Morjens.

Itse juuri liityin foorumille ja hankkisin juuri Alfa Romeo 156, 2.5l V6 moottorilla. :) Ensimmäinen autoni tämä nyt sitten on.
If I fail, if I succeed. At least I live as I believe.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tervetuloa ja onnea hienosta hankinnasta. Suoraan kuninkuusluokkaan sitten, jätit ne vajaapyttyiset välistä? ;) (seuraavaksi hankitkin sitten GTA:n :D)

Ja tervetuloa muillekin uusille, ei muuta kuin kuvia autoista Pic of my Car-ketjuun!

neviriry
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Syys 2013, 09:39
Car(s): 156 2,5l V6
Paikkakunta: Kotka

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja neviriry »

Aquatica kirjoitti:^
Tervetuloa ja onnea hienosta hankinnasta. Suoraan kuninkuusluokkaan sitten, jätit ne vajaapyttyiset välistä? ;) (seuraavaksi hankitkin sitten GTA:n :D)
Joo no mä en hirveästi perusta noista pienemmistä ;) Potkii mukavasti tuo 2,5 V6 ;) GTA'ta en ole vielä edes kokeillut. Kai sekin jossain vaiheessa pitää koettaa. :D
If I fail, if I succeed. At least I live as I believe.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

onko tänne nyt tullut uusia jäseniä oikein roppakaupalla vai kuvittelenko vain :shock: toivottavasti en kuvittele...hieno juttu ja tervetuloa vaan kaikille uusille Alfisteille....

Avatar
Lazzarella
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Syys 2013, 15:37
Car(s): Nykyinen Alfa: vielä kaupassa

Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTD Black Line Distinctive
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Lazzarella »

Morjens,

Tämmöinen tarinan Alfan ostosta:

Vuosien kuolaamisen jälkeen vihdoin pääsin eroon järkiperäisistä perusteluista ja ostin Alfan.

Ensin oli tarkoitus ostaa perheelle ns ykkösauto, mutta koeajojen jälkeen rouva totesi että 159 ei tule taloon ja "osta itsellesi Alfa jos kerran haluat" joten siirryin GT Alfojen avartavaan maailmaan. Ensin pyörin joitakin kuukausia nettiautossa mutta sieltä ei kuitenkaan sopivalla hinnalla haluamaani autoa löytynyt, joten käänsin katseeen etelämmäksi kohti arvoituksellista Saksan markkinaa. Aikani pyörittyäni mobile.de ja autoscout24 palstoilla löytyi musta GT 1.9JTD, blackedition tai sportiva mikä tämä nyt sitten onkaan, ja viikon pyörittelyn jälkeen lensin viime viikon maanantaina Saksaan ja ostin auton koeajon ja renkaan potkimisten jälkeen.

Päivä1. Tiistaina sitten hyppäsin autobaanalle ja lähdin ajelemaan kotia kohti, tarkoituksena ajaa SAksan, Tanska ja Ruotsin läpi ja tulla lautalla Suomeen, autobaanalla ensimmäisen kerran 190km/h ja ajoa takana noin 30km syttyi moottorin varoitusvalo, nokka kohti huoltamoa ja äkäinen soitto myyjälle, auto vikakoodin lukuun ja selitykset myyjältä "seissyt 3kk tallissa et voi kengittää heti vaan ajele ensin rauhassa ja jne" vikakoodin nollauksen jälkeen ja google translaterin käännösten missä vika oikein oli (huoltamon henkiläkunta ei puhunut englantia) taas tienpäälle ja kohti ensimmäistä yöpaikkaa Kielin lähellä, loppu päivä menikin sitten jo oikein hyvin.

Päivä2. Keskiviikkona oli tarkoitus ajaa n. 800km Ruotsiin yöksi. autobahnalla, jälleen noin 30km ajettuna, ihmettelin kun peilistä katsottuna kuivaan asfalttiin alkoi tulla märkää raitaa perässä apukuskin puolelta auton takaa, mutta auton edessä ei raitaa näkynyt (ajaessa). nykäisin levikkeelle ja huomasin että apukuskin eturenkaan lokasuojasta valuu öljyä pihalle -> navigaattorin ja puhelimen avulla lähin Fiat/Alfa huoltamo ja auto sinne ja ylös = öljyn jäähdytin haljennut :( . Varaosaa saatavilla mutta menee yön yli. Pohjois Saksassa jossain keskellä ei mitään ja yksi englantia puhuva myyjä liikkeessä. Sovittiin myyjän kanssa että huolletaan ja hän lupasi järjestää autokorjaamolta yöpaikan (sihteerit varaavat jostain hotellista yöpaikan) ja kuljetuksen hotelliin, autoliikkeen päällikkö lähti viemään hotelliin ja poikkesi matkalla, omatoimisesti pyytämättä, huoltamon kautta jotta sain olutta ostettua (olin maininnut aiemmin että nyt maistuisi tilanteeseen yksi tai useampikin olut :) ). No vaeltelin yhden päivän ja illan ja aamun pikku kaupungissa ja nautiskelin pari olutta erittäin siistissä hotellissa.

Pä'ivä3 Soittivat puolenpäivän aikaan ja tulivat hakemaan autolla hotellilta ja kuljettivat huoltamoon. Lasku maksuun ja auto alle. Se vähä vitutus mitä laskusta oli tullut kaikkosi ensimmäisen 5minuutin ajon jälkeen kun taas pääsi Alfan rattiin ja kaikki toimi ja auto tuntui edelleen aivan mahtavalta. Nyt se 800km Tanskan ja Ruotsin maanteitä edessä ja kohti Kalmaria. Tämä osuus olikin sitten tylsä kun kaikki toimi hyvin ja nopeus rajoitukset olivat voimassa :-D

Päivä4 Kalmarista Öölannin kautta tukholmaan ja Suomen lauttaan. taaskaan ei mitään ongelmia

Päivä5 Suomessa ja kaikki toimi taas kuin unelma. heinäkuussa Bella Italiassa käyneenä tiesin että kannattaa ajaa Lotilan tietä Turusta pohjoiseen joten kävin nautiskelemassa Mustiala - Akaa välin ja hymy oli korvissa

Kaikkine ongelmineen oli hieno reissu, hienoine maisemineen, kalliine ylimääräisine pysähdyksineen ja ennenkaikkiaan hienolla autolla ajettuine 2200km. En usko että tuota "seikkailua" olisi VAG konsernin autolla saanut aikaiseksi :-D
"You have to love Alfa's, it's the law" - Richard Hammond TopGear, 4C koeajolla

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

:-D nyt se sitten varmaan toimiikin pitkään kivasti kun on tottunut suhun (vierasti varmasn vähän aluksi) Onnea hankinnasta ja tervetuloa joukkoon!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Hieno roudtrippi. Itse ihastuin Alfaan samankaltaisella reissulla.
Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11240
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Lazzarellalle tervetuloa! Vaikeuksien kautta voittoon on raskaahko ja koeteltu, mutta lopulta palkitseva reitti.
Lazzarella kirjoitti: Ensin oli tarkoitus ostaa perheelle ns ykkösauto, mutta koeajojen jälkeen rouva totesi että 159 ei tule taloon
Saako kysyä että miksi rouva viisysin hylkäsi? Liian raskas ja kankea?
Lazzarella kirjoitti: Päivä1. Tiistaina sitten hyppäsin autobaanalle ja lähdin ajelemaan kotia kohti, tarkoituksena ajaa SAksan, Tanska ja Ruotsin läpi ja tulla lautalla Suomeen, autobaanalla ensimmäisen kerran 190km/h ja ajoa takana noin 30km syttyi moottorin varoitusvalo, nokka kohti huoltamoa ja äkäinen soitto myyjälle, auto vikakoodin lukuun ja selitykset myyjältä "seissyt 3kk tallissa et voi kengittää heti vaan ajele ensin rauhassa ja jne" vikakoodin nollauksen jälkeen ja google translaterin käännösten missä vika oikein oli (huoltamon henkiläkunta ei puhunut englantia) taas tienpäälle ja kohti ensimmäistä yöpaikkaa Kielin lähellä, loppu päivä menikin sitten jo oikein hyvin.
Minkä koodin laite antoi?
Lazzarella kirjoitti: Sovittiin myyjän kanssa että huolletaan ja hän lupasi järjestää autokorjaamolta yöpaikan (sihteerit varaavat jostain hotellista yöpaikan) ja kuljetuksen hotelliin, autoliikkeen päällikkö lähti viemään hotelliin ja poikkesi matkalla, omatoimisesti pyytämättä, huoltamon kautta
...
Pä'ivä3 Soittivat puolenpäivän aikaan ja tulivat hakemaan autolla hotellilta ja kuljettivat huoltamoon.
Näin huonon palvelun jälkeen teki varmaan kovasti mieli tinkiä puolet laskun loppusummasta pois :mrgreen:.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Dirty-Larry
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010

Ex. 156 2.0 JTS, 2005
Paikkakunta: Nummela

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Dirty-Larry »

Tervehdystä vaan! tässä on itse kyllä tullut foorumia luettua jo toista vuotta ja Afla ollut omistuksessa vuoden päivät..
Alfoilla tullut ajeltua joku 5 vuotta jo satunnaisesti (Appivanhemmilla oli aikaisemmin 156, 2.0ts ja myöhemmin 2.0jts)
Tämä jälkimmäinen Alfa meinasi lähteä myyntiin appivanhempien osalta ja itselläni ei sattunut olemaan omaa autoa, joten oli pakko tämä yksilö pelastaa itselleni.. Olihan Alfa jo vaikutuksen tehnyt aikaisemmin mutta vasta ostettuani sen omakseni taisin enemmän seota näihin italian unelmiin..
Nyt 156 on palvellut itseäni vuoden verran vaihtelevin menestyksin mutta kuitenkin mieltä miellyttäen, osaa on vaihdettu ja pintoja kunnosteltu mutta mielestäni se on ollut sen arvoista.. eihän toi jts mikään maailman nopein raketti ole mutta on se mielestäni melkosen kova peli 2 litran vapariksi, kiva välillä antaa vähän kyytiäkin mutkateillä..
Itsehän ajan työkseni taksia ja tulee uusia volvoja ja joskus mersuja ajeltua mutta kyllä se joka kerta hymyn nostaa korviin ku laittaa oman auton koneen tulille ja pienistä nitinöistä välittämättä ajo ei ole niin pehmeää kuin työkaluilla ajettaessa..

blue
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Syys 2013, 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja blue »

Tervehdys harrastajat!
Rekisteröidyin tänne "varmuudeksi" Alfan osto mahdollisesti kiikarissa.

Kokemusta Alfasta on vuosilta 1998-2001, silloin meillä oli -89 75TS, ja oli hauskin auto mitä ollut.
Sitten perhe kasvoi jne. tekosyitä että joutui ajamaan järki perheautoilla.

Nyt tekisi mieli hommata alkupään 159 farmarina( perheautoksi :-D ).

Mutta millä moottorilla, siinäpä pohtimista.
Kilometrejä tulee about 16-18 tkm. vuodessa ja iso osa tässä pääkaupunkiseudulla ja jonkun verran peräkärryn ja asuntovaunun vetoakin tiedossa.

Houkuttaisi kyllä käydä kokeilemassa "isoa" dieseliä, mikä niissä on jakohihnan vaihtoväli??

Näihin tunnelmiin...

Avatar
Polforea
Viestit: 11240
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tervetuloa blue!
blue kirjoitti:Mutta millä moottorilla, siinäpä pohtimista.
Koeaja ne mitä pääset ja päätä, minkä haluat. Ainakin ite noilla kilsoilla menisin puhtaasti fiiliksellä.
blue kirjoitti: Kilometrejä tulee about 16-18 tkm. vuodessa ja iso osa tässä pääkaupunkiseudulla ja jonkun verran peräkärryn ja asuntovaunun vetoakin tiedossa.
Viisysillä saa kiskoa 1500kg. Ainakin kaksnelkun nokilekan perässä sallittu maksimikuorma tulee ihan kiltisti.
blue kirjoitti: Houkuttaisi kyllä käydä kokeilemassa "isoa" dieseliä, mikä niissä on jakohihnan vaihtoväli??
Ymmärtääkseni 4v/120tkm. Jotkut lähteet väittää 5v/120tkm, mutta ymmärtääkseni/muistaakseni 4v on oikein.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
SMa
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Syys 2013, 09:26
Car(s): Brera -08

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja SMa »

Ciao!

Uusi forumilainen ilmoittautuu... Oma Alfa historia on alkujaan vuodelta 1999 jolloin hankin ensimmäisen 156 2.0TS:n, jolla tuli ajettua 150tkm. Sen jälkeen tapahtui yhtä sun toista :crazyeyes: ja auto vaihtui f -sanaan. Ei siitä sen enempään. Jokaisella on pimeä puolensa.

Paluu Alfaan oli 156 Sportwagon 2.0 JTS joka on vaihtunut vuosia sitten GT Coupe 2.0 JTS:n. Tällä autolla tein tänä kesänä pidemmän reissun, kun kesäkuun alussa suuntasin keulan kohti Kreetaa ja elokuussa sieltä takaisin Suomeen. Jos ja kun GT tarkoittaa Gran Turismoa, niin oma mielipiteeni on, että GT on juuri sitä. Mukava auto ajaa 800 km päivätaipaleita. Ja se ei tarkoita Gran Takapenkki - sekin on kokeiltu appivanhempien kanssa :) Ja juu senkin irstaat :oops: , tarkoitin matkustustamista siellä.

Nyt on hiipinyt mieleen auton vaihtaminen. Nettiautossa näyttäisi olevan neljä Breraa 3.2 V6 Q4 versiona. Onkos foorumilaisilla niistä tietoa?

SMa

Avatar
Ramsester
Viestit: 254
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): 159 2,2 JTS -06
GTV 2.0 V6 TB -99
Fiat Grande Punto 1.4 Starjet -08
Fiat Bravo 1.4 TJET -08
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Terve vaan täältä Lappeenrannan suunnaltakin.

Olen myöskin ajellut Fiateilla melkein koko ikäni ja nököttäähän tuossa pihalla vieläkin Bravo. Ykkösautoksi tuli hommattua kesällä 156 V6. Lisääntyi taas moottorin sylinterien määrä yhdellä. Edellisessä Mareassa oli 5 :)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6681
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

5-pyttynen Marea, se 2.0? Mulla oli 115 Weekend vm. 2000. Kolmelapsiselle perheelle halpa, mutta tilava. Vaihdoin sen 130 Stilo monivankkuriin ja sen Cromaan. Sitten piti pojalle saada ensiauto ja lopputulemana on toi nykyinen (silläkin menovesi vaihtui liuottimeen ja mukimäärä noúsi kahdella n. 18 kk sitten).

Tervetuloa taloon.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Viispyttynen on tosiaan se kaksilitrainen, mallimerkinnältään lienee 155.
^^Tervetuloa, itsellänikin taudinkuva on mennyt Fiatin (ja Lancian) kautta Alfaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Wessie
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Wessie »

Jonkun aikaa on tullut foorumilla notkuttua sen enempää kirjoittelematta mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Tänä kesänä kolmen vuoden projekti harrasteauton löytämiseksi kulminoitui vihdoin, ja käyttöpassatin kaveriksi löytyi Seinäjoelta 98' GTV 3.0 V6 (Foorumin käyttäjän "Tomiso" entinen auto). Nyt on ensimmäinen ajokausi ohi, noin 5000km takana ja Alfa peitteen alla talviunilla. Toivon mukaan viimeistään joulukuussa löytyy aikaa nostaa auto pukkien päälle ja alkaa syvällisemmin tutkia sen sielunelämää. Pikkurassausta on ehtinyt olla juuri sopivasti, mutta tähän mennessä kaikki tarpeellinen on toiminut odotetusti.

Koetan jossakin vaiheessa löytää aikaa kirjoitella tarkemmin ja kuvien kanssa harrastuksen etenemisestä.

-W-
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford

Avatar
Macela
Viestit: 2637
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Täältä pirkanmaalta morot!

Toistaiseksi tullut vain luettua näitä foorumeita. Nyt hankinnassa se ensimmäinen oma auto kun ajokortti nyt reilun vuoden ollut ja Alfaan tähdätään.

Siittä asti kun autoista on mitään ymmärtänyt, niin Alfa Romeo on kiinostanut, ja nyt viimeaikoina ihan tosissaan ruvennut kattelemaan muutamia eri malleja.

164 ollut "meillä kotona" joskus, ja siittäpä tämä Alfa Romeo kiinostus taitaa johtuakin, vaikka Porsche 924 ja Preludekin ollut niin kyllä se Alfa jotenkin mielenkiintosin noista oli.

164 ja 75:lle alkaa ikää jo kertyyn ja melkeimpä harrastepeleiksi noi menevät.

"Järkevämpänä" vaihtoehtona Farkkumallinen 156 uudemmalla sisustalla kiinostaisi, mutta taas 3000€ budjetti rajaa melko paljon, joko farkkukorimallin taikka uudemman sisustan pois.

Alfa Romeo merkkinä kuulemma ei niin luotettava kuin monet muut merkit, mutta onko tämä vain Essonbaari -juttuja. Onhan toki niin että se harmaa Corolla on varmempi, mutta uskon että Alfan ajonautinto, muotoilu yms. korvaa sen vaivan mitä mahdollisesti ylläpitäminen tuo.

Toistaiseksi en löytäny sopivaa topiccia missä voisi vähän syvemmin kysellä kaikista Alfa -malleista.

Anyways, meni jo vähän aiheesta ohi, mutta katotaan mitä tapahtuu :)
Viimeksi muokannut Macela, 02 Joulu 2018, 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ramsester
Viestit: 254
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): 159 2,2 JTS -06
GTV 2.0 V6 TB -99
Fiat Grande Punto 1.4 Starjet -08
Fiat Bravo 1.4 TJET -08
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Joo viispyttynen oli 2-litranen Marea HLX. Ihan kiva peli sekin, mutta kyllä tuo vinkkelikutonen on hyvä peli.

Voi olla, että tulee vaihto toiseen samanlaiseen eteen. Eräs kauniimman sukupuolen edustaja päätti tulla parkkipaikalta kylkeen. :( Vakuutusyhtiön edustaja kertoi korjauksen maksavan auton hinnan verran...

Vastaa Viestiin