Terveisiä Alfojen kotimaasta!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Terveisiä Alfojen kotimaasta!

Viesti Kirjoittaja Volante »

Käytiinpä näyttämässä Alfalle sen kotikontuja ja ajeltiin sitten enemmänkin Italiassa, lähinnä Toskanassa. Matkaa kertyi 11 677 kilometriä. Keskikulutus oli 8,35 l/100km. Bensa on Italiassa lähes samoissa hinnoissa kuin Suomessa. Reissun halvin bensa, 0,757 euroa, oli Luxemburgissa.
Hyvin tuntui Alfa viihtyvän kotikonnuillaan. Pelasi moitteettomasti, totta kai. No, pysäköinti sikäläisissä ahtaissa nurkissa ei aina ollut ihan helppoa. Ilmastointi oli poikaa lämmön noustessa lähes päivittäin yli 30 asteen.
Sikäläiset 156:t ovat lähes poikkeuksetta JTD-mallia. Carabinierillä näyttää olevan virka-autoina 1,8 TS -koneita.
Tehtiin 20 000 km määräaikaishuoltokin siellä. Huolto valtuutetussa korjaamossa maksoi tasan 100 euroa, mihin sisältyi yksi ajovalon polttimokin. Sama huolto maksaa tietääkseni Delta-Autossa 275 euroa, joten jossain on pahasti ilmaa välissä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Oli varmasti upea reissu! Itse olen ajatellut jotain samanlaista.. Varsinkin Toskanassa käynti kiinnostaa, pitäisi olla upeaa seutua?

Tuliko napattua valokuvia?
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Viesti Kirjoittaja Volante »

Scuore sportivo kirjoitti:Oli varmasti upea reissu! Itse olen ajatellut jotain samanlaista.. Varsinkin Toskanassa käynti kiinnostaa, pitäisi olla upeaa seutua?

Tuliko napattua valokuvia?
No oli tosiaan! Ikimuistettava, ehdottomasti. On todella upeaa seutua, mielestäni parasta Italiaa. Voisin vaahdota siitä vaikka kuinka, mutta ei taida sopia tälle foorumille. Voin kuitenkin antaa privaatisti vinkkejä, jos kiinnostaa.
Kuvia tuli napattua, vaikka sattuikin toinen kamera hajoamaan sopivasti.
En ole kuvia ehtinyt vielä yhtään plokkaamaan, mutta tässä nyt muutama:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Volante kirjoitti:No oli tosiaan! Ikimuistettava, ehdottomasti. On todella upeaa seutua, mielestäni parasta Italiaa. Voisin vaahdota siitä vaikka kuinka, mutta ei taida sopia tälle foorumille.
Kyllä tänne yleiseen keskusteluun Italia-hehkutus sopii erinomaisesti, anna tulla vaan. Itsekin pitäisi keväällä mennä ensimmäistä kertaa käymään.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Lomille lomps!!!

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Itse olen menossa Hangosta Saksaan lautalla, ja sieltä Berliinin kautta Etelä-Ranskaan parin viikon päästä. Olin pari vuotta sitten viimeksi autolla Pohjois-Italiassa, ja hintataso on aika paljon kalliimpi (kalliimpi kun Suomessa) kun Ranskassa. Kohtuutasoisen hotellihuoneen saa Ranskan rivieralta 55 euroa/yö ja vartioitu autopaikka hallissa kuuluu hintaan (Antibes). Saa Alfa laukata vapaasti Saksan baanolla.

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Re: Lomille lomps!!!

Viesti Kirjoittaja Volante »

Fratello kirjoitti:Itse olen menossa Hangosta Saksaan lautalla, ja sieltä Berliinin kautta Etelä-Ranskaan parin viikon päästä. Olin pari vuotta sitten viimeksi autolla Pohjois-Italiassa, ja hintataso on aika paljon kalliimpi (kalliimpi kun Suomessa) kun Ranskassa. Kohtuutasoisen hotellihuoneen saa Ranskan rivieralta 55 euroa/yö ja vartioitu autopaikka hallissa kuuluu hintaan (Antibes). Saa Alfa laukata vapaasti Saksan baanolla.
Tulin paluumatkalla Ranskan kautta. Provence on tosi upeaa seutua.
Nuo hintavertailut ovat vähän vaikeita. Itse teen niitä harrastuksekseni sekä koti- että ulkomailla, ja kokemuksesta tiedän, että relevantti vertailu on lähes mahdoton. Mitä vertailee, mistä ostaa, tuotteet ja palvelut aivan erilaisia jne. Esim. kun Toskanassa perunat ja tomaatit olivat keväällä kalliimpia kuin Suomesta lähdettäessä, ne toisaalta olivat myös aivan eri tasoa: perunat uutta satoa, tomaatit aivan eri kasviksia kuin täkäläinen hapan väkisinkasvatettu tavara. Hotellihuoneen sai jopa Venetsiassa 50 eurolla, vaikka kaupunki on tunnetusti Italian kalleinta tasoa. Grillikana maksoi Toskanassa kuutisen euroa, Provencessa yksitoista. Tarkoitan vaan, että hintavertailun saa juuri sellaiseksi kuin itse haluaa. Missään tapauksessa erot eivät ole niin huomattavat, että sillä olisi ratkaisevaa merkitystä elämisen kannalta. Merkittävämpiä eroja on joissakin palveluissa. Mainitsin aikaisemmin Alfan huollon, joka Italiassa oli runsas kolmasosa Suomen hinnasta. Valokuvat kehityttää kolmanneksen halvemmalla kuin Suomessa. Ja joka päivä ihmettelin kahviloita, joissa on sekä hyvä palvelu että maukkaat antimet, ja hinnat tuntuvasti kotimaan kolkkoja huoltisbaareja halvemmat. Hintavertailua vaikeuttaa tietysti vielä alkoholi, jonka hinta saa suomalaispään yhä pyörälle. Halpa viini alle 50 senttiä litra jne.
Ja tuo "saa Alfa laukata vapaasti Saksan baanolla" taisi olla ironiaa: kovin on tukkoista meininki monin paikoin noilla "vapailla teillä". Mieluummin poikkesin niiltä ihmisten ilmoille. Mutta makuja on monia. Hyvää matkaa!

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Re: Lomille lomps!!!

Viesti Kirjoittaja GTA »

Fratello kirjoitti:Itse olen menossa Hangosta Saksaan lautalla, ja sieltä Berliinin kautta Etelä-Ranskaan parin viikon päästä. Olin pari vuotta sitten viimeksi autolla Pohjois-Italiassa, ja hintataso on aika paljon kalliimpi (kalliimpi kun Suomessa) kun Ranskassa. Kohtuutasoisen hotellihuoneen saa Ranskan rivieralta 55 euroa/yö ja vartioitu autopaikka hallissa kuuluu hintaan (Antibes). Saa Alfa laukata vapaasti Saksan baanolla.
Antibesiinko olet tulossa?! Ilmeisesti tunnet paikkoja ja tapoja jo ennestään, mutta ehkäpä juuri sen vuoksi pieni ystävällinen varoitus: tämä paikallinen (siis Ranskalainen) tämän vuotinen liikenneturvallisuuskampanja on purrut aika "pahasti" liikennekulttuuriin. Nopeudet on tippuneet, kun todennäköisyys jäädä ylinopeudesta kiinni on kasvanut nollasta jo aika merkittäväksi. A8:llakin (se Antibesin ja Nicen ohi Italiaan menevä motari) on tutkia ja Nizzan promenadilla nopeuskameroita. Entinen hupihauska Grasseen menevä "penetrante" on myös paha sakkorysä nykyään. Siispä varo vähän. Suomeen verrattuna nopeustoleranssi on tietysti edelleenkin väljä, joten nipottaa ei tartte!
Niin, on se liikenneturvallisuuskin parantunut: kuolleita 30% vähemmän kuin vuosi sitten!

Ja tervetuloa Côte d'Azurille!

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Kiitos kutsusta Antibesiin.

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Olen yleensä käynyt automatkalla vähän aikaisemmin kesällä mutta nyt lähden poikkeuksellisesti heinäkuussa. Tiet ovat tosi tukkoiset ja ainakin rivieralla sain viimeksi varata tosi reilusti aikaa. Elokuu taitaa olla vielä ruhkaisempi (kokemusta ei ole). Tosin muuta kun aikaa ei lomalla olekaan. Hintavertailu on niin kuin ilmaisitte ihan fiiliksistä kiinni. Taisi viimevuonna Milanon keskustoiden kuppiloiden minimaaliset oluet maksimaalisilla hinnoilla jurppia. Gardalla on ihan kohtuulliset hinnat johtuen varmaan siitä että paikka on täynnä Saksalaisia.

Ps. GTA. Monesko, vai pitäisikö sanoa monesko pisin aluksesi on Antibesin huvivene satamassa?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Hintatasoista sen verran että omien kokemusteni mukaan pohjois-Italiassakin hinnat vaihtelee paljon. Torino on jäänyt mieleeni varsin kohtuuhintaisena paikkana noin "keskimäärin", kun taas Milano on yksi kalleimmista kaupungeista missä on tullut käytyä. Esimerkkinä tällainen elinärkeä perusasia, eli pieni olut eräässä baarissa: 15 euroa!!! Noh, palvelu oli kyllä a-luokkaa, mutta emme kuitenkaan viitsineet ihan lärvejä siinä paikassa vetää 8)

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Re: Kiitos kutsusta Antibesiin.

Viesti Kirjoittaja GTA »

Fratello kirjoitti:Olen yleensä käynyt automatkalla vähän aikaisemmin kesällä mutta nyt lähden poikkeuksellisesti heinäkuussa. Tiet ovat tosi tukkoiset ja ainakin rivieralla sain viimeksi varata tosi reilusti aikaa. Elokuu taitaa olla vielä ruhkaisempi (kokemusta ei ole). Tosin muuta kun aikaa ei lomalla olekaan. Hintavertailu on niin kuin ilmaisitte ihan fiiliksistä kiinni. Taisi viimevuonna Milanon keskustoiden kuppiloiden minimaaliset oluet maksimaalisilla hinnoilla jurppia. Gardalla on ihan kohtuulliset hinnat johtuen varmaan siitä että paikka on täynnä Saksalaisia.

Ps. GTA. Monesko, vai pitäisikö sanoa monesko pisin aluksesi on Antibesin huvivene satamassa?
Elokuu on tosiaan tukkoista aikaa - varsinkin rantatiet on toivottoman tuskaisia. Kun poistuu takamaille, alkaa liikenne vetää, ihmiset muuttua ystävällisimmiksi ja hintatasoa tippua kolmasosaan. :mrgreen: Itse asun takamailla ja vain käyn duunissa täällä "rannempana".

Tässä muuten yksi hyvä rasti matkalle: etsi Cannesista brasserie, jossa on koko rivieran töykein palvelu yhdistetty huippukorkeisiin hintoihin. Nimi muistuttaa jotain kaupunkia naapurivaltiossa :mrgreen:

Jaa niin tämä jahti siellä satamassa... muutama elinaika taitaa vielä mennä säästellessä ennen sen hankintaa.

pete
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Huhti 2003, 01:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja pete »

Olen lähdössä perheineni Heinäkuun 12. Alfalla Italiaan. Ensin Finjetillä Saksaan ja siitä nokka kohti saapasmaata. Tarkoitus olisi ainakin Gardalla saakka käydä. Aikaa on nelisen viikkoa, että saa nyt sitten nähdä jos jaksaisi pidemmällekin reisata. Toscana kyllä kiinnostaisi myöskin. Toi huolto homma kyllä herätti kiinnostuksen teettää omankin auton huolto siellä. Kaikki vinkit ovat kyllä tervetulleita. Viimeksi olen käynnyt Italiassa yli kymmenen vuotta sitten reilaamalla. Ihmetyttää vaan miten saamme kaikki vaimoni suunnittelemat matkatavarat mahtumaan 156 konttiin täytyy varmaan ottaa kärry perään :-D

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Viesti Kirjoittaja Volante »

pete kirjoitti:Olen lähdössä perheineni Heinäkuun 12. Alfalla Italiaan. Ensin Finjetillä Saksaan ja siitä nokka kohti saapasmaata. Tarkoitus olisi ainakin Gardalla saakka käydä. Aikaa on nelisen viikkoa, että saa nyt sitten nähdä jos jaksaisi pidemmällekin reisata. Toscana kyllä kiinnostaisi myöskin. Toi huolto homma kyllä herätti kiinnostuksen teettää omankin auton huolto siellä. Kaikki vinkit ovat kyllä tervetulleita. Viimeksi olen käynnyt Italiassa yli kymmenen vuotta sitten reilaamalla. Ihmetyttää vaan miten saamme kaikki vaimoni suunnittelemat matkatavarat mahtumaan 156 konttiin täytyy varmaan ottaa kärry perään :-D
Hauska kuulla! Toscanaa suosittelen ehdottomasti. Gardasta ei mielestäni riitä moneksi päiväksi, kovin on turismin läpitunkemaa, kaunista seutua toki. Toscanaan pöräyttää "Autostrada del Sole":a hetkessä, ja pääsee upeisiin maisemiin. Ajapa Toscanassa vaikka niitä Pienzan ja S.Quirico d'Orcian teitä, on kauniit maisemat. Käy Cortonassa, Montechiellossa, Montepulcianossa, Montalcinossa jne. Viehättäviä keskiaikaisia kukkulakaupunkeja. Entäs sitten Siena! Firenze on oman messunsa arvoinen, sinne ei ehkä kannata ihan pikimmiten mennä ollenkaan, vaatii pitemmän ajan. Liikenne on mukavaa ja melko rauhallista Toscanan teillä. No, omituisia ohituksia esiintyy. Ja pysäköinti on ainainen pulma, varsinkin kun haluaa säästellä Alfan peltejä.
Ise asuimme Sinalungan kaupungissa, pieni turisteista vapaa kukkulakaupunki, josta lyhyt matka kaikkiin em. kaupunkeihin. Tavallinen kaupunki, jossa tavallista toscanalaista elämää, me ainakin pidimme.
Mukavaa, että hintavertailusta sikisi näinkin vilkas keskustelu. En pidä kovin oleellisena paljonko pieni olut maksaa Milanon keskustan kalliissa baareissa - niihin meneminen on oma valinta. Itsekin kävimme Venetsiassa kahvilla Florianissa; kaksi kahvia maksoi 14 euroa. Tiesimme sen kuitenkin ennestään ja olimme sitä mieltä, että haluamme sen maksaa.
156:n kontti oli muuten menomatkalla aivan täynnä - paluumatkalla oli jo takapenkkikin pullollaan...

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Garda

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Itse olin juuri pari vuotta sitten Gardalla läpikulkumatkalla. Aikaisemmin (noin 8 vuotta sitten) asustelin pitempiä aikoja (2-3 viikkoa) leirintä-alueilla ja vietin lomani käytännössä sielä. Nyt ainakin 2 vuotta sitten laskeskelin vastaantulevista autoista että viidestätoista oli yksi ei-Saksalainen (virvoitusjuoma jakeluauto) ja saksan kielellä pärjää paremmin kun englannilla. Alue on hienoa, ja auton takapaksi muuttuu helposti viinipaksiksi. Veronassa kannatta tehdä päiväretki. Itse ajoin myös Cortinan kautta ja näköalat oli todella hienot poislukin noin 4 kilometrin tunnelia jossa se oli aika yksitoikkoinen. Yhtenä mieleenpainuvimpana kokemuksena oli katsella Garda eteläpäässä Sirmione-Salo etappia Giro:sta 2001. Tänävuonna on sitten aikeissa tutustua pyöräilyklassikkoon, eli Tourin vuoristoetappia L'Alpe d'Huez:iin. Asian tiimoilta kysyisinkin GTA:lta olisiko hänellä tietoa milloin tiet menevät kiinni ja milloin kannatta startata Grenoblen majapaikasta. Tourin toimistosta ei E-maileihin ole vastailtu?

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Re: Garda

Viesti Kirjoittaja GTA »

Fratello kirjoitti:... kysyisinkin GTA:lta olisiko hänellä tietoa milloin tiet menevät kiinni ja milloin kannatta startata Grenoblen majapaikasta. Tourin toimistosta ei E-maileihin ole vastailtu?
En valitettavasti osaa auttaa, itse en ole Giroa seurannut. Tuo e-mailiin vastaamattomuus johtuu varmaan siitä, että eihän ne vielä itsekkään tiedä koska tiet suljetaan. Sulkuaika alkaa sitten kun järkkärit ja kyläpoliisit lounaalta ehtii paikalle :mrgreen:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ensi kesänä voisi taas lähteä...

Onko kenelläkään kokemusta/vinkkejä firmoista/yksityisistä immeisistä, jotka vuokraisivat taloa/loma-asuntoa Italiasta. Interhome on tuttu jopa oman kokemuksen kautta, mutta onko muita hyviä?

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Myös minä olen ajatellut lähteä Alfaa ulkoiluttamaan. Jos vaikka suuntais nokan kohti Grenoblea, missä on tullut asuttua vuoden verran. Pitääkin tässä aloittaa vanhojen kavereiden häiriköinti, jotta saan pään katon päälle! Ja minä niin RRRakastan autobahnoja, ihan syke nousee pelkästä ajatuksesta painaa vasenta kaistaa RS6:sen näytellessä vasenta vilkkua takapuskurissa... :mrgreen:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Lukaali ja lennot hommattu - kesäkuun alussa kaksi viikkoa Marchessa! Ei hassumpaa, olisipa jo kesä.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Postaanpa tänne itsekkin, kun tuli kyselyikä takaisin aiheeseen sopien:

Lentobonuksia pitäisi hävittää ja kohteeksi on valittu Rooma (listalla olleista "paras" kohde)
Mitään kokemusta milloin tuonne kannattaisi mennä? Huhtikuu -> Syyskuu on mahdollista matka-aikaa.

Selviääkö vuokra-autolla hengissä ulos kaupungista jos haluaisi poiketa maaseudulle?

1vk vs 2vk?

Avatar
Maunu
Viestit: 3502
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Viime vuonna tuli kaksi kertaa käytyä Milanossa auton haku reissulla. Liikenne on hallittua kaaosta. Hyvin antavat tietä ja homma pelaa kunhan ei jää "nussimaan" vääriin paikkoihin. Paikallinen kulttuuri antaa jopa "luvan" pysäköidä auton keskelle tietä hätävilkut päällä muutamaksi minuutiksi. Hauskempaa siellä on ajaa kuin koti Suomessa. Aina on autot tulleet Suomeen asti ehjinä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ruokoton kirjoitti: Mitään kokemusta milloin tuonne kannattaisi mennä? Huhtikuu -> Syyskuu on mahdollista matka-aikaa.
Heinä- ja elokuuta ainakin kannattaa välttää. Todennäköisesti tuskaisen kuuma ja hirveästi turisteja. Joku toukokuu voisi olla aika ideaali.

Ruokoton kirjoitti:Selviääkö vuokra-autolla hengissä ulos kaupungista jos haluaisi poiketa maaseudulle?
Italiassa on ihan mukava autoilla, vaikka liikenne välillä kaoottiselta vaikuttaakin. Itse olen ajellut lähinnä maaseudulla ja siellä ajaminen on rentoa ja helppoa. Mitä nyt välillä on joku Panda kiinni takapuskurissa.

Suuremmissa kaupungeissa meininki onkin sitten toisenlaista. Firenzessä meni kyllä ihan oikeasti hermo. Kaistoja ei tuntunut olevan ollenkaan ja päriseviä skoottereita meni joka suuntaan sata lasissa. Isommissa kaupungeissa meno on varmaan monin verroin hurjempaa, joku Napoli on varmaankin kamalin.

Mutta kuten Maunukin jo sanoi: vilkkua ja kaasua käyttämällä selviää kyllä. Lisämausteeksi vähän tööttäilyä ja ikkunasta heiluttelua, niin homma sujunee ihan mallikkaasti. Vaikuttaa muuten Suomessa ajaminen aikamoiselta köröttelyltä Italian meininkiin verrattuna.

Avatar
Maunu
Viestit: 3502
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Juu ne skootterit unohtui kokonaan. Ne on sitten tosi kivoja kun joka suunnasta tuppaa joku mopo kaksi päällä eteen tai sivulta ohi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Maunu kirjoitti:Juu ne skootterit unohtui kokonaan. Ne on sitten tosi kivoja kun joka suunnasta tuppaa joku mopo kaksi päällä eteen tai sivulta ohi.
Käyppä Kiinassa, siellä tuuppaa pari enemmän.... :mrgreen:

joo, mutta pitäs ens kesänä mennä kans tuonne Italian maisemiin ,luultavasti Alfa pärähtää siihen suuntaan..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Olen tässä yrittänyt löytää vuokra-autoa kahdeksi viikoksi. En muistanutkaan, että vuokraaminen on näin tyyristä: esimerkiksi Focus farkku reilut 630 euroa (siis 2 viikkoa). Thesis olisi sitten jo päälle tonnin (eli enemmän kuin kolmen hengen lennot tai kahden viikon talovuokra) ja kuitenkin kännyyn lykättäisiin jonkun unettavan saksanseisojan avaimet. Myös AR 157 löytyy listoilta - lienee joku uusi malli.

Sassicaialla taitaa olla tuoreinta kokemusta: muistatko paljonkos 159 kustansi?

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

159 1,9 JTDm oli Europcarilla 96e + vakuutus eli 132e 2 päiväksi ilman kilometrirajoitusta. Kannattaa katsoa Europcarin sivut, niillä on joku kampanja Alfan kanssa. Minusta tuo oli aika halpa, kun kesällä Nizzassa twin-go maksoi 60e päivä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kiitti vinkistä. Kaksi viikkoa, Ciampinon kentältä noudettuna & palautettuna, lastenistuimella varustettuna 633,05€. Ei ihan paha - itse asiassa pitääpä melkein varata ellei joku keksi parempaa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3502
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Noilla vuokrahinnoilla en enää ihmettele kaveriani kun se ostaa aina Italiasta auton mennessään sinne pariksi viikoksi. Ajaa sen sitten reissun loputtua Suomeen ja myy pois. Halvaksi käy.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Joo, aika huiseja on hinnat. Mutta toisaalta vielä halvemmaksi tulee, jos ei lähde kotoaan mihinkään.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Siinähän se kaksi viikkoa vierähti sukkelaan Le Marchen antimien parissa. Pieniä kaupunkeja ja kyliä kolutessa ja vallan erinomaista ruokaa syödessä aika meni rattoisasti ja tulipa sitä yhtenä päivänä ajettua merellekin. Ehdottoman suositeltava alue. Vähintäänkin Toscanan veroisia, aavistuksen jylhempiä näkymiä (mutta ei tietenkään Firenzen/Sienan taideaarteita), mutta turisteja ei juuri ollenkaan. Kahden viikon aikana törmäsimme tasan yhteen englantia/saksaa/ranskaa puhuvaan tarjoilijaan, joten italian kielen alkeet on syytä hallita, jos noille seuduille mielii.

Alfaa emme sitten vuokranneet, vaan matkaa taitettiin Focuksella. TD oli tavallaan ihan väkevä, mutta vetoalue oli kyllä ihan naurettavan kapea. Meinasi tulla tippa linssiin, kun istahdin reissun jälkeen 156:n kabiiniin. Laatuvaikutelma, fiilis, kaikki aivan toisesta maailmasta. Olo oli kuin kotiin palatessa.

Canon laukesi matkan aikana noin 900 kertaa...

hmk
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 11:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hmk »

11 aamua ja lento lähtee Roomaan ja siitä sitten ajamalla Toscanaan. EOS on tulossa mukaan, saapa nähdä pääseekö itse 900 kuvaan. 1Gb kortin saa tyhjentää 10 kertaa läppärille. Pitää jo varmaan ottaa tyhjiä DVD-levyjä mukaan :? Viikko tarkoitus viettää. Laitan sitten gallerian pystyyn ja linkin tänne.

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Vittorio Jano kirjoitti: Canon laukesi matkan aikana noin 900 kertaa...
Entäpä kuvaaja? :lol: Sori...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Anthon: Ei kertaakaan.

hmk: Itse näppäilin kuvat enimmäkseen M-kokoisina. Ovat ihan riittäviä moneen käyttöön, ellei sitten jotain seinänkokoisia vedoksia halua teettää. Kahden gigan kortille jäi hyvin tilaa, mutta lataaminen konelle kesti kauan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

kuinka isoja kuvia tuommosilla kameroilla pitäisi saada?
Itselläni oli tarkoitus tehdä iso muotokuva seinälle (ajatuksena oli jotain luokkaa 100cm*40cm). Näppäsin kuvan Canonin D60:sellä raakadatana, mutta kuvasta ei saa kuin 40cm pitkän (resoluution ollessa silloin vielä jotain 110dbi:n luokkaa), olin vähän pettynyt :( . Minkälaisilla kameroilla tommoset isot kuvat sitten otetaan??

hmk
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 11:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hmk »

Tapaan kuvata RAW:na ja ne on EOS350D:llä n.8,3Mb/kpl... Jotain 120 kuvaa siis 1Gb kortille. Pitää ostaa toinen..

Epezi: Tuollaiseen lakanaan tarvitsee jo speciaalimpaa ammattivehjettä! Jos kohde on staattinen niin kokeile panoramaa. vaikka 3 kuvaa sivusuuntaan ja 2 pystyyn. D60 Canonilla tuo kuva olisi jo 6x6,3Megapikseliä= 37,8 :o

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Vittorio Jano kirjoitti:Anthon: Ei kertaakaan..
Ja reissu kesti kaks viikkoa? WTF? :lol:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

hmk kirjoitti:Tuollaiseen lakanaan tarvitsee jo speciaalimpaa ammattivehjettä! Jos kohde on staattinen niin kokeile panoramaa. vaikka 3 kuvaa sivusuuntaan ja 2 pystyyn. D60 Canonilla tuo kuva olisi jo 6x6,3Megapikseliä= 37,8
No nyt tuo on jo myöhäistä, mutta täytyy tuota miettiä mahdollisessa seuraavassa kerrassa, kiitos tiedosta.

edit: joo, elikkä kuva on pitkulainen, eli toi mikä on tuossa avatarissa :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Isoin vedon, mitä 350D:n 8-pikselin kuvasta olen teettänyt on pitkältä sivultaan noin puolimetrinen ja se lienee aikalailla maksimi? Mutta kuvausaiheesta jatkettakoon valokuvausketjussa, jos aihetta vielä on.

Vastaa Viestiin