Maserati-Perheellisen valinta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ghibli Open Cup.
http://youtu.be/1Svmx-32tg8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ghibli-action alkaa 4:08 kohdalta.
Moottorin koodi oli kaksilitraisissa AM577, 2.8-litraisissa AM574. Tuosta 2.8-litraisesta oli sitten vielä Japani versio samalla koodilla, mutta eri eculla.
-J
http://youtu.be/1Svmx-32tg8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ghibli-action alkaa 4:08 kohdalta.
Moottorin koodi oli kaksilitraisissa AM577, 2.8-litraisissa AM574. Tuosta 2.8-litraisesta oli sitten vielä Japani versio samalla koodilla, mutta eri eculla.
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
http://www.autoedizione.com/specificati ... ttroporte/" onclick="window.open(this.href);return false;
siitä vaan Alfaan uusi V6nen
siitä vaan Alfaan uusi V6nen
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Mielenkiintoinen päivä..
Kävin moikkaamassa Suomen ainoa Karifin omistajaa, joka ystävällisesti esitteli minulle autoansa (kiitos Epezi, hoidetaan se vinkkipalkkio asap). Tämän jälkeen oli paljon luottavaisempi ole kun oli huutokaupan aika. Huutokauppa sujui yleisesti ottaen melko nihkeästi, mutta kiinnitin huomiota LHD-autojen paljon parempaan menekkiin verrattuna RHD-autoihin. Tämä lupasi huonoa oman kohteen suhteen..
Ja niinhän siinä kävi. Ei tullut hankiitua huippu-Karifia halvalla, vaan se meni parempaan kotiin markkinahinnalla (joka oli tosin vain n. 2000 euroa vähemmän kuin se hinta jota siitä oli pyydetty jo kahden vuoden ajan). Oma rajani tuli ja meni (kiitos verottaja)..
No, seuraavaksi tähtäimessä on eräs toinen Karif, tai melkein sen naapurissa majaileva 2.24v.
-J
Kävin moikkaamassa Suomen ainoa Karifin omistajaa, joka ystävällisesti esitteli minulle autoansa (kiitos Epezi, hoidetaan se vinkkipalkkio asap). Tämän jälkeen oli paljon luottavaisempi ole kun oli huutokaupan aika. Huutokauppa sujui yleisesti ottaen melko nihkeästi, mutta kiinnitin huomiota LHD-autojen paljon parempaan menekkiin verrattuna RHD-autoihin. Tämä lupasi huonoa oman kohteen suhteen..
Ja niinhän siinä kävi. Ei tullut hankiitua huippu-Karifia halvalla, vaan se meni parempaan kotiin markkinahinnalla (joka oli tosin vain n. 2000 euroa vähemmän kuin se hinta jota siitä oli pyydetty jo kahden vuoden ajan). Oma rajani tuli ja meni (kiitos verottaja)..
No, seuraavaksi tähtäimessä on eräs toinen Karif, tai melkein sen naapurissa majaileva 2.24v.
-J
- Epezi
- Viestit: 7526
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ei voi ikinä ennakkoon tietää miten huutokaupat menee, nyt meni näin. Hyvä että on kuitenkin toinen kiikarissa.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
jaa.. mikäs huutokauppa se tuommoinen oli ? oliko mielenkiintoista kalustoa Karifin lisäksi tarjolla..
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
NEC Classic Motor Shown huutokauppa. Silverstone Auctionin järjestämä. Hieman kärjistäen sanottuna RHD autot jäi myymättä, ja LHDt ylitti maksimiarviot. Kaupan oli mm. "kuin uusi" Lancia Beta Zagato Spyder samasta kokoelmasta kuin tuo Karifikin.
http://www.silverstoneauctions.com/1992-maserati-karif-" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.silverstoneauctions.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-J
http://www.silverstoneauctions.com/1992-maserati-karif-" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.silverstoneauctions.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-J
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tommonen Karif olis kyllä maukas peli! Pakollinen ostos jos nimi olisi Kari F.
Ayrton Senna da Silva forever
- Epezi
- Viestit: 7526
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
J oli käynyt varmaan jossain pajalla prässäämässä ton pullon tohon styroxi tötteröön
No onneksi irtosi tuo ylöosa eikä alaosa.
No onneksi irtosi tuo ylöosa eikä alaosa.
- Liitteet
-
- IMG_1469.jpg (62.36 KiB) Katsottu 7418 kertaa
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Eleganza!...
-J
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Piti tsekata tuo Beta Zagato, minkä mainitsit. Varsin siisti auto kuvien mukaan, mutta muoviset sivupeilit ei ole orkkikset. Omaani metsästin Padovasta pariinkin otteeseen niitä, kunnes löysin kelvolliset. Samoja kromipeilejä olen nähnyt myös ainakin Merakeissa, ja mustana Stratoksissa.J kirjoitti:NEC Classic Motor Shown huutokauppa. Silverstone Auctionin järjestämä. Hieman kärjistäen sanottuna RHD autot jäi myymättä, ja LHDt ylitti maksimiarviot. Kaupan oli mm. "kuin uusi" Lancia Beta Zagato Spyder samasta kokoelmasta kuin tuo Karifikin.
http://www.silverstoneauctions.com/1992-maserati-karif-" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.silverstoneauctions.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-J
Hauskan lähellä nuo valmistenumerot: huutokaupan autossa 1152, mulla omassani 1171. Vuosimallit 1977 ja -78. Ja tuo mun autoni on ollut myös alunperin harmaa väriltään. Sisustus samanlainen, tietenkin.
TTi
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Moi,
Tarkoitatko samoja peilejä kuin tässä kuvassa olevassa autosa?
http://www.netcarshow.com/lancia/1974-b ... per_01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuinka olet muuten tykännyt Zagatostasi? Itse mietin että se voisi olla kiva perheklassikko. Nelipaikkaiset, mielenkiintoiset mutta kuitenkin sopuhintaiset klassikkoavot ovat melko harvassa..
-J
Tarkoitatko samoja peilejä kuin tässä kuvassa olevassa autosa?
http://www.netcarshow.com/lancia/1974-b ... per_01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuinka olet muuten tykännyt Zagatostasi? Itse mietin että se voisi olla kiva perheklassikko. Nelipaikkaiset, mielenkiintoiset mutta kuitenkin sopuhintaiset klassikkoavot ovat melko harvassa..
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Juuri nuo peilit on omassani molemmin puolin autoa. Sitten kun viimein löysin ne aikanaan Padovan Auto e Moto d'Epocasta, ensin käsiin osui huonot, jotka oli kuitenkin pakko ostaa. Myöhemmin löysin samalta romupihalta näyttelyhallien välistä toiset, paremmat. Beta Berlinan peilien kaltaisia norsun korviahan noissa myös näkee, ja sellaiset mullakin ensin oli, kunnes nämä löysin.
Olen omistanut Zagaton jo 11-12 vuotta, ja pidän siitä kovasti. HPE:tä mulla oli parikin, ja kimppatallissa odottaa yhteisomistettu 1-sarjaisen Coupen kori aikaa ja inspiraatiota rakentaa rallireplica (OMP:n kaaret jo hankittuna). Beta on kaiken kaikkiaan turhan aliarvostettu, mutta mielestäni kyllä ihan oikea Lancia, eikä teknisiä murheita ole korin ruosteita lukkunottamatta. Zagato toimi hyvin neljän hengen matka-autona kesäisin, kun lapset olivat vielä pieniä, mutta aikuisia takapenkille on hieman hankalampi sulloa. Ajettavuudeltaanhan Zagato ja Coupe ovat lyhytakselivälisinä tosi makeita mutkateillä, vaikkei HPE:kään paha ole. Kaksilitrainen TC tarjoaa tervettä vääntöä jo alakierroksilta, eikä kulutuskaan ole mahdoton. Tupla-dellorttojen asennusta suunnittelen talven aikana, niin tilanne vain paranisi joka suhteissa. Kaikenlaista Beta-osaa löytyy omasta kimppatallista varmaan enemmän kuin koko pohjoismaista yhteensä, kun tallikaverikin on Beta-miehiä
Olen omistanut Zagaton jo 11-12 vuotta, ja pidän siitä kovasti. HPE:tä mulla oli parikin, ja kimppatallissa odottaa yhteisomistettu 1-sarjaisen Coupen kori aikaa ja inspiraatiota rakentaa rallireplica (OMP:n kaaret jo hankittuna). Beta on kaiken kaikkiaan turhan aliarvostettu, mutta mielestäni kyllä ihan oikea Lancia, eikä teknisiä murheita ole korin ruosteita lukkunottamatta. Zagato toimi hyvin neljän hengen matka-autona kesäisin, kun lapset olivat vielä pieniä, mutta aikuisia takapenkille on hieman hankalampi sulloa. Ajettavuudeltaanhan Zagato ja Coupe ovat lyhytakselivälisinä tosi makeita mutkateillä, vaikkei HPE:kään paha ole. Kaksilitrainen TC tarjoaa tervettä vääntöä jo alakierroksilta, eikä kulutuskaan ole mahdoton. Tupla-dellorttojen asennusta suunnittelen talven aikana, niin tilanne vain paranisi joka suhteissa. Kaikenlaista Beta-osaa löytyy omasta kimppatallista varmaan enemmän kuin koko pohjoismaista yhteensä, kun tallikaverikin on Beta-miehiä
TTi
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Viimme viikolla pongattu hangesta puolimetriä lunta katolla.......NYT kun jättäis "ostan autosi"-ilmon tuulilasiin....pitkämies kirjoitti: Kaurialan lukion nurkilla majailee tummansininen QP IV, joka ilmiselvästi ympärivuotisesti liikenteessä
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
voisi olla otollinen hetki jos moista halajat..
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Reissussa ollessani näin monta mielenkiintoista autoa. Tämä oli ainut jota pysähdyin ihmettelemään pitemmäksi aikaa...
- Liitteet
-
- Mase.jpg (197.83 KiB) Katsottu 6861 kertaa
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ah niin kaunis ja NIIN väärässä ympäristössä.......Suomi on paska, ja suolalla kuorrutettu kylmä maa!! (no ehkei ihan kumminkaan aina..... )
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
no huh huh.. toivottavasti on ruostesuojaus kunnossa tai kohta tippuu pohja...
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ellei mallin tunnistaminen mennyt aivan plörinäksi niin tovi sitten Perttulan kohdalla lopentiellä tuli vastaan GranTurismo. Komea peli ja erottui massasta vaikka tumman sininen / musta ei olekaab mikään uistimista tuttu ärsytysväri. Muotoilu erottuu vaikka pimeässä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Yksi kauneimmista Maserateista ikinä. Olen aina tosta digannut. Juuri tästä mallista.pitkämies kirjoitti:Ah niin kaunis ja NIIN väärässä ympäristössä.......Suomi on paska, ja suolalla kuorrutettu kylmä maa!! (no ehkei ihan kumminkaan aina..... )
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^ Nyt "kannattaisi" hankkia.......Hinnat aikas pohjissa. Hienon "OttoCilindri" Evoluzionen pokkaa itselleen n. 13000e:lla.... +/-.......Verot on sit jotain......älytöntä.....hintaluokka huomioiden Verottajan mielestä nämä kun ovat ilmeisestikin vieläkin miljoonia maksavia, luontoa tuhoavia luksusautoja joiden maahantuomista pitää rankaista kovimmalla mahdollisella kädellä!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
jeps tarjontaa on ihan lähialueellakin tosin kaikki ei evoja ja kasikoneisia on vain yksii mutta jos tyytyy v6:een niinkuin minä, hinnatkin ihan kohtuu tasolla:
ottocilindri pikkukilsoilla: http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ca=1_8&w=3
V6 evo automaatilla: http://fin.auto24.ee/used/1613185
seicilindri automaatilla vaikka ilmon teksti evoksi väittää: http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ca=1_8&w=3
ja sitten tietenkin enricon loistosivuilta bongattuna:
V8 evo modena powerpackilla, tehoja 425hp: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri36www.htm
V8 evo from Stockholm, kiva väri ja sisusta yhdistelmä pikkukisoilla ja manuaaliaskilla: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri36p.htm
V8 kivalla väri/sisusta yhdistelmällä: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri00a.htm
V6 evo pikku kilsoilla ja ekalta omistajalta: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri00a.htm
ottocilindri pikkukilsoilla: http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ca=1_8&w=3
V6 evo automaatilla: http://fin.auto24.ee/used/1613185
seicilindri automaatilla vaikka ilmon teksti evoksi väittää: http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ca=1_8&w=3
ja sitten tietenkin enricon loistosivuilta bongattuna:
V8 evo modena powerpackilla, tehoja 425hp: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri36www.htm
V8 evo from Stockholm, kiva väri ja sisusta yhdistelmä pikkukisoilla ja manuaaliaskilla: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri36p.htm
V8 kivalla väri/sisusta yhdistelmällä: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri00a.htm
V6 evo pikku kilsoilla ja ekalta omistajalta: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri00a.htm
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tarvitsen nelipaikkaisen harrasteauton ja koska Spyderiä ei saa rekisteröityä Suomessa edes 2+2 paikkaiseksi, on minulla ongelma... Olen miettinyt että laitan Maseratin myyntiin keväällä ja korvaan sen nelipaikkaisella (QP IV, Racing, Ghibli, Mondial avo, tai XJ-S V12). Sinällään harmi, koska rakastan Spyderiäni, mutta on vaan elämän totuus että kaksi kaksipaikkaista harrasteautoa nelihenkisessä perheessä on ehkä pikkuriikkisen itsekästä...
-J
-J
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Urheiluautoilijat Vanajanlinnassa tapahtuma juhlistaa Maseratin 100v taivalta 31.8.2014.
-J
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
IV Evoluzione alle. Kauniimpaa ei ole nelipaikkaisista.J kirjoitti:Tarvitsen nelipaikkaisen harrasteauton ja koska Spyderiä ei saa rekisteröityä Suomessa edes 2+2 paikkaiseksi, on minulla ongelma... Olen miettinyt että laitan Maseratin myyntiin keväällä ja korvaan sen nelipaikkaisella (QP IV, Racing, Ghibli, Mondial avo, tai XJ-S V12). Sinällään harmi, koska rakastan Spyderiäni, mutta on vaan elämän totuus että kaksi kaksipaikkaista harrasteautoa nelihenkisessä perheessä on ehkä pikkuriikkisen itsekästä...
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kiiitos tästä tiedosta. Tämä tieto vaikuttaa kesän plaaneihin.J kirjoitti:Urheiluautoilijat Vanajanlinnassa tapahtuma juhlistaa Maseratin 100v taivalta 31.8.2014.
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tietysti voisi kuuklailla, mutta koska tämä nyt on keskustelupalsta, niin kysyminen varmaan ihan ok...
Kertokaa Maserateista (lähes) tietämättömälle: Täällä vilisee nimi Quattroporte ja kirjainyhdistelmiä 222, 420, 425 jne. Ovatko nuo kirjainyhdistelmät nimenomaan Quattroporten mallimerkintöjä? Ja viittaavat moottorin tilavuuteen? Kaikissa malleissa ei ole kaksoisturboa?
Kertokaa Maserateista (lähes) tietämättömälle: Täällä vilisee nimi Quattroporte ja kirjainyhdistelmiä 222, 420, 425 jne. Ovatko nuo kirjainyhdistelmät nimenomaan Quattroporten mallimerkintöjä? Ja viittaavat moottorin tilavuuteen? Kaikissa malleissa ei ole kaksoisturboa?
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
ohessa lyhyesti eli periaatteessa 80 - luvun alussa esitelty Biturbo ja sen myöhemmät variaatiot sisältävät nämä numeroyhdistelmillä varustetut mallit.
oheisen linkin takaa selviää lisää kaikista Maseratin malleista ja varsinkin vanhemmista: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri00a.htm
Quattroporte on siis oma mallinsa jonka versiot ilmenevät mallitekstin jatkona olevan roomalaisen numeron mukaan.
linkin takana lisää tietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Maserati_Quattroporte
näistä Quattroporte IV perustuu vahvasti Biturboon ja sen venytettyyn/muunneltuun pohjalevyyn.
oheisen linkin takaa selviää lisää kaikista Maseratin malleista ja varsinkin vanhemmista: http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri00a.htm
Quattroporte on siis oma mallinsa jonka versiot ilmenevät mallitekstin jatkona olevan roomalaisen numeron mukaan.
linkin takana lisää tietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Maserati_Quattroporte
näistä Quattroporte IV perustuu vahvasti Biturboon ja sen venytettyyn/muunneltuun pohjalevyyn.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Eiköhän muuten tätä Maserati 100v juhlita myös Turun Concoursissa myöskin.....
Ja Stokkalla selasin, olikohan se Octanea tänään; siinä on muuten aika mehukas juttu paketti Maseratin 100v taipaleesta. En ostanut tosin, koska on vähän tuotaa....."no kuulemma ei saa jokaista lehteä ostaa, jossa lukee kannessa McLaren tai Lamborghini tai Maserati", joten nyt jäi sitten ainakin toistaiseksi kauppaan tuo.
Mutta kannattaa käydä hakemassa, jos esim. vanhempi Ghibli tai Bora tai Merak tai ne hemmetin upeat kilpurit kiinnostavat.
Ja Stokkalla selasin, olikohan se Octanea tänään; siinä on muuten aika mehukas juttu paketti Maseratin 100v taipaleesta. En ostanut tosin, koska on vähän tuotaa....."no kuulemma ei saa jokaista lehteä ostaa, jossa lukee kannessa McLaren tai Lamborghini tai Maserati", joten nyt jäi sitten ainakin toistaiseksi kauppaan tuo.
Mutta kannattaa käydä hakemassa, jos esim. vanhempi Ghibli tai Bora tai Merak tai ne hemmetin upeat kilpurit kiinnostavat.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Joo ei näistä liikaa tiedä koskaan. Maserati on siitä hauska merkki, että etenkin nää IV QP aikakauden laitteet, ja vanhemmat sulautuu liikenteeseen kuin neula peltoon. Huomattavasti vähemmän takuulla osuvat perusprseen silmään kuin esim. kalliit Bemarit tai Mersut, koska näitä ei liiemmin ole ja tuon aikakauden Maseratit ovat niin hillittyjä, ettei niitä perusprse tunnista, jos ei tiedä.AriFerra kirjoitti:Tietysti voisi kuuklailla, mutta koska tämä nyt on keskustelupalsta, niin kysyminen varmaan ihan ok...
Kertokaa Maserateista (lähes) tietämättömälle: Täällä vilisee nimi Quattroporte ja kirjainyhdistelmiä 222, 420, 425 jne. Ovatko nuo kirjainyhdistelmät nimenomaan Quattroporten mallimerkintöjä? Ja viittaavat moottorin tilavuuteen? Kaikissa malleissa ei ole kaksoisturboa?
Mutta tässä hillityssä Italialaisessa elganttisuudessa onkin se suola, mikä janottaa kokoajan, etenkin kun näitä niin harvakseltaan näkee.
Ja joo...oli siinä jotain...vähän turhankin lumoavaa tuijottaa V12:sta jossa lukee kohokirjaimin MASERATI.
- -TTY-
- Viestit: 1531
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tän ketjun nyt pitäisi antaa painua syvälle piiloon, koska se on todettu mielenterveydelle haitalliseksi. Ei niinkään QP (vaikka helvatan perheellisen valinta olisikin), mutta itseä kuumottaa ihan pirusti nuo Ghibli II:t. Kun eivät tosiaan ole tolkuttomissa hinnoissakaan, niin jopa pystyy haaveilemaan. Ja tällaiset ilmot, "
My request is 5.800 € (car is in perfect condition).", ei auta asiaa ollenkaan. Mikä piru siinä on kun ei ole voinut suomenruotsalaiseksi syntyä, niin olis varaa kasvattaa tallia siten että sinne kaikki haluamani mahtuisi. Ei ollut tarkoitus avautua
My request is 5.800 € (car is in perfect condition).", ei auta asiaa ollenkaan. Mikä piru siinä on kun ei ole voinut suomenruotsalaiseksi syntyä, niin olis varaa kasvattaa tallia siten että sinne kaikki haluamani mahtuisi. Ei ollut tarkoitus avautua
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Joo tällänen alkaa syömään miestä kun kuola valuu niin, että nestehukka on aina iso riski oli sitten talvi tai ei.-TTY- kirjoitti:Tän ketjun nyt pitäisi antaa painua syvälle piiloon, koska se on todettu mielenterveydelle haitalliseksi. Ei niinkään QP (vaikka helvatan perheellisen valinta olisikin), mutta itseä kuumottaa ihan pirusti nuo Ghibli II:t. Kun eivät tosiaan ole tolkuttomissa hinnoissakaan, niin jopa pystyy haaveilemaan. Ja tällaiset ilmot, "
My request is 5.800 € (car is in perfect condition).", ei auta asiaa ollenkaan. Mikä piru siinä on kun ei ole voinut suomenruotsalaiseksi syntyä, niin olis varaa kasvattaa tallia siten että sinne kaikki haluamani mahtuisi. Ei ollut tarkoitus avautua
Tollanen Ghibli II on toinen niistä Maseratin malleista, joista itse lämpenen vähän turhankin paljon IV QP:n ohella, ne ovat oikeastaan ne 2 kauneinta mulle kun näistä uudemmista puhutaan. Enkä ole kaveri piirissä ainoa, joka on aina myyty heti kun tollasen näkee. Siinä on kuitenkin niin paljon samaa kuin IV Quattroportessa kuitenkin maustettuna sopivalla maskullinisuudella, joka taas IV QP:stä on jätetty syystäkin pois. Sitä samaa eleganttista hillittyä Italialaista, jonka vain Italialainen osaa tehdä. Vain Italialainen. Riittää kun katsoo näitten sisustaa, niin tietää, ettei mistään muusta löydy mitään vastaavaa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mase ... 00-eurosta
Jospa niitä uusia Ghiblejä alkaisi näkyä jatkossa enemmänkin.
Jospa niitä uusia Ghiblejä alkaisi näkyä jatkossa enemmänkin.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
I still prefer the IV QP or Ghibli II......Raimo Miettinen kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mase ... 00-eurosta
Jospa niitä uusia Ghiblejä alkaisi näkyä jatkossa enemmänkin.
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kyllä kohta maserati kokee rajun inflaation kun niitä tulvii liukuhihnasta kovaa vauhtia. Vielä yhden hienon merkin hohto häviää rahan kilpailussa
Nothing beats cubic inch
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Sekä että. Oikeasti harvinaisesta ja exclusivista merkistä on tulossa BMW tai Audi. Kalliit ja arvostetut merkit, mutta ei mitään erikoista, eivät aiheuttaa OHO! elämystä missään ja kenelläkään. Sensijan kun näkee/kuule Maserati nimen niin tilanne on aivan toinen. Mutta kohta se tulee muutumaan kun niitä näkee likaisina käyttöautoina tavallisemalla tekniikkala.
Nothing beats cubic inch
- Tazio
- Viestit: 3399
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Maserati-Perheellisen valinta
Muistaako kukaan miten Biturbo mallisto oli aikanaan hinnoiteltu? Olenko ihan metsässä jos kuvittelen, että ne olivat suhteessa samoilla kintailla kuin tuo Ghibli nyt?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Maserati-Perheellisen valinta
TM 1B -1990 Hinnasto.
Maserati 30.11.88
222(Biturbo SI) 398000 mk.
430 3,0 493600 mk.
MB 300 D Turbo 403700 mk
Maserati 30.11.88
222(Biturbo SI) 398000 mk.
430 3,0 493600 mk.
MB 300 D Turbo 403700 mk
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Nordean rahanarvonkerroin laskurin mukaan vuoden 1988 400000mk on nykyrahassa 115175,09€. Ei siis ihan järisyttävästä muutoksesta hinnoittelussa puhuta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
..ja vastaava (?) E350 diesel maksaa vain 75ke. Tämän valossa Maseratia ei tulla näkemään vielä edes joka kylässä, ei edes jokaisella suomenruotsalaisella
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^eikö semmonen e350cdi ole satkun ? Tai ainakin tuttu osti semmosen 2v vanhan, joka oli uutena maksanut 96k€ (siis nelivetoinen tietysti).
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
No jos vertaa ilman varusteita, kuten tuo 300D:kin lienee ollut, niin hinnastossa luki 75ke. 300 TDT 4M maksoikin sitten yli 500 tuhatta mummoo ja siihen vielä herkut päälle
- Isola
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tuossa voipi iskeä kivasti kiilaa autoverotuksen muutos. Kuinkas käy, jos verrataan tämän päin masen ja meisselin verottomia hintoja?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Sama Tekniikan Maailman hinnasto 1989/1990
ALFA ROMEO
33 Ti s 1,5 99600 mk.
75 1,6 123700 mk.
75 3.0 America 206860 mk.
164 TS 2,0 209900 mk.
164 3,0 V6 277000 mk.
Ferrari
348 TB 915000 mk.
Testarossa 1500000 mk.
Bemari
M3 365700 mk.
M5 650000 mk.
ALFA ROMEO
33 Ti s 1,5 99600 mk.
75 1,6 123700 mk.
75 3.0 America 206860 mk.
164 TS 2,0 209900 mk.
164 3,0 V6 277000 mk.
Ferrari
348 TB 915000 mk.
Testarossa 1500000 mk.
Bemari
M3 365700 mk.
M5 650000 mk.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Saksassa näkyy olevan 55ke vs. 65ke (Ghibli diesel).Isola kirjoitti:Tuossa voipi iskeä kivasti kiilaa autoverotuksen muutos. Kuinkas käy, jos verrataan tämän päin masen ja meisselin verottomia hintoja?
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kun topicci mennyt jo vähän sivuun alkuperäisestä aihesta, niin paljonko silloin oli keskipalkka ja vaihtokurssi FIM vs. USD? Saisi vähän käsitystä hinnan kehityksesta.
Nothing beats cubic inch
- JPeltola
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tilastoja ei ole nyt käsillä, mutta olen siinä käsityksessä että suhteutettuna tulotasoon autoilu ja bensa on nyt Suomessa halvempaa kuin koskaan.