Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Tuomon
Viestit: 132
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Jos joku tuollaista Audi Cabrioletia pohdiskeli täällä niin minä kyllä puollan. Mulla oli tollanen. Todella mukava auto! Ajattoman tyylikäs vaikka onkin jo iäkäs, tukeva ja ryhdikkään oloinen ajettava edelleen. Erittäin lämmin talviautona myös. Helppo huoltaa ja laitella, kaikki on yksinkertaista ja tilaa on. Mulla oli vitoskoneella joka taitaa olla varmimpien Audin koneiden maineessa. Kyljessä oli vaan kivikautinen KEIII-Jetronic-ruisku joka muiden K-sarjalaisten tapaan vioitellessaan tarjoaa mukavia hetkiä. Varsinkin kun jotkin osat on kiven takana ja maksaa kultaa. Toimiessaan erittäin toimivia suihkuttimia... mutta se ikä. Autoa pystyy vielä ihan säätämään ja näitä osaajia ei ole ainakaan nykykorjaamoissa kuin aniharvoin. Boschin kirjoja tuli lueskeltua illat pitkät ja aika hyvän kuvan auton tekniikasta kyllä opiskelemalla saa. Kutosellakin noita on paljon ja niissä on sitten omat vikapaikkansa, muutoin aika varmoja koneita nekin. Minä melkein suosittelisin Cabrioletiin uudempaa A4-pohjaista 1.8 20V-tekniikkaa. Noita on niissä ihan viimeisissä. Suomesta tuolla tekniikalla vaan vaikeampi löytää. Ja 4:llehän toikin on rekisteröity kylläkin. Ja takana ei tosiaan tilaa edes viidelle ole, ellei ole hoikkia muijia tai lapsia. Siltikään ei vöitä ole kuin kahdelle. Hieman harmittanu nyt Cabrioletista luopuminen varsinkin kun kevät kohta alkaa, eikä asiaa auta yhtään paikalle pyrähtänyt Audi S4-avo kun tiskasin Alfaa huoltamon hallissa...

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Isola kirjoitti:Pösö 607 saa täältä kevyen puoltoäänen. Minulla oli mm. se ja 166 vaihtareina, kunnes mopo pääsi vähän keulimaan ja ostin Thesiksen. -Ei sillä, että 166:ssakaan olisi mitään vikaa, mutta 607 on ehkä pykälän mukavuuspainotteisempi (kuten tulkitsen termin maantienielijä) ja valikoimaa on koko lailla enemmän.
Pakkohan se on myöntää että Thesis alkaa poltella.. Sellainen kun on alle kympillä nyt nettiautossakin. Pari kiinnostavaa Alfaa on ehtinyt mennä ohi sormien. 607-tarjonnassa ei ihmeitä ole. Yksi C6 on tullut myyntiin nyt ja se on ihan liian kallis. Vel Satista ei löydy, yhteen aikaan niitä oli nettiautossa kaksikin. Saksalaisiakin katselin, mutta ne eivät vaan jostain syystä oikein herätä kiinnostusta.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

maybetomorrow kirjoitti:
Isola kirjoitti:Pösö 607 saa täältä kevyen puoltoäänen. Minulla oli mm. se ja 166 vaihtareina, kunnes mopo pääsi vähän keulimaan ja ostin Thesiksen. -Ei sillä, että 166:ssakaan olisi mitään vikaa, mutta 607 on ehkä pykälän mukavuuspainotteisempi (kuten tulkitsen termin maantienielijä) ja valikoimaa on koko lailla enemmän.
Pakkohan se on myöntää että Thesis alkaa poltella.. Sellainen kun on alle kympillä nyt nettiautossakin. Pari kiinnostavaa Alfaa on ehtinyt mennä ohi sormien. 607-tarjonnassa ei ihmeitä ole. Yksi C6 on tullut myyntiin nyt ja se on ihan liian kallis. Vel Satista ei löydy, yhteen aikaan niitä oli nettiautossa kaksikin. Saksalaisiakin katselin, mutta ne eivät vaan jostain syystä oikein herätä kiinnostusta.
Älä unohda Avantimea.

http://www.nettiauto.com/renault/avantime

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kappas, tuo Avantimehan on tässä ihan huudeilla. Nyt on jo pakko käydä pällistelemässä.

Yksi tämän vuosituhannen päättömimmistä vekottimista, eli herättää välittömän omistushalun.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Jos on kelvollinen niin taitaa Pesonen lähteä.

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Avantime on sillointällöin työmaan nostimella. On se vaan niin...Maukas :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pesoon hukkaamisessa nyt ei oikeastaan olisi mitään mieltä, mutta...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Isola
Viestit: 1983
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Rasvis kirjoitti:Pesoon hukkaamisessa nyt ei oikeastaan olisi mitään mieltä, mutta...
... Avantimen hankkimisessa sitten sitäkin enemmän.

Täälläkin kutittee ajatus Avantimesta, mutta käyttöauto saisi olla uudempi ja harrasteajoneuvo vaatisi paremmat fasiliteetit. Lisäksi naapurissa sellainen jo pyörii, joten oikeastaan saisi olla jotain vähän harvinaisempaa. :mrgreen:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Isola
Viestit: 1983
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Rasvis kirjoitti:Yksi tämän vuosituhannen päättömimmistä vekottimista, eli herättää välittömän omistushalun.
No ni, en malttanut olla kommentoimatta tätä. Vaikka yritin.
Avantime ei ole päätön. Päinvastoin, se on tehty ihmisille, joilla on pää selän yläpuolella, toisin kuin suurin osa nykyautoista. Tosiasiassa en ole Avantimessa koskaan edes istunut, mutta yleensä noista tila-automaisista tötsistä näkee ulos ihan toiseen malliin kuin näistä parranajopeilillä varustetuista matalaliitimistä. Kun henkilökuljetuskapasiteetiksi riittää 2 tai 2+2, mutta tavaratilaa saisi olla enemmän, niin... Avantimehan on järkiauto :shock:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Noi höllevatin pitkät ovet eivät kyllä ole millään tavoin järkevä tai käytännöllinen ratkaisu vs 4 henkilöovea. Edes kahden henkilön tapauksessa. Jos oltaisiin oltu kunnolla persoonallisia, niin siinä olisi liukuovet.
8)

Avatar
Isola
Viestit: 1983
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Eikö kahden saranan taitto-oviratkaisu riitä, kun on kyse ranskalaisesta?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Päättömyydellä viittasin lähinnä siihen, että aika harva on onnistunut tekemään tila-auton kuoriin tilat 2+2:lle. Takapenkillä ei kuulemma ole jalkatilaa, koska penkki on sijoitettu etujakkaroita korkeammalle ja töppösiä ei siis saa työnnettyä niiden alle...

Olen tähän asti ajatellut että tuntuisi liian älyttömältä ajella tuollaisella bussilla yksin työmatkaa, ja arveluttaa sopiiko se edes tuohon puoli metriä liian kapeaksi jääneeseen autokatokseen. Mutta yllättävästi Avantime 2.0T:llä näyttää olevan käytännössä sama leveys, omapaino ja jopa kulutus kuin 407 2.2:lla.

Nähtäväksi jää miten kaksiovisen kanssa onnistuu pikkutytön köyttäminen takapenkin turvaistuimeen, kikkasaranoista huolimatta vähän epäilyttää.

Vähän harmi että tuo myytävänä oleva yksilö on harmaa. Kuvien mukaan helmiäisharmaakaan ei näytä mitenkään pahalta, mutta kun kerrankin on kyseessä automalli jonka olisi saanut tilattua myös värillisenä. Pääsisi alumiinikattokin paremmin oikeuksiinsa. Ei siis alumiinin värinen katto, se kun on ihan sitä ihteään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Etulokari näyttää hieman helmiäiseltä.

Mut on toi kyllä sairaan ruma ja typerä vehje. :silly:

Espacen keula ja Meganen perä. Molemmat ihan ok ja jopa hienoja erillään, mutta yhdessä järkky.
No takavalot ja penkit on kyllä ihan hienot.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4361
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ TG:n hemmotkin "nauttivat" Avantime-racingistä :wink:

Kuva

Onhan se..öhh... erilainen. Jotenkin sellaisen nippon-kaupunkiboxiauton steroidettu versio... ei mun kakkupala,sano.


JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Kyllä mie tajuan, jollain tasolla.. Nimittäin sitäkin tuli kurkattua, jo ennen savijo-r:n vinkkiä :roll:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja astronautti »

-TTY- kirjoitti:Nythän saattaisi takaveto-Subbe ruveta myös kiinnostamaan, vähintäänkin enemmän kuin aikaisemmin... http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/nyt- ... #kommentit Että autojenko hinnoissa muka ilmaa, kun hintaa voi noin vaan pudottaa 15ke?
Sen verran pakko kompata kommenttilistaa, että saattaa 2 kuukautta sitten osamaksulla oston suorittaneita tässä vaiheessa hieman vi**ttaa...
Samaan aikaan Toyota gt86 hinnat alkaen 46t. Kyllä kiitos haluaisin maksaa kymmenen tuhatta euroa enemmän samasta autosta :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jokos Rasvikseksi kävi hakemassa Avantimen säilöön?

Olisihan tuo...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jooei pääse katsomaan kuin korkeintaan torstaina. Myyjä kun ei ole varsinainen autoliike eikä siis aina paikalla.

Jatkumo 407:sta olisi kyllä ilmeinen: Ranskalainen lasikattomöhkö joka on suuri päältä mutta pieni sisältä!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

astronautti kirjoitti:Samaan aikaan Toyota gt86 hinnat alkaen 46t. Kyllä kiitos haluaisin maksaa kymmenen tuhatta euroa enemmän samasta autosta :-D
Suomipoika on aina maksanut tojotasta täyden hinnan. Yllättävän pieni tuo hintaero.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Teen tosta 75:sta ittelleni ympärivuotisen käyttöauton, ni saat Rasvis multa hyvän 166 busson krhm... halvalla :roll:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Torstai lähenee...

Autokauppias tekee varmasti kaikkensa että saa Rasviksen Pesosen ja pääsee eroon tuosta erikoisesta Avantimesta. :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

:P

Autoa näkemättä tuo vaikuttaa minusta kalliilta, mutta välirahahan sen ratkaisee. Ja tuollaisen auton hinta tuskin on ihan kiveen hakattu.

Pervoa kyllä, nyt on havaittavissa pientä autokuumeen poikasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Vois kuvitella, että tinkiä kannattais melko raakasti, ei tuolle kuitenkaan ostajia jonoksi asti ole. Omituiset ihmiset ovat nimittäin harvassa.
:-D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Omituiset ihmiset harvassa? Johan tässäkin on foorumin täydeltä sakkia mitä pervoimpien autofantasioiden kanssa :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Isola
Viestit: 1983
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Vaikeahan tuollaselle on määrittää päivän hintaa, joten kai oikea hinta on taas kerran se raha, jolla kauppa syntyy. Keskivahvan mielikuvani mukaan sen ranskansinisen hintalapussa olisi ollut kesällä numerot 8900, eikä se ainakaan tuota enemmän ajettu ollut. Jos nyt sitten toisen yksilön hinnalla tosiaan on isompaa merkitystä.
Rasvis, osta se pois. Sen jälkeen ei mitään autovalintaa tarvitse enää selitellä kenellekään. Eikä se ole samanlainen tusina-auto kuin esimerkiksi Thesis. :mrgreen:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Paljos tuossa turboversiossa on höökiä? Ainakin sen voisi ottaa puheeksi, että se on kuitenkin vajaamoottori, toihan pitäisi olla kutoskoneella...

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Saksassa näyttäisi olevan yksi ruskea. Todella upean näköinen, mutta hinta taisi olla reilusti yläkanttiin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jotakin kahdeksan-yhdeksän tonnin luokkaa minäkin olisin tuollaiselle voinut kuvitella, ja kun tosiaan on vielä vajaamoottorinen eli 165 hv matalapaineturbo. Tosin kone on ilmeisesti aika pitkälle sama kuin kerkiävämmissä pikku-Relluissa joten kai siitä vähän tenkua saisi ulos, mutta tuskin on mitään mieltä varta vasten ostaa pikkukoneista mallia viritettäväksi. Sinänsä työmatkoille tuokin varmaan riittäisi ihan mukavasti mutta eihän näitä ole tapana järjellä miettiä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

On siinä varmaan se hyvä puoli, että kulutus saattaa olla selvästi maltillisempi kuin kutosella, jolla varmaan kymppi olisi rikki vaikka miten rauhallisesti köröttelisi. Jos sillä nyt siis tässä tapauksessa jotain merkitystä on...

Avatar
Savo
Viestit: 2121
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Savo »

Kukas se etti viispaikkasta avoa? Oiskohan tässä ratkaisu:

http://www.nettiauto.com/101800

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

^Mielenkiintoisia keskusteluja myyjän ja mahd ostajien välillä :mrgreen:

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

No siinä olisi 7-hengen avokki:
http://www.nettiauto.com/uaz/315126/5782749
Lisäetuna mainittakoon, että varmasti ei kukaan tunge marketin parkkipaikalla kylkeen kiinni.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Eikä jää pieneen hankeenkaan kiinni :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kiitokset herroille "hienoista" ehdotuksista. Warre on kyllä "helmi". No, mutta hei, voisinhan minä kympin jo siitä pulittaa, että vuosimalli natsaisi kuskin kanssa?

Uazeista on valitettavasti kokemusta. Lada Niva on seitsemäs taivas tuohon verrattuna..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Kerran koeajanut uazia ja ei oo mitään tarvetta istua sinne uudestaan.

Rasa
Viestit: 72
Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasa »

147 jäi eilen haikeissa tunnelmissa autoliikkeeseen kun oli yksinkertaisesti pakko saada tilavampi peli alle. Parhaita kokemiani autoja, ja ensimmäinen itse ostettu.

Life goes on, ja vielä ollaan kuitenkin Alfa-kannassa kiinni 8) Ensifiilikset nykyisestä ovat kieltämättä ihan positiiviset, vaikka entiseen onkin vähän vaikea verrata kun tuntuvat painivan ihan eri sarjoissa. Kysymysketjussa jatketaan ja kuviakin tulee jossain vaiheessa...

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

pösö tuli taloon.vetokoukkua saa tarjota,jos löytyy joltain
Liitteet
pösö2.jpg
pösö2.jpg (142.7 KiB) Katsottu 5113 kertaa

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Omistusautoilua harkitessa käytiin ohimennen istumassa vanhemmissa käsillä olevissa:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6313452
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/6315377

Täytyy vain todeta että Giulietassa on Tilaa. :shock:

No, ei ehkä oikeasti mutta varsinkin takana oli kyllä noissa hyvin eri lailla klaustrofobinen fiilis. Muuten kyllä molemmat vaikuttaa mukavilta paikoilta oleskella. Kuvittelin kyllä puheista ja kuvista myös että penkit olisi enemmän muotoillut tai muuten ihmeellisemmät. Toki toyotaosasto on vielä kaukana :)

Uusien autojen mallit ei kuitenkaan oikein innosta vaikka ominaisuuksia voisi olla ja uuden Giulietan saaminen tuntuu olevan mahdotonta. Ehkä tuon nykyisen voisi ostaa itselle jos raskii. Muutama kuukausi on vielä aikaa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Eero
Viestit: 2853
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onkos väellä mielipiteitä Jaguar X-typestä? Vaimolle ollaan katsottu Bemarin korvaavaa kulkinetta ja tänään tuli tarjolle X-type Estate kohtuullisilla kilsoilla (vm. 2004, 130tkm.), merkkiliikkeen huoltokirjalla. Koneena 2,1l V6 ja automaattilaatikko perässä. Varustetasona Executive tms. eli nahat, cruise, automaatti-ilmastointi ym. hilut löytyy.
Vaikuttaa ihan kiinnostavalta ja sopivan "erilaiselta". Tuossa on yhteistä tekniikkaa ym. Mondeon kanssa, mutta se ei taida olla pelkästään huono juttu. Kulutusosat on ilmeisesti kohtuullisen hintaiset?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Mikäli en väärin muista, niin joku täällä laittoi jossakin vaieessa tuommosen nelivedollisen mallin, joten ehkä saadaa oikeita kommentteja. Noita on aina joskus tullu puolitosissaan silmäiltyä, mutta jäänyt kuitenkin hankkimatta syystä tai toisesta.

Avatar
Jefromow
Viestit: 139
Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50

Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jefromow »

Eero kirjoitti:Onkos väellä mielipiteitä Jaguar X-typestä? Vaimolle ollaan katsottu Bemarin korvaavaa kulkinetta ja tänään tuli tarjolle X-type Estate kohtuullisilla kilsoilla (vm. 2004, 130tkm.), merkkiliikkeen huoltokirjalla. Koneena 2,1l V6 ja automaattilaatikko perässä. Varustetasona Executive tms. eli nahat, cruise, automaatti-ilmastointi ym. hilut löytyy.
Vaikuttaa ihan kiinnostavalta ja sopivan "erilaiselta". Tuossa on yhteistä tekniikkaa ym. Mondeon kanssa, mutta se ei taida olla pelkästään huono juttu. Kulutusosat on ilmeisesti kohtuullisen hintaiset?
Automaattilaatikoissa on ollut ongelmia. En tosin tiedä, painottuvatko viat kuitenkin enemmän noihin nelikoiden laatikoihin. Lisäksi V-koneiden kampiakseleissa on ollut ongelmia ja uusia kampiakseleita saa sitten kuulemma odotella kuukausikaupalla. Tästäkään en tiedä, onko ongelmia ollut noiden pikkukutosten kanssa.

Itsekin ihastuin tuollaiseen vihreään nelivetoiseen 2,5-litraiseen runsaasti varusteltuun farkkuun pari vuotta sitten. Sen kone kuitenkin äänsi niin ikävästi kahnaten, etten uskaltanut sitä kuitenkaan ostaa, vaan päädyin tuohon 159 SW:een (joka sekin vaihtui muutama viikko sitten). Käyttäessäni tuota Alfaa vakihuoltopaikassani ensimmäistä kertaa, oli siellä S-typen V-kone levällään kampuraongelmista johtuen. Huoltomies onnitteli ratkaisustani jättää ko. X-type ostamatta, kun kerroin sen moottorin äänimaailmasta.

X-type on kuitenkin erittäin miellyttävä auto ajaa ja etenkin sisustan viimeistelyltään muutaman asteen Alfaa vakuuttavampi. Melutaso on samaa luokkaa Alfan kanssa. Itse ehkä katselisin niitä polttoöljymalleja, mikäli olisin nyt X-typeä vailla. Ainakin netin keskustelujen perusteella ovat asiallisia pelejä.

Netistä löytyy aika paljon asiaa Jaguareistakin. Täytyy vaan sitten muistaa sekin, että tarpeeksi kun netistä lukee eri autoista, ei loppujen lopuksi uskalla ostaa enää yhtään mitään; kaikissa on joitakin kalliita tyyppivikoja.

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Isä kun aikoinaan oli autoa vaihtamassa, niin oli käynyt katsomassa myös dieselkoneista X-Typeä. Kaupat oli melkein jo päätetty siinä vaiheessa, kun istui sisälle, oli kuulemma todella hienot nahat ja muut. Starttaus ja koeajolle lähtö sitten peruikin kauppasuunnitelmat samantien, sillä karkeasti ja äänekkäästi ronksottavan koneen lisäksi sisusta rämisi ja kitisi herkästi. Oli kuulemma ollut aika korkealta pudotus se koeajo. Itsekin tuossa viime viikolla kuuntelin, kun viereisestä ruudustä lähti tupaöljykäyttöinen X-Type pois, ja olihan se käyntiääni ulospäinkin kun vanhasta possunokka-Transitista. Ei ollenkaan vastaa auton ikä- ja tasoluokkaa.

Voihan näissä olla tietysti yksilökohtaisia eroja viimeistelyssä ja muussa, makuasioita ehkä nuo kokemukset...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
TeroPee
Viestit: 1526
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Diesel ja Jaguar sopii vielä huonommin yhteen kuin diesel ja Alfa Romeo. Koskaan en ole X-typellä ajanut mutta aina silloin tällöin kuolaan 3.0 V6 -malleja. Nätti auto ja asiallinen voimalinja.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

routasydän kirjoitti:Mikäli en väärin muista, niin joku täällä laittoi jossakin vaieessa tuommosen nelivedollisen mallin, joten ehkä saadaa oikeita kommentteja.
Tärjatom.

Kyllä X-Tyyppi ihan varteenotettava laite voisi olla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re:

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

TeroPee kirjoitti:Diesel ja Jaguar sopii vielä huonommin yhteen kuin diesel ja Alfa Romeo. Koskaan en ole X-typellä ajanut mutta aina silloin tällöin kuolaan 3.0 V6 -malleja. Nätti auto ja asiallinen voimalinja.
Ääh, häh.
Kyllä JTD:n luonne on mukavan sporttinen (varsinkin, kun miettii dieselinä). Moni muumerkkinen "urheiluvehje" on luonteettomampi bensakoneella, mitä Alfa JTD:llä. Etenkin 2.4:llä, kun käykin aika nätisti. Yksysi on sopiva säästöpossu, vaikkei luonnetta samalla tavalla tarjoakaan. Oletan, että olet ajanut moisilla? Jos et, niin suosittelen kokeilemaan :roll:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Näähän on aina näitä.Mihin sopii,kenelle sopii,ja miksei sovi,usein tosin näillä diesel kuva sieltä 80luvulta :-D samaan kategoriaan menee joidenkin "totuus",että oikeassa urheiluautossa kuuluu olla käsin siirrettävät rattaat,ja rattaiden siirtoa varten erillinen jalkapainin,vaikka oikeissa URHEILU autoissa moiset jäänyt jo aikoja sitten menneisyyteen :)

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

alfa164 kirjoitti: samaan kategoriaan menee joidenkin "totuus",että oikeassa urheiluautossa kuuluu olla käsin siirrettävät rattaat,ja rattaiden siirtoa varten erillinen jalkapainin,vaikka oikeissa URHEILU autoissa moiset jäänyt jo aikoja sitten menneisyyteen :)
Tai sitten niitä oikeita URHEILU autoja tekevät yhä harvemmat ja harvemmat perinteistenkin valmistajien siirtyessä yhä lähemmäksi bulevardisportteja ja urheilullisia premium SUV:ja kohderyhmänään harmaat pantterit, supermallit ja muut peter panit..

-Tazio

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Oikean URHEILUautonhan tekee tänä päivänä mm. Köenigsegg, 1to1 hyvänä esimerkkinä ;)

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Googlen kuvahaun perusteella urheiluautoja tekee varsin moni valmistaja:

Kuva
VMP

Vastaa Viestiin