Ehjät Alfat

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Ehjät Alfat

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ajattelin kirjoittaa teille sellaisesta harvinaisesta herkusta, että Alfamme on ollut nyt jo tunnin virheettömässä kunnossa :crazyeyes: :P Hieno tunne näin Joulunkin kunniaksi!

Koville se kyllä otti. Piti nimittäin kirjoittaa asiasta tänne jo viime viikolla, mutta eikö tämä meidän persoonallinen kulkuvälineemme pilannut ilon kiusallisella pikkuvialla. Avaimen takakontin nappi lopetti nimittäin toimintansa ja pilasi viikonlopun. :evil: No tuossa ruokatunilla sattui sopiva väline käteen avainten kanssa yhtäaikaa ja huomasin ko. napin jumitaneen. Patteri pois, koputtelua ja oli muuten sitten hienoa taas naksauttaa takapaksi auki avaimella.

Nyt se on sitten kunnossa seitsemän takuukorjauskäynnin ja huollon jälkeen!!! (noh on siinä yksi parkkipaikalla tullut ovilommo, jota muut kuin minä eivät onneksi näe)

Kokonaan viattomia Alfoja ei liene omien kokemuksien mukaan montaa, että tästä voisi kehittää oikein "bongausketjun". Niin se varmaan tämä meidänkin neiti näyttää luontonsa ja rikkoo ainakin yhden parkkivalon vielä tänään...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Itselleni olen asettanut tavoitteeksi että Alfa Romeomme olisi ehjä vuoden 2005 alkuun mennessä. Tähän haasteelliseen tavoitteeseen olen ajatellut päästä vaihdattamalla tällä viikolla halki peruuttamani takapuskurin ja sitten seuraavallia viikolla on parkkivalo polttimoiden vuoro. Palaneet mittarivalot täytynee vaihdattaa puskurin kanssa samalla kertaa kun en tiedä mitä kautta nuo saisi itse vaihdettua.

Suurimpana riskinä tavoiteiden saavuttamiseen nähden pidän auton katsastuksessa käyttämistä ja näinkin pitkän ajanjakson aikana mahdollisesti ilmeneviä uusia vikoja.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Heti tämän viestin luettuani lähdin liikenteeseen, ja mittaristossa loimotti palaneen polttimon merkkivalo. :twisted:
Näköjään noita parkkeja menee Alfassa aika tiheään.. No nyt päästiin 14 000km.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei taida tämmöisiä ketjuja löytyä minkään muun automerkin foorumeilta :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tai sitten me olemme vain rehellisiä :wink:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Epezi kirjoitti:Tai sitten me olemme vain rehellisiä :wink:
Ehkä on näin, koska en usko että täysin viatonta autoa on vielä tehty (ainakaan jos autolla ajetaan)
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Cuore Sportivo kirjoitti:Heti tämän viestin luettuani lähdin liikenteeseen, ja mittaristossa loimotti palaneen polttimon merkkivalo.
Näköjään noita parkkeja menee Alfassa aika tiheään.
Merkkivalo palaa minullakin, mutta niin palavat kaikki muutkin polttimot. Tarkastanut olen rekkarivaloja myöten. Eiköhän se kohta siis sieltä mittaristosta sammu.

Ennen itsenäisyyspäivää hiljeni puhallin, mutta puolisen tuntia kiukuteltuaan se heräsi itsestään eloon. Oi ihanuutta - itse itsensä korjaavaa tekniikkaa!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Epezi kirjoitti:Tai sitten me olemme vain rehellisiä :wink:
Hyvä, että ollaan rehellisiä! Vaikka pilkun nussiminen ja Alfa Romeo ei oikein sovi samaan lauseeseen. (Paitsi, että tuossahan nuo juuri sopivat :lol: )

Olen muuten nauttinut joka sekunnista! Ei kolise, mittarit näyttävät mitä pitääkin, koneen tehot tallella... aahhh! Sitäpaitsi, tälläisinä päivinä muistaa minkä takia Alfan hankki. On se vaan hieno autooo!

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Näiden vajaan neljän kuukauden aikana, mitä olen Alfan omistanut, minulle on vahvistunut käsitys, ettei Alfa liiku kuin työntämällä. :-D .

No minun tapauksessa on kuitenkin kyse hieman eriasiasta, kuin uudemmpien kanssa. Onhan kyseisellä blondilla ikääkin jo. Mutta eiköhän tuokin saada ehyeksi 2-3 vuodessa. Kuten Rutinoffi kuskin seikkailuissa (www.rutinoff.net) Reiska toteaisi, korjasta näppästään kuntoon.

Tuli noista mittarivaloista mieleen. Tuossa '57 mallissa on mittaristossa niinkin tärkeä varoitusvalo, kuin sisätilan puhaltimen merkkivalo. Eihän sitä muuten tietäisi onko puhallin päällä vai ei.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hitto, en arvannut, että ehjät Alfat on näin harvinaisia!

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Ehjä Alfa ? Että mikä ? Jos hankkii uutena niin sitten voi kait nauttia pelkästä ajamisesta ja pihassa roikottamisesta (kokemusta neljästä uudesta rellusta peräkkäin), mutta se ei olekaan hauskaa ?

Hankin Alfani viime marraskuun alussa ja kokemukset tähän asti ? Enemmän kuin muilla autoillani yhteensä. Aina jotain pientä tai isoa. Kun yhden paikan saat kuntoon, niin jo toinen repsottaa tai sitten edellisen korjaus poikii jotain uutta. Suurin ongelma ei ole kiinnostus vaan ajan löytäminen tutkimiseen ja korjaamiseen. Yöllä toki on aikaa, mutta ... noh ... kuolema kuittaa univelat. :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2122
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Te ootte vain joukko ylikriittisiä autoilijoita. Kannattaa ottaa oppia muista kulttuureista. Tämä tarina on tosi, ainankin Pamppu puhuu -kirjan mukaan:

"Kerran katsatin maantiellä erään romaanin Skoda-merkkistä autoa. Ajoneuvo oli niin huonossa kunnossa, että olisi ollut paljon helpompi luetella kunnossa olleet kuin rikki olleet osat. Kun kokeilin käsijarrua, niin se lähti kokonaan irti. Manne ehti sanomaan:
- Hai! Nääthän sie, ei se ole rikki, siitä on vain vaijeri poikki!"

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

No, ei ole enään ehjä... Takaoven kahva sanoi "Kraps" eli sarana hajosi... Tuulilasin pyyhkijästä irtosi noin 100grammaa ylimääräisiä muoviosia kesken ohituksen... Pesussa kuuluu epäilyttävää pisaran tippumista jostain koetaulun sisältä...

Vastaa Viestiin