Uusi Croma viralliset kuvat!!!!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Uusi Croma viralliset kuvat!!!!

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Näille moottoreilla lähdetään liikkeelle:
1,9 M-jet 120hv ja 150hv
2,4 M-jet 200hv
2,2 bensa 150hv
ja hiukan myöhemmin 1,8 130hv

Pituus 4,75m
lev 1,77m
kork 1,6m
:wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vai että palkkä farkku :roll:
Tekisivät nyt, uudistetun croman! eikä mitään farmaria

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ihan asialliselta vaikuttavia koneita ainakin tarjotaan. Paljonkohan tuosta 200-heppaisesta pitäisi maksaa (kovin paljoa siitä ei ainakaan tarjota, kun poismyynnin aika joskus koittaa). Ulkonäkö vaatii hetken totuttelua - ei tuo nyt maailman rumin auto ole, jos ei kauneinkaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Epezi kirjoitti:Vai että palkkä farkku :roll:
Tekisivät nyt, uudistetun croman! eikä mitään farmaria
ei vaan crossover, segmentin pioneeri! :wink:
tehodieseliin vain automaatti, 6-lovinen.....
v6-motit ovat vielä huhuasteeella (niin bensa kuin diesel)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:ei vaan crossover, segmentin pioneeri!
Mikä tuo on niinkuin olevinaan, joku A3 Sportback, vai tila-auto vai crosscountry mallia XC70 vai? Vaikea hahmottaa tuosta kuvasta, joskin sivuprofiili näyttää typistetyltä Lexuksen Sportcrossilta.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ei ainakaan mikään A3:n kilpailija. Autohan on akseliväliltään muistaakseni yli 280.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En minä kilpailijaa tarkoittanut, vaan tuota crossoveria eli tyyppiä.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:ei vaan crossover, segmentin pioneeri!
Mikä tuo on niinkuin olevinaan, joku A3 Sportback, vai tila-auto vai crosscountry mallia XC70 vai? Vaikea hahmottaa tuosta kuvasta, joskin sivuprofiili näyttää typistetyltä Lexuksen Sportcrossilta.
Crossover on yhdistelmä tila-autoa, farmaria, SUVia.....niinkuin mersun tuleva R-sarja.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tämähän on vielä täysin compuutteri kuva mutta ikävää nähdä Fiatin menevän muotivirtojen mukaan. Itseä ei lämmitä nykymuotoilu. Tosin turhahan tälläistä tyhjätaskua on edes miellyttää. :cry:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Saa nähdä milloin 50-luvun siivet tulevat takaisin, näyttää meinaan niin vaikealta tuo toisesta automallista erottuminen nykyään.

Chryslerin ja Audin johdolla on jo päästy hävittäjämäiseen imuilma-aukkoon syylarin edessä, Bemarin 5-sarjalaisessa on säälittävä hain-evä-antenni katolla – väitän että alle viiden vuoden sisällä tulee automalli, jossa on jollain tavalla ympätty raketinomaiset siivet.

Volvon uuden, hävittäjäperse-prototyypin (Hesari, lauantai) nähtyäni sanon, että siivet tuodaan markkinoille Volvon farmarissa, jossa pystyvalot on vedetty kattolinjan yli pieniksi ulokkeiksi, kuin siiviksi. Alussa ne maskeerataan farmarin kattokiskojen taaimmaisiksi kiinnityspisteiksi, mutta se on vain alkusoittoa.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, kyllä tuolla ajelisi jos olisi Alfakin paineiden päästelyyn. Hinta ratkaisee.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuulilasissa on hieman tiedot menneet sekaisin;

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=117034
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Miten tuossa on väärää?

On ilmeisesti neliveto, saisi sitten tulla Alfaankin.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

dieselit ja bensat sekaisin

edit "Dieseleitäkin on tarjolla kaksi 1,9 -litrainen 120 hv sekä 2,4 -litrainen 150 hv:n moottori."

"Autoon saa 2,4 litraisen moottorin, jossa tehoa on 200 hevosvoimaa".
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

V6 kirjoitti:dieselit ja bensat sekaisin

edit "Dieseleitäkin on tarjolla kaksi 1,9 -litrainen 120 hv sekä 2,4 -litrainen 150 hv:n moottori."

"Autoon saa 2,4 litraisen moottorin, jossa tehoa on 200 hevosvoimaa".
niin ja valmistusmäärätavoite on hiukan päin honkia! :roll: :lol:
450.000 :lol:
ei edes puntoa myydä tuota määrää!

Virallinen oikea tavoite on noin 60,000, varsin maltillinen

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onpa aivan vitun ruma :puke:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti: Crossover on yhdistelmä tila-autoa, farmaria, SUVia.....niinkuin mersun tuleva R-sarja.
Niin tai Mitsubishi Grandis?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Gamman kanssa samaa mieltä. On Fiatin muotoiluosastolla pallo pahasti hukassa. Tuo perä varsinkin on kuin petolinnulla. Muistuttaa liikaa niitä autoja joiden merkkiä ei erota ennen kuin näkee valmistajan logon.

Tuon rinnalla Nissan Primera on omaperäinen ja vielä kaunis.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Jarno kirjoitti:Gamman kanssa samaa mieltä. On Fiatin muotoiluosastolla pallo pahasti hukassa. Tuo perä varsinkin on kuin petolinnulla. Muistuttaa liikaa niitä autoja joiden merkkiä ei erota ennen kuin näkee valmistajan logon.

Tuon rinnalla Nissan Primera on omaperäinen ja vielä kaunis.
Primera kaunis?
vertaileppa sivuprofiileja!
mielestäni croma on erittäin onnistunut, varsinkin kun katsoo mittoja, ei uskoisi, vai mitä?
vai näyttääkö sutjakas croma 475cm pitkältä ja 160cm korkealta?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Sitäpaitsi Croma on giugiaron muotoilema!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Nokka tuo mieleen vanhan mallisen avensiksen ja perän sivuprofiili subaru foresterin, eikö? :?

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Ensimmäisessä kuvassa tuosta tulee mieleen joku japsitila-auto jenkeissä jota kuskaa lihava jenkkiäijä, ja apparin paikalla istuu hysteerinen jenkkiakka ja takapenkillä hodareita maiskuttelevia jenkkimuksuja, koko porukka matkalla disneylandiin. En tiedä mistä moinen, tällainen skenaario tuli kuitenkin ensimmäisenä kouluviikosta väsyneeseen mieleen. :roll:

Näin vanhaa cromaa jo 7 vuotta vanhempien ajossa katselleena täytyy sanoa että noissa kuvissa tuo muotoilu ei kyllä tee kovinkaan positiivista vaikutusta, vaikka verrattaisiin juuri vanhaan vastaavaan. Vaikeaahan korkean auton muotoileminen on kovin nätiksi mutta silti... Eli ilmeisesti mieluummin kyllä edelleen katselen sitä kasariräppänää jonka listat irvistävät ja jonka pelleistä metallin ydin on jo hieman päässyt esiin. :mrgreen: Mutta toivottavasti ne tärkeämmät ominaisuudet ovat kunnossa, mitä useimpiin lehtiin on potentiaalisen ostajan uskominen niin fiiu on viime aikoina tuonut ainakin yhden auton (stilon) hieman liian aikaisin ja vaillinaisena markkinoille.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jarno kirjoitti:Tuon rinnalla Nissan Primera on omaperäinen ja vielä kaunis.
Samaa mieltä. Tuohon Fiuden nokalle voisi vaihtaa minkä tahansa Kian tai Huyundayn merkit, näyttää kodinkoneelta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vaikka ei itseä mielytä niin toivon kyllä että myy hyvin, paljon ja hyvällä katteella. :lol:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Kuva

Kuva
Kuva

Huomatkaa kaunis ja "tärkeä" etusäleikkö

En edelleenkään ymmärrä mitä "japanialaista" näette autossa....stiloa haukuttiin liiaan saksalaiseksi. tätä liian japanilaiseksi? mikä sen saa sellaiseksi näyttämää? Takavalot? Muistuttaisin että mm mazda on kopioinut alfalta....joten se on kyllä niin että japanilaiset kopioivat ei toisinpäin! :roll: :roll: :x

Toivottavasti auto tulee suomeen....isoa dieseliä on kai turja odottaa.....sen saa vain automaatin kera...jospa toisivat tuon tehodieselin 157:n nokalla.... :roll:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:En edelleenkään ymmärrä mitä "japanialaista" näette autossa....
Porukka varmaankin tarkoittaa sitä, että Fiatin merkin tilalle voisi laittaa melkeinpä minkä tahansa logon. Fiatilla on oma, selkeä muotokieli ehkä hieman hakusessa, vaikka kyllä sivuprofiilissa tiettyjä MultiWagon-yhteyksiä olen havaitsevinani.

Uusi Croma kuuluu todennäköisesti sarjaan "luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa". Tosin omaan makuuni tuo takapuskuri on kyllä aivan liian massiivinen. Aikaisempien spyshottien mukaan sisätilat näyttivät hyviltä, onkohan niistä lopullista materiaalia olemassa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
155156
Viestit: 2102
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Croma nimen kierrätys on aika epä-Fiat ratkaisu. Fiatin nimethän ovat aina muuttuneet uuden mallin myötä. Croma taisi olla muuten aika OK, mutta kolaritestissä tuli aika katastrofaalinen tulos: kaikki alueet punaisella. Vuosi oli noin 1990.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Järkyttävän raskaasti muotoiltu. Missä on se italialainen keveys ja lennokkuus? Tossa autossa kun vielä kuorman myötä hiukkasen perä painuu, niin johan on viimeisillään kolmosvasikoita odottavan lehmän näkönen.

Vastaa Viestiin