Korealaiset yms. kikottimet

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja palkus »

Näyttää foorumilaisten autokanta muuttuvan enemmän ja enemmän muihin merkkeihin. Varsinkin korealaiset, aasialaiset yleensä ja itäblokin kulkineet yleistyy kovaa vauhtia, joten niitä voisi sitten kehua täällä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11267
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kun kerran aasialaisia saa kehua: Toyota on löytänyt sisäisen saksalaisensa. Siihen ei nimittäin pääse sisään. Nooo, odotellaan suojakeliä, ei pitäisi mennä montaa päivää :lol:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Myös jos sattuisi omistamaan KIAn valmistaman Fiat 124:n tai 132:n? :mrgreen:
http://auto.hankyung.com/board/view.php?id=kia&no=302

Avatar
Jiitee
Viestit: 4360
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

stoichiometric kirjoitti:Näyttää foorumilaisten autokanta muuttuvan enemmän ja enemmän muihin merkkeihin. Varsinkin korealaiset, aasialaiset yleensä ja itäblokin kulkineet yleistyy kovaa vauhtia, joten niitä voisi sitten kehua täällä.
Jaa-a, itäblokki , mikä se nykyään on ?
Ladojako täällä on ostettu huimasti ? :roll:

Jos Etelä-Korea ja Japani sekoitetaan itäblokkiin niin äkkiä kannattaa päivittää tietonsa.
Nuo molemmat modernit länsimaiset kansakunnat Aasiassa ovat USA:n ja samalla Naton vahvimpia
liittolaisia 2. maailmansodan jälkeen. Itse olen tykästynyt ko. maiden tuotantoon niin, että autoista on puolet näitä mainioita "kikottimia" ja puolet Alfoja.

Toyotoista: meillä ollut vuodesta 1990 vuoteen 2014 ,2* Corolla, Carina-E ja Avensis.
Luotettavimpia autoja saa nykyään hakea , ajomäärät noilla min. 150 tkm - max 270 km ja aina
bensakoneilla. Autot ostettu joko uusina tai 2. omistajalta alle 30 tkm ajettuina.
-> vain huoltoja, ei korjauksia

Mitsubishi: 1989-Galant 5 vuotta ja 100 tkm, sitten 2000-Carisma jo kahdeksatta vuotta
ja 130 tkm.
-> Carisman laihaseosmoottorin kaasuläppäsysteemin korjaus ja EGR:n eliminointi ( Alfan JTS:lla
samoja ongelmia ) , laturin vaihto 230 tkm ( Carisma)

Uusimmista kikottimistani KIA on ollut viime aikoina merkkinä meitä kiinnostavin, ja sellainen tuli perusteellisen harkinnan jälkeen hankittua Toyotan työn jatkajaksi vaimolle luotettavaksi kulkineeksi.
Tarkoitus on pitää Ceedia ainakin yli 5 vuotta ( kokonaisikä n. 10 vuotta ).

Harkinnassa on joskus jossakin vaiheessa kokeilla myös peri-japsia eli Hondaa
ja varsinkin näitä aitoja "made in Japan" -malleja ( Accord ainakin).
Samoin Mazdan MX-5 on aina ollut "joskus" -listalla.

Suosittelen kokeilemaan "kikottimia", jos sen ikivanhan Essonbaarin "riisikuppijutun" ymmärtää :wink:
Kummasti saa alfa-laatuaikaa lisää (vaimolta :wink: ), kun ei tarvitse roplata käyttökoslaa juuri ollenkaan.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Oleino
Viestit: 1953
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Jiitee kirjoitti:Jaa-a, itäblokki , mikä se nykyään on ?
Kaikki Detroitista itään jne... Se on niin suhteellista. :wink:
Jiitee kirjoitti:...Mazdan MX-5 on aina ollut "joskus" -listalla.
Tässä kohtaa pitää sanoa että japanialainen on hoitanut homman kotiin. Olen tämän talven ajellut satunnaisesti '99 mallin MX-5:llä ja voin sanoa hauskuuskertoimen olevan kohdallaan. :-D Lisäksi vaikka auto on 16v vanha, hyvää kyytiä ruostumassa ja ajettukin jo melkein 120k mailia niin sisustan muovit ei rämise tai kitise. Materiaalit ei premiumilla juhli, mutta kaikki toimii. 33:n kanssa sen sijaan sai jännittää aina mitä osia jää käteen. Viimeksi jäi ovenkahva ja mittariston kehys.

Mutta sitä en edes yritä perustella järjellä. :mrgreen:
Tein itse - säästin

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

kehuja pyydettiin,Itsellä kokemuksia vain kahdesta "itäautosta"
Toyota corolla verso 1.8-05
+toyotan takuu(8v vanhanakin meni automaatti mukisematta tehdastakuun piikkiin,ja autoon vaihdettiin uusi loota,nopeasti,eikä edes puhuttu kustannuksista,saati maksajasta.soitettiin vaan liikkeestä,että auto taas kunnossa.En tiedä mikä oli vikana,vaihde ei kytkeytynyt talvisena aamuna)
+laakerit,jarru osat,iskarit ja nivelet todella kestäviä
+näkyvyys ulos hyvä varsinkin peruuttaessa
+moottori(luonnollisesti ei vikoja).ketjukone.ei vuoda,kuluta mitään mitä ei kuulukkaan.hiljainen,ja nopeasti lämpenevä talvella
+ohjaus,ja ajettavuus ihan ok
Nissan primera 1.6b p11.ajettu 390tkm
+perusauto,ajettavuudelta,ohjaukselta,kulutus pieni(tuli hommattua ensihätään,jotta pääsi aamulla duuniin,kun 166 vaihtoi omistajaa)
+moottori(ketju vetoinen)tuntuu olevan ikiliikkuja,ei uskoisi päältäpäin että puoli miljoonaa lähestyy.öljyä ja muita nesteitä ei tarvinnut lisäillä
+lähtee käyntiin kelillä kuin kelillä heti,oli kuuma tai kylmä

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Yritetään nyt kehua, vaikka vähän pahaa tekeekin.. :-D

Lapsuuden kodissani oli aina uuden karhakka Toyota. Niin oli myös puolella sukulaisista, naapureista ja muista kyläläisistä. Kylässä kun oli kaksi autoliikettä. Toinen myi Toyotaa ja toinen Volkkaria. Ei niissä ikinä mitään vikaa ollut.
Oman autoiluni aloitin äitini vanhalla Daihatsu Charadella (1.3 16v). Hauska auto, joka oli myös todella varmatoiminen.
Pellit oli melko heppoiset ja vaikka maahantuoja (?) oli auton ruostesuojannut, niin auton perä hävisi noin 20 vuoden ikäisenä.
No, olihan se jo aikakin.. Auto ostettiin minulta ralliautoaihioksi, mutta luulen, että se palvelee edelleen liikenteessä.

Äidilläni on ollut jo pitkään Hyundai Matrix ja eipä siinäkään ole oikein vikoja ollut. Bensapumppu taisi kerran hajota.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja _rico »

Ja ajaminen on niin mukavaa, että hammaslääkärissäkin on kivempaa :-D

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Itäblokin tuotteena kai tarkoitettiin Skodaa? Mulle Tsekki on itäblokkia :silly:

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tsekki on Suomen länsipuolella.
VMP

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^jep

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja A Bart »

mattijus kirjoitti:Tsekki on Suomen länsipuolella.
Mutta silti itäblokki ?

Avatar
Dio Natale
Viestit: 862
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

No kyllähän suomikin on itäblokkia kun katsoo autoilun kustannuksia täällä..rhinolandia tämä on.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

KIA Optima ja Soul ovat onnistuneita tuotteita, joiden myyntimäärien pienuus on minusta ainut ihmetyksen aihe. Tosin, en ole kummallakaan ajanut. Kylmien tyyppien perusteella voisin ostaa molemmat kylläkin, jos vain ovat edes tavallista tasoa ajolleen. Hyundaista mielikuvani eivät ole niin muuttuneet (positiivisesti) kuin Kiasta viimeisen 10v aikana ja Korean Chevyt jättivät kylmiksi. Kian koen itselleni haluttavammaksi kuin esim. "Länsi-Blokin" Peugeotin, Opelin, Seatin, Skodan, VW:n, Fordin, Audin, BMW:n tai MB:n. Jostain syystä en ole koskaan kokenut japanilaisia merkkejä omikseni, mutta KIA ei tästä tunnu kärsivän.

Mainonnalla on toki iso osa mielikuvamuutoksesta. Nämä Kia-mainokset nyt vaan sattuu toimimaan ajan hermolla ja/tai miehen maailmaa kosiskellen: https://www.youtube.com/watch?v=ZYWHsOeDf3M tai https://www.youtube.com/watch?v=GSDji8Uk7qQ

Parempia ne makuuni ovat kuin useimpien muiden mainokset. Fiatin ote on tällä saralla hyvä ainakin valtameren tuolla puolen ollut viime vuodet.

Ja ihan heittona, parempi Alfan olisi olla KIA/Hyundain hoivissa jatkossa kuin osana VW-ryhmää. Peter Schreyer saattaisi saada Alfaankin eloa.

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

mattijus kirjoitti:Tsekki on Suomen länsipuolella.
Nyt oli melko Suomi-keskeinen ajattelutapa :wink:
Itäblokkia ei sentään määritelty suhteessa suomen sijaintiin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/It%C3%A4blokki

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pitkälti samalla linjalla kivijärven kanssa.

Optiman ongelma oli se, että hinta. Se on kuitenkin vähän paremmin varusteltuna tarjolla, joten hinta on kovempi - monella oli hankalaa ymmärtää sitä, miksi se alkaa lähennellä jo Bemarin tai Mersun hintatasoa. Itse huippuvarustellulla Optimalla ajaneena voin sanoa, että mukavaa oli kyyti.
Ja toinen ongelma on ne moottorivaihtoehdot - suomessa kun ei tuohon saanut kutosta edes rahalla, saakohan vieläkään? Vaihtoehtona on pikkudiisseliä ja neloskonetta muutenkin, niin varmasti rajottaa ostajakuntaa. Tiedän useamman kuin yhden, kuka olisi kaivannut isoa konetta keulalle ja olisi lyönyt rahat tiskiin saman tien.

Soul uudistui juuri, toivottavasti myy - on nimittäin veikeä laite sekä ulkonäöllisesti että ajamiseltaan. Ei se mikään huippuhyvä cruiseri ole, mutta perusmukava, perushyvä. Se on vähän sellainen tojotamaisen turvallinen selvästi erilaisella ulkoasulla.
Ja samaa mieltä myös tuosta, että jos Alfa olisi pakko myydä, niin mieluummin sitten Kian hoteisiin - sieltä löytyy todella villejäkin konsepteja, joita ovat uhanneet tuoda tuotantoon (ilman tojota-tyylistä megatylsentämistä). Saapi nähdä...

Avatar
Jiitee
Viestit: 4360
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^^
Kappas vaan ; kivijärvi kaivoi kivoja mainospätkiä... täytyy sanoa, että tuo Optiman klipsi iskee kokonaisuudessaan lujaa omaankin makuhermoon :wink: ....näissähän on piilohuumoriakin mukana kuten oli
aikanaan parhaissa Kupla-VW:n mainoksissa.

Omista valinnoista vielä: Ihan järjellä ajatellen Kian mallisto on mennyt ominaisuudet & laatu/hinta -suhteessa ohi Toyotan , ainakin näissä perhepirsseissä. Lisäksi kuten moni on todennut alfistille tärkeä muotoilu on Kialla uusimmissa malleissa rohkeampaa. Ceedin 1st- generaatio senkin aloitti ....

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja quppe »

Kehtaa tänne kertoilla. Itsekkin tossa vaihdoin Milanon Käärmeen tilalle Japanilaisen H-kirjaimen.

Yllättävän mukava ja ketterä matka kumppani, sekä lisäksi luotettavan oloinen auto. Ei hirveästi häviä edes ajotuntumassa hammastanko vikaiselle 159:lle :D Joten sen osalta kulttuurishokki ei ollut niin suuri. Onhan se vähän tommonen hajuton ja mauton, mutta ihan kivasti i-vtec rähisee ja sekakulutuskin on vaan 5-6,x litran pintaan : )

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Optima / Accord toimii kyllä omaan silmään hyvin. Ja tän siitä saa kun ei saa uusia malleja pihalle... Alkaa vannoutuneetkin siirtymään muihin merkkeihin. Vaikka sydänhän se taitaa jäädä Alfalle talteen. 0X

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Toner »

Hankitaan nyt lisää vihamiehiä ja kertoillaan näistä nykyisistä kulkineista lyhyesti:

Octavia 1,6 TDI Elegance Combi -10, 138000km
+ Oikeasti tosi hyvä ajaa kelillä kuin kelillä
+ Hyvät varusteet (xenon, autoilm., sadetutka, vakkari, kaarreajovalot yms)
+ Menee maantiellä parhaimmillaan 3,7l/100km
+ Ainakin tähän saakka toiminut hyvin ja lähtenyt kakistelematta käyntiin kovallakin pakkasella
- Laiska, varsinkin kuorman kanssa (105hv...)
- Ajovalot värisevät hemmetisti huonolla tiellä
- Penkkien verhoilu kulahtanut muutamasta kohtaa
- Katkoo sähköjä kuskin peilistä
- Hukkuu parkkipaikalle

Hyundai i30 1,6 Comfort 5d -08, 103000km (verrattuna aikaisempaan 147:aan)
+ Tilavampi
+ Kulkee suoralla tiellä kuin kiskoilla
+ Ainakaan toistaiseksi ei ole tullut mitään pikkuvikoja vastaan, muutenkin ikiliikkujan tuntuinen
+ Kuluttaa vähemmän
+ Vaivaton pyöritellä, ei nitise tai natise.
+ Kiihtyy huomattavasti paremmin(?)
- Huonommat varusteet
- Vähän hajuton ja mauton
- Mutkatiellä tunnottomampi ja jotenkin epävarmempi
- Tylsempi, varsinkin sisältä
- Sisämelu!
- Yliherkkä kaasu, joten tasanopeuden säilyttäminen hankalaa
- Tunnottomampi kytkin

Harmi kun tuon 159:n omistamisesta on jo sen verran aikaa, ettei sitä enää osaa verrata tuohon Skootaan.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Voisin käydä Ceed GT kuljettajaksi mut se vaatis sitä että liikenteessä olis niitä uusia jotta voisin ostaa sellaisen 2-3v vanhana. Käykääs siis ostaa niitä uusia. :D

Avatar
Jiitee
Viestit: 4360
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jonesi kirjoitti:Voisin käydä Ceed GT kuljettajaksi mut se vaatis sitä että liikenteessä olis niitä uusia jotta voisin ostaa sellaisen 2-3v vanhana. Käykääs siis ostaa niitä uusia. :D
:-D Sama vika rahikaisella, kohteena vaan Toyotan GT-86:n , eiköhän ne jo 3-5:n vuoden päästä ole suurimmat hinnanalennuksena jo kohdanneet.

jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jiitee kirjoitti:
Jonesi kirjoitti:Voisin käydä Ceed GT kuljettajaksi mut se vaatis sitä että liikenteessä olis niitä uusia jotta voisin ostaa sellaisen 2-3v vanhana. Käykääs siis ostaa niitä uusia. :D
:-D Sama vika rahikaisella, kohteena vaan Toyotan GT-86:n , eiköhän ne jo 3-5:n vuoden päästä ole suurimmat hinnanalennuksena jo kohdanneet.

jt
Eikös Subaru hoitais homman, sama vehjes halvemmalla? ;)

Ja toi Cee'd GT (onko nyt ProCeedGT, Cee'd GT? sikäli kun noilla eroa on, katalogeissa kun tuntuvat olevan omina instansseinaan :D) ois ehk ihan hauska. Taino, ehkä enemmänkin se ProCeed GT, sikäli kun noi listat on mitä on (en jaksa netistä nyt tarkistaa, muistan vaan varustelulistassa nähneeni molemmat erikseen)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4360
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^kyllä kävisi Subarunakin, ehdottomasti...

jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tojotan markkinointipäällikkö tm. oli sanonut:
"Me tuskin myydään enää yhtään GT-86:sta Subarun hinnanalennuksen jälkeen". En muista paljonko ne sitä tiputti, mutta ainakin muutaman vuoden arvonaleneman verran.... :P

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Se Subarun hinta tippui sellasen 15k€. Selvensi ainakin itselle hyvin miten paljon voi ilmaa hinnassa olla.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Se Subarun hinta tippui sellasen 15k€. Selvensi ainakin itselle hyvin miten paljon voi ilmaa hinnassa olla.
E: Ja tuplana näköjään. V***n nokialainen
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Kai tää tänne sopii: nyt on taas yksi itäauto poistettu kaveripiiristä :lol:

Kaveri kyseli kommentteja auton vaihtoon. Tungin linkkilistaan budjettiin sopivaa Boraa, Octaviaa, Avensista, Hyundaita ja piruuttani yhden GP:n. Arvatkaa 5 kertaa minkä kävi poistamassa. (Ei tarvinnut edes käännyttää :mrgreen: )
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

^Markkinointigurun elkeet!

eieikuean
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Elo 2015, 09:52
Car(s): honda

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja eieikuean »

Selvensi ainakin itselle hyvin miten paljon voi ilmaa hinnassa olla.
เบอร์มงคล

Avatar
lerppu
Viestit: 5950
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Koskapa ajattelin tänään keskittyä hyvään, niin sanotaan nyt sitten hyvää:
Ottaisin heti käyttöpeliksi (jos pystyisin) uuden Hiluxin, Crew Cabillä ja luonnollisesti automaattina.
Ei taliban-konekivääriä lavalle, tosin, vaikka hauska varuste olisikin ruksata listalta mokoma!

Kävis käytettynäkin: http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/7614210

Harrasteeksi sitten kasari-Mitsun, nostalgiamielessä.

Muuten iso ei. Kaikelle Koreasta tulevalle vielä isompi ei.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Joitakin kokemuksia paria vuotta vanhemmista 2.5D4D-koneisista ja ovat kyllä hyviä laitteita luokassaan. Maastokelpoisuudessa häviää Land Roverille, mutta pääsee kyllä sinne minne useimpien tarvitsee päästä ja useimmiten vielä poiskin sieltä. Maantiellä hyvässä mielessä yllättävän henkilöautomainen. Doublecabin takapenkkitilakin on ihan ihmismäinen 182-senttiselle. Vaihteistot miellyttäviä käyttää, ei tarvii arpoa että onkohan nyt hitaat vai lyhyet vai mitkä välitykset päällä. Ainoa huono puoli omasta mielestä on koneen suhteellinen tehottomuus, turbon olemassaoloa ei juuri huomaa. Tosin 3.0-litraisesta ei tuota kokemusta ole, se viisi desiä lisää saattaa korjata tuon ainoan keksimäni miinuksen.
E: Voisi olla omakin valinta, jos tuollaista tarvitsisi.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
lerppu
Viestit: 5950
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Pätkän verran oon ajanut uutta, yksilössä ei ollut takapenkkiä ja ylimääräinen poljin kuskin jalkatilassa. Mutta tykkäsin silti kovasti! Toki enemmän vielä oon tykännyt Dodgen tai Fordin puolitonnisista, mutta tuo olisi järkevämmän kokoinen Soumeen...
(Ja on melkoisen kestävän kulkineen maineessa!)
Ei silti ole realismia mokoman hankinnassa, vaimo joutuu ajelemaan keskustassa ja olisi Hiluxilla siellä hiukan ahdasta. Ei suostu ajamaan Alfalla, en tiedä mikä häntä näissä rasittaa (noh, MiTolla kerran ajeli jonkun koripalloreissun Savonlinnaan - pisin heitto mitä sillä kinnerillä nykäistiin)... Joten kompakti automaatti neliveto on ykköskulkine jatkossakin, itsellä on hiukan pelivaraa kulkineen valinnoissa. Ja ne eivät kyllä kohdistu ikunaan ketjun otsikon kikottimiin. Tahi KdF-wageneihin. Kokeillahan niitä silti pitää, jotta tietää mistä puhuu!

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ceed GT tuli Giuliettan korvikkeeksi kun maahantuonti lopahti kriittisessä kohtaa. Sinänsä menee aika hyvin samaan muottiin ja hintaan. Laiskemman oloinen fiilis vaikka paperilla nopeampi ja vääntävämpi. Varmaan turbon profiilin eroa. Tukevammat (Recaro) penkit, muttei ihan niin istuvat minulle tai vaimolle. Mauttomampi varmasti eikä rakastettava mutta vakuuttavan oloinen. Aivan hiukan ehkä ahtaampi peräkontti.

Pari vuotta on mennyt ja pahimmat "ongelmat" on olleet vikisevä moniurahihna (kiristetty) ja moksahdukset jousista (kiviä siivottu jousilautaselta). Ainoa jäätynyt osa on bensatankin korkin roikutin joka ei pyöri vapaasti.

+ Ei vikavaloja tai katkoksia.
+ Peruutuskamera. Loistava laite!
+ Spotify soi BT yli (A2DP)
- Pitkät valot on halogeenit. G:ssa purkausvalot nousee.
- Kerää lunta ja jäätä lokasuojiin toisin kuin G.
- Syö 7-8 l/100km, G lukemat alkoi yleensä 6:lla.
- Köyhä fiilis aina kun virittää tikkua pitämään konepeiton auki :)

Käytiin ajelemassa uutta i30 mallia kans. 1.6:ssa on ihan mukava sisusta (1.4 ankeampi) ja kaikkiaan aivan tuttu fiilis. Samat koripaneelit, sama moottori (sans turbo), enimmäkseen samat näkymät. Varustus, sisustus ym tietysti GT:ssä omanlaisensa.

Näyttää Hyundai myöskin tuovan jotain turbomallia markkinoille tuosta. Jostain kumman syystä heikommilla lukemilla kuin Kia ja mahdollisesti hinta/varuste suhteella. Ennemmin ottaisin Kian siis noista kahdesta. Noin vuoden päästä tuleekin meillä aika umpeen. Pitää sitten katsella saisko FL G jostain, oisko CLA tai BRZ ovineen ja hintoineen saavutettavissa, vieläkö XV on liian ikävä tai onko markkinoilla jotain muuta sopivaa, tuleeko toinen samanlainen vai lopettaako tämän etuautoilun.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja PRO »

CR-V tulee viisivuotiaaksi kohta. Ainoat käynnit korjaamolla ovat olleet määräaikaishuoltoja. Hämmästyttävä luotettavuus.

Lisäksi tuotannon fiilis on melkoinen: kun palaset (ovet yms. mitkä tahansa) liikkuvat niin kaikki on kovin äänetöntä...

En usko, että ihan pian Alfaa löytyy huushollista nykymeiningillä...

Avatar
Jiitee
Viestit: 4360
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Korealaiset yms. kikottimet

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Hauskempi Optima -- hmmm... farkkuna , kiitos :wink:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001252673.html

Kuva


PS. Olisipa Alfankin uusiutumistahti tämä...http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001252662.html
:?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin