Muiden merkkien uutuuksia.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

Macela kirjoitti:Eikös 4C ole aikalailla uuden Elisen kanssa samassa luokassa? Vai onko noiden välillä joku merkittävä ero?
On samassa luokassa, mutta 4C on kyllä altavastaaja. Kumpaakaan en ole tietystikään ajanut, mutta luettuna: Alfassa vaihdelaatikko kujalla, turbo-lagia sekä aliohjaa. Lotus on hionut tuota keskimoottorista alustaansa jo 20v niin se alkaa olla aikalailla kohdallaan. Sen lisäksi Lotus tekee fiksusti kun luottaa manuaaliin. Ne vaan yksinkertaisesti toimii. Aika monet suorituskykyiset nykyautot kaatuu tuohon vaihdelaatikkoon, ihan ei ole konffaus osunut kohdalleen.

Minulla on kyllä sielussa joku heikko kohta noita kevyitä urheiluautoja kohtaan. Tässä olen pari vuotta jo katsellut mihinkä nuo Evorien ja varsinkin 1.8 Elisen hinnat käytettynä englannissa asettuu. Olen kuitenkin yrittänyt vältellä autokuumetta, ja siinä olen kyllä onnistunutkin(jollain lailla). Toki asiaa ei helpota se, että väliraha nykyisen kesäkipon ja noiden kahden välillä vuosi vuodelta kutistuu. :shock:

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo Lotus on aina ollut oman tiensä kulkija. Hauskaa on kylläkin se, että se mihin Colin Chapman uskoi, pätee edelleen. Keveys. Ja sen merkitys tulee vain kasvamaan tulevaisuudessa, VAIKKA ei siltä kyllä nyky urheiluautoja katsoessa näytä, vielä.

Lotus on kyllä siis, tavallisen persaukisen saavutettavissa. Eliseä saa nippa 20 tonniin Euroopasta, ja on näitä Suomeenkin tullut viime vuosina aika paljon. Exige on sitten kalliimpi, mutta....
Elisen kohdalla itseäni kiehtoo tuo 2002 vuosimalliin asti oleva tuotanto, ohjaustehostimia saati jarrutehtostimia ei ole, mutta toisaalta Roverin kone saattaa olla vähän arempi juttu hankkia.
Jos Lotus on hinnaltaan liikaa, aina voi sitten Opel Speedsterin suuntaan katsoa. Sama auto, samalla rungolla, eri tekniikalla, jossa on vielä vähän enemmän voimaakin. Hinnat pyörii sielä jossain 15-20 tonnin välissä hyvä kuntosissa yksilöissä.
Mutta jos raha ei ole este niin sittenhän on valinta vapaa.

Itse en ole ikinä ajanut yhtäkään Lotusta, istunut olen muutamissa ja onhan niissä se ihan oma fiiliksensä. Race henkisyys, keveys, kompakti kokonaisuus tarkottaa sitä, että ei sillä ehkä Ferrarin julkisuutta Espalla saada, mutta ei sitä ole siihen tehtykään. Osaavissa käsissä nää kevyet Eliset ja Exget, Speedsterit on nopeita ihan taatusti nopeita.

Alfa 4C on varmaan aika samoissa segmenteissä, MUTTA se vaihdelaatikko. Jos haluaa manuaalin, ei oikeastaan tänä päivänä ole muita vaihtoehtoja kun Lotuksen hankinta. Uuteen Evoraan saa manuaalin, jopa siihen tehokkaampaan 400seen sai. Kuten myös Elise ja Exige ovat manuaalilla saatavissa. Toki esim. Club Sport Exigsessä on tuo namiskuukkeli, josta saa valita Race, Sport, Touring ym.asetuksia, mutta RACE asetuksella onkin sitten kaikki pois kerralla.....
Tietenkin manuaalin saa vanhempaan kalustoon ja mikäs sen parempaa.!

Kiehtovia autoja. Olisi hienoa omistaa joskus tuollainen persaukisen pudjetille käyvä kompakti kevyt urheiluauto.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rasvis kirjoitti:
Missä mä olen nähnyt tuollaisen...?
Istuu vaan tuohon seiskaviitoseen vaan aikalailla paremmin, kun ulkokuorta myöten ympärillä kaikki muukin on vedetty samalla viivottimella.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

LVA kirjoitti:
S_A kirjoitti:Lotus tekee asiat oikein! It's all about the Weight!!!!

Eipä tohon lisättävää ole.
Eipä ole lisättävää. Ei voi kuin tykätä. Lotukset on melkein ainoita uusia autoja jotka saavat oikeasti autokuumetta aikaiseksi. Voipi olla että tulevaisuudessa oikeasti löytyy pihasta joko Elise tahi perusmallin Evora. Niin hienoja autoja että 8) Parasta taitaa niissä olla se, että ne sopii huonoilla teillä ajettavaksi paremmin kuin muut urheiluautot/muka sportit. Itse tykkään vielä Lotuksien muotoilusta ja mottien luotettavuudesta joten....

:eggface:
Joo harva tajuaa muuten tätä maavara asiaa. Ei se sattumaa ole.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
155156
Viestit: 2102
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

LVA kirjoitti:On samassa luokassa, mutta 4C on kyllä altavastaaja. Kumpaakaan en ole tietystikään ajanut, mutta luettuna: Alfassa vaihdelaatikko kujalla, turbo-lagia sekä aliohjaa.
Mikä siinä 4C:n vaihteistossa on vikana/huonoa?

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vittorio Jano kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:
Missä mä olen nähnyt tuollaisen...?
Istuu vaan tuohon seiskaviitoseen vaan aikalailla paremmin, kun ulkokuorta myöten ympärillä kaikki muukin on vedetty samalla viivottimella.
Perusmuotoakin enemmän tuossa mersun toteutuksessa tökkää se itse toteutus: Ihan kuin olisi serkkupojan kanssa viikonloppuna istutettu parit padit mittaristoksi. Viimeistelyä ei voi haukkua, kun sellaista ei ole.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

155156 kirjoitti:
LVA kirjoitti:On samassa luokassa, mutta 4C on kyllä altavastaaja. Kumpaakaan en ole tietystikään ajanut, mutta luettuna: Alfassa vaihdelaatikko kujalla, turbo-lagia sekä aliohjaa.
Mikä siinä 4C:n vaihteistossa on vikana/huonoa?
Kai se on liian hidas toimissaan silloin kun halutaan nauttia ajamisesta. Siihen vielä yhdistetään pieni viive turbosta niin se taitaa syödä ajamisen nautinnosta osan pois. Kilpailu on kovaa, mutta olen lukenut että aika monessa sportiautossa nuo laatikot ei ole ihan niin hyviä mitä niiden pitäisi olla. Lotus taas ratkaisi tuon ongelman tarjoamalla manuaalilaatikon...



"Joo harva tajuaa muuten tätä maavara asiaa. Ei se sattumaa ole."

Jep. Plus siihen kun lisätään suht pintapehmeä jousitus niin avot. Liian kova alusta hukkaa pidon kun tien pinta menee huonoksi/pomppuiseksi. Kaikkihan tietää missä kunnossa nykyään tiet on... Minulla on aika selkeä kuva millainen olisi pirun hyvä katuauto ja Lotukset on juuri sellaisia. :-D

Avatar
Macela
Viestit: 2640
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re:

Viesti Kirjoittaja Macela »

Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.live.bmwgroup.com/100J/index-en.html

BMW juhlistaa 100-vuotissynttäreitä ja jotain uutta kait esitellään. Kello 16:00 alkaa lähetys.
Hössötystä, leikkiä ja laulua koko show, lopussa sitte näytettiin tuollanen. Piti ihan BMWforumilta kurkkia onko herättäny keskustelua siellä, eipä näytä olevan.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Juuh, jotain konsepteja esittelivät. Plääh.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

LVA kirjoitti:
155156 kirjoitti:
LVA kirjoitti:On samassa luokassa, mutta 4C on kyllä altavastaaja. Kumpaakaan en ole tietystikään ajanut, mutta luettuna: Alfassa vaihdelaatikko kujalla, turbo-lagia sekä aliohjaa.
Mikä siinä 4C:n vaihteistossa on vikana/huonoa?
Kai se on liian hidas toimissaan silloin kun halutaan nauttia ajamisesta. Siihen vielä yhdistetään pieni viive turbosta niin se taitaa syödä ajamisen nautinnosta osan pois. Kilpailu on kovaa, mutta olen lukenut että aika monessa sportiautossa nuo laatikot ei ole ihan niin hyviä mitä niiden pitäisi olla. Lotus taas ratkaisi tuon ongelman tarjoamalla manuaalilaatikon...



"Joo harva tajuaa muuten tätä maavara asiaa. Ei se sattumaa ole."

Jep. Plus siihen kun lisätään suht pintapehmeä jousitus niin avot. Liian kova alusta hukkaa pidon kun tien pinta menee huonoksi/pomppuiseksi. Kaikkihan tietää missä kunnossa nykyään tiet on... Minulla on aika selkeä kuva millainen olisi pirun hyvä katuauto ja Lotukset on juuri sellaisia. :-D
Joo en tiedä mitään 4Ceen vaihdaelaatikosta, saati Ferrarin tai Lambon tai Aston Martinin tai BMWn tai Porschen tuplakytkinlootien toiminnasta koska ei ole mahdollisuuksia ajaa niitä ja kokeilla.

MUTTA sen tiedän, että on olemassa tietty joukko harrastajia, joille tää tuplakytkinloota ei vaan käy. Huolimatta siitä miten helppoa se on, miten vaivatonta ja nopeaa ja yksinkertaista se on. Vaikka kaikki vaihdot saa nätisti sisään, alas - tai ylöspäin, se ei vaan käy.

Olen itse joutunut tätä kantaani puolustamaan useita kertoja, miksi en halua yksinkertasesti näitä tuplakytkinlaatioita, JOS minulla olisi varaa ostaa urheiluauto. Siis miksi siinä pitää olla manuaali eikä tätä uutta flappigearboksia.

Eli sanotaan näin, että vaikka nää on miten nopeita ja helppoja, paukkuvia ja alaspäin välikaasulla vaihtavia ; mikään läppälaatikko ei ikinä tule pääsemään siihen tunteeseen, fiilikseen, minkä kuljettaja saa kun tuntee kämmenessään sen vaihteen loksahtavan sisään ja kun nostaa kytkimen, miltä se tuntuu kokonaisuutena.
Istuin tuossa Exige Club Racerissä viime vuonna ja erehdyin kokeilemaan paikallaan auton ollessa ei käynnissä - tilassa tuota vaihteensiirtoa. Voin vain kuvitella sitä tunnelatausta kun kiihdytät rauhallisen päättäväisesti, kytkin alas..kakkoselta kolmoselle ja varovasti kytkin ylös. Miltä se kaikki tuntuu kun istuu siinä penkillä, kädessä, jalassa...selässä....
Oli se hitaampaa, vaikeampaa, hankalempaa, raskaampaa, ihan sama. Se täydentää hienon urheiluauton tunnelman, tuo vaihteen vaihtaminen kaikkineen tunteineen ja fiiliksineen.
Sen verran kuitenkin olen ajanut, että tiedän suurin piirtein mistä pidän, ja tästä mielipiteestä en luovu ikinä.

Mikään, MIKÄÄN läppälaatikko ei pääse IKINÄ tohon tunteeseen. Nyt puhutaan siis vaan näistä kaksoiskytkinlaatikoista.
Tietenkin, ilmanpaineella oleva suorakytkentälaatikko ees-taas toimivalla kepillä voisi olla vähän samantuntuista, jossa mekaanisesti vaihdetaan vaihde kepin välityksellä, mutta siinäkään et pysty loikkimaan vaihteita välistä, tai kikkailemaan ihan niin paljon asioilla kun perinteisellä manuaalilla.

Ja tosta maavarasta ; totta. Keveys on se termi. Ei auton tartte olla kivikova, jos sen paino on tätä luokkaa mitä Lotukset painaa. Jos painoa olisi se 1500kg, ei tällästä maavaraa voisi rakentaa missään tapauksessa....
Ja tuo maavara ei ainakaan auton päivittäistä käyttöä rajota....

Tulee ihan mieleen eräs McLren F1......joka tietoisesti rakennettiin maavaraltaan korkeammaksi. No tietenkään se ei paina kuin nippa Elisen verran, 1130kg tai vähemmän, vaikka omaakin V12 tekniikan....

No se siitä.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Silkkaa asiaa. Tuossahan onkin kiteytettynä ajamisen ilo kunnollisella pakkovaihdantalaatikolla.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

alamajy kirjoitti:^Silkkaa asiaa. Tuossahan onkin kiteytettynä ajamisen ilo kunnollisella pakkovaihdantalaatikolla.
No joo en siis ole ajanut yhtään mitään. Verrattuna moneen muuhun. Ei ole ollut mahdollisuuksia.

Varmasti järkyttyisin siitä, miten raskas kytkinpoljin voi olla, tai tehostamattomat jarrut,
tai miten työllästä sellasen auton ajaminen on arki liikenteessä vaikkapa työmatkalla.

Mutta toisaalta ; jos koko ikänsä siitä lähtien kun autoista on alkanut kiinnostua - on ihannoinut kilpa-autoja, kilpa-autoja katukäytössä, tai mahdollisimman lähelle sellaiseksi rakennettuja
tehtaan toimesta olevia autoja esim. juuri Lotus tai rata Porschet. Tai sitten näitä vanhoja kunnon urheiluautoja...
Eipä sillä taida olla merkitystä miten raskasta tollasen auton ajaminen voi olla, se hankitaan siksi että pääsee eroon Toiotan helppoudesta.
Se hankitaan siksi, että voi ees koskea aavistuksen sitä kaikkea, mitä oikean kilpa-auton tai lähelle sellasta rakennetun auton ajaminen voi olla, kaikkineen haasteineen
ja kun sen auton kanssa oppii ajamaan, oppii sen kikat ja jipot - SE on se JUTTU.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Aivan samoilla linjoilla ollaan tässä asiassa.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4364
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ kuten myös täällä :)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

S.A on kyllä ytimessä.

Kova-aski ja perinteinen autogaaki puoltavat paikkaansa. Kaksöiskytkin ja muut vastaavat lähinnä yhdistävät molempien huonot puolet ;)

-Tazio

Avatar
155156
Viestit: 2102
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Hieman off-topic eli 4C:n vaihteisto: sen ei siis ole todettu olevan testeissä käytettävyydeltään huono, vaan jotkut vain haluavat ehdottomasti käyttää manuaalivaihteistoa. Kyse oli siis vain erään kirjoittajan mielipiteestä, ei 4C:n vaihteiston toiminnasta sinänsä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5266
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Sen kokemuksen* perusteella, mikä minulla on 4C:stä, aski toimii hienosti.

*Kerran tuli moinen vastaan kun ajelin Spiderillä, toisen kerran näin moisen näyteikkunan läpi.
VMP

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

155156 kirjoitti:Hieman off-topic eli 4C:n vaihteisto: sen ei siis ole todettu olevan testeissä käytettävyydeltään huono, vaan jotkut vain haluavat ehdottomasti käyttää manuaalivaihteistoa. Kyse oli siis vain erään kirjoittajan mielipiteestä, ei 4C:n vaihteiston toiminnasta sinänsä.
En ole tosiaan väittänyt huonoksi. Enkä väitä mitään muutakaan huonoksi. Ei mulla ole mitään perusteita väittää niitä huonoksi, koska ei ole metrin metriä ajokokemusta millään urheiluauotolla, jossa on tuplakytkinlaatikko.
Kyse on mielipiteestä ja siitä, mitä itse arvostan JOS MINULLA olisi mahdollisuus hankkia urheiluauto.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

S_A kirjoitti:
alamajy kirjoitti:^Silkkaa asiaa. Tuossahan onkin kiteytettynä ajamisen ilo kunnollisella pakkovaihdantalaatikolla.
No joo en siis ole ajanut yhtään mitään. Verrattuna moneen muuhun. Ei ole ollut mahdollisuuksia.

Varmasti järkyttyisin siitä, miten raskas kytkinpoljin voi olla, tai tehostamattomat jarrut,
tai miten työllästä sellasen auton ajaminen on arki liikenteessä vaikkapa työmatkalla.

Mutta toisaalta ; jos koko ikänsä siitä lähtien kun autoista on alkanut kiinnostua - on ihannoinut kilpa-autoja, kilpa-autoja katukäytössä, tai mahdollisimman lähelle sellaiseksi rakennettuja
tehtaan toimesta olevia autoja esim. juuri Lotus tai rata Porschet. Tai sitten näitä vanhoja kunnon urheiluautoja...
Eipä sillä taida olla merkitystä miten raskasta tollasen auton ajaminen voi olla, se hankitaan siksi että pääsee eroon Toiotan helppoudesta.
Se hankitaan siksi, että voi ees koskea aavistuksen sitä kaikkea, mitä oikean kilpa-auton tai lähelle sellasta rakennetun auton ajaminen voi olla, kaikkineen haasteineen
ja kun sen auton kanssa oppii ajamaan, oppii sen kikat ja jipot - SE on se JUTTU.
Itse olisin voinut kirjoittaa aivan samanmoisen tekstin, jos siis en olisi sana- ja älyrajoitteinen. :D Ajattelen asioista aivan samoin. Sitä on hankala pukea sanoiksi, mutta se on kyllä mieletön fiilis kun yhteistyö auton kanssa toimii saumattomasti. Se on vaan hienoa kun kaikki sattuu kohdalleen: mutkaan mennessä pykältää pienemmälle, passaa kaasulla kierrokset jotta vaihtaminen olisi smuuttia ja sitten kääntää mutkaan ja sillei. Kaikki siis itse tehtynä yhteistyössä auton kanssa. Ja auto tekee vain sen mitä siltä pyydät, ei enempää ei vähempää. Ajamisen iloa puhtaimmillaan! Vauhdilla ei nyt niin väliä ole.

Itsellä on vanhahko GT/urheiluauto, joka on enempi kallellaan urheiluautoa kohden. Se toimii minulla pääasiallisena kesäkäyttiksenä. Se on epämukava, meluisa, ahdas ja sitten sillä on joskus huonoja päiviäkin. Vaatiihan se perusautoa enemmän sitoutumista, jo pelkästään kuskin penkille meneminen on talvitakissa hankalaa. Siltikkään en tunne, että se on liian raskas ajaa perustyömatkaa. Se vaan antaa joka kerta niin paljon enemmän kuin peruskotteroista tehdyt "sportti"mallit. Perusjututkin jo hymyilyttää, saatikka ne hyvät ajoreissut hienoille teille. Että jos jollain on haaveita hommata joskus urheiluauto, niin en voi kuin suositella sen haaveen toteuttamista.

Urheiluauton hommaaminen ei välttämättä ole niin kauhean kallista. Niiden hinta ei tipu, vaan saattaa jopa nousta ja yleensä niissä on hyvinkin järkevät ylläpitokulut. Johtuen yleensä pienestä/pienehköstä painosta. Ja kun rahat ei riitä siihen special editioniin kuitenkaan, niin aina voi itse hiukan muokata perusmallin urheiluautoa omaan makuun paremmin sopivaksi. Esimerkiksi vakioautojen moottorit harvoin tarjoaa riittävän ripeää kaasunvastetta. Omassa autossa paras muutos onkin uusi (suoraan 90-luvulta) sporttisempaan ajoon soveltuva moottorinohjausyksikkö. Se herättää moottorin ja auton eloon ja tekee autosta huomattavasti mielenkiintoisemman kokonaisuuden. Kiertää hyvin, vastaa kaasuun hyvin, kuulostaa hyvälle, bensa haisee.... Tuntuu paljon speciaalimmalta:D

Itse ainakin huomasin, että en minä saa kiksejä mistään 25t€+ käyttiksestä. Joten huokeampaa käyttistä alle (alle kympillä saa jo pirun hyviä käyttiksiä) ja etsimään sopivaa urheiluautoa. Toki kannattaa ottaa asioista selvää jotta tietää eri automallien metkut. Plussaa tietysti on se, että tietää mitä haluaa :D Itsellä oli selvät sävelet mitä halusin, joten valikoima kaventui merkittävästi. Ei sinällään huono juttu, koska kaikki jäljelle jääneet oli hyviä vaihtoehtoja. Seuraan edelleenkin urheiluautomaailmaa aika paljon ja kuumottavia (ja vielä tällä hetkelä sopivan hintaisia) autoja on aika hyvin tarjolla.

Voisi varmaan tälle keskustelulle avata omankin ketjunsa?

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Jos moinen ketju avataan, vaadin että sen nimeksi tulee Il Cuore Sportivo!

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Niin en tiedä onko tollaselle ketjulle tarvetta?
Kuhan nyt tossa sanoin mielipiteitäni pariin asiaan, ilahduttavaa nähdä, että en ole yksin!!! :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
lerppu
Viestit: 5955
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja lerppu »


Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tän uuden Bugatin muodot ois voinu mielelään nähdä vaikka vähän race henkisemmässäkin laitteessa.
Todella kaunis muotoilu, onnistuneempi 100% kuin Veiron.
Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja phnts »

^ Yhdistelmä on muotoilun kannalta kyllä erittäin mielenkiintoinen. Suhteellisen yksinkertainen, jollain tapaa jopa siro ja samalla äärettömän massiivinen samassa paketissa.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

S_A kirjoitti:Niin en tiedä onko tollaselle ketjulle tarvetta?
Kuhan nyt tossa sanoin mielipiteitäni pariin asiaan, ilahduttavaa nähdä, että en ole yksin!!! :-D
Luulis että on? Luulen että täällä jonkin verran on urpoiluautojen omistajia ja niistä kiinnostuneita. :) Tai ainakin luulisi että alfan omistajien keskuudesta sellaisia keskimääräistä enemmän löytyy. No ainakin -TTY-:llä on porge 968 CS :eggface:

Lotus näytti ylipainoisille hybrideille närhen värkit:
http://www.pistonheads.com/news/ph-brit ... cord/33904

Huima auto. Aivan huima. Kannattaa katsoa tuo videokin. :)

Avatar
palkus
Viestit: 5481
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja palkus »

ot: "The time was recorded on the optional Michelin Pilot Sport Cup 2 tyres, with the temperature at just eight degrees"
Kevään ahvenistoa kuumeisesti odotellen :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kuva
https://www.youtube.com/watch?v=-2DGh1Sq7NU

Että sitten tällainenkin. Menee samaan sarjaan sen Nissanin vastaavan kanssa.

Avatar
Isola
Viestit: 1987
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Minulle tuollaisen julkaiseminen on oikein hyvä juttu. Nyt ei nimittäin enää tee yhtään mieli sitä classic Rangea, jonka ostamista kohtalaisen vakavissani pohdiskelin, joten voin lopettaa ämpyilyn sen suhteen.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^^ Veti ihan sanattomaksi... :o
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

LVA kirjoitti:
S_A kirjoitti:Niin en tiedä onko tollaselle ketjulle tarvetta?
Kuhan nyt tossa sanoin mielipiteitäni pariin asiaan, ilahduttavaa nähdä, että en ole yksin!!! :-D
Luulis että on? Luulen että täällä jonkin verran on urpoiluautojen omistajia ja niistä kiinnostuneita. :) Tai ainakin luulisi että alfan omistajien keskuudesta sellaisia keskimääräistä enemmän löytyy. No ainakin -TTY-:llä on porge 968 CS :eggface:

Lotus näytti ylipainoisille hybrideille närhen värkit:
http://www.pistonheads.com/news/ph-brit ... cord/33904

Huima auto. Aivan huima. Kannattaa katsoa tuo videokin. :)
Joo ei liene kellekään yllätys, että painosta on kiinni ihan kaikki. Ei se tarvitse mitään 700hv V12 tuplaturbo hellaa, että auto on nopea.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja V6 »

S_A kirjoitti:
Joo ei liene kellekään yllätys, että painosta on kiinni ihan kaikki. Ei se tarvitse mitään 700hv V12 tuplaturbo hellaa, että auto on nopea.
tuskin tuota voi autoksi kutsua , vai saako tommosen muka kilpien väliin esim suomeen? ei varmasti mene mitään kolaritestejä läpi
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Eilen tuli bongattua sähkön sininen uusi Renalut Talisman Espoon Lommilan kohdalla. Yllättävän jykevän (komean) oloinen pakkaus relluksi.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Täähän näyttää ihan kivalta! En tiedä miten paljon painoa tuli lisää, mutta nätin näkönen tämä on.
http://www.theverge.com/2016/3/22/11287 ... -show-2016

Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Tuon edeltäjä oli ainakin omaan silmään huomattavasti nätimmän näköinen. Tuo uusi on tuollainen ihmeellinen tihrusilmä, peräpäästä puhumattakaan... :o
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Peräkulma on harvinaisen siro muodoiltaan. Tiedä sitten onko vain optinenharha vai onko auto itsessään 'pikkujättiläinen' mitoiltaan. Enemmänkin saisi olla tällaisia kaikenlaisen pullistelevan möhkömäisyyden sijaan.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ihan näpsän näköinen tuo on omaan silmään. Vähän vaan harmittaa kun kaikissa kauppakasseista urheilumalleihin on nykyään tollainen 4cm leveä suora lokasuojan reuna.

No erottuu ainakin 156 edukseen parkkipaikalla, tuonkin osalta.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

sämpy kirjoitti:Ihan näpsän näköinen tuo on omaan silmään. Vähän vaan harmittaa kun kaikissa kauppakasseista urheilumalleihin on nykyään tollainen 4cm leveä suora lokasuojan reuna.

No erottuu ainakin 156 edukseen parkkipaikalla, tuonkin osalta.
Se on tää nykyajan trendi. Tota on tungettu kaikkiin pikkukippoihin jo. Me no like.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4364
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Smacket kirjoitti:Tuon edeltäjä oli ainakin omaan silmään huomattavasti nätimmän näköinen. Tuo uusi on tuollainen ihmeellinen tihrusilmä, peräpäästä puhumattakaan... :o
Ei kai tällä Targa-mallilla mitään edeltäjää olekaan , siis Mazdalla, vai tarkoitatko 911:sta :wink:

Bueno, toimittajat hypettivät kummasti. Vähän sama juttu kuin Giulian kanssa, pitää nähdä livenä
oikeassa mittakaavassa niin sitten voi sanoa jotakin tarkemmin. Muotoilussa mäksä on japsiksi jo mukavan rohkea...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Oikein nätti tuo(kin) Mazda.

Otin tänään kylmät tyypit uudesta Meganesta. Ja pakko kyllä myöntää, että sisätilojen laatuvaikutelma oli kovaa luokkaa (sitä näytön muovikehystä lukuun ottamatta). GT-mallia ei täällä tuppukylässä yllättäen ollut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Länsi satamassa näky FCA:n ja VAG:n nimi vaihtokaupan tuloksia eli Audi Q2 Saksan kilvissä

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »


Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Kui? Eikös nykyään luxus aka premium luokkaan riitä kun on business pack, jotain nahkaa etäisesti muistuttavaa (saa olla myös eco-nahkaa eli keinotekoista), dieselpata ja kaksoiskytkinlaatikko? :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
lerppu
Viestit: 5955
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jössesmanguugel! 50keur Kia. Perverssiä.

artjojy
Viestit: 370
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Uutta Teslaa pukkaa :) Jos jenkeissä hinta on 35000$, niin mikä voisi olla hinta Suomessa ?

Jostain syystä tämä aiheuttaa pientä autokuumetta :(

http://teknavi.fi/autot/tesla-julkaisi- ... l-3-mallin

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Vertailun vuoksi: paljonko Model S maksaa Jenkeissä?

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Tarkemmin: paljonko sähköauton tulee autoveroa? 2k€?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Jenkeissähän ei ole yhtä hintaa, eikös eri osavaltiot lätkäise erilaisia korotuksia? Joku California voi jopa tukea sähköautoa, mutta toisaalla sama auto voi maksaa jopa 50000 taalaa?? Kai..
No katsotaan miten tuo nyt tulee edes tuotantoon ja millä hinnalla. Vai tuleeko kaikkien aikojen puhallus, ennakkomaksuista. Vähän samanlaista jännää kuin uuden Giulian saapuminen kauppoihin.

artjojy
Viestit: 370
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Amerikassa on joku yleinen 7500$ hyvitys, joka on valmistajakohtainen ja koskee valmistajan 200 000 sähköautoa.

Kävin onneksi illalla Alfalla ajelemassa, niin meni pahin sähköauto innostus ohi :)

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tän päivän HS:n autopuolella oli juttu uudesta Priuksesta. Luin sen jutun tottakai ja jäi vähän hassu fiilis siitä tarinasta.
Toimittajalla oli kyllä varsin erikoinen tyyli kirjottaa siitä autosta, kaikki oli vähemmän ja enemmän perseellään ja akutkin pienet kapasiteetiltaan ja kauas jäätiin ilmotetuista kulutuksista ja meteliä riitti ja ohjaus sitä ja jouset tätä....
Aika...hassu fiilis jäi.

Ilmotettu kulutus oli jotain 3,2 litran lähellä ja testissä ajettiin pitkä pätkä 3 päivän ajan tai jotain tällästä. 4,5 litraa tai jotain saivat kulutukseksi. 1,5 litraa tapauksessa liikaa vähintään kuin tehtaan ilmottamat...
Mietin siinä, että ja ongelma oli mikä? Millään autolla et pääse niihin ilmotettuihin kulutuksiin. Et taatusti pääse, vaikka ajat miten pihisti et pääse.
Toi 4,5 litraa oliko se nyt 600km lenkkistä sekalaista ajoa näissä keleissä on HYVÄ TULOS.
Ja mietin siinä sitäkin, että miten koulutettu toimittaja oli ajamaan taloudellisesti?
Voisin melkeen sanoa, että pystyy tosta vielä vetämään alle, jos osaa.

Itsellä on Auris Hypridi tosiaan ja voin sanoa, että se on niin tuuri peliä. Tuo liikenne. Mitä vähemmän punasia valoja, mäkiä, ohituksia, sen parempi tulos. PUnasiin jäät kaupungissa tulos nousee, jos pääset puoli Manskua läpi vihreillä, tulos on aika loistava sen jälkeen. Mitä vähemmän pysähdyt, mitä enemmän ennakoit, mietit sen parempi tulos.

En myöskään tajua tota narinaa siinä jutussa siitä, että pienet diisselit menee vähemmällä. SIllä pitää ajaa ihan älyttömästi kilometrejä, että se kannattaa hankkia sellanen diisseli. Ja pieni diisseli isossa autossa ei enää olekaan niin taloudellinen, kuin jossain Corsassa.....

On totta, että nää hybridit on vielä kehityksessä menossa, mutta osaava ennakoiva ajatteleva kuljettaja pääsee tolla todella vähällä. Se vaatii hermoja, ennakointia, muun liikenteen seuraamista ja paljon. Ei saa provosoitua mistään ja vain keskittyä siihen, että ennakoi ja miettii mitä tekee.

Mulla on nyt noin 10tkm takana ja kulutus pyörii periaateessa ihan sama missä ajan, sielä 4-5 litran välissä. Tänään tultiin pidempi pätkä sellasta 80-90kmh mittarinopeutta, kulutus oli kodin pihalla 4,1 litraa. Viimeeksi sama pätkä 3,9L matkakohtanen kulutus.
Pienimmillään mittari on näyttänyt pitkän 40-50kmh ajon jälkeen 2,9L hetkittäistä kulutusta, joka sitten nousee sinne 3,5-4 litraan kun nopeus nostetaan 50-60kmh ja sellasta...

MIetin vaan tota HSn juttua, että kamala narina autosta, joka on oikeasti todella fiksu. Opettaa ajamaan, jos sen tiedon vaan haluaa vastaan ottaa.
Ajaisi sitten kilpailijat, mitä ne tarjoaa samaan luokkaan, samoilla hinnoilla.......

Samassa lehdessä oli myös juttu PSA yhtymän ilmotuksesta alkaa julkaista autojen todelliset kulutukset virallisten lisäksi.
http://www.hs.fi/paivanlehti/16042016/a1460603327883
Esimerkkinä oli joku pikku Peugeot, jonka tehdas lupaa vievän 3,2 litraa satasella. Todellinen kulutus on kuitenkin noin 5 litraa.
Tämä asia on ollut tiedossa aina, ja sitten tuo HSn toimittaja narisee siitä, ettei pääse 3,2 litralla, joka on ilmotettu. Siihen ei varmasti pääse kukaan, ei edes sen tehtaan paras kuljettaja, jos se pistetään normaaliin liikenteeseen kaupungissa.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Vastaa Viestiin