Deltan viikonloppunäyttely..

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Deltan viikonloppunäyttely..

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Kuin moni teistä oli deltan vko.loppunäyttelyssä viime viikonloppuna?
Me olimme emännän kanssa konalassa.. Koeajoin kokeilun vuoksi 2.5 V6 156:sen ja makustelin sitä hiukan.. Sain muuten huimat 15 min koeajoaikaa! "sulle riittää varmaa se 15 min"

Kyllä oli huonosti järjestetty tilaisuus, kuten arvata saattaa, siellä keskityttiin pelkästään johonkin Kia:aan ja alfat jäivät kokonaan taka-alalle, hyvä että niitä näkyi muualla kun sisääntuloaulassa.. Myyjiä ei alfojen läheisyydessä ollut ollenkaan.. Käytettyjen puntojen rivistössä ja
Kian perhemaastureiden joukossa sitäkin enemmän!
Ei ollut edes kahvia ja pullaa sekä karkkia tarjolla ja henkilökuntakin oli selkeästi vittuilutuulella ja töykeänä ja hyvin palveluhaluttomana..
Tilaisuudessa oli kuten hautajaisissa, nihkeä tunnelma, hyvin epävieraanvaraista sekä siellä oikein ahdisti olla ja joutui lähtemään taas pettyneenä oman merkkinsä maahantuojaan.
Seuraavalla kerralla menemme varmasti laakkoselle!

Olitteko, löysittekö mitään kivaa, mitkä oli fiilikset??

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Noniin. Deltaan voi luottaa aina, se ei koskaan petä.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Verrokkina tähän voimme heittää pari kevättä sitten olleen Saabin viikonloppunäyttelyn jossa myyjät olivat palveluhalukkaita, karkkia ja kahvia sekä pullaa oli esillä ja siellä oikeasti tunsi viihtyvänsä..
Maahantuoja onnistui luomaan tunnelman joka oikein loi sellaisen fiiliksen että asiakas on tervetullut, kuinka mukavaa onkaan asioida maahantuojalla!
Deltan näyttelyn jälkeen toivoin hartaasti etten ikinä joudu asioimaan Alfan maahantuojalla.. (Todennäköisesti he vain huutaisivat mielessään että painu helvettiin täältä ja loisivat minulle tunteen että teen jotain väärin ostaessani varaosia tai katsoessani itselleni uuta autoa kyseisessä puljussa) Tämä antoi minulle yhden syyn miksi alfalla ei ole kiva ajaa :)
Tuntevatko kanssa-alfistit samoin maahantuojastamme?

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Hyvin samoilla linjoilla ollaan. Ihan suolestahan tuo toiminta on. On tästä itketty muutama kerta täälläkin...

Voi kun voisi jotenkin vaikuttaa siihen, että Alfan maahantuoja vaihtuisi.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

On juu.. Jokaisellahan on aika samanlainen mielipide kyseisestä puljusta..
Se olisi hyvä juttu, hetken jopa kävi mielessä että haluanko tosiaan ajaa autolla jonka maahantuoja on näin syvältä... Jollekin se ehkä vaikuttaa etenkin jos ostaa autonsa deltalta.. Enpä aio olla kyseisestä lafkasta riippuvainen kylläkään..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

MarcusV kirjoitti:Tuntevatko kanssa-alfistit samoin maahantuojastamme?
Minä en oikeastaan. Konalan varaosamyynnissä olen silloin tällöin käynyt notkumassa ja ainakin siellä homma on pelannut hyvin. Varaosien hinnat ovat himmeitä, mutta enpä toisaalta tiedä ovatko muidenkaan merkkien palikat maahantuojalla sen halvempia. Automyynnin porukka ei ole ollut mitenkään yli-innokasta, mutta eipä silti että olisin itsekään vaikuttanut kovin potentiaaliselta ostajalta.

Maahantuojan teknisestä neuvonnasta olen saanut kiristysmomentteja, sähkökuvia sun muuta, Alfa GT:n VIP-esittely oli ihan OK ja järjestipä Italkon Klassikko-leffaankin kutsuvierasnäytöksen.

Eipä silti että nuo mitenkään olennaisesti vaikuttaisivat siihen millaisen auton seuraavaksi hankin ja mistä. Maahantuojan huoltoakaan tuskin tulen käyttämään ainakaan lähimpään kymmeneen vuoteen. Italkonista ei kumminkaan ole erityisempää moitittavaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Minun kokemuksieni mukaan varaosapuolikin kusee, tosin ei taida olla pelkkä Deltan vika.. Vai mitä pitäisi sanoa siitä että marraskuussa tilaamani oven avausvaijeri ei vieläkään ole tullut.. Neljän kuukauden ajan avasin ikkunan ja sitäkautta oven ja sitten tein irtovaijerista avausvaijerin itse.. Osaa ei vieläkään näy.. Kyllä mielestäni automyyjän pitäisi potentiaaliselle ostajalle olla aina palvelualtis jos oikeasti meinaa jotain myydä, itselleni ainakin jäi sellainen fiilis että jääpä väliin..
Huolto tosin osasi hommansa hyvin kerran kun kävin kyselemässä oman autoni huoltohommista, yksi huoltomies tuli räntäsateeseen juttelemaan asiasta kanssani, siitä olen iloinen :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Yhden viipyvän, harvinaisen varaosan otanta on vielä sen verran pieni, ettei siitä voi kovin kummoisia johtopäätöksiä tehdä. Ja tuosta on vaikea sanoa kumpi pää ketjusta on tyrinyt. Omalla kohdalla ainoa pieleen mennyt tilaus on ollut 33:n oven saranatapit, lähetyksessä tuli nimittäin tuulihaan tappeja. Tämä ei tosin mene kokonaan varaosamyynnin piikkiin, sillä 33:ssa ei näköjään ole erillisiä saranatappeja :oops:

Noita hankalampia, ei-kuluvia hilppeitä saa muuten luultavasti nopeammin ja varmasti halvemmalla kun ostaa ne purkuautosta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Juu voipi olla näinkin.. Tosin tämä maku aiheutui oikeastaan ensivaikutelmasta kyseiseen puljuun...

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Mulla taas ei ole ollut negatiivisia kokemuksia Deltasta. Tavanomainen, klassisen kansallinen myyntimetodi toimii mielestäni ihan hyvin - siis niin, ettei myyjä tyrkytä, ei tuotetta eikä itseäänkään.

Olen asioinut vasta yhden autonoston verran sekä muutaman huoltokeikan. Alfan-osto sujui ihan mallikkaasti - sainpa tingittyä kohtuullisen hyvin hinnastakin. Huoltopuolella puolestaan kerrankin vartin kestäneestä huoltohommasta ei edes laskutettu, vaikka listahinta lienee ollut pitkälle toista sataa. Muutenkin jutustelu myyjien kanssa (niin Konalassa kuin Malmillakin) on ollut ihan asiallisen mukavaa. Hinnat tietysti ovat suolaisia.

Eli positiivisia kokemuksia ainakin minulla. Tunnen kyllä toisenlaistakin myyntimeininkiä (etelä-Euroopassa useita vuosia asuneena...), mutta tämähän on subjektiivinen juttu.

Huonoa palvelua sain sitävastoin Bemukka- ja Audi-liikkeissä.

Koeajo uudesta 300-Bemarista tehtiin hankalaksi ja myyjä oli jollain tapaa ylimielinen, epäasiallinen.

Audi-liikkeessä puolestaan (kiikarissa oli A4 Avant) eivät arvostaneet laisinkaan 156 veekutostani (kommentit tyyliin "heikko auto"). Mitä ihmeen ammattitaitoa ja ihmistuntemusta tuo edustaa? Minähän olen itse valinnut Alfan jostain syystä - muun muassa sen persoonallisuuden vuoksi - ja samaistun siihen, joten jos joku helvetin audimyyjä-ääliö solvaa Alfaani, on se sama kuin jos minua itseäni solvattaisiin, saatana sentään.

No mutta, niinpä päädyinkin Alfan GT:een ja olen oikein tyytyväinen (vaikken ole autoa ehtinyt vielä saadakaan...)

Letkeää kevättä siis ja älkää nyt niin Deltaa haukkuko; sehän on vähän niinkuin omille lahkeille kusisi...

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Konalan deltan vaihtoautopäällilkkö on ainakin lepposa myyntimies, puoli tuntia meni turistessa Bella Italiasta jääkiekkoon. Samoin Konalan pikahuollon kundi on mukava tapaus. Koskaan en oo siellä autoa huollattanut vaan käyny ainostaan kyseleen tyhmiä, aina saanu vastauksia ja neuvoja. Malmin Deltan varaosapalvelustaan ei pahaa sanottavaa, oulun vastaavasta puhumattakaan. Alatukivarren sain halvempaan hintaan kuin Muukkoselta pikku tinkauksella ja vinkit vaihtoon kaupanpäälle. Ja se oulun hehkeä naismyyjä... :wink:
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kerran olen deltassa käynyt ja yhden varaosan ostanut... se suhde päättyi siihen :lol:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mulla ei ole deltasta , (lähinnä tampereen) oikein mitään huono sanottavaa ellen vuosien takaista koeajokutsua muistele, silloinn olin saanut kutsun 166:n koeajoon ja piti saaman myös kolmen vartin viinipullo tästä palkkioksi :) Silloin hiippailin lippalakkipäässä deltaan ja myyjät palveli 15 minuuttia pukumiehiä ja tästä vimmastuneena vippasin sen kutsukortin lattialle ja lähdin ruovittelemaan hevon vittuun sieltä :-D Muuten käytettyjen puolella asioidessa olen saanut olla ihan rauhassa niin kuin hyvä onkin, jos joku kiinnostava auto löytyy niin kyllä se myyjä tulee paikalle kun kutsuu. Yleensäkin itse mieluummin tutkin auton vikoja itsekseni ilman myyjän läsnäoloa :-D

Mulla muuten on ollut 3 prätkää ja 5 autoa joista itse olen koeajanut vain 1 prätkän ja 2 autoa :mrgreen: osaan ei ollut ikäää ja osa oli siinä kunnossa ettei niitä voinut koeajaa

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Taitaa vain Audimyyjät olla kateellisia kun yrittävät myydä tollaisia "Ritsoja", tietävät hyvinkin että Alfistille ei muu merkki kuin Alfa kelpaa niin miksi vaivautua :mrgreen: Olisi ollut kiinnostavaa kuulla myyjän "kootut" selitykset mistä väite "heikko".

Delta olisi ok kun tosissaan rupeasivat myymään ja arvostamaan kunniakasta merkkiä myös kun keskustellaan vaihtoon tulevan vaihtoauton arvosta.

Se vaan on niin kun antaa V6:en laulaa ja nauttii 156:en ajo-ominaisuuksista niin tietää miksi tässä merkissä pysyy......
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

GAMMA500 kirjoitti: Mulla muuten on ollut 3 prätkää ja 5 autoa joista itse olen koeajanut vain 1 prätkän ja 2 autoa :mrgreen: osaan ei ollut ikäää ja osa oli siinä kunnossa ettei niitä voinut koeajaa
Tämä on tuttua :P Minulla on nuoren ikäni johdosta ollut tähän mennessä se kolme autoa ja pari prätkää joista yhtään en ole koeajanut ennen ostoa(niitä viittä pienempikuutioista enduroa on jossain metsässä aina tullut kokeiltua) :)


Sixgear
Tuota minä olisin kaivannut koeajaessani Konalan Alfoja, leppoisaa myyntimiestä eikä sellaista jolla on kasvanut jotain otsaan.
Eipä ole osunut kohdalle. Töykeyttä sitäkin enemmän.
Viimeisetkin ostohalut katoaa kun aletaan töykeilemään..
Yksi huoltoasiointi oli todella mukava tosin Konalassa, sain erittäin hyviä vinkkejä ja apua asiaani! Ja kivi putosi sydämeltäni kun tulin vainoharhaiseksi koneeni äänestä ja kuulin että siltä sen pitääkin kuulostaa.

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Sixgear kirjoitti:Konalan deltan vaihtoautopäällilkkö on ainakin lepposa myyntimies, puoli tuntia meni turistessa Bella Italiasta jääkiekkoon. Samoin Konalan pikahuollon kundi on mukava tapaus. Koskaan en oo siellä autoa huollattanut vaan käyny ainostaan kyseleen tyhmiä, aina saanu vastauksia ja neuvoja.
Juuri samankaltaisia kokemuksia on minullakin. Monta vuotta on ollut tapana käydä Konalan deltassa silloin tällöin tarkistamassa vaihtoautotilanne jopa koko perheen voimin. Todella mukavasti on palvelu yleensä pelannut ja useimmiten on jäänyt juuri tuolta vaihtoautopuolelta varsin mukava fiilis - mitä monista kaupoista ei todellakaan jää, kiitos nuoren ikäni. Siitäkin huolimatta, että tommoinen kiertely - joka jatkuu vuodesta toiseen :lol: - vaikuttaa taatusti helposti siltä, että noi vaan tulee tänne puhumaan joutavia ja tuhlaamaan aikaa. Itse olisin ehkä myyjänä jo totaalisen kyllästynyt kattelemaan moista... Plussaa ropisee muuten vielä siitäkin, että nykyään jo muistavat, että vanhaa ei meilläpäin anneta vaihdossa, kaikki vanhat katiskat pitää jättää visusti nurkkiin viemään tilaa... :roll:

Delta-auton huoltopalveluista ei ole juuri tarvinnut hankkia kokemusta.

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Olen ehkä ollut liian vähän aikaa Delta-Auton (Konala) asiakas... mutta uuden Alfan hankinta sujui helposti ja hyvin... sekä pari huolto kertaa on sujunut sen suurempia ongelmia ja nopeasti. Tosin osa uusien autojen myyjistä on todella ärsyttäviä... etenkin KIA myyjät.. ei anneta asiakkaan katsoa rauhassa vaan ollaan heti tuputtamassa jotain Korean sodan romuraudasta kyhättyä lantikka kopiota... säälittävää. Mutta edelleenkin se "Erkki Tuomiojan" näköinen hemmo on asiallinen ja hyvä myyjä.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ukko vaihtaa sitikkaansa muutaman vuoden välein paikallisessa osuuskaupassa. Vaihtotapahtuma ikuistetaan valokuvalla, jossa taustalla komeilee uusi auto esiripun koristelemana ja ostaja kippistää myyjän kanssa skumppaa käsipäivän kera. TOTTA JOKA SANA!

Kun meikä vaihtoi Alfaa viimeksi, niin kommentti oli rengasliikkeen pihassa "avaimet pitäis olla suulla". TOTTA JOKA SANA!

Maahantuoja saisi todellakin vaihtua. Alfassa olisi ainesta todelliseen myyntiin nykyisen "ylihintaan jämäeriä joiden valmistus on jo loppunut" tyyliin sijasta.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Viime kesänä autoa vaihtaessani kierson 9 autokauppaa PK-seudulla, oli Laakkosta ja Vehoa etc. Yksi erittäin suuri syy miksi päädyin nykyiseen autooni oli se, että Delta-Autossa myyjä tuli kysymään voiko hän jotenkin auttaa. 8 autoliikettä sitä ennen ei vaivautunut...

Ymmärrän toki, että autoliikkeissä pyörii liiaksi asti renkaanpotkijoita joilla ei ole aiettakaan ostotapahtumaan. Mutta jos itse ajattelisin samaan tyyliin, niin loppuisi IT-kauppa hyvin lyhyeen. Asiakkaita ON kontaktoitava jos halutaan saada kauppaa aikaiseksi. Se, että liikutaan mentaliteetilla "no toi ei ainakaan mitään osta" on täysin väärä ja nämä automyyjät pitäisikin ottaa maahantuojan puhutteluun.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Itse hain auton tuossa kolmisen viikoa sitten Porin DA:sta ja mielestäni ainakin siellä palvelun oli varsin hyvää. Huolsivat ja puunasivat auton ennen luovutusta erittäin hyvin ja lisäksi antoivat iloisesti vinkkejä kun niitä kyselin. Lisäksi eilen henkilö jonka kanssa kaupat tein soitteli ja kyseli olenko ollut tyytyväinen. Tälläinen toiminta lämmittää aina mieltä. Ja kun kerron pienistä onkelmista mitä auton kanssa on ollut, pyysi myyjä vain säilyttämään uskon ja korjauttamaan kaikki mahdolliset viat lähimmässä DA:ssa ja lähettämään laskun heille. Eli ei ainakaan toistaiseksi ole mitään valittamista. Ja saatiin vielä kaupantekiäisiksi vaimokkeen kanssa alfan lippikset! :-D

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Punavuoren Paroni kirjoitti: Ymmärrän toki, että autoliikkeissä pyörii liiaksi asti renkaanpotkijoita joilla ei ole aiettakaan ostotapahtumaan. Mutta jos itse ajattelisin samaan tyyliin, niin loppuisi IT-kauppa hyvin lyhyeen. Asiakkaita ON kontaktoitava jos halutaan saada kauppaa aikaiseksi. Se, että liikutaan mentaliteetilla "no toi ei ainakaan mitään osta" on täysin väärä ja nämä automyyjät pitäisikin ottaa maahantuojan puhutteluun.
Siis juuri näin. Uskomatonta, että tuollaisia "myyjiä" löytyy. Koskaan ei saa haukkua kilpailijan tuotetta tai ajatella, että tolla ei ainakaan ole varaa ostaa ym... Oikein pistää vihaksi. Pahimmat renkaan potkijat taitaakin löytyä autokauppojen henkilökunnan riveistä.
On kivaa kun on kivaa

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Kaveri kävi viikko sitten katsomassa A-Mersua itelleen. Autoa hetken fiilisteltyään ja testailtuaan kävi etsimässä myyjän jostain ja kysyi että olisiko mahdollista koeajaa sellaista:

"Kuules, meillä MYYDÄÄN autoja, ei koeajella"
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Siis uskomatonta toimintaa. Miten voi olla mahdollista???? :shock:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hinnat ja tunti veloitus on deltalla pilvissä, mutta se taitaa olla sama juttu kailla merkeillä tänä päivänä :(

Palvelu sen sijaan on Kouvolan Deltassa ollut aina ystävällistä. Eli kyllä itsellä hinnat on se poissa pitävä tekijä. Tulpat erehdyin kerran vaihdattamaan deltassa kun epäilin käyntihäiriötä. Soittivat perään ja ehdottivat tulppien vaihtoa (~90 000km ajettu) ja suostuin. Lasku tutkistelusta (mitään ei löytynyt) ja tulpat plus vaihto oli lähellä tuhatta euroa :shock: Olin aivan shokissa mutta ei siinä auttanut kuin maksaa. Sen jälkeen olen deltan kiertänyt kaukaa. Lukuun otttamatta jotain pikku nippeleitä joita olen tilannut heiltä hinnat tietäen.

Ainakin yksi Kouvolan myyjistä on ihme virtuoosi. Saa peruspalkkaa ja siihen provikkaa myydyistä autoista ja kun tarkatettiin verottajalta kaverin vuosi tulot meinattiin halvaus saada! Ilmeisesti lähinnä fiiattia menee kun ei täällä niin paljon alfoja pyöri?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hamil kirjoitti:Koskaan ei saa haukkua kilpailijan tuotetta tai ajatella, että tolla ei ainakaan ole varaa ostaa ym...
Juuri näin. Tuli tuossa pari viikkoa sitten tilattua sohva, ja lopullinen valinta tehtiin kahdesta finaaliin päässeestä vaihtoehdosta lähinnä myyntikäyttäytymisen perusteella. Toinen myyjä keksi kaikenlaisia argumentteja joilla mollata kilpailijan tuotetta ja myyntityö oli muutenkin sen verran päällekäyvää että emäntää piti oikein taivutella suostumaan toisen tarjouksen kysymiseen. Myyjän asenne "Onko teillä tosiaan tilaa näin isolle sohvalle? Yksiö vai kaksio? Ja nämä on sitten aika kalliita" oli sentään lähinnä huvittava :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Olisit sanonut, että teidän perheessä kulutatte emännän kanssa sohvia lemmen puuhissa niin paljon, että kyllä te tarvitsette parhaan mahdollisen ja tämä teidän vaihtoehto on aivan liian halpa. Olis menny kaverilla luu kurkkuun kertaheitolla :wink:

Ärsyttäviä tosiaan tollaset patistelijat!
On kivaa kun on kivaa

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Hamil kirjoitti:Koskaan ei saa haukkua kilpailijan tuotetta tai ajatella, että tolla ei ainakaan ole varaa ostaa ym...
Tuli tuossa pari viikkoa sitten tilattua sohva, ja lopullinen valinta tehtiin kahdesta finaaliin päässeestä vaihtoehdosta lähinnä myyntikäyttäytymisen perusteella.
Olen muuten itsekin huomannut omissa ostoksissa semmosen, että myyjän käyttäytyminen ja todellinen asiantuntemus vaikuttavat todella paljon siihen että mistä ja minkämallisen vimpaimen päädyn ostamaan. Kun olen natiaisesta asti harrastanut kaikennäköisiä semmosia älyttömyyksiä, jossa välineillä on aikas merkittävä rooli koko harrastuksessa, niin on kyllä jotenkin oppinut arvostamaan palvelualttiutta. Sen verran nuori olen, että loistavasti muistan edelleen missä palvelu pelasi ja missä ei, kun olin 12 -vuotiaana ostamassa maastopyörää. Monessa kaupassa ei oltu ollenkaan kiinnostuneita tajuamaan, että 12-vuotias nassikkakin haluaisi toimivaa ja kestävää kalustoa kun kerran mudassa myllätään - eikä sitä markettipyörää joka voi pahimmillaan olla melkeinpä vaarallinen. Osa myyjistä melkeinpä suuttui, kun huomasi että säälittävän pikkuinen 12-vuotias nassikka kyselee semmoisia asioita ja haluaa tietää semmoisista ominaisuuksista joista myyjällä ei ole hajuakaan.

Delta-autosta sen verran, että mikäköhän on, kun ennen vanhaan varaosapuolella pyöristeltiin hintoja jo kysymättäkin mutta nykyään ei oikein ollenkaan.. Noh, ehkä on jo vanhanaikaista tinkiä, mutta minkäs teet kun on vanhaan Loimaalaiseen kaupantekokulttuuriin tottunut. :wink:

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Tuossa vuosi sitten kun olin kinneriä kahtomassa niin tuli taas nähtyä että on laidasta laitaan myyjiä.

- Deltassa sai palvelua heti, mutta koeajo oli kiven alla. Ja asiantuntemuksessa olisi ollut parannettavaa. Alfa tipahti pois tilojen takia.
- Nissanfirmassa myyjä oli heti vieressä. Mutta puolen tunnin aikana vastasi kolmeen puheluun. Toisella käynnillä samainen sälli hävisi toisen asiakkaan kanssa 5 minuutin jutustelun ja kesken koeajosopimisen. Nissan jäi liikkeeseen.
- Sitikkapuljussa myyjä oli puhelimessa kun sinne saavuin, mutta oli heti kimpussa kun pääsi puhelimesta eroon. Ja asiakaspalvelu oli hyvää. Sain härvelin jopa koeajollekkin.
- Foordiliikkeessa palvelu oli todellakin ylimielistä. Se foordista
- Sokodaakin kävin kahtomassa. Mutta varttiin ei tullu myyjiä paikalle vaikka niitä aina välillä siinä pyöri. Sääli Oktavia kiinnosti tosissaan.
- Pöpöliikkeessa ehdin odotella 5 minuuttia mutta palvelu sai sen jälkeen miulta täyden kympin. Ja asiantuntemustakin löytyi.
- Tojotaliike meni samaan kastiin Foordin kanssa. Ja korolla. Ei kiitos...

Parissa muusakin puljussa kävin, mutta nämä jäi parhaiten mieleen.

Loppupeleihin jäi lopulta kaksi ranskalaista, joista sitten pöpö oli sopivampi omituisuuksiltaan. Mutta Hyvin paljon ratkaisi se miten myyjä toimi. Innottoman ja ylimielisen myyjän kanssa ei yksinkertaisesti viitsi tehdä kauppaa. Oli tuote kuinka kiinnostava tahansa.

- J

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

ahma kirjoitti:Kaveri kävi viikko sitten katsomassa A-Mersua itelleen. Autoa hetken fiilisteltyään ja testailtuaan kävi etsimässä myyjän jostain ja kysyi että olisiko mahdollista koeajaa sellaista:

"Kuules, meillä MYYDÄÄN autoja, ei koeajella"
Antaisin oitis kenkää tollaiselle myyjälle jos omistaisin autokaupan :evil:. Taitaa ilmeisesti mersumyyjät kuulua omaan kastiin. Vosivat nyt ymmärtää että myyvät "vain" mersuja (oletan että autokaupalla oli merkin edustus?), toisekseen on Saksa saannut aika pahaa jälkeä aikaan menneisyydessä joten tuokin hillitsee Saksalaisten tuotteiden ostoa ainakin meikäläisellä :?. Onkohan Suomalaiset mersukauppiaat kenties käynyt opintomatkalla Saksassa miten asiakkaita kohdellaan?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tässä nyt on muutamassa autokaupassa tullut käytyä perin viime viikon aikana. Autokeskuksella oli autonäyttelyssä makkaratarjoilu... harmi ettei niillä ole mitään myytävää (lue: ostettavaa).
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin