 Onneksi ei ollut ohikulkijoita, sen arvaa kumpaan suuntaan olisivat kuvitelleet virran kulkevan
 Onneksi ei ollut ohikulkijoita, sen arvaa kumpaan suuntaan olisivat kuvitelleet virran kulkevan  
Valvoja: Moderators
 Onneksi ei ollut ohikulkijoita, sen arvaa kumpaan suuntaan olisivat kuvitelleet virran kulkevan
 Onneksi ei ollut ohikulkijoita, sen arvaa kumpaan suuntaan olisivat kuvitelleet virran kulkevan  
Pari vuotta sitten eräiltä festareilta lähtiessä sain antaa apuvirtaa kolmelle autolle samalla parkkipaikalla, oli neljän päivän seisominen ollut monelle autolle liikaaRiTo kirjoitti:Hetki sitten piti nypätä Alfasta konepelti auki julkisella paikalla. Naapurin rouvan Corolla ei suostunut lähtemään läheisen koulun pihalta ja pikadiagnoosilla totesin sen virran vähyydeksi. Kaapeleilla lähti käyntiin ja tuskin tuon myötä ennakkoluulot italiaanoja kohtaan ainakaan kasvoiOnneksi ei ollut ohikulkijoita, sen arvaa kumpaan suuntaan olisivat kuvitelleet virran kulkevan
 Itse sain tuosta hyvästä hyvän mielen lisäksi hylätyn katsastuksen, 156 oli tuosta tallentanut vikakoodin liian alhaisesta jännitteestä
 Itse sain tuosta hyvästä hyvän mielen lisäksi hylätyn katsastuksen, 156 oli tuosta tallentanut vikakoodin liian alhaisesta jännitteestä 

Sama juttu. Joku saksikäsi-Edward käyny nojailemassa 166:n etulokariinKertsu kirjoitti:Ei v*ttu voi olla totta. Puoliso huomasi, että joku kusipää on naarmuttanut Alfaa avaimella tai jollakin muulla terävällä. Ei 13 vuotta vanha auto voi aiheuttaa tuollaista kateutta, vai voiko?!



 Jäänyt lapsuusajoilta mieleenkin kun naapurin kyydissä mentiin talvella koulumatkaa ja kuski piteli ovea kädellä kiinni
 Jäänyt lapsuusajoilta mieleenkin kun naapurin kyydissä mentiin talvella koulumatkaa ja kuski piteli ovea kädellä kiinni  



 
  
  
 Kolmen 156:n kokemuksella:quppe kirjoitti:Kokemuksella voin sanoa että ilman keskuslukitus 156:een ei pääse edes sisään talvisin. Ei auttanut kovin pitkään kaiken maailman rasvaukset ja kuivattelut
 
  Muistaakseni rasvalla parani sekin.
 Muistaakseni rasvalla parani sekin.
Kylmä talli, töissä lämpöpaikka ja sisätilanlämmitintäkin saa käytttää plus säännöllisesti aseöljyä --> ei ongelmaa. Ennen tallin valmistumista pari kertaa napsahti 156:sen kuskin oven nuppi liikkumattomaksi lähinnä sen takia, että sisälämppäri sulatti ja jäädytti lumen jääksi lukkoon. Sanoisin kyllä näillä pärjää.Macela kirjoitti:Noissa lukkojutuissakin vaikuttaa paljon että minkälaista ajoa ajaa, käyttääkö sisälämppäriä, onko katosta tai tallia, kuinka usein ajaa, kuinka paljo sitä aseöljyä käyttää jne jne.
Itsellä ollut pari kertaa kikkailua oven avausnupin kanssa mutta ei niin paljoa että muodostuis ongelmaks.

 . Joku jopa onnitteli rohkeasta valinnasta. Toiset, jotka muistavat mun ajaneen saabeilla, muistavat muistuttaa marginaalimerkeistä jne.. Siis suhtautuminen on ihan kaikkea laidasta laitaan toki positiivisessä mielessä ja hymy naamalla.
 . Joku jopa onnitteli rohkeasta valinnasta. Toiset, jotka muistavat mun ajaneen saabeilla, muistavat muistuttaa marginaalimerkeistä jne.. Siis suhtautuminen on ihan kaikkea laidasta laitaan toki positiivisessä mielessä ja hymy naamalla. 

SamaAlfissimo kirjoitti:Onhan tuollekin lauseelle ihan totuuspohjaa omassakin autohistoriassa

Tuli aivopieru, kun piti kirjoittaa keskuslukituksen sijasta kaukolukitus. Eli siinä missä ei ollut kaukolukitusta oli paljon sisään pääsy ongelmia. Kuumapussikin auttaa vain pääsyssä sisään. Sitten kun parkkeeraa ja käy kaupassa, niin ei pääse enää sisälle. Jotain hyötyä oli että tupakanpoltosta, kun ei auttanut muu kuin sytkärillä lämmittääJiitee kirjoitti:Kylmä talli, töissä lämpöpaikka ja sisätilanlämmitintäkin saa käytttää plus säännöllisesti aseöljyä --> ei ongelmaa. Ennen tallin valmistumista pari kertaa napsahti 156:sen kuskin oven nuppi liikkumattomaksi lähinnä sen takia, että sisälämppäri sulatti ja jäädytti lumen jääksi lukkoon. Sanoisin kyllä näillä pärjää.Macela kirjoitti:Noissa lukkojutuissakin vaikuttaa paljon että minkälaista ajoa ajaa, käyttääkö sisälämppäriä, onko katosta tai tallia, kuinka usein ajaa, kuinka paljo sitä aseöljyä käyttää jne jne.
Itsellä ollut pari kertaa kikkailua oven avausnupin kanssa mutta ei niin paljoa että muodostuis ongelmaks.
 Varmaan mielenkiintoista touhua seurata sivusta..
 Varmaan mielenkiintoista touhua seurata sivusta..
Yup. Avvocato palveli joskus '90-luvun alussa pari talvea ja ovet kyllä aina aukesivat. Niiden kiinni pysyminen oli sitten oma lukunsa..Alfissimo kirjoitti:Onhan tuollekin lauseelle ihan totuuspohjaa omassakin autohistoriassa
 . Lähinnä säätö tai ominaisuus: >80 km/h nopeutta ja lasit jäävät vinkumaan ja suhisemaan, jos erehtyy avaamaan. Kattoluukkua avaamalla saa imua ja ikkunat sulkeutuvat tiiviimmin.
. Lähinnä säätö tai ominaisuus: >80 km/h nopeutta ja lasit jäävät vinkumaan ja suhisemaan, jos erehtyy avaamaan. Kattoluukkua avaamalla saa imua ja ikkunat sulkeutuvat tiiviimmin. ihan hyviä talvipelejä, lämpeni hyvin yms. Ainoa todellinen ongelma oli edellisen radioamatöör viritelmä joka poltti kojetaulun, puhaltimen, lämmittimen ja radion sulakkeen kun volyymin käänsi silloisesta radiosta yli tason 26
  ihan hyviä talvipelejä, lämpeni hyvin yms. Ainoa todellinen ongelma oli edellisen radioamatöör viritelmä joka poltti kojetaulun, puhaltimen, lämmittimen ja radion sulakkeen kun volyymin käänsi silloisesta radiosta yli tason 26  
Tämä on kiva ongelma, avaimella kun avaa niin näkyy aukeavan ikkunatkin samallaquppe kirjoitti:Pitää vielä lisätä että 159:n kanssa ongelma oli toisin päin että alle 0 kelin ei kaukolukitus toiminut aamuisin. Onneksi sai avaimella auki.

 meidän 159 kiukkus kans jos oli kylmässä ollut ja kauko ei toiminut,  manuaalisesti kun avas ovet niin palellutti kostoksi avaamalla kaikki ikkunat. Mahtava persoona
 meidän 159 kiukkus kans jos oli kylmässä ollut ja kauko ei toiminut,  manuaalisesti kun avas ovet niin palellutti kostoksi avaamalla kaikki ikkunat. Mahtava persoona 
 meidän 159 kiukkus kans jos oli kylmässä ollut ja kauko ei toiminut,  manuaalisesti kun avas ovet niin palellutti kostoksi avaamalla kaikki ikkunat. Mahtava persoona
 meidän 159 kiukkus kans jos oli kylmässä ollut ja kauko ei toiminut,  manuaalisesti kun avas ovet niin palellutti kostoksi avaamalla kaikki ikkunat. Mahtava persoona 

Toi nopeus muuten voi olla ihan sitä, et Alfan mittari alkaa suoraan alhaalta eikä alaviistosta kuten muilla merkeillä. Itsekin kun aikoinaan 159:n hommasin, huomasin et lipsahtaa kovin kevyesti ylinopeudeuksi, kun joku 50km/h tuli vastaan siinä kohtaa missä muissa autoissa on se 30km/h...Jakke kirjoitti:159 oli puolisukulaisella rouvalla lainassa pari päivää. Itsellään hänellä on viitisen vuotta vanha diesel-bemari. Pari kommenttia sain autosta:
-Sen nopeus nousee jotenkin helposti, saa seurata nopeusmittaria tarkkaan. (Teknisempi ihminen olisi ehkä puhunut jopa kiihtyvyydestä?)
-Ihan oudot ihmiset vilkutteli vastaan tullessaan. Muutamilla heistä taisi olla Alfa.
Juu voi olla, että mittari hämää äkkinäisiä. Ei se 159 2.2:n kohdalla voi ainakaan suorituskyvystä johtua.Shuttle kirjoitti:Toi nopeus muuten voi olla ihan sitä, et Alfan mittari alkaa suoraan alhaalta eikä alaviistosta kuten muilla merkeillä. Itsekin kun aikoinaan 159:n hommasin, huomasin et lipsahtaa kovin kevyesti ylinopeudeuksi, kun joku 50km/h tuli vastaan siinä kohtaa missä muissa autoissa on se 30km/h...Jakke kirjoitti:159 oli puolisukulaisella rouvalla lainassa pari päivää. Itsellään hänellä on viitisen vuotta vanha diesel-bemari. Pari kommenttia sain autosta:
-Sen nopeus nousee jotenkin helposti, saa seurata nopeusmittaria tarkkaan. (Teknisempi ihminen olisi ehkä puhunut jopa kiihtyvyydestä?)
-Ihan oudot ihmiset vilkutteli vastaan tullessaan. Muutamilla heistä taisi olla Alfa.
Vaimoke oli suurinpiirtein samaa mieltä kiihtyvyydestä aikoinaan ajaessaan 156 JTS:llä ensimmäisiä kertojaJakke kirjoitti:159 oli puolisukulaisella rouvalla lainassa pari päivää. Itsellään hänellä on viitisen vuotta vanha diesel-bemari. Pari kommenttia sain autosta:
-Sen nopeus nousee jotenkin helposti, saa seurata nopeusmittaria tarkkaan. (Teknisempi ihminen olisi ehkä puhunut jopa kiihtyvyydestä?)
-Ihan oudot ihmiset vilkutteli vastaan tullessaan. Muutamilla heistä taisi olla Alfa.
 
  Aika vikainen se Micra on ollut sähköjen ja alustan osien kanssa
 Aika vikainen se Micra on ollut sähköjen ja alustan osien kanssa  




 "nyt teit oikean valinnan" ym. Emäntä siinä yritti sanoa, "että jos minä oisin saanu valita, niin ei ehkä"...
  "nyt teit oikean valinnan" ym. Emäntä siinä yritti sanoa, "että jos minä oisin saanu valita, niin ei ehkä"...

 toki listasin omaani tulleet vikaviat: kaksi pyöränlaakeria, parkkitutkan anturin ja pakopuolen nokka-akselin asentoanturin, 95 tkm lasissa.
 toki listasin omaani tulleet vikaviat: kaksi pyöränlaakeria, parkkitutkan anturin ja pakopuolen nokka-akselin asentoanturin, 95 tkm lasissa.