Minkämoista byrokratiaa asiaan liittyisi ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
Kiitos jo etukäteen ohjeista ja neuvoista

Valvoja: Moderators
...mikäli matka (auton, ei kuskin) alkaa Suomesta, eli ei virallisesti päde tässä. Näin oli ainakin viimeksi kun asiaa tutkiskelin, kannattaa toki varmistaa.Satakuusnelonen kirjoitti:Suomen tarrakilvet on voimassa pohjoismaissa! Ota runkonumerolla tarrakilvet suomesta mukaan ja aja tänne. Aika helppoa jos paikkansa pitää.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajoneuv ... ulkomaillaTrafi kirjoitti: Siirtolupa voidaan myöntää Suomessa, jos lähtöpaikka on Suomi tai jokin muu Pohjoismaa. Siirtoluvan voi siis myöntää esim. välille Helsinki–Kööpenhamina, tai Kööpenhamina–Helsinki.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajoneuv ... iirtoluvatTrafi kirjoitti: Siirtolupaa ei tarvita, jos ajoneuvossa on voimassaolevat ETA-maan rekisterikilvet: ETA-valtiossa rekisteröityä autoverollista ajoneuvoa voi käyttää autoverottomaan käyttöön oikeutetun ajan (3 kk/9 kk) ja sitä seuraavan 7 päivän ajan.
Itse asiassa rekisteriotetta ei tarvita kunhan on tiedossa auton valmistenumero ja mahdollinen edellinen rekisteritunnus. Eli jos nuo tiedot saa myyjältä etukäteen niin siirtoluvan (ja tarrakilvet) saa kyllä mukaansa ja niillä voi aloittaa matkansa vaikka Tanskasta myyjän luota.Isola kirjoitti:...Nykytulkinnan mukaan (Polforean linkkivinkin mukaisesti) siirtoluvalla eli tarrakilvillä saa siis ajaa Pohjoismaissa, mutta Suomen ulkopuolelta tuotavan auton kanssa on se pieni ongelma, että siirtolupaa hakiessa pitäisi olla lyödä pöytään auton rekisteriote...