Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja kun ajopelejä on 11kpl rekisterissä, kun joka hommaan koittaa pitää oman auton ja sen pitää olla vielä harrastehenkinen ja miellyttävä, sen sijaan että olisi 1 auto jolla koittaisi hoitaa kaiken. Tai asuisi uudehkossa talossa tahi kerrostalossa, eikä 70 vuotta vanhalla maatilalla. Väitän että 99% ihmisisitä ei viitisisi viikkoa pidempään sitä, mitä oma arki kaiken kunnossapidon keskellä on. Pitää vaan purra hammasta ja koittaa jatkaa uskoen että asiat lopulta valmistuu ja jää aikaa elämällekin. Siinä kun pelkällä sisulla pistelee väkisin eteenpäin päivästä toiseen, yllättävät työn lisääntymiset kolahtaa paljon kovemmin kuin jos tekisi satunnaisesti jollain mystisellä "vapaa-ajalla" hommia. Nyt on 2,5kk tehty pelkästään käyttöautojen "perushuoltoa" sen mitä firman kuvioilta ehtii ja jatkuvasti jää silti töitä tekemättä, vesirännit on yhä puhki ja autojen alustat suojaamatta ja kesä meni jo.

Törmäsin netissä hienoon termiin "ylihuoltaminen". Tunnustan täysin syyllisyyteni, kuka täysjärkinen hioo ja maalaa käyttöauton iskunvaimentajia jatkaakseen niiden käyttöikää? Autoon ostetaan osia kun ne hajoaa ja kun ei kannata, ostetaan toinen auto. Noin kai sen pitäisi mennä. Visalla loput.

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Rakenteet on perseestä, pitää palata vanhempaan, elikä Alfan valmistusraja on 6/97 ja vanhempi.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »


kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Käytiin vaimon kanssa katsommassa elokuvissa Inferno. Paljon tuttuja paikkoja missä itsekkin tullut talsittua, mutta elokuvan juoni oli kultaa kannattaa mennä katsomaan.
http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/kuin ... y_vuodessa

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Alfalla oltu koeajolla. Ei enää sytytä sytytysvikavaloa. Hieno ajaa näin talvikelissä.

Ohjaustehostinöljyt tuli pihalle kai oikeanpuoleisen suojakumin kautta. Eli uuden hammastangon hankinta.

Harkitsen vakavasti kyseisen operaation siirtämistä 6kk eteenpäin, lämpöisemmille keleille.

Just kun työt alkoi vähän helpottaa ja olisi voinut tehdä elämässä jotain muutakin kuin korjata autoja.

Kertsu
Viestit: 899
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

kurppa kirjoitti:Käytiin vaimon kanssa katsommassa elokuvissa Inferno. Paljon tuttuja paikkoja missä itsekkin tullut talsittua, mutta elokuvan juoni oli kultaa kannattaa mennä katsomaan.
http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/kuin ... y_vuodessa
Elokuvan juoni oli hanurista, koska se oli täysin erilainen kuin kirjassa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tutkimus varmisti, että ohjausöölit tulee raidetankohaitarin kautta pihalle.. joten taas meni neljäsataa ja seuraavan parin viikon vapaa-ajat varmaan.

Ja millä termoplastista kumia (muovia) olevan vetonivelen suojakumin saa pysymään talvella paikoillaan? Kesällä laitetusta oli hävinnyt klemmari kokonaan, joten laitoin uuden joka lähti jo koeajolla pois paikoiltaan. Pitänee koittaa liuottimella putsata pinnat kaikesta rasvasta ja laittaa erilainen sidontavyö. Pitääkö tuo myös lämmittää kuumailmapistoolilla ja laittaa jotain silikonia väliin? prrr..

kun ei kuulemma enää saa kumista suojakumia uutena tukkureilta. Joku Croman suojakumi kai kävisi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11284
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mä nykäisin joskus tonnariin vetaringummin kiinni rosterinipparilla, tiukkaan. Pysyy edelleen kiinni, mutta voi olla että ehjänä ei tartte irti ottaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pele »

sämpy kirjoitti: Ja millä termoplastista kumia (muovia) olevan vetonivelen suojakumin saa pysymään talvella paikoillaan? Kesällä laitetusta oli hävinnyt klemmari kokonaan, joten laitoin uuden joka lähti jo koeajolla pois paikoiltaan. Pitänee koittaa liuottimella putsata pinnat kaikesta rasvasta ja laittaa erilainen sidontavyö. Pitääkö tuo myös lämmittää kuumailmapistoolilla ja laittaa jotain silikonia väliin? prrr..
Minkä tyyppinen kiristin sulla oli? Ex Peugeot Boxerin kanssa taistelin vastaavan ongelman kanssa.
Ainoa jonka sain pysymään oli sellainen jossa on ne esikiristys hampaat, ja lopullinen kiristys tehdään puristamalla tarkoituksenmukaisilla pihdeillä.
Hiukan voi lämmittääkin, niin tulee notkeampi ja puree kiinni paremmin.
Juu, yhtään se ei kyllä siedä rasvaa väliin. Irtoaa varmasti viimeistään kun pakkasella vielä vähän kovettuu.
Materiaalina ainakin noissa pakun nivelissä ainut joka kestää.

A Bart
Viestit: 1852
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Pele kirjoitti:
sämpy kirjoitti: Ja millä termoplastista kumia (muovia) olevan vetonivelen suojakumin saa pysymään talvella paikoillaan? Kesällä laitetusta oli hävinnyt klemmari kokonaan, joten laitoin uuden joka lähti jo koeajolla pois paikoiltaan. Pitänee koittaa liuottimella putsata pinnat kaikesta rasvasta ja laittaa erilainen sidontavyö. Pitääkö tuo myös lämmittää kuumailmapistoolilla ja laittaa jotain silikonia väliin? prrr..
Minkä tyyppinen kiristin sulla oli? Ex Peugeot Boxerin kanssa taistelin vastaavan ongelman kanssa.
Ainoa jonka sain pysymään oli sellainen jossa on ne esikiristys hampaat, ja lopullinen kiristys tehdään puristamalla tarkoituksenmukaisilla pihdeillä.
Hiukan voi lämmittääkin, niin tulee notkeampi ja puree kiinni paremmin.
Juu, yhtään se ei kyllä siedä rasvaa väliin. Irtoaa varmasti viimeistään kun pakkasella vielä vähän kovettuu.
Materiaalina ainakin noissa pakun nivelissä ainut joka kestää.
Millä ihmeellä tuon saa esikiristettyä siihen kireyteen että se pikkainen u lenkki kiristää sen klemmarin lopulliseen kireyteen.
Mulla on kyllä ne tongit joka vetää lenkin ruttuun ja painaa sen sisälle, mutta ei noita millään saa tarpeeksi kireelle että tuo pikkuinen kiristys riittäisi tarpeeksi.
Nippusiteitä olen sitten käyttänyt parissa laitteessa metallipantojen sijasta, ja tuntuu pysyvän niilläkin.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

No sellainen "tavallinen" panta jossa reikiä ja koukut, niin mulla on kapea ruuvari joka mahtuu reiästä. Tuolla kääntää kireälle tukemalla ruuvarin pään sisemmässä liuskassa olevaan koukkuun ja sitten liu'uttaa ruuvaria pitkin päälimmäisen liuskan alas. Noissa perusklemmareissa ei ole siis nipparityylistä räikkäpintaa jolla kiristää, josta Pele taisi kirjoittaa. Sellainenhan on esim. alkuperäis letkuklemmareissa.

Pitää koittaa etsiä jostain parempia kiristimiä. On mulla sileää remmiä joka on tarkoitus kiristää vetämällä ja sitten taittaa. Motonetista saisi metallisia nippusiteitä joita pitää laittaa 2 peräkkäin. Mutta puristettavan saisi parhaiten tiukalle.

15 astetta pakkasta, migreeni ja pitäisi mennä irrottelemaan hammastankoa kun ei satu olemaan tänään töitä.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pele »

Juu tämmöistä tarkoitin:
Liitteet
C6A2BF.jpg
C6A2BF.jpg (18.8 KiB) Katsottu 5584 kertaa

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Jaa mä aattelin että on sellaisia joissa saa jollain räikällä tehtyä alkukiristyksen. Näin olen itse laittanut noita:

Kuva

Kuva

Tosin puristus on tehty hohtimilla ja click-r pihdeillä. Viralliset (ainakin bilteman) pihdithän on hohtimet joissa on vaan lisävaste keskellä. Ehkä pitäisi raaskia ostaa jotkin sellaiset.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pele »

Juu puristin myös aikoinaan vanhoilla tylsillä hohtimilla, mutta niillä oikeilla pihdeillä menee kyllä tiukemalle, ja jos tilaa on niukasti, niin vaste pitää huolen ettei pullistu ulospäin ja ota jonnekin kiinni ja siksi aukea.
Tietty jos tilaa on, niin voihan sinne laittaa vaikka ison letkuklemmarin. Se ainakin pysyy. :)

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Bilteman tuollaiset yleisklemmarit on muuten aika paskoja. Ohutta tavaraa ja kiristysosa vaan pari milliä koholla ja seinät vinot niin ei meinaa saada pihdeillä kiinni. Toinen vaihtoehto olisi tietty sileä taittamalla lukittuva nauhapanta (joka vaatii omat pihtinsä) mutta ei ole sitten koosta riippuvainen. Molempiin saa pihtejä näköjään SKF tuotteina Motonetista 29,90. 400 on nauhalle ja 401 kuvan mukaisille klemmareille.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Pitääpä kokeilla tuota ruuvimeisselikikkaa jatkossa. (Samalla ihmetellen, kui pirus toikaan ei tullut itse mieleen :D ) Kädet aina kyynärpäitä myöten rasvassa tuossa hommassa, niin hankala saada käsin tarpeeksi kireelle nuo ennen puristusta. (putsailin kyllä aina rasvoja pois noiden pantojen asennuskohdista.)
Suoraan vaan suoraa

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Motonetin "mtx" pihdit 19,90 näytti muuten tismalleen samalle kuin puuilon am-pro pihdit 9,90. Siis klemmareiden puristukseen.

Motonetin SKF vkn 401 pihdit 29,90€ oli silti niin paljon vakuuttavammat että otin sellaiset. siis nuo:

Kuva

Jotka on maksaneet alvadilla 130€ ??????!!!!!

Motonetissa ei ollut kuin heppoisia yleissopivia klemmareita. Fixukselta sai "yhden koon" klemmareita jotka vaikutti paljon laadukkaammilta.

Ostan muuten miltei kaikki osat Hämeenlinnassa Huotarin Fixuksesta. Paras palvelu, useimmiten halvin hinta. On vaan hyvin piilossa sähkömestarinkadulla hallin takana, vahingossa tuonne ei eksy.

Nyt pitäisi viettää vielä talvista laatuaikaa auton alla. Ajattelin ottaa apurungon kokonaan irti, jos samalla putsaisi ja maalaisi sen. Juuri tätä koitin välttää, eli autoremppaa pakkasessa. Viime vuotinen 2vkoa Prisman jarruremonttia 20 asteen pakkasessa kummittelee vieläkin mielessä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vaihda vakaajan kumit samalla, kun apurunko irti!!! Ei pakko ole, mutta eipähän tarvi kiroilla, KUN alkavat kolisemaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Juu, mulle tuli vakaajan kumit yhdessä osaläjässä ja ne on tuohon menossa. Mutta enpä ole ehtinyt mittaamaan että ovat tuohon oikeat. Avaudutaan sitten taas, kun on väärät osat ja projekti ei etene. :lol:

Pitäisköhän repiä vaihteistokin irti ja vaihtaa kytkin. Vai mikähän "perseestä" (R) oleva remontti tuohon vielä iskisi, seuraavalla koeajolla. Vaihteensiirto? Ilmastointi?

Tuntuu olevan 200tkm melko yleinen takuunpäättymiskohta kaikilla 156 osilla.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sehän on mitoitettu sitten just pohjan & korin keston mukaisesti :lol: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

^Jts kanssa konekin mitoitettu siihen? :D



Huonon malliset talvivanteet crossissa, sain töihin mennessa ja töistä tullessa pysähtyä sulattelemaan&putsaamaan takavanteita jäästä ja lumesta. Hirveä tärinä yli 60 km/h vauhdissa. (Edessä ei mahdu niin paljoa vanteen ja jarrujen väliin, niin ei täristänyt pahasti)
Tai sitten se on tuo auraamattomilla mettäteillä ajo. :P


(Oli niissä vanteissa aika mutakerroskin...)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Macela
Viestit: 2640
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Pieni mutta sitäki ärsyttävämpi ongelma

Elisa on haistapaska -tuulella.

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja peksu »

Viinikaapin ostamisen vaikeus...

Uuteen kotiin pitäisi ostaa viinikaappi keittiön tason alle; tila L60xS60XK82 eli ihan tavallinen alakaapin paikka. Vaan viinikaapeissa ei tunnu olevan kyllä mitään standardia; ne ovat ihan minkä kokoisia sattuu.
Vaikeusastetta nostaa pistorasian sijainti tuon tilan takaseinässä...

Muuten sopivia kaappeja on löytynyt, mutta syvyys on sitten luokkaa 57-59 cm ja mistään ei löydy kuvia näiden kaappien takaseinästä, että onko siellä sopivaa koloa pistotulpan "pullistumalle". Myymälöissä ei ole esillä juuri mitään malleja, joista näkisi takaseinänkin. "Näitä menee niin vähän, että ovat tilaustavaraa" on se tavallisin virsi, jota myyjät kauppaa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Onko vuokrakämppä eli pistorasian muokkaus ei ole mahdollinen?

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Tai vaihda sen kaapin virtajohdon pää litteään.. Clasulta 3€ ja viiden minuutin homma.

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja peksu »

sämpy kirjoitti:Onko vuokrakämppä eli pistorasian muokkaus ei ole mahdollinen?
On oma ja ihan uusi eli tuon pistorasiankin tilasin ihan erikseen, mutta eipä tullut silloin mieleen määritellä sen paikkaa tarkasti. Siirto ei onnistu; rasian paikka valettu betonin sisään ja upotettukin rasia on kuitenkin pari senttiä ulkona seinästä. Siihen kun lisää vaikka kuinka ohuen pistotulpan, niin n. 4 cm on tilantarve.

Tänään katsottiin yhdessä kaupassa Dometicin kaapin takaseinää ja sehän on ylhäältä alas asti tasainen, siis ei yhtään pistotulpan kokoista koloa. Kotona sitten tempaisin nykyisen viinikaapin irti paikastaan tason alta ja totesin, että siinäkin johto on vedetty naapuritilan puolelta juuri tuosta samasta syystä.

Jos ei muu auta, niin täytyy tehdä uudessa kodissa sama juttu. Vieressä on jk/pakastin, niin sen pistorasiasta sitten täytyy ottaa sähkö poraamalla kaapin seinään pistotulpan mentävä aukko.

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja legza »

sämpy kirjoitti:Juu, mulle tuli vakaajan kumit yhdessä osaläjässä ja ne on tuohon menossa. Mutta enpä ole ehtinyt mittaamaan että ovat tuohon oikeat. Avaudutaan sitten taas, kun on väärät osat ja projekti ei etene. :lol:

Pitäisköhän repiä vaihteistokin irti ja vaihtaa kytkin. Vai mikähän "perseestä" (R) oleva remontti tuohon vielä iskisi, seuraavalla koeajolla. Vaihteensiirto? Ilmastointi?

Tuntuu olevan 200tkm melko yleinen takuunpäättymiskohta kaikilla 156 osilla.
Eräillä merkeillä, tietyille malleille tuo 200tkm/10 vuotta on virallinen olemassaolon päättymis aika. Eli ei oo hapeä yhdellekään 156:lle olla loppu :wink:

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

^^ meinasin ehdottaa, että ottaa pistorasian irti, jatkaa sen johtoja sivusuunnassa pintavetona naapurikaappiin ja laittaa sinne pistorasian. Peittää vanhan rasian peitekannella johon tekee aukon lähtevälle johdolle. Korotusta seinästä tulee sen MMJ:n verran. Tai jos sen pistää 15x15 johtokouruun niin 15mm. Mutta jos naapurikaapista saa sähköä niin riittää peitekansi tai matala pistorasia. Hommaa vaikka pöytään tarkoitetun johtoläpivientikauluksen ja poraa sen mukaisen reiän, jos epäilyttää että reikä näyttää joskus rumalta jommaltakummalta puolelta.

Toki on niitä seiniä ennenkin roilottu jälkikäteen, Seiconin työmailla aikoinaan miltei joka kerta.

Eikö muuten kuukkelihakuna kaapin mallin mukaan löydy sivukuvia?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15058
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

...
Unohtanut maksaa laskun.
Sitten sen seurauksena luottoyhtiö vähän murmeloi. No, ihan aiheesta - itsepähän olen unohtanut. Onneksi ei mitään vakavaa ja kyllä sitä pätäkkää siihen löytyy, harmittaa vaan :)

Lisäksi kaiketi vetari antautumassa - uskoisin, että sisäpää. Täyskaasukiihdytyksessä, kun tulee Woimaa, rutisee.
Toinen vaihtoehto on toki vaihteistossa, mutta se pelittää muuten hyvin ni vähän epäilen...

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja peksu »

sämpy kirjoitti: Eikö muuten kuukkelihakuna kaapin mallin mukaan löydy sivukuvia?
Yllättävän heikosti löytyy muita kuvia kuin etu- ja sisäpuoli ja monesti sisältävät keskenään ristiriitaista tietoa.

Yksi vahvasti harkinnassa oleva malli on löytynyt, josta pitää laittaa myyjälle kyselyä, kun esitetiedoissa lukee syvyys 57,5 cm ja mittapiirroskuvassa 52,5 cm :roll: . Jos totuus on tuo 52,5 cm niin kaappi löytyi.
Ja mistä kohdasta mitat on otettu; onko (ulkonevan) oven paksuus mukana syvyysmitassa?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

No, nyt ilmoitus "Check Suspensions" palaa jatkuvasti. Tietänee sen, että euroja tarvitaan ... Hyvä puoli lienee, että nyt on kaiketi mahdollista saada vikakoodit esiin paremmin kuin ennen, jolloin herja oli vain satunnainen. Olisikohan jostakin iskarista solenoidin johto poikki? Tämähän olisi se halvin vaihtoehto (kun vain tietäisi mikä noista neljästä). Kallein on tietty uusia iskareita pareittain, jolloin ei taitaisi tonni riittää lähellekään per etu- tai takapää.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

En oikein tiedä onko Kivaa vai tämän ketjun asiaa...

Mitähän mä teen tuolla 155Q4 ja mistä löydän motivaation sen korjaamiseen, kun näköjään crosswagon pesee sen kevyesti talvileluna.
Siinä missä 155q4 puskee mutkan suoraksi, tuo crossi kääntyy nätisti tai korkeintaan tuo hieman perää sivulle.

+ S##tanan Lumia!!! (navi); Tästä uusi avautuminen kuhan saan havainnollistavat kuvat nettiin.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja KJS »

Pientä rajaa noihin vanneasennuksiin. Vanhassa Scudossa 156:n 15" teledialit alla, ei saatana. :bad-words:
Alfaholismia vuodesta 2001

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja kurppa »

MV:ssä juttu.
Tiesitkö tämän: Suomi lahjoittaa kaikkki tullimaksut EU:lle. Onko tämä pilaa vai julmaa totuutta?

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

KJS kirjoitti:Pientä rajaa noihin vanneasennuksiin. Vanhassa Scudossa 156:n 15" teledialit alla, ei saatana. :bad-words:
Jaa, enpä ajatellutkaan että olisi sama pulttijako, pitäisiköhän kokeilla?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Taitaa 15" olla ihan pepperpotti eikä nyt ihan paha rike ole tusinavannetta laittaa konsernitölkkiin, jos kerta jako täsmää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
lerppu
Viestit: 5957
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Myin aikoinaan Gt:stä vanteet Citroen Jumpyyn. Sama jako & keskireikä - hyvältä näytti!

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja peksu »

Moottorin alapuolinen muovisuoja repsotti takareunasta; onneksi oli lunta keskitiellä ja kuulin äänen ja löysin vian ennen kuin koko muovi olisi pudonnut.

Äsken makailin Giuliettan alla ja totesin huollon mokanneen viime huollon yhteydessä: kaksi pulttia ja yksi ruuvi oli jo pudonnut, kaksi pulttia putoamaisillaan ja KAIKKI muut kiinnitykset (= muoviruuvit n. 10 kpl, tavalliset ruuvit ja pultit) myös löysällä :evil: .

Mistäkö tiedän, että huolto mokasi? Vein auton katsastukseen heti edellisen huollon jälkeen ja katsuri huomasi etummaisten muoviruuvien olevan irti. Olisi pitänyt sitten käydä näköjään kaikki läpi samalla kertaa eikä vain noita kolmea. Muovin keskellä on myös hentoinen ritilä (alumiinia?), joka oli irti osasta tosi heppoisista kiinnikkeistään, niin varmistin sen mukana pysymisen nippusiteellä :roll: .
Pohjamuovi oli ollut huollossa irti siksi, kun vaihdelaatikkoonkin vaihdettiin silloin öljyt.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Jollasta (puhelin) tuli tiiliskivi :/ Laitoin eilen illalla uusimman päivityksen asentumaan ja si simahdin. Aamulla puhelimessa ei mikään ohjelma toimi.

No voisi vielä kokeilla tehdasasetusten palautusta, kuhan ensiksi yritän siirtää kuvat yms. koneelle.


Samalla tekisi mieli päivittää iskunkestävään(+ip68) paremmalla akunkestolla olevaan puhelimeen. :)
Suoraan vaan suoraa

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5266
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

kurppa kirjoitti:MV:ssä juttu.
Tiesitkö tämän: Suomi lahjoittaa kaikkki tullimaksut EU:lle. Onko tämä pilaa vai julmaa totuutta?
Entäs sitten tämä: Tullin autoveroperseilyn takia Suomi on maksanut liikaa EU jäsenmaksuja!
VMP

Avatar
Eero
Viestit: 2858
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

Alfissimo kirjoitti:Taitaa 15" olla ihan pepperpotti eikä nyt ihan paha rike ole tusinavannetta laittaa konsernitölkkiin, jos kerta jako täsmää.
Noita pepperpotteja näkee satunnaisesti Citikan CX:n alla; niisäkin jako täsmää.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuohan osoittaa omistajaltaan rehellistä tyylitajua 8)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4378
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

http://www.tori.fi/pohjois-savo/Talvire ... ?ca=18&w=3

Tarkoititteko tätä Scudon talvirengassettiä? :drinking:

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Kova kytkin.....

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^^Pitäsköhän ostaa naapurille Joululahjaksi?

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Tänään autoliikkeessä Raisiossa. Seurasin vierestä kahden nuoren miehen Audi ostosta. Pojat lähtivät koeajolle ja takaisin tullessaan hyrisivät tyytyväisyyttään, kaikki muuten ok paitsi öljynpainevalo syttyi kesken koeajon. Poika pisti nimen paperiin ja sai kaupanpäälliseksi litran Castrol öljyä. Hienoa. :shock:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

:shock: näistä tulee niitä kuuluisia "oppirahoja".
Abarth 500 Esseesse

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

kurppa kirjoitti:Tänään autoliikkeessä Raisiossa. Seurasin vierestä kahden nuoren miehen Audi ostosta. Pojat lähtivät koeajolle ja takaisin tullessaan hyrisivät tyytyväisyyttään, kaikki muuten ok paitsi öljynpainevalo syttyi kesken koeajon. Poika pisti nimen paperiin ja sai kaupanpäälliseksi litran Castrol öljyä. Hienoa. :shock:
Sulla kävi virhe, tämän kai piti mennä tuonne vitsi-ketjuun?
Ei, mutta oikeasti. Nyt tiedän, mikä on se ihmistyyppi, joka on valmis maksamaan runsaasti ekstraa siitä, että saa Audin. :drinking:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

EmmiMaria
Viestit: 1175
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Koulun atk tehtävät :bad-words: Ai mikä exel, onko se jotain syötävää?? :silly:
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Polforea
Viestit: 11284
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei ku se on suksisauvamerkki :silly:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Lukittu