pimppaa mun ridee

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

pimppaa mun ridee

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

hei miehet.

alkoi uteliaisuus vaivaamaan...
millaisia "Pimp my ride" virityksiä ja tuunauksia teillä
on vess.... autoissanne? 8)

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Bemarissa edellisen omistajan laittama vähän nolot tuplaulostulot. Vähän hävettää, muttei niin paljoa että alkaisin pois repimään.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ei onneksi mitään kauheeta :P
Sillä en kehtaa tunettaa alfaani niin.. :-D
DTM tuplaulostulo(muutenkin tosin kohtuu avara putki), keltaiset jarrusatulat ja välillä ajotilanteesta riippuen tietty nelipisteturvavyöt löytyy :D
Mutta ei mitään hiton pimp my ride meininkiä :D
Saattaa tosin olla että roudaan sen kahvinkeittimen kohta takapenkille..

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

tv kirjoitti:Bemarissa edellisen omistajan laittama vähän nolot tuplaulostulot. Vähän hävettää, muttei niin paljoa että alkaisin pois repimään.
Kaverin hopeinen E46 330dA Touring '00 meni johonkin pääkaupunkiseudun suuntaan, ulostulot oli molemmilla puolilla. Sama auto?

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Cuore Sportivo kirjoitti: Kaverin hopeinen E46 330dA Touring '00 meni johonkin pääkaupunkiseudun suuntaan, ulostulot oli molemmilla puolilla. Sama auto?
Epäilemättä, porilainen pankinjohtaja, joka hankki X5:n tilalle, mailailtiinkin tuossa vähän. Kerro terveisiä.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

tv kirjoitti:Epäilemättä, porilainen pankinjohtaja, joka hankki X5:n tilalle, mailailtiinkin tuossa vähän. Kerro terveisiä.
Jeh, sama ukko. Hieno Bemu, ja hyvin pidetty.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Paras kohta tuossa Pimp my Ride -ohjelmassa on ollut se kun jalkatilan lattia oli ruostunut puhki ja tyypit korjaavat sen leikkaamalla sopivan kokoisen metallilevyn komeasti plasmaleikkurilla - mutta sitten eivät poista entisiä ruosteita vaan pistävät levyn lattialle ja ruuveilla vaan kiinni.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

BSTR kirjoitti:Paras kohta tuossa Pimp my Ride -ohjelmassa on ollut se kun jalkatilan lattia oli ruostunut puhki ja tyypit korjaavat sen leikkaamalla sopivan kokoisen metallilevyn komeasti plasmaleikkurilla - mutta sitten eivät poista entisiä ruosteita vaan pistävät levyn lattialle ja ruuveilla vaan kiinni.
Niin tämä oli '67 Mussen kohdalla. Ja ruosteethan "korjataan" maalauksen jälkeen. Volkkari pakun ('57?) kohdalla puolestaan ruosteiden päälle vedettiin pellit popniiteillä ja kittiä päälle.

Tekevät kyllä hienoja maalauksia ja jokaiseen kippoon asennetaan järettömästi elektroniikkaa ja näyttävät vanteet. Mutta yleensä tekniikalle ei tehdä mitään ja ruostevauriot korjataan peri amerikkalaiseen tapaan kitillä.

Minulle on muodostunut kuva, että homma on täysin lavastettu. Suurimmassa osassa romuja kun ei ole edes kilpiä ja autot on kuin suoraan romikselta ennen pimppausta.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no lavastukselta tuntuu suurimmilta osin minustakin mutta
se 70-luvun lopun "konna ja koukku"- mallin Trans Am joka oli varsin onnistunut kokonaisuus ilman hillitöntä kittausta ja kyseenalaisia peltikorjauksia..

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Niinpä

Noista autista olisi hauska nähdä kuva vaikkapa vuoden päästä pimppauksesta. Elektroniikka joko myyty tai varastettu ja autosta tippunut isoja kittikasoja ja lommoja siellä täällä....

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

osalle autoista käy varmaan noin mutta suurinta osaa on pidetty hyvin ja koetettu myydäkkin suuresta rahasta..mutta eihän nyt kukaan järkevä tuommoisiosta kittikasoista kovinälyttömiä maksa... :lol:

olisi kiva tietää että kuinka paljon kittiä käytetään esim C300:n Chryslerin muuttamisessa avoksi.

tässäpä kysesisen lafkan kotisivut:

http://www.westcoastcustoms.com/Corporate/index.htm

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Tokkopa noita uusia autoja tarvii hirveästi kitata. Tuollaisessa umpi/avo muutoksessa joudutaan pohjaa jäykistämään reilusti ja sittenkin auto elää ajossa paljon.

Onhan noita kittikasoja suomessakin tehty. Täällä kuitenkin pääsääntöisesti yritetään ruostevauriot korjata hitsaamalla. Tosin jotku jättää ne mädät sinne paikan alle ja auto myyntiin. Hauskin mitä olen itse nähnyt oli yhden suomi-Chevyn pohjan korjauspalahässäkkä, jossa parhaalla kohtaa oli 7 peltiä päälekkäin.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Yhdessä MTV:n Pimp My Ride:n jaksossa sillä jätkällä oli NIIN läpimätä auto, että ne osti uuden tila-auton sille ja löi samanlaisen elektroniikkasatsin siihen.

MTV:llä pyörii toinenkin Blingbling-auto -ohjelma, Ride with Funkmaster Flex (tjsp). Ne peruskorjaa ja tuunaa auton kerran paria jaksoa kohden, mutta siinä auto revitään aivan palasiksi, niin että jopa runko maalataan erikseen. Kaikki tekniikka käydään läpi ja loppuviimeistely elektroniikan ja siipien muodossa on kohtalaisen hillittyä.

Tähän mennessä oon nähnyt pari jaksoa ja niissä autot ovat olleet oikeasti vähän "harvinaisempia" klassikoita, kuten Pontiac GTO (lääh).
156 2.0 TS ['98]

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tsav kirjoitti:Tokkopa noita uusia autoja tarvii hirveästi kitata. Tuollaisessa umpi/avo muutoksessa joudutaan pohjaa jäykistämään reilusti ja sittenkin auto elää ajossa paljon.

Onhan noita kittikasoja suomessakin tehty. Täällä kuitenkin pääsääntöisesti yritetään ruostevauriot korjata hitsaamalla. Tosin jotku jättää ne mädät sinne paikan alle ja auto myyntiin. Hauskin mitä olen itse nähnyt oli yhden suomi-Chevyn pohjan korjauspalahässäkkä, jossa parhaalla kohtaa oli 7 peltiä päälekkäin.
kyllähän umpimallin avoksi muuttaminenkin muutamia kittauspaikkoja jättää mutta eiköhän noissa käytetä jo rehellistä koritinaa..

muisuipa mieleen jokune vuosi sitten kun paikallisella korjaamolla korjasivat erään vaarin ooppelista helmoja niin vasaralla vanhaa sisään ja uusi pelti päälle..sinne jäi mätää melkoisesti alle..

olipas tässä sitten myös taanoin yksi GTV6:n varaosakoppa johon niksmanni oli tehnyt peltiremppaa, helmat oli pokattu n 3mm alumiinista ja vedetty itsestään porautuvilla ruuveilla kiinni ja arvatkaas oliko vanhat jämät jätetty alle... :lol:
takaneljänneksien sisältä löytyi betonia ja helmojen etupäädyt oli tukittu uretaanilla.. :wink:

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ahma kirjoitti:Yhdessä MTV:n Pimp My Ride:n jaksossa sillä jätkällä oli NIIN läpimätä auto, että ne osti uuden tila-auton sille ja löi samanlaisen elektroniikkasatsin siihen.

MTV:llä pyörii toinenkin Blingbling-auto -ohjelma, Ride with Funkmaster Flex (tjsp). Ne peruskorjaa ja tuunaa auton kerran paria jaksoa kohden, mutta siinä auto revitään aivan palasiksi, niin että jopa runko maalataan erikseen. Kaikki tekniikka käydään läpi ja loppuviimeistely elektroniikan ja siipien muodossa on kohtalaisen hillittyä.

Tähän mennessä oon nähnyt pari jaksoa ja niissä autot ovat olleet oikeasti vähän "harvinaisempia" klassikoita, kuten Pontiac GTO (lääh).
eikös se ollut se jenkki escort joka oli hitsattu kasaan kahdesta korista..jonkin toyotan pikkuisen tila-auton hommasivat tilalle.

no juu kyllä se klassikko kantsii tehdäkkin hieman paremmin, tekeekö noita entisöintejä sama WCC-pulju vai onko kyseessä jokin muu paja..

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Tuo ride with funkmaster on myös yksi minun seuraamista sarjoista. Ohjelman parasta antia on äkkirikastuneiden räppäreiden autokokoelmien esittely.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

ahma kirjoitti:Yhdessä MTV:n Pimp My Ride:n jaksossa sillä jätkällä oli NIIN läpimätä auto, että ne osti uuden tila-auton sille ja löi samanlaisen elektroniikkasatsin siihen.
Eikös se ollut se joku "escortti" mikä oli kasattu ainakin kahdesta eri autosta? Etupää yhdestä ja takapää toisesta. Tuli hieman repeiltyä kun X vei sen auton tallille. Jätkät katteli siellä leuka lattiassa että kuinka helvetissä sillä voi edes ajaa. Totesivat vaan että ei me TOTA voida laittaa kun ei se pysy edes kasassa ja on vaaraksi liikenteelle. :mrgreen: Jossain tuli niilläkin se raja vastaan. :-D

EDIT: kappas....90 ehti ensin. Täytyy vissiin opetella kirjoittamaan nopeammin. :roll:
Viimeksi muokannut liekki, 17 Touko 2005, 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ride with funkmaster on kyllä päässyt menemään täysin ohi..
tuotahan pitää ruveta seurailemaan..itsekkin olen kuitenkin hieman enemmän orkkislinjan kannattajia.

Avatar
Blood And Tears
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Heinä 2004, 00:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Blood And Tears »

Onkohan kukaan sattunut katsomaan overhaulinii. Vähän samallaista on meno kun pimp my ridessä, mutta autot ei oo mitäään pakkelivirityksiä. Tuolta kotisivulta löytyy vähän osviittaa työn jäljestä http://www.overhaulin.com/gallery.aspx?linkId=tpnv7

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Onkohan kukaan sattunut katsomaan overhaulinii. Vähän samallaista on meno kun pimp my ridessä, mutta autot ei oo mitäään pakkelivirityksiä. Tuolta kotisivulta löytyy vähän osviittaa työn jäljestä http://www.overhaulin.com/gallery.aspx?linkId=tpnv7
OT Katohan toni perhana, en tiennytkään et oot foorumin käyttäjiä :-D

Avatar
Blood And Tears
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Heinä 2004, 00:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Blood And Tears »

Ollaan ollaan vaikka vähemmälle on jääny kirjottelu :)

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Ihan mukavia pätkiähän noissa kummassakin shoussa on ollut -oma suosikkini oli funkmaster flexin linnunpesien täyttämä Ford Grand Torino joka sitten entisöitiin alkuperäiseen asuunsa. Äijiä pitikin auton sitten itse...

Jos roikutte noissa vertaisverkon jako-ohjelmissa niin imutelkaapa ihmeessä tavaraa hakusanoilla "monster garage" tai "great biker buildoff". Tuossa monster garagessa on esim jakso jossa Jesse James apureineen rakentaa peterbuildin rekasta(!!!!!) triken. Loistavaa tavaraa. Ja jos kopterit kiinnostaa niin tuossa biker buildoffissa rakennetaan mitä eksoottisimpia choppereita kilpailumielessä ihan alusta asti ja itse rakenteluakin saa seurata melkolailla tarkemmin kuin jossain pimpmyraidissa jossa kuvataan vaan ulisevia idiottiteinejä ja heidän hyppimistään. Mukana löytyy mm. Juuri edesmennyt Indian Larry ja Jesse James. Aivan loistavia pätkiä, kannattaa imutella -ovat alkujaan vissiin tulleet discovery channelilta!
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Iso kasa overhaulineita on tullut katottua, ihan mukavia ohjelma on juu, pimp my rideen meni hermot ihan alussa ja tuota toista MTV:n ohjelmaa on tullut pätkiä katottua.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

90 kirjoitti:
ahma kirjoitti:Yhdessä MTV:n Pimp My Ride:n jaksossa sillä jätkällä oli NIIN läpimätä auto, että ne osti uuden tila-auton sille ja löi samanlaisen elektroniikkasatsin siihen.

MTV:llä pyörii toinenkin Blingbling-auto -ohjelma, Ride with Funkmaster Flex (tjsp). Ne peruskorjaa ja tuunaa auton kerran paria jaksoa kohden, mutta siinä auto revitään aivan palasiksi, niin että jopa runko maalataan erikseen. Kaikki tekniikka käydään läpi ja loppuviimeistely elektroniikan ja siipien muodossa on kohtalaisen hillittyä.

Tähän mennessä oon nähnyt pari jaksoa ja niissä autot ovat olleet oikeasti vähän "harvinaisempia" klassikoita, kuten Pontiac GTO (lääh).
eikös se ollut se jenkki escort joka oli hitsattu kasaan kahdesta korista..jonkin toyotan E:(scionin) pikkuisen tila-auton hommasivat tilalle
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin