Puskurissa GT 3.2 vs. A4 3.0 TDIq

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Tony Soprano
Viestit: 55
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 08:33

Puskurissa GT 3.2 vs. A4 3.0 TDIq

Viesti Kirjoittaja Tony Soprano »

Seuraavassa Puskurissa
TV2 pe 20.5.2005 klo 20 (Huom! aika), uusinta lauantaina 12.5. klo 12.15

Leidit Tunturin sarvissa
Honkalan palvelutalon työntekijät perustivat mopojengin.
Pyöräilijän hankala arki
Ahtaat pyöräsuojat, surkeat pyörätelineet, pesupaikka kylpyammeessa…
Sportit radalla
Väkevä diesel-Audi A4 3.0 Tdi Quattro haastaa kiihkeän bensa-Alfan, GT 3.2 V6.
Varo pommia!
Älä osta homepommia asuntovaunua tai -autoa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Täytyypäs yrittää muistaa.

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Mä voin jo etukäteen kertoa miten käy. Audi voittaa ja on muutenki hyvä AUTO...

Mut siis oikeesti. Eihän tollases vertailus ole mitään järkee. Nykyiset isot dieselit vääntää alhaalta ku kuorma-autot (tyyliin 400+ nm väännöt) ja ne tuskin pääsee kokeilemaan AR:ää silläalueella missä aariat pääsis oikeuksiinsa.

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11267
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Milläköhän radalla ajelevat? Suomesta kuitenkaan tuskin löytyy sellaista rataa, jossa tuon ison dieselin Alfalla pieksisi. Ohjelmassa päästään sitten ihmettelemään, että eivät ne Alfa Romeot tai bensakoneet mitään sporttisia olekaan. Hohhoijaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
j.kuutti
Viestit: 71
Liittynyt: 09 Loka 2004, 09:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja j.kuutti »

Vittorio Jano kirjoitti:Milläköhän radalla ajelevat?
Kun on kyse suomalaisesta auto-ohjelmasta niin todennäköisesti ei ajeta millään radalla (tyyliin Top Gear, jossa oikeesti otetaan autoista mittaa), vaan keskitytään tutkimaan tavaratilaa ja kaatuuko penkit yms. sekä manaillaan kun 190cm äijä ei mahdu takapenkille seisomaan. :cry:

Toivotaan nyt kuitenkin että kerrankin olis saatu tehtyä jotain räväkämpää ajotestiä.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Eipäs tuomita ennen lähetystä! :lol: Vaikka itsekin luulen että Audi voittaa koska se on kestävä saksalainen ja kukaan ei osaa korjata GT V6:tta, siis toimittajien mielestä. Sitäpaitsi isommat tilatkin siinä Audissa on, jonka painoarvo tuollaisessa vertailussa pitäisi olla hyvin vähäinen. Kaiken kukkuraksi GT V6 on liian erikoinen voittaakseen suomalaisen autovertailun.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Vittorio Jano kirjoitti:Milläköhän radalla ajelevat? Suomesta kuitenkaan tuskin löytyy sellaista rataa, jossa tuon ison dieselin Alfalla pieksisi.
Milläs tätä perustelet?

Oli taannoin tuo GT Evossa testissä segmenttikumppaniensa kanssa ja ajoivat Bedford Autodromella kierrosaikoja, täytyypä kaivaa lehti arkistoista esille.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11267
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

tv kirjoitti:Milläs tätä perustelet?
Mutulla ja huonolla muistilla. Ajattelin että maamme moottoriradat ovat sellaista syheröä ja lyhyitä suoria täynnä, joissa dieselin parempi alavääntö pääsee oikeuksiinsa. Hämärästi muistan jutun, jossa TDi Leon oli bensaveljeään nopeampi Ahvenistolla.

Minullakin on tuo sama evo (ei kylläkään nyt duunissa mukana). Muistaakseni Alfa oli kierrosajoissa häntäpäässä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Juu-uh, vaikuttaa siltä että haettu sopiva diesel pöllyttämään korkeaimagoista italiansporttia.

Tehoissa ja väännöissähän on ilmoitettu seuraavia
Alfa 240 hp (6200 rpm) / 300 nm (4800 rpm)
Audi 204 hp (4500 rpm) / 450 nm (1400 rpm -->)

Kiihtyvyydessä Alfan pitäis Audi voittaa, samoin huipuissa. Saas nähä. Lisäksi Audi on 200 kg painavampi, jonka periaatteessa pitäis vaikuttaa aika paljon...

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa etuvetoinen, Audi 4x4... hakevat tietenkin sopivan lyhytsuoraisen mutkaradan. Jos rata on Jurva tai Alastaro, niin Alfa on nopeampi.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Italia-Saksa 1-0

Alfaa ylistettiin. mamma mia!

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Alastaron ottivat ja kuinkas kävi. :mrgreen:

Luonnollisesti otin pätkän talteen ja lähetän kaikille tuntemilleni Audi-miehille. :twisted:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Voitto! Ainakin 3-0 tuli pisteet kotiin :mrgreen: Hauskoja kommentteja äijillä, eivät oo vissiin ikinä istuneet Alfassa kun hämmästelivät ajo-ominaisuuksia ja etenkin moottoria ja sen äänimaailmaa. Kippis :drinking:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Asiallinen vertailu ;)

Huomenna tulee uusintana jos jollain jäi näkemättä. Lauantaina kello 12:15 TV2.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Melkoisia fanaatikkoja täällä, by the way, pätkä loppui 4 minsaa sitten ja kommentteja tulee välittömästi :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Oli ihan hyvä, GT voitti vaikka mukana olikin pakollinen vertailu sisätiloista. :oops:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kaalipata kirjoitti:Voitto! Ainakin 3-0 tuli pisteet kotiin :mrgreen: Hauskoja kommentteja äijillä, eivät oo vissiin ikinä istuneet Alfassa kun hämmästelivät ajo-ominaisuuksia ja etenkin moottoria ja sen äänimaailmaa. Kippis :drinking:
oli tossa joskus GTA testissä tykkäsivät siitäkin


edit: tossa linkit puskurin juttuihin

GT vs TDI http://tinyurl.com/boe9e

GTA: http://www.yle.fi/liikenne/arkisto/2002 ... juttu.html
Viimeksi muokannut V6, 21 Touko 2005, 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11267
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mukavaa olla väärässä. Äijillä oli alusta alkaen oikea asenne - jo GT:n konehuonetta tervehdittiin halaillen. Ja jäihän se Audi näköjään radallakin - turhaan jännitin.

Minusta tuo paikka näytti kyllä Ahvenistolta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

K kirjoitti:Oli ihan hyvä, GT voitti vaikka mukana olikin pakollinen vertailu sisätiloista. :oops:
No aika hyvin tuo 2-ovisena coupena pärjäsi 4 oviselle "perhe" autolle :wink:

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Kaalipata kirjoitti:Melkoisia fanaatikkoja täällä, by the way, pätkä loppui 4 minsaa sitten ja kommentteja tulee välittömästi :mrgreen:
Mitäää?? :mrgreen:

Vähän huolestuttavasti alkoi, kun nuorempi heppu laukoi jotain kommenttia tyyliin "tyypillistä italiaa", kun joutui kurottamaan turvavyötä. Hetken jo pelkäsin, että asennevammat tulee määräämään arvostelun tahdin, mutta ilmeisesti alfa voitti jälleen muutaman sydämen. 8)

edit: Joo, menee nämä radat sekaisin, kun olen onnesta turvoksissa. :oops:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
niki
Viestit: 1651
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Yllätyin kyllä itsekin lopputuloksesta, yleensä kun ko. tyyppisten ohjelmien ennakko-asenne on jotain aivan muuta. Nyt ei tarvitse ainakaan valittaa... :)
Ammattina autokauppa

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Heh, joo oli ihan asiallinen pätkä kyllä. On se GT vaan hieno! Ihan järjettömän siisti :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11267
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jotta jätkillä ei liikaa ala stondaamaan, niin laitetaanpa tähän vielä kierrosajat tuosta tv:n mainitsemasta evo-vertailusta. Ratana oli Bedford Britanniassa.

350Z 1.32.05
RX8 1.32.70
330Ci 1.34.40
Crossfire 1.34.55 (!!!)
TT 1.34.85
GT 1.35.20
Monaro 1.35.70

Ehkäpä nuo engelsmannit eivät vain osaa ajaa? Suoralla tiellä Alfa oli toiseksi nopein.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Mä näkisin ton hyvänä tuloksena etuvedolle.

Ja sitten...

Nissan 350Z: 280 hp
Mazda RX-8: 240 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 218 tai 334 hp (veikkaampa ensimmäistä. :mrgreen: )
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: Ei hajuakaan. Ei tämä CV8 (354 hp) voi olla.

Ihan mun mielestä menee kaavan mukaan.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

[quote="Vittorio Jano"]Jotta jätkillä ei liikaa ala stondaamaan, niin laitetaanpa tähän vielä kierrosajat tuosta tv:n mainitsemasta evo-vertailusta. Ratana oli Bedford Britanniassa.

Ei auta, stondaa silti :mrgreen:

Ja ne britit ei osaa ajaa, just niin! :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hyvä pätkä oli joo, tosin harmillisen lyhyt.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Ja ne britit ei osaa ajaa, just niin!
Ei niin, niillä on rattikin väärällä puolella! :lol: Toisaalta Autodelta-147 päihitti Top Gearissa kierrosajassa BMW M3:n, joskus briteilläkin vissiinkin loksahtaa taidot kohdalleen. 8)

Olikos tuo Puskurin testi muuten erityisen lyhyt vai miksi en muista siitä enää juuri mitään? Olisivat tehneet siitä japanilaisittain Super Battlen, ja ajaneet kilpaa useita kierroksia ja näyttäneet miten Audia nöyryytetään oikein urakalla. 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11267
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

sallimato kirjoitti: Nissan 350Z: 280 hp
Mazda RX-8: 240 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 218 tai 334 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: Ei hajuakaan. Ei tämä CV8 (354 hp) voi olla.
evon hummat:

Nissan 350Z: 276 hp
Mazda RX-8: 228 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 215 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: 329 hp (kyllä, 5667-kuutioinen V8)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Oi, kun mä nautin oikeen kunnolla!!!! 8)

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

evon hummat:

Nissan 350Z: 276 hp
Mazda RX-8: 228 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 215 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: 329 hp (kyllä, 5667-kuutioinen V8)
Onko nuo tehot mitattu testin yhteydessä vai miten? Melkoiset erot joissakin verrattuna siihen mitä on ilmoitettu. RX-8:iahan saa kahdella eri teholla, 141 ja 177 kW.
Holdenin kotisivuillakin ilmoitettiin Monarolle 260 kW.

Joka tapauksessa ei vissiin voi holden ihan ajo-ominaisuuksilla henkseleitä paukutella. :lol:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Tuli juuri tsekattua toi puskurin uusinta.... ja kyllä tuli hyvä mieli... Forza Alfa... ei se selvästi auta vaikka on quattro, 3.0L, Turbo + muut lelut jos autossa ei vaan ole särmää ja luonnetta... tuollaisia nuo Saksalaiset autot on ... tuleekohan uudessa Audissa mukana kireet nahkasortsit hanskalokerossa :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11267
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

sallimato kirjoitti:Onko nuo tehot mitattu testin yhteydessä vai miten? Melkoiset erot joissakin verrattuna siihen mitä on ilmoitettu. RX-8:iahan saa kahdella eri teholla, 141 ja 177 kW.
Holdenin kotisivuillakin ilmoitettiin Monarolle 260 kW.
En usko, että itse ovat mitanneet. Tiedä sitten, mistä erilaiset lukemat johtuvat.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

sallimato kirjoitti:Alastaron ottivat ja kuinkas kävi. :mrgreen:

Luonnollisesti otin pätkän talteen ja lähetän kaikille tuntemilleni Audi-miehille. :twisted:
Tuota noin, se oli kyllä Affenisto eikä Alastaro.
Kuitenkin, hyvä Alfa Romeo!!!!! Sen kunniaksi voisi otta pari mutta kun pitää lähteä duuniin.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

sallimato kirjoitti:edit: Joo, menee nämä radat sekaisin, kun olen onnesta turvoksissa. :oops:
Täällä kun mokaa kerran, se seuraa loppuelämän. :mrgreen:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

sallimato kirjoitti:


Onko nuo tehot mitattu testin yhteydessä vai miten? Melkoiset erot joissakin verrattuna siihen mitä on ilmoitettu. RX-8:iahan saa kahdella eri teholla, 141 ja 177 kW.
Holdenin kotisivuillakin ilmoitettiin Monarolle 260 kW.
mazda saa suomessa 141 ja 170kw, nuo voi tietysti olla jotain special edition malleja tms. ainakin noissa japanin vertailuissa on tosi usein joku tuunattu versio japsi autoista.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Savo
Viestit: 2121
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Vittorio Jano kirjoitti:
sallimato kirjoitti: Nissan 350Z: 280 hp
Mazda RX-8: 240 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 218 tai 334 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: Ei hajuakaan. Ei tämä CV8 (354 hp) voi olla.
evon hummat:

Nissan 350Z: 276 hp
Mazda RX-8: 228 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 215 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: 329 hp (kyllä, 5667-kuutioinen V8)
Entä mitä noi painaa?

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

V6 kirjoitti: mazda saa suomessa 141 ja 170kw, nuo voi tietysti olla jotain special edition malleja tms. ainakin noissa japanin vertailuissa on tosi usein joku tuunattu versio japsi autoista.
TM ilmoittaa RX-8 Coupé:n tehoksi 141 kW (R01 ja R05) ja Coupé High Power:in 177 kW (R32). Nyt tosin tarkistin Mazdan kotisivuilta ja vaikuttais, että tehovaihtoehtoina tosiaan on 141 ja 170 kW. Ei vissiin turhaan kannata TM:n listoihin luottaa... :x
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Audi TT 1395kg
Nissan 350Z 1600kg
Alfa 1365-1440kg
Mazda 1345-1390kg
BMW 1525kg
Chrysler 1388kg

Ainakin tämmöisiä lukuja löytyi netistä.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Puskuri on tästä lähtien suosikkiohjelmani :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Pisteet puskurille!

Uudessa TM:ssa on myös juttua GT:stä. Itse en ole autoa ajanut, mutta vaikuttaisi melkoisen asialliselle jutulle. Mielestäni molemmissa jutuissa toimittajat ovat onnistuneet löytämään Alfasta sen olennaisen. Erityisesti TM:n lause "Oikeasta näkökulmasta katsottuna auto on kuin tuulahdus autoilun kulta-ajalta - kerta kaikkiaan aito asia" jäi mieleen.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Osoitti varsin hyvin sen että vaikka dieselissä on paperilla voimaa niin käytännössä kapeampi tehoalue ja kierrosten vähyys aiheuttaa sen että joutuu vaihtamaan jatkuvasti. Samoin se että käytännössä 3000rpm:n jälkeen kiihtyvyys lakkaa ja on vaihdettava suurempaan, aiheuttaa sen että joutuu käyttämään jatkuvasti pitempää välitystä kuin bensa-autossa. Sinänsä dieselit on varmasti "järkeviä", mutta eivät pärjää vielä jos autoissa on samat tehot. Isompi vääntö häviää pitempiin välityksiin.
Mutta hieno pätkä Alfalle ja olivat kyllä aidosti pähkinöissään. :lol:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
S420VT
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Maalis 2005, 18:08
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S420VT »

Pojat, pojat. Minulla on aikansa paras audi ja samalta ajalta hieno alfa, siis näköjään olen aika harvinainen yksilö automakuni suhteen. Autot ovat täysin erilaisia, molemmissa on omat hyvät puolet ja tykkään kauniista muotoilusta molempien kohdalla. Jos niitä on pakko verrata, en ole kyllä löytänyt polttoaineenkulutuksen lisäksi muuta parempaa alfasta. Tunnetta pitää aina olla autohommissa, joten mulle tää oli väärä vertailu niiltä osin. Molempi parempi. Alfistit nautiskelkaa "voitosta" ja jos haluatte lisää vettä myllyyn käykää audifinns-forumilla lukemassa samaa selittelyä toisinpäin.klik
Autot alkaa A:lla.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kannattaa muistaa että 164:nen (joka sinullakin on) on jo vanha auto ja uudet ovat kehittyneet paljon vuosien varrella. Olen omistanut 155 2.0 16V Super (Widebody) sekä 156 2.5 V6 24V ja molemmat olivat mahtavia ajaa, 155 jopa tarkempi. Sanalla sanoen nuo sinun vertailukohteet ei ole enään tätä päivää :wink: . Toki minulla on vielä "tallissa" hyvin pidetty yksilö 164 V6 joka on mitä mainioin peli pitkillä matkoilla, ei ole vielä tullut autoa vastaan joka olisi yhtä hiljainen matka-ajossa. Mikään rata-auto 164:nen ei kyllä ole ainakin V6 koneella, liian paljon painoa etupäässä.

Nyt kiikarissa Saksan tuliainen 166:en muodossa "kaikilla herkuilla" :mrgreen: . Tunnustan olevani täysin kahjo Alfojen suhteen ja käyttöautoksi en voi enään muuta ajatellakkaan :silly:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

S420VT kirjoitti:Pojat, pojat. Minulla on aikansa paras audi ja samalta ajalta hieno alfa, siis näköjään olen aika harvinainen yksilö automakuni suhteen.
alfa on hiukka huono vertailtava vuosimallin perusteella kun mallisto uusiutuu niin harvoin. Esim 156 on vuodelta 97 ja seuraaja ilmestyy vasta tämän vuoden lopussa.kun sitä vertaillaan vastaavaan audiin huomataan että audi jo tähän päivään mennessä varmasti uusiutunut 2 kertaa?
Eli tuo sinun audisi on jo eri sukupolvea kuin 164.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
S420VT
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Maalis 2005, 18:08
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S420VT »

Eipä hutkita, ennen kuin tutkitaan. Audi C4 korimalli vuosilta 91-97. omani -92 ja 164 vuodelta 90, joten... :roll:
Autot alkaa A:lla.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

164 on esitelty 87 eikä siinä tapahdu vuosimallien saatossa samalaista edistystä kuin muissa eli auto pysyy tosi pitkään melko samanlaisena
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
S420VT
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Maalis 2005, 18:08
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S420VT »

Ja 100 S4:ää voi verrata tekniikalta 200 Turboquattroon ja se esiteltiin vuonna kilpi ja kypärä. Ei ole tarkoitus haastaa riitaa, itse vertailen autoja mielenkiinnolla ja Alfa pesee mm. aikaisemmat autoni mennen tullen. Suosittelen tilaa muillekin merkeille! Älkää tuomitko, ennen kuin olette kokeneet..plääh tylsää tunteetonta pastaa. Haukkukaa vaan muut ja rakastakaa omaanne! Oikeesti.
Autot alkaa A:lla.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

S420VT kirjoitti:Alfistit nautiskelkaa "voitosta" ja jos haluatte lisää vettä myllyyn käykää audifinns-forumilla lukemassa samaa selittelyä toisinpäin.klik
Ihan asiallista keskustelua oli Audi puolella, ok porukkaa. Kyllä minä ainakin kestän kommentit jälleenmyyntiarvosta ;)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

itse olen kyllä varsin suvaitsevainen eri merkeille ja luulen että alfa kuskit ovat melkeinpä suvaitsevaisempia kaikista merkeistä ns autoihmisiä joille autoilu/autot on harrastus harvemmin täällä on näkynyt mitään tuomitsemisia, lukuunottamatta ehkä jotain tojota corolla dx tms. :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Harmi kun en huomannut katsoa, parin edellisen katselukerran perusteella ei olisi osannut odotta moista vastaanottoa.
S420VT kirjoitti:Ei ole tarkoitus haastaa riitaa
Vertailet korimallin huippuversiota johonkin karvalakkiin joka on esitelty vuosia aiemmin? Ehkä worst provo ever kun eletään 2005 ja Puskurin ohjelmasta kyse, ja jopa pysytty aiheessa tähän asti. Vielä puuttuisi että tuolta Audifinnseistä joku reggaantuu varta vasten, mutta taitaa porukka tuolla olla keskimääristä fiksumpaa ja nimenomaan hyväksyvät muut merkit eikä ole mitään mielenkiintoa todistella mitään.

Vastaa Viestiin