Toisaalta on (rahallisesti) melko sama asuuku pääkäupunkiseudulla yksiössä vai syrjäkylillä omakotitalossa. Elämän laadullisesti olisi tietenkin hauskempaa asua siellä syrjäkylillä, jos siis duunia olisi.
Omat luut on kerätty luhtitalotyyppiseen asumukseen eli rivi- ja kerrostalon välimuotoon. Onhan tuossa omaa pihaa ja ovet rappukäytävän sijaan suoraan pihalle, eli räppäsin rivarinappulaa.
Niin ja ajamisen lisäksi täytyy aikaa viettää siellä Alfassa (tai sen alla) vaikka kuinka paljon vaikkei mitään vikaa olisikaan. Pääsiäisenä alkoi jo melkein huolestuttaa, kun olin ennen aamuyhdeksää jo auton kimpussa.
Yksiössä vuokralla asutaan, oma kämppä hakusessa. kaksio/kolmio joko rivari tai kerrostalo. Tottunut asuun porukoilla väljästi ok-talossa (~300m2), niin oppinut arvostamaan sitä tilaa, jota alkaa tässä pikku hiljaa taas kaipaileen, kun on pari vuotta nyt viihtynyt tässä 40m2 yksiössä
Itse asustelen vuokralla kaksiossa tapiolassa, enkä oikeastaan kaipaa tilaa yhtään enempää. Ainoastaan autotallia! Tää on just niitä asioita joissa mielipiteet menee kovasti ristiin (ja saattaa iän myötä jopa muuttua). Itse olisin valmis muuttamaan kivalle paikalle (lue merinäköala, kaikki mukavuudet lähellä) pienempäänkin kämppään, kuin lähteä juoksemaan neliöiden perässä maakuntiin.. Elämä on.
MrKirby kirjoitti:Omassa talossa on asuttu jo yli kymmenen vuotta. Viimeinen lainaeräkin meni maksuun jo kaksi vuotta sitten, joten tosiaankin jo ihan ikioma.
"Omassa" asutaan emannan kanssa. Pankkihan tuon oikeasti omistaa viela melkein parikymmenta vuotta. Sillai onnellisessa asemassa etta on mahdollisuus asua taalla syrjakylilla. Ja "No offense" en suuriin kaupunkeihin asumaan lahde ellei tyot pakota. No, karu totuus taitaa olla se etta Alfa ja emanta asuu omakotitalossa ja mina hotelleissa Eika tuo ole edes vitsi. Viimevuonna meni 150 hotelliyota/vuosi puhki Mutta kylla se oma tupa oma lupa on silti kiva aina kun siella ehtii kaantymaan.
Wile E. Coyote kirjoitti:Niin terveiset Norjalaisesta olympia kaupungista?
Ihmettelinkin jo tuota ääkkösten puutetta.
Minä asustan opiskelija-asuntosäätiön yksiössä vuokralla. Tilaa löytyy ruhtinaalliset 35,5 neliötä. Joskus meinaa suorastaan eksyä sinne...
oma kämppä tulee ajankohtaiseksi heti kun löytää jonkun jakamaan lainan takaisinmaksuerät. Kerralla sitten isompi kämppä.
Omakotitaloon se on hinku mullakin, mutta 50 kilsan säteellä Hellsingistä ne tuppaavat olemaan ensiasunnoksi "vähän" liian kalliita. Mutta kun sekä minä että vaimoke olemme kumpikin kasvaneet omakotitalossa keskellä pusikkoa, eivät nuo parinkymmenen neliön kaupunkikomerot tunnu "oikealta kodilta".
Ei tämä nykyinen 75 neliön kolmio varsinaisesti kahta pientä ihmistä ahdista, mutta huoneet voisivat tietty olla avarampiakin ja piha isompi ja suojaisempi. Mieluiten asettuisin johonkin keskelle korpea, jossa voisi rauhassa saunan jälkeen kieriä hangessa ja rälläköidä autotallissa silloin kun sattuu tykkäämään.
Saaressa asustellaan vuokralla luhtitalon tyyppisessä rivitalossa. Kaksi kerrosta käytössä ja oma pieni piha jonne pääsee kesällä mylläämään ja olemaan multasormi todella tykkään asua nykyisessä mutta omaakin toisinaan miettinyt ja katsellutkin..
Omistus (omistan ehkä puolet yhdestä huoneesta, pankki loput) rivarissa asustellaan tällä hetkellä.
Omakotitalo jossain vaiheessa tarvii olla ja perkeleen iso talli hakusessa tai ainakin jonkinlainen talli siihen. Katotaan nyt rupeenko ite rakentamaan vai mitä, aika näyttää...?
Asumme tilavassa 186m2, kolme vuotta vanhassa, siis uudessa, puolitoista kerroksisessa omakotitalossa. Tontti on iso ja pihassa kääntyy vaikka rekka.
Autotalli pitäisi vielä rakentaa, sitä ei ole vielä tehty koska pitäisi tehdä myös muita varastorakennuksia töitten puolesta, enkä nyt vielä ole päättänyt sitä että tulisiko osa varastosta autotallin yhteyteen, vai työpaikan yhteyteen.
Kolmen auton lämmintä tallia olen suunnitellut, kaksi paikkaa käyttöautoille ja yksi sille pääasialle
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Kotirintamamies eli v.1954 valmistunut puolitoistakerroksinen, kellaritilat hyötykäytössä eli pieni paja, sauna yms.. Lisäksi piharakennus, jonka laajennus suunnitteilla, tarkoituksena Alfatalli...eikun autotalli, tosin Alfoja siellä tullaan kuitenkin säilyttämään
Pientä laittoa jatkuvasti, siis talossa, just yksi yläkerran huone tuli valmiiksi :o