Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Valvoja: Moderators
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Ciao!
Suomen harvalukuinen, mutta sitäkin jalompi italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä.
Tottelee nimeä "Mimi", ja kuten kaimansa Puccinin oopperan "la Bohemén" sankaritar, hänkin laulaa kovaa ja korkealta!
Suomen harvalukuinen, mutta sitäkin jalompi italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä.
Tottelee nimeä "Mimi", ja kuten kaimansa Puccinin oopperan "la Bohemén" sankaritar, hänkin laulaa kovaa ja korkealta!
- Liitteet
-
- Mimi.jpg (175.78 KiB) Katsottu 9303 kertaa
- Polforea
- Viestit: 11283
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Onhan tuo kertakaikkisen upea laite, onnittelut hankinnasta!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
On niin nätti, että ihan tulee vedet silmiin. Kertakaikkisen hieno luomus!
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
^Ei lisättävää
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Harmi kun kateus on synti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Onnittelut hankinnasta.
Tuo Granturismo on mielestäni 2000-luvun kunein auto.
Tuo Granturismo on mielestäni 2000-luvun kunein auto.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
On kaunis, onneksi ostit.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Niinhän tuo taitaa olla.unknown kirjoitti:
Tuo Granturismo on mielestäni 2000-luvun kunein auto.
Hieno hankinta!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- dnapekko
- Viestit: 573
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Hieno on, hieno
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Kiitokset kaikille kehuista ja onnitteluista!
GT on minustakin todella kaunis auto, ja varmaan säilyy vielä pitkään freesin oloisena, onhan se vielä tuotannossakin, vähän tosin modernisoituna ja faceliftattuna.
Pininfarinan toimiston taattua laatua, mutta pääsuunnittelija on amerikkalainen Jason Castriota.
Hänen kynästään ovat peräisin myös Ferrari 599 ja tuo Glickenhausin "one-off" Ferrari P4/5, joka perustuu Enzon tekniikkaan.
Minusta Maserati on kyllä noista ehdottomasti kaunein!
GT on minustakin todella kaunis auto, ja varmaan säilyy vielä pitkään freesin oloisena, onhan se vielä tuotannossakin, vähän tosin modernisoituna ja faceliftattuna.
Pininfarinan toimiston taattua laatua, mutta pääsuunnittelija on amerikkalainen Jason Castriota.
Hänen kynästään ovat peräisin myös Ferrari 599 ja tuo Glickenhausin "one-off" Ferrari P4/5, joka perustuu Enzon tekniikkaan.
Minusta Maserati on kyllä noista ehdottomasti kaunein!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
On kyllä upea katseenkääntäjä! Minkäslainen tuo on ajoltaan versus vastaavat grantourerit jos on vertailupohjaa?
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Ikävä kyllä ei ole vertailupohjaa, mutta hyvin tuo kulkee ja tottelee komentoja ratin ja polkimien kauttaRaimo Miettinen kirjoitti:On kyllä upea katseenkääntäjä! Minkäslainen tuo on ajoltaan versus vastaavat grantourerit jos on vertailupohjaa?
Leveät ja matalaprofiiliset renkaat tuntevat herkästi kaikki kulumisurat ja aiheuttavat kiemurtelua. Tasaisella pinnalla menee kuin Shinkansen-juna
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Tohtorille vilpittömät onnittelut kerrassaan upeasta ostoksesta! Auto on aivan upea! Se on todella kaunis! Maseratin GT on minunkin mielestäni kaunein auto, jonka voi tällä hetkellä ns. kohtuurahalla ostaa.
Tällainen minunkin piti käydä hakemassa, mutta tulikin hommattua tämä uusi asunto. Noh, joskus vielä...
Mutta vielä kerran, on tuo vaan upea Auto isolla aalla
Ruotsistako kävit hänet hakemassa?
Edit. Ja vielä lisäkysymys, millä väriyhdistelmällä tämä yksilö on eli minkälainen on sisusta?
Tällainen minunkin piti käydä hakemassa, mutta tulikin hommattua tämä uusi asunto. Noh, joskus vielä...
Mutta vielä kerran, on tuo vaan upea Auto isolla aalla
Ruotsistako kävit hänet hakemassa?
Edit. Ja vielä lisäkysymys, millä väriyhdistelmällä tämä yksilö on eli minkälainen on sisusta?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Kiitos, kiitos
Minulla meni juuri päinvastoin: talo myytiin ja sitten ostettiiin AUTO!!!
Javisst, Ruåtsista on haettu, mutta on alun perin kilvitetty Italiassa, siksi kaikki manuaalit etc. italiaksi. Siis aito italiaano
Ulkokuori on musta metallinhohtoväri, sisusta beige, ja sisustan trimmit mustaa ja harmaata. Kokonaisuutena minusta hyvin tyylikäs ja hillitty.
Tämä oli juuri se yhdistelmä, jota hain, sillä minusta Maseratissa pitää olla juuri sitä: hillittyä tyyliä.
Tämän ikäisessä näyttää olevan (tarjonnan perusteella) saatavissa korin värinä musta, valkoinen, punainen ja kahta harmaata sävyä (tumma ja vaalea).
Sisustassa taas (nettiotannan perusteella) valkoinen, musta, beige (Pearl Beige), oranssi (Corallo Red) ja punainen (Burgundy Red).
Omaa mieltymystä eivät natsanneet mitkään muut yhdistelmät, kuin tämä, johon päädyin.
Esimerkkejä kotimaan (ylättävän laajasta) tarjonnasta:
Esimerkki: punainen/musta, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10362932 - Maserati EI ole punainen. Ferrari ja Alfa voivat olla, mutta Maserati EI.
Esimerkki: valkoinen/valkoinen, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10192376 - Jotenkin "neitimäinen" (vaikka onkin Cheekin ex...)
Esimerkki: musta/Corallo Red, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10221046 - Sisustan väri liiän räikeä.
Esimerkki: musta/Burgundy Red, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10346938 - Sisustan väri aivan liian räikeä.
Esimerkki: harmaa (kiiltävä)/Corallo Red, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/9554761- Ehkä paras contender-yhdistelmä?
Vielä mobile.de:stä yhdistelmä hopea/punainen https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c70c37e0d- Tuo kirkkaan punainen sisusta on aivan liian "porno", musta olisi paljon parempi.
.. ja AutoScoutista hopea/musta https://www.autoscout24.com/offers/mase ... ?cldtidx=4 - Jotenkin vaisu ulkoa, ja synkkä sisältä.
On se vaan ihmeellistä. miten paljon väreillä on merkitystä, kun kyseessä on puhtaasti tunteella hankittu auto
Minulla meni juuri päinvastoin: talo myytiin ja sitten ostettiiin AUTO!!!
Javisst, Ruåtsista on haettu, mutta on alun perin kilvitetty Italiassa, siksi kaikki manuaalit etc. italiaksi. Siis aito italiaano
Ulkokuori on musta metallinhohtoväri, sisusta beige, ja sisustan trimmit mustaa ja harmaata. Kokonaisuutena minusta hyvin tyylikäs ja hillitty.
Tämä oli juuri se yhdistelmä, jota hain, sillä minusta Maseratissa pitää olla juuri sitä: hillittyä tyyliä.
Tämän ikäisessä näyttää olevan (tarjonnan perusteella) saatavissa korin värinä musta, valkoinen, punainen ja kahta harmaata sävyä (tumma ja vaalea).
Sisustassa taas (nettiotannan perusteella) valkoinen, musta, beige (Pearl Beige), oranssi (Corallo Red) ja punainen (Burgundy Red).
Omaa mieltymystä eivät natsanneet mitkään muut yhdistelmät, kuin tämä, johon päädyin.
Esimerkkejä kotimaan (ylättävän laajasta) tarjonnasta:
Esimerkki: punainen/musta, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10362932 - Maserati EI ole punainen. Ferrari ja Alfa voivat olla, mutta Maserati EI.
Esimerkki: valkoinen/valkoinen, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10192376 - Jotenkin "neitimäinen" (vaikka onkin Cheekin ex...)
Esimerkki: musta/Corallo Red, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10221046 - Sisustan väri liiän räikeä.
Esimerkki: musta/Burgundy Red, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10346938 - Sisustan väri aivan liian räikeä.
Esimerkki: harmaa (kiiltävä)/Corallo Red, https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/9554761- Ehkä paras contender-yhdistelmä?
Vielä mobile.de:stä yhdistelmä hopea/punainen https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c70c37e0d- Tuo kirkkaan punainen sisusta on aivan liian "porno", musta olisi paljon parempi.
.. ja AutoScoutista hopea/musta https://www.autoscout24.com/offers/mase ... ?cldtidx=4 - Jotenkin vaisu ulkoa, ja synkkä sisältä.
On se vaan ihmeellistä. miten paljon väreillä on merkitystä, kun kyseessä on puhtaasti tunteella hankittu auto
- lerppu
- Viestit: 5955
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Attention, there is an officer on deck!il_dottore kirjoitti:talo myytiin ja sitten ostettiiin AUTO!!!
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
^^ok, hieno on väriyhdistelmä!
Kävitkö katsomassa näitä Suomessa olevia yksilöitä? Tarjonta on tosiaan melko hyvä näinkin harvinaiseksi autoksi.
Kävitkö katsomassa näitä Suomessa olevia yksilöitä? Tarjonta on tosiaan melko hyvä näinkin harvinaiseksi autoksi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Hieno peli on kyllä. Pitäis joskus päästä tyyppäämään tuollaista, tiedä vaikka innostuisi itsekin. Yleensä tullut erikoisemmat(kin) autot ostettua ilman että niitä koskaan koeajaa ennen kuin ostopäätös on jo tehty, mutta nämä meikäläisen pelit nyt on olleetkin alle 45k€ hintaluokkaa. Tuollainen 55-70k€ investointi olisi jo sen verran isompi että pitäis tietää ennen ostoa että se kiinnostaa myös livenä eikä vain kuvien ja lehtiartikkelien perusteella.
Olikos sinulla tällainen jo pidemmän aikaa ollut kiikarissa / kipinä syttynyt joskus jonkun kaverin autoa kokeillessa?
Olikos sinulla tällainen jo pidemmän aikaa ollut kiikarissa / kipinä syttynyt joskus jonkun kaverin autoa kokeillessa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11248
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Todella hieno auto! Noita soisi mielellään lisääkin päivittäistä avensisvirtaa kaunistamaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- cyberias
- Viestit: 232
- Liittynyt: 06 Syys 2012, 19:15
- Car(s): Alfas: 8C Competizione
Other Italos: 3200GT, F355 GTS, 599 GTO
Bikes: Moto Morini 3 1/2
Other: XC90 T8
Pending: Polestar 3 (2024), Polestar 6 Roadster LA Concept (2026)
Ex Italos: QP IV 2.8L V6
Ex Others: Kadett B, Corolla DX KE70 (1.6TC Levin), 205 Lacoste, Audi 80 Avant, Golf TDI Variant, Octavia vRS - Paikkakunta: Tampere
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Onnittelut! Tuo on yksi meikäläisen ehdottomista suosikeista!!
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Onnittelut, ja kun on ensimmäinen käyttöönottokin 2007, ei verotkaan nouse kohtuuttomiksi.
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
hassu sattuma kävi tänään, kun Lahdessa bongasin äkkiseltään samanlaisen, mutta jollain tummalla mattavärillä olevan yksilön. Harmi kun ei kerennyt oman auton ikkunaa avaamaan, vaikka tarjolla ois ollut jokin mahdollisuus kuulla vähän sointujakin.
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Ciao,
Pahoittelut pitkästä poissaolosta tässä ketjussa, olin lomareissussa "rapakon" takana.
Juuri ennen matkalle lähtöä vouti lähetti verotuspäätöksen. Ovat näköjään lisänneet henkilökuntaa, koska ilmoitus oli jätetty 25.3. ja verotuspäätös tuli jo 9.4.2019.
Vain noin kaksi viikkoa käsittelyaikaa, kun viime vuonna ei aina edes tuo 3 kk riittänyt.
Autoveroksi oli laskettu 14276,66 EUR, veroprosentin ollessa tuo maltillinen 27,6%, koska vuonna 2007 mentiin vielä massalla, eikä CO2-lukemilla
Tämä oli yhtälön ehkä tärkein tekijä, että käyttöönoton piti olla ennen 31.12.2017, koska 2008 aloitettiin verottamaan CO2-päästäjen perusteella, jolloin vero-% olisi ollut jo yli 30%. Nykytaulukolla veroa lasketaan 50% (maksimi) mukaan
Verotusarvoksi oli asetettu "Yleinen pyyntihinta: 55 239 euroa", joka perustui seitsemän (7) Nettiautossa myynnissä olevan 2007-2008 mallisten autojen pyynteihin.
Kiltisti maksoin, koska ennakko-oletusarvona oli vähintään 15 000 EUR, joten kaikki sen alle oli voittoa
Kohdalleen menee myös sen puolesta, että verojen kanssa kokonaishinta menee aika lähelle tuota 55 tonttua, mikä oli budjetti. Silti ollaan vielä noin 5000 EUR alle halvimman Suomessa tarjolla olevaan 2007 malliin, jolla kilometrejä noin 25 000 enemmän, ja noin 20 000 EUR alle noin likimain samoilla, mutta korkeammilla kilometreillä olevaan 2008 malliseen, jolla pyynti oli 74 800 EUR.
Kallista, mutta "elämä on".
Pahoittelut pitkästä poissaolosta tässä ketjussa, olin lomareissussa "rapakon" takana.
Juuri ennen matkalle lähtöä vouti lähetti verotuspäätöksen. Ovat näköjään lisänneet henkilökuntaa, koska ilmoitus oli jätetty 25.3. ja verotuspäätös tuli jo 9.4.2019.
Vain noin kaksi viikkoa käsittelyaikaa, kun viime vuonna ei aina edes tuo 3 kk riittänyt.
Autoveroksi oli laskettu 14276,66 EUR, veroprosentin ollessa tuo maltillinen 27,6%, koska vuonna 2007 mentiin vielä massalla, eikä CO2-lukemilla
Tämä oli yhtälön ehkä tärkein tekijä, että käyttöönoton piti olla ennen 31.12.2017, koska 2008 aloitettiin verottamaan CO2-päästäjen perusteella, jolloin vero-% olisi ollut jo yli 30%. Nykytaulukolla veroa lasketaan 50% (maksimi) mukaan
Verotusarvoksi oli asetettu "Yleinen pyyntihinta: 55 239 euroa", joka perustui seitsemän (7) Nettiautossa myynnissä olevan 2007-2008 mallisten autojen pyynteihin.
Kiltisti maksoin, koska ennakko-oletusarvona oli vähintään 15 000 EUR, joten kaikki sen alle oli voittoa
Kohdalleen menee myös sen puolesta, että verojen kanssa kokonaishinta menee aika lähelle tuota 55 tonttua, mikä oli budjetti. Silti ollaan vielä noin 5000 EUR alle halvimman Suomessa tarjolla olevaan 2007 malliin, jolla kilometrejä noin 25 000 enemmän, ja noin 20 000 EUR alle noin likimain samoilla, mutta korkeammilla kilometreillä olevaan 2008 malliseen, jolla pyynti oli 74 800 EUR.
Kallista, mutta "elämä on".
- Josef Matula
- Viestit: 146
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Kyllä co2 perusteella verotetaan jo vuosimallista 2001 alkaen, samoin kuin käyttömaksutkin.
Jotain muita autoveroon vaikuttavia muutoksia tuli tuossa 2007/2008 vaihteessa.
Jotain muita autoveroon vaikuttavia muutoksia tuli tuossa 2007/2008 vaihteessa.
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Totta toinen puoli, sillä ennen 1.1.2008 oli käytössä sekä kokonaismassa että CO2-päästö, ja pienempi lukema valittiin.
Maseratin kohdalla ero oli selvä: kokonsismassan (2250 kg) mukaan saadaan tuo 27,6%, mutta CO2:n (330 g/km) tulisi 37%.
1.1.2008 jälkeen verotetaan autovero vain CO2:n mukaan.
Maseratin kohdalla ero oli selvä: kokonsismassan (2250 kg) mukaan saadaan tuo 27,6%, mutta CO2:n (330 g/km) tulisi 37%.
1.1.2008 jälkeen verotetaan autovero vain CO2:n mukaan.
- Josef Matula
- Viestit: 146
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Ok, hyvä tietää mikä tämä muutos tuossa välissä on
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Asiaa. Esitin tuolla aiemmin kysymyksen mutta se lienee mennyt ohi: Olikos sinulla tällainen jo pidemmän aikaa ollut kiikarissa / kipinä syttynyt joskus jonkun kaverin autoa kokeillessa? Kiinnostaisi tietää miten näihin kipinä syttyy, onko se tiettyyn malliin ja pidemmän aikaa mielessä, vai meneekö "sokkona" kuten itsellä.il_dottore kirjoitti:Ciao,
Pahoittelut pitkästä poissaolosta tässä ketjussa, olin lomareissussa "rapakon" takana.
Juuri ennen matkalle lähtöä vouti lähetti verotuspäätöksen. Ovat näköjään lisänneet henkilökuntaa, koska ilmoitus oli jätetty 25.3. ja verotuspäätös tuli jo 9.4.2019.
Vain noin kaksi viikkoa käsittelyaikaa, kun viime vuonna ei aina edes tuo 3 kk riittänyt.
Autoveroksi oli laskettu 14276,66 EUR, veroprosentin ollessa tuo maltillinen 27,6%, koska vuonna 2007 mentiin vielä massalla, eikä CO2-lukemilla
Tämä oli yhtälön ehkä tärkein tekijä, että käyttöönoton piti olla ennen 31.12.2017, koska 2008 aloitettiin verottamaan CO2-päästäjen perusteella, jolloin vero-% olisi ollut jo yli 30%. Nykytaulukolla veroa lasketaan 50% (maksimi) mukaan
Verotusarvoksi oli asetettu "Yleinen pyyntihinta: 55 239 euroa", joka perustui seitsemän (7) Nettiautossa myynnissä olevan 2007-2008 mallisten autojen pyynteihin.
Kiltisti maksoin, koska ennakko-oletusarvona oli vähintään 15 000 EUR, joten kaikki sen alle oli voittoa
Kohdalleen menee myös sen puolesta, että verojen kanssa kokonaishinta menee aika lähelle tuota 55 tonttua, mikä oli budjetti. Silti ollaan vielä noin 5000 EUR alle halvimman Suomessa tarjolla olevaan 2007 malliin, jolla kilometrejä noin 25 000 enemmän, ja noin 20 000 EUR alle noin likimain samoilla, mutta korkeammilla kilometreillä olevaan 2008 malliseen, jolla pyynti oli 74 800 EUR.
Kallista, mutta "elämä on".
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Kysymyksesi on tosiaan jäänyt "roikkumaan", mi scusi.
Maseratia on tehnyt mieli jo useamman vuoden, lähinnä siksi, että Alfalla ei ollut 159:n jälkeen kiinnostavaa mallia, kun Giulian markkinoille tulo meni ns. pitkäksi, ja Ferrariin ei ole ikinä varaa, joten Maserati vaikutti sopivalta.
Olin aluksi linjalla Coupe (M138) tai QP V (M139), mutta luin ja kuulin monenlaista negatiivista kommenttia tuosta F1-vaihdelaatikosta. Lisäksi kummankin ulkonäkö alkoi olla vanhahtava, vaikkakin klassisen kauniita ovat edelleen (kuullostaako ristiriitaiselta?).
Onneksi GT:n (M145), jossa on normaali 6-portainen automaatti (ja vielä saksalaista ZF_laatua) valmistus alkoi 2007, joten sitä oli saatavilla ennen tuota maagista 1.1.2008 käyttöönottopäivää. Niiden tarjontaan aloin tutustua viime syksynä, ja talven aikana kartoitin vaihtoehoja ja hintatasoa. Maaliskuussa sitten mentiin "pudotuspeliin", jonka seurauksena päädyin tähän nimenomaiseen yksilöön.
Ajamatta minä tämänkin ostin, mutta käytin toki agenttia auton tarkastuksessa ja koeajossa ennen kaupantekoa. Vasta kun itse kävin sen hakemassa, ajoin sillä ensimmäisen kerran
Minusta on myös hauskaa ajatella tätä autohistoriaani ikäänkuin "koulutuksena" italoautoiluun, jossa ensi on alkeet käyty läpi neljällä Fiatilla (128/-81, Regata 100S/-86, Marea STW 1.6/-98, Marea STW 1.6/-02), sitten syvennetty fiilistä kahdella Alfalla (156 SW/-04, 159 SW/-06), ja nyt siis olen "qualified for the next level".
Jääkö tämä sitten tähän, on parempi vielä olla sanomatta, sillä eläkkeelle jääminen parin vuoden päästä voisi mahdollistaa muuton selaisiin EU-maihin, joissa vielä herkumpia italialaisia olisi saatavilla ilman "autoverorangaistusta". Ja sitäpaitsi nykyään saa autoverosta palautusta, jos vie auton pois Suomesta.
Maseratia on tehnyt mieli jo useamman vuoden, lähinnä siksi, että Alfalla ei ollut 159:n jälkeen kiinnostavaa mallia, kun Giulian markkinoille tulo meni ns. pitkäksi, ja Ferrariin ei ole ikinä varaa, joten Maserati vaikutti sopivalta.
Olin aluksi linjalla Coupe (M138) tai QP V (M139), mutta luin ja kuulin monenlaista negatiivista kommenttia tuosta F1-vaihdelaatikosta. Lisäksi kummankin ulkonäkö alkoi olla vanhahtava, vaikkakin klassisen kauniita ovat edelleen (kuullostaako ristiriitaiselta?).
Onneksi GT:n (M145), jossa on normaali 6-portainen automaatti (ja vielä saksalaista ZF_laatua) valmistus alkoi 2007, joten sitä oli saatavilla ennen tuota maagista 1.1.2008 käyttöönottopäivää. Niiden tarjontaan aloin tutustua viime syksynä, ja talven aikana kartoitin vaihtoehoja ja hintatasoa. Maaliskuussa sitten mentiin "pudotuspeliin", jonka seurauksena päädyin tähän nimenomaiseen yksilöön.
Ajamatta minä tämänkin ostin, mutta käytin toki agenttia auton tarkastuksessa ja koeajossa ennen kaupantekoa. Vasta kun itse kävin sen hakemassa, ajoin sillä ensimmäisen kerran
Minusta on myös hauskaa ajatella tätä autohistoriaani ikäänkuin "koulutuksena" italoautoiluun, jossa ensi on alkeet käyty läpi neljällä Fiatilla (128/-81, Regata 100S/-86, Marea STW 1.6/-98, Marea STW 1.6/-02), sitten syvennetty fiilistä kahdella Alfalla (156 SW/-04, 159 SW/-06), ja nyt siis olen "qualified for the next level".
Jääkö tämä sitten tähän, on parempi vielä olla sanomatta, sillä eläkkeelle jääminen parin vuoden päästä voisi mahdollistaa muuton selaisiin EU-maihin, joissa vielä herkumpia italialaisia olisi saatavilla ilman "autoverorangaistusta". Ja sitäpaitsi nykyään saa autoverosta palautusta, jos vie auton pois Suomesta.
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Vaunulassa suunnilleen saman hintainen M456. Neljän istuttava Italo-Coupe sekin.il_dottore kirjoitti: Maseratia on tehnyt mieli jo useamman vuoden, lähinnä siksi, että Alfalla ei ollut 159:n jälkeen kiinnostavaa mallia, kun Giulian markkinoille tulo meni ns. pitkäksi, ja Ferrariin ei ole ikinä varaa, joten Maserati vaikutti sopivalta.
https://www.nettiauto.com/ferrari/456m/9724280
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Hieno tuokin! Harvoin näkee noita punaisena.FinPat kirjoitti:
Vaunulassa suunnilleen saman hintainen M456. Neljän istuttava Italo-Coupe sekin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Kiitos, kuulostaa valintaprosessi ja -perusteet hyvin samankaltaisilta kuin itselläni siis. Eli "kirjallisten lähteiden" pohjalta valitaan, ja pyritään aina tuo jonkunnäköinen taloudellinen järkevyys pitämään mukana. Näinpä ne nuo omatkin harrastepelit on valikoituneet tuolta ensirekisteröimisajalta 31.12.2007 tai aiemmin. Vielähän tuossakin ikäluokassa nykypäivään ihan moderneja pelejä löytyy, etenkin näissä laitteissa mitä ei täällä ole siihen aikaan koskaan edes näkynyt. Saapa nähdä miten sitten tulevaisuudessa, mutta sitäpä joutaa murehtimaan sitten. On niitä noissa 2007- ja vanhemmissakin vielä paljon sellaisia pelejä joihin ei vielä lompakko yllä, eli lähivuosina potentiaalisia harrastuskohteita tulee kuitenkin valikoimaan vielä lisää.il_dottore kirjoitti:Kysymyksesi on tosiaan jäänyt "roikkumaan", mi scusi.
Maseratia on tehnyt mieli jo useamman vuoden, lähinnä siksi, että Alfalla ei ollut 159:n jälkeen kiinnostavaa mallia, kun Giulian markkinoille tulo meni ns. pitkäksi, ja Ferrariin ei ole ikinä varaa, joten Maserati vaikutti sopivalta.
Olin aluksi linjalla Coupe (M138) tai QP V (M139), mutta luin ja kuulin monenlaista negatiivista kommenttia tuosta F1-vaihdelaatikosta. Lisäksi kummankin ulkonäkö alkoi olla vanhahtava, vaikkakin klassisen kauniita ovat edelleen (kuullostaako ristiriitaiselta?).
Onneksi GT:n (M145), jossa on normaali 6-portainen automaatti (ja vielä saksalaista ZF_laatua) valmistus alkoi 2007, joten sitä oli saatavilla ennen tuota maagista 1.1.2008 käyttöönottopäivää. Niiden tarjontaan aloin tutustua viime syksynä, ja talven aikana kartoitin vaihtoehoja ja hintatasoa. Maaliskuussa sitten mentiin "pudotuspeliin", jonka seurauksena päädyin tähän nimenomaiseen yksilöön.
Ajamatta minä tämänkin ostin, mutta käytin toki agenttia auton tarkastuksessa ja koeajossa ennen kaupantekoa. Vasta kun itse kävin sen hakemassa, ajoin sillä ensimmäisen kerran
Minusta on myös hauskaa ajatella tätä autohistoriaani ikäänkuin "koulutuksena" italoautoiluun, jossa ensi on alkeet käyty läpi neljällä Fiatilla (128/-81, Regata 100S/-86, Marea STW 1.6/-98, Marea STW 1.6/-02), sitten syvennetty fiilistä kahdella Alfalla (156 SW/-04, 159 SW/-06), ja nyt siis olen "qualified for the next level".
Jääkö tämä sitten tähän, on parempi vielä olla sanomatta, sillä eläkkeelle jääminen parin vuoden päästä voisi mahdollistaa muuton selaisiin EU-maihin, joissa vielä herkumpia italialaisia olisi saatavilla ilman "autoverorangaistusta". Ja sitäpaitsi nykyään saa autoverosta palautusta, jos vie auton pois Suomesta.
Tuo yllämainittu 456m on käynyt mielessä, ne ei ole mahdottomissa hinnoissa maailmalla, ja alkaa olla sen verran vanha että kun sitä muutaman vuoden tallissa hinkkaa niin saa verotta kilpiin. Mutta kun juuri tuo malli ei niin mahdottomasti tee kipinää itsellä, omaan silmään näyttää vähän liikaa 406 coupepösöltä.
Itsellä tätä italoharrastusta on takana vasta reilu puoli vuotta, mutta jo tänä aikana se tuo Maseratikin on alkanut tuntua paljon vähemmän mahdottomalta ostoajatukselta kuin ehkä vielä vuosi-pari sitten. Toki niissä on vähän sama kuin Aston Martineissakin että tietolähteitä (ja työkaluja) omatoimikorjailijalle on merkittävästi vähemmän kuin Saksalaismerkkeihin, ja osatkin on heti eri hintaluokassa. Ei ne toki halpoja ole esim. V12-biturbomersuunkaan, mutta on niitä kuitenkin eri lailla tarjolla. DB9 Volante olis silti kiva, ja menis tuonne vaadittuun pre-2007 kategoriaan...
- Jiitee
- Viestit: 4364
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Jes, jos oma valintaoptio olisi käytössä ja tilanne päällä nyt niin tämän ottaisin vielä punaisilla nahoilla , kiitos
https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10362932
Ups, näemmä oma Giulia on juuri noilla samoilla värioptioilla... makuasioita, sano ...
Jep, hyvä valinta tohtorilla. Omat autovalinnat alussa ja lopussa yhtenevät kanssasi, meillä nyt Toyota -käyttiskausi jatkuu
ainakin mahdolliselle eläkkeelle menoon asti, mihin on vielä enemmän aikaa kuin sinulla.
Onnea maselle !
https://www.nettiauto.com/maserati/granturismo/10362932
Ups, näemmä oma Giulia on juuri noilla samoilla värioptioilla... makuasioita, sano ...
Jep, hyvä valinta tohtorilla. Omat autovalinnat alussa ja lopussa yhtenevät kanssasi, meillä nyt Toyota -käyttiskausi jatkuu
ainakin mahdolliselle eläkkeelle menoon asti, mihin on vielä enemmän aikaa kuin sinulla.
Onnea maselle !
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Tuota nimenomaista yksilöä kävin katsomassa, kun se oli vielä Tikkurilan SCC:ssä.
On aivan virheetön kunnoltaan, mutta kuten aiemmin totesin, liian kallis, eikä punainen väri tässä autossa miellytä silmään.
On aivan virheetön kunnoltaan, mutta kuten aiemmin totesin, liian kallis, eikä punainen väri tässä autossa miellytä silmään.
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Nostetaan ikivanhaa thrediä...
Keväämmällä tuli (pyynnöstä) kirjoitettua tarinaa SCCH:n jäsenlehteen Siipmutteriin Maserati GT:stä yleisemmin sekä oman auton hankinnasta ja sillä tehdystä matkasta Modenaan.
Niitä pääsee halutessaan lukemaan myös ei-jäsenet osoitteessa https://www.scch.fi/siipimutteri-arkisto/.
Mainitut artikkelit löytyvät numeroista 1/2022 (https://www.scch.fi/wp-content/uploads/ ... 1-2022.pdf)
ja 2/2022 (https://www.scch.fi/wp-content/uploads/ ... 2-2022.pdf).
Olipa kyllä onni, että tuli silloin ryhdyttyä tuohon projektiin ajoissa, koska seuraavana keväänä maailma meni ihan "kiinni" koronan takia, eikä ole siitä vieläkään toipunut. Eli "sitten joskus" -ajatus kannattaa muuttaa muotoon "jospa jo nyt, sittenkin!"
Keväämmällä tuli (pyynnöstä) kirjoitettua tarinaa SCCH:n jäsenlehteen Siipmutteriin Maserati GT:stä yleisemmin sekä oman auton hankinnasta ja sillä tehdystä matkasta Modenaan.
Niitä pääsee halutessaan lukemaan myös ei-jäsenet osoitteessa https://www.scch.fi/siipimutteri-arkisto/.
Mainitut artikkelit löytyvät numeroista 1/2022 (https://www.scch.fi/wp-content/uploads/ ... 1-2022.pdf)
ja 2/2022 (https://www.scch.fi/wp-content/uploads/ ... 2-2022.pdf).
Olipa kyllä onni, että tuli silloin ryhdyttyä tuohon projektiin ajoissa, koska seuraavana keväänä maailma meni ihan "kiinni" koronan takia, eikä ole siitä vieläkään toipunut. Eli "sitten joskus" -ajatus kannattaa muuttaa muotoon "jospa jo nyt, sittenkin!"
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Mainiosti kirjoitettu hienosta autosta, il dottore!il_dottore kirjoitti: ↑02 Joulu 2022, 11:14Mainitut artikkelit löytyvät numeroista 1/2022 (https://www.scch.fi/wp-content/uploads/ ... 1-2022.pdf)
ja 2/2022 (https://www.scch.fi/wp-content/uploads/ ... 2-2022.pdf).
Käyhän tervehtimässä meitä useamminkin tällä palstalla, Maserati-kuulumisia on aina mukava seurata.
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Kiitos kiitoksista!
Muistelen, että joskus taisit kaipailla tällaista tarinaa, ja siksi laitoin linkit tänne, kun jutut on nyt saatavilla
Päivittäin kyllä seuraan forumin juttuja, mutta pakko myöntää, että harvemmin on tullut mitään kirjoiteltua. Ehkä pitäisi?
Onnittelut myös itsellesi Ferrarin hankinnasta. Ajelet sitten sillä ensi kesänä Maranelloon!?
Muistelen, että joskus taisit kaipailla tällaista tarinaa, ja siksi laitoin linkit tänne, kun jutut on nyt saatavilla
Päivittäin kyllä seuraan forumin juttuja, mutta pakko myöntää, että harvemmin on tullut mitään kirjoiteltua. Ehkä pitäisi?
Onnittelut myös itsellesi Ferrarin hankinnasta. Ajelet sitten sillä ensi kesänä Maranelloon!?
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Kiitoksia onnitteluista.il_dottore kirjoitti: ↑02 Joulu 2022, 12:44Kiitos kiitoksista!
Muistelen, että joskus taisit kaipailla tällaista tarinaa, ja siksi laitoin linkit tänne, kun jutut on nyt saatavilla
Päivittäin kyllä seuraan forumin juttuja, mutta pakko myöntää, että harvemmin on tullut mitään kirjoiteltua. Ehkä pitäisi?
Onnittelut myös itsellesi Ferrarin hankinnasta. Ajelet sitten sillä ensi kesänä Maranelloon!?
Ja ehdottomasti il dottoren pitäisi elämästä Maseratin kanssa kirjoitella. Tekstisi sujuvaa ja mukavaa luettavaa mielenkiintoisesta aiheesta.
Itselle ei ole vielä ensi kesäksi suunniteltu sen pidempää Euroopan reissua mutta kesäksi 2024 voisi ottaa ohjelmaan. Pitää ottaa ensimmäinen yhteinen kesä 33 vuotiaan Ferrarin kanssa jonkinlaisena harjoitteluna ja yhteiselon opetteluna.
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Hyvin on GT säilyttänyt raikkautensa. Klassikkoainesta.
Mukava lukea tällaisia stooreja. Autoharrastamista hienoimmillaan. Autoista haaveilua, romantisointia ja unelmien toteuttamista. Ja ennen kaikkea autoista nauttimista oikealla tavalla.
Mukava lukea tällaisia stooreja. Autoharrastamista hienoimmillaan. Autoista haaveilua, romantisointia ja unelmien toteuttamista. Ja ennen kaikkea autoista nauttimista oikealla tavalla.
Viimeksi muokannut CLiK, 04 Joulu 2022, 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
30-vuotias Alfa selvisi kunnialla moisesta, miksei täysin läpikäyty maranellolainenkin
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Kylläpä oli hienot artikkelit, kiitos jaosta. Etenkin tuo reissujuttu...ai että.il_dottore kirjoitti: ↑02 Joulu 2022, 11:14Keväämmällä tuli (pyynnöstä) kirjoitettua tarinaa SCCH:n jäsenlehteen Siipmutteriin Maserati GT:stä yleisemmin sekä oman auton hankinnasta ja sillä tehdystä matkasta Modenaan.
Yhden typon löysin: Walter de Silvahan se taitaa olla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
... guilty as charged!
On siellä toinenkin moka. Jälkimmäisessä osassa s. 18 ensimmäisessä kappaleessa puuttuu lukumäärä manuaalivaihteistoisille Coupe/4200 mallisille yksilöille.
Taisi olla niin, että sitä kirjoittaessani minulla ei ollut silloin siihen oikeaa lukua, enkä laittanut sille edes dummya eli nn, jtsp., jotta muistaisi etsiä luvun myöhemmin. Myös "harva" olisi tehnyt lauseesta heti ymmärrettävän.
Mikä sitten oli tuo oikea luku? Nopea haku Sportsmaserati-forumilta tuotti tuloksen: 1078 manuaalia, 5371 cambiocorsaa. Siihen lisää vielä 2613 viimeisintä GranSport mallia, mutta niissä ei ole yhtään manuaaliaskillista. Siis vain vähän yli 10% tuotannosta oli manuaalilla.
Vielä harvinaisempi on manuaalivaihteinen Ferrari 612, joita on tehtaalta lähtenyt vain 199, kun kaiken kaikkiaan autoja tehtiin 3025 (Wikipedian mukaan). Suurimmassa osassa niissäkin oli siis tuo Grazianon robottilaatikko. Samaa sukujuurtahan on myös Alfan Selespeed.
Kaikkein harvinaisin on kuitenkin manuaalivaihteinen 599, koska niitä tehdas teki tiettävästi vain 30, kun koko tuotanto oli runsaat 4000 autoa, mallit GTB, GTO ja Aperta yhteensä.
Myös 360 ja 430 olivat useimmiten ei-manuaaleja, mutta niihin on tehty runsaasti konversioita jälkeen päin.
On siellä toinenkin moka. Jälkimmäisessä osassa s. 18 ensimmäisessä kappaleessa puuttuu lukumäärä manuaalivaihteistoisille Coupe/4200 mallisille yksilöille.
Taisi olla niin, että sitä kirjoittaessani minulla ei ollut silloin siihen oikeaa lukua, enkä laittanut sille edes dummya eli nn, jtsp., jotta muistaisi etsiä luvun myöhemmin. Myös "harva" olisi tehnyt lauseesta heti ymmärrettävän.
Mikä sitten oli tuo oikea luku? Nopea haku Sportsmaserati-forumilta tuotti tuloksen: 1078 manuaalia, 5371 cambiocorsaa. Siihen lisää vielä 2613 viimeisintä GranSport mallia, mutta niissä ei ole yhtään manuaaliaskillista. Siis vain vähän yli 10% tuotannosta oli manuaalilla.
Vielä harvinaisempi on manuaalivaihteinen Ferrari 612, joita on tehtaalta lähtenyt vain 199, kun kaiken kaikkiaan autoja tehtiin 3025 (Wikipedian mukaan). Suurimmassa osassa niissäkin oli siis tuo Grazianon robottilaatikko. Samaa sukujuurtahan on myös Alfan Selespeed.
Kaikkein harvinaisin on kuitenkin manuaalivaihteinen 599, koska niitä tehdas teki tiettävästi vain 30, kun koko tuotanto oli runsaat 4000 autoa, mallit GTB, GTO ja Aperta yhteensä.
Myös 360 ja 430 olivat useimmiten ei-manuaaleja, mutta niihin on tehty runsaasti konversioita jälkeen päin.
- Polforea
- Viestit: 11283
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
^Nyt kun noin sanot, niin totta tosiaan, jossain kohtaa mietin hetken lauseen sisältöä kun vaihteistoista oli puhetta. Jossain muussakin kohtaa mietin hetken jotain (olisiko ollut se Walter), mutta totesin, että yksittäiset kirotusvirheet eivät hyvää tarinaa latista ja jatkoin lukemista.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Nämä ovat kyllä asiallisia tuotantomääriä.il_dottore kirjoitti: ↑05 Joulu 2022, 00:34manuaalivaihteinen Ferrari 612, joita on tehtaalta lähtenyt vain 199
Nykymalleja taitaa valmistua aika paljon enemmän? Vai tuleeko koko ajan jotain "rajoitettua sarjaa" niinkuin Lambolla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Suomen italoautokanta on kasvanut yhdellä yksilöllä
Malleja pukkaa nykyään runsaasti ja vuosituotannossakin ollaan menty yli 7000 yksikön rajan.Vittorio Jano kirjoitti: ↑05 Joulu 2022, 16:25Nämä ovat kyllä asiallisia tuotantomääriä.il_dottore kirjoitti: ↑05 Joulu 2022, 00:34manuaalivaihteinen Ferrari 612, joita on tehtaalta lähtenyt vain 199
Nykymalleja taitaa valmistua aika paljon enemmän? Vai tuleeko koko ajan jotain "rajoitettua sarjaa" niinkuin Lambolla.
https://www.ferrari.com/en-EN/auto/car-range
https://www.motorauthority.com/news/110 ... first-time