Cyklo-X:llä mennyt nyt pari viikkoa työmatkaa... aamulla aika liukasta Schwalben nastoillakin ja iltapäivällä sohjoa löytyy... mutta pitkästä aikaa kivaa fillaroidaKivijärvi kirjoitti:Viner lyö luun kurkkuun jo ennen lähtöä. Kerrassaan aseistariisuva..! Oma Crescent näyttää ihan pappamankelilta tuon rinnalla.
Pirkkakin on taas tulossa parin kuukauden päästä. Harjoituskausikin on alkanut - läskillä... Ei taida kelvit olla maantiepyörälle soveliaat moneen viikkoon.
Bianchi (ja muita fillareita).
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 4514
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Tänään vuorossa ehtaa herrasmiesten puuhaa, eli n. 15 vuotta vanhaan faijan Bianchiin vaihdetaan Ultegran 6600-sarjan kamat 6800-sarjaan.
Mukana myös uusi takakiekko, ettei jää hommat ainakaan takapakan sopimattomuudesta kiinni. Ketjulinjaan ei olla sen sijaa uhrattu ajatustakaan. Vituiks menemisen mahdollisuus normaalit n. 45-100 prosenttia.
Mukana myös uusi takakiekko, ettei jää hommat ainakaan takapakan sopimattomuudesta kiinni. Ketjulinjaan ei olla sen sijaa uhrattu ajatustakaan. Vituiks menemisen mahdollisuus normaalit n. 45-100 prosenttia.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11438
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Tänne on postissa tulossa uusi, lyhyempi stemmi. Jos saisi tuota ajoasentoa ruuvattua vähän enemmän 5-kymppiselle sopivaksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Liityn foorumin maantiepyöräilijöihin! Tästä tullut pienimuotoinen harrastus, Talvella hankin aloittelijan Ridleyn ja alkukesästä kertyi jonkinverta kilsojakin. Liityin myös Kaupin Kanuunoihin ja yhdellä yhteislenkillä kävin. Olin silloin bongaavinani vittorio janon Kangasalla?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11438
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Nyt oli kyllä maitohappojen tuottamia harhanäkyjä. Tai sitten näit Ben Furmanin?Epezi kirjoitti: Olin silloin bongaavinani vittorio janon Kangasalla?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
- Kivijärvi
- Viestit: 966
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Mä en tajuu.. Kuitua on alla itselläni kun, mutta vastaavalla lenkillä 25 km/h on hyvä suoritus. En syytä pyörää tapahtuneesta, vaan enemmänkin tätä ei-enää-punnitusta-neuvolassa-massaa. Voihan olla, että vähän yli 40v myös jo hidastaa vauhtia.
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Mitähän kaikkea tossa 7v*tuntonnin fillarissa nyt olikaan. Ilmeisesti lähes kaikki herkut, että vois kisoja vetää. Omistajan mukaan kuulemma "rahat eivät riittäneet mittojen mukaan tehtyyn fillariin, niin tää oli ok kompromissi". Vähän ehkä harmittaa, että ostin Giuliettan enkä pitänyt MiToa ja ostanut tommosta alle 8 kilon maantiefillaria. Mutta vielähän tässä ehtii.
Itse oo myös jo 40 v. täyttänyt, mutta fillarointi on yks harrastus jossa pystyy kehittymään suht pitkään, kun vaan jaksaa sotkea tavoitteellisesti. Toisaalta itse oon pyöräillyt kyllä aina, joten jonkinlaiset pohjat on olemassa.
Itse oo myös jo 40 v. täyttänyt, mutta fillarointi on yks harrastus jossa pystyy kehittymään suht pitkään, kun vaan jaksaa sotkea tavoitteellisesti. Toisaalta itse oon pyöräillyt kyllä aina, joten jonkinlaiset pohjat on olemassa.
- sataviisysi
- Viestit: 213
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Oma ykkösfilo on vaan 6ke arvoinen - ehkä siitä johtuen mulla kyllä vaatii melkolailla optimi olosuhteet lähinnä tuulen suhteen jos 100km painan yksin 30 keskarilla. Omat kilot on aika pienessä ja kilsojakin takana, mutta toki muitakin harrastuksia löytyy eli mikään himopyöräilijä en hc mielessä ole, eihän mulla ole pyöriäkään edes kaksinumeroista määrää (vielä).sanctus kirjoitti:Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Jos kuitenkin suunnilleen kylmiltään heittää noilla spekseillä satkun niin täällä ainakin poistuu lippis päästä. Ei se filon runkomateriaali kuitenkaan ihan hirveästi silloin auta kun reidet huutaa, jos laitteen speksit on muuten kunnossa (paitsi ehkä henkisellä puolella).
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Ei sentään kylmiltään. Pohjalla tälle vuodelle oli poljettuna maaliskuun puolivälistä 3875 kilsaa ja siihen päälle sitten toi 97. Keskinopeus pitemmällä lenkeillä ollut tällä kaudella 27,8 ja ne on poljettu alumiinirunkoisella BMC:llä.sataviisysi kirjoitti:Oma ykkösfilo on vaan 6ke arvoinen - ehkä siitä johtuen mulla kyllä vaatii melkolailla optimi olosuhteet lähinnä tuulen suhteen jos 100km painan yksin 30 keskarilla. Omat kilot on aika pienessä ja kilsojakin takana, mutta toki muitakin harrastuksia löytyy eli mikään himopyöräilijä en hc mielessä ole, eihän mulla ole pyöriäkään edes kaksinumeroista määrää (vielä).sanctus kirjoitti:Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Jos kuitenkin suunnilleen kylmiltään heittää noilla spekseillä satkun niin täällä ainakin poistuu lippis päästä. Ei se filon runkomateriaali kuitenkaan ihan hirveästi silloin auta kun reidet huutaa, jos laitteen speksit on muuten kunnossa (paitsi ehkä henkisellä puolella).
Päätähtäin tälle vuodelle tuolla Berliinin maratonilla, jossa vois kokeilla vihdoin juosta 3:29:59.
- sataviisysi
- Viestit: 213
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Lakki takas päähän, mieshän on puoliammattilainen Sveitsin pojat tekee/teettää ihan toimivia aumiinirunkojakin, kyllä sellaisella kehtaa ajella ei se kuitu autuaaksi tee ja kuten noilla kilsoilla tiedät niin eipä se kuitupyörä kauheesti pehmeämmin/mukavammin mene kun laadukas alurunkoinen, vaikka tietysti hifiniilot väittää, että eroa on kuin yöllä ja aamuyöllä. Kilojen viilaaminenkin on aika monesti halvempaa ja hepompaa vyötäröltä kun fillarista.sanctus kirjoitti:Ei sentään kylmiltään. Pohjalla tälle vuodelle oli poljettuna maaliskuun puolivälistä 3875 kilsaa ja siihen päälle sitten toi 97. Keskinopeus pitemmällä lenkeillä ollut tällä kaudella 27,8 ja ne on poljettu alumiinirunkoisella BMC:llä.sataviisysi kirjoitti:Oma ykkösfilo on vaan 6ke arvoinen - ehkä siitä johtuen mulla kyllä vaatii melkolailla optimi olosuhteet lähinnä tuulen suhteen jos 100km painan yksin 30 keskarilla. Omat kilot on aika pienessä ja kilsojakin takana, mutta toki muitakin harrastuksia löytyy eli mikään himopyöräilijä en hc mielessä ole, eihän mulla ole pyöriäkään edes kaksinumeroista määrää (vielä).sanctus kirjoitti:Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Jos kuitenkin suunnilleen kylmiltään heittää noilla spekseillä satkun niin täällä ainakin poistuu lippis päästä. Ei se filon runkomateriaali kuitenkaan ihan hirveästi silloin auta kun reidet huutaa, jos laitteen speksit on muuten kunnossa (paitsi ehkä henkisellä puolella).
Päätähtäin tälle vuodelle tuolla Berliinin maratonilla, jossa vois kokeilla vihdoin juosta 3:29:59.
Keveitä askelia Brandenburgille.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11438
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Tästä uudelle kaudelle (tuleeko sitä?) pätevä paita leppoisampaan cruisailuun:
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Tazio
- Viestit: 3403
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Bianchi (ja muita fillareita).
^
Ei hassumpi. Hintakaan ei Raphaksi päätä huimaava. Voisin hyvin kuvitella cruisaavani tuo päällä vaikkapa Moultonilla kahville. Mitoitus noissa vain edelleen ahdistaa ( pun intented)
-Tazio
Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
Ei hassumpi. Hintakaan ei Raphaksi päätä huimaava. Voisin hyvin kuvitella cruisaavani tuo päällä vaikkapa Moultonilla kahville. Mitoitus noissa vain edelleen ahdistaa ( pun intented)
-Tazio
Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11438
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^
Tuota Stelviota taisi olla L-kokoa jäljellä. Ei kyllä edes etäisesti largelle ihmiselle mene päälle ilman rajua öjjyämistä.
Tuota Stelviota taisi olla L-kokoa jäljellä. Ei kyllä edes etäisesti largelle ihmiselle mene päälle ilman rajua öjjyämistä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Kivijärvi
- Viestit: 966
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Mitähän tulisi, jos läskiin asentais tommosen perusmaastotangon sijaan:
https://www.curvecycling.com.au/products/walmer-bars
Ainut ongelma vaan on se, että tarpeelliset SRAM Rival -kahvat hydraulisille jarruille (+jarrut) maksaisvat settinä "vain" 650 euroa. Kyllähän tuossa olisi ajatuksena maantiefillarin tyyppisesti ote kahvoilta sen suoran tangon sijaan. Sitten olen myös havitellut läskiin Vee Tiren Apache Slicksejä alle (n. 200 euroa)... olis kyllä muutosten jälkeen aika kaukana suomöyrijästä tai tuntureiden kuninkaasta. Maantieläski
https://www.curvecycling.com.au/products/walmer-bars
Ainut ongelma vaan on se, että tarpeelliset SRAM Rival -kahvat hydraulisille jarruille (+jarrut) maksaisvat settinä "vain" 650 euroa. Kyllähän tuossa olisi ajatuksena maantiefillarin tyyppisesti ote kahvoilta sen suoran tangon sijaan. Sitten olen myös havitellut läskiin Vee Tiren Apache Slicksejä alle (n. 200 euroa)... olis kyllä muutosten jälkeen aika kaukana suomöyrijästä tai tuntureiden kuninkaasta. Maantieläski
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^ Erilainen ainakin
Suunnittelin viime kesänä vanhaan hybridiin vastaavaa, mutta tosiaan oheishilppeet nostaa hinnan vähän kannattamattomaksi.
Oma konversiohan oli enempi tieltä-maastoon henkinen. Tai jotain gravelin suuntaan. Taisin 47 mm nappularenkaat saada mahtumaan alle, keulaksi vähän enempi joustoa omaava kevyehkö lukittava ilmaversio (tosin jäykänkin ostin..) ja sarviksi jotain 600 mm leveät 10-asteen backsweepillä, leveät ergomallin lukittavat kumit ja nousukahvat päihin. Vähän kannattimella pelaamalla tuosta sai aika mieleisen ja käsille löytyy useampi luonteva paikka. Omat ranteet ei oikein normisetupista tykänneet. Tiedä sitten taipuisiko oma jäykkä selkä dropeille mitenkään ja toisaalta en mitään keskinopeuksia laske, niin ihan yks hailee. Ainoa tuossa tangossa on, että en ehkä siihen ihan luottaisi jos oikeasti maastossa rymistelisi ja jysäyttäisi vaikka keulan kunnolla pohjaan. Voi olla, että sen vielä mielenrauhan takia joskus vaihdan, mutta ei noita reilummalla backsweepillä olevia tankoja ihan hirveästi löytynyt valittavaksi. En yhtään muista tuon tangon merkkiä, mutta heppoisen oloinen on.
Suunnittelin viime kesänä vanhaan hybridiin vastaavaa, mutta tosiaan oheishilppeet nostaa hinnan vähän kannattamattomaksi.
Oma konversiohan oli enempi tieltä-maastoon henkinen. Tai jotain gravelin suuntaan. Taisin 47 mm nappularenkaat saada mahtumaan alle, keulaksi vähän enempi joustoa omaava kevyehkö lukittava ilmaversio (tosin jäykänkin ostin..) ja sarviksi jotain 600 mm leveät 10-asteen backsweepillä, leveät ergomallin lukittavat kumit ja nousukahvat päihin. Vähän kannattimella pelaamalla tuosta sai aika mieleisen ja käsille löytyy useampi luonteva paikka. Omat ranteet ei oikein normisetupista tykänneet. Tiedä sitten taipuisiko oma jäykkä selkä dropeille mitenkään ja toisaalta en mitään keskinopeuksia laske, niin ihan yks hailee. Ainoa tuossa tangossa on, että en ehkä siihen ihan luottaisi jos oikeasti maastossa rymistelisi ja jysäyttäisi vaikka keulan kunnolla pohjaan. Voi olla, että sen vielä mielenrauhan takia joskus vaihdan, mutta ei noita reilummalla backsweepillä olevia tankoja ihan hirveästi löytynyt valittavaksi. En yhtään muista tuon tangon merkkiä, mutta heppoisen oloinen on.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Nostin koronan kunniaksi S-Works Tarmacin trainerin päälle niin pääsee ajelemaan paikallaan eristyksissä.
Jos muuten kellään on rullille tarvetta niin minulla on yhdet ylimääräiset, tulivat tämän pyörän mukana 2014. Rullilla ei ole tullut paljoa ajeltua kun viimeksi olen velodromilla ollut viime vuosituhannella.
Jos muuten kellään on rullille tarvetta niin minulla on yhdet ylimääräiset, tulivat tämän pyörän mukana 2014. Rullilla ei ole tullut paljoa ajeltua kun viimeksi olen velodromilla ollut viime vuosituhannella.
-
- Viestit: 198
- Liittynyt: 29 Maalis 2018, 20:42
- Car(s): Alfa Romeo 75 1,6
BMW E91 325d M-Sport '07
BMW E46 320d '04
Ford Thunderbird 3,8 '91
Saab 900 2,3 '95
Mitsubishi Colt 1,2 '86 - Paikkakunta: Paimio
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Oikeastaan kaikki ruuvailut ovat mun kohdalla saaneet alkunsa muksuna fillareiden kanssa. Ja ne eivät ole vieläkään jättäneet rauhaan, lähes joka kerta alkukeväästä tulee rakenneltua joku fillari. Tänä vuonna tällainen, ainoastaan kunnollinen satula puuttuu vielä (Brooks olisi hieno, mutta hinta vähän suolainen):
Muutama vuosi sitten tuli harrastettua maastopyöräilyä, ja sitä varten tietysti rakennettiin vanhasta GT -merkkisestä pyörästä omien mieltymysten mukainen peli. Maantiepyöräilyä en ymmärtänyt lainkaan, enkä kuvitellut siihen koskaan sekaantuvani. Mutta kuinkas kävikään, tällainen pösö tuli rakenneltua. Kyseessä ei ole mikä tahansa pyörä, vaan kyseinen ilmeisesti 80-luvun alkupuolen yksilö oli alunperin veljen pyörä, ja hänellekin se tuli käytettynä. Pyörä siirtyi omistukseeni teini-ikäisenä, ja ajelin sillä aina mopoikään asti. Nyt yli 25v seisonnan jälkeen se pääsi työn alle. Hiekkapuhalsin rungon, metskuhopea ja 4 kerrosta lakkaa päälle ruiskulla. Uudet tarrat tilasin Englannista, pikkunippelit tulivat pääasiassa Turun Stylerideltä. Kaikki vanhat osat luonnollisesti putsattiin ja kiillotettiin. Nyt on eka testilenkki tehty, hienosti vanha pösö rullaa.
Muutama vuosi sitten tuli harrastettua maastopyöräilyä, ja sitä varten tietysti rakennettiin vanhasta GT -merkkisestä pyörästä omien mieltymysten mukainen peli. Maantiepyöräilyä en ymmärtänyt lainkaan, enkä kuvitellut siihen koskaan sekaantuvani. Mutta kuinkas kävikään, tällainen pösö tuli rakenneltua. Kyseessä ei ole mikä tahansa pyörä, vaan kyseinen ilmeisesti 80-luvun alkupuolen yksilö oli alunperin veljen pyörä, ja hänellekin se tuli käytettynä. Pyörä siirtyi omistukseeni teini-ikäisenä, ja ajelin sillä aina mopoikään asti. Nyt yli 25v seisonnan jälkeen se pääsi työn alle. Hiekkapuhalsin rungon, metskuhopea ja 4 kerrosta lakkaa päälle ruiskulla. Uudet tarrat tilasin Englannista, pikkunippelit tulivat pääasiassa Turun Stylerideltä. Kaikki vanhat osat luonnollisesti putsattiin ja kiillotettiin. Nyt on eka testilenkki tehty, hienosti vanha pösö rullaa.
- Tazio
- Viestit: 3403
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^
Steel is real!
Hieno Peugeot
-Tazio
Steel is real!
Hieno Peugeot
-Tazio
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11438
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Peugeotin hienoutta lisää taustalla oleva tarina!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jiitee
- Viestit: 4514
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^^^Hieno Pösö.
Super Competition- mitä putkea alla, onko ohennettua?
Itselläkin oli noin 10 vuotta sitten vastaava pösöprojekti,
jossa tein Tourmalet- mallista sinkulan. Meni sitten myyntiin,
kun alkoi olla toistakymmentä vintage- maantiekilpuria ja Mtb:tä tallissa…liikaa
Nyt sitten retro- Pösöpaita kaveriksi lenkeille: https://steel-vintage.com/merino-wool ... eam-detail
Super Competition- mitä putkea alla, onko ohennettua?
Itselläkin oli noin 10 vuotta sitten vastaava pösöprojekti,
jossa tein Tourmalet- mallista sinkulan. Meni sitten myyntiin,
kun alkoi olla toistakymmentä vintage- maantiekilpuria ja Mtb:tä tallissa…liikaa
Nyt sitten retro- Pösöpaita kaveriksi lenkeille: https://steel-vintage.com/merino-wool ... eam-detail
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 198
- Liittynyt: 29 Maalis 2018, 20:42
- Car(s): Alfa Romeo 75 1,6
BMW E91 325d M-Sport '07
BMW E46 320d '04
Ford Thunderbird 3,8 '91
Saab 900 2,3 '95
Mitsubishi Colt 1,2 '86 - Paikkakunta: Paimio
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Kiitos palautteista! On muuten hieno paita, lisäisi huomattavasti kuskin katu-uskottavuutta...
Kaikki muut tarrat tuossa tosiaan ovat ennestäänkin olleet, mutta tuo "Super Competition" oli yksi tarrasetin mukana tulleista ylimääräisistä. Kyseessä on siis ns. tarraviritys, alunperin siinä ei tuollaista ollut. Oma pyörä ilmeisesti on melko edullinen karvalakkimalli, ainoastaan tuo hiekkapuhallus on voinut putkia vähän ohentaa. Bongasin vain netistä samanlaisen harmaan rungon oranssinsävyisillä tarroilla, joissa tuo teksti oli. Erona oli kromattu etuhaarukka, se ilmeisesti kertoi hieman paremmasta mallista?
Hieno harrastus sulla Jiitee, kun olet noita vintage -kilpureita keräillyt. Vanhat kilpurit ovat aina sielukkaita pelejä, oli sitten kyseessä fillari, mp tai automaailman edustaja. Vintage maastopyöristä sen verran, että yksi varhainen maasturi (oikeastaan kaksi) odottaisi työvuoroaan, ehkä sitten ensi keväänä...
Kaikki muut tarrat tuossa tosiaan ovat ennestäänkin olleet, mutta tuo "Super Competition" oli yksi tarrasetin mukana tulleista ylimääräisistä. Kyseessä on siis ns. tarraviritys, alunperin siinä ei tuollaista ollut. Oma pyörä ilmeisesti on melko edullinen karvalakkimalli, ainoastaan tuo hiekkapuhallus on voinut putkia vähän ohentaa. Bongasin vain netistä samanlaisen harmaan rungon oranssinsävyisillä tarroilla, joissa tuo teksti oli. Erona oli kromattu etuhaarukka, se ilmeisesti kertoi hieman paremmasta mallista?
Hieno harrastus sulla Jiitee, kun olet noita vintage -kilpureita keräillyt. Vanhat kilpurit ovat aina sielukkaita pelejä, oli sitten kyseessä fillari, mp tai automaailman edustaja. Vintage maastopyöristä sen verran, että yksi varhainen maasturi (oikeastaan kaksi) odottaisi työvuoroaan, ehkä sitten ensi keväänä...
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Bianchi Camaleonto löytyy ja säilytän sitä todellakin sisällä asunnossa jottei lähde yllättäen jonkun toisen pyöräksi.
Tosin nyt tän nykyisen Skeida DSG -"kytkinsketsin" vuoksi ostin korjausta odotellessa sähköttömän yksivaihteisen Jopon (Italianpunainen ) koska sillä on helppo vedellä näitä satojen metrien lähiöreissuja ja jätettyä esim kaupan tai lähipubin telineeseen tai vaikka liikennemerkkiin. Näissä reissuissa toimii vahva U-lukko. Sitä ei hämäräukko rupea kadun varressa rälläköimään jos ollaan lähellä jotain liikettä ja porukkaa lappaa eestaas.
Ongelma on kuitenkin se, että miten sitä säilyttäis täällä kerrostalon varastossa. En viitsi laittaa enää toista pyörää asuntoon sisälle, ellei ole pakko.
Eli tähän mennessä keksimiäni vaihtoehtoja ovat
1) vahvalla U-lukolla rungosta pyörävaraston lämpöpatterin kiinnikkeeseen tai putkeen. Ei hyvä koska varkaita tuskin kiinnostaa tuleeko tänne rälläkkähommien vuoksi vesivahinko vai ei. Tiedä vaikka joutuisin itse edes osittain vastuuseen...
2) mahd paksulla ketjulla tai U-lukolla yli-isoon kahvakuulaan tai johonkin muuhun turhan painavaan esineeseen, siinähän raahaavat pakuun. Hieman huono koska kyllä se paino siinä raahautuu perässä kuljetukseen.
3) hälyttimellä varustettu lukko, tosin taitaa jäädä kuulematta se hälytys eikä ketään muutenkaan se meteli kiinnosta.
Ja suurin haaste on talvisäilytys. Talvesta riippuen en ehkä aja tällä jotain joulu-huhtikuu väliä, silloin vaihtoehdot ovat:
1) pyörävarastoon ja hirveä määrä eri ketjuja ja U-lukkoja, siinähän rälläköivät yössä jos jaksaa kiinnostaa. Ehkä kiinni johonkin, ehkä ei - jos ei niin varmaan turhaan. Jopot kyllä lähtee ellei ole jossain kiinteässä kiinni.
2) häkkivarastoon U-lukolla kiinni auton vanteisiin ja vanteet jollain ylipaksulla ketjulla kiinni toisiinsa ja lukko alimmaksi. Huonona puolena että et auton vanteen alumiini ei kai hirveästi pidättele eikä se ketjunkaan rälläköinti siellä varastossa ole hirveän vaikeaa. Vai oisko se pyörän piilotus talvikaudelle?
3) Prosentti/mopojengin tunnus kanaverkkoon. Tätä en tee koska vastaava löytyy jo yhdestä häkistä, en halua osaksi mitään jengisotaa, oli se toisen merkki sitten oikea tai feikki.
Ja parveke ei ole talvella vaihtoehto. Parvekelaseista huolimatta se on siellä silti sään raiskaamana.
Hyviä vaihtoehtoja ei tunnu olevan. Ja sanotaan vielä nyt että pyörän arvo on uutena 360 eur eli ehkä tässä on jotkut kohtuuttomat pyöränsuojelupsykoosit päällä, mut minkäs teet.
Ideoita? Olen googlannut näitä asioita viikonlopusta asti mut näyttää siltä että jotain luovuutta ja uusia ideoita tarvitaan.
Tosin nyt tän nykyisen Skeida DSG -"kytkinsketsin" vuoksi ostin korjausta odotellessa sähköttömän yksivaihteisen Jopon (Italianpunainen ) koska sillä on helppo vedellä näitä satojen metrien lähiöreissuja ja jätettyä esim kaupan tai lähipubin telineeseen tai vaikka liikennemerkkiin. Näissä reissuissa toimii vahva U-lukko. Sitä ei hämäräukko rupea kadun varressa rälläköimään jos ollaan lähellä jotain liikettä ja porukkaa lappaa eestaas.
Ongelma on kuitenkin se, että miten sitä säilyttäis täällä kerrostalon varastossa. En viitsi laittaa enää toista pyörää asuntoon sisälle, ellei ole pakko.
Eli tähän mennessä keksimiäni vaihtoehtoja ovat
1) vahvalla U-lukolla rungosta pyörävaraston lämpöpatterin kiinnikkeeseen tai putkeen. Ei hyvä koska varkaita tuskin kiinnostaa tuleeko tänne rälläkkähommien vuoksi vesivahinko vai ei. Tiedä vaikka joutuisin itse edes osittain vastuuseen...
2) mahd paksulla ketjulla tai U-lukolla yli-isoon kahvakuulaan tai johonkin muuhun turhan painavaan esineeseen, siinähän raahaavat pakuun. Hieman huono koska kyllä se paino siinä raahautuu perässä kuljetukseen.
3) hälyttimellä varustettu lukko, tosin taitaa jäädä kuulematta se hälytys eikä ketään muutenkaan se meteli kiinnosta.
Ja suurin haaste on talvisäilytys. Talvesta riippuen en ehkä aja tällä jotain joulu-huhtikuu väliä, silloin vaihtoehdot ovat:
1) pyörävarastoon ja hirveä määrä eri ketjuja ja U-lukkoja, siinähän rälläköivät yössä jos jaksaa kiinnostaa. Ehkä kiinni johonkin, ehkä ei - jos ei niin varmaan turhaan. Jopot kyllä lähtee ellei ole jossain kiinteässä kiinni.
2) häkkivarastoon U-lukolla kiinni auton vanteisiin ja vanteet jollain ylipaksulla ketjulla kiinni toisiinsa ja lukko alimmaksi. Huonona puolena että et auton vanteen alumiini ei kai hirveästi pidättele eikä se ketjunkaan rälläköinti siellä varastossa ole hirveän vaikeaa. Vai oisko se pyörän piilotus talvikaudelle?
3) Prosentti/mopojengin tunnus kanaverkkoon. Tätä en tee koska vastaava löytyy jo yhdestä häkistä, en halua osaksi mitään jengisotaa, oli se toisen merkki sitten oikea tai feikki.
Ja parveke ei ole talvella vaihtoehto. Parvekelaseista huolimatta se on siellä silti sään raiskaamana.
Hyviä vaihtoehtoja ei tunnu olevan. Ja sanotaan vielä nyt että pyörän arvo on uutena 360 eur eli ehkä tässä on jotkut kohtuuttomat pyöränsuojelupsykoosit päällä, mut minkäs teet.
Ideoita? Olen googlannut näitä asioita viikonlopusta asti mut näyttää siltä että jotain luovuutta ja uusia ideoita tarvitaan.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- _rico
- Viestit: 1357
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^Jos sulla se Bianchikin viettää talvet sisällä niin miksei jopokin. Esim tämän tyylisellä ratkaisulla mullakin oli neljä pyörää himassa. Ei tosin enää kun on naimisissa..
- Liitteet
-
- 5195071038_d4716bd563.jpg (62 KiB) Katsottu 6322 kertaa
- Polforea
- Viestit: 11607
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
...eli nyt on jotain väliltä 5-8?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Siihen se voi mennä. Mut ajatus oli että Jopo ois tossa rapun alaoven vieressä varastossa valmiina niin ei synny mitään ylimääräistä kynnystä lähtä sillä menemään. Bianchilla lähtö on aina "operaatio", paineiden katsomiset, lukkokengät jalkaan, kypärä, raahaaminen portaita alas ja samat toisinpäin kun palaa kotiin. Jopo ois vaan tommonen "kauppakassi" tyylinen vehje joka otetaan nopeasti mukaan ja sitten menoks.
Itseasiassa olen miettinyt tätä halpispyörän suojaamista jo ihan liikaa, mut jos jollain on joku erityinen idea tähän niin kertokoon.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- TeroPee
- Viestit: 1574
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Jopo on varastetuin pyörä ja varastetut on helppo hukata. Ei siis ollenkaan turhaa miettiä sitä lukitsemista.
- Aquatica
- Viestit: 15122
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Runkoon piilotettava GPS-härveli ei välttämättä huono myöskään, jotkut noista kaiketi oikeesti hyviä. Tosin saattaa maksaa sit pyörän verran.
Ei estä varkautta, mutta auttaa löytämään sen ja kuulin töissä pyörälyä harrastavilta (tuhansien eurojen katupyörärunkoja ym) puhetta, että sellaiseen saa hälytyksen jos liikkuu ilman et esim. oma puhelin on <5m päässä
Siitä saa sit luuriin heti tietoa, jos/kun pyörä liikkuu ilman että itse on läsnä. (nää härvelit vissiin maksaa sit sitäkin enemmän)
Ei estä varkautta, mutta auttaa löytämään sen ja kuulin töissä pyörälyä harrastavilta (tuhansien eurojen katupyörärunkoja ym) puhetta, että sellaiseen saa hälytyksen jos liikkuu ilman et esim. oma puhelin on <5m päässä
Siitä saa sit luuriin heti tietoa, jos/kun pyörä liikkuu ilman että itse on läsnä. (nää härvelit vissiin maksaa sit sitäkin enemmän)
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Näin on. Siitähän nää lukkopsykoosit just johtuu.
Tähän GPS:ään suhtaudun vähän epäillen. Asennuksen kalleus ja muut.. mutta lisäksi jos menee poliisille osoittamaan jonkin betonikuution sanoen että tuolla se Jopo on niin epäilen ettei niistä kiinnosta pätkääkään lähtä tutkimaan koko taloa, tuskin saisivatkaan, korkeintaan pyöräkellaria voivat vilkaista. Tietysti jos lähtee noudattamaan ihan omia NO DUTY TO RETREAT CASTLE DOCTRINEJA niin voi saada jotain aikasiksi mutta veikkaan et sakot ja vaihingonkorvaukset moninkertaiset menetettyyn pyörään nähden (turhaan rikottuja ovia, ampuma-aserikos, laiton uhkaus, yleinen riehuminen yms).Aquatica kirjoitti: ↑21 Heinä 2021, 00:37Runkoon piilotettava GPS-härveli ei välttämättä huono myöskään, jotkut noista kaiketi oikeesti hyviä. Tosin saattaa maksaa sit pyörän verran.
Ei estä varkautta, mutta auttaa löytämään sen ja kuulin töissä pyörälyä harrastavilta (tuhansien eurojen katupyörärunkoja ym) puhetta, että sellaiseen saa hälytyksen jos liikkuu ilman et esim. oma puhelin on <5m päässä
Siitä saa sit luuriin heti tietoa, jos/kun pyörä liikkuu ilman että itse on läsnä. (nää härvelit vissiin maksaa sit sitäkin enemmän)
Toisaalta löysin tänään vahingossa että toi stigoja pursuava "ulkoiluvälinevarasto" ei suinkaan ole pyörävarasto vaan ne on erillään. Molemmissa rapuissa on pyörätelineet, toisessa vähän paremmat. Tosin molemmat ovat tupaten täys. Talvisäilytys hoituu, jos ei kotona sisällä, niin sitten vain kytäten vapaata telineen kohtaan ja antaa olla siellä keväääseen asti. Kohta 14 vuotta tässä talossa ja vasta äsken tajusin koko varastohomman.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Laitoin apple airtagit kolmeen pyörään ja yhteen autoon: vaimon Bianchiin, mun Haibikeen ja K100rs:een sekä pojan bemmiin. Ilmoittaa äänellä, jos tavara liikkuu (siis liikuttajalle), ja näkee puhelimesta sijainnin. Tämä edellyttää jotakin applen puhelin tai iPad tuotetta lähellä. Reippat 30 ekee / kpl, ei simmiä eikä liittymämaksua. Otaksun, että toimii. Jää nähtäväksi.Aquatica kirjoitti: ↑21 Heinä 2021, 00:37Runkoon piilotettava GPS-härveli ei välttämättä huono myöskään, jotkut noista kaiketi oikeesti hyviä. Tosin saattaa maksaa sit pyörän verran.
Ei estä varkautta, mutta auttaa löytämään sen ja kuulin töissä pyörälyä harrastavilta (tuhansien eurojen katupyörärunkoja ym) puhetta, että sellaiseen saa hälytyksen jos liikkuu ilman et esim. oma puhelin on <5m päässä
Siitä saa sit luuriin heti tietoa, jos/kun pyörä liikkuu ilman että itse on läsnä. (nää härvelit vissiin maksaa sit sitäkin enemmän)
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Noi menee hyvin sisustuselementtinä, kun hyvin laittaa asetteille. Oli mullakin aikoinaan yks pärrä olohuoneessa, siitä on toki aikaa kulahtanut jo yli kolkeetvuotta. Voi niitä sinkkuaikoja ....
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Varkaudenaiheutusväline saapui ja kasasin sen äsken. Kaksi kuljetusputkan isompaa (no ainakin minua pidempää) ukkoa raahas sitä laatikkoa maskit naamalla puhkuen tänne kahdestaan sisälle. Ei ollut kuulemma painava kun kysyin, mutta hissi yhden kerroksen verran näytti kelpaavan hyvin 10 porrasaskelman sijasta. 17 kg terästä, ja kuljettajan pituus vähintään 138 cm, eli ehdottomasti jollekin pikkuteinille käyttöön, saa voimatreeniä jos pitää vähänkin nostaa.
Kasausohjeet oli vähän oudot, mm. tuo ohjaustangon "kiinnitysruuvi" oli päästään pyöreä reikä missä oli pohjalla pyöreä kolo. Katselin sitä yhdellä silmällä aikani ja pyöreä oli: Mistä saa pyöreitä ruuvaustyökaluja? Otin kameralla lähikuvan ja pyöreä se oli eli ei käy syyttäminen ikänäköä. Kokeilin eri kaluja ja sitten se meni kohdalleen. Hyvin oli Jorma Helkama osannut piilottaa kuusiokolon sinne, liiankin hyvin
En ole eräästä sairaudesta johtuen ajanut pyörällä juurikaan sitten 2014 mutta hyvin tämä pikalenkki kerrostalon parkkiksella ja ympärillä onnistui. Pientä haparointia oli johtuen pyöräilytauosta + siitä että Jopon ohjaus on aika herkkä (versus jos ajaa suoralla ohjaustangolla olevalla Bianchilla pienellä vaihteella). Johtuu kai tauon lisäksi tuosta yksivaihteisuudesta sekä siitä että ohjaustanko on hieman "jännä" ja jarruhan on tasoa on/off. Onneksi en mällännyt parkkiksella kenenkään tojotaa, kerran tuntui että ois voinu käydä lähellä. Lisäksi pitää katsoa tuunaanko tuohon etukäsijarrun joskus. Ehkä.
Painoahan tolla teräshäkkyrällä on sellaiset 17 kg, mutta kevyesti se käyttäytyy normiajossa. Samoin alle 10 kg alumiini-Bianchin portaissa raahaamiseen tottuneena havaitsin ettei juuri kokemuksellista eroa tossa rahaamisessa. Seittemän kiloa sinne tänne, näköjään. Oisko 1,5 vuoden etätyörupeama kasvannut käsivoimia kun pitää hakata Lenovon läppäriä kokoajan kun joku manageri Teamsissa käskee?
Katsastin myös pyöräkellarin, eli U-lukko kuin U-lukko riittänee, ellei ne varkaat vedä sitä itse telinettä poikki. Seuraavaksi hankintaan se jytky U-lukko että uskaltaa käydä lähikaupassa, lähiterassilla ja töissä (toimistolle 900 metriä)
ps. informoikaa jos jopo-hehkutus-derailaus menee liian pitkälle, tosin tää on sentään "italianpunainen" ja Bianchi tuolla kateellisena odottaa vuoroaan eteisessä kuten kuvassa näkyy
Kasausohjeet oli vähän oudot, mm. tuo ohjaustangon "kiinnitysruuvi" oli päästään pyöreä reikä missä oli pohjalla pyöreä kolo. Katselin sitä yhdellä silmällä aikani ja pyöreä oli: Mistä saa pyöreitä ruuvaustyökaluja? Otin kameralla lähikuvan ja pyöreä se oli eli ei käy syyttäminen ikänäköä. Kokeilin eri kaluja ja sitten se meni kohdalleen. Hyvin oli Jorma Helkama osannut piilottaa kuusiokolon sinne, liiankin hyvin
En ole eräästä sairaudesta johtuen ajanut pyörällä juurikaan sitten 2014 mutta hyvin tämä pikalenkki kerrostalon parkkiksella ja ympärillä onnistui. Pientä haparointia oli johtuen pyöräilytauosta + siitä että Jopon ohjaus on aika herkkä (versus jos ajaa suoralla ohjaustangolla olevalla Bianchilla pienellä vaihteella). Johtuu kai tauon lisäksi tuosta yksivaihteisuudesta sekä siitä että ohjaustanko on hieman "jännä" ja jarruhan on tasoa on/off. Onneksi en mällännyt parkkiksella kenenkään tojotaa, kerran tuntui että ois voinu käydä lähellä. Lisäksi pitää katsoa tuunaanko tuohon etukäsijarrun joskus. Ehkä.
Painoahan tolla teräshäkkyrällä on sellaiset 17 kg, mutta kevyesti se käyttäytyy normiajossa. Samoin alle 10 kg alumiini-Bianchin portaissa raahaamiseen tottuneena havaitsin ettei juuri kokemuksellista eroa tossa rahaamisessa. Seittemän kiloa sinne tänne, näköjään. Oisko 1,5 vuoden etätyörupeama kasvannut käsivoimia kun pitää hakata Lenovon läppäriä kokoajan kun joku manageri Teamsissa käskee?
Katsastin myös pyöräkellarin, eli U-lukko kuin U-lukko riittänee, ellei ne varkaat vedä sitä itse telinettä poikki. Seuraavaksi hankintaan se jytky U-lukko että uskaltaa käydä lähikaupassa, lähiterassilla ja töissä (toimistolle 900 metriä)
ps. informoikaa jos jopo-hehkutus-derailaus menee liian pitkälle, tosin tää on sentään "italianpunainen" ja Bianchi tuolla kateellisena odottaa vuoroaan eteisessä kuten kuvassa näkyy
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Ole varovainen jos talossa asuu lakimiehiä, ne avaavat U-lukkoja vauhdilla...
https://www.youtube.com/watch?v=mSuJMRw9CiE
https://www.youtube.com/watch?v=ixPFDFp8Cfo
https://www.youtube.com/watch?v=jZtNEC1uGg4
- mutt
- Viestit: 5683
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Numerolukot on toimiva väline pikkupoikien aktivointiin.
Muutama viikko sitten vein romulavalle semi-siistin Helkama Start Familyn. Tuntui vähän väärältä, mutta ei kuulemma ollut sille tarvetta. Olisi oikeastaan pitänyt ottaa talteen...
Muutama viikko sitten vein romulavalle semi-siistin Helkama Start Familyn. Tuntui vähän väärältä, mutta ei kuulemma ollut sille tarvetta. Olisi oikeastaan pitänyt ottaa talteen...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Noin lukitukseen liittyen, mä ostin aikanaan uuden käyttiksen (Kona Dew plus) varastetun Bianchin tilalle ja samalla reissulla semmosen lukon mitä ei ihan heti murreta. Lukko painaa kun synti, mutta on kyllä tukevaa tekoa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Lukko on tukevaa tekoa:
https://www.youtube.com/watch?v=lvn3_CNVSFs
Mutta lakimiehiä pitää silti varoa!
https://www.youtube.com/watch?v=PrJkCbtGx60
- Jiitee
- Viestit: 4514
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^ kyllä akkurärräkälle nuokin lukot on kevyttä kauraa, toki mekkalaa tulee.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Tuli mieleen että sellainen lukko olisi näppärä mikä toimisi avaimella mutta siinä olisi iso numerorulla härnäämässä ja hämäämässä Tosin eiköhän noi pyörävaras-proot osaa katsoa netistä että mitä uusia esteitä heille tarjotaan.
Ja sitten: Nyt ois Jopon tapauksessa sellainen juttu että ohjaustangon mustaksi maalattu kuusiorengas oli mahdoton kiristää ilman että se maali katoaa siitä ja paljastaa metallin. Nyt kun tanko on oikeassa asennossa niin joutuu ostamaan mustaa paikkamaalia ettei mokoma pukkaamaan ruostetta.
Ajattelin että samoilla postikuluilla tulisi varmaan se italianpunainen paikkamaali, mietityttää vain että millon sitä punaista pintaa joutuu ekan kerran paikkaamaan ja miten kauan paikkamaalipullot mahtaa säilyä.
Pistinkin kyselyä aiheesta tänne, vastailkaa jos tiedätte viewtopic.php?f=1&t=11345&p=662238#p662238
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- Garmund
- Viestit: 2140
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Vanhaa ketjua ylöspäin.
Onko täällä miten sähköfillareita omistavia tai kiinnostuneita?
Itse moisesta haaveillut siitä lähtien kun tuli 2017 lyhyesti koeajettua Specializedin sähkötäpäriä.
(Lyhyesti, pohdinnassa "täystehonen" 24-26 kg vai "kevytsähkäri" 18-20 kg)
Tuli tässä kesälomalla vuokrattua muutaman tunnin lenkille pari eri sähköavusteista läskipyörää. Noiden innoittamana päätin nyt lopulta toteuttaa haaveen sähköpyörästä. Uskoisin että innostuisi moisella ajamaan uudestaan, kun se vauhdin pysyminen teki ajamisesta paljon hauskempaa.
Vajaa parikymppisenä tuli ajettua paljon polkuja jäykkäperäisellä maastopyörällä ja jo silloin haaveili täysjoustosta, joten semmoisen meinasin sähköpyöräksi. Ei kyllä enää kykene tuolla "vanhentuneella" (2005 tai 6 taisin sen rakentaa) jäykkäperällä kivisiä polkuja rymistellä, toki kuntokin oli aikanaan hieman eri
Harmi kun ei ole mahdollisuutta työsuhdepyörään, sitäkautta taitaisi saada ihan hyvän "alen" fillarin hankintaan.
Ehkä eniten kiinnostaisi ns kevytsähköpyörä, eli kevyempi, heikompi avustus (30-60 nm vs 85 nm) ja pienempi akku. Löytyykö täältä noita sähkömaastopyörä tai kiinnostusta niihin?
Esimerkkejä noista "light emtb" https://mbaction.com/the-ten-best-light ... -for-2023/
Noi tuossa kyllä liian kalliita itelle, tavoite pysyä alle 4 ke pyörässä. Joitain (lähinnä) käytettyjä löytyy, mitkä mahtuu budjettiin.
Hämmentävää kyllä kun näkyy valituksia että miten vaikeaa myydä sähköpyöriä, noh monella pyynnöt 2-4 v vanhoista pyöristä lähes samaa kuin uusi maksaa. Noi sähköpyörät kehittyy kai tällä hetkellä aika kovaa tahtia, joten eivät vanhene erityisen hyvin. + Täpäreissä vielä huollot merkkaavat paljon, huoltamattomaan pyörään uppoaa äkkiä lähes 1000€ jos sen käy huollattamassa... (Voimansiirto, iskarihuollot, kaikki laakerit, moottori jne.) Akkujen lataussyklien kestokaan ei niin mairitteleva noissa taida olla.
Onko täällä miten sähköfillareita omistavia tai kiinnostuneita?
Itse moisesta haaveillut siitä lähtien kun tuli 2017 lyhyesti koeajettua Specializedin sähkötäpäriä.
(Lyhyesti, pohdinnassa "täystehonen" 24-26 kg vai "kevytsähkäri" 18-20 kg)
Tuli tässä kesälomalla vuokrattua muutaman tunnin lenkille pari eri sähköavusteista läskipyörää. Noiden innoittamana päätin nyt lopulta toteuttaa haaveen sähköpyörästä. Uskoisin että innostuisi moisella ajamaan uudestaan, kun se vauhdin pysyminen teki ajamisesta paljon hauskempaa.
Vajaa parikymppisenä tuli ajettua paljon polkuja jäykkäperäisellä maastopyörällä ja jo silloin haaveili täysjoustosta, joten semmoisen meinasin sähköpyöräksi. Ei kyllä enää kykene tuolla "vanhentuneella" (2005 tai 6 taisin sen rakentaa) jäykkäperällä kivisiä polkuja rymistellä, toki kuntokin oli aikanaan hieman eri
Harmi kun ei ole mahdollisuutta työsuhdepyörään, sitäkautta taitaisi saada ihan hyvän "alen" fillarin hankintaan.
Ehkä eniten kiinnostaisi ns kevytsähköpyörä, eli kevyempi, heikompi avustus (30-60 nm vs 85 nm) ja pienempi akku. Löytyykö täältä noita sähkömaastopyörä tai kiinnostusta niihin?
Esimerkkejä noista "light emtb" https://mbaction.com/the-ten-best-light ... -for-2023/
Noi tuossa kyllä liian kalliita itelle, tavoite pysyä alle 4 ke pyörässä. Joitain (lähinnä) käytettyjä löytyy, mitkä mahtuu budjettiin.
Hämmentävää kyllä kun näkyy valituksia että miten vaikeaa myydä sähköpyöriä, noh monella pyynnöt 2-4 v vanhoista pyöristä lähes samaa kuin uusi maksaa. Noi sähköpyörät kehittyy kai tällä hetkellä aika kovaa tahtia, joten eivät vanhene erityisen hyvin. + Täpäreissä vielä huollot merkkaavat paljon, huoltamattomaan pyörään uppoaa äkkiä lähes 1000€ jos sen käy huollattamassa... (Voimansiirto, iskarihuollot, kaikki laakerit, moottori jne.) Akkujen lataussyklien kestokaan ei niin mairitteleva noissa taida olla.
Suoraan vaan suoraa
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Täältä ääni mahdollisimman kevyelle fillarille, oli alusta sitten mikä tahansa. Omasta mielestä tuo 25kg sähkäri on ihan liian raskas maastoajoon eikä sitä oikeestaan tuu käytettyä ku huonolla kelillä talvella tai jos eilinen jyskyttää takaraivossa mutta mettään on mentävä. Muuten maastossa aina mielummin luomutäpärillä. Tuollainen orbea rise on ollut mietinnässä jo pidempään seuraavaksi pyöräksi.
Se että muutaman vuoden vanhoja pyöriä koitetaan myydä kovilla hinnoilla johtuu nähdäkseni siitä että korona-ajan komponenttipulasta johtunut saatavuuden heikkeneminen, sekä samasta taudista alkanut pyöräilyn kiinnostavuuden kasvu nostivat pyörien hintoja. Nythän ne on taas about viimisen vuoden aikana tippuneet ns. normaalille tasolle...
Se että muutaman vuoden vanhoja pyöriä koitetaan myydä kovilla hinnoilla johtuu nähdäkseni siitä että korona-ajan komponenttipulasta johtunut saatavuuden heikkeneminen, sekä samasta taudista alkanut pyöräilyn kiinnostavuuden kasvu nostivat pyörien hintoja. Nythän ne on taas about viimisen vuoden aikana tippuneet ns. normaalille tasolle...
- Garmund
- Viestit: 2140
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Ei ihan niin keveäksi tullut mentyä, kuin olisi päässyt. Noin 21 kg pyörä tulossa. Pitkään harkitsin tuon ja lähemmäs 3 kg kevyemmän version välillä. Isompi akku + lisäakku, parammalta vaikuttanut ylläpito ja vajaan 1000 € hintaero kallisti tuohon halvempaan.
Tulossa käytetty 2022 Orbea Rise H30, muokattuna fox 36 factory keulalla ja xt nelimäntäjarruilla.
(Rise M10 oli tuo kalliimpi, se on noin 18 kg. 360 wh akku, noissa alumiinisissa 540 ja tuossa ostamassani vielä mukana 250 wh "range extender".
"Säästyneellä" rahalla tulee jossain vaiheessa varmaan hankittua toiset vanteet, kun noi h30 alkup ovat melkoisen painavat.
Pistän kuvia ja kokemuksia kuhan pyörä saapuu.
Tuo rise on Shimanon ep8 moottorilla, mikä on softarajoitettu 60 nm (täys 85), eli vähän tuommoinen täystehosen ja kevyen sähkärin välimalli. Mietin varmaksi valinnaksi, kun ajaa vähän molempien roolit. (Tuon pystyy vielä softaaman takas täystehoiseksi, shimanon ammattilaissoftalla ja löytyy väkeä ketä sitä Suomessakin tekee)
Tulossa käytetty 2022 Orbea Rise H30, muokattuna fox 36 factory keulalla ja xt nelimäntäjarruilla.
(Rise M10 oli tuo kalliimpi, se on noin 18 kg. 360 wh akku, noissa alumiinisissa 540 ja tuossa ostamassani vielä mukana 250 wh "range extender".
"Säästyneellä" rahalla tulee jossain vaiheessa varmaan hankittua toiset vanteet, kun noi h30 alkup ovat melkoisen painavat.
Pistän kuvia ja kokemuksia kuhan pyörä saapuu.
Tuo rise on Shimanon ep8 moottorilla, mikä on softarajoitettu 60 nm (täys 85), eli vähän tuommoinen täystehosen ja kevyen sähkärin välimalli. Mietin varmaksi valinnaksi, kun ajaa vähän molempien roolit. (Tuon pystyy vielä softaaman takas täystehoiseksi, shimanon ammattilaissoftalla ja löytyy väkeä ketä sitä Suomessakin tekee)
Suoraan vaan suoraa
- Kivijärvi
- Viestit: 966
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Uuden vuoden vaihduttua pohdin, että toisen auton ostaminen saa muuttua sähkökonkelin ostamiseksi. Tunnetuimman saksalaisen postimyyntisähkögravelpyörän avulla sitten mennään kolmekymppiä päivässä työmatkaa jatkossa. Kun halvalla sai, tai ainakin isolla aleprosentilla.. Toivottavasti fysiikka kestää, vaikka pyöräilyä on tullut 10v jo harrastettua. Kerta viikkoon kroppa kyllä kestää rääkkiä hyvin, mutta nyt tarttis päästä liikkeelle viitenä päivänä viikossa. No, ennen ei ole ollut Boschin 85Nm/250W tukemassa menoa. Oikeastaan jännä nähdä onko niin hauskaa kuin kuvittelin tilatessa. Onneksi nyt tuntuu olevan ostajan markkinat monen ihan hullun vuoden jälkeen!
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Fillaritaustani on epäsäännöllinen. Edellisen ison hurahduksen koin 2014 ja kasasin siihen aikaan päällikkö enskatäpärin Intense Tracer 2 runkoon 26" renkailla. Fillarihan muuttu isompien kiekkojen muoti-ilmiön mukaan romuraudaksi lähes saman tien. Mutta Alpeilla mustiakin linjoja sillä tuli useampana kesänä laskettua, kotimaassa ihan vähän Swinghilliä, Messilää ja ainakin Leviä.
N 2016 ostin jonkun Spessun hinnat alkaen maantiepyörän, mutta se homma ei kyllä ole itselleni. Muutama sata kilsaa ajettu Spessu lähti samana kesänä uuteen kotiin.
Töissä alkoi jo puoltoistavuotta sitten kauhea sähkiskuume. Annoin viime Pääsiäisenä periksi ja itseäni lukuunottamatta kaikki muut otti työsuhde-etusähkikset. Heräsin sen verran että aloin kotoa käsin taas Nuuksiota hinkkaamaan Intensellä. Samaan aikaan oli syntynyt päätös talvipakolaisuudesta Espanjan Calahondaan ja järjestelin työ yms kuviot tähän malliin. Eräänä elokuisena iltapäivänä taas työkaverin kanssa sähkiksistä jotain puhetta oli ja vein keskustelun Intenseen avaten heidän sivut. Intense Tazer S löi kuin salama, punainen ja Öhlinsin kepit = eli ihan sama kuin mulla on Ducateissa ja krossissakin. Pari yötä ja tilasin fillarin. Aivan perhanan hieno omaan silmään.
Naapuruston ukoissakin on sama keski-iänkriisi meneillään ja kohtuuaktiivisesti tuli hyökättyä siitä heti Nuuksioon. Ensimmäinen pettymys oli itselle ettei se sähkö nyt sitten mitenkään sitä kokemusta muuttanut. Itselleni ero on n 3kmh keskivauhdissa, mutta ajoaika ja sykkeet on samat kuin luomulla. Joo, jossain teknisissä nousutyyppisissä paikoissa pääsi paremmin ylös sähköllä, mutta samalla 12-13kilon painoeron tuntee monessa kohtaa. Ajot vakiintuivat 50/50 luomulla ja sähkiksellä. Ajo myös siirtyi syksyn kosteuden kasvaessa Lohjanharjulle kun Nuuksio meni aika rajuunkin kuntoon. Lisäkso alkoi tulemaan olo että 504kwh akku Intensessä on liian pieni, joudun ajamaan koko ajan pienimmällä mahdollisella avustuksella ja silti akku loppuu kesken haluamallani lenkillä. Säädin avustusta yhä alemmaksi ja ero luomun ja sähkön välillä oli olematon.
Marraskuun alkupuolella siirryin Calahondaan. Luomulla tuli heti seinä vastaan. Jos vähän haki hauskuutta alamäistä, niin peruslenkille tuli helposti elevaatiota 1400m ja reidet vaan loppui kesken. Lisäksi niin vaativaa nousua että talutukseksi meni. Sähkäri meni vähän UPS:ltä hukkaan, mutta saapui lopulta joulukuun alkupuolella. Täällä sille oli kyllä käyttöä ja mäissä rönyäminen alko maistua. Mutta sama ongelma, yli 30km sillä ei vaan päässy kun elevaatiota siinä kohtaa puoltoistatonnia. Ja edelleen pienimmällä avustuksella että pääsis edes jonkin pituisen lenkin.
Intense on alustaltaan huikean hieno. Shimano EP8 lienee nyt huonoin näistä ns kunnon moottoreista, Yamaha, Brose ja Bosch tuntuvat samoilla tehoilla paljon tehokkaammilta ja akunkesto samalla lenkillä samalla akkukoolla parempi. Tykkään Intensen ulkonäöstä ja alustasta, mutta pakko hommata toinen akku, tässä kun se on rungon sisässä eikä isompaa akkua mahdu sisälle. Shimanoon ei myöskään ole kunnollista range extenderiä. Pari kertaa käynyt rantaa pitkin Benalmadenassa, tuo akku kestänee suht tasasta perinteistä eteläsuomalaisen maantien kaltaista ajoa n 60-80km. Mutta kunnon poluille aivan liian kesy.
Joten ainakin omalla osalla tuli tehtyä vähintäänkin puolihuti. Esteettisesti ja ajollisesti hieno pyörä, kuitenkin akunkesto raivostuttavan huono. En nyt ole vaihtamassa parista syystä, yksi on se että kun sitä on vuoristoon täällä hakannut, muutamasta paikkaa on epoksi ottanut vähän hittiä ja hiilari näkyy. Vaihtaja naarmuilla, kampien päät naarmuilla, tangon päät jne myös Tellusta hivelleet. Hintahitti olis varmaan aika tukeva. Toinen on se että tämä reissu vahvisti käsitystäni siitä että Lohjanharju ja Nuuksio on luomuna parasta, minä en siihen sähkösuristinta tarvitse. Olkoon kesän täydentämässä harrastusskaalaa ja syksyllä jos on taas mahis lähteä talvea pakoon niin toinen akku reppuun.
N 2016 ostin jonkun Spessun hinnat alkaen maantiepyörän, mutta se homma ei kyllä ole itselleni. Muutama sata kilsaa ajettu Spessu lähti samana kesänä uuteen kotiin.
Töissä alkoi jo puoltoistavuotta sitten kauhea sähkiskuume. Annoin viime Pääsiäisenä periksi ja itseäni lukuunottamatta kaikki muut otti työsuhde-etusähkikset. Heräsin sen verran että aloin kotoa käsin taas Nuuksiota hinkkaamaan Intensellä. Samaan aikaan oli syntynyt päätös talvipakolaisuudesta Espanjan Calahondaan ja järjestelin työ yms kuviot tähän malliin. Eräänä elokuisena iltapäivänä taas työkaverin kanssa sähkiksistä jotain puhetta oli ja vein keskustelun Intenseen avaten heidän sivut. Intense Tazer S löi kuin salama, punainen ja Öhlinsin kepit = eli ihan sama kuin mulla on Ducateissa ja krossissakin. Pari yötä ja tilasin fillarin. Aivan perhanan hieno omaan silmään.
Naapuruston ukoissakin on sama keski-iänkriisi meneillään ja kohtuuaktiivisesti tuli hyökättyä siitä heti Nuuksioon. Ensimmäinen pettymys oli itselle ettei se sähkö nyt sitten mitenkään sitä kokemusta muuttanut. Itselleni ero on n 3kmh keskivauhdissa, mutta ajoaika ja sykkeet on samat kuin luomulla. Joo, jossain teknisissä nousutyyppisissä paikoissa pääsi paremmin ylös sähköllä, mutta samalla 12-13kilon painoeron tuntee monessa kohtaa. Ajot vakiintuivat 50/50 luomulla ja sähkiksellä. Ajo myös siirtyi syksyn kosteuden kasvaessa Lohjanharjulle kun Nuuksio meni aika rajuunkin kuntoon. Lisäkso alkoi tulemaan olo että 504kwh akku Intensessä on liian pieni, joudun ajamaan koko ajan pienimmällä mahdollisella avustuksella ja silti akku loppuu kesken haluamallani lenkillä. Säädin avustusta yhä alemmaksi ja ero luomun ja sähkön välillä oli olematon.
Marraskuun alkupuolella siirryin Calahondaan. Luomulla tuli heti seinä vastaan. Jos vähän haki hauskuutta alamäistä, niin peruslenkille tuli helposti elevaatiota 1400m ja reidet vaan loppui kesken. Lisäksi niin vaativaa nousua että talutukseksi meni. Sähkäri meni vähän UPS:ltä hukkaan, mutta saapui lopulta joulukuun alkupuolella. Täällä sille oli kyllä käyttöä ja mäissä rönyäminen alko maistua. Mutta sama ongelma, yli 30km sillä ei vaan päässy kun elevaatiota siinä kohtaa puoltoistatonnia. Ja edelleen pienimmällä avustuksella että pääsis edes jonkin pituisen lenkin.
Intense on alustaltaan huikean hieno. Shimano EP8 lienee nyt huonoin näistä ns kunnon moottoreista, Yamaha, Brose ja Bosch tuntuvat samoilla tehoilla paljon tehokkaammilta ja akunkesto samalla lenkillä samalla akkukoolla parempi. Tykkään Intensen ulkonäöstä ja alustasta, mutta pakko hommata toinen akku, tässä kun se on rungon sisässä eikä isompaa akkua mahdu sisälle. Shimanoon ei myöskään ole kunnollista range extenderiä. Pari kertaa käynyt rantaa pitkin Benalmadenassa, tuo akku kestänee suht tasasta perinteistä eteläsuomalaisen maantien kaltaista ajoa n 60-80km. Mutta kunnon poluille aivan liian kesy.
Joten ainakin omalla osalla tuli tehtyä vähintäänkin puolihuti. Esteettisesti ja ajollisesti hieno pyörä, kuitenkin akunkesto raivostuttavan huono. En nyt ole vaihtamassa parista syystä, yksi on se että kun sitä on vuoristoon täällä hakannut, muutamasta paikkaa on epoksi ottanut vähän hittiä ja hiilari näkyy. Vaihtaja naarmuilla, kampien päät naarmuilla, tangon päät jne myös Tellusta hivelleet. Hintahitti olis varmaan aika tukeva. Toinen on se että tämä reissu vahvisti käsitystäni siitä että Lohjanharju ja Nuuksio on luomuna parasta, minä en siihen sähkösuristinta tarvitse. Olkoon kesän täydentämässä harrastusskaalaa ja syksyllä jos on taas mahis lähteä talvea pakoon niin toinen akku reppuun.
- Kivijärvi
- Viestit: 966
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Muutamaa lenkkiä viisaampana voi todeta, että sähköpyörästä on moneksi. Verrattuna luomuun jyrkät luiskat, alikulkutunnelien nousut ja liikennevaloista irtoamisen hykerryttävät helppoudellaan. Vastatuuli kun tuntuu menettäneen ärsyttävyytensä. Sama matka kulkee nopeammin ja helpommin. Aika hieno juttu!
On kyllä niinkin, että luomulla tilanteet pysyvät paremmin hanskassa. Kertaalleen piti käydä kyljellään, ennen kuin tajusin, ettei vauhti korjaa virheitä. Silloin sattuu vaan vähän enemmän. Se on vähän vierasta, että takapyörästä irtoaa ote tiestä ihan polkemalla vauhdissa.. samalla olinkin jo nurin. Ei ole 50mm leveistä gravelrenkaista fättikumin voittajaksi. Jumbo Jimeillä viimeiset viisi talvea ajellut, ja perstuntuman kalibroinut. Ja eivät nekään jäällä kaksiset ole.
No, kuivalla/sulalla lienee loistovalinta. Myös akun kesto on yllättänyt myönteisesti. Akullisen range lienee yli 90km pakkasella eco-tour-tasoilla ajellessa. Ja 500wh taas on käytännössä ilmainen ladata.
On kyllä niinkin, että luomulla tilanteet pysyvät paremmin hanskassa. Kertaalleen piti käydä kyljellään, ennen kuin tajusin, ettei vauhti korjaa virheitä. Silloin sattuu vaan vähän enemmän. Se on vähän vierasta, että takapyörästä irtoaa ote tiestä ihan polkemalla vauhdissa.. samalla olinkin jo nurin. Ei ole 50mm leveistä gravelrenkaista fättikumin voittajaksi. Jumbo Jimeillä viimeiset viisi talvea ajellut, ja perstuntuman kalibroinut. Ja eivät nekään jäällä kaksiset ole.
No, kuivalla/sulalla lienee loistovalinta. Myös akun kesto on yllättänyt myönteisesti. Akullisen range lienee yli 90km pakkasella eco-tour-tasoilla ajellessa. Ja 500wh taas on käytännössä ilmainen ladata.
- hjpp
- Viestit: 1973
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Sähköfillari on kiinnostanut ajoittain enemmän tai vähemmän. Sen verran hyvässä kunnossa olen, että lenkkikäyttöön en sitä tarvitse, mutta asiointipyöräilyyn harkinta on kohdistunut. Joskus ajelen myös töihin (2 x 50 km) ja ehkä pieni kevennys siihenkin on ollut ajatuksissa.
Tarjonta ei sitten olekaan ollut kiinnostavaa.
Tällainen taas herätti kiinnostuksen! https://www.skarper.com/
Näkemistäni sähköistyssarjoista poiketen nyt alan jo kaivaa luottokorttia taskusta.
Mitähän kaikkea tuossa voisi mennä pieleen?
Kiinnostavinta oli massa ja sen sijoittuminen sekä vapaakytkentämahdollisuus.
Tarjonta ei sitten olekaan ollut kiinnostavaa.
Tällainen taas herätti kiinnostuksen! https://www.skarper.com/
Näkemistäni sähköistyssarjoista poiketen nyt alan jo kaivaa luottokorttia taskusta.
Mitähän kaikkea tuossa voisi mennä pieleen?
Kiinnostavinta oli massa ja sen sijoittuminen sekä vapaakytkentämahdollisuus.
- TeroPee
- Viestit: 1574
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Meidän firmassa tulee työsuhdepyörämahdollisuus. Ajattelin myydä nykyisen cyclocrossin ja ottaa tällaisen tilalle https://www.canyon.com/fi-fi/hybridipyo ... /3294.html
Käyttö on muutaman kilsan työmatkaa sekä satunnaisia ilta-ajeluita kaverin kanssa, minkä pituudet on luokkaa 30-40km sekä lähiajelut perheen / muksujen kanssa.
Nykyisessä cyclossa on kippurat sarvet ja mietin että onkohan tuollaisessa kanjonissa riittävän etukeno ajoasento satunnaisiin mamil-vauhtisiin siirtymiin?
Tuleeko ehdotuksia muista harkitsemisen arvoisista mankeleista?
Käyttö on muutaman kilsan työmatkaa sekä satunnaisia ilta-ajeluita kaverin kanssa, minkä pituudet on luokkaa 30-40km sekä lähiajelut perheen / muksujen kanssa.
Nykyisessä cyclossa on kippurat sarvet ja mietin että onkohan tuollaisessa kanjonissa riittävän etukeno ajoasento satunnaisiin mamil-vauhtisiin siirtymiin?
Tuleeko ehdotuksia muista harkitsemisen arvoisista mankeleista?
- hjpp
- Viestit: 1973
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Aika laaja skaala ja suppea pyörä.
Etusnujua riittää, mutta itse kaipaisin sitä kippurasarvien mahdollisuutta ajoasennon vaihtamiseen. Tosin olenkin selkävaivainen.
Nopeita polkijoita on sinulla perheessä. Itse pärjään vastaavassa tilanteessa Helkama Vaeltajalla vm. -82...
Etusnujua riittää, mutta itse kaipaisin sitä kippurasarvien mahdollisuutta ajoasennon vaihtamiseen. Tosin olenkin selkävaivainen.
Nopeita polkijoita on sinulla perheessä. Itse pärjään vastaavassa tilanteessa Helkama Vaeltajalla vm. -82...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11438
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Mitäs asiantuntijaraati sanoo näiden pyörien kokoerosta?
Olisi tuollainen Wilierin gravel sopivaan hintaan tarjolla, mutta kovin paljon Cinelliä pienempi ei saisi olla. Meniskö?
Olisi tuollainen Wilierin gravel sopivaan hintaan tarjolla, mutta kovin paljon Cinelliä pienempi ei saisi olla. Meniskö?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Mikkeller
- Viestit: 210
- Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
- Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Tourer Type S 2.2 i-DTEC
Accord Type S 2.4 i-VTEC
Golf IV GTI 1.8T - Paikkakunta: Kemi
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Pakko kysyä uteliaisuudesta miksi haluaisit luopua käyräsarvista? Itse 10 vuotta veivasin tuollaisella nopealla ja kevyellä suoratankoisella ja kun viimein viime kesäksi hommasin käyräsarvisen gravel-pyörän niin tuli välittömästi sellainen olo, että tämä olisi kannattanut tehdä jo paljon aikaisemmin. Varsinkin tuollaisella 30-40 km lenkillä asennon vaihdon mahdollisuus on kyllä hyvä olla olemassa mielestäni.TeroPee kirjoitti: ↑05 Maalis 2024, 18:44Käyttö on muutaman kilsan työmatkaa sekä satunnaisia ilta-ajeluita kaverin kanssa, minkä pituudet on luokkaa 30-40km sekä lähiajelut perheen / muksujen kanssa.
Nykyisessä cyclossa on kippurat sarvet ja mietin että onkohan tuollaisessa kanjonissa riittävän etukeno ajoasento satunnaisiin mamil-vauhtisiin siirtymiin?