Minua kuitenkin häiritsee tuo konepellin etuosan leikkaus noin. Se pitää mennä sulavasti maskia kohti.
Baijerin ihme teki saman virheen, mutta ehkäpä siellä jo oppittu.
^ Ei uskoisi 19 vuotiaaksi autoksi. Sopii tänäkin päivänä katukuvaan edustusautona ja uskallan sanoa että on vähintään yhtä tasokkaan näköinen kuin muut saman luokan alle viisivuotiaat autot.
Macelan kuvissa näkyy kuvauskokemus ja/tai -taito. Upeita otoksia
Itsestä 166 pre-FL:ssä parasta on tuo kauniin puhdaslinjainen sivulinja perästä katsottuna.
Pitänee katsoa edestä vähän alempaa, jotta keula pääsee paremmin oikeuksiinsa.
Cotzy
Liitteet
Alfa_166_takaoikealta.jpg (115.92 KiB) Katsottu 8376 kertaa
Alfa_166_etuoikealta.jpg (135.3 KiB) Katsottu 8376 kertaa
Niiden tärkein tehtävä on valaista auton etupuoli, kun pimeällä avaa ovet kaukosäätimestä - toimivat siinä hienosti orggiskuosisena. Samasta syystä punainen hohde auton takana - takasumarit tekevät saman homman siellä päässä.
Vähän yritin leikkia kuvaajaa viikonloppuna. Tosin järkkärin automaattiasetuksella ja jälkeenpäin tajuttuna likaisella linssillä ei kovin hyviä kuvia saa, mutta voittaapi luurin kuvat.
JarHei kirjoitti:Vähän yritin leikkia kuvaajaa viikonloppuna. Tosin järkkärin automaattiasetuksella ja jälkeenpäin tajuttuna likaisella linssillä ei kovin hyviä kuvia saa, mutta voittaapi luurin kuvat.
Tässä avulias kuva JTS vakioalustasta, Busso istuu puoltoistasenttiä lähempänä asfalttia vakiona. Jäsen JarHei:n yksilön alustaa en tunne, mutta huutelen puskista yllättäin ja pyytämättä.
Pokkari ajaa jo melkein saman asian jos käyttää järkkäriä automaattiasetuksin. Ota homma haltuun ja opettele käyttämään manuaaliasetuksia tai vaikka aperture prioritya niin homma saa ihan uusia ulottuvuuksia. Perusteet oppii äkkiä ja harjoitteluhan ei digiaikana maksa mitään
1) Isolla aukolla (pienellä F-numerolla) syväterävyys heikkenee eli saa taustaa blurrattua kivasti
2) Pitkä polttoväli ja lyhyt tarkennusetäisyys tekee samaa
3) Radalla n. 1/100s valotusaika antaa mahdollisuuden pannata
Näillä perussäännöillä kun hakee haluamansa tuloksen hyödyntäen aukon ja valotusajan lisäksi kennon herkkyyssäätöä (ISO-lukema) pääsee reenaamaan aika pitkälle kaikennäköstä.
Ja sitten tietty:
4) Silmällä et koskaan näe, kuinka kirkasta oikeasti on, koska silmä adaptoituu aivan järjettömän hyvin valomäärään. Kamera kuitenkin kertoo sen lohduttomasti ja koreilematta.
Tää on aika hyvä usean jutun peruskurssi: https://www.youtube.com/watch?v=DGaoaRe350I
Lisäys Polforean 4. kohtaan. Silmä kertoo kuinka kirkasta on. Eikös me maailmaa ihmissilmillä katsota? Kameralle pitää tehdä erilaisia asetuksia jotta kuva näyttää silmälle oikealta.
Viimeksi muokannut nipaka, 16 Huhti 2020, 23:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Joo siis olen käynyt ihan valokuvauskurssin vuosia sitten 9.luokalla muistaakseni. Ihan hepreaa asetukset ei ole, tuli vain otettua nopeasti muutama kuva kun lainasin äidin järkkärin ja akku osoittautui tyhjäksi. Pitää ottaa ajatuksella sitten kuvia kun on myllytetty tai edes puhdas.
Silmä kertoo miltä näyttää, mutta absoluuttista valon määrää ei. Silmä adaptoituu todella hyvin ja reilusti eriävät valomäärät voi käytännössä näyttää keskenään täysin samalta. Jos kuitenkin valottaa valokuvan samoilla valotusarvoilla, ero näkyy ja vahvasti - kannattaa siis katsella sitä valoisuusmittaria ihan oikeasti.
Turussa voidaankin kohta järjestää Social Distancing Alfa Meet kun näitä näyttää täällä pyörivän. Periaatteessa allekirjoittanut ja Cotzy voisivat yrittää houkutella rouvatkin mukaan niin voisi tulla kahdella Alfalla per perhe.
Macela kirjoitti:Onko ollu millanen noin muuten? Itsellä suu kiersi nenää tätä kattellessa sillon ku oli myynnissä, punainen 166 V6 on kyllä hieno.
Vauhtipyörä oli tiensä päässä,korvattiin kiinteällä kun uutta kaksoismassaa ei tuohon enää mistään löytynyt.
Samalla toki uusi kytkinpaketti.
Muuten ei mitään isompaa so far.
Viimeksi muokannut haaparousku, 05 Touko 2020, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinPat kirjoitti:Turussa voidaankin kohta järjestää Social Distancing Alfa Meet kun näitä näyttää täällä pyörivän. Periaatteessa allekirjoittanut ja Cotzy voisivat yrittää houkutella rouvatkin mukaan niin voisi tulla kahdella Alfalla per perhe.
Eikös tämän kuun viimeisestä viikonlopusta tuolla puhuta
Lugi kirjoitti:Pitkästä aikaa onnellinen Alfan omistaja! Saa nähdä, miten yhteiselo viisysin kanssa sujuu. Lapoja pystyyn Turun suunnalla.
/Lugi
haaparousku kirjoitti:
Alemmassa kuvassa talvi&seisontarenkaat alla.
Sen verran pussihousu olin että nuo jonkun edellisen omistajan liimaamat QV Apilat revin pois.
Hienoa uutta kalustoa Turussa . Tuon hienon burgundinpunaisen 159:n olen tainnutkin jo morottaa kertaalleen. Upea värisävy.
Mutta Alfan punainen 166 on vielä näkemättä liikenteessä. Hieno väri 166:lle. Missä kunnossa on 166:n sisustus?
Itsekkin irrottaisin tuunaustarrat häiritsemästä alkuperäisiä linjoja.
FinPat kirjoitti:Turussa voidaankin kohta järjestää Social Distancing Alfa Meet kun näitä näyttää täällä pyörivän. Periaatteessa allekirjoittanut ja Cotzy voisivat yrittää houkutella rouvatkin mukaan niin voisi tulla kahdella Alfalla per perhe.
Toukokuun viimeistä viikonloppua ehdottelin alustavasti tuonne Turun alueen miittiketjuun.
Jos saataisiin se tämänhetkinen maksimi kokoontumaan olisi se jo hyvä startti 2020 kesän Alfa-tapaamisille .
Lugi kirjoitti:Pitkästä aikaa onnellinen Alfan omistaja! Saa nähdä, miten yhteiselo viisysin kanssa sujuu. Lapoja pystyyn Turun suunnalla.
/Lugi
haaparousku kirjoitti:
Alemmassa kuvassa talvi&seisontarenkaat alla.
Sen verran pussihousu olin että nuo jonkun edellisen omistajan liimaamat QV Apilat revin pois.
Hienoa uutta kalustoa Turussa . Tuon hienon burgundinpunaisen 159:n olen tainnutkin jo morottaa kertaalleen. Upea värisävy.
Mutta Alfan punainen 166 on vielä näkemättä liikenteessä. Hieno väri 166:lle. Missä kunnossa on 166:n sisustus?
Itsekkin irrottaisin tuunaustarrat häiritsemästä alkuperäisiä linjoja.
FinPat kirjoitti:Turussa voidaankin kohta järjestää Social Distancing Alfa Meet kun näitä näyttää täällä pyörivän. Periaatteessa allekirjoittanut ja Cotzy voisivat yrittää houkutella rouvatkin mukaan niin voisi tulla kahdella Alfalla per perhe.
Toukokuun viimeistä viikonloppua ehdottelin alustavasti tuonne Turun alueen miittiketjuun.
Jos saataisiin se tämänhetkinen maksimi kokoontumaan olisi se jo hyvä startti 2020 kesän Alfa-tapaamisille .
Cotzy
Parempia kuvia sisustasta ei tällä hetkellä ole,on tuo nyt ehjä ainakin vielä.
Eikös me ajettu viime vuoden Bellaan kolmen auton letkassa Auranlaakson ABC:ltä,teikäläinen johti kulkuetta Stelviolla?
Koska ikäloput perusautot on selkeesti se juttu mille tämä foorumi syttyy, niin tässä se obligatorinen kesärengaskuva:
Auton mukana ei tullut minkään valtakunnan kesäpyöriä. Vanteet ja renkaat maksoivat enemmän kuin maksoin koko autosta
Ja ennen kuin kukaan kysyy, niin kyllä, käsijarruvaijeri roikkuu vaihdon jäljiltä, täytyy hakea marmorilta uudet kiinnikkeet. Ja niin roikkuu peräkin, menee akseli vaihtoon
Näyttäisi olevan jopa harvinaisempi exclusive malli paremmalla sisustalla . Ennen tuota faceliftia oli olemassa vielä harvinaisempi 2 litrainen sportswagon malli alcantara sisustalla.
On joo Exclusive ja kaksilitraisella koneella. Ikäisekseen perusautoksi varustelu melko asiallinen, mutta jos vertaa vaikka saman ikäiseen 156:een mikä mulla joskus oli, niin onhan tuo paria kertaluokkaa karumpi laite.