Eikös neuvo nykyään jo autokoulussa jättään niitä vaihteita väliin . Tosta vois varmaan jo kakkosen ohittaa . Vai tarjositko muka jo vitostajarski kirjoitti:no eihän tuo ollu pahasti sitä paitti se mitä tapahtu tapahtu"way beyond that" lähin vaasaa kohde vasta n.tunnin päästä enkä muuta tehny ku kiihdytin auton matkanopeuteen mitähän jos ton auton olis vieny esim.botniaringille ei olis kestäny varmaan kierrostakaan
Kuinka kovaa olet ajanut Alfallasi?
Valvoja: Moderators
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Mökiltä tullessa(kyydissä oli perämoottoria ym muuta kevyttä tavaraa ) loppu lahden tiellä kärsivällisyys, ku joku farmari mondeo roikku puskurissa ja yritti hiillostaa ja vielä suksiboksi katolla!
mittari kerkes 220 (mondeo putos 170ssa) sitten tuli liikaa autoja perä edellä vastaan ja joutu hellittämään. menohaluja autolla oli vielä vaikka kuinka!
mittari kerkes 220 (mondeo putos 170ssa) sitten tuli liikaa autoja perä edellä vastaan ja joutu hellittämään. menohaluja autolla oli vielä vaikka kuinka!
Varmaankin todellinen nopeus on ollut karvan päälle 200. Suora alkoi jo loppua kesken. Aika kauan sai jo vinguttaa nelosella, joten olis varmaan vaatinut melkosen suoran, jos olis vielä halunnut vaihtaa vitoselle ja kelata lisää vauhtia. Enpä usko että toi 164 3.0 edes jaksaa kelata lähellekään täysiä kierroksia vitosella...
Paikalla
Viiteen tonniin ei ollut mitään ongelmaa, sitten loppu se suora....
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Joo kyllä se pitkän suoran tarvitsee, mutta kelaa kyllä ylös asti.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä mulla veti viitosellakin punarajalle. Tosin hi-taas-ti...Alfisti kirjoitti:Enpä usko että toi 164 3.0 edes jaksaa kelata lähellekään täysiä kierroksia vitosella...
Viiteen tonniin ei ollut mitään ongelmaa, sitten loppu se suora....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Boot
- Viestit: 63
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 10:50
- Car(s): Giulietta -78, -84,
75 -86 1.6 & 2.0 TS
164 -92 2.0 TS
166 -00 3.0 V6 24v Sportronic - Paikkakunta: Bålsta
Vaasan konetiellä vitosella rajottajalle, 6800 rpm näytti viisari, nopeusmittari putosi 210km/h kohdalla nollille. Toukokuun alussa, lämpöä noin 10 ja kostee yö... Ja mielestäni ei kauan vauhtia kelannut, kaveri vaan halusi testata onko halvasta Alfasta mihinkään, itse ajoi. (Etsii edelleen kuusnepaa itelleen Sierran tilalle)
Kaikki tietää Alfan, harva sen vaan tuntee!
-
- Viestit: 2535
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
220 mittariin joka on vielä satkussa tarkka. Eipä tuntunut enää pahemmin lisää menoa kelaavan mutta mukavaa oli muutama kärry ohittaa renkaina kuluneet 195/50-15 rekisteriotteen /60 sijaan, saapikokemuksesta sanoisin että viis kilsaa ainakin olisi tullut lisää asiallisilla nakeilla
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Ite otin 225 mittariin V6 156:lla (mittarivirhettä ei ole ainakaan 100 asti =), eikä kovempaa mennyt, vaikka kaasupoljin oli motarilla pari kilsaa pohjassa. Yksin olin liikkeellä keskellä yötä... Taitaa hifit rokottaa pikkasen tosta nopeudesta ^^
Tolla 2-pyöräsellä kulkineella sitten 255 (260 loppuu mittari) vakio peli =)
Mut vähäsen jäi kaivelemaan toi alfan nopeus... mielelläni oisin sen tehtaan lupaaman 230 rikkonut... =/
Tolla 2-pyöräsellä kulkineella sitten 255 (260 loppuu mittari) vakio peli =)
Mut vähäsen jäi kaivelemaan toi alfan nopeus... mielelläni oisin sen tehtaan lupaaman 230 rikkonut... =/
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
160km/h kelasin viikonloppuna motarilla mittariin. Ei viittinyt paina tallaa pohjaan Aina mielessä, että entäs jos sattuukin olemaan polliisi tutkan kanssa siellä. Ei kuljeta paljoa töissä (ei onnistu julkisilla kulkuneuvoilla). Toisteksi edeltävällä autolla kelasin 215 km/h mittariin, motarilla 2.0 Primeralla. Ei ole suurempaa tarvetta ollut "kohlata"
Tai lähtenyt mittarinopeudesta pari kymppiä poisgYdEbUh kirjoitti:220 mittariin joka on vielä satkussa tarkka. Eipä tuntunut enää pahemmin lisää menoa kelaavan mutta mukavaa oli muutama kärry ohittaa renkaina kuluneet 195/50-15 rekisteriotteen /60 sijaan, saapikokemuksesta sanoisin että viis kilsaa ainakin olisi tullut lisää asiallisilla nakeilla
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Noo, tunnustan sitten minäkin "rikokseni" (tekomaata ja paikkaa en kerro):
Pitkällä suoralla (ja tyhjällä) motarilla kullannuppu kelasi mittariin noin 245, eli hyvin kipitti..
Päällikkö (sellainen 60-v herrasmies) istui vieressä valkoisena ja sanoi: "kyllä tämä vähän perkeleesti kulkee.."
Terv. CC.
Pitkällä suoralla (ja tyhjällä) motarilla kullannuppu kelasi mittariin noin 245, eli hyvin kipitti..
Päällikkö (sellainen 60-v herrasmies) istui vieressä valkoisena ja sanoi: "kyllä tämä vähän perkeleesti kulkee.."
Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
No nyt on hyvä mieli taas =)
Oli sellaset 350kg lihaa kyydissä ja otti motarilla 230 mittariin =) Ehkä sillä oli viime kerralla vaan huono päivä tai "se" aika kuusta...
Tänään sitte putos auton takaosasta joku helkkarin lämpökilpi pakoputken päälle, eikä rämise paljoa
Oli sellaset 350kg lihaa kyydissä ja otti motarilla 230 mittariin =) Ehkä sillä oli viime kerralla vaan huono päivä tai "se" aika kuusta...
Tänään sitte putos auton takaosasta joku helkkarin lämpökilpi pakoputken päälle, eikä rämise paljoa
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- Garrett
- Viestit: 419
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Q4 otti Saksassa, vakiokuosissa, mittariin 235. Nykyään tuo nopeus tulee tauluun aika nopeasti, mutta sen jälkeen pitäisi alkaa jurmoottamaan ja siihen ei riitä pokka. Pitäis päästä Saksaan, tai sitten edes lentokentälle.. Muistuttakaapa, kun seuraaviin pitää ilmoittautua.
Ducatilla 258 km/h tutkaan Joensuun lentokentällä 1800 metrin päässä lähdöstä.
Ducatilla 258 km/h tutkaan Joensuun lentokentällä 1800 metrin päässä lähdöstä.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Mites tuon 20VT:n hihnanvaihto? Joku väitti hiipatti palstalla, että kone nostetaan pois siksi aikaa... Vaihto siinäkin 60tkm välein?Sauer kirjoitti:Joo, 20VT menee sen 250km/h...90 kirjoitti:eikös se coupe kulje vakioiskussakin 250km/h ainakin vitoskoneella..
Tolle 16VT:lle on muistaakseni luvattu 235km/h vakiokunnossa..
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Tossa viikonloppuna joku ropponen golffi alko haastamaan motarilla niin johonki 160-170 kelasin ja sillon golffi oli jo kaukana takana. Sitten tosin himmasin ja se meni menojaan.
Kun ei noista hirvieläimistä ikinä tiedä.
nimim. 36tuntia kortin saannista peurakolarin ajanut...
Kun ei noista hirvieläimistä ikinä tiedä.
nimim. 36tuntia kortin saannista peurakolarin ajanut...
Joona Karimaa
____________
____________
- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
"tyhjällä motarilla saksassa" n. 200 viitosella ja ihmettelin kun rupesi hyytymään kiihtyvyys.
No syynä oli se, että kierrokset oli tapissa, kutosella sitten 235 meni ilman hehkuttelua,
tosin lastu ja putki on vaihdettu, eli kyllä niistäkin jotain hyötyä kait on.
Syrän kyllä löi aikasta kovaa, oli uusi kokemus tuokin.
Toista kertaa ei tarvitse testailla, nyt voi ajella rauhallisesti kun tietää mihin vauhti riittää.
No syynä oli se, että kierrokset oli tapissa, kutosella sitten 235 meni ilman hehkuttelua,
tosin lastu ja putki on vaihdettu, eli kyllä niistäkin jotain hyötyä kait on.
Syrän kyllä löi aikasta kovaa, oli uusi kokemus tuokin.
Toista kertaa ei tarvitse testailla, nyt voi ajella rauhallisesti kun tietää mihin vauhti riittää.
Paikalla
Otti Uno muuten 155 km/h mittariin vaikka tulpat oli huonot ja ilmanputsari tukossa.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Juuri näin. Ei ehkä tehokkaimmilla peleillä, mutta ennenkuin vuosi sitten Unon ostin, niin kävin motarilla ottamassa kaiken irti. Jos olis hajonnut, en olis ostanu .jknracing kirjoitti:No hetihän ne pitää koeponnistaa!!!
Otti Uno muuten 155 km/h mittariin vaikka tulpat oli huonot ja ilmanputsari tukossa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Täytyy kai tunnustaa tänne pimeiden kesäöiden synnit.
Eli tuossa viime viikolla yöllä ajelin moottoritiellä ja tuli kramppi pohkeeseen joka aiheutti akuutin nilkan ojentumisen. Tuloksena 240km/h mittarissa ja 6500rpm...harmi että siinä vaiheessa tuli autoja vastaan niin piti hiljentää eikä ehtinyt huippuja kelata.
P.S. Ajoin suunnilleen keskellä tietä kun hurjastelin, kun hiljensin niin palasin omalle kaistalle. Melkein heti sen jälkeen oli tiellä jokin suomen pystykorvan kokoinen raato. Juuri sillä kohdalla missä vasen eturengas olisi ollut ELLEN olisi palannut omalle kaistalla. Millaista jälkeä olisi tullut...anyone?
Eli tuossa viime viikolla yöllä ajelin moottoritiellä ja tuli kramppi pohkeeseen joka aiheutti akuutin nilkan ojentumisen. Tuloksena 240km/h mittarissa ja 6500rpm...harmi että siinä vaiheessa tuli autoja vastaan niin piti hiljentää eikä ehtinyt huippuja kelata.
P.S. Ajoin suunnilleen keskellä tietä kun hurjastelin, kun hiljensin niin palasin omalle kaistalle. Melkein heti sen jälkeen oli tiellä jokin suomen pystykorvan kokoinen raato. Juuri sillä kohdalla missä vasen eturengas olisi ollut ELLEN olisi palannut omalle kaistalla. Millaista jälkeä olisi tullut...anyone?
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: nopeus
Aika äijiä
Tulee ihan mieleen joskus aikoinaan kun tuli pidettyä tutkaa Hämeenlinnassa Ei, en ole porsliisi, olin vuffe intissä
Asiaan (ihan vaan Rollen mieliks)
Alfasta en tiedä kuinka kovaa kulkee, ihan tosi en ole ajanut sillä täysiä.
Fiat menee/meni melkein vapaata pudotusta 178 ja Jumbo menee täysillä n.155, aika kovaa
Tulee ihan mieleen joskus aikoinaan kun tuli pidettyä tutkaa Hämeenlinnassa Ei, en ole porsliisi, olin vuffe intissä
Asiaan (ihan vaan Rollen mieliks)
Alfasta en tiedä kuinka kovaa kulkee, ihan tosi en ole ajanut sillä täysiä.
Fiat menee/meni melkein vapaata pudotusta 178 ja Jumbo menee täysillä n.155, aika kovaa
Paikalla
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: nopeus
Parolassako, koska? Siellä minäkin "räksytin" muutama vuosi sitten, eikä meille koskaan tutkaa näytettyCarlos kirjoitti:Tulee ihan mieleen joskus aikoinaan kun tuli pidettyä tutkaa Hämeenlinnassa.. olin vuffe intissä
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.